abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161427198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:58 schreef Tweek het volgende:
http://imgur.com/Dqxkmic

Tja dat zegt genoeg,
Pandering om zwarte kiezers te trekken, iets wat hem nog niet echt lukt tot nu toe.
pi_161427371
Inmiddels zijn de odds dat de Democraten de verkiezingen winnen alweer gestegen naar 75% bij Predictwise.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 16:59:23 #253
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161427381
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Stay on message.
De Amerikanen (en wij ook, maar dat is uiteraard minder belangrijk :P ) moeten hier nog 7 maanden naar luisteren, dus de kans dat er een Sanders-moeheid optreedt lijkt me aanwezig en moet het Sanderskamp proberen te vermijden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_161427410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:59 schreef Mike het volgende:

[..]

De Amerikanen (en wij ook, maar dat is uiteraard minder belangrijk :P ) moeten hier nog 7 maanden naar luisteren, dus de kans dat er een Sanders-moeheid optreedt lijkt me aanwezig en moet het Sanderskamp proberen te vermijden.
De kans dat ze nog zeven maanden naar Sanders moeten luisteren is echter vrij klein.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:20:50 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161427726
- edit: gebruik wat normalere taal, ajb

[ Bericht 93% gewijzigd door Reya op 14-04-2016 21:26:45 ]
  donderdag 14 april 2016 @ 17:22:54 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161427765
- reactie op edit
De komende 4 jaar. Wen er maar aan.

[ Bericht 84% gewijzigd door Reya op 14-04-2016 21:26:57 ]
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_161427836
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De kans dat ze nog zeven maanden naar Sanders moeten luisteren is echter vrij klein.
Waarom support je Hillary eigenlijk?
pi_161427866
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Volgens mij doet hij dat niet zozeer. Hij geeft vooral aan dat zij verreweg de meeste kans maakt op de Democratische nominatie. En dat ze sowieso de grootste kanshebber is op het presidentschap.
pi_161427880
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik support Hillary niet echt. Sanders is mij veel te links, maar kan niet zeggen dat ik warm loop voor Clinton.
Verder geef ik vooral wat tegengas aan alle fanboys hier.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:33:35 #260
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161427904
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik support Hillary niet echt. Sanders is mij veel te links, maar kan niet zeggen dat ik warm loop voor Clinton.
Sanders links?
Vergeleken bij Europa is hij nog aardig rechts-midden.
pi_161427944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sanders links?
Vergeleken bij Europa is hij nog aardig rechts-midden.
Nee, maar die onzin blijft vrij hardnekkig rondzweven hier. Sanders plannen voor het minimumloon, onderwijs, zorg, handelsverdragen, geopolitiek, enzovoort zijn op zijn minst net zo links als die van de PvdA, zo niet linkser.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:43:06 #262
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161428022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar die onzin blijft vrij hardnekkig rondzweven hier. Sanders plannen voor het minimumloon, onderwijs, zorg, handelsverdragen, geopolitiek, enzovoort zijn op zijn minst net zo links als die van de PvdA, zo niet linkser.
ik noem dat niet links maar menselijk en progressief.
pi_161428229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij ben je toch niet gelijk fanboy als je feiten aanhaalt waarom je kandidaat betrouwbaarder/beter is dan een andere kandidaat.
pi_161428263
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

PVDA is ook niet zozeer traditioneel links meer (en ik stem normaal VVD of D66) maar meer gutmensch-pro immigratie-baantjesmachine-pro establishment. :)
pi_161428304
Dingen waardoor Sanders in de VS als gek en radicaal wordt bestempeld.

Normale betaalbare zorg, collectief optreden tegen Pharma, niet overaal zo snel mogelijk militair ingrijpen, geen honderdduizenden euro schuld.... zijn in Europa toch vrij geaccepteerd en normaal. Dus dat Sanders exteem links zou zijn is onzin.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:33:05 #266
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161428692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:03 schreef studentje7.1 het volgende:
Dingen waardoor Sanders in de VS als gek en radicaal wordt bestempeld.

Normale betaalbare zorg, collectief optreden tegen Pharma, niet overaal zo snel mogelijk militair ingrijpen, geen honderdduizenden euro schuld.... zijn in Europa toch vrij geaccepteerd en normaal. Dus dat Sanders exteem links zou zijn is onzin.
Niemand heeft gezegd dan hij extreemlinks is.

Sanders is in Amerikaanse perspectieven links en in Europese perspectieven waarschijnlijk centrumlinks(PvdA). Terwijl Clinton in Amerikaanse perspectieven centrumlinks is, is ze waarschijnlijk in het Europese politieke landschap een progressieve centrist(D66).
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_161428751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:33 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dan hij extreemlinks is.

Sanders is in Amerikaanse perspectieven links en in Europese perspectieven waarschijnlijk centrumlinks(PvdA). Terwijl Clinton in Amerikaanse perspectieven centrumlinks is, is ze waarschijnlijk in het Europese politieke landschap een progressieve centrist(D66).
Ik denk dat Clinton meer een VVD'er dan D66'er is, naar Nederlandse begrippen. Ze is helemaal niet zo progressief op sociale vlakken. Op dit moment maakt ze wel enkele progressieve punten maar dat komt alleen maar door Sanders. Historisch gezien is ze dat helemaal niet.

Obama zie ik meer als D66'er. Sanders als een soort PDVA'er ben ik het mee eens.
pi_161428812
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Ik denk dat Clinton meer een VVD'er dan D66'er is, naar Nederlandse begrippen. Ze is helemaal niet zo progressief op sociale vlakken. Op dit moment maakt ze wel enkele progressieve punten maar dat komt alleen maar door Sanders. Historisch gezien is ze dat helemaal niet.

Obama zie ik meer als D66'er. Sanders als een soort PDVA'er ben ik het mee eens.
Dan is Sanders nog eerder een SP'er. Hoewel Sanders natuurlijk niet zo links is als de SP. Sanders is juist anti-establishment en anti-status quo.

Als er 1 partij is die super pro establishment is dan is dat wel PvdA.

Op de meeste policy punten is Sanders gewoon main stream voor Europese begrippen.
pi_161429391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:41 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Dan is Sanders nog eerder een SP'er. Hoewel Sanders natuurlijk niet zo links is als de SP. Sanders is juist anti-establishment en anti-status quo.

Als er 1 partij is die super pro establishment is dan is dat wel PvdA.

Op de meeste policy punten is Sanders gewoon main stream voor Europese begrippen.
Het gaat net om visies.
Wat betekent pro-establishment nou? Als de PVDA niet in de volgende regering zit zijn ze dan weer anti-establishment?

En wie is er anti-status quo? Per definitie alle partijen niet in de huidige regering?
pi_161430053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ik noem dat niet links maar menselijk en progressief.
Je mag proberen politieke begrippen te herdefiniėren, maar dat verandert de werkelijkheid doorgaans niet. Gratis zorg en onderwijs is vele malen linkser dan wat de meeste partijen hier in hun programma hebben staan, ook de linkse.
pi_161430134
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je toch niet gelijk fanboy als je feiten aanhaalt waarom je kandidaat betrouwbaarder/beter is dan een andere kandidaat.
Nee, als dat zou zijn wat er zou gebeuren niet nee, al kun je ook met 'feiten' een eenzijdig beeld scheppen als je maar goed kiest welke je wel of niet aanhaalt.

Maar de tendens hier is eerder een blinde aanbidding van de standpunten van Sanders waarbij vervelende zaken als praktische uitvoerbaarheid er niet toe doen bijvoorbeeld.
pi_161430877
Ach sommigen zijn gewoon dwars om het dwars zijn. Dat er her en der iets aan te merken valt op Sanders neemt niet weg dat hij veruit de beste kandidaat is. De meeste kritiek vind ik met alle beste wil van de wereld ook niet substantieel. Vooral Kampf Hillary komt echt met het ene mierenneukerige punt na het ander, vooral gebaseerd op identitypolitics, verdachtmakingen en losse flodders/leugens.

De beste kritiek vind ik dan nog dat hij nog geen geld voor zn down ballots ophaalt, terwijl hij een brede revolutie belooft (al moet dat dan ook bewijzen dat hij nooit zijn belofte houdt, ofzo). Maar ook daar is hij nu mee gestart:

http://www.politico.com/s(...)s-fundraising-221887

Verder nog een kritisch artikel over Hillary, in The Guardian! Hoera! En ook eens niet ambivalent maar gewoon kritisch op een belangrijk onderwerp:
http://www.theguardian.co(...)residential-campaign

Ook weer interessante comments waarin haar fraudulente manier van regeren wordt benoemd.
pi_161430901
Ik zou Sanders juist plaatsen aan de linkervleugel van de PVDA, Clinton en Obama CDA, Kasich VVD gecombineerd met CU en de rest combinatie van VNL en SGP.

Het is wel grappig om te zien dat veel mensen denken dat Obama linkser of progressiever is dan Clinton, terwijl Clinton en Obama op zijn minst even links zijn of dat Clinton juist iets progressiever is als je qua standpunten en voting record. Het enige punt waar Clinton rechtser is dan Obama is het buitenlandse beleid maar voor de rest even links of zelfs linkser.
pi_161430994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:20 schreef L3gend het volgende:
Ik zou Sanders juist plaatsen aan de linkervleugel van de PVDA, Clinton en Obama CDA, Kasich VVD gecombineerd met CU en de rest combinatie van VNL en SGP.

Het is wel grappig om te zien dat veel mensen denken dat Obama linkser of progressiever is dan Clinton, terwijl Clinton en Obama op zijn minst even links zijn of dat Clinton juist iets progressiever is als je qua standpunten en voting record. Het enige punt waar Clinton rechtser is dan Obama is het buitenlandse beleid maar voor de rest even links of zelfs linkser.
Ik weet het niet met het CDA, die partij zwalkt alle kanten op de laatste tijd. Clinton en Obama zijn ook een heel stuk progressiever in mijn ogen. Het CDA heeft toch vooral schoorvoetend mee moeten bewegen met de seculiere partijen waar het zaken als het homohuwelijk en abortus betreft. Aan de andere kant roept het CDA ook weer dat ze een vlaktes vlaktaks willen, zijn ze niet zo happig op milieumaatregelen vanwege de boeren in hun achterban, enzovoort.
pi_161431090
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet het niet met het CDA, die partij zwalkt alle kanten op de laatste tijd. Clinton en Obama zijn ook een heel stuk progressiever in mijn ogen. Het CDA heeft toch vooral schoorvoetend mee moeten bewegen met de seculiere partijen waar het zaken als het homohuwelijk en abortus betreft. Aan de andere kant roept het CDA ook weer dat ze een vlaktes vlaktaks willen, zijn ze niet zo happig op milieumaatregelen vanwege de boeren in hun achterban, enzovoort.
Ok, dacht dat het CDA wat minder conservatiever is geworden. Aan de andere kant zijn Obama en Clinton ook pas van standpunten veranderd op sociale zaken als het homohuwelijk, zij zijn beide wel progressiever geworden sinds 2008. Maar laat ik zo zeggen, ik schat Clinton en Obama als middenpartijen in NL, ergens tussen CDA, D66 en PVDA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')