abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2016 @ 11:45:39 #271
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161396427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja en.... Is dat een probleem in het bewijs dat onze seculiere samenleving superieur is. Ik dacht het toch niet.
Het geeft aan dat ze hier niet op hun plek zijn, niet om kunnen gaan met onze westerse 'beschaving'.

Persoonlijk vind ik dat het wel wat minder hoerig mag hier qua 'beschaving' maar dan gaat het meer over de manier waarop vrouwen zich tonen en niet om het percentage huid dat zichtbaar is. Ik vind onze 'vrijheden' vaak getuigen van dezelfde onderdrukking als de islamitische, het objectificeren van vrouwen.
pi_161397058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:
Er is nog niemand ingegaan op mijn stelling hoe de ouders van een klas (waar moslimkinderen oververtegenwoordigd zijn) zouden reageren op een blanke leraar met een opzichtig kruis aan nek.
Maar dat is het gewoon met religie, progressie is de vijand van religie, en vanuit discussie komt progressie, dus dan krijg je dit soort opmerkingen;
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:33 schreef erodome het volgende:
Ik vind het niet onverstandig de discussie daarover te smoren. Beter gezegd te zeggen tolereer het maar gewoon, want dat is hoe Nederland rolt.
Wat weer heel duidelijk blijkt in de topic is dat religieuzen slachtoffers en schadelijke aspecten van religie compleet negeren. Daar willen ze niets van horen en stoppen ze de vingers in hun oren en de oogkleppen op.

Maar Nederland heeft zijn vrijheden en progressie verworven door discussie en debat, en ja dat heeft ook geleid tot minder religie. Dus het is vrij logisch dat de echte vijanden van vrijheid en progressie uit religieuze hoek komt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161397169
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is nog niemand ingegaan op mijn stelling hoe de ouders van een klas (waar moslimkinderen oververtegenwoordigd zijn) zouden reageren op een blanke leraar met een opzichtig kruis aan nek.

We hebben het hier over een klas in Laren met een oververtegenwoordiging aan blanke kinderen waarvan de ouders aanstoot nemen aan de hoofddoek van de lerares.

Men neemt dus aanstoot aan elkaars religieuze uitingen binnen deze openlijke functies. Dan zou het onverstandig zijn hierover de discussie te willen smoren.
Hangt af van waar. Dan is er geen probleem. Maar blank zijn staat niet voor een religie.
pi_161402802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is het gewoon met religie, progressie is de vijand van religie, en vanuit discussie komt progressie, dus dan krijg je dit soort opmerkingen;

Maar Nederland heeft zijn vrijheden en progressie verworven door discussie en debat, en ja dat heeft ook geleid tot minder religie. Dus het is vrij logisch dat de echte vijanden van vrijheid en progressie uit religieuze hoek komt.
En dat is dan je reactie op mijn observatie dat moslims gewoon normaal omgaan met het christendom hier, net zoals ze normaal omgaan met atheisme?
Daarin zou je wat van de moslims en christenenen hier kunnen leren, tolerantie, een oernederlandse waarde.... Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar leef en laat leven.

De echte vijanden van vrijheid worden inmiddels vergezeld door mensen zoals jij, die onder het mom "vrijheid" hun eigen visie door de strot van anderen willen drukken, het op willen dringen als de enige en grote waarheid. Het vermaken van de term vrijheid tot een nieuwe en overheersende "religie". Waarbij die term maar een heel nauw spectrum van het geheel dekt, om precies te zijn alleen jouw denkwijze en verder helemaal niets.
Vraag me af wanneer je begint te preken dat alles wat buiten jouw visie valt verdoemd is....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161403950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:59 schreef erodome het volgende:
En dat is dan je reactie op mijn observatie dat moslims gewoon normaal omgaan met het christendom hier, net zoals ze normaal omgaan met atheïsme?
Nee, dat is mijn reactie opdat we hier volgens jou de discussie over moeten smoren. Iets wat dus prima past in de religieuze geschiedenis van vrijheid ontnemen.
quote:
Daarin zou je wat van de moslims en christenenen hier kunnen leren, tolerantie, een oernederlandse waarde.... Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar leef en laat leven.
Religie en leven en laten leven. Je vergeet weer voor het gemak alle religie slachtoffers, zoals je altijd doet om je denkbeeld overeind te houden, erg wreed.
quote:
De echte vijanden van vrijheid worden inmiddels vergezeld door mensen zoals jij, die onder het mom "vrijheid" hun eigen visie door de strot van anderen willen drukken, het op willen dringen als de enige en grote waarheid. Het vermaken van de term vrijheid tot een nieuwe en overheersende "religie". Waarbij die term maar een heel nauw spectrum van het geheel dekt, om precies te zijn alleen jouw denkwijze en verder helemaal niets.
Vraag me af wanneer je begint te preken dat alles wat buiten jouw visie valt verdoemd is....
Als mijn visie zo uitgesproken is, dan is het voor jou vast heel makkelijk om uit te leggen wat mijn visie is. De dogmas waar ik aan vast hou, kom op, leg mij nou eens uit wat mijn dogmas zijn?
  woensdag 13 april 2016 @ 18:13:43 #276
3542 Gia
User under construction
pi_161404585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:43 schreef truthortruth het volgende:

Religie en leven en laten leven. Je vergeet weer voor het gemak alle religie slachtoffers, zoals je altijd doet om je denkbeeld overeind te houden, erg wreed.

Religie maakt geen slachtoffers.
Intolerante gelovigen maken slachtoffers. Dat ze dat doen uit naam van een religie, wil niet zeggen dat het aan die religie ligt, maar aan hun interpretatie ervan.

Het moge duidelijk zijn dat er grote cultuurverschillen zijn.
Zo ben ik een westerse vrouw, van huis uit katholiek, getrouwd, huisje, boompje, beestje en heb de vrijheid te gaan en te staan waar ik wil, zonder mijn man om toestemming te vragen of verantwoording af te moeten leggen.
Vanavond ga ik naar mijn wekelijkse clubavondje uit, zonder mijn man. Lekker ouwehoeren met mijn zowel vrouwelijke als ook mannelijke clubgenoten. Even een paar borreltjes na afloop. Gezellig.
Dit vinden wij, westerlingen, de meesten althans, heel gewoon.

Bij veel moslims zal dit vreemd overkomen. Zij hebben andere leefregels, waarmee ze opgegroeid zijn, en waar ze zich zonder te morren naar schikken. Daar bepaalt de man veelal wat de vrouw wel en niet mag doen in haar eentje.
Veel moslima's die hier geboren en opgegroeid zijn, zijn ook redelijk verwesterd, wat vaak botst met mannen die dit toch anders willen zien. Tja, dat gaat dan niet goed, natuurlijk.

Moeten wij die vrouwen dwingen te verwesteren? Nee. Dat gaat vanzelf wel gebeuren, maar kost tijd.

In de tijd dat mijn (schoon)moeder nog klein was, was het ook heel normaal dat meisjes na de basisschool gingen dienen bij een mevrouw. Ben je 13 jaar, kun je voor een rijke kakmadam het huishouden gaan doen. Mijn moeder ging werken bij een naai-atelier, terwijl ze had mogen doorleren van haar ouders. Mijn schoonmoeder wilde graag doorleren, maar moest gaan dienen.
Allebei de oudste thuis.
En dat is nog niet eens zo gek lang geleden. Ze zijn beide van 1940.
Overigens was vroeger geloven ook nog zo'n dingetje. Kwam je onderweg naar school Mijnheer pastoor tegen, dan diende je te knielen en kreeg je een hostie. Uiteraard liepen schoolkinderen graag een straatje om, om mijnheer pastoor te vermijden. De deugnieten.

Wat nodig is om samen te kunnen leven is wederzijds respect en tolerantie.

Verder blijf ik wel van mening dat mijn respect en tolerantie eindigt zodra door een ander (geloof) mijn vrijheid in gevaar komt.

Ja, ik weet het, ik ben milder geworden t.o.v. moslims, maar dat ligt vooral aan IS. We kunnen terroristen pas tegenhouden als we als burgers naast elkaar staan en niet tegenover elkaar. Doen we dat niet, dan spelen we IS juist in de kaart.
Dat er domme moslimjongeren zijn die juichen om de daden van IS kun je wegstrepen tegen de domme Hollanders die een onschuldige moslima haar hoofddoek af willen trekken, alsof dat lapje stof de schuld is van die aanslagen.

Laten we vooral met zijn allen normaal doen en samenwerken. Samen staan we sterk.

Amen ;)
  woensdag 13 april 2016 @ 18:29:21 #277
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161404803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:13 schreef Gia het volgende:

Overigens was vroeger geloven ook nog zo'n dingetje. Kwam je onderweg naar school Mijnheer pastoor tegen, dan diende je te knielen en kreeg je een hostie.

Onzin, meneer pastoor liep echt niet zomaar met hosties over straat en hij deelde ze al helemaal niet uit. 8)7 Als een kind hem tegen kwam dan kon die gewoon groeten en doorlopen. Niks knielen. Hoe verzin je 't :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161404890
quote:

[..]

Intolerante gelovigen maken slachtoffers. Dat ze dat doen uit naam van een religie, wil niet zeggen dat het aan die religie ligt, maar aan hun interpretatie ervan.

Het moge duidelijk zijn dat er grote cultuurverschillen zijn.
Zo ben ik een westerse vrouw, van huis uit katholiek, getrouwd, huisje, boompje, beestje en heb de vrijheid te gaan en te staan waar ik wil, zonder mijn man om toestemming te vragen of verantwoording af te moeten leggen.
Vanavond ga ik naar mijn wekelijkse clubavondje uit, zonder mijn man. Lekker ouwehoeren met mijn zowel vrouwelijke als ook mannelijke clubgenoten. Even een paar borreltjes na afloop. Gezellig.
Dit vinden wij, westerlingen, de meesten althans, heel gewoon.

Bij veel moslims zal dit vreemd overkomen. Zij hebben andere leefregels, waarmee ze opgegroeid zijn, en waar ze zich zonder te morren naar schikken. Daar bepaalt de man veelal wat de vrouw wel en niet mag doen in haar eentje.
Veel moslima's die hier geboren en opgegroeid zijn, zijn ook redelijk verwesterd, wat vaak botst met mannen die dit toch anders willen zien. Tja, dat gaat dan niet goed, natuurlijk.

Moeten wij die vrouwen dwingen te verwesteren? Nee. Dat gaat vanzelf wel gebeuren, maar kost tijd.

In de tijd dat mijn (schoon)moeder nog klein was, was het ook heel normaal dat meisjes na de basisschool gingen dienen bij een mevrouw. Ben je 13 jaar, kun je voor een rijke kakmadam het huishouden gaan doen. Mijn moeder ging werken bij een naai-atelier, terwijl ze had mogen doorleren van haar ouders. Mijn schoonmoeder wilde graag doorleren, maar moest gaan dienen.
Allebei de oudste thuis.
En dat is nog niet eens zo gek lang geleden. Ze zijn beide van 1940.
Overigens was vroeger geloven ook nog zo'n dingetje. Kwam je onderweg naar school Mijnheer pastoor tegen, dan diende je te knielen en kreeg je een hostie. Uiteraard liepen schoolkinderen graag een straatje om, om mijnheer pastoor te vermijden. De deugnieten.

Wat nodig is om samen te kunnen leven is wederzijds respect en tolerantie.

Verder blijf ik wel van mening dat mijn respect en tolerantie eindigt zodra door een ander (geloof) mijn vrijheid in gevaar komt.

Ja, ik weet het, ik ben milder geworden t.o.v. moslims, maar dat ligt vooral aan IS. We kunnen terroristen pas tegenhouden als we als burgers naast elkaar staan en niet tegenover elkaar. Doen we dat niet, dan spelen we IS juist in de kaart.
Dat er domme moslimjongeren zijn die juichen om de daden van IS kun je wegstrepen tegen de domme Hollanders die een onschuldige moslima haar hoofddoek af willen trekken, alsof dat lapje stof de schuld is van die aanslagen.

Laten we vooral met zijn allen normaal doen en samenwerken. Samen staan we sterk.

Amen ;)
Nou nou, Gia, je bent wel milder geworden hè, beetje politiek correct ook.
I´m back.
pi_161405104
quote:
"With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil — that takes religion." Steven Weinberg.

Religie heeft een flink aantal eigenschappen die wel degelijk zorgen dat het de oorzaak is van veel ellende. Dat heeft te maken met de collectieve eigenschappen die dominantie en tribalisme veroorzaken, de polarisatie door religie, de dogmas, maar ook de belofte van een leven na de dood waardoor veel religieuzen het leven in het hier en nu ondergeschikt maken aan die grote belofte.

Ik sta open voor elk gedachtegoed, maar ik sluit mijn ogen niet en zal zeker niet zwijgen over slachtoffers. En die zijn er in allerlei vormen, van de milde vorm van een vrouw die gedwongen wordt tot een levenswijze, tot aan de extreme vorm van eerwraak en terrorisme.
pi_161408083
Ja, want elke docent met een hoofddoek preekt de Jihad zodra de klassendeuren dicht gaat.

Kom op zeg. Wat een idiote reacties, zowel van die school als hier. Laat dat mens lekker. Als ze goed kan lesgeven en er een prettige sfeer in haar klas heerst is er toch niks aan de hand? Ik heb liever een docent met een hoofddoek dan een docent die op zijn 40e nog ieder weekend wanhopig probeert mee te feesten met zijn 18-jarige leerlingen.
pi_161409486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:43 schreef truthortruth het volgende:

Nee, dat is mijn reactie opdat we hier volgens jou de discussie over moeten smoren. Iets wat dus prima past in de religieuze geschiedenis van vrijheid ontnemen.

Nee hoor, want ik pleit geenszins over een verbod of iets in die geest. Vind het alleen maar baarlijke onzin om je druk te maken over het feit dat iemand een hoofddoek op heeft.
Jij bent degene die vrijheid wil ontnemen, van mij mag jij gewoon helemaal jezelf zijn, alleen ben ik het gewoon niet met je eens.

quote:

Ik ontken op geen enkele manier dat er mensen zijn die zich misdragen en dat daar slachtoffers uit voort komen.
Dat gebeurd zonder religie ook, dus is het verstandig je te richten op handhaving. Je weet hoe ik hierover denk, ik accepteer de religie smoes niet. Vooral niet van daders, die moeten zover mogelijk aangepakt worden. Maar ook niet van de 'criticus'.

Het gaat hier over een juf die een hoofddoek draagt nu. Die op precies dezelfde manier blijft lesgeven als ze al jaren doet.

Deze vrouw staat niet terecht voor misstanden, er zijn zover mij bekend geen slachtoffers noch zegt ze zelf slachtoffer te zijn.
Dus tja... Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je haar zo graag wil straffen voor de daden van anderen. Of beter gezegd, ik zal het nooit eens zijn met je op dit gebied.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161410725
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Je blijft jezelf herhalen in het ontwijken.

Deze mevrouw krijgt van mij alle vrijheid, maar op het moment dat ze kinderen gaat indoctrineren met een religie dan is dat een grens. Als er nu ook nog maar de kans in had gezeten dat ze ook de negatieve zaken van religie zou belichten, soit. Maar deze mevrouw gaat deze kinderen weer wijsmaken dat die religie zo mooi is, maar ondertussen, net als jij, alle ellende ervan negeert.
  woensdag 13 april 2016 @ 21:44:41 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161410778
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je blijft jezelf herhalen in het ontwijken.

Deze mevrouw krijgt van mij alle vrijheid, maar op het moment dat ze kinderen gaat indoctrineren met een religie dan is dat een grens. Als er nu ook nog maar de kans in had gezeten dat ze ook de negatieve zaken van religie zou belichten, soit. Maar deze mevrouw gaat deze kinderen weer wijsmaken dat die religie zo mooi is, maar ondertussen, net als jij, alle ellende ervan negeert.
Jij weet helemaal niet wat deze mevrouw gaat doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 april 2016 @ 21:50:51 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161410986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je de discussie uberhaupt nog aan gaat. Vechten tegen de bierkaai :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 april 2016 @ 21:54:29 #285
346939 Janneke141
pi_161411109
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat je de discussie uberhaupt nog aan gaat. Vechten tegen de bierkaai :D
Ik zal blijven strijden voor de vrijheid van onderwijs.
pi_161411300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de toon van haar brief durf ik wel een inschatting te doen. Maar goed, het zou zo maar kunnen dat ze de uitzondering is. Alleen ik zou er niet op gokken en dat moet je ook niet doen met kinderen.
  woensdag 13 april 2016 @ 22:04:19 #287
346939 Janneke141
pi_161411474
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gezien de toon van haar brief durf ik wel een inschatting te doen. Maar goed, het zou zo maar kunnen dat ze de uitzondering is. Alleen ik zou er niet op gokken en dat moet je ook niet doen met kinderen.
Die inschatting is gebaseerd op jouw vooroordelen, niet op die brief. Er staat niets in die brief dat direct wijst op een verandering van haar lessen.
Mocht de school merken dat ze toch wat anders in de zin heeft dan kunnen ze snel genoeg het gesprek aan gaan. Preventief actie ondernemen lijkt me in dit geval ongepast.
pi_161411519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal blijven strijden voor de vrijheid van onderwijs.
Ook wel vrijheid van indoctrinatie genoemd.
  woensdag 13 april 2016 @ 22:05:56 #289
346939 Janneke141
pi_161411536
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ook wel vrijheid van indoctrinatie genoemd.
Neen.
pi_161411562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die inschatting is gebaseerd op jouw vooroordelen, niet op die brief. Er staat niets in die brief dat direct wijst op een verandering van haar lessen.
Mocht de school merken dat ze toch wat anders in de zin heeft dan kunnen ze snel genoeg het gesprek aan gaan. Preventief actie ondernemen lijkt me in dit geval ongepast.
Naast de brief geen vooroordelen maar ervaringen.
  woensdag 13 april 2016 @ 22:08:46 #291
346939 Janneke141
pi_161411647
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Naast de brief geen vooroordelen maar ervaringen.
Je vooroordeel is dat je veronderstelt dat de acties van deze vrouw wel zullen aansluiten bij jouw ervaringen. En er is geen enkele aanwijsbare reden, waarom dat zo zou zijn.
pi_161411850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je vooroordeel is dat je veronderstelt dat de acties van deze vrouw wel zullen aansluiten bij jouw ervaringen. En er is geen enkele aanwijsbare reden, waarom dat zo zou zijn.
Euh, een hoofddoek? Anders had je natuurlijk gelijk :P
  woensdag 13 april 2016 @ 22:17:50 #293
346939 Janneke141
pi_161411993
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh, een hoofddoek? Anders had je natuurlijk gelijk :P
De hoofddoek zegt niets. Ja, dat ze moslima is en dat ze zich kennelijk religieus gezien prettiger voelt bij het dragen van een hoofddoek, maar niet dat ze nu anders met haar klas om zal gaan. Mocht blijken dat ze toch koranlessen gaat geven of stokslagen gaat invoeren dan heb je snel genoeg een ander gesprek.
pi_161415466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:29 schreef kepez het volgende:

[..]

Da komt omdat jij een megool bent die moeite heeft met begrijpend lezen en verbanden leggen... Moe word ik ervan om elke Wilders lover uit te leggen wa voor neukfouten ze zijn ...................... serieus
Zo Jesus jij komt een partij gefrustreerd over.
Neem ff je pillen in LOL
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 14 april 2016 @ 00:54:03 #295
3542 Gia
User under construction
pi_161415712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin, meneer pastoor liep echt niet zomaar met hosties over straat en hij deelde ze al helemaal niet uit. 8)7 Als een kind hem tegen kwam dan kon die gewoon groeten en doorlopen. Niks knielen. Hoe verzin je 't :?
Heeft mijn moeder verteld.
Toen ikzelf jong was, was dit allang niet meer zo.
  donderdag 14 april 2016 @ 00:57:07 #296
3542 Gia
User under construction
pi_161415749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

Nou nou, Gia, je bent wel milder geworden hè, beetje politiek correct ook.
Och, achter veel standpunten blijf ik staan, en ik zie dat de verwestering er al in sluipt bij de moslims. Dat maakt het makkelijker om samen een front te vormen tegen IS.
pi_161416243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De hoofddoek zegt niets. Ja, dat ze moslima is en dat ze zich kennelijk religieus gezien prettiger voelt bij het dragen van een hoofddoek, maar niet dat ze nu anders met haar klas om zal gaan. Mocht blijken dat ze toch koranlessen gaat geven of stokslagen gaat invoeren dan heb je snel genoeg een ander gesprek.
Wat een verraad weer, vooral van mensen van je eigen geslacht. Vorig jaar was er 500 keer sprake van eerwraak in dit land waarbij 20 doden vielen. Vooral vrouwen die zich niet islamitisch genoeg gedroegen. Dagelijks worden duizenden ex-moslims of hoofddoekjesloze moslims bedreigd.
Ongetwijfeld zal jij een gewaardeerd lid zijn van het toekomstige kalifaat.

Soerat An Noer, vers 31

‘En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daaraan zichtbaar is.

En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun broeders, of hun zonen, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of kinderen die nog niet op de naaktheid van vrouwen letten.

En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen.

En keert jullie allen berouwvol tot Allah,

O gelovigen.

Hopelijk zullen jullie welslagen.’
pi_161416282
‘Eerwraak motief voor moord op 16-jarige IJsselstein’

"Volgens een vriendin van Mirjam zou ze vaak ruzie hebben gehad over leven volgens de regels van de islam. Mirjam, die geen hoofddoek droeg, wilde volgens haar vriendin leven zoals Nederlandse meisjes."
http://www.elsevier.nl/Ne(...)Jsselstein-1138039W/

Sorry meisje, je bent voor niks gestorven.

Degressief Nederland ziet je graag in een hoofddoekje.
  donderdag 14 april 2016 @ 04:40:19 #299
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161416305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 03:51 schreef Braindead2000 het volgende:
‘Eerwraak motief voor moord op 16-jarige IJsselstein’

"Volgens een vriendin van Mirjam zou ze vaak ruzie hebben gehad over leven volgens de regels van de islam. Mirjam, die geen hoofddoek droeg, wilde volgens haar vriendin leven zoals Nederlandse meisjes."
http://www.elsevier.nl/Ne(...)Jsselstein-1138039W/

Sorry meisje, je bent voor niks gestorven.

[ afbeelding ]

Degressief Nederland ziet je graag in een hoofddoekje.
Maar dat meisje hoefde nou juist geen hoofddoek om, volgens de bron van jouw bron :{

quote:
Volgens een vriendin van Mirjam had ze vaak problemen met haar ouders. 'Ze hoefde geen hoofddoek om, maar verder moest ze van haar ouders leven volgens de islam', zegt het meisje
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-door-moeder.dhtml
pi_161416320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 04:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar dat meisje hoefde nou juist geen hoofddoek om, volgens de bron van jouw bron :{

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-door-moeder.dhtml
Hij bedoelt dus de drang die er soms is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')