En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:11 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik heb vandaag twee natte poststukken van de straat geraapt en ze met een pijl naar rechtsboven (Sandd) in de PostNL-brievenbus gedaan. Had ze wel kunnen bezorgen, maar dan heb ík het weer gedaan.
Had zelf al genoeg natte post
of je laat het via Den Haag lopenquote:Op vrijdag 15 april 2016 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.
Voortaan dus op dit soort post zetten: "Post op straat aangetroffen in plas water. Volgende keer maar weer via PostNL versturen ipv met die prutsers van Sandd?" En dan, voorzien van deze tekst retour naar de Belastingdienst sturen. Als dat vaak genoeg gebeurt, gaan ze zich daar wellicht toch achter de oren krabben. Ga in geen geval zelf post van Sandd nabezorgen. Zo versterk je de bezorgkwaliteit van de concurrent.
Een andere mogelijkheid is een grote T op de brief te zetten, en in de grijze bak op het depot te gooien. Dan bezorgen wij de zending wel na, maar krijgt de Belastingdienst hiervoor een naheffing gepresenteerd.
Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je laat het via Den Haag lopen
ik schrijf die dingen bijna nooit uit, omdat ik zo weinig fouten tegen komquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?
Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat met 'op straat aangetroffen'post van de concurrent te doen?
Ik persoonlijk zou eerst denken: foto van maken(voor.het geval.er naar postnl word gewezen)en laten liggen, maar is dat wel geoorloofd om dat, foto maken en/of laten liggen, te doen?
Buiten dat om doen de postnl-post bij uit de brievenbus stekende post/folders/kranten er zo in dat die post er uit blijft steken. Voorheen deed ik die post doordeweeks, maar word daar ook schijtziek van om bij vaak dezelfde adressen, dit door te duwen.
Dat is nieuws voor mij. Gebeurd dat ook met post van bv sandd die terug gegooid wordt in straatbussen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo opquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
Zit wat inquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:49 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[..]
Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo op
Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen. Maar ik denk ook dat een foto van de post maken, een logisch financiële steek is naar SANDD.quote:Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik mijn handen vol aan mijn eigen werk en het netjes afwerken van 'onze' eigen fouten, ik ga het mijn probleem niet maken. Er een PostNL-sticker op plakken of in een speciale bak gooien maakt het meteen een (PostNL)bezorgersactie; in de bus gooien kan iedereen hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert. Laten liggen, dan weet ik al wie er (op straat) op aangekeken wordt en/of het weer uit mag leggen. Bezorgen mag niet; alleen PostNL-post. Misschien wordt het vandaag of morgen PostNL-post.
Ja het is wat andersquote:De collega die ik 'naai' ben ik gewoon zelf. (ook wel eens lekker)
Dat bedoel ik, als PostNL het in mijn bundel stopt (zo ook met retourpost van Sandd die via de brievenbus komt), is het voor mij PostNL-post geworden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 06:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen.
Herna heeft mij via mail benaderd dat als ik niet bevestig zij met mij een hartig woordje zal gaan spreken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Hier nu ook het verzoek om het rooster vóór vrijdagmiddag te bevestigen.
Postbezorgers die niet regelmatig inloggen op mijnwerk kunnen rekenen op een gesprek met hun TL.
Op het matje geroepen worden omdat je niet in je vrije tijd bezig bent met je werk dus.
Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....quote:Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert.
Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....
Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post".
Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?
Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....
Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post".
Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?
Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Ook goedemorgen, zonnestraaltje Ik heb volgens mij nergens gezegd dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat je niet blind moet vertrouwen op sorteermachines en voorbereiders. Wat jij met post van Sandd doet moet je zelf weten, voor mijn part steek je de open haard ermee aan. Ik geef enkel aan hoe ik het in dergelijke gevallen oplos. Van in je eigen tijd doen kan uiteraard geen sprake zijn, hoewel ik niet denk dat een T op een envelop zetten en deze in de bak op het depot gooien meer dan 5 seconden zal kosten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:05 schreef zombo het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?
Verder nog iemand wat af te zeiken? Kom maar hoor, daar ben ik voor.
Dat is ook wat ik al eerder zei: de sorteermachine die in theorie dergelijke porten zou moeten onderscheppen, doet dit vaak niet. Dus zet er een T op en gooi het in de bak op het depot, of stuur het retour afzender. Ik zit trouwens zowel binnen als buiten, maar omdat ik zelden mijn eigen wijk klaarmaak, moet ik ook buiten alert zijn, en geloof me, elke zending van de concurrent gaat er uit. Dat kost inderdaad wat extra tijd, maar het is ook een principekwestie: ik weiger fouten van de concurrent te herstellen, dus ik ga hun post niet bezorgen. Ik vis het eruit, en het wordt beport, of het gaat retour afzender met de vermelding verkeerd bezorgd/in struiken gevonden/etc.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.
Die T betekent dat de envelop beport moet worden (T staat voor taxe, dat is Frans, en Frans is de officiële posttaal, met dank aan Napoleon. Tot een paar jaar terug waren de retourstickers ook nog in het Nederlands en Frans ipv Nederlands en Engels). Dus die moet je eruit vissen en in de depotbak gooien. (Of, als je 'm al tijdens het voorbereiden tegenkomt: in het portvakje van de vuilkast deponeren). Soms staat er ook nog iets bij van "frankering gecontroleerd", in dat geval is íe al beport en kan gewoon bezorgd worden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Soms kom ik weleens een poststuk tegen waar geen postzegel op zit, maar waar een T op staat. Wat betekent dat eigenlijk? Wat is er voor het bezorgen gebeurd met zo'n envelop?
Enveloppen met ongestempelde postzegels... oja heerlijk. Ik hou de pen in de aanslag en daar gaat me een joekel van een streep door!
De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen?quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier viel de postvolume mee dus dacht een makkelijk dagje te hebben..not.
Het aantal was hoog en met zowat de hele dag regen werd het toch een normale piekdag.
Die T zegt mij ook niets. Wat in de bundel zit,bezorg ik gewoon.
Vandaag wel post onderschept wat het juiste adres en postcode had, maar voor een ander dorp was(in.mijn route):)
Gezien het om post van een instelling ging, en.er niemand thuis was, op de enveloppe een aandachtsopmerking geplaatst
bij ons is dat ook nooit verder gekomen dan een plan. Leek me ook niet heel goed te werken, want je moest dan ook zelf bepalen hoeveel tijd iedereen kreeg per wijk, waarbij je uiteraard wel gewoon een vast totaalpakket aan uren had om uit te geven.quote:Op zondag 17 april 2016 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Krijg net een mailtje met een enquête over Mijn Werk. Een van de vragen luidt als volgt:
[ link | afbeelding ]
Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet? Bij ons wordt de planning voor binnen door de TC (binnen) gedaan, en al het buitenwerk wordt ingepland door de admie.
Over zelfstandig werkende teams heb ik nooit iets gehoord. Ja, 15 jaar geleden kwamen ze met Werken In Teams op de proppen (WIT), en toen moest ineens iedereen regeltaken doen en werd de groepsleider omgedoopt tot teamcoach. Maar WIT is een stille dood gestorven, en de teamcoach bleek in veel gevallen te autoritair om een coachende rol te vervullen, dus die hebben ze maar weer teamleider genoemd.
Op mijn vorige depot maakte de PET'ter in de zomermaanden de planning. Ik vond het een drama (mensen die de PET'ter graag mocht kregen gunstige diensten). Voor mij betekende dit: op de dal-dagen tot 13:00 wachten voordat ik eindelijk eens kon beginnen (depot stond dan meestal nog half vol met ochtendwijken) en op zaterdag vaak tot minimaal 17:15 werken. Mensen die op de dal-dagen de ochtendwijken kregen werkten vaak niet op zaterdag, dus een beetje scheef verdeeld.quote:Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet?
SIR YES SIR!!!quote:Op zondag 17 april 2016 13:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen?
Kan me voorstellen dat ze niet zo blij waren, maar als ze daadwerkelijk te weinig postzegels geplakt hadden was het in ieder geval nog terecht.quote:Op zondag 17 april 2016 18:28 schreef Globetrottertje het volgende:
@Gelestipjes, ik had vorig jaar een adres waar tientallen te weinig porto kaartjes bezorgd moesten worden. Die mensen hadden blijkbaar trouwkaarten verstuurd en achterop hun postcode en huisnummer vermeld. Maar overal te weinig aan postzegels op gedaan.
Dir waren niet zo blij..
Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.quote:Op zondag 17 april 2016 18:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Daar heb je wel een punt @Gelestipjes. Zeker als je zeker weet dat je goed gefrankeerd hebt.
Ik heb dat zelf ook weleens gehad. Kaartje naar een vriendin waarvan ik zeker weet dat ik genoeg geplakt had. Kan eraf gevallen zijn. Maar goed. Zij kreeg dus een kaartje. En ze bleven stalken. Net zolang tot ze bijgeplakt had. Is wel een jaar of zes geleden hoor.
Ik ben ook weleens gestalkt. Ik woon in een straat waar je er een van hebt in Arnhem en een van in Westervoort. Kreeg ik dus strafporto voor die lui op dat adres in Westervoort. Zelfde straat, andere postcode. Putverdullemme tot vier keer toe. En ze bleven maar sturen. En ik maar terugsturen. Op een gegeven moment maar met een briefje aan mijn schoonzus gegeven die in Westervoort woont. Die heeft dat kaartje bij het juiste adres in de bus gedaan. Daarna nooit meer iets van gehoord.
Maar je bent toch niet verplicht die strafporto te betalen?
Scheelt ook weer bij iedereen? blijkbaar. Mijn specificatie staat meestal een dag voor of op de dag zelf dat ik mijn salaris krijg, online.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Salarisspecificatie staat weer op "mijnwerk"
Nog niet. Tot het gebeuren dat PostNL administratiekosten gaat rekenen en degene naar wie de atrafport is gericht, enigszins onder druk wordt gezet om te betalen.quote:Op zondag 17 april 2016 18:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.
Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de sitequote:Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Salarisspecificatie staat weer op "mijnwerk"
Dit?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |