abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:42:03 #181
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161374435
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
Islampropaganda :') . Ze voorziet gewoon dat er nogal wat reacties op zullen komen, en om die allemaal voor te zijn stuurt ze even een brief. Zo moeilijk is het niet, hoewel de Jan Dijkgraven van deze wereld er graag meer in lezen natuurlijk.
De inhoud en toon van de brief zegt meer dan genoeg.
pi_161374485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze zegt niets raar. Er is duidelijk goed nagedacht over die brief.
pi_161374517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wat zegt het dan precies volgens jou?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:47:54 #184
452947 frietenstamp
pi_161374549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ze zegt niets raar. Er is duidelijk goed nagedacht over die brief.
Begrijpend lezen, gast. De moslim stelt zich ver boven de ongelovigen, dicteert ze, en strooit zand in hun ogen met een onsamenhangend irrelevant bullshitverhaal over persoonlijkheid.
pi_161374567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Begrijpend lezen, gast. De moslim stelt zich ver boven de ongelovigen, dicteert ze, en strooit zand in hun ogen met een onsamenhangend irrelevant bullshitverhaal over persoonlijkheid.
Dat zegt zij niet in die brief. Juist niet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:07:02 #186
452947 frietenstamp
pi_161374850
De hoofddoek is niet om hip te zijn maar een ideologisch statement. Ze doet daar niet eens geheimzinnig over. Devotie en idealisme.

Zij is een risicofactor, was dat al zonder hoofddoek waarschijnlijk, en is sowieso niet op haar plek bij een openbare school.

Ouders vinden het wel best?
pi_161374880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:07 schreef frietenstamp het volgende:
De hoofddoek is niet om hip te zijn maar een ideologisch statement. Ze doet daar niet eens geheimzinnig over. Devotie en idealisme.

Zij is een risicofactor, was dat al zonder hoofddoek waarschijnlijk, en is sowieso niet op haar plek bij een openbare school.

Ouders vinden het wel best?
Niet iedereen met een hoofddoek vormt gevaar. Ik heb het met deze stap ook niet direct eens. Maar ik zou haar ontslag niet gaan eisen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:10:43 #188
452947 frietenstamp
pi_161374917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet iedereen met een hoofddoek vormt gevaar. Ik heb het met deze stap ook niet direct eens. Maar ik zou haar ontslag niet gaan eisen.
Hoezo ben je het met deze stap niet direct eens?
pi_161374921
Het is een moeilijk vraagstuk. Moslims bestaan. Dat kan je niet onthouden aan je kinderen. Ik zou goed opletten met wat voor ideeën mijn kinderen thuiskomen. Want van die kant komen vragen naar een juf. Dan hoor ik graag wat de antwoorden zijn.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:11:50 #190
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_161374935
Wat een stinkhoer. Oprotten naar Mekka deze NSB vrouw.
pi_161374947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hoezo ben je het met deze stap niet direct eens?
Zoals ik hier na beschrijf. Ik hou mij bij kinderen ver van religie. Dat verwacht ik bij/van anderen ook.Maar Christen doen het ook regelmatig fout in bijv. Afrika.
pi_161374957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:11 schreef Pino0 het volgende:
Jij moet gewoon een pvv forum gaan bezoeken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:13:12 #193
452947 frietenstamp
pi_161374958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoals ik hier na beschrijf. Ik hou mij bij kinderen ver van religie. Dat verwacht ik bij/van anderen ook.Maar Christen doen het ook regelmatig fout in bijv. Afrika.
Laren Afrika. :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:14:38 #194
283639 Pino0
pi_161374982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij moet gewoon een pvv forum gaan bezoeken.
Van de 4 keer dat ik heb gestemd, heb ik alleen de eerste keer PVV gestemd... zo'n 4/5 jaar geleden. De rest van de keren op VVD en CDA.
pi_161374998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Laren Afrika. :')
Bestaat. Nee. Ik bedoelde dat anders;)
pi_161375189
Die brief bevestigd het beeld, helaas.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161375223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:23 schreef truthortruth het volgende:
Die brief bevestigd het beeld, helaas.
Wat is er zo erg aan? Het is een verklaring.
pi_161375231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:11 schreef Pino0 het volgende:
Ja, want onze beschaving is in gevaar.
Ik ben ineens overtuigd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:32:16 #199
283639 Pino0
pi_161375314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, want onze beschaving is in gevaar.
Ik ben ineens overtuigd.
Ah, lekker wegkijken weer. En dat voor een nuchtere Tukker.
pi_161375408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:32 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Je kan ook gevaar zien in wat er niet is. En daar commentaar op hebben.
pi_161375480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:32 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Ik kijk niet weg. Zie mijn overige posts. Ik ben in andere posts juist de "islamcriticus". Ik bekijk iedere gebeurtenis op haar eigen meritus. Alleen jouw taalgebruik vind ik niet passen bij onze verheven samenleving. Als je je eigen maatschappij verheven acht boven de rest, kun je dat ook uitdragen dmv je taalgebruik.
pi_161375537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik kijk niet weg. Zie mijn overige posts. Ik ben in andere posts juist de "islamcriticus". Ik bekijk iedere gebeurtenis op haar eigen meritus. Alleen jouw taalgebruik vind ik niet passen bij onze verheven samenleving. Als je je eigen maatschappij verheven acht boven de rest, kun je dat ook uitdragen dmv je taalgebruik.
Anders kom je er ook niet uit. Dan moet je mensen geheel wegzetten als groep op geloof alleen en dat kan niet. Maar je moet wel mensen een beetje kennen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:47:04 #203
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161375586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
verheven samenleving
Verheven samenleving :') Waar de helft van de moslims nog over straat lopen alsof ze rechtstreeks uit een of ander achtergebleven bergdorp komen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:51:18 #204
3542 Gia
User under construction
pi_161375665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:35 schreef Montagui het volgende:
Zolang ze, zoals ze zelf schrijft, gewoon dezelfde juf blijft en haar geloof niet verspreid op deze openbare school hoeft er wat mij betreft niet zo'n ophef over gemaakt te worden.
Ze was al praktizerend moslima, ze streefde al naar perfectie. Ze gaat niet ineens anders geloven. Ze blijft hetzelfde geloof houden.
quote:
Maar daarentegen, ze gáát een hoofddoek dragen. Dat neigt toch naar meer 'islam' en of ze dat dan, op deze openbare school, voor zich kan houden?
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat dan een pet of hoed ook moet kunnen, want het is maar een kledingstuk. Dat het voor haar het gevoel geeft dat ze een betere moslima is, wil niet zeggen dat ze dan ook de kinderen gaat bekeren.

Dat ze de ouders vraagt hierover nog niet met de kinderen te praten, kan ik enerzijds begrijpen, maar anderzijds heb ik er ook moeite mee.
Als de ouders er eerder met de kinderen over praten, kunnen ze een heleboel opruiende praat te horen krijgen, waarop ze op voorhand al tegen die hoofddoek zijn.
Andersom, als ze van de juf te horen krijgen waarom zij die hoofddoek draagt en ze hebben er begrip voor, dan komen, sommige van hen, in een soort van loyaliteitscrisis. Kinderen kunnen heel veel van hun juf houden en willen die niet afvallen, maar ja, t.o.v. je ouders....

Daarom ben ik dus fel voorstander van die eenheidsworst die ik eerder beschreef, waarin het dragen van religieuze kleding niet is toegestaan.
Voor degene die het over die non had...ik heb vroeger ook les gehad van een non, en die droeg gewoon burgerkleding, zonder hoofddoek. Elke moslim kan beamen dat geen hoofddoek je geen slechtere moslima maakt en het enkel voor je eigen gevoel is.

Maar goed, de wet is zoals die is. Dus ze mag dit dragen.
Hoe zij en de ouders het gesprek hierover al dan niet over de rug van die kinderen uit gaan vechten zullen we moeten afwachten. Ik hoop dat ze van beide kanten het belang van de kinderen voorop zetten.
pi_161375775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze was al praktizerend moslima, ze streefde al naar perfectie. Ze gaat niet ineens anders geloven. Ze blijft hetzelfde geloof houden.

[..]

Ik ben het eens met de mensen die vinden dat dan een pet of hoed ook moet kunnen, want het is maar een kledingstuk. Dat het voor haar het gevoel geeft dat ze een betere moslima is, wil niet zeggen dat ze dan ook de kinderen gaat bekeren.

Dat ze de ouders vraagt hierover nog niet met de kinderen te praten, kan ik enerzijds begrijpen, maar anderzijds heb ik er ook moeite mee.
Als de ouders er eerder met de kinderen over praten, kunnen ze een heleboel opruiende praat te horen krijgen, waarop ze op voorhand al tegen die hoofddoek zijn.
Andersom, als ze van de juf te horen krijgen waarom zij die hoofddoek draagt en ze hebben er begrip voor, dan komen, sommige van hen, in een soort van loyaliteitscrisis. Kinderen kunnen heel veel van hun juf houden en willen die niet afvallen, maar ja, t.o.v. je ouders....

Daarom ben ik dus fel voorstander van die eenheidsworst die ik eerder beschreef, waarin het dragen van religieuze kleding niet is toegestaan.
Voor degene die het over die non had...ik heb vroeger ook les gehad van een non, en die droeg gewoon burgerkleding, zonder hoofddoek. Elke moslim kan beamen dat geen hoofddoek je geen slechtere moslima maakt en het enkel voor je eigen gevoel is.

Maar goed, de wet is zoals die is. Dus ze mag dit dragen.
Hoe zij en de ouders het gesprek hierover al dan niet over de rug van die kinderen uit gaan vechten zullen we moeten afwachten. Ik hoop dat ze van beide kanten het belang van de kinderen voorop zetten.
En dat hoef je ook niet te verbergen bij de vraag van een kind. ) Dat is waar.

Dat tweede is een ding. Dat je terecht heel gek ben op deze juffrouw En wat nu na uitleg?

Je moet hier geen groot probleem van maken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:06:07 #206
3542 Gia
User under construction
pi_161375976
Even de stelling omdraaien, kijken hoe hierop gereageerd wordt.

Op een openbare basisschool, waar meer dan de helft van de kinderen islamitisch is, geeft al jaren meester Sjoerd naar volle tevredenheid les aan de kinderen. De meester is homo, maar heeft het daar niet over in de klas. Je ziet het ook niet aan hem.
Totdat hij ineens met het besluit komt dat hij gaat trouwen.

Hij bespreekt dit met de directeur en de andere leerkrachten, die hem van harte feliciteren met zijn verloving. Daarnaast stuurt hij de ouders van zijn klas een brief om zijn beslissing uit te leggen. Zoals ook met hetero's het geval is, is voor hem trouwen het ultieme bewijs van zijn liefde voor zijn partner. Hij deelt de ouders mee dat hij dit liefst zelf aan de kinderen wil vertellen.

En nu?
Hoe zullen de ouders van de moslimkinderen hierop reageren?
Zijn zij dan net zo begripvol als in het geval van juffrouw Fatima?
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:11:52 #207
3542 Gia
User under construction
pi_161376104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat hoef je ook niet te verbergen bij de vraag van een kind. ) Dat is waar.

Dat tweede is een ding. Dat je terecht heel gek ben op deze juffrouw En wat nu na uitleg?

Je moet hier geen groot probleem van maken.
Ben ik met je eens.
Maar uit het verleden weten we al dat veel ouders hier fel op kunnen reageren.
Ze wil dit, begrijpelijk, voorkomen. Wil het waarschijnlijk niet groter maken dan het is.
En wie weet heeft de schoolleiding erop aangedrongen dat ze dit niet plompverloren moet doen, maar in overleg met de ouders en de kinderen.

Zeker gezien de aanslagen van de laatste tijd.
Klopt dat je dat andere moslims niet aan mag rekenen, maar niet iedereen ziet dat zo. De schoolleiding zal, waarschijnlijk terecht, problemen verwachten. Niet dat de problemen terecht zijn, natuurlijk. Feitelijk moet op een openbare school zoveel vrijheid zijn dat je openlijk moslima mag zijn, openlijk homo mag zijn, maar m.i. ook openlijk Ajax-fan mag zijn.
pi_161376184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.
Maar uit het verleden weten we al dat veel ouders hier fel op kunnen reageren.
Ze wil dit, begrijpelijk, voorkomen. Wil het waarschijnlijk niet groter maken dan het is.
En wie weet heeft de schoolleiding erop aangedrongen dat ze dit niet plompverloren moet doen, maar in overleg met de ouders en de kinderen.

Zeker gezien de aanslagen van de laatste tijd.
Klopt dat je dat andere moslims niet aan mag rekenen, maar niet iedereen ziet dat zo. De schoolleiding zal, waarschijnlijk terecht, problemen verwachten. Niet dat de problemen terecht zijn, natuurlijk. Feitelijk moet op een openbare school zoveel vrijheid zijn dat je openlijk moslima mag zijn, openlijk homo mag zijn, maar m.i. ook openlijk Ajax-fan mag zijn.
Dat is de middenweg die we moeten zoen. Ik vind het goed dat iemand dit zo uitlegt. Ik zou er wel even moeite mee hebben.

Die laatste openheid die je noemt. Ik vind het niet nodig bij kinderen. Je kan heel ver komen met gewoon openheid geven.
pi_161376518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:06 schreef Gia het volgende:
Even de stelling omdraaien, kijken hoe hierop gereageerd wordt.

Op een openbare basisschool, waar meer dan de helft van de kinderen islamitisch is, geeft al jaren meester Sjoerd naar volle tevredenheid les aan de kinderen. De meester is homo, maar heeft het daar niet over in de klas. Je ziet het ook niet aan hem.
Totdat hij ineens met het besluit komt dat hij gaat trouwen.

Hij bespreekt dit met de directeur en de andere leerkrachten, die hem van harte feliciteren met zijn verloving. Daarnaast stuurt hij de ouders van zijn klas een brief om zijn beslissing uit te leggen. Zoals ook met hetero's het geval is, is voor hem trouwen het ultieme bewijs van zijn liefde voor zijn partner. Hij deelt de ouders mee dat hij dit liefst zelf aan de kinderen wil vertellen.

En nu?
Hoe zullen de ouders van de moslimkinderen hierop reageren?
Zijn zij dan net zo begripvol als in het geval van juffrouw Fatima?
Waarschijnlijk komt meneer Erdogan dan weer op staatsbezoek naar NL.
Zoek maar eens op Yunus pleegkind op google.
pi_161376556
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt meneer Erdogan dan weer op staatsbezoek naar NL.
Zoek maar eens op Yunus pleegkind op google.
Heb jij een idee welk afkomst haar ouder hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')