abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161381634
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:21 schreef Crip het volgende:
[..]
Je hebt het echt zwaar op FOK! he?
En je slaat alweer de plank mis.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161381649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, dat doe je in een vrij land, en daar is niets mis mee. Dat mw. Crip daar op zo'n achterlijke en kinderachtige manier op reageert maakt het er niet beter op.
Begint te vervelen , elk dag weer een discussie opzoeken met Moslims die daar niet op zitten te wachten.
Terwijl je weet dat het toch kansloos is.
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:25:43 #253
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161381741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:22 schreef PSVCL het volgende:
Dat is inderdaad het kenmerk van discussies met moslims.
pi_161381752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:22 schreef PSVCL het volgende:
Begint te vervelen , elk dag weer een discussie opzoeken met Moslims die daar niet op zitten te wachten.
En dus moeten men maar zwijgen? Sorry, maar dan snap je werkelijk niet hoe men tot een vrije en vredige samenleving komt.
pi_161381850
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:53 schreef MMXMMX het volgende:
Wat een fucking waanzin en ik mocht mijn petje nooit ophouden :Z

Nog heel ff en we gaan uit de koran voorlezen op de kleuterschool :N

Ik zou onmiddellijk mijn kinderen thuis houden 8)7
Da komt omdat jij een megool bent die moeite heeft met begrijpend lezen en verbanden leggen... Moe word ik ervan om elke Wilders lover uit te leggen wa voor neukfouten ze zijn ...................... serieus
pi_161381864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, dat doe je in een vrij land, en daar is niets mis mee. Dat mw. Crip daar op zo'n achterlijke en kinderachtige manier op reageert maakt het er niet beter op.
Denk je echt dat ik de discussie serieus ga opzoeken op FOK!? Heb wel wat beters te doen, vooral voor mensen met zo'n hevige mening zoals hier in nieuws. No thanks jose.
pi_161382424
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:29 schreef Crip het volgende:
Denk je echt dat ik de discussie serieus ga opzoeken op FOK!? Heb wel wat beters te doen, vooral voor mensen met zo'n hevige mening zoals hier in nieuws. No thanks jose.
Mij interesseert het helemaal niets of je serieus een discussie gaat zoeken, maar je kan wel normaal blijven doen. En wat jij interpreteert als een hevige mening hoeft dat voor een ander niet te zijn, en daar kom je nooit achter als je de gedachtegang erachter niet snapt of wil snappen.

Maar wat me vooral van iemand in jou positie teleurstelt is de onbekwaamheid die je laat zien door mij in een bepaalde hoek te drukken. Iets wat je normaal alleen bij Wilders aanhangers ziet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:45:24 #258
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161382466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Artikel 14 houdt m.i. een verplicht gebed in. Dat houdt automatisch in dat niet bidden niet is toegestaan.
Een atheïst kan ook wel een gebed voorlezen. Dat is nou juist het hele punt in deze kwestie.
pi_161382470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wat me vooral van iemand in jou positie teleurstelt is de onbekwaamheid die je laat zien door mij in een bepaalde hoek te drukken. Iets wat je normaal alleen bij Wilders aanhangers ziet.
Neem de slachtofferrol maar aan ja, jeetje. Lighten up, je neemt dit allemaal te serieus vriend.
pi_161382489
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:45 schreef Crip het volgende:

[..]

Neem de slachtofferrol maar aan ja, jeetje. Lighten up, je neemt dit allemaal te serieus vriend.
Mwuhahhahaha
pi_161382569
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:45 schreef Crip het volgende:
[..]
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mwuhahhahaha
Wat een triestheid allemaal :') Af en toe denk je op fok dat je ze niet dommer tegenkomt, maar jullie slaan weer alles, ik ben er klaar mee :W
pi_161382602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Wat een triestheid allemaal :') Af en toe denk je op fok dat je ze niet dommer tegenkomt, maar jullie slaan weer alles, ik ben er klaar mee :W
Houdoe he :W
pi_161382666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Hoie he :W
pi_161383065
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Probleem is dat die mannen in bergdorp-outfit onze abri's mollen waar posters van vrouwen in minirok hangen.
Ja en.... Is dat een probleem in het bewijs dat onze seculiere samenleving superieur is. Ik dacht het toch niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_161384037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:29 schreef kepez het volgende:

[..]

Da komt omdat jij een megool bent die moeite heeft met begrijpend lezen en verbanden leggen... Moe word ik ervan om elke Wilders lover uit te leggen wa voor neukfouten ze zijn ...................... serieus
Als de nederlandse taal al zo'n probleem is zal je er erg moe van worden jas.
pi_161385500
Ik vond de naam "Laren" wel erg uitnodigend voor een limerick.

Komt ie:

Er was eens een juffrouw in Laren,
die maande haar klas tot bedaren.
D'r is niks aan de hand,
zo sprak ze charmant,
"vaarwel" geldt alleen voor m'n haren.

... Ik vind 'm eerlijk gezegd best wel goed....
:D
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:49:38 #267
3542 Gia
User under construction
pi_161395352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:45 schreef frietenstamp het volgende:
Een atheïst kan ook wel een gebed voorlezen. Dat is nou juist het hele punt in deze kwestie.
Dat kan, maar als hij dat niet wil, niet doet, is er geen plaats voor hem op die school.
Daar ging het om.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:51:21 #268
3542 Gia
User under construction
pi_161395378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vond de naam "Laren" wel erg uitnodigend voor een limerick.

Komt ie:

Er was eens een juffrouw in Laren,
die maande haar klas tot bedaren.
D'r is niks aan de hand,
zo sprak ze charmant,
"vaarwel" geldt alleen voor m'n haren.

... Ik vind 'm eerlijk gezegd best wel goed....
:D
Zeker.
Ze had dit naar de ouders moeten sturen.
pi_161395677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En dus moeten men maar zwijgen? Sorry, maar dan snap je werkelijk niet hoe men tot een vrije en vredige samenleving komt.
Er is nog niemand ingegaan op mijn stelling hoe de ouders van een klas (waar moslimkinderen oververtegenwoordigd zijn) zouden reageren op een blanke leraar met een opzichtig kruis aan nek.

We hebben het hier over een klas in Laren met een oververtegenwoordiging aan blanke kinderen waarvan de ouders aanstoot nemen aan de hoofddoek van de lerares.

Men neemt dus aanstoot aan elkaars religieuze uitingen binnen deze openlijke functies. Dan zou het onverstandig zijn hierover de discussie te willen smoren.
pi_161396206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is nog niemand ingegaan op mijn stelling hoe de ouders van een klas (waar moslimkinderen oververtegenwoordigd zijn) zouden reageren op een blanke leraar met een opzichtig kruis aan nek.

We hebben het hier over een klas in Laren met een oververtegenwoordiging aan blanke kinderen waarvan de ouders aanstoot nemen aan de hoofddoek van de lerares.

Men neemt dus aanstoot aan elkaars religieuze uitingen binnen deze openlijke functies. Dan zou het onverstandig zijn hierover de discussie te willen smoren.
Waarschijnlijk wordt daar amper tot niet op gereageerd.

Op de christelijke school, met dagopening, van mijn zoon zitten ook een aantal moslims. Die hebben gewoon respect ervoor.
Maar ook op de openbare middelbare hier lopen er christelijke leraren en leraressen, ook met kruisjes om de nek e.d.. Het is nu eenmaal een vrij christelijke omgeving hier.
De kerstviering daar heeft dan ook nog echt een christelijk randje, zelfs wel iets meer dan alleen een randje. Ook de moslim kinderen zijn daar gewoon bij aanwezig, net als op de christelijke middelbare dat het geval is.

Op de school van mijn zoon bidden ze niet actief mee bij de dagopening, maar dat doet mijn zoon ook niet (en wat andere kinderen die geen geloof hebben ook niet). Maar hebben geen moeite met het feit dat er gebeden wordt.

Ik vind het niet onverstandig de discussie daarover te smoren. Beter gezegd te zeggen tolereer het maar gewoon, want dat is hoe Nederland rolt.
Zodra het geloof ongevraagd vorm krijgt in de lessen is het tijd om er wat over te zeggen, eerder is het een non onderwerp.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:45:39 #271
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161396427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja en.... Is dat een probleem in het bewijs dat onze seculiere samenleving superieur is. Ik dacht het toch niet.
Het geeft aan dat ze hier niet op hun plek zijn, niet om kunnen gaan met onze westerse 'beschaving'.

Persoonlijk vind ik dat het wel wat minder hoerig mag hier qua 'beschaving' maar dan gaat het meer over de manier waarop vrouwen zich tonen en niet om het percentage huid dat zichtbaar is. Ik vind onze 'vrijheden' vaak getuigen van dezelfde onderdrukking als de islamitische, het objectificeren van vrouwen.
pi_161397058
quote:
Maar dat is het gewoon met religie, progressie is de vijand van religie, en vanuit discussie komt progressie, dus dan krijg je dit soort opmerkingen;
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:33 schreef erodome het volgende:
Ik vind het niet onverstandig de discussie daarover te smoren. Beter gezegd te zeggen tolereer het maar gewoon, want dat is hoe Nederland rolt.
Wat weer heel duidelijk blijkt in de topic is dat religieuzen slachtoffers en schadelijke aspecten van religie compleet negeren. Daar willen ze niets van horen en stoppen ze de vingers in hun oren en de oogkleppen op.

Maar Nederland heeft zijn vrijheden en progressie verworven door discussie en debat, en ja dat heeft ook geleid tot minder religie. Dus het is vrij logisch dat de echte vijanden van vrijheid en progressie uit religieuze hoek komt.
pi_161397169
quote:

[..]

Hangt af van waar. Dan is er geen probleem. Maar blank zijn staat niet voor een religie.
pi_161402802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is het gewoon met religie, progressie is de vijand van religie, en vanuit discussie komt progressie, dus dan krijg je dit soort opmerkingen;

Maar Nederland heeft zijn vrijheden en progressie verworven door discussie en debat, en ja dat heeft ook geleid tot minder religie. Dus het is vrij logisch dat de echte vijanden van vrijheid en progressie uit religieuze hoek komt.
En dat is dan je reactie op mijn observatie dat moslims gewoon normaal omgaan met het christendom hier, net zoals ze normaal omgaan met atheisme?
Daarin zou je wat van de moslims en christenenen hier kunnen leren, tolerantie, een oernederlandse waarde.... Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar leef en laat leven.

De echte vijanden van vrijheid worden inmiddels vergezeld door mensen zoals jij, die onder het mom "vrijheid" hun eigen visie door de strot van anderen willen drukken, het op willen dringen als de enige en grote waarheid. Het vermaken van de term vrijheid tot een nieuwe en overheersende "religie". Waarbij die term maar een heel nauw spectrum van het geheel dekt, om precies te zijn alleen jouw denkwijze en verder helemaal niets.
Vraag me af wanneer je begint te preken dat alles wat buiten jouw visie valt verdoemd is....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161403950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:59 schreef erodome het volgende:
En dat is dan je reactie op mijn observatie dat moslims gewoon normaal omgaan met het christendom hier, net zoals ze normaal omgaan met atheïsme?
Nee, dat is mijn reactie opdat we hier volgens jou de discussie over moeten smoren. Iets wat dus prima past in de religieuze geschiedenis van vrijheid ontnemen.
quote:
Daarin zou je wat van de moslims en christenenen hier kunnen leren, tolerantie, een oernederlandse waarde.... Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar leef en laat leven.
Religie en leven en laten leven. Je vergeet weer voor het gemak alle religie slachtoffers, zoals je altijd doet om je denkbeeld overeind te houden, erg wreed.
quote:
De echte vijanden van vrijheid worden inmiddels vergezeld door mensen zoals jij, die onder het mom "vrijheid" hun eigen visie door de strot van anderen willen drukken, het op willen dringen als de enige en grote waarheid. Het vermaken van de term vrijheid tot een nieuwe en overheersende "religie". Waarbij die term maar een heel nauw spectrum van het geheel dekt, om precies te zijn alleen jouw denkwijze en verder helemaal niets.
Vraag me af wanneer je begint te preken dat alles wat buiten jouw visie valt verdoemd is....
Als mijn visie zo uitgesproken is, dan is het voor jou vast heel makkelijk om uit te leggen wat mijn visie is. De dogmas waar ik aan vast hou, kom op, leg mij nou eens uit wat mijn dogmas zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')