Verklaar deze domme conclusie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 09:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Als dat zo was leefde jij allang onder de macht van ISIS hoor knaapje.
Hahahahaha ja leeg leven zeg nu je het zegt joh ahahahaha zelf nooit door gehad eerder leuk bedankt hahaha doeiiiquote:Op dinsdag 12 april 2016 07:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je zal maar in het buitenland wonen en 40 keer in dit topic posten over een, in jouw woorden, onbenullig onderwerp wat zich afspeelt in een land waar je niet woont. Hoe leeg moet je leven dan wel niet zijn.
Goed dat je het zelf zegt. Je komt er nog wel een keer!quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, niks verbaast me meer in dit achterlijke land. Samir A. kon ook gewoon zijn studie Chemie blijven volgen terwijl hij al diverse keren opgepakt was op verdenking van het beramen van aanslagen.
Maar vind je dat dan goed? Dat iets mag, betekent niet altijd dat het positief is. Ik zou veel liever zien dat kinderen als gewend raken aan diversiteit en verschillen. Alleen dan wel met een zoveel mogelijke objectieve juf of meester.quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begin er een. Dat kan gewoon binnen onze mooie vrijheid van onderwijs.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En niet zoals mw. Crip in dit topic, die elke neutraliteit ontbreekt.
Vandaag de dag mag je in veel beroepen met een petje op niet werken. (waar feitelijk deze hoed voor centraal staat) maar voor een hoofddoek wordt wel uitzondering gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 09:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat verder nergens symbool voor staat![]()
Echt een goede vergelijking weer.
Niet echt. Iemand die gewoon glashard ontkent dat er vrouwen zijn die gedwongen worden tot het dragen van islamitische kledingkracht, geen respect voor.quote:
Of: iedereen er vrij in laten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vandaag de dag mag je in veel beroepen met een petje op niet werken. (waar feitelijk deze hoed voor centraal staat) maar voor een hoofddoek wordt wel uitzondering gemaakt.
Als je dan toch zo'n afbeelding wilt gebruiken, trek dan even de juiste vergelijking.
Of allemaal of niemand een hoofddeksel op. Lijkt mij de fairste maatregel.
Wat? Why? Laat degenen die een hoofddeksel willen dragen dat doen, en wie dat niet wil hoeven dat niet. Dat is pas fairquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vandaag de dag mag je in veel beroepen met een petje op niet werken. (waar feitelijk deze hoed voor centraal staat) maar voor een hoofddoek wordt wel uitzondering gemaakt.
Als je dan toch zo'n afbeelding wilt gebruiken, trek dan even de juiste vergelijking.
Prima, dan maak je ook geen bezwaar tegen een orthodoxe jood die als leraar les geeft op een basisschool in de Haagse Transvaalbuurt. Blijf lachen om dit dwaze idealisme. Wordt eens wakker! We leven in een andere samenleving dan die je voor hebt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Of: iedereen er vrij in laten.
Straks moeten alle onderwijzeressen een jurk aan, of geen enkele....
Anders moet je maar een apart soort school oprichten: Met kledingeisen...
Oh, maar ik heb het ook over al het bijzonder onderwijs. Zowel gestoeld op religie of wat voor levensovertuiging dan ook. Eén soort onderwijs voor alle kinderen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie daar het nut niet van, aangezien er genoeg keuze is. Als je je kind op een christelijke school wil dan kan dat, als je je kind op een openbare school wil dan kan dat en als je je kind van je openbare school af wil halen omdat het hoofddoekje van juf Fatima je niet bevalt dan kan dat ook. De wet waarborgt immers dat er genoeg openbaar onderwijs voorhanden is. Waarom zouden we één bepaalde visie ook moeten opleggen aan ouders(/kinderen) die het anders zien?
En als je al het bijzonder onderwijs afschaft dan gaan trouwens ook Montessori, Jenaplan en de Ipadscholen etc. eraan.
Op dit moment is het onderwijs in Nederland niet seculier. Je hebt dus keuzes.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goeie manier om educatieve innovatie te laten stagneren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb het ook over al het bijzonder onderwijs. Zowel gestoeld op religie of wat voor levensovertuiging dan ook. Eén soort onderwijs voor alle kinderen.
Persoonlijk walg ik van mensen die hun kinderen dwingen naar een montesorry school te gaan, want mijn kind is bijzonder en daar wordt beter ingespeeld op zijn behoeftes. Blèèh.
Geen godsdienstwaanzin en geen geitenwollensokken waanzin.
Een kind is een kind en ieder kind kan gewoon normaal onderwijs volgen.
Daarmee kan ook beter worden vastgelegd wat de eisen zijn voor vervolgonderwijs en elk kind is daar dan beter op voorbereid.
Uiteraard blijft speciaal en buitengewoon onderwijs wel bestaan, en dat mag wmb ook wel worden uitgebreid, voor meer kinderen, die dat nodig hebben, toegankelijk. Nu worden ze gedwongen op een normale school mee te dragen, waardoor ze nogal wat aandacht nodig hebben. Hetgeen ten koste gaat van het lesgeven aan de hele klas.
Tsja, jij ziet alles allemaal zwart wit zonder nuance. Ik vind een burka ook niet toelaatbaar, dus overal zijn grenzen. Een hoofddoekje vind ik niet persé religieus. Er zijn ook Christelijke culturen met hoofddoek. Iemand met kanker kan ook een hoofddoek opdoen. Een hoofddoek is net zoiets als een hooggesloten kraag zonder zichtbaar decoloté. Of een badpak ipv bikini. Er zijn in bepaalde omstandigheden (chemo etc.) behoeftes om je hoofd te bedekken. Die kunnen religieus geïnitieerd zijn, of niet. Ik maak er iig geen drama van...quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Prima, dan maak je ook geen bezwaar tegen een orthodoxe jood die als leraar les geeft op een basisschool in de Haagse Transvaalbuurt. Blijf lachen om dit dwaze idealisme. Wordt eens wakker! We leven in een andere samenleving dan die je voor hebt.
Waarmee hun ouders denken dat hun kind het meest gebaat is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:52 schreef Drug het volgende:
[..]
Goeie manier om educatieve innovatie te laten stagneren.
Ik denk juist dat verschillende didactische methoden noodzakelijk zijn om kinderen - wier leerstijlen pluriform zijn - te voorzien van het onderwijs waarmee zij het meest gebaat zijn.
Ja maar dat telt niet, want dat is Nederlands, volgens de onderbuik Fok!kers...quote:Op maandag 11 april 2016 19:24 schreef ichnaton het volgende:
Op mijn lagere school (ik ben 43) liep vroeger ook een juf met een hoofddoek. Ik was toen 7, zij was 62 en ze was een Katholieke Non. Oh oh oh wat was dat vroeger, op een Katholieke school, toch _normaal_.
Ontopic: Mag een onderwijzeres een hoofddoek dragen? Ook al is er in haar lesgeven niets wat op religieuze sturing lijkt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarmee hun ouders denken dat hun kind het meest gebaat is.
Elk kindje wordt als een onbeschreven blad geboren. Als zo'n kindje moslimouders heeft, moet het nu, wellicht, naar een moslimschool, waar hij de Koran door zijn strot gedouwd krijgt. Keuze van de ouders. De zweverige geitenwollensokken vinden hun kindje zo belangrijk dat het naar een bijzondere school moet, waar het kindje met het zelfde geitenwollensokken gezweef getracht wordt de benodigde kennis bij te brengen. Dan heb je nog iederwijs, als het nog bestaat, waar een kindje mag doen wat het zelf wil. Geen zin om te rekenen, gaat het toch lekker youtube filmpjes kijken. Dan wordt hij later vast een belangrijk iemand op computergebied.
Nee, mijn voorkeur gaat uit naar een eenheidsworst op de basisschool, gevolgd door 2 jaar middenschool voor de vakken rekenen, Engels en Nederlands, met elementair onderwijs in alle andere vakken en eventueel een of twee snuffelstages, zodat een goede keuze gemaakt kan worden voor de vervolgstudie.
Op die leeftijd, jaar of 14, kun je veel beter bepalen waar het kind interesse in heeft, waar zijn/haar talenten liggen en of het Uni/hbo materiaal is, of mbo.
Geloven en onderwijs over de religie die je van je ouders meekrijgt, volg je maar thuis en/of in je gebedshuis.
Overigens hoort wmb educatie over de verschillende godsdienst zeker thuis in het elementaire basisonderwijs, zodat kinderen leren over andere godsdiensten en later beter in staat zijn te kiezen voor de godsdienst die het beste bij hem/haar past of voor geen godsdienst.
Lees terug, hier heb ik al antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ontopic: Mag een onderwijzeres een hoofddoek dragen? Ook al is er in haar lesgeven niets wat op religieuze sturing lijkt.
Je hebt gelijk, luiigheid van mij.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Lees terug, hier heb ik al antwoord op gegeven.
Maar nog maar een keer:
Als een school niet in haar reglement heeft staan dat het niet mag, mag het dus wel.
Staat er wel in het reglement dat het niet mag, dan mag het niet.
Waar je dan les wilt gaan geven, is dan je eigen keuze.
Zo is de wet op dit moment.
Niet zo moeilijk doen he, xenofoobmans. De oerhollandse diplomajuf heeft ook iets in haar handen. Dus een juf met kalashnikov en spijkerbom in de klas vinden we ook heel gewoon. Logisch toch?quote:Op dinsdag 12 april 2016 09:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat verder nergens symbool voor staat![]()
Echt een goede vergelijking weer.
Religie is hersenspoeling. Een gehersenspoeld mens kan niet neutraal functioneren alsof hij niet gehersenspoeld is. De kleur zit overal in en doorheen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ontopic: Mag een onderwijzeres een hoofddoek dragen? Ook al is er in haar lesgeven niets wat op religieuze sturing lijkt.
In mijn kleuterschooltijd kwam ik in aanraking met een kleuterjuf die aan 1 hand maar drie vingers had. Ik wist vanaf toen dat niet alle mensen tien vingers hebben. Zo kun je ook vroeg leren dat niet alle mensen hetzelfde zijn. Ik heb iig als kleuter nooit de neiging gehad om bij mezelf 2 vingers af te hakken.
Jouw favoriete film:quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Religie is hersenspoeling. Een gehersenspoeld mens kan niet neutraal functioneren alsof hij niet gehersenspoeld is. De kleur zit overal in en doorheen.
Nee we waren blij dat we er eindelijk vanaf waren en nu begint dat hele gezeik weer overnieuw met de islam.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja maar dat telt niet, want dat is Nederlands, volgens de onderbuik Fok!kers...
bron: http://media.tpo.nl/column/aan-fatima-zbair/quote:Beste Fatima,
Waarom stuur je als onderwijzeres van groep 7 van De Gooische School in Laren een mail aan de ouders van je leerlingen waarin je meldt dat je voortaan een hoofddoek gaat dragen? Waarom ga je er met je klas een gesprek over aan? Waarom heb je het enige tijd geleden eerst aangekaart bij de directeur en het bestuur van de school?
Ik heb heel wat onderwijzers en onderwijzeressen gehad toen ik zelf nog de basisschool (lees: lagere school) bezocht.
Maar juffrouw Hoeksma dróeg gewoon haar hippiekleding, juffrouw Van Zijll Langhout haar rok tot over de knie, juffrouw Palms haar rode lippenstift, meester Van Leer zijn lange haar, meester Frederikse zijn stropdassen en meester Wesdorp zijn Ruud Lubbers-baard.
Nooit kregen mijn ouders er een briefje over, nooit hadden we er een klassengesprek over, nooit werden directeur of bestuur van de school er tevoren over ingelicht.
Ofwel: die hoofddoek is iets anders dan gewoon een zelfverkozen kledingstuk. Het is een symbool. Ik hoop oprecht voor de Gooische kakkertjes dat je het hierbij laat qua islampropaganda en je de lesuren gebruikt om ze te leren rekenen en schrijven.
Maar je mail aan de ouders stemt wat dat betreft niet hoopvol.
Groet,
JanD
(principieel vleespetdrager te Eesterga)
Zijn moslima's geen mensen dan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
.... Is dat de woordkeus die ons Nederlanders er toe ijvert onze beschaving veilig te stellen?
... beetje naief...quote:Op dinsdag 12 april 2016 13:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zijn moslima's geen mensen dan?
Haatbaard paste niet, hoewel...
Dat is ook niet het geval. Niet elke moslim is en ziet zichzelf als minderwaardig. In dit geval kun je je wel afvragen hoe iemand er ineens bij komt. Daarnaast wat je kinderen er mee moeten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
... beetje naief...
Jouw omschrijving mbt "mens" is de variant die wordt gebruikt om neerbuigend een vrouw te definiëren. Net als "dat beest" als het bv om een hond gaat...
Dichter bij god, islam-perfectionisme, meer zichtbare onderscheiding/afwending van kufars, Fatima is aan het radicaliseren. Mirjam moet hier fulltime een waarnemer bij in de klas zetten. En anders de AIVD wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:35 schreef Montagui het volgende:
Brief van de juf aan de ouders.
[ afbeelding ]
Reactie van Jan Dijkgraaf in TPO
[..]
bron: http://media.tpo.nl/column/aan-fatima-zbair/
Op zich vind ik dat er niets mis is met het dragen van een hoofddoek. Staat soms ook best mooi!
Het is in dit geval eigenlijk meer zoals Jan Dijkgraaf aangeeft....waarom?
Is het omdat ze het beste met iedereen voor heeft en daarom graag uitleg wil geven?
Of is het haar te doen om islampropaganda zoals Jan Dijkgraaf aangeeft?
Zolang ze, zoals ze zelf schrijft, gewoon dezelfde juf blijft en haar geloof niet verspreid op deze openbare school hoeft er wat mij betreft niet zo'n ophef over gemaakt te worden. Maar daarentegen, ze gáát een hoofddoek dragen. Dat neigt toch naar meer 'islam' en of ze dat dan, op deze openbare school, voor zich kan houden?
De inhoud en toon van de brief zegt meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
Islampropaganda. Ze voorziet gewoon dat er nogal wat reacties op zullen komen, en om die allemaal voor te zijn stuurt ze even een brief. Zo moeilijk is het niet, hoewel de Jan Dijkgraven van deze wereld er graag meer in lezen natuurlijk.
Ze zegt niets raar. Er is duidelijk goed nagedacht over die brief.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:42 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De inhoud en toon van de brief zegt meer dan genoeg.
Wat zegt het dan precies volgens jou?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:42 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De inhoud en toon van de brief zegt meer dan genoeg.
Begrijpend lezen, gast. De moslim stelt zich ver boven de ongelovigen, dicteert ze, en strooit zand in hun ogen met een onsamenhangend irrelevant bullshitverhaal over persoonlijkheid.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze zegt niets raar. Er is duidelijk goed nagedacht over die brief.
Dat zegt zij niet in die brief. Juist niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Begrijpend lezen, gast. De moslim stelt zich ver boven de ongelovigen, dicteert ze, en strooit zand in hun ogen met een onsamenhangend irrelevant bullshitverhaal over persoonlijkheid.
Niet iedereen met een hoofddoek vormt gevaar. Ik heb het met deze stap ook niet direct eens. Maar ik zou haar ontslag niet gaan eisen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:07 schreef frietenstamp het volgende:
De hoofddoek is niet om hip te zijn maar een ideologisch statement. Ze doet daar niet eens geheimzinnig over. Devotie en idealisme.
Zij is een risicofactor, was dat al zonder hoofddoek waarschijnlijk, en is sowieso niet op haar plek bij een openbare school.
Ouders vinden het wel best?
Hoezo ben je het met deze stap niet direct eens?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet iedereen met een hoofddoek vormt gevaar. Ik heb het met deze stap ook niet direct eens. Maar ik zou haar ontslag niet gaan eisen.
Zoals ik hier na beschrijf. Ik hou mij bij kinderen ver van religie. Dat verwacht ik bij/van anderen ook.Maar Christen doen het ook regelmatig fout in bijv. Afrika.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:10 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hoezo ben je het met deze stap niet direct eens?
Jij moet gewoon een pvv forum gaan bezoeken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:11 schreef Pino0 het volgende:
Wat een stinkhoer. Oprotten naar Mekka deze NSB vrouw.
Laren Afrika.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zoals ik hier na beschrijf. Ik hou mij bij kinderen ver van religie. Dat verwacht ik bij/van anderen ook.Maar Christen doen het ook regelmatig fout in bijv. Afrika.
Van de 4 keer dat ik heb gestemd, heb ik alleen de eerste keer PVV gestemd... zo'n 4/5 jaar geleden. De rest van de keren op VVD en CDA.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij moet gewoon een pvv forum gaan bezoeken.
Wat is er zo erg aan? Het is een verklaring.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:23 schreef truthortruth het volgende:
Die brief bevestigd het beeld, helaas.
Ja, want onze beschaving is in gevaar.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:11 schreef Pino0 het volgende:
Wat een stinkhoer. Oprotten naar Mekka deze NSB vrouw.
Ah, lekker wegkijken weer. En dat voor een nuchtere Tukker.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, want onze beschaving is in gevaar.
Ik ben ineens overtuigd.
Je kan ook gevaar zien in wat er niet is. En daar commentaar op hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:32 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ah, lekker wegkijken weer. En dat voor een nuchtere Tukker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |