abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2016 @ 11:55:10 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161300338

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161301244
Vandaag als enige dag niet bij het winkelcentrum lopen _O_ en het zonnetje schijnt ook nog :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161302782
Wat een pech, wij kunnen straks (met nieuwe versie MijnWerk) niet méér minnen dan de diensttijd van een loop (min 1 minuut). Alsof we helemáál gekke henkie zijn zeg 😇
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2016 @ 15:28:59 #4
Maffe Fries
pi_161304299
Heerlijk, zo'n dagje vrij
pi_161304387
Teringjantje, wat een drukte. Kampioenen, Kampioenen met dikke bijlage, een of ander dik kampeerblad, een mailing van een of andere loterij, en het Eigen Huis magazine. Gelukkig was er qua hah enkel de Ah, zodat het toch nog redelijk te doen was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161304475
Hier stelde het allemaal weer weinig voor, net als zo'n beetje iedere zaterdag tegenwoordig, kampioenen gooien ze er bij ons altijd standaard op de donderdag al door. Sowieso kiezen ze er bij ons voor om alles waar "donderdag of zaterdag" op staat er bij de donderdag bij te doen. Denk dat de teamcoaches op zaterdag graag vroeg naar huis willen
pi_161304588
Nou te@#$^ng gelieve wat een zware post vandaag inderdaad.

Er ontbrak nog een wijk ook. Mijn wijk. Gelukkig werd hij net nagebracht toen ik weg wilde rijden met de overige post.

En ik had ook nog zo'n 50 (jawel) enveloppen van Liander voor een pand dat alaaaaang leeg staat. Lekker slim bedrijf.

Natuurlijk ook nog een fout gemaakt. Een reclamekaartje van een nummer bij de buren bezorgd. En laten die mensen geen deurbel hebben. Huh? Ja inderdaad. Waar deurbel hoorde te zitten, zat een groot gat. Dan maar excuuskaartje in de bus gedaan.

Veel postcodeloterij of vriendenloterij enveloppen en aardig wat prijswinnaars. Waarom moeten dat altijd van de zware dozen zijn? :(

Nu eindelijk klaar. Even met de beentjes omhoog.
pi_161304874
Shit, ook een domme fout gemaakt, trombosekaartje nog wel 😡 Bij buren bezorgd.... ik was in de stellige overtuiging dat ik daar al was. :( Dacht nog: hé, sticker? Zeker op vakantie.
Hoop niet dat ze echt op vakantie zijn, op beide adressen niemand thuis. Bij allebei een excuuskaartje in de bus gedaan ('uw trombosekaartje ligt bij de buren'), maar hopen dat het nog goed komt. (Heb de vorige bewoner ook al moeten reanimeren...)
pi_161307249
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:45 schreef Globetrottertje het volgende:
Nou te@#$^ng gelieve wat een zware post vandaag inderdaad.

Er ontbrak nog een wijk ook. Mijn wijk. Gelukkig werd hij net nagebracht toen ik weg wilde rijden met de overige post.

En ik had ook nog zo'n 50 (jawel) enveloppen van Liander voor een pand dat alaaaaang leeg staat. Lekker slim bedrijf.
Met nieuwbouw gebeurt dat ook vaak. Zodra de eerste heipaal er in zit komen er al brieven van Liander met "voorkom afsluiting van licht en gas".
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:35:57 #10
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161308443
Wat een geweldige kut dag. Met postkar schade gemaakt aan een auto. Was natuurlijk hartstikke druk met geparkeerde auto's. Ongelijke straat en ik sta bij de brievenbus en ik hoor knal achter me.
Wat een gezeik.

Krom ook dat je op het schadeformulier je eigen gegevens achter moet laten, maar niemand weet welke gegevens van postnl er op moeten. Leuk, maar het is niet mijn verzekering die dit gaat afdekken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161308561
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:35 schreef V__L_N het volgende:
Wat een geweldige kut dag. Met postkar schade gemaakt aan een auto. Was natuurlijk hartstikke druk met geparkeerde auto's. Ongelijke straat en ik sta bij de brievenbus en ik hoor knal achter me.
Wat een gezeik.

Krom ook dat je op het schadeformulier je eigen gegevens achter moet laten, maar niemand weet welke gegevens van postnl er op moeten. Leuk, maar het is niet mijn verzekering die dit gaat afdekken.
Zit er geen rem op die karren dan zodat je hem vast kan zetten als je even weg bent?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:45:44 #12
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161308702
Stuk.. Als 4 jaar hoor. Ooit nog wel eens gevraagd of het te maken is, maar dan lachen ze je nog net niet uit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161309064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef V__L_N het volgende:
Stuk.. Als 4 jaar hoor. Ooit nog wel eens gevraagd of het te maken is, maar dan lachen ze je nog net niet uit.
Dat is wel het vervelende van die karretjes. Ik kom er vrijwel nooit één tegen waarvan de rem het doet.

Zit hier ook een wijk bij van honderd meter lang aan flats. Is een gigantisch tochthol, dus bij een beetje wind gaan die karren er daar als een gek vandoor.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:02:17 #14
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161310819
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk, zo'n dagje vrij
Me too.
En het vervelende was: degene die mijn wijk kennen(chauffeurs) ook, dus vandaag een nieuwe die er al de hele week tegenop zag, maar het moest doen ivm de uren te halen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:05:28 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161310912
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:00 schreef zombo het volgende:
Shit, ook een domme fout gemaakt, trombosekaartje nog wel 😡 Bij buren bezorgd.... ik was in de stellige overtuiging dat ik daar al was. :( Dacht nog: hé, sticker? Zeker op vakantie.
Hoop niet dat ze echt op vakantie zijn, op beide adressen niemand thuis. Bij allebei een excuuskaartje in de bus gedaan ('uw trombosekaartje ligt bij de buren'), maar hopen dat het nog goed komt. (Heb de vorige bewoner ook al moeten reanimeren...)
Voor de zekerheid even de TC inlichten (just in case?) en aangeven dat er een foutje is gemaakt. Krijgen ze het kaartje alsnog maandag binnen. Tenminste ga ik van uit?
Nu te laat maar zou mogelijk zijn geweest natuurlijk.
pi_161311350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zit er geen rem op die karren dan zodat je hem vast kan zetten als je even weg bent?
Zijn heel vaak stuk, hier is er volgens mij ook geen enkele meer met een nog werkende rem. Ben ook al eens een wiel verloren :')

Maar precies datzelfde is een collega hier ook al eens gebeurd helaas, inderdaad zo pats tegen een auto aan. Rot is dat :(

Ik ben me daar nu wel heel erg bewust van en check vrijwel altijd even dat ie zo staat dat ie niet zomaar weg rolt. Ergens tegenaan, een stukje op het gras, dat soort dingen.

Toen ik een keer schade had veroorzaakt (fiets omgevallen en net nog een geparkeerde auto geraakt), moest ik de boel iig doorspelen naar de TC. Wat ik precies verder ingevuld heb weet ik niet meer.
Was nog heel onhandig allemaal, ik kwam terug en die fiets lag op de grond, maar ik kon niet goed zien of er schade was. Bij het huis daar direct achter stond er een tienermeid buiten ernaar te kijken, en die liep toen weer naar binnen zonder een woord te zeggen. Toen heb ik eea maar doorgegeven aan mijn TC, achteraf had ik eigenlijk gewoon een briefje bij die auto achter moeten laten maar ik wist redelijk zeker dat ie bij dat adres hoorde en omdat zij weg liep had ik ook niet zoiets van, ik gooi een briefje in de bus. Uiteindelijk is dat allemaal netjes geregeld verder, bewoner was ook niet boos gelukkig.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:50:52 #17
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161312423
Ik ken de karren niet, maar is dat zelf niet (tijdelijk als in tijden je eigen ronde omdat die dingen niet persoonsgebonden zijn en anders hangslot er Op) te fixen?
pi_161313495
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:05 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Voor de zekerheid even de TC inlichten (just in case?) en aangeven dat er een foutje is gemaakt. Krijgen ze het kaartje alsnog maandag binnen. Tenminste ga ik van uit?
Nu te laat maar zou mogelijk zijn geweest natuurlijk.
Niet te laat, had ik al gedaan. Eerst dacht ik: 'vroeger' zou ik later nóg een keer zijn langsgefietst, maar nu ben ik zo moe van het oplossen van andermans fouten.... maar eind van de middag tóch nog een keer aangebeld op beide adressen. Niet gelukt, nou ja.... niks meer aan te doen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2016 @ 22:08:16 #19
Maffe Fries
pi_161315380
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat is wel het vervelende van die karretjes. Ik kom er vrijwel nooit één tegen waarvan de rem het doet.

Zit hier ook een wijk bij van honderd meter lang aan flats. Is een gigantisch tochthol, dus bij een beetje wind gaan die karren er daar als een gek vandoor.
ik hield er altijd rekening mee door de kar schuin te zetten of even tegen een muurtje aan ofzo. Ondertussen heb ik wel af en toe gehad dat bij stukjes die schuin liepen dat de kar op zijn kant ging _O-

Tegenwoordig doe ik voornamelijk fietswijken en dat is weer een heel ander genre
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:34:50 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161316318
Ik zet hem ook meestal in een kuil. Maar blijkbaar was deze kuil niet diep genoeg, of de straat erachter iets te ongelijk. Groot onderhoud aan deze straten zou 4 jaar geleden al gedaan zijn, maar wordt al jaren uitgesteld ivm geld tekort. Dus er ligt geen tegel recht meer en veel verzakkingen doordat delen afgevlakte dijken, oude waterlopen enzo zijn.

Een rem is eigenlijk wel een must.
Heb zo'n tijd gehad dat kwajongens elke keer die kar verschoven. Dan kreeg dat ding ook een eigen leven, want dat duwtje veroorzaakt dan gewoon een vrije val.
Loesje
pi_161316363
Hele zware dag vandaag. Post was niet zoveel, zoals elke zaterdag. Wel veel loterijenzooi.
Op 2 wijken 2,5 tas post samen.
Hah daarentegen was maar liefst 5 tassen vol. Voor deze wijken erg veel.
AH en een Mercedes Benz reclamekrant, die was behoorlijk dik. Op vaste wijk ook nog een krantenreclame.
Ik denk wel dat het qua gewicht richting een AH-special ging. Hoeveelheid tassen was net zo veel, alleen voller. Net zo veel stuks in een bundel. Bah, als je dat op 2 wijken moet doen.
In totaal een half uur langer erover gedaan.
Nu gelukkig 2 zaterdagen op rij vrij.
  zondag 10 april 2016 @ 07:22:51 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161321904
Mogguh.

Zoals ik zie op de postboy zit er een rem op het zwenkwieltje?

Zulke wieltjes kosten 10-15euro.
Zelf maken en declareren zou ik zeggen.
Als de rem op het grote wiel zit, is dit op te lossen door een standaard aan te schaffen u-profiel met rem. Of zelfs de rem daarvan te vervangen.
Zie niet echt het probleem om dit zelf te doen, en te declareren, na zoveel klachten hier over te hebben gelezen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:16 schreef zombo het volgende:

[..]

Niet te laat, had ik al gedaan. Eerst dacht ik: 'vroeger' zou ik later nóg een keer zijn langsgefietst, maar nu ben ik zo moe van het oplossen van andermans fouten.... maar eind van de middag tóch nog een keer aangebeld op beide adressen. Niet gelukt, nou ja.... niks meer aan te doen.
^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door Pietertje71 op 10-04-2016 07:28:46 ]
pi_161321966
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 07:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Zoals ik zie op de postboy zit er een rem op het zwenkwieltje?
[ afbeelding ]
Zulke wieltjes kosten 10-15euro.
Zelf maken en declareren zou ik zeggen.
Als de rem op het grote wiel zit, is dit op te lossen door een standaard aan te schaffen u-profiel met rem. Of zelfs de rem daarvan te vervangen.
Zie niet echt het probleem om dit zelf te doen, en te declareren, na zoveel klachten hier over te hebben gelezen.

[..]

^O^
Lijkt me niet echt verstandig om dat op eigen houtje te gaan doen, tenzij je het niet erg vindt als je dat geld vervolgens gewoon kwijt bent. Ze zijn ongetwijfeld niet verplicht om je declaratie te accepteren als je zomaar zonder toestemming zelf reparaties gaat uitvoeren.
  zondag 10 april 2016 @ 08:00:57 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161321979
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 07:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt verstandig om dat op eigen houtje te gaan doen, tenzij je het niet erg vindt als je dat geld vervolgens gewoon kwijt bent. Ze zijn ongetwijfeld niet verplicht om je declaratie te accepteren als je zomaar zonder toestemming zelf reparaties gaat uitvoeren.
Maar wel al jaren lopen zeuren dat die dingen niet goed werken met alle ergernissen daar om heen.
Ik zeg ook nergens dat men zonder toestemming die dingen moet repareren.
Als PostNL het niet doet, dit aangeven bij je TC en de kosten declareren omdat als PBZ zijnde, men niet goed en veilig het werk kan uitvoeren.

Volgens mij moet de gemiddelde PBZ al investeren om het werk goed te kunnen uitvoeren door. Kan dit er ook wel bij ;)
  zondag 10 april 2016 @ 08:03:59 #25
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161321987
Iedereen de releasenote mbt MijnWerk al gekregen en doorgelezen?
pi_161321993
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar wel al jaren lopen zeuren dat die dingen niet goed werken met alle ergernissen daar om heen.
Ik zeg ook nergens dat je zonder toestemming die dingen moet repareren.
Als PostNL het niet doet, dit aangeven bij je TC en de kosten declareren omdat jij(in het algemeen) niet goed en veilig je werk kan uitvoeren.

Volgens mij moet de gemiddelde PBZ al investeren om het werk goed te kunnen uitvoeren door. Kan dit er ook wel bij ;)
Maar blijkbaar vinden ze het niet belangrijk en willen ze er als bedrijf geen geld in steken. Liever af en toe wat schade dan van zoveel karretjes de rem repareren, waarschijnlijk hebben ze laten berekenen dat dat goedkoper is. Net als een aantal jaren terug toen chaufeurs vroegen waarom ze geen winterbanden op de auto's kregen "Ja, postnl heeft berekend dat het goedkoper is om af en toe de kosten van een ongeluk te betalen dan om alle banden door winterbanden te laten vervangen"
  zondag 10 april 2016 @ 08:07:28 #27
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161322000
Liggen nu toch allweatherbanden onder of is dat ook weer regionaal en niet landelijk?

Maar klopt wat je zegt: op papier is er berekend dat, als het goed gaat, het allemaal goedkoper kan/is.
Manco-gedrag.
pi_161322002
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Liggen nu toch allweatherbanden onder of is dat ook weer regionaal en niet landelijk?

Maar klopt wat je zegt: op papier is er berekend dat, als het goed gaat, het allemaal goedkoper kan/is.
Manco-gedrag.
Ja, nu zijn er allweather banden, ik had het dan ook nog over de tijd van voor het autobedrijf.
  zondag 10 april 2016 @ 08:09:36 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161322005
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, nu zijn er allweather banden, ik had het dan ook nog over de tijd van voor het autobedrijf.
^O^
Zelfde als dat scooters werden geleverd met zomerbanden en PostNL trots op zich is dat ze nu allweatherbanden er onder hebben laten leggen. Dus wij op onze knietjes richting DenHaag mogen buigen ;)
  zondag 10 april 2016 @ 08:09:53 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161322008
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Iedereen de releasenote mbt MijnWerk al gekregen en doorgelezen?
Als een medewerker op de Mijn Werk app minder tijd aanvraagt, dan wordt deze aanvraag vanaf
16.3 beperkt tot maximaal de lengte van de diensttijd van de loop (min 1 minuut). Je kunt dus niet
meer minuten minder tijd aanvragen dan de lengte van de diensttijd. De + knop wordt grijs en is niet
meer beschikbaar zodra de maximale tijd is bereikt (
pi_161322015
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:09 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Als een medewerker op de Mijn Werk app minder tijd aanvraagt, dan wordt deze aanvraag vanaf
16.3 beperkt tot maximaal de lengte van de diensttijd van de loop (min 1 minuut). Je kunt dus niet
meer minuten minder tijd aanvragen dan de lengte van de diensttijd. De + knop wordt grijs en is niet
meer beschikbaar zodra de maximale tijd is bereikt (

Dus je kunt straks niet meer plussen of minnen als je er langer of korter over gedaan hebt dan de originele tijd?
  zondag 10 april 2016 @ 08:18:11 #32
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161322029
Zo lees ik het dus ook.
Komt op neer dat, zoals het er in wordt gepropt, je weektijd de vaste tijd is.
Zoals eerder aangegeven zijn steeds meer bedrijven bezig om op maand en zelfs jaarbasis contracturen te werken. Haal je het niet(??? als er geen/minder werk is???), krijg je minder salaris of andere maatregelen zoals opname/inleveren verlofuren?
Verkapte ontwijking van het door sommige bedrijven die een 0-uren contract aanbieden?
pi_161322058
Zat er op zich ook wel in natuurlijk dat ze nu weer wat anders zouden gaan verzinnen. Ze hadden natuurlijk gehoopt dat mensen geen meertijd meer door zouden geven nadat ze hadden aangekondigd dat dat alleen nog in extreme gevallen wordt goedgekeurd. Maar dat pakte niet erg goed uit, mensen gaven nog steeds meertijd door, dus nu halen ze de hele optie er maar gewoon uit om alsnog hun doel te behalen :')
pi_161322067
Zoals ik het lees gaat het (alleen) over meer minder-tijd , maar goed: het blijft een warrig verhaal dat ze beter eerst even hadden kunnen vertalen.

Of niet melden, want je maakt mij niet wijs dat er één collega is die in minder dan een minuut zijn wijk doet ;)
pi_161322102
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:32 schreef zombo het volgende:
Zoals ik het lees gaat het (alleen) over meer minder-tijd , maar goed: het blijft een warrig verhaal dat ze beter eerst even hadden kunnen vertalen.

Of niet melden, want je maakt mij niet wijs dat er één collega is die in minder dan een minuut zijn wijk doet ;)
En wat betekent deze regel dan volgens jou: De + knop wordt grijs en is niet
meer beschikbaar zodra de maximale tijd is bereikt

Want ik kan dat toch niet anders lezen als "zodra je aan de maximale tijd van die week zit valt de + optie weg".
pi_161322148
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En wat betekent deze regel dan volgens jou: De + knop wordt grijs en is niet
meer beschikbaar zodra de maximale tijd is bereikt

Want ik kan dat toch niet anders lezen als "zodra je aan de maximale tijd van die week zit valt de + optie weg".
Heel verwarrend, maar volgens mij bedoelen ze een +-knop, soort thermostaatknop, waarmee je de mindertijd op kunt voeren. (Zodat je die niet meer hoeft te typen.)

En hopelijk heb je die knop ook voor de meertijd, maar dat vinden ze niet zo belangrijk uit te leggen. :)
pi_161322175
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:49 schreef zombo het volgende:

[..]

Heel verwarrend, maar volgens mij bedoelen ze een +-knop, soort thermostaatknop, waarmee je de mindertijd op kunt voeren. (Zodat je die niet meer hoeft te typen.)

En hopelijk heb je die knop ook voor de meertijd, maar dat vinden ze niet zo belangrijk uit te leggen. :)
Hm, nou, dat haal ik er dus echt niet uit, en ik vind die uitleg ook niet erg passen bij het huidige beleid van het bedrijf. Het zou mij althans zeer verbazen als je geen mintijd meer door kunt geven maar wel meertijd.
Maar goed, ik hoop natuurlijk dat jouw uitleg tegen alle verwachtingen in de juiste is
pi_161322204
Overigens, nu ik het nog eens lees vind ik het sowieso allemaal wat vaag geformuleerd, want je zou het ook zo kunnen lezen als "je kunt niet meer mintijd doorgeven dan de lengte van je dienst" dus stel: je hebt een dienst van 2 uur, dan kun je geen 2 uur en 5 minuten mintijd doorgeven. Maar dat zou wel erg raar zijn, want dat kan uberhaupt niet voorkomen, maar zo staat het er wel min of meer.
pi_161322350
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hm, nou, dat haal ik er dus echt niet uit, en ik vind die uitleg ook niet erg passen bij het huidige beleid van het bedrijf. Het zou mij althans zeer verbazen als je geen mintijd meer door kunt geven maar wel meertijd.
Maar dat zeg ik ook niet. Ik denk:
- Je geeft op minder tijd over je wijk te hebben gedaan. (Dat willen ze kennelijk makkelijker maken ;).)
- Daarna voer je met de +-knop de tijd op van 0 tot bijvoorbeeld 5.
En heb je een wijk van 30 minuten, dan mag je maar 29 minuten mindertijd opgegeven. Overbodige begrenzing dus, want zó idioot zijn we nou ook weer niet. Beter het bericht dan niet plaatsen.

Maar goed, dat is wat voor chocola ik ervan kan maken. Ik heb al gemeld dat het voor mij chinees is.
pi_161322375
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 09:15 schreef zombo het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook niet. Ik denk:
- Je geeft op minder tijd over je wijk te hebben gedaan. (Dat willen ze kennelijk makkelijker maken ;).)
- Daarna voer je met de +-knop de tijd op van 0 tot bijvoorbeeld 5.
En heb je een wijk van 30 minuten, dan mag je maar 29 minuten mindertijd opgegeven. Overbodige begrenzing dus, want zó idioot zijn we nou ook weer niet. Beter het bericht dan niet plaatsen.

Maar goed, dat is wat voor chocola ik ervan kan maken. Ik heb al gemeld dat het voor mij chinees is.
Ja, dat lees ik er dus ook in qua mintijd, maar dat slaat helemaal nergens op, dus dat kunnen ze toch niet bedoelen?
pi_161322410
Het slaat inderdaad nergens op. Dus dat zullen ze wel bedoelen 😕

(zal me niks verbazen als de plaatser van het bericht - admi - er zelf ook niks van begrijpt)
pi_161322492
Hier bevestigt een grote meerderheid van de bezorgers zijn rooster niet meer. Dat is duidelijke taal ;)
  zondag 10 april 2016 @ 09:48:14 #43
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161322687
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 09:21 schreef zombo het volgende:
Het slaat inderdaad nergens op. Dus dat zullen ze wel bedoelen 😕

(zal me niks verbazen als de plaatser van het bericht - admi - er zelf ook niks van begrijpt)
Idd.

Heeft niemand dit mailtje gehad dan?
pi_161323230
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 09:48 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd.

Heeft niemand dit mailtje gehad dan?
ik heb hem wel gehad, had hem alleen nog niet gelezen. Weekend he, dan lees ik mijn postnl mails niet :P
  zondag 10 april 2016 @ 10:29:36 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161323288
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb hem wel gehad, had hem alleen nog niet gelezen. Weekend he, dan lees ik mijn postnl mails niet :P
Ozo ;)
Ik kreeg deze zaterdag dus officieel nog een werkdag :P
pi_161323371
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ozo ;)
Ik kreeg deze zaterdag dus officieel nog een werkdag :P
zodra ik op zaterdag thuis ben is het weekend en toen ik om 5:30 van huis vertrok was de mail er nog niet, dus helaas, ontvangen in het weekend dus dinsdag is het de eerste mail die ik lees :P
  zondag 10 april 2016 @ 10:47:22 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161323602
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

zodra ik op zaterdag thuis ben is het weekend en toen ik om 5:30 van huis vertrok was de mail er nog niet, dus helaas, ontvangen in het weekend dus dinsdag is het de eerste mail die ik lees :P
Onder werktijd gelezen...en dat op mijn vrije dag |:(
Hoezo 'niet betrokken' :|W :') 8)7
  zondag 10 april 2016 @ 10:52:01 #48
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161323679
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:57 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens, nu ik het nog eens lees vind ik het sowieso allemaal wat vaag geformuleerd, want je zou het ook zo kunnen lezen als "je kunt niet meer mintijd doorgeven dan de lengte van je dienst" dus stel: je hebt een dienst van 2 uur, dan kun je geen 2 uur en 5 minuten mintijd doorgeven. Maar dat zou wel erg raar zijn, want dat kan uberhaupt niet voorkomen, maar zo staat het er wel min of meer.
Volgens mij is dat echter wel wat ze bedoelen. Ik neem niet aan dat mensen doelbewust zoiets doorgeven (een enkele tijdreiziger daargelaten), maar dat het gewoon bedoeld is om typefouten te voorkomen (bijv. iemand is 5 minuten eerder klaar op een wijk van 45 minuten, en typt vervolgens 50 minuten)
  zondag 10 april 2016 @ 11:01:50 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161323832
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 08:57 schreef gelestipjes het volgende:
Natuurlijk kan dat wel voorkomen. Er zijn mensen die één keer per week hun tijden voor die week doorgeven op één dienst.
  zondag 10 april 2016 @ 11:03:49 #50
39333 Zelva
pi_161323871
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij is dat echter wel wat ze bedoelen. Ik neem niet aan dat mensen doelbewust zoiets doorgeven (een enkele tijdreiziger daargelaten), maar dat het gewoon bedoeld is om typefouten te voorkomen (bijv. iemand is 5 minuten eerder klaar op een wijk van 45 minuten, en typt vervolgens 50 minuten)
Nee, want op die app kun je kennelijk alleen klikken op +- en -buttons. En de -button wordt dan grijs als je nog maar 1 minuut diensttijd over hebt.
pi_161324221
Ik heb het berichtje over de nieuwe release gelezen. Denken ze nu echt dat ik over een wijk van bijvoorbeeld 1 uur, 1:05 minder tijd zou gaan opgeven en dat ze dit voortaan daarom maar begrenzen, zodat ik max 59 minuten mindertijd kan doorgeven? Zo heb ik het bericht geïnterpreteerd.

En verbeteringen zoals opnieuw moeten bevestigen bij een roosterwijziging, het volledige depot zichtbaar maken bij "depot en lopen" in het geval dat er meerdere postcodes in een depot geleverd worden waar blijkbaar net een teamgrens doorheen loopt, bij "vandaag" meteen al zonder omweg de loopwijzer en routekaart kunnen raadplegen, etc. voeren ze nog niet door, omdat er geen budget voor zou zijn.

Donderdag op mijn doordeweekse depot al de kampioenen. Zaterdag werk ik op een ander depot, had ik ze weer (of nog steeds). Ik had zondagochtend eigenlijk wel een bericht van de admi verwacht met iets als "Er was zaterdag enorm veel post. Enkelen van jullie hebben hun meer-tijd al doorgegeven, wat we heel goed vinden, maar ik zie dat de meesten dit nog niet gedaan hebben. Zouden jullie dit alsnog willen doen? "
pi_161325107
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:22 schreef allweather het volgende:
Ik had zondagochtend eigenlijk wel een bericht van de admi verwacht met iets als "Er was zaterdag enorm veel post. Enkelen van jullie hebben hun meer-tijd al doorgegeven, wat we heel goed vinden, maar ik zie dat de meesten dit nog niet gedaan hebben. Zouden jullie dit alsnog willen doen? "
hahahaha, verder alles goed met je? 💉
  zondag 10 april 2016 @ 14:47:59 #53
Bijdehand mannetje
pi_161327520
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, want op die app kun je kennelijk alleen klikken op +- en -buttons. En de -button wordt dan grijs als je nog maar 1 minuut diensttijd over hebt.
Nou ja, geen typfout dan, maar wellicht dat het voorkomt dat mensen het minknopje te lang ingedrukt houden, en dan meer mintijd doorgeven dan er voor de dienst staat. Of dit vaak gebeurt weet ik niet, maar blijkbaar is het iets wat theoretisch voor zou kunnen komen.

Wat dat betreft is PostNL een kei in het bedenken van oplossingen voor niet-bestaande problemen. Zoals die clip waar je je elastieken aan kunt hangen, omdat sommige mensen het onhandig vinden om ze terug in de tas te gooien, op de post. Voor dit probleem bestaat al sinds jaar en dag een zeer praktische oplossing, namelijk deze elastieken aan je fietsstuur hangen.
  zondag 10 april 2016 @ 14:54:58 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161327649
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:21 schreef zombo het volgende:

[..]

hahahaha, verder alles goed met je? 💉
_O- _O- _O-
  zondag 10 april 2016 @ 16:47:19 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161330151
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat dat betreft is PostNL een kei in het bedenken van oplossingen voor niet-bestaande problemen. Zoals die clip waar je je elastieken aan kunt hangen, omdat sommige mensen het onhandig vinden om ze terug in de tas te gooien, op de post. Voor dit probleem bestaat al sinds jaar en dag een zeer praktische oplossing, namelijk deze elastieken aan je fietsstuur hangen.
Whuut, waar kun je die krijgen. Ik wil zo'n clip. Dat is super handig man :o
Loesje
pi_161330532
Ik smeet elastieken gewoon terug in de tas en dan op het depot in de elastiekenzak.
Supermoeilijk concept wel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 10 april 2016 @ 18:38:56 #57
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161332661
Ik bewaar de elastieken door deze te spannen over mijn gezicht zoals Horace en Ruben alszijnde De Uitsmijters :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 april 2016 @ 18:55:41 #58
Maffe Fries
pi_161333098
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik bewaar de elastieken door deze te spannen over mijn gezicht zoals Horace en Ruben alszijnde De Uitsmijters :)
Met het helmpie op?
  zondag 10 april 2016 @ 19:58:26 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161334615
Tuurlijk niet. Dat zou raar zijn.....
Pietertje hoor je overal...
Tis da niemand weet hoe of ik heet, maar t kan mij niet scheeeelen
  maandag 11 april 2016 @ 18:57:13 #60
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161354509
1 van onze concurrenten staat er niet zo goed op:
http://www.1limburg.nl/st(...)eerlen-doet-aangifte
Loesje
pi_161357543
PostNL.. waar het verzenden van een dun boekje 3,65 kost :X
pi_161360744
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar kwam ik laatst ook achter, terwijl ik de keer daarvoor een brievenbuspakje a 3,50 had verstuurd?! Volgende keer dus alleen maar als brievenbuspakje verzenden.

(ps. ben een meeleespostsorteerder)
pi_161362313
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef V__L_N het volgende:
1 van onze concurrenten staat er niet zo goed op:
http://www.1limburg.nl/st(...)eerlen-doet-aangifte
Tja, klagen dat Businesspost niet zo goed bezorgt is net zoiets als zeggen dat de Jostiband niet zulke goede muziek maakt.
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:33 schreef VixenFromHell het volgende:
We prijzen ons steeds verder de markt uit. Vandaag ontving ik (via PostNL nota bene) een aangetekend pakket uit Duitsland. Verzendkosten: EUR 6,20. Als ik hetzelfde pakket van hier naar Duitsland zou sturen, was ik EUR 14,65 kwijt geweest. En het pakket binnen Nederland aangetekend versturen kost EUR 8,60.

Wie vlakbij de grens woont en regelmatig pakketten verstuurt kan dus beter even de grens oversteken en ze vanuit Duitsland verzenden.
  maandag 11 april 2016 @ 23:09:58 #64
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161364355
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:48 schreef MartabakManis het volgende:

[..]

Daar kwam ik laatst ook achter, terwijl ik de keer daarvoor een brievenbuspakje a 3,50 had verstuurd?! Volgende keer dus alleen maar als brievenbuspakje verzenden.

(ps. ben een meeleespostsorteerder)
Die 3,50 is alleen als je zelf labels print. Op het 'postkantoor' betaal je 3,95.
Ik snap niet dat de postnl niet debiel wordt van z'n eigen prijzingssysteem. Zo debiel als het maar kan.
Loesje
pi_161367377
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, klagen dat Businesspost niet zo goed bezorgt is net zoiets als zeggen dat de Jostiband niet zulke goede muziek maakt.

soort Postiband :)
  dinsdag 12 april 2016 @ 07:11:10 #67
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161367461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 06:44 schreef zombo het volgende:

[..]

soort Postiband :)
_O-
Overigens is de kwaliteit van de Jostiband beter.
Je weet ook wat je kan verwachten en het kan alleen maar beter worden. PostNL daarentegen.... :P
pi_161374802
vandaag veel volume, maar niet al te veel qua hoeveelheid. Was vrij snel klaar.

Overigens heb ik vanaf volgende maand een andere baan. Als ik per 1 juni zou stoppen, dan krijg ik toch nog mijn verlofuren uitbetaald die anders op 1 juli zouden vervallen?
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:20:37 #69
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161375108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

Overigens heb ik vanaf volgende maand een andere baan. Als ik per 1 juni zou stoppen, dan krijg ik toch nog mijn verlofuren uitbetaald die anders op 1 juli zouden vervallen?
Gefeliciteerd met je nieuwe baan als... ?
Met de verlofuren zou je uitbetaald moeten krijgen, maar houd de communicatie hier in strak gezien het niet altijd soepeltjes verloopt ;)
pi_161375526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:20 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe baan als... ?
Met de verlofuren zou je uitbetaald moeten krijgen, maar houd de communicatie hier in strak gezien het niet altijd soepeltjes verloopt ;)
Baan in de verkeersplanning, in het verlengde van mijn opleiding.
pi_161375699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

Gefeliciteerd.
Verlofuren krijg je inderdaad gewoon uitbetaald, ze zijn er niet altijd even snel mee, maar uiteindelijk komt het wel
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:19:02 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161378679
Yesyesyes!!!
Ik had al een vermoeden maar vandaag officieel vernomen dat de collega die van meet af aan op mijn wijken aast, ontslag heeft genomen. Happy!!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Baan in de verkeersplanning, in het verlengde van mijn opleiding.
Super!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 13-04-2016 06:24:22 ]
  woensdag 13 april 2016 @ 06:24:35 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161393087
Mogguh :)

Vanaf donderdag 14 april wijzigt het telefoonnummer van het admie-centrum.

[ Bericht 31% gewijzigd door Pietertje71 op 13-04-2016 06:53:10 ]
pi_161394759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:19 schreef Pietertje71 het volgende:
Yesyesyes!!!
Ik had al een vermoeden maar vandaag officieel vernomen dat de collega die van meet af aan op mijn wijken aast, ontslag heeft genomen. Happy!!!

[..]

Super!
Was dat Dale Cooper, die van meet af aan op jouw wijken uit was? :?
pi_161400734
Bah bah bah. Lig sinds maandag met een flinke longontsteking op bed. Was vorige week al ziek en had dus al een week hoge koorts, maar ben zo stom geweest ermee door te blijven lopen. Werd zieker en ben toch maar naar de huisarts gegaan.
Heb dus longontsteking. Voor het eerst van mijn leven.
Ook al zou ik willen werken, ik zou niet kunnen. Heb helemaal geen conditie of lucht meer.

Heb antibiotica gekregen. Koorts is wel eindelijk gezakt.
pi_161400797
Gefeliciteerd Dale met je nieuwe baan!! Hartstikke fijn dat het in het verlengde van je opleiding ligt! *O*
pi_161401202
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Bah bah bah. Lig sinds maandag met een flinke longontsteking op bed.
Beterschap Globetrottertje, niks aan te doen: goed uitzieken!
  woensdag 13 april 2016 @ 17:50:45 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161404168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Geen idee. Ik weet wel dat diegene de verkeer-de kant op ging qua carrière...
  woensdag 13 april 2016 @ 17:51:49 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161404194
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Bah bah bah. Lig sinds maandag met een flinke longontsteking op bed. Was vorige week al ziek en had dus al een week hoge koorts, maar ben zo stom geweest ermee door te blijven lopen. Werd zieker en ben toch maar naar de huisarts gegaan.
Heb dus longontsteking. Voor het eerst van mijn leven.
Ook al zou ik willen werken, ik zou niet kunnen. Heb helemaal geen conditie of lucht meer.

Heb antibiotica gekregen. Koorts is wel eindelijk gezakt.
Beterschap.
Ik hoop dat je TC wel begrip voor je longontsteking heeft, en het niet zoals bij mij gaat lopen :P
pi_161404348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

:D

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Gefeliciteerd Dale met je nieuwe baan!! Hartstikke fijn dat het in het verlengde van je opleiding ligt! *O*
Bedankt en beterschap!
pi_161414975
edit.

[ Bericht 10% gewijzigd door fespo op 15-04-2016 12:17:56 ]
  donderdag 14 april 2016 @ 06:53:01 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161416512
Lijkt er meer op.dat er op de.kennis en zorgvuldigheid van de Roemeense posterijen wordt gerekend.
Wat dat betreft is mijn voorkeur een (zelf)geprinte adreslabel.
In de regel wordt er niet over het origineel adres heen gestickerd.
pi_161427413
Natuurlijk, er zijn veeeeel ergere dingen, maar gosjepietje.... er is één adres waarvoor een tv-gids structureel een paar kilometer verderop gesorteerd wordt. Zonder veel hoop blijf ik het maar melden (kopiëren en plakken) en uit de mailwisseling die daarop volgt maak ik op dat het besproken en gecontroleerd is/gaat worden. Met mijn stomme kop ga ik er dan van uit dat het daarna beter zal gaan... in plaats van vooraf de gids uit een andere bundel te plukken, zodat ik niet terug hoef te fietsen.
Het stomme is, ze weten precies welk vakje ze moeten controleren en dat heeft maar 1 adres, hoe tijdrovend kan het zijn? Maar de keren dat die gids dit jaar goed gesorteerd heeft gezeten zijn werkelijk op één vinger te tellen. Ik heb al gedreigd net zo lang een herstelsticker te plakken tot het goed gaat, maar ik vrees dat ik uiteindelijk toch weer voor de tevreden klant zal gaan, die er ook niks aan kan doen. Ik declareer wel mijn extra tijd, voor een vermoeiend stuk terug fietsen (bergop).
pi_161427971
Het zijn ware taalvirtuozen, daar bij de Planning... :N

quote:
Donderdag 20.00 uur rooster gepubliceerd kijk er naar of er extra wijken bestaan met het verzoek of u kan/wil bevestig dan of maak bezwaar
pi_161428188
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zijn ware taalvirtuozen, daar bij de Planning... :N

[..]

Echt knap, zo'n lege volzin :)
pi_161429070
Sjonge.. paar weekjes weer redelijk ingepland en volgende week is het ineens weer ruk. Vrijdag 1 wijk en zaterdag 2, al moet ik wel toegeven dat ik donderdag ivm een dagje uit niet ingepland wilde worden ;) maar dinsdag en woensdag dus weer helemaal niks. Uitgerekend de zaterdag dan wel weer een dienst van 4u15 en officiele begintijd 13.00....... als ik een dag veel moet doen is het altijd de zaterdag natuurlijk. Wel blij dat mijn collega weer zelf het winkelcentrum gaat doen *O*
pi_161429366
Tc gaat ervan uit dat ik dinsdag weer gewoon kan beginnen. Gaat niet lukken. Kan amper de trap op en af. Moet dan al uitgepeigerd gaan liggen.
pi_161429395
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Tc gaat ervan uit dat ik dinsdag weer gewoon kan beginnen. Gaat niet lukken. Kan amper de trap op en af. Moet dan al uitgepeigerd gaan liggen.
Belachelijk :N gewoon goed uitzieken hoor! Beterschap!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 19:33:43 #89
Maffe Fries
pi_161429884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Sjonge.. paar weekjes weer redelijk ingepland en volgende week is het ineens weer ruk. Vrijdag 1 wijk en zaterdag 2, al moet ik wel toegeven dat ik donderdag ivm een dagje uit niet ingepland wilde worden ;) maar dinsdag en woensdag dus weer helemaal niks. Uitgerekend de zaterdag dan wel weer een dienst van 4u15 en officiele begintijd 13.00....... als ik een dag veel moet doen is het altijd de zaterdag natuurlijk. Wel blij dat mijn collega weer zelf het winkelcentrum gaat doen *O*
heb je uiteindelijk nog bijgeplust op dat miniwijkje waar de tijd niet haalbaar was?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 19:33:53 #90
Maffe Fries
pi_161429887
quote:
Beterschap :*
pi_161429949
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je uiteindelijk nog bijgeplust op dat miniwijkje waar de tijd niet haalbaar was?
Over het algemeen viel dat mee, de zaterdag had ik volgens mij wel binnen de tijd :D het kan net in die tijd en de keer dat ik er 5 minuutjes langer over deed had ik bij een andere wijk wel tijd over. Dat vond ik de moeite van het doorgeven dus niet waard :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 19:40:28 #92
Maffe Fries
pi_161430041
Gekkenwerk dus :P

Heb laatst een wijkje gehad die wat te ruim in het jasje zat. Is ook wel eens lekker
  donderdag 14 april 2016 @ 19:45:35 #93
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161430145
quote:
Dan pas?
Hier duurt een longontsteking maar 3 dagen, dus kon ik donderdag volgens planning al aan de gang.
Fijn hé die betrokkenheid....
Nogmaals beterschap.
Zoals je weet heb ik daar een paar weken terug ook aan moeten geloven, en dat was idd geen pretje...
pi_161439873
En dan dit, als een blad aan de boom:
http://www.nu.nl/beurs/42(...)s-vast-contract.html
pi_161440428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:01 schreef zombo het volgende:
En dan dit, als een blad aan de boom:
http://www.nu.nl/beurs/42(...)s-vast-contract.html
Tegelijkertijd kunnen ze dit straks als excuus gebruiken om nog eens duizenden vaste postbodes en zaterdagwerkers eruit te gooien, onder het mom van gestegen arbeidslasten.

Verder ben ik wel benieuwd hoe ze dan de concurrentie op de pakketmarkt het hoofd gaan bieden, want hoewel het mooi is dat de constructie met schijnzelfstandigen wordt aangepakt, lijkt iedereen (politiek en bonden incluis) te vergeten dat de talloze concurrenten van PostNL op pakketgebied (Selektvracht, DHL, UPC, etc) heel vaak met precies dezelfde constructie werken.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:02:55 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161440703
Idd, lijkt op een schijnvertoning.
Hier binnen halen en daar wegmoffelen.
PostNL koopt orders op om zo toch gelijk/boven de concurrent te staan.

Even wat andere weetjes tijdens mijn ronde:
De concurrent of folder/krantenbezorger die de post niet geheel door de brievenbus duwt geeft, naast laksigheid, als reden dat de mensen dan niet meer hoeven te bukken om hun post te maken.

Een persoon die al weken lang de tvgids niet krijgt, heeft als compensatie een verlenging van het abonnement van wel 4 weken gekregen. Ondertussen wel zelf de gemiste tvgids kopen en dat moet dan in een dorp verderop waar wel een supermarkt zit.

Een collega SANDD-bezorger vind het leuk dat ik wel collegiaal ben want in een andere wijk(stad) waar deze loopt, is de PostNL-bezorger erg onvriendelijk.
Daar en tegen heb ik aangegeven dat 2 andere SANDDbezorgers in een andere wijk ook totaal niets tegen mij zeggen. Heeft wellicht te maken dat doro hun fouten PostNL wordt aangekeken en ze niet met oranje fietstassen moeten gaan bezorgen. Hier is melding van gemaakt en er wordt nu meer aan gewerkt dat bezorgers van de concurrent zichtbaar(der) moeten zijn als niet zijnde PostNLers, want ook PostNL zelf wordt, naast de pbz, schijtziek van die verkeerde bezorgklachten.
pi_161440881
Hier krijg ik ook vaak zat klachten over verkeerde post die (voor mij) duidelijk niet bij mij vandaan komt. Je kan het de bewoners zelf ook niet echt kwalijk nemen want die Sandd bezorgers vallen ook gewoon nauwelijks op. Als ik niet beter wist zou ik ook denken dat het krantenbezorgers waren of zoiets.

Ik zeg niet dat ik nooit fouten maak want dat doen we allemaal. Dat is menselijk. Maar Sandd maakt gewoon veel fouten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 12:10:41 #98
Maffe Fries
pi_161442921
Het hangt erg af van de wijk af waar je loopt. In sommige wijken wordt er een potje van gemaakt, terwijl in andere niets aan de hand is
pi_161446685
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt erg af van de wijk af waar je loopt. In sommige wijken wordt er een potje van gemaakt, terwijl in andere niets aan de hand is
Precies, ligt maar net aan de bezorger, net als bij PostNL... al heb ik de indruk dat er bij PostNL wat meer/betere controle is, maar ook dat kan plaatselijk verschillen. Ik heb vandaag twee natte poststukken van de straat geraapt en ze met een pijl naar rechtsboven (Sandd) in de PostNL-brievenbus gedaan. Had ze wel kunnen bezorgen, maar dan heb ík het weer gedaan.
Had zelf al genoeg natte post ;)
pi_161449254
quote:
Tc gaat ervan uit dat ik dinsdag weer gewoon kan beginnen.
Zúlke goeie dokters bij PostNL (en ze kosten geen drol) :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:05:42 #101
Bijdehand mannetje
pi_161449908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:11 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik heb vandaag twee natte poststukken van de straat geraapt en ze met een pijl naar rechtsboven (Sandd) in de PostNL-brievenbus gedaan. Had ze wel kunnen bezorgen, maar dan heb ík het weer gedaan.
Had zelf al genoeg natte post ;)
En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.

Voortaan dus op dit soort post zetten: "Post op straat aangetroffen in plas water. Volgende keer maar weer via PostNL versturen ipv met die prutsers van Sandd?" En dan, voorzien van deze tekst retour naar de Belastingdienst sturen. Als dat vaak genoeg gebeurt, gaan ze zich daar wellicht toch achter de oren krabben. Ga in geen geval zelf post van Sandd nabezorgen. Zo versterk je de bezorgkwaliteit van de concurrent.

Een andere mogelijkheid is een grote T op de brief te zetten, en in de grijze bak op het depot te gooien. Dan bezorgen wij de zending wel na, maar krijgt de Belastingdienst hiervoor een naheffing gepresenteerd.
pi_161451069
Belastingdienst?? 😕 Grijze bak, das onze prullenbak.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 19:02:53 #103
Maffe Fries
pi_161451091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.

Voortaan dus op dit soort post zetten: "Post op straat aangetroffen in plas water. Volgende keer maar weer via PostNL versturen ipv met die prutsers van Sandd?" En dan, voorzien van deze tekst retour naar de Belastingdienst sturen. Als dat vaak genoeg gebeurt, gaan ze zich daar wellicht toch achter de oren krabben. Ga in geen geval zelf post van Sandd nabezorgen. Zo versterk je de bezorgkwaliteit van de concurrent.

Een andere mogelijkheid is een grote T op de brief te zetten, en in de grijze bak op het depot te gooien. Dan bezorgen wij de zending wel na, maar krijgt de Belastingdienst hiervoor een naheffing gepresenteerd.
of je laat het via Den Haag lopen
pi_161452705
Blij dat ik morgen vrij heb. Heb ik een extra dag om bij te komen van deze ontzettend zware en intensieve vrijdag.

Heb maar liefst 54!!! poststukken bezorgd vandaag. Wist niet wat me overkwam.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:51:38 #105
Bijdehand mannetje
pi_161454403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of je laat het via Den Haag lopen
Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?
  vrijdag 15 april 2016 @ 21:08:05 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161454956
Ben ook wel benieuwd wat met 'op straat aangetroffen'post van de concurrent te doen?
Ik persoonlijk zou eerst denken: foto van maken(voor.het geval.er naar postnl word gewezen)en laten liggen, maar is dat wel geoorloofd om dat, foto maken en/of laten liggen, te doen?

Buiten dat om doen de postnl-post bij uit de brievenbus stekende post/folders/kranten er zo in dat die post er uit blijft steken. Voorheen deed ik die post doordeweeks, maar word daar ook schijtziek van om bij vaak dezelfde adressen, dit door te duwen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 21:33:52 #107
Maffe Fries
pi_161455844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?
ik schrijf die dingen bijna nooit uit, omdat ik zo weinig fouten tegen kom _O-
pi_161456889
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
pi_161458530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat met 'op straat aangetroffen'post van de concurrent te doen?
Ik persoonlijk zou eerst denken: foto van maken(voor.het geval.er naar postnl word gewezen)en laten liggen, maar is dat wel geoorloofd om dat, foto maken en/of laten liggen, te doen?

Buiten dat om doen de postnl-post bij uit de brievenbus stekende post/folders/kranten er zo in dat die post er uit blijft steken. Voorheen deed ik die post doordeweeks, maar word daar ook schijtziek van om bij vaak dezelfde adressen, dit door te duwen.
Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:12:53 #110
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161459229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
Dat is nieuws voor mij. Gebeurd dat ook met post van bv sandd die terug gegooid wordt in straatbussen?
Loesje
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:19:40 #111
Bijdehand mannetje
pi_161459439
quote:
quote:
Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo op })
pi_161462161
Eerlijk gezegd heb ik mijn handen vol aan mijn eigen werk en het netjes afwerken van 'onze' eigen fouten, ik ga het mijn probleem niet maken. Er een PostNL-sticker op plakken of in een speciale bak gooien maakt het meteen een (PostNL)bezorgersactie; in de bus gooien kan iedereen hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert. Laten liggen, dan weet ik al wie er (op straat) op aangekeken wordt en/of het weer uit mag leggen. Bezorgen mag niet; alleen PostNL-post. Misschien wordt het vandaag of morgen PostNL-post. De collega die ik 'naai' ben ik gewoon zelf. (ook wel eens lekker) ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door zombo op 16-04-2016 03:06:11 ]
  zaterdag 16 april 2016 @ 06:06:13 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161462721
Mogguh.

Vriendelijk verzoek van de TC om de roosters te bevestigen omdat het gros an de pbz's dit niet doet.
Ik heb gevraagd waarom dit nodig is als je een vast rooster hebt. Wellicht voor de pbz met verschillende lopen is een bevestiging nodig ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:49 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.
Zit wat in :Y
Maar maakt iemand anders probleem, jou probleem.
Door deze klantvriendelijkheid zul je net zien dat iemand dit ziet en wederom een wijzende vinger naar een PostNLer heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo op })
:+

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik mijn handen vol aan mijn eigen werk en het netjes afwerken van 'onze' eigen fouten, ik ga het mijn probleem niet maken. Er een PostNL-sticker op plakken of in een speciale bak gooien maakt het meteen een (PostNL)bezorgersactie; in de bus gooien kan iedereen hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert. Laten liggen, dan weet ik al wie er (op straat) op aangekeken wordt en/of het weer uit mag leggen. Bezorgen mag niet; alleen PostNL-post. Misschien wordt het vandaag of morgen PostNL-post.
Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen. Maar ik denk ook dat een foto van de post maken, een logisch financiële steek is naar SANDD.
quote:
De collega die ik 'naai' ben ik gewoon zelf. (ook wel eens lekker) ;)
Ja het is wat anders ^O^ :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietertje71 op 16-04-2016 06:14:13 ]
pi_161463051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 06:06 schreef Pietertje71 het volgende:

Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen.
Dat bedoel ik, als PostNL het in mijn bundel stopt (zo ook met retourpost van Sandd die via de brievenbus komt), is het voor mij PostNL-post geworden.
Op eigen houtje bezorgen kijk ik mee uit, omdat ik soms ook (nog) voor de concurrent bezorg. Een tijdje heb ik deze wijk voor beide (vast) gedaan, 's Ochtends voor de één, 's middags voor de ander. De bewoners vonden dat helemaal geweldig, vroegen altijd hoe het met mijn tweelingzus ging (die bij de concurrent werkt) :) Geen envelop ging met de verkeerde jas de bus in. Ook niet met de goeie jas in de verkeerde bus :)

En een foto om te 'klikken'? Ook zonde van mijn energie. Toen ik pas bij de concurrent gestopt was vond ik een hele bundel post op straat. Dat heb ik wel meteen doorgegeven. Bleek later een heel goed bekend staande bezorger te zijn, dus waarschijnlijk geen opzet.
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:44:16 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463178
Nou niet echt klikken, maar naast om jezelf vrij te pleiten ook je TC op de hoogte hier van brengt. Zij beslissen wat er moet gebeuren.
Ga je op eigen houtje dit doen, krijg je waarschijnlijk meer geze*k van zowel postnl als uit de buurt.
Stel dat iemand je uit de buurt je er op aanspreekt dat 'jij' post hebt laten rondslingeren, en je weer meot uitleggen het de concurrent is. Vaak kijken de mensen niet verder dan dat alle bezorgers uit één blik komen.
Als de rondslingerende post ergens opvallend ligt, lijkt mij het geen verspilde energie :)
Maar zoiets simpels als dit, kan je negeren of er in doorgaan.
En ik denk dat elke concurrent juist door dit soort 'fouten' een klant wil wegkapen bij de ander ;)
pi_161463185
Haha, ik zag eens voor een flatgebouw een paar enveloppen liggen. Shit, PostNL??.....{schaamrood op de kaken} die zou ik toch niet verloren zijn? Nog eens kijken.....
Bleek het 'oud papier' net te zijn langsgeweest 😄
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:51:17 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463216
:+

In één van mijn wijken gooide de lokale folderbezorger, op een plek waar ik altijd stop om en 2 stukken post te brengen en een nieuwe bundel(vaak met HAH) te pakken, zwarte wraps die om de bundels zitten in een 'onopvallend' hoekje.
Foto van gemaakt omdat dit vaker voorkwam en dat ik er niet op werd aangekeken(ook al hebben wij witte tiewraps) en melding bij mijn toenmalige TC er van gedaan.
Ik ben er nooit op aangesproken door buurtbewoners, maar vaak de stillen zeggen of niks of hangen in de telefoon ;)
pi_161463397
Hier nu ook het verzoek om het rooster vóór vrijdagmiddag te bevestigen.
Postbezorgers die niet regelmatig inloggen op mijnwerk kunnen rekenen op een gesprek met hun TL.
Op het matje geroepen worden omdat je niet in je vrije tijd bezig bent met je werk dus. 8)7
  zaterdag 16 april 2016 @ 09:34:44 #119
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463690
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Hier nu ook het verzoek om het rooster vóór vrijdagmiddag te bevestigen.
Postbezorgers die niet regelmatig inloggen op mijnwerk kunnen rekenen op een gesprek met hun TL.
Op het matje geroepen worden omdat je niet in je vrije tijd bezig bent met je werk dus. 8)7
Herna heeft mij via mail benaderd dat als ik niet bevestig zij met mij een hartig woordje zal gaan spreken.
Zit PostNL ook op Aruba?
Ik denk dat ik daar een weekje ofzo dan moet stagelopen of cursus krijg..
Vreemd...en dat op een privéboot.
pi_161464250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert.
Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....

Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post". :N

Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?

Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:26:17 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161464387
Ik kijk ook altijd of de post wel is afgestempeld......
pi_161465676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....

Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post". :N

Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?

Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?
Verder nog iemand wat af te zeiken? Kom maar hoor, daar ben ik voor.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:21:34 #123
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161465958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.
Loesje
pi_161466628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:05 schreef zombo het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?
Verder nog iemand wat af te zeiken? Kom maar hoor, daar ben ik voor.
Ook goedemorgen, zonnestraaltje ;) Ik heb volgens mij nergens gezegd dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat je niet blind moet vertrouwen op sorteermachines en voorbereiders. Wat jij met post van Sandd doet moet je zelf weten, voor mijn part steek je de open haard ermee aan. Ik geef enkel aan hoe ik het in dergelijke gevallen oplos. Van in je eigen tijd doen kan uiteraard geen sprake zijn, hoewel ik niet denk dat een T op een envelop zetten en deze in de bak op het depot gooien meer dan 5 seconden zal kosten.

Jij wil, begrijpelijkerwijs, NIET de problemen van Sandd oplossen, dus vervolgens wil jij NIET de post van Sandd die ten onrechte bij PostNL is beland, onderscheppen. Maar dan los je dus juist WEL het probleem van Sandd op. Door dit, zoals je aangeeft, gewoon als PostNL post te behandelen, ga jij dus een beetje de bezorgproblemen van Sandd oplossen, en hun kwaliteit verbeteren. Nou ja, alvast bedankt namens Harry Koorstra. :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.
Dat is ook wat ik al eerder zei: de sorteermachine die in theorie dergelijke porten zou moeten onderscheppen, doet dit vaak niet. Dus zet er een T op en gooi het in de bak op het depot, of stuur het retour afzender. Ik zit trouwens zowel binnen als buiten, maar omdat ik zelden mijn eigen wijk klaarmaak, moet ik ook buiten alert zijn, en geloof me, elke zending van de concurrent gaat er uit. Dat kost inderdaad wat extra tijd, maar het is ook een principekwestie: ik weiger fouten van de concurrent te herstellen, dus ik ga hun post niet bezorgen. Ik vis het eruit, en het wordt beport, of het gaat retour afzender met de vermelding verkeerd bezorgd/in struiken gevonden/etc.
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:15:39 #125
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161467708
Soms kom ik weleens een poststuk tegen waar geen postzegel op zit, maar waar een T op staat. Wat betekent dat eigenlijk? Wat is er voor het bezorgen gebeurd met zo'n envelop?

Enveloppen met ongestempelde postzegels... oja heerlijk. Ik hou de pen in de aanslag en daar gaat me een joekel van een streep door! >:)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 april 2016 @ 15:50:34 #126
Maffe Fries
pi_161469371
Qua post was er vandaag geen fluit te doen, maar de regen maakte het wat minder aangenaam. Daarnaast bleken de codes van de depots aangepast te zijn zonder dat ik wat wist. Daar sta je dan :P
pi_161469509
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Soms kom ik weleens een poststuk tegen waar geen postzegel op zit, maar waar een T op staat. Wat betekent dat eigenlijk? Wat is er voor het bezorgen gebeurd met zo'n envelop?

Enveloppen met ongestempelde postzegels... oja heerlijk. Ik hou de pen in de aanslag en daar gaat me een joekel van een streep door! >:)
Die T betekent dat de envelop beport moet worden (T staat voor taxe, dat is Frans, en Frans is de officiële posttaal, met dank aan Napoleon. Tot een paar jaar terug waren de retourstickers ook nog in het Nederlands en Frans ipv Nederlands en Engels). Dus die moet je eruit vissen en in de depotbak gooien. (Of, als je 'm al tijdens het voorbereiden tegenkomt: in het portvakje van de vuilkast deponeren). Soms staat er ook nog iets bij van "frankering gecontroleerd", in dat geval is íe al beport en kan gewoon bezorgd worden.

Als het om een buitenlandse portzending gaat moet er een T op staan gevolgd door een breuk , (bijv. T 20/90). Als deze breuk ontbreekt kan de zending niet beport worden, en moet je 'm gewoon bezorgen.

Vroeger stonden er zelfstudiemodules op Intranet (voorganger van MijnPostNL). Zijn die afgeschaft? Ik heb ze destijds allemaal van buiten geleerd (Oké, ik heb een afwijking ;( )
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:20:46 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161469743
Dat T hebben we hier echt nooit geleerd en ik heb laatst die nieuwe intro filmpjes voor postbezorgers gekeken. Daar is het me ook niet in opgevallen.

Dus je zet een T op een envelop (naast de postzegel?) Als ze onvoldoende of niet gefrankeerd zijn en die gooi je dan in de rode bak op het depot. Die nemen ze dan weer mee. Okee, dat gaan we uitproberen de komende tijd. Krijg vaak zat poststukken die gezegeld zijn met boodschappenzegels. :(
Loesje
pi_161471053
Wat een flutdag weer qua hoeveelheid, eerste mensen konden om half 9 alweer naar huis, die zaterdagen zijn de moeite van het opstaan tegenwoordig nauwelijks meer waard. Ook weinig huis aan huis, dus al met al stelde het weer weinig voor.
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:22:21 #130
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161478537
Hier viel de postvolume mee dus dacht een makkelijk dagje te hebben..not.
Het aantal was hoog en met zowat de hele dag regen werd het toch een normale piekdag.

Die T zegt mij ook niets. Wat in de bundel zit,bezorg ik gewoon.
Vandaag wel post onderschept wat het juiste adres en postcode had, maar voor een ander dorp was(in.mijn route):)
Gezien het om post van een instelling ging, en.er niemand thuis was, op de enveloppe een aandachtsopmerking geplaatst ;)
  zondag 17 april 2016 @ 13:41:21 #131
Bijdehand mannetje
pi_161491547
Krijg net een mailtje met een enquête over Mijn Werk. Een van de vragen luidt als volgt:

Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet? Bij ons wordt de planning voor binnen door de TC (binnen) gedaan, en al het buitenwerk wordt ingepland door de admie.

Over zelfstandig werkende teams heb ik nooit iets gehoord. Ja, 15 jaar geleden kwamen ze met Werken In Teams op de proppen (WIT), en toen moest ineens iedereen regeltaken doen en werd de groepsleider omgedoopt tot teamcoach. Maar WIT is een stille dood gestorven, en de teamcoach bleek in veel gevallen te autoritair om een coachende rol te vervullen, dus die hebben ze maar weer teamleider genoemd.
  zondag 17 april 2016 @ 13:43:10 #132
Bijdehand mannetje
pi_161491598
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier viel de postvolume mee dus dacht een makkelijk dagje te hebben..not.
Het aantal was hoog en met zowat de hele dag regen werd het toch een normale piekdag.

Die T zegt mij ook niets. Wat in de bundel zit,bezorg ik gewoon.
Vandaag wel post onderschept wat het juiste adres en postcode had, maar voor een ander dorp was(in.mijn route):)
Gezien het om post van een instelling ging, en.er niemand thuis was, op de enveloppe een aandachtsopmerking geplaatst ;)
De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen? ~O>
pi_161491806
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Krijg net een mailtje met een enquête over Mijn Werk. Een van de vragen luidt als volgt:

[ link | afbeelding ]

Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet? Bij ons wordt de planning voor binnen door de TC (binnen) gedaan, en al het buitenwerk wordt ingepland door de admie.

Over zelfstandig werkende teams heb ik nooit iets gehoord. Ja, 15 jaar geleden kwamen ze met Werken In Teams op de proppen (WIT), en toen moest ineens iedereen regeltaken doen en werd de groepsleider omgedoopt tot teamcoach. Maar WIT is een stille dood gestorven, en de teamcoach bleek in veel gevallen te autoritair om een coachende rol te vervullen, dus die hebben ze maar weer teamleider genoemd.
bij ons is dat ook nooit verder gekomen dan een plan. Leek me ook niet heel goed te werken, want je moest dan ook zelf bepalen hoeveel tijd iedereen kreeg per wijk, waarbij je uiteraard wel gewoon een vast totaalpakket aan uren had om uit te geven.
Lijkt me ook een beetje raar, want wat doet die planner dan nog bijvoorbeeld als ze op de verschillende depots zelf de planning al regelen?
pi_161491954
Daar heb ik hier iig nog nooit van gehoord, dat teams dat zelf doen. Wel bij een baan waar ik solliciteerde, daar moest men ook zelf voor vervanging zorgen bij ziekte etc, door de teamleden die vrij waren op te bellen of ze in konden vallen. Ook verlof etc moest je allemaal zelf maar regelen. Dat leek mij daar ook totaal niet handig. En al helemaal niet met flexibele krachten hier, die op allerlei depots werken. Maar als je onderling de vakanties etc maar moet regelen dan komt daar volgens mij uiteindelijk altijd wel ergens gezeik van. Met ziekte, als je dan niks kan regelen.. dan moet je toch maar gewoon komen? :X nou zal de uitvoering bij die andere baan misschien ook wel wat verschillen van hoe ze het dan hier zouden willen doen ;). Maar zulk soort dingen proberen ze bij andere werkgevers ook wel en het lijkt mij iig helemaal niks.
pi_161496500
quote:
Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet?
Op mijn vorige depot maakte de PET'ter in de zomermaanden de planning. Ik vond het een drama (mensen die de PET'ter graag mocht kregen gunstige diensten). Voor mij betekende dit: op de dal-dagen tot 13:00 wachten voordat ik eindelijk eens kon beginnen (depot stond dan meestal nog half vol met ochtendwijken) en op zaterdag vaak tot minimaal 17:15 werken. Mensen die op de dal-dagen de ochtendwijken kregen werkten vaak niet op zaterdag, dus een beetje scheef verdeeld.

En met mensen die op meerdere depots werken lijkt me dit ook niet handig.Op ons depot regelen we alleen onderling wel eens wat als we op de dal-dagen verlof willen en dit volgens de planning niet kan.
  zondag 17 april 2016 @ 16:35:25 #136
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161497808
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 13:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen? ~O>
SIR YES SIR!!!
pi_161500506
Nadat ik zelf meerdere keren post verstuurd heb waarvan ik 100& zeker weet dat ik dat voldoende gefrankeerd had maar waarvan de ontvanger of ikzelf vervolgens een boete ontving kijk ik tegenwoordig niet meer zo nauw bij poststukken zonder frankering, zeker niet bij brieven en kaarten, postzegel kan er net zo goed af zijn gevallen. Ik gebruik vaak van die gegomde zegels, dus niet zelfklevend, maar die dingen plakken dus echt voor geen meter. Maar ja, aangezien ik nog een aardige voorraad heb liggen zal ik ze toch moeten gebruiken. Nu gebruik ik vaak maar plakband of pritt stift om te zorgen dat het blijft zitten, maar het is eigenlijk van de zotte dat het nodig is.

Ook leuk trouwens dat er dan op die portokaart iets staat als "we weten hoe belangrijk het is dat uw post gewoon op tijd aankomt, daarom hebben we het toch bij de geadresseerde bezorgd". Ja, 3,5 week nadat ik het verzonden had of zo ja, nou, bedankt voor de topservice hoor.
  zondag 17 april 2016 @ 18:28:01 #138
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161500892
@Allweather, een lekker ding was die Pet'er op je vorige depot. Een petfiguur dus! :r

@Kramerica, bedankt voor de uitleg. Dus daar staat die T voor. Zo leer je weer wat. :Y

@Pietertje71, je weet wat je te doen staat. Anders gaat de zweep erover! :P

@Gelestipjes, ik had vorig jaar een adres waar tientallen te weinig porto kaartjes bezorgd moesten worden. Die mensen hadden blijkbaar trouwkaarten verstuurd en achterop hun postcode en huisnummer vermeld. Maar overal te weinig aan postzegels op gedaan.
Dir waren niet zo blij.. :X
pi_161501096
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:28 schreef Globetrottertje het volgende:

@Gelestipjes, ik had vorig jaar een adres waar tientallen te weinig porto kaartjes bezorgd moesten worden. Die mensen hadden blijkbaar trouwkaarten verstuurd en achterop hun postcode en huisnummer vermeld. Maar overal te weinig aan postzegels op gedaan.
Dir waren niet zo blij.. :X
Kan me voorstellen dat ze niet zo blij waren, maar als ze daadwerkelijk te weinig postzegels geplakt hadden was het in ieder geval nog terecht.
Ik heb in een jaar tijd al 3 keer gehad dat er zogenaamd te weinig gefrankeerd was en dat ik of de ontvanger zo'n portokaart kreeg. Laatste keer maar contact opgenomen met de klantenservice, die boden hun excuses aan en zeiden dat ik de sticker van de portokaart moest halen en dan een notitie moest maken op die kaart dat het was afgeboekt in overleg met klantenservice, en dan moest ik het naar hen terugsturen. Dat dus netjes gedaan, krijg ik een paar weken later een herinnering dat ik nog niet betaald heb :')
  zondag 17 april 2016 @ 18:40:53 #140
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161501152
Daar heb je wel een punt @Gelestipjes. Zeker als je zeker weet dat je goed gefrankeerd hebt.

Ik heb dat zelf ook weleens gehad. Kaartje naar een vriendin waarvan ik zeker weet dat ik genoeg geplakt had. Kan eraf gevallen zijn. Maar goed. Zij kreeg dus een kaartje. En ze bleven stalken. Net zolang tot ze bijgeplakt had. Is wel een jaar of zes geleden hoor.

Ik ben ook weleens gestalkt. Ik woon in een straat waar je er een van hebt in Arnhem en een van in Westervoort. Kreeg ik dus strafporto voor die lui op dat adres in Westervoort. Zelfde straat, andere postcode. Putverdullemme tot vier keer toe. En ze bleven maar sturen. En ik maar terugsturen. Op een gegeven moment maar met een briefje aan mijn schoonzus gegeven die in Westervoort woont. Die heeft dat kaartje bij het juiste adres in de bus gedaan. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Maar je bent toch niet verplicht die strafporto te betalen?
pi_161501494
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Daar heb je wel een punt @Gelestipjes. Zeker als je zeker weet dat je goed gefrankeerd hebt.

Ik heb dat zelf ook weleens gehad. Kaartje naar een vriendin waarvan ik zeker weet dat ik genoeg geplakt had. Kan eraf gevallen zijn. Maar goed. Zij kreeg dus een kaartje. En ze bleven stalken. Net zolang tot ze bijgeplakt had. Is wel een jaar of zes geleden hoor.

Ik ben ook weleens gestalkt. Ik woon in een straat waar je er een van hebt in Arnhem en een van in Westervoort. Kreeg ik dus strafporto voor die lui op dat adres in Westervoort. Zelfde straat, andere postcode. Putverdullemme tot vier keer toe. En ze bleven maar sturen. En ik maar terugsturen. Op een gegeven moment maar met een briefje aan mijn schoonzus gegeven die in Westervoort woont. Die heeft dat kaartje bij het juiste adres in de bus gedaan. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Maar je bent toch niet verplicht die strafporto te betalen?
Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.
  dinsdag 19 april 2016 @ 07:03:21 #142
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161541960
Salarisspecificatie staat weer op "mijnwerk"
  dinsdag 19 april 2016 @ 08:35:41 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161542463
Mogguh
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Scheelt ook weer bij iedereen? blijkbaar. Mijn specificatie staat meestal een dag voor of op de dag zelf dat ik mijn salaris krijg, online.
  dinsdag 19 april 2016 @ 08:38:13 #144
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161542488
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.
Nog niet. Tot het gebeuren dat PostNL administratiekosten gaat rekenen en degene naar wie de atrafport is gericht, enigszins onder druk wordt gezet om te betalen.
Na verloop van tijd zal er wel een onderzoek komen dat dit mogelijk onrechtmatig is oid.
pi_161542920
Aanlevertijd: Geen gegevens bekend.

Dit zie ik sinds een week weer. Ik denk dat er teveel klachten waren. :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:22:57 #146
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161542954
De postbezorgersvergoeding staat er ook weer bij. In mijn geval 1x ¤ 24,58 en 1x ¤ 7,48 = ¤ 32,06

Waarom in tweeën? Is dat vanwege de wijzigingen bedragen van die vergoeding?
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:14:15 #147
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161550779
Middag.
Kan aan mij(n telefoon) liggen, maar die mijnwerkapp lijkt iets meer van de batterij te vragen.
Overigens als ik mij niet aanmeld, krijg ik ook geen berichtje of ik wel/niet met mijn loop ben begonnen.

Verders prima dage gehad. Ietwat uitloop maar dat trek ik deze week wel recht ;)
pi_161552263
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de site
pi_161552309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de site
Dit?
pi_161552321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dit?
[ afbeelding ]
die ja
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:18:11 #151
39333 Zelva
pi_161552337
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:22 schreef Globetrottertje het volgende:
De postbezorgersvergoeding staat er ook weer bij. In mijn geval 1x ¤ 24,58 en 1x ¤ 7,48 = ¤ 32,06

Waarom in tweeën? Is dat vanwege de wijzigingen bedragen van die vergoeding?
Die ene is een nabetaling over de afgelopen periode omdat de vergoeding het zoethoudertje met terugwerkende kracht is gewijzigd in de nieuwe cao.
pi_161552338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

die ja
Geen last van. :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:27:06 #153
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_161552557
komen ze vandaag nog pakketjes brengen in waddinxveen of wat?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:54:33 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161553224
Wel een lekker salaris dit keer. Kan ik heerlijk uitgeven op mijn welverdiende vakantie volgende week.

En nee, we bezorgen niet in waddinxveen... Wat moet iemand nou in die uithoek.
Loesje
  woensdag 20 april 2016 @ 16:21:42 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161577572
Middag. Was een heerlijk kort dagje.

Wel grappig om te horen dat mijn collega(ja die mijn wijken in wilde pikken) die diep de kontjes van de TC's aan het kussen was, nu nadat ze weg is gegaan heel PostNL en alles daarom heen aan het afzeiken is.
Verdiend slecht, rotwerk, klote leidinggevenden etc...etc.
Een kennis van haar kwam al naar mij toe dat ze nu 'een echte baan heeft die wel goed betaald en meer uren inhoudt. En begon ook te zeiken dat het maar een slecht betaalde baan is :')
Grappig want ze wilde juist dit werk doen omdat ze dan meer tijd heeft voor de andere dingen die ze wilde doen :')
pi_161578447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:

Wel grappig om te horen dat mijn collega(ja die mijn wijken in wilde pikken) die diep de kontjes van de TC's aan het kussen was, nu nadat ze weg is gegaan heel PostNL en alles daarom heen aan het afzeiken is.
Een kennis van haar kwam al naar mij toe dat ze nu 'een echte baan heeft die wel goed betaald en meer uren inhoudt. En begon ook te zeiken dat het maar een slecht betaalde baan is :')
Grappig want ze wilde juist dit werk doen omdat ze dan meer tijd heeft voor de andere dingen die ze wilde doen :')
het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Het verdient toch ook slecht? En qua leidinggevenden kun je ook niet echt zeggen dat ze geen gelijk heeft toch? En je houdt inderdaad wel tijd over voor andere dingen
pi_161578657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik kan haar geen ongelijk geven. De arbeidsvoorwaarden zijn minimaal en veel medewerkers moeten constant zeuren, dreigen en stampij maken om zelfs nog beloond te worden volgens die arbeidsvoorwaarden.

Wat dat 'kontjes kussen' betreft: er is een verschil tussen slijmen en inpalmen en gewoon proberen een goede flexibele werknemer te zijn (ondanks alles). Dat laatste wordt door heel veel mensen al als 'kontje kussen' gezien vaak.
pi_161578994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:10 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat dat 'kontjes kussen' betreft: er is een verschil tussen slijmen en inpalmen en gewoon proberen een goede flexibele werknemer te zijn (ondanks alles). Dat laatste wordt door heel veel mensen al als 'kontje kussen' gezien vaak.
Ja precies. En al ben je dan misschien wel "die sukkel die toch altijd ja zegt" als er weer eens een wijk dreigt te blijven staan, het zijn uiteindelijk wel extra centen op jouw bankrekening. En ik werk tenslotte omdat het leven geld kost.
  woensdag 20 april 2016 @ 18:13:56 #159
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161579942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:10 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik kan haar geen ongelijk geven. De arbeidsvoorwaarden zijn minimaal en veel medewerkers moeten constant zeuren, dreigen en stampij maken om zelfs nog beloond te worden volgens die arbeidsvoorwaarden.

Je kent het verhaal omtrent die collega en mij niet.
Dat heb ik al enkele malen hier neergezet.
En als je mooi weer speelt tegen je leidinggevende en daar om heen en pas eerlijk durft te zijn en alles afkraakt waar je zo voor stond, ben je wel erg achterbaks bezig. Blij zijn met de uren die je hebt omdat je dan meer tijd hebt voor andere reeds dingen en nu gaat zeuren dat je in je nieuwe baan meer uren hebt omdat postnl die je niet wilde, eigenlijk kon, geven. En achterbaks andere collega's probeerde hun wijk er bij te krijgen, maar in het openbaar de onschuld speelt. De aangewezen wijk qua tijd niet kunnen halen en dan gaat klagen, en dat terwijl collega's de tijd lang en breed halen, maar zien dat je amper vooruit bent te branden en met Jan en alleman staat te ouwehoeren en die tijd wel doorbetaald wil krijgen. Vaak ziek bent en je de hekel van het autobedrijf en andere collega's over je onschuldigheid... heen krijgt.
Door eigenschuld valt en hoe vervelend ook, je de ongemakken uitbuit door niet te kunnen werken omdat je al maanden moet genezen en revalideren terwijl de mensen en ook collega's bezigheden zien doen, wat niet zo zeer met revalidatie heeft te maken. En ik kan wel even doorgaan.
Dus er zit meer achter dat.kontkussend verhaal dan hier wordt gesuggereerd en dat heeft niets!!! te maken met collegialiteit maar puur eigenbelang ten koste van collega's. Zij was totaal niet geliefd bij post en pakket.

[ Bericht 41% gewijzigd door Pietertje71 op 20-04-2016 18:26:30 ]
  woensdag 20 april 2016 @ 18:30:49 #160
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161580363
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja precies. En al ben je dan misschien wel "die sukkel die toch altijd ja zegt" als er weer eens een wijk dreigt te blijven staan, het zijn uiteindelijk wel extra centen op jouw bankrekening. En ik werk tenslotte omdat het leven geld kost.
Heeft niets van doen met dit verhaaltje kontkussen.
Dit kontkussen was achterbaks gedrag. Via slijmen eigen belang behartigen over de.rug van andere collega's. enkelen daar van en ik hebben ook een klacht hier over ingediend. Helaas werd zij gelooft want ze bedoelde het niet zo. Ik hoorde van onze vaste pakketbezorger en van sommige mensen dat ze gewoon doorging met dr achterbaks spelletje. Daar vertelde ze het doodleuk tegen wat haar plannen zijn.
pi_161581084
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:13 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Je kent het verhaal omtrent die collega en mij niet.
Dat heb ik al enkele malen hier neergezet.
En als je mooi weer speelt tegen je leidinggevende en daar om heen en pas eerlijk durft te zijn en alles afkraakt waar je zo voor stond, ben je wel erg achterbaks bezig. Blij zijn met de uren die je hebt omdat je dan meer tijd hebt voor andere reeds dingen en nu gaat zeuren dat je in je nieuwe baan meer uren hebt omdat postnl die je niet wilde, eigenlijk kon, geven. En achterbaks andere collega's probeerde hun wijk er bij te krijgen, maar in het openbaar de onschuld speelt. De aangewezen wijk qua tijd niet kunnen halen en dan gaat klagen, en dat terwijl collega's de tijd lang en breed halen, maar zien dat je amper vooruit bent te branden en met Jan en alleman staat te ouwehoeren en die tijd wel doorbetaald wil krijgen. Vaak ziek bent en je de hekel van het autobedrijf en andere collega's over je onschuldigheid... heen krijgt.
Door eigenschuld valt en hoe vervelend ook, je de ongemakken uitbuit door niet te kunnen werken omdat je al maanden moet genezen en revalideren terwijl de mensen en ook collega's bezigheden zien doen, wat niet zo zeer met revalidatie heeft te maken. En ik kan wel even doorgaan.
Dus er zit meer achter dat.kontkussend verhaal dan hier wordt gesuggereerd en dat heeft niets!!! te maken met collegialiteit maar puur eigenbelang ten koste van collega's. Zij was totaal niet geliefd bij post en pakket.
Dat klinkt inderdaad niet best :') .

Maar los daarvan heeft ze groot gelijk als ze klaagt over arbeidsvoorwaarden en de manier van leiding geven. Mij zal je er ook niet snel positief over horen praten...
  woensdag 20 april 2016 @ 19:06:19 #162
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161581345
Maar dat.is het hem nu juist: ze was altijd te spreken over hoe goed het allemaal is geregeld bij postnl (kontje kussen). Ze is te niet al te sim om het over arbeidsvoorwaarden e.d. te hebben. Het is gewoon een domme ondoordachte natrap.

Als zulke mensen doorhebben dat ze worden doorzien, springen ze alle kanten op en de mensen die zij op hun hand hadden, durven er weinig tot niets meer over te zeggen. O.a. 1 TC dus. De andere 2 (opvolger en invaller) is dat niet gelukt.
pi_161586541
Hoi hoi collega's, ik heb even een vraagje tussendoor. Ik ben toe aan een nieuwe jas, de oude stinkt als een malle en de laatste keer dat ik heb gekeken op Kwintet had ik genoeg punten om een nieuwe te bestellen maar nu ben ik de website van Kwintet kwijt. Ik had alles netjes in de favorieten staan van mijn laptop maar die moest ter reparatie naar HP en toen ik hem terug kreeg was alles er af. }:|
pi_161586968
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:33 schreef asabeta1 het volgende:
Hoi hoi collega's, ik heb even een vraagje tussendoor. Ik ben toe aan een nieuwe jas, de oude stinkt als een malle
Je zou 'm natuurlijk ook gewoon een keertje kunnen wassen ;)
pi_161587054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je zou 'm natuurlijk ook gewoon een keertje kunnen wassen ;)
Mja, zou kunnen, maar dan stinkt hij binnen een paar dagen weer naar natte hond en hij is dan nog minder water dicht dan dat hij was.
  woensdag 20 april 2016 @ 21:47:37 #166
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161587131
Ik stuur gewoon een mail naar de admi en dan wordt er een week later een pakje bezorgt.

Ik krijg wel een mailtje van Kwintet. Maar volgens mij ben ik allang door mijn punten heen.

Misschien kun jij ook je admi mailen en vragen of hij/zij een bestelling voor je wil doen.

Kan regionaal verschillen maar hier wordt er niet zo nauw gekeken.
pi_161587193
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik stuur gewoon een mail naar de admi en dan wordt er een week later een pakje bezorgt.

Ik krijg wel een mailtje van Kwintet. Maar volgens mij ben ik allang door mijn punten heen.

Misschien kun jij ook je admi mailen en vragen of hij/zij een bestelling voor je wil doen.

Kan regionaal verschillen maar hier wordt er niet zo nauw gekeken.
Tnx, ga ik morgen de admi ff bellen :)
pi_161587985
staat er bij jullie voor zaterdag al HAH bij?
pi_161589808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Yep, 1 tas, 1 stuk hah
  donderdag 21 april 2016 @ 05:54:31 #170
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161594321
Mogguh.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:45 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Mja, zou kunnen, maar dan stinkt hij binnen een paar dagen weer naar natte hond en hij is dan nog minder water dicht dan dat hij was.
Vreemd. Hoelang heb je de jas al?
Ik was de jassen die ik heb minimaal 1x per maand. Als ze echt vuil zijn eerder.
De jassen zijn ook niet waterdicht dus je zal deze telkens na in een regenbui te hebben gelopen, op de juist manier moeten behandelen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 09:15:50 #171
Maffe Fries
pi_161595537
Vandaag wakker geworden met dit nieuws:
quote:
Principeakkoorden over cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers

We hebben principeakkoorden bereikt over de cao voor PostNL en de cao voor zaterdagbestellers met de vakorganisaties FNV Publiek Belang, Bond van Post Personeel, CNV Publieke Diensten en VHP2. In 2016 en 2017 zijn er salarisverhogingen. Verder hebben we onder andere afspraken gemaakt over het afbouwen van de Tot. (toeslag onregelmatige tijden).

De komende weken leggen de vakorganisaties het principeakkoord voor aan hun leden. We verwachten dat we de uitslag eind mei weten. Als de leden instemmen met de principeakkoorden, worden de nieuwe cao’s definitief.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)erdagbestellers.aspx
pi_161595648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hm hier nog niet, wel de normale normtijd voor een zaterdag met HAH.
pi_161595667
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wakker geworden met dit nieuws:

[..]

https://mijnpostnl.mijnpo(...)erdagbestellers.aspx
Nou, de waardering is weer eens ver te zoeken. Een schamele 1,5% loonsverhoging in 15 maanden tijd (wat een rare looptijd voor CAO's trouwens), die waarschijnlijk grotendeels teniet zal worden gedaan door het afschaffen van de TOT op zaterdag. Ik zeg wegstemmen die handel :(
  donderdag 21 april 2016 @ 10:08:36 #174
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161596279
Hebben of doen jullie rond koningsdag nog een aangepaste route ivm drukte/bereikbaarheid?
Ik alleen een wijk die ik als laatste pak, nu als eerste ivm drukte in het dorp.
pi_161596316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hm hier nog niet, wel de normale normtijd voor een zaterdag met HAH.
Hier staat er bijna nooit op het rooster of er hah is. Voor zaterdag staat er niks (terwijl we dan ALTIJD hah hebben), en voor vandaag schijnt er ook hah te zijn, dat staat er ook niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Hebben of doen jullie rond koningsdag nog een aangepaste route ivm drukte/bereikbaarheid?
Ik alleen een wijk die ik als laatste pak, nu als eerste ivm drukte in het dorp.
Bij ons is het nooit druk rond Koningsdag, alleen OP Koningsdag zelf, maar dan werken we niet.
  donderdag 21 april 2016 @ 10:11:00 #176
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161596321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, de waardering is weer eens ver te zoeken. Een schamele 1,5% loonsverhoging in 15 maanden tijd (wat een rare looptijd voor CAO's trouwens), die waarschijnlijk grotendeels teniet zal worden gedaan door het afschaffen van de TOT op zaterdag. Ik zeg wegstemmen die handel :(
Ik heb de waardering toch gevonden hoor.
Volgens mijn TC...
O wacht... lamaar :P
  donderdag 21 april 2016 @ 10:11:40 #177
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161596329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier staat er bijna nooit op het rooster of er hah is. Voor zaterdag staat er niks (terwijl we dan ALTIJD hah hebben), en voor vandaag schijnt er ook hah te zijn, dat staat er ook niet.

[..]

Bij ons is het nooit druk rond Koningsdag, alleen OP Koningsdag zelf, maar dan werken we niet.
Woensdag vrij? Wat is dat nou weer voor flauwekul?
Zo krijgen we die 1.5% wel erg makkelijk!
pi_161596493
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 05:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Vreemd. Hoelang heb je de jas al?
Ik was de jassen die ik heb minimaal 1x per maand. Als ze echt vuil zijn eerder.
De jassen zijn ook niet waterdicht dus je zal deze telkens na in een regenbui te hebben gelopen, op de juist manier moeten behandelen.
Ik heb de jas al 4 jaar en werk 5 dagen dus niet zo vreemd dat hij nu zo'n beetje op is.
  donderdag 21 april 2016 @ 10:41:09 #179
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161596844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:22 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Ik heb de jas al 4 jaar en werk 5 dagen dus niet zo vreemd dat hij nu zo'n beetje op is.
Best wel, want het is een kwaliteitsjas.... ;)
Jas niet meer goed = nieuwe aanvragen en krijgen. Punten of wat dan ook voor nodig?
Fuckit!
pi_161597855
Zucht...

Aanpassen van de Tot.
De toeslag onregelmatige tijden (Tot.) willen we aanpassen aan hoe we nu en in de toekomst gaan
werken. Om als PostNL concurrerend te blijven en werk te behouden passen we stap voor stap de Tot.
aan.
Voor medewerkers met een werkweek op basis van 37 uur bij Productie bouwen we de Tot. op zaterdag
tussen 08.00 en 18.00 uur als volgt af:
• Per 1 juli 2016 naar 15 procent Tot.
• Per 1 oktober 2016 naar 10 procent Tot.
• Per 1 januari 2017 naar 5 procent Tot.
• Per 31 maart 2017 naar 0 procent Tot.
pi_161598262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:29 schreef bikkie het volgende:
Zucht...

Aanpassen van de Tot.
De toeslag onregelmatige tijden (Tot.) willen we aanpassen aan hoe we nu en in de toekomst gaan
werken. Om als PostNL concurrerend te blijven en werk te behouden passen we stap voor stap de Tot.
aan.
Voor medewerkers met een werkweek op basis van 37 uur bij Productie bouwen we de Tot. op zaterdag
tussen 08.00 en 18.00 uur als volgt af:
• Per 1 juli 2016 naar 15 procent Tot.
• Per 1 oktober 2016 naar 10 procent Tot.
• Per 1 januari 2017 naar 5 procent Tot.
• Per 31 maart 2017 naar 0 procent Tot.
Ik heb zelfs een brief gehad dat ik geen recht meer heb op de afbouwregeling Tot.
pi_161600510
Die Tot was bij de vorige cao of zo toch ook al afgebouwd van 40 naar 20%? Treurig hoor, om de boel nog verder uit te kleden.
Maar de Tot voor 's morgens (als in vroeg beginnen) blijft wel bestaan dus?
  donderdag 21 april 2016 @ 15:55:33 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161603257
Prima dagje weer vandaag. Wel veel dikke tijdschriften e.d..
Net binnen te tijd inclusief. werkoverleg zo her en der...uche
... :P
pi_161603408
quote:
Waterfles voor bezorgers van post

Vanaf 22 april ontvangt iedereen die de post bezorgt een waterfles. Zo kun je zelf alle dagen water meenemen. Het is een stevige fles die lang meegaat en het is beter voor het milieu dan wegwerpflesjes.

Hoe kom je aan de waterfles?

Ben jij postbezorger, postbode of chauffeur die post bezorgt? Dan ontvang je de waterfles van jouw teamleider.

Waarom krijg je een waterfles?

We helpen je graag om goed voorbereid de straat op te gaan. Het is belangrijk dat je genoeg water drinkt, vooral als het warm is. Collega’s die onderweg zijn om post te bezorgen, kunnen niet altijd gemakkelijk aan water komen. Op warme dagen probeerden we in het verleden flesjes water uit te delen. Maar het is lastig om te organiseren dat iedereen op de juiste plek en op tijd een flesje krijgt met water dat niet te warm is. Daarbij levert het ook veel afval op. Met de zomer in aantocht willen we je helpen door je een goede waterfles te geven die lang meegaat.

^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Thomas-sama op 21-04-2016 16:11:40 ]
  donderdag 21 april 2016 @ 16:14:33 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161603658
Moet... Niet....negatief... Reageren.....
:P
  donderdag 21 april 2016 @ 16:15:45 #186
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161603691
Ik heb mijn heupfles altijd bij. In zomer en winter altijd plezier met Jack! :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 16:17:11 #187
Maffe Fries
pi_161603725
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Moet... Niet....negatief... Reageren.....
Speciaal voor jou komt er een Super Soaker 50 :P
pi_161604282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:03 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
gewoon weer een bezuinigingsmaatregel dus. Dit is ongetwijfeld goedkoper dan bij hoge temperaturen iedere keer flesjes water regelen voor iedereen.
  donderdag 21 april 2016 @ 16:53:43 #189
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161604486
Dus met een waterfles kunnen we ineens wel onderweg makkelijk aan water komen? Oh en in zo'n fles blijft het water ook magisch koud?

Naja ik vermoed dat ze mij gaan vergeten gezien het feit dat ik op vakantie ga.
Loesje
pi_161604517
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:45 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Naar natte hond? Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? Berg je hem, natgeregend en al, thuis op in een afgesloten plastic zak? Heb je een hond thuis die vaak nat is en dan op je jas gaat liggen? Of ruik je zelf naar natte hond? In dat geval moet je jezelf misschien wat vaker wassen ;)
pi_161604583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:53 schreef V__L_N het volgende:
Dus met een waterfles kunnen we ineens wel onderweg makkelijk aan water komen? Oh en in zo'n fles blijft het water ook magisch koud?

Naja ik vermoed dat ze mij gaan vergeten gezien het feit dat ik op vakantie ga.
Je moet 'm natuurlijk wel thuis vullen ;) . Wat ik altijd doe, en waardoor je echt urenlang ijskoud water hebt, is het volgende: de avond tevoren de fles al met water vullen en in de vriezer leggen. Heb je heel de volgende dag koud water. Bij extreem hoge temperaturen kun je ook nog een oude handdoek om de waterfles wikkelen, ter isolatie (aluminiumfolie werkt ook goed).
pi_161604784
Zeg, PostNL, het is de 21ste, schiet godverdomme eens op met die aalmoes die jullie "salaris" noemen! :(
  donderdag 21 april 2016 @ 17:12:44 #193
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161604854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zeg, PostNL, het is de 21ste, schiet godverdomme eens op met die aalmoes die jullie "salaris" noemen! :(
Dat magische 5 seconden durende moment :)
  donderdag 21 april 2016 @ 17:13:29 #194
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161604873
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Speciaal voor jou komt er een Super Soaker 50 :P
Aanhanger met whisky-vat is ook 👌
  donderdag 21 april 2016 @ 17:14:30 #195
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_161604893
Ik dacht dat je maar twee nummers van de Donald Duck zou krijgen.. Kreeg vandaag al het vierde nummer!
  donderdag 21 april 2016 @ 17:15:25 #196
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161604917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je moet 'm natuurlijk wel thuis vullen ;) . Wat ik altijd doe, en waardoor je echt urenlang ijskoud water hebt, is het volgende: de avond tevoren de fles al met water vullen en in de vriezer leggen. Heb je heel de volgende dag koud water. Bij extreem hoge temperaturen kun je ook nog een oude handdoek om de waterfles wikkelen, ter isolatie (aluminiumfolie werkt ook goed).
Gewoon koelbox mee.
;)

Is zo. En in een kleiner koelkastje met 2-3koelelementen er in zou ook kunnen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 april 2016 @ 17:19:03 #197
Maffe Fries
pi_161604989
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:13 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Aanhanger met whisky-vat is ook 👌
zonder tapkraan heb je er niets aan natuurlijk :+
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Gewoon koelbox mee.
;)

Is zo. En in een kleiner koelkastje met 2-3koelelementen er in zou ook kunnen.
Past niet op de fiets :P
pi_161605009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:14 schreef maikel112 het volgende:
Ik dacht dat je maar twee nummers van de Donald Duck zou krijgen.. Kreeg vandaag al het vierde nummer!
Klopt, van de DD kreeg je er 4. Stond ook in het mailtje wat de DD stuurde.
pi_161605218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Naar natte hond? Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? Berg je hem, natgeregend en al, thuis op in een afgesloten plastic zak? Heb je een hond thuis die vaak nat is en dan op je jas gaat liggen? Of ruik je zelf naar natte hond? In dat geval moet je jezelf misschien wat vaker wassen ;)
En bedankt he! Op al je vragen kan ik nee beantwoorden en ik ga elke dag onder de douche dus zelf zal ik zeker niet naar natte hond stinken. Verder heb ik ook nooit een jas gehad die zo stonk dus het moet wel aan het materiaal liggen.
pi_161605315
quote:
Zo doe ik het ook. Of 's morgens vroeg half vullen, in het vriesvak leggen en voordat ik de deur uit ga flesje bijvullen. Isolatiefolie werkt in de winter ook heel goed als je geen behoefte hebt aan ijswater.

En voor het bestellen van jassen en ander materiaal: https://www.kwintetwshops.com/Login

Mijn jas was na 3 jaar "op" versleten pennenvakje met gat (die vakjes zouden toch bedoeld moeten zijn om meerdere malen per dag je pen in en uit te doen), vaal geworden door het wassen en de mijne rook ook niet fris meer. Regenpak was na 3 jaar lek, dus ook een nieuw regenpak besteld. Binnen een paar dagen alles in huis (ik heb een smurfenmaat qua kleding). Collega met normaal postuur had ook een jas besteld en moet een paar maanden wachten tot hij geleverd kan worden.
  donderdag 21 april 2016 @ 17:46:16 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161605484
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zonder tapkraan heb je er niets aan natuurlijk :+

[..]

Past niet op de fiets :P
(1) Via MijnWerk aan te vragen.
(2) Daarom die aanhanger :P
pi_161606148
Op Koningsdag staat er gewoon wijken ingepland bij mij :')
pi_161606581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:22 schreef Thomas-sama het volgende:
Is dat niet meestal zo? Zo van: die wijken had je normaal, en nu krijg je daarom de tijd van die wijken? Althans, zo ging het eerst wel altijd, tegenwoordig let ik er eigenlijk niet meer op.
pi_161606633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Is dat niet meestal zo? Zo van: die wijken had je normaal, en nu krijg je daarom de tijd van die wijken? Althans, zo ging het eerst wel altijd, tegenwoordig let ik er eigenlijk niet meer op.
Volgens mij was het toen leeg, maar als je dan op 'meertijd' drukt dan zie je wel de tijd die je krijgt.
pi_161606826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:31 schreef gelestipjes het volgende:
Die Tot was bij de vorige cao of zo toch ook al afgebouwd van 40 naar 20%? Treurig hoor, om de boel nog verder uit te kleden.
Maar de Tot voor 's morgens (als in vroeg beginnen) blijft wel bestaan dus?
Dat vraag ik me dus ook af. Voor de zaterdagbestellers blijft de tot. volgens mij wel bestaan, ook op zaterdag.
pi_161609029
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:22 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier staat er: Vrij op feestdag
pi_161610141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:36 schreef allweather het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. Of 's morgens vroeg half vullen, in het vriesvak leggen en voordat ik de deur uit ga flesje bijvullen. Isolatiefolie werkt in de winter ook heel goed als je geen behoefte hebt aan ijswater.

En voor het bestellen van jassen en ander materiaal: https://www.kwintetwshops.com/Login

Mijn jas was na 3 jaar "op" versleten pennenvakje met gat (die vakjes zouden toch bedoeld moeten zijn om meerdere malen per dag je pen in en uit te doen), vaal geworden door het wassen en de mijne rook ook niet fris meer. Regenpak was na 3 jaar lek, dus ook een nieuw regenpak besteld. Binnen een paar dagen alles in huis (ik heb een smurfenmaat qua kleding). Collega met normaal postuur had ook een jas besteld en moet een paar maanden wachten tot hij geleverd kan worden.
Dank je allweather, daar heb ik iets aan! ;)
pi_161610838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een flesje water in de vriezer werkt echt goed inderdaad. Vorig jaar tijdens die hittegolf bezorgde ik nog in een wijk waar een oud collega woont. Zij bewaarde er eentje voor me in de vriezer dus dat was helemaal ideaal. ^O^

Er werd me tijdens die hittegolf trouwens heel vaak iets aangeboden door buurtbewoners. Water, cola en racketjes. Echt tof.
pi_161611649
Volgende week een megavolle week over vier dagen.
Had gehoopt dat ze ietwat rekening zouden houden met mijn persoonlijke omstandigheden.
Vriend ligt in het ziekenhuis met een klaplong en weet verder nog niet hoe het gaat lopen.
Heb wel morgen en zaterdag vrij (morgen kon makkelijk en zaterdag was al een eeuw geleden aangevraagd toevallig).
Als het zo blijft gaan zoals het nu gaat maakt het allemaal niet uit. Als het de andere kant opslaat (hoop van niet natuurlijk) dan hebben ze toch echt pech.
Ik maak me gewoon zorgen omdat het een spontane klaplong is die ook weer keihard meteen kan terugkomen als ze de behandeling afsluiten.
Hopelijk (en waarschijnlijk) is hij zondag/maandag weer thuis.

Het is dan gewoon even als ik dat rooster zie, dat ik dan denk, wtf, omdat alles nu tegelijk komt.
Zorgen om vriend, bij hem willen zijn, maar ook gewoon willen/moeten werken.
Misschien dat een nacht goed slapen ook helpt om het allemaal weer positief in te zien.

[ Bericht 21% gewijzigd door swimmie86 op 21-04-2016 21:37:33 ]
pi_161612341
Heb trouwens op donderdag op de ene wijk 7 minuten extra en op de andere wijk 12 minuten extra. Iemand een idee?
pi_161614500
Hier heb ik meer tijd dan op een zaterdag, dus ik vermoed HAH.
pi_161616161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:36 schreef swimmie86 het volgende:
Heb trouwens op donderdag op de ene wijk 7 minuten extra en op de andere wijk 12 minuten extra. Iemand een idee?

HAH

Hier hadden ze het een maand van tevoren al aangekondigd :P
  vrijdag 22 april 2016 @ 00:48:07 #213
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161617847
quote:

[..]

Oh is dat wat ik fout doe |:(
Met een wijk van 2 a 3 uur in de brandende zon heb ik niet genoeg aan 1 zo'n flesje. Zo'n halve liter drink ik nu op een daldag al leeg. Ik gooi bij extreme hitte 2 flesjes in de vriezer en 1 mee uit de koelkast.
Belangrijker, dit soort flesjes mogen niet in de vriezer. Ze kunnen er namelijk niet tegen.

Het is best leuk als je iets wil geven. Maar geef dan iets wat bij de doelgroep past. Een waterfles kan best. Maar dan een vapur bv, die zijn er namelijk voor gemaakt. 5 sec nadenken had geholpen.
Loesje
  vrijdag 22 april 2016 @ 06:19:09 #214
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161618943
Jeetje Swimmie86, ik hoop dat je vriend gauw en goed opknapt en dat die klaplong wegblijft.

Wat is dat toch met die longen de laatste tijd?

Sterkte Swimmmie86! En heel veel beterschap voor je vriend.
  vrijdag 22 april 2016 @ 06:28:30 #215
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161618954
Ik geloof dat ik ze laatst bij drogisterij.net online had zien staan. Zijn het van die Dopperflessen? Die waren duur. Ik dacht nog van.. hmm No Way! :-)

Vandaag loop ik een wijk om een beetje in te komen. Afgelopen woensdag een wijk gedaan en dat ging goed.

Wel heel rustig aan gedaan. Ik doe alleen even de daldagen en volgende week ook piekdagen, maar dan wel maar een wijk. En niet zo'n zware. Kijken hoe het gaat.

Heb nog conditie van nul.

:P :P
  vrijdag 22 april 2016 @ 06:43:21 #216
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161618980
Mogguh.
Qua flesjes: ik heb zo'n RVS thermosfles(2) van wat betere kwaliteit waarin je drinken wel koud blijft voor een paar uurtjes in de volle zon.
In de flesjes van PostNL en alle andere Chinaplastictroep, is dat gewoon weg niet haalbaar.
Net zoals met plassen, zal PostNL wel opperen om ergens bij mensen water te gaan halen.
Een fatsoenlijk mens bied je water oid aan, maar dat terzijde.
#Beterschap voor je vriend Swimmie
#Idd rustig aan doen, Globetrottertje. Ik ben dan gelijk de week er op begonnen, maar voelde het wel! Gelukkig was het toen niet zo'n vochtig weer.

[ Bericht 50% gewijzigd door Pietertje71 op 22-04-2016 06:58:32 ]
pi_161620072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

gewoon weer een bezuinigingsmaatregel dus. Dit is ongetwijfeld goedkoper dan bij hoge temperaturen iedere keer flesjes water regelen voor iedereen.
Hier is het in elk geval geen kostenbesparing. Afgelopen zomer hebben we welgeteld één keer een flesje water gekregen.
pi_161620108
Een paar jaar terug was de koelkast nog bomvol met blikjes cola en Fanta. ;(
pi_161620132
quote:
Nieuws voor voorbereiders, postbodes & postbezorgers

Het nieuwe planningssysteem van PostNL ofwel OWS is de opvolger van Harmony. In dit systeem worden de urenregistraties, betalingen, verlof en dergelijke bijgehouden van medewerkers van PostNL. OWS is al in gebruik in de bestelgebieden: Dordrecht, Rotterdam–Zuid, Zeeland en in Bleiswijk. Naar verwachting is OWS rond 1 oktober 2016 door het hele land ingevoerd.

Hiermee verandert er iets bij het opnemen van een losse vrije dag en vakantie. Als je vóór de invoering OWS vrij nam, boekte Harmony de uren af op basis van je contracturen van de ingeplande dag. OWS berekent nu automatisch hoeveel uur je gemiddeld hebt gewerkt over de afgelopen 13 weken. Deze gemiddelde uren worden dan afgeboekt van je vakantiekaart. Komt de berekening onder je contracturen uit, dan worden je contracturen afgeboekt.

Als je extra werkt bouw je meer vakantie-uren op dan de uren waar je recht op hebt op basis van je contracturen. Bijvoorbeeld postbezorgers die gemiddeld mééruren werken als hun contracturen zijn gewend aan extra inkomsten. Bij invoering van OWS heb je dan geen achteruitgang in je inkomsten tijdens je vakantie, wat bij Harmony wel het geval was, omdat dan slechts je contracturen werden afgeschreven als je verlof opnam en dus geen deel van je meeruren.

Het kan ook voorkomen dat je gemiddeld je contracturen werkt en in de afgelopen 13 weken toevallig meer hebt gewerkt. Dan kan het nadelig zijn dat de gemiddelde uren worden afgeboekt, waardoor je niet voldoende vakantie-uren overhoudt.
Om dit op te lossen of te voorkomen zijn er drie mogelijkheden:
• Je werkt extra uren waardoor je vakantie-uren opbouwt en je budget weer in de plus komt.
• Je kiest voor MIVT (meeruren in vrije tijd).
• Je vraagt een correctie bij je teamleider aan.

Let op. Als je een correctie aanvraagt, is het goed je te realiseren dat de extra uren weliswaar worden teruggeboekt op de vakantiekaart, maar dat ook de extra betaalde uren moeten worden terugbetaald en zullen worden verrekend met het salaris.Voor een medewerker die alleen zijn of haar contracturen afgeschreven wil hebben, is er met de OR afgesproken dat dit mogelijk is. Je moet dit dan vooraf aangeven bij je teamleider.
Bron
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:18:58 #220
Bijdehand mannetje
pi_161620140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 00:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Oh is dat wat ik fout doe |:(
Met een wijk van 2 a 3 uur in de brandende zon heb ik niet genoeg aan 1 zo'n flesje. Zo'n halve liter drink ik nu op een daldag al leeg. Ik gooi bij extreme hitte 2 flesjes in de vriezer en 1 mee uit de koelkast.
Belangrijker, dit soort flesjes mogen niet in de vriezer. Ze kunnen er namelijk niet tegen.

Het is best leuk als je iets wil geven. Maar geef dan iets wat bij de doelgroep past. Een waterfles kan best. Maar dan een vapur bv, die zijn er namelijk voor gemaakt. 5 sec nadenken had geholpen.
Ik zie alleen maar een foto van een fles. Daaruit kan ik uiteraard niet opmaken van welk materiaal dit vervaardigd is, en dat dit niet vriezerbestendig zou zijn. Hoe groot ze zijn staat ook niet op MijnPostNL, maar een halve liter is inderdaad wel erg weinig. Leuk voor degenen die 1 uurtje per dag werken, maar anders is het een druppel (get it? ;) ) op een gloeiende plaat. Op een lange hete zomerdag (als in 5 uur lopen) neem ik meestal twee 1,5 liter flessen mee, en die zijn aan het einde van de dag schoon op. Dus dan mogen ze mij wel 6 Dopperflesjes geven.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:57:10 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161620722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar een foto van een fles. Daaruit kan ik uiteraard niet opmaken van welk materiaal dit vervaardigd is, en dat dit niet vriezerbestendig zou zijn. Hoe groot ze zijn staat ook niet op MijnPostNL, maar een halve liter is inderdaad wel erg weinig. Leuk voor degenen die 1 uurtje per dag werken, maar anders is het een druppel (get it? ;) )
quote:
op een gloeiende plaat. Op een lange hete zomerdag (als in 5 uur lopen) neem ik meestal twee 1,5 liter flessen mee, en die zijn aan het einde van de dag schoon op. Dus dan mogen ze mij wel 6 Dopperflesjes geven.
Kan mij idd voorstellen dat lopen en fietsen meer van je lichaam vergt.
Een litertje per dag bij (extreem) warm weer heb ik voldoende aan.
Aan het eind van de dag een Snelle Jelle en dan ga ik een eindje zwemmen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 22-04-2016 10:20:29 ]
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:10:18 #222
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161620931
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar een foto van een fles. Daaruit kan ik uiteraard niet opmaken van welk materiaal dit vervaardigd is, en dat dit niet vriezerbestendig zou zijn. Hoe groot ze zijn staat ook niet op MijnPostNL, maar een halve liter is inderdaad wel erg weinig. Leuk voor degenen die 1 uurtje per dag werken, maar anders is het een druppel (get it? ;) ) op een gloeiende plaat. Op een lange hete zomerdag (als in 5 uur lopen) neem ik meestal twee 1,5 liter flessen mee, en die zijn aan het einde van de dag schoon op. Dus dan mogen ze mij wel 6 Dopperflesjes geven.
Die info heb ik dan weer wel ;) Dus ik weet dat ze niet vriezer bestendig zijn en dat ze 450 ml groot zijn.
Loesje
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:50:48 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161621557
A. "Hee, kun jij volgende week de ... erbij lopen?"
I. "Nou nee, want ik ben op vakantie"
A. "Nou dat staat niet in de agenda"
I. "Is in november al goedgekeurd"
A. "okee"
...
A. "Godver"
I. "Dat hoorde ik nog"
A. <hoorn haak>

Beetje jammer weer... :')
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 12:29:37 #224
Maffe Fries
pi_161623449
quote:

[..]

Zoveel verbruik ik nog net niet, maar heb wel een keer meegemaakt dat er ruim 1,5 liter doorheen ging en ik na de bezorging nog trek had. Moest die dag nog even langs kantoor waar uiteraard niemand meer was, maar in de koelkast op kantoor lag nog wat lekkers dat eerder op de ochtend nog over was gebleven. Dus toen daar nog maar even wat van genomen :9
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:42:09 #225
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161623751
Loesje
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:51:12 #226
39333 Zelva
pi_161623981
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

Er werd me tijdens die hittegolf trouwens heel vaak iets aangeboden door buurtbewoners. Water, cola en racketjes. Echt tof.
Pfff, tennissen in die hitte. Daar zou ik vriendelijk voor bedanken.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:59:53 #227
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161624144
quote:
Door een technische fout is uit het rooster op Mijn Werk de informatie over het aantal tassen HAH en het gewicht aan HAH verdwenen voor vandaag en a.s. zaterdag.
Dit zal voor deze week ook niet herstelt worden .De tijden die in het rooster staan zijn wel correct. (Zie onderstaand voorbeeld)
Ondanks dat het niet in het rooster staat, er wel HAH te bezorgen.!
Excuses voor het ongemak.
Was vandaag erg! rustig qua post.
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:02:57 #228
39333 Zelva
pi_161624217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:18 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Bron
Ik snap echt niet waarom je hier ooit blij van zou kunnen worden. In het beste geval worden je contracturen als vrije tijd geboekt, in alle andere gevallen raak je méér opgebouwde vrije tijd kwijt, terwijl je er niets, helemaal niets voor terug krijgt. Waarom zou je dat gunstig vinden?

Mis ik iets? Of snapt de BVPP weer, zoals eigenlijk altijd wel, het weer eens totaal niet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 13:12:20 #229
Maffe Fries
pi_161624428
Ik vind zoiets juist wel prima. Hoef ik minder dagen vrij te nemen ;)

Nu schiet het met het opnemen van de vrije uren namelijk geen moer op
pi_161624546
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

Maar dan zouden ze het in overleg moeten doen, en niet zoals ze het nu willen doen
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:19:10 #231
39333 Zelva
pi_161624613
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

Dan vervallen ze gewoon, ook geen probleem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 13:21:57 #232
Maffe Fries
pi_161624664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan vervallen ze gewoon, ook geen probleem.
mja, dat is zonde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dan zouden ze het in overleg moeten doen, en niet zoals ze het nu willen doen
Ik heb het ook in overleg gedaan dit keer. Ben er voor juli nog niet helemaal doorheen, maar het begint op te schieten
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:32:36 #233
39333 Zelva
pi_161624879
Ik kan me echt niet voorstellen dat het wettelijk mag om overuren mee te nemen in een verlofstructuur, maar dan geen recht te geven op die uren als contracturen.

Des te meer overuren je draait, des te meer vrije tijd je vakantie kost, maar als ze je dan opeens niet meer nodig hebben dan je contracturen, dan kan je barsten natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 13:38:05 #234
Maffe Fries
pi_161625006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:32 schreef Zelva het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat het wettelijk mag om overuren mee te nemen in een verlofstructuur, maar dan geen recht te geven op die uren als contracturen.
Dat mag gewoon, omdat het criterium is voor contractopwaardering dat je drie maanden aaneengesloten meer dan je contracturen werkt. Bij een keer contracturen werken in die periode begint de teller weer van voor af aan.

Daarnaast is het wettelijk zo geregeld dat je verlofuren opbouwt over de uren dat je werkt, maar ze alleen op kunt nemen op basis van jouw contracturen, tenzij anders overeen gekomen.
quote:
Des te meer overuren je draait, des te meer vrije tijd je vakantie kost, maar als ze je dan opeens niet meer nodig hebben dan je contracturen, dan kan je barsten natuurlijk.
Dat hoort er nu eenmaal bij, helaas.
pi_161625218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Pfff, tennissen in die hitte. Daar zou ik vriendelijk voor bedanken.
Ik bedoelde die ijsjes. Die c moet weg :P
pi_161625266
Nou ja, als die waterflessen inderdaad niet tegen de vriezer kunnen dan kun je ze altijd nog volgooien met ijsblokjes.
pi_161627557

*O*
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:04:36 #238
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161628036
Hey Vixen je hebt er een gescored!

Bij ons waren ze er nog niet. Niet eerlijk!!!
*gaat stampen* :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 20:04:31 #240
Maffe Fries
pi_161633254
quote:
Is wel iets voor de scooterbezorgers. Opzetstuk op de scooter zetten en maaien maar _O-
  zaterdag 23 april 2016 @ 07:40:19 #241
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161645222
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is wel iets voor de scooterbezorgers. Opzetstuk op de scooter zetten en maaien maar _O-
En in de winter een sneeuwploeg er voor en zoutstrooier er achter ^O^
  zaterdag 23 april 2016 @ 07:42:36 #242
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161645233
quote:
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 april 2016 @ 16:06:33 #243
Maffe Fries
pi_161651471
Vandaag de hevige stormen, zware hagelbuien en de vele natte sneeuw getrotseerd. Alles is weer rondgebracht.
pi_161652464
Hier 6 uur gelopen en wonderwel gingen alle buiten precies er langs. Genoeg gitzwarte lucht gezien, maar elke keer een paar kilometer verderop ^O^
pi_161652851
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag de hevige stormen, zware hagelbuien en de vele natte sneeuw getrotseerd. Alles is weer rondgebracht.
Hevige stormen? Zware hagelbuien? Natte sneeuw? Niets van gemerkt. Hier aan de kust mooi zonnig weer, wel een fris briesje. Ideaal bezorgweer ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 april 2016 @ 17:53:31 #246
Maffe Fries
pi_161653193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hevige stormen? Zware hagelbuien? Natte sneeuw? Niets van gemerkt. Hier aan de kust mooi zonnig weer, wel een fris briesje. Ideaal bezorgweer ;)
Zo klinkt het veel leuker dan 1 stevige hagelbui te hebben gehad waarbij ik lekker onder een afdakje kun schuilen en verder slechts een paar druppen hagel en twee vlokjes natte sneeuw te hebben gezien :+
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:48:23 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161658414
Hier ook enkele flinke hagelbuiengehad, koude wind, maar als het even windstil was met een zonnetje was het lekker.
Posttassen kwamen +30 minuten later ivm een wegafsluiting, maar toch nog aardig optijd klaar.
  zondag 24 april 2016 @ 20:00:31 #248
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161682487
Bij mij verdwijnen er vandaag ineens diensten uit mijn rooster. Klik ik op meer/minder tijd, dan staan ze er nog wel.

Hebben jullie dat ook? Zoja, dan zou het weer zo'n glitch kunnen zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 april 2016 @ 20:16:02 #249
Maffe Fries
pi_161683113
Geen idee. Ik kan er nog steeds niet in :+

Al weet ik wel waar ik volgende week vermoedelijk moet lopen
  zondag 24 april 2016 @ 22:08:59 #250
39333 Zelva
pi_161688207
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 20:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij mij verdwijnen er vandaag ineens diensten uit mijn rooster. Klik ik op meer/minder tijd, dan staan ze er nog wel.

Hebben jullie dat ook? Zoja, dan zou het weer zo'n glitch kunnen zijn.
Ja hier ook.

En:

31 april :')
  zondag 24 april 2016 @ 22:46:55 #251
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161689782
Zag ik! Bwhahaha. Wat een sufferds! _O-

Gelukkig dat er meer zijn met ontbrekende diensten. Is dus glitch. PFWEW!
  zondag 24 april 2016 @ 23:35:04 #252
Bijdehand mannetje
pi_161691573
Hier ook ineens alle wijken weggevallen op dinsdag en vrijdag. Daar staat tegenover dat ik er op donderdag ineens gratis en voor niets 4 tassen hah heb bijgekregen. En bedankt maar weer. :(
  maandag 25 april 2016 @ 10:35:14 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161696230
Dus jullie hebben daar geen bericht over gehad dat je HAH er bij kreeg?
Hier hebben we vorige week een email gehad met alle lopen die donderdag HAH hebben.
Ach, communicatie weer hè ;) -O-
  maandag 25 april 2016 @ 10:53:35 #254
Bijdehand mannetje
pi_161696545
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Dus jullie hebben daar geen bericht over gehad dat je HAH er bij kreeg?
Hier hebben we vorige week een email gehad met alle lopen die donderdag HAH hebben.
Ach, communicatie weer hè ;) -O-
Nee, de communicatie hier is waardeloos. Als er hah op het rooster staat is er vaak geen hah, en als er geen hah op staat is het er wel. Afgelopen donderdag was er ook hah, dat stond niet op het rooster, en werd ons een half uur van te voren per sms medegedeeld.
pi_161696752
Hier is er komende donderdag ook HAH, de tassen stonden zaterdag al klaar.
pi_161698527
Hier staat er maar 1 tas op het rooster :o
  maandag 25 april 2016 @ 20:17:04 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161710654
Dat waren flinke hagelbuien hier in de middag. Morgen en woensdag zou er ook hetzelfde weertype zijn. Bah.
pi_161710808
Poep Nederlandse weer..
pi_161718387
Morgen twee grote wijken. Hoop dat het een beetje meevalt, maar ze voorspellen blijkbaar 25mm regen in combinatie met een stevige wind :r
  dinsdag 26 april 2016 @ 00:01:22 #260
Bijdehand mannetje
pi_161718540
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen twee grote wijken. Hoop dat het een beetje meevalt, maar ze voorspellen blijkbaar 25mm regen in combinatie met een stevige wind :r
Hoest. Kuch. Ik voel spontaan een griepje opkomen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 06:03:32 #261
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161720063
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, de communicatie hier is waardeloos. Als er hah op het rooster staat is er vaak geen hah, en als er geen hah op staat is het er wel. Afgelopen donderdag was er ook hah, dat stond niet op het rooster, en werd ons een half uur van te voren per sms medegedeeld.
Het 'je kunt nu niet meer terug'-principe ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 00:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoest. Kuch. Ik voel spontaan een griepje opkomen.
De griep duurt meestal maar een uurtje of 2, dus dan begin je maar wat later.

Met vriendelijke groet en beterschapswensen,
Je TC
pi_161729307
Viel hier reuze mee wat betreft de regen en wind. ^O^

Wel erg druk door o.a. H&M, vriedenloterij, postcodeloterij en een brief van de woningbouw voor elk huurhuis.
pi_161729586
Hier ook druk, en daarnaast regen, wind, sneeuw en hagel, ik heb wel eens betere dagen gehad :P
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 18:11:19 #264
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161731657
Sow.. ik heb even een paar dagen pakketten gereden. Meteen gestopt en gezegd dat ze me er ook niet meer voor hoeven te bellen.

Wat een slavendrijven is dat...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:32:25 #265
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161732209
Hier 1 flinke hagelbui gehad en een klein regenbuitje. Verse zo'n maar wel frisjes.
Postvolume was normaal.
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Sow.. ik heb even een paar dagen pakketten gereden. Meteen gestopt en gezegd dat ze me er ook niet meer voor hoeven te bellen.

Wat een slavendrijven is dat...
Met PostNL of Subco's?
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 18:32:46 #266
pi_161732219
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier 1 flinke hagelbui gehad en een klein regenbuitje. Verse zo'n maar wel frisjes.
Postvolume was normaal.

[..]

Met PostNL of Subco's?
Ik werk voor een subco, dus dan weet je denk ik wel wat ik bedoel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161734907
Hm niet eens een optie om tijd door te geven ivm te late aanlevering? :')

Gaat nog een mooie worden trouwens, het was altijd 12 uur, maar bij een collega beweerde de TC laatst dat het officieel 12.30 is :X wat voor zover wij weten toch echt niet zo is dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:28:24 #268
Bijdehand mannetje
pi_161737428
Brekend nieuws. PostNL ontrieft Farao der Nederlanden.

pi_161738358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm niet eens een optie om tijd door te geven ivm te late aanlevering? :')

Gaat nog een mooie worden trouwens, het was altijd 12 uur, maar bij een collega beweerde de TC laatst dat het officieel 12.30 is :X wat voor zover wij weten toch echt niet zo is dus.
Daar was toen wij zelf de ritten deden ook nogal eens onduidelijkheid over merkte ik. Weet niet meer precies wat ze waren maar volgens mij 11 en 13u. Mééstal was je dan bij de middagrit wel rond half één en daar raken mensen dan zo aan gewend dat ze één uur als 'te laat' zien :P .

Is het overigens niet zo dat je pas vanaf een half uur overschrijding van de levertijd mag gaan 'schrijven'? Meen me zoiets te herinneren. Dan krijg je dus dat er zo gedacht gaat worden: "12:00 is officiële levertijd maar zolang we het maar voor 12:30 leveren kost het ons niks!". En dan wordt 12:30 de officieuze levertijd en gaar er daar op gepland worden :P
pi_161738402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Brekend nieuws. PostNL ontrieft Farao der Nederlanden.

Wat erg voor hem zeg.... ;(
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:58:42 #271
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161738534
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik werk voor een subco, dus dan weet je denk ik wel wat ik bedoel.
Idd.
pi_161739060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:53 schreef lololo het volgende:

[..]

Daar was toen wij zelf de ritten deden ook nogal eens onduidelijkheid over merkte ik. Weet niet meer precies wat ze waren maar volgens mij 11 en 13u. Mééstal was je dan bij de middagrit wel rond half één en daar raken mensen dan zo aan gewend dat ze één uur als 'te laat' zien :P .

Is het overigens niet zo dat je pas vanaf een half uur overschrijding van de levertijd mag gaan 'schrijven'? Meen me zoiets te herinneren. Dan krijg je dus dat er zo gedacht gaat worden: "12:00 is officiële levertijd maar zolang we het maar voor 12:30 leveren kost het ons niks!". En dan wordt 12:30 de officieuze levertijd en gaar er daar op gepland worden :P
Als ze het melden dan hoeven ze niet direct te betalen, maar de planning wist niks van een vertraging. Ze komen de post hier normaal ergens rond 11.15 al brengen hoorde ik. Kan me niets anders herinneren dan dat het altijd al 12 uur was (officiele tijd dus), maar bij die collega wees de TC er op dat er op het rooster ergens 12.30 stond. Heb het laatste pdfje er bij gepakt, bij de ene wijk stond er 12.00, bij de andere 13.00 en bij weer een ander 12.50 oid. En dat voor wijken met dezelfde aanlevertijd :') mooie manier wel om onder het uitbetalen vd wachttijd uit te komen natuurlijk.
Andere 2 depots hier in de buurt krijgen de post tussen 12.30 en 12.45 (officieel 13.00), dus het zou kunnen dat ze gewoon stiekem de officiele tijd van dit andere depot aangepast hebben just in case...
  Forum Admin woensdag 27 april 2016 @ 02:11:55 #273
pi_161744298
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:58 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd.
190 stops..
  woensdag 27 april 2016 @ 06:37:13 #274
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161744752
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2016 02:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

190 stops..
Toen ik dit ook even deed lag het gemiddelde tussen 180 en 200 stops op een normale dag. Ik zou beginnen met 140 stops.
Dus ja klinkt bekend. En dan ook nog eens zelf indelen etc..
Hoevaak er niet werd overgeladen naar 1 of meer collega's omdat het niet haalbaar is door de dag(en) er voor niet af kunnen leveren en/of andere situaties.
Ze maken vaak lange dagen, en dat 6dagen in de week.
Ik kan.mij dan ook wel.voorstellen dat zij soms gefrustreerd zijn iets niet af.te kunnen leveren.
Als.je er tegen kan verdient het niet slecht.
pi_161758621
Rooster is naar de Filistijnen..
  Forum Admin donderdag 28 april 2016 @ 01:53:22 #276
pi_161768403
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 06:37 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Toen ik dit ook even deed lag het gemiddelde tussen 180 en 200 stops op een normale dag. Ik zou beginnen met 140 stops.
Dus ja klinkt bekend. En dan ook nog eens zelf indelen etc..
Hoevaak er niet werd overgeladen naar 1 of meer collega's omdat het niet haalbaar is door de dag(en) er voor niet af kunnen leveren en/of andere situaties.
Ze maken vaak lange dagen, en dat 6dagen in de week.
Ik kan.mij dan ook wel.voorstellen dat zij soms gefrustreerd zijn iets niet af.te kunnen leveren.
Als.je er tegen kan verdient het niet slecht.
Ik heb ook overgeladen naar een collega, want ik kon het niet bolwerken. Subco's worden helemaal uitgemolken, zeker als ik zie hoeveel stops eigen personeel krijgt (max 100)

Als je uit het juiste hout gesneden bent is het prima werk, maar ik ben een jong gezonde kerel maar trek ht niet om zo vaak de bus in en uit te klimmen. Bovendien werd ik strontziek van het elke keer 20m of zelfs korter te rijden.

Laat mij maar bulk rijden..depot/haalrit, zelfs brengrit.. het is beter dan pakketten wegrijden.

Vooral ook het proces eromheen, voelde me net een gevangene :') ''Shift 7 is nu vrijgegeven, chauffeurs mogen vertrekken''

[ Bericht 5% gewijzigd door Straatcommando. op 28-04-2016 01:59:29 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 07:22:56 #277
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161768720
Voor vandaag zou het droog blijven(afentoe een buitje).
Ik ben benieuwd hoe de drukte qua post is in deze vakantie :)
Afgelopen dinsdag had ik iig uitloop door en veel post en door de weersomstandigheden.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 01:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb ook overgeladen naar een collega, want ik kon het niet bolwerken. Subco's worden helemaal uitgemolken, zeker als ik zie hoeveel stops eigen personeel krijgt (max 100)

Als je uit het juiste hout gesneden bent is het prima werk, maar ik ben een jong gezonde kerel maar trek ht niet om zo vaak de bus in en uit te klimmen. Bovendien werd ik strontziek van het elke keer 20m of zelfs korter te rijden.

Laat mij maar bulk rijden..depot/haalrit, zelfs brengrit.. het is beter dan pakketten wegrijden.

Vooral ook het proces eromheen, voelde me net een gevangene :') ''Shift 7 is nu vrijgegeven, chauffeurs mogen vertrekken''
Idd.
Eigen chauffeurs hebben het 'makkelijker' dan subco's en krijgen ook altijd volledig uitbetaald.
Ik heb, gezien de omstandigheden, ook bedankt voor het subco-werk.
Respect voor degenen die het nog met een glimlach (kunnen) doen :)
pi_161769713
Rooster is weer bij elkaar gelijmd.....
  donderdag 28 april 2016 @ 09:55:28 #279
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161769860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:44 schreef Thomas-sama het volgende:
PostNL pritt-stift mentaliteit? :P
pi_161770162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:44 schreef Thomas-sama het volgende:
Maar nu is dus ineens het hah verdwenen wat er eerder deze week nog wel bij stond.
pi_161776365
Reken maar dat we hah hadden. Ik had wel 2 stuks. :P
pi_161776451
Wel makkelijk te hanteren hah gelukkig. En qua hoeveelheid post viel het aardig mee, dinsdag was er meer
  donderdag 28 april 2016 @ 15:22:07 #283
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161776604
Hier een bulk aan post. Geen HAH(ik zat niet in het postcodegebied voor deze HAH).
Wel lekker weertje gehad :D
pi_161779235
Hier heeft het gegoten. En toen ik klaar was werd het droog. :(
pi_161779705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier een bulk aan post. Geen HAH(ik zat niet in het postcodegebied voor deze HAH).
Wel lekker weertje gehad :D
Twee fietswijkjes gedaan en dat leek weinig met 1x HaH, blijkt in de post van die andere wijk >95% van de adressen een brief van de woningbouw te bevatten :+

Gelukkig vanaf volgende week weer gewoon een scooterwijk, ik wordt wel een beetje hersendood van die vinex wijkjes.
pi_161780415
Zucht, bezwaar maken werkt niet. Fout: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van een Visualforce-pagina.

Dinsdag aan de telefoon nog expliciet aangegeven dat ik komende woensdag maar 1 wijk kan/wil, en uiteraard krijg ik er dan toch 2. Op vrijdag weer een compleet onbekende wijk gekregen, naast 2 anderen, samen is de normtijd al 2u40, kan pas om 13.00 beginnen en ik moet om 16.30 naar mijn andere werk. Daar heb ik dus ook geen trek in...
Ah hij doet het alweer. Maar ik baal wel weer, ze zei nog dat dat goed zou komen. Heb dat juist nog even besproken en dan krijg je dit. Zal het misschien wel redden maar de afspraak was 1 wijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 28-04-2016 18:21:13 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 18:52:10 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161781178
Vind een nieuwe collega en verdien 25 euro
Waarom deze actie?

Regelmatig komen er werkpakketten vrij. Soms lukt het niet om die uren op te vullen met huidige collega's. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe collega's.

w/ ^O^ :W

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:41 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Twee fietswijkjes gedaan en dat leek weinig met 1x HaH, blijkt in de post van die andere wijk >95% van de adressen een brief van de woningbouw te bevatten :+

Gelukkig vanaf volgende week weer gewoon een scooterwijk, ik wordt wel een beetje hersendood van die vinex wijkjes.
Ja leuk hé die 'verrassingen' :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Zucht, bezwaar maken werkt niet. Fout: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van een Visualforce-pagina.

Dinsdag aan de telefoon nog expliciet aangegeven dat ik komende woensdag maar 1 wijk kan/wil, en uiteraard krijg ik er dan toch 2. Op vrijdag weer een compleet onbekende wijk gekregen, naast 2 anderen, samen is de normtijd al 2u40, kan pas om 13.00 beginnen en ik moet om 16.30 naar mijn andere werk. Daar heb ik dus ook geen trek in...
Ah hij doet het alweer. Maar ik baal wel weer, ze zei nog dat dat goed zou komen. Heb dat juist nog even besproken en dan krijg je dit. Zal het misschien wel redden maar de afspraak was 1 wijk.
Nou is PostNL betrokken om je meer te geven, is het weer niet goed :o })

Das wel kudt :{
pi_161782474
quote:
Hier heeft het gegoten. En toen ik klaar was werd het droog.
Hier ook regen, hagel, onweer en pas toen ik aan de laatste paar adressen toe was droog en zonnig weer.
Vingers dik en opgezwollen van de kou en gelukkig houd ik in mijn eerste wijk altijd ruim 20 h.a.h. over. De exemplaren die teveel op papier maché begonnen te lijken heb ikin de oud papier bak gegooid.
pi_161782697
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2016 @ 20:38:43 #290
Maffe Fries
pi_161784201
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:52 schreef Pietertje71 het volgende:

Vind een nieuwe collega en verdien 25 euro
Waarom deze actie?

Regelmatig komen er werkpakketten vrij. Soms lukt het niet om die uren op te vullen met huidige collega's. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe collega's.

w/ ^O^ :W
Dat was toch 50 euro?
  donderdag 28 april 2016 @ 21:41:11 #291
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161786865
Je wordt iets minder beloont nu ivm CAO e.d..
pi_161787721
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was toch 50 euro?
Wat maakt het uit, je kunt beter niemand aanbrengen. Veel mensen komen nu al niet aan hun uren, nu steeds maar weer het mes in de tijden wordt gezet. En de mogelijkheden om extra te werken worden ook steeds minder nu er steeds weer nieuwe mensen bij komen.
pi_161787827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Je wordt iets minder beloont nu ivm CAO e.d..
Dat is een trend. Steeds meer geld komt in de zakken van aandeelhouders en steeds minder gaat er naar de mensen die het echte werk doen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 05:55:03 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161792844
http://www.nu.nl/geldzake(...)kunnen-stijgen-.html

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat maakt het uit, je kunt beter niemand aanbrengen. Veel mensen komen nu al niet aan hun uren, nu steeds maar weer het mes in de tijden wordt gezet. En de mogelijkheden om extra te werken worden ook steeds minder nu er steeds weer nieuwe mensen bij komen.
En dan die ¤25,- mislopen :o

Maar men wordt wel de mogelijkheid gegeven om meer tijd te maken. Die wijk een 30 minuten verderop, is ook een mogelijkheid. Ja dat die niet wordt aangepakt is wat anders, dan moet men maar kiezen voor contracturenvermindering. Dan is er weer een loop van 4-6uurpwk open, zodat daar wel iemand voor kan worden aangenomen en zo een verkapte baan is gecreëerd.
De hogere beloningen in de vorm van ehm....loze beloftes omdat uiteindelijk het voetvolk toch blijft inleveren in welke vorm dan ook, is in het leven geroepen door gladde praters die henzelf en aandeelhouders hetzelfde of meer in het laatje brengt. Allemaal ten goede van baanbehoud van het domgehouden voetvolk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 29-04-2016 09:03:51 ]
pi_161793704
4 mei wordt weer een drukke daldag met hah in sommige gebieden. De tijden kunnen vooraf niet worden bijgesteld, aldus een bericht op mijnwerk. Er wordt dus weer gehoopt dat mensen vergeten te plussen.

Op 5 mei sta ik gewoon ingepland op het rooster. :|W
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:13:59 #296
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161793745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
4 mei wordt weer een drukke daldag met hah in sommige gebieden. De tijden kunnen vooraf niet worden bijgesteld, aldus een bericht op mijnwerk. Er wordt dus weer gehoopt dat mensen vergeten te plussen.

Kranslegging

Tijdens de Nationale Herdenking worden voor alle Nederlandse oorlogsslachtoffers kransen gelegd door verscheidene prominente personen en groepen.

Dussss.... ^O^ ;)

Ik zie net dat ik geen dienst heb -O-
pi_161794323
Drukke daldag? Ik had begrepen dat het gewoon een piekdag zou worden.

Het wordt nu wel helemaal mooi. Op mijn bezwaar is nog niet gereageerd, maar ze hebben voor 4 mei wel de kleinste vd 2 wijken omgewisseld voor 1 die een stuk groter is. Serieus?! Ze zullen het bezwaar misschien nog niet gezien hebben, maar weer passen ze het rooster zonder bericht aan nadat ik al gebruik heb gemaakt van de bezwaar/bevestig optie :X
En op de zaterdag is er ook nog even een wijkje toegevoegd zie ik. Eigenlijk vind ik dit niet oké, dat rooster hoort af te zijn op donderdag. Nu gaan ze gewoon op vrijdag rustig nog verder met plannen zo te zien.... imo ben ik akkoord gegaan met de zaterdag zoals die gisteren ingepland stond, want daar had ik geen bezwaar op gemaakt.

Over HAH heb ik hier nog niets gehoord trouwens.

[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 29-04-2016 10:27:24 ]
pi_161794414
quote:

Hier een bericht gehad dat het een piekdag wordt en dat de tijden aangepast zullen worden. Daarentegen stond er ook bij dat de dinsdag na Pinksteren een daldag wordt.
pi_161795310
quote:
Handig, heb er toch wel minimaal 25 over _O- :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 12:19:36 #300
Maffe Fries
pi_161796790
quote:

Het is dit jaar officieel een gewone werkdag, ware het niet dat het samenvalt met Hemelvaartsdag, waardoor je alsnog vrij bent. Dat je ingepland staat boeit niet. Werken moet je ~O>
pi_161803782
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')