Die ene is een nabetaling over de afgelopen periode omdat de vergoeding het zoethoudertje met terugwerkende kracht is gewijzigd in de nieuwe cao.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:22 schreef Globetrottertje het volgende:
De postbezorgersvergoeding staat er ook weer bij. In mijn geval 1x ¤ 24,58 en 1x ¤ 7,48 = ¤ 32,06
Waarom in tweeën? Is dat vanwege de wijzigingen bedragen van die vergoeding?
het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Het verdient toch ook slecht? En qua leidinggevenden kun je ook niet echt zeggen dat ze geen gelijk heeft toch? En je houdt inderdaad wel tijd over voor andere dingenquote:Op woensdag 20 april 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag. Was een heerlijk kort dagje.
Wel grappig om te horen dat mijn collega(ja die mijn wijken in wilde pikken) die diep de kontjes van de TC's aan het kussen was, nu nadat ze weg is gegaan heel PostNL en alles daarom heen aan het afzeiken is.
Verdiend slecht, rotwerk, klote leidinggevenden etc...etc.
Een kennis van haar kwam al naar mij toe dat ze nu 'een echte baan heeft die wel goed betaald en meer uren inhoudt. En begon ook te zeiken dat het maar een slecht betaalde baan is![]()
Grappig want ze wilde juist dit werk doen omdat ze dan meer tijd heeft voor de andere dingen die ze wilde doen
Ik kan haar geen ongelijk geven. De arbeidsvoorwaarden zijn minimaal en veel medewerkers moeten constant zeuren, dreigen en stampij maken om zelfs nog beloond te worden volgens die arbeidsvoorwaarden.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag. Was een heerlijk kort dagje.
Wel grappig om te horen dat mijn collega(ja die mijn wijken in wilde pikken) die diep de kontjes van de TC's aan het kussen was, nu nadat ze weg is gegaan heel PostNL en alles daarom heen aan het afzeiken is.
Verdiend slecht, rotwerk, klote leidinggevenden etc...etc.
Een kennis van haar kwam al naar mij toe dat ze nu 'een echte baan heeft die wel goed betaald en meer uren inhoudt. En begon ook te zeiken dat het maar een slecht betaalde baan is![]()
Grappig want ze wilde juist dit werk doen omdat ze dan meer tijd heeft voor de andere dingen die ze wilde doen
Ja precies. En al ben je dan misschien wel "die sukkel die toch altijd ja zegt" als er weer eens een wijk dreigt te blijven staan, het zijn uiteindelijk wel extra centen op jouw bankrekening. En ik werk tenslotte omdat het leven geld kost.quote:Op woensdag 20 april 2016 17:10 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat dat 'kontjes kussen' betreft: er is een verschil tussen slijmen en inpalmen en gewoon proberen een goede flexibele werknemer te zijn (ondanks alles). Dat laatste wordt door heel veel mensen al als 'kontje kussen' gezien vaak.
Je kent het verhaal omtrent die collega en mij niet.quote:Op woensdag 20 april 2016 17:10 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik kan haar geen ongelijk geven. De arbeidsvoorwaarden zijn minimaal en veel medewerkers moeten constant zeuren, dreigen en stampij maken om zelfs nog beloond te worden volgens die arbeidsvoorwaarden.
Wat dat 'kontjes kussen' betreft: er is een verschil tussen slijmen en inpalmen en gewoon proberen een goede flexibele werknemer te zijn (ondanks alles). Dat laatste wordt door heel veel mensen al als 'kontje kussen' gezien vaak.
Heeft niets van doen met dit verhaaltje kontkussen.quote:Op woensdag 20 april 2016 17:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja precies. En al ben je dan misschien wel "die sukkel die toch altijd ja zegt" als er weer eens een wijk dreigt te blijven staan, het zijn uiteindelijk wel extra centen op jouw bankrekening. En ik werk tenslotte omdat het leven geld kost.
Dat klinkt inderdaad niet bestquote:Op woensdag 20 april 2016 18:13 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je kent het verhaal omtrent die collega en mij niet.
Dat heb ik al enkele malen hier neergezet.
En als je mooi weer speelt tegen je leidinggevende en daar om heen en pas eerlijk durft te zijn en alles afkraakt waar je zo voor stond, ben je wel erg achterbaks bezig. Blij zijn met de uren die je hebt omdat je dan meer tijd hebt voor andere reeds dingen en nu gaat zeuren dat je in je nieuwe baan meer uren hebt omdat postnl die je niet wilde, eigenlijk kon, geven. En achterbaks andere collega's probeerde hun wijk er bij te krijgen, maar in het openbaar de onschuld speelt. De aangewezen wijk qua tijd niet kunnen halen en dan gaat klagen, en dat terwijl collega's de tijd lang en breed halen, maar zien dat je amper vooruit bent te branden en met Jan en alleman staat te ouwehoeren en die tijd wel doorbetaald wil krijgen. Vaak ziek bent en je de hekel van het autobedrijf en andere collega's over je onschuldigheid... heen krijgt.
Door eigenschuld valt en hoe vervelend ook, je de ongemakken uitbuit door niet te kunnen werken omdat je al maanden moet genezen en revalideren terwijl de mensen en ook collega's bezigheden zien doen, wat niet zo zeer met revalidatie heeft te maken. En ik kan wel even doorgaan.
Dus er zit meer achter dat.kontkussend verhaal dan hier wordt gesuggereerd en dat heeft niets!!! te maken met collegialiteit maar puur eigenbelang ten koste van collega's. Zij was totaal niet geliefd bij post en pakket.
Je zou 'm natuurlijk ook gewoon een keertje kunnen wassenquote:Op woensdag 20 april 2016 21:33 schreef asabeta1 het volgende:
Hoi hoi collega's, ik heb even een vraagje tussendoor. Ik ben toe aan een nieuwe jas, de oude stinkt als een malle
Mja, zou kunnen, maar dan stinkt hij binnen een paar dagen weer naar natte hond en hij is dan nog minder water dicht dan dat hij was.quote:Op woensdag 20 april 2016 21:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je zou 'm natuurlijk ook gewoon een keertje kunnen wassen
Tnx, ga ik morgen de admi ff bellenquote:Op woensdag 20 april 2016 21:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik stuur gewoon een mail naar de admi en dan wordt er een week later een pakje bezorgt.
Ik krijg wel een mailtje van Kwintet. Maar volgens mij ben ik allang door mijn punten heen.
Misschien kun jij ook je admi mailen en vragen of hij/zij een bestelling voor je wil doen.
Kan regionaal verschillen maar hier wordt er niet zo nauw gekeken.
Yep, 1 tas, 1 stuk hahquote:Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
staat er bij jullie voor zaterdag al HAH bij?
Vreemd. Hoelang heb je de jas al?quote:Op woensdag 20 april 2016 21:45 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Mja, zou kunnen, maar dan stinkt hij binnen een paar dagen weer naar natte hond en hij is dan nog minder water dicht dan dat hij was.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)erdagbestellers.aspxquote:Principeakkoorden over cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers
We hebben principeakkoorden bereikt over de cao voor PostNL en de cao voor zaterdagbestellers met de vakorganisaties FNV Publiek Belang, Bond van Post Personeel, CNV Publieke Diensten en VHP2. In 2016 en 2017 zijn er salarisverhogingen. Verder hebben we onder andere afspraken gemaakt over het afbouwen van de Tot. (toeslag onregelmatige tijden).
De komende weken leggen de vakorganisaties het principeakkoord voor aan hun leden. We verwachten dat we de uitslag eind mei weten. Als de leden instemmen met de principeakkoorden, worden de nieuwe cao’s definitief.
Hm hier nog niet, wel de normale normtijd voor een zaterdag met HAH.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
staat er bij jullie voor zaterdag al HAH bij?
Nou, de waardering is weer eens ver te zoeken. Een schamele 1,5% loonsverhoging in 15 maanden tijd (wat een rare looptijd voor CAO's trouwens), die waarschijnlijk grotendeels teniet zal worden gedaan door het afschaffen van de TOT op zaterdag. Ik zeg wegstemmen die handelquote:Op donderdag 21 april 2016 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wakker geworden met dit nieuws:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)erdagbestellers.aspx
Hier staat er bijna nooit op het rooster of er hah is. Voor zaterdag staat er niks (terwijl we dan ALTIJD hah hebben), en voor vandaag schijnt er ook hah te zijn, dat staat er ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm hier nog niet, wel de normale normtijd voor een zaterdag met HAH.
Bij ons is het nooit druk rond Koningsdag, alleen OP Koningsdag zelf, maar dan werken we niet.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Hebben of doen jullie rond koningsdag nog een aangepaste route ivm drukte/bereikbaarheid?
Ik alleen een wijk die ik als laatste pak, nu als eerste ivm drukte in het dorp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |