Waar is deze lijst op gebaseerd? Waar zijn de Baltische staten? Het probleem met de EU is niet zo zeer wie er in zit, maar hoe die wordt geleid.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:16 schreef Cattivo het volgende:
Tijd voor Europa 2.0
Denemarken
Duitsland
Finland
België
Frankrijk
Luxemburg
Monaco
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Portugal(Twijfel)
Spanje(Twijfel)
Italië(Twijfel)
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
De rest hoort niet thuis in een Europese Unie.
Weg met hand ophouders.
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:16 schreef Cattivo het volgende:
Tijd voor Europa 2.0
Denemarken
Duitsland
Finland
België
Frankrijk
Luxemburg
Monaco
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Portugal(Twijfel)
Spanje(Twijfel)
Italië(Twijfel)
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
Weg met hand ophouders.
Griekenland kun je beter houden nu.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:16 schreef Cattivo het volgende:
Tijd voor Europa 2.0
Denemarken
Duitsland
Finland
België
Frankrijk
Luxemburg
Monaco
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Portugal(Twijfel)
Spanje(Twijfel)
Italië(Twijfel)
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
Weg met hand ophouders.
Dat is gebaseerd op landen die zich nog enigszins kunnen met aan de krachtigste economie van dat lijstje. Ik zal vast wel een paar mini landjes vergeten zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waar is deze lijst op gebaseerd? Waar zijn de Baltische staten? Het probleem met de EU is niet zo zeer wie er in zit, maar hoe die wordt geleid.
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:22 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Ik zal vast wel een paar mini landjes vergeten zijn.
Hangt van je perspectief af. Je kan ook zeggen dat het de schuld is van de voorstanders dat er nét iets te veel van naar de stembus zijn gegaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jouw schuld
Als die 16% klopt aan strategische thuisblijvers had 'voor' best een kans gehad als deze allemaal waren komen opdagen. En dan zijn er waarschijnlijk ook nog mensen die voor waren, maar die nu zeggen dat ze uberhaupt tegen het referendum waren om geen gezichtsverlies te lijden.
Waarom denk je dat Monaco lid wil worden van een EU?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:22 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het huidige EU.
Dat zeg ik en bedoel ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:25 schreef Yesse het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Monaco lid wil worden van een EU?
Maar zo'n manier van winnen had ik niet gewild. Als je voor bent, moet je eigenlijk gaan stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hangt van je perspectief af. Je kan ook zeggen dat het de schuld is van de voorstanders dat er nét iets te veel van naar de stembus zijn gegaan.
Eens. Al zou ik dan niet kiezen voor de 'tegen'stemmers, maar voor de keuze die de meeste stemmen haalt. Maar dat is een detail.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het feit dat er mensen bewust zijn thuisgebleven vanwege die opkomstdrempel. Dat lijkt me niet de bedoeling, een opkomstdrempel moet juist aanmoedigen om naar de stembus te gaan.
Dit kan bijvoorbeeld bereikt worden door alleen een opkomstdrempel voor het aantal 'tegen' stemmers in te stellen. Als dat op bijvoorbeeld 20% wordt gezet is strategisch stemmen niet aan de orde.
Kan ook, maar als tegen niet genoeg stemmen haalt en voor wel maakt het eigenlijk niet meer uit, de overheid was namelijk toch al voor.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef freako het volgende:
[..]
Eens. Al zou ik dan niet kiezen voor de 'tegen'stemmers, maar voor de keuze die de meeste stemmen haalt. Maar dat is een detail.
Als de EU zich zou richten op de interne markt, kunnen daar best ook zwakkere landen inzitten. De Oost-Europese landen zijn het probleem niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:22 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op landen die zich nog enigszins kunnen met aan de krachtigste economie van dat lijstje. Ik zal vast wel een paar mini landjes vergeten zijn.
Mensen maken hun eigen keuzes. Het is de schuld van de manier waarop de referendumwet werkt. Alleen als politici die opriepen Ja te stemmen hadden opgeroepen niet te gaan stemmen was het mogelijk anders gelopen. Er was geen campagne "blijf Thuis".quote:Op donderdag 7 april 2016 14:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hangt van je perspectief af. Je kan ook zeggen dat het de schuld is van de voorstanders dat er nét iets te veel van naar de stembus zijn gegaan.
Zelfs als je dat wil doen, word je nog beïnvloed door het gegeven dat je weet dat andere voorstemmers het wellicht niet doen, wat de beste keuze weer anders maakt voor jezelf. De hele uitslag valt natuurlijk niet echt serieus te nemen door het ontwerp. We hebben nu nog steeds geen idee wat nu de echte verdeling is.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar zo'n manier van winnen had ik niet gewild. Als je voor bent, moet je eigenlijk gaan stemmen.
Dit bedoel ik dus, het zuur zal nog komen voor de tegenstanders. Maar voor de voorstanders en voor het kabinet is het ook zuur. Dag met enkel verliezers.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Europese Commissie: 'nee' heeft geen invloed op Oekraïne-verdrag
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-verdrag.html
Dat heeft het ook niet. Wat had je dan gedachtquote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Daarom zou die opkomstdrempel ook van tafel moeten. Het kabinet kan zelf uitmaken of het de opkomst hoog genoeg vindt.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:
Zelfs als je dat wil doen, word je nog beïnvloed door het gegeven dat je weet dat andere voorstemmers het wellicht niet doen, wat de beste keuze weer anders maakt voor jezelf.
Nope dan wordt het helemaal arbitrair.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daarom zou die opkomstdrempel ook van tafel moeten. Het kabinet kan zelf uitmaken of het de opkomst hoog genoeg vindt.
Zoals dat hoort bij een raadgevend referendum met steeds een wisselend onderwerp.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nope dan wordt het helemaal arbitrair.
tsja, als Jan Roos en GeenPeil gewoon eerlijk waren geweest waar het om ging, dan had je dit allang geweten...quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Euforie al een beetje weggeëbd?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
Misschien zijn de grote winnaars wel de 70% meerderheid die gewoon geen ene neuk geeft en lekker wat anders ging doen dan stemmen.
Alsof ze tevreden zouden zijn geweest als het verdrag er niet was geweest. Dan hadden ze morgen wel weer wat anders gehad om over te zeiken. Boze mensen will be boosquote:Op donderdag 7 april 2016 14:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, het zuur zal nog komen voor de tegenstanders. Maar voor de voorstanders en voor het kabinet is het ook zuur. Dag met enkel verliezers.
Heeft ook wel weer iets moois eigenlijks.
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Echter zorgt het er ook voor dat men bij elk referendum gewoon zegt dat de opkomst te laag was.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zoals dat hoort bij een raadgevend referendum met steeds een wisselend onderwerp.
Ik heb ook niet gestemd en was gewoon bier drinken en neuken, en weet de uitslag pas sinds enkele uren. Misschien was ik als voorstander licht teleurgesteld met de uitslag, maar ik denk nu toch dat ik wel aan de lekkere kant sta door m'n vingers hier niet aan gebrand te hebben.quote:
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
Misschien zijn de grote winnaars wel de 70% meerderheid die gewoon geen ene neuk geeft en lekker wat anders ging doen dan stemmen.
Dat vind ik ook gevaarlijk, er moet wel een beetje houvast zijn. Anders kan de overheid bij 49% tegen stemmen nog zeggen dat het niet genoeg is.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daarom zou die opkomstdrempel ook van tafel moeten. Het kabinet kan zelf uitmaken of het de opkomst hoog genoeg vindt.
Het is inderdaad allemaal vrij triest, een referendum houden terwijl men er geen bal van begrijpt. 40 Miljoen over de balk gesmeten, gelukkig is nu wel duidelijk dat die referendumwet een gedrocht is, kost wat maar dan heb je toch ook nog wel iets.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, als Jan Roos en GeenPeil gewoon eerlijk waren geweest waar het om ging, dan had je dit allang geweten...
Mooie overdracht van overheidsgeld ja, zo'n referendumpje.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.
geeft niet hoor, ik snap best dat je geen mening hebt over samenwerking op het gebied van terrorismebestrijding, handwapens en massavernietigingswapens...quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.
Daar kan men dan tijdens de verkiezingen op worden afgerekend.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Echter zorgt het er ook voor dat men bij elk referendum gewoon zegt dat de opkomst te laag was.
Dat kan met de huidige regels natuurlijk ook gewoon.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook gevaarlijk, er moet wel een beetje houvast zijn. Anders kan de overheid bij 49% tegen stemmen nog zeggen dat het niet genoeg is.
Dit ook ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal vrij triest, een referendum houden terwijl men er geen bal van begrijpt. 40 Miljoen over de balk gesmeten, gelukkig is nu wel duidelijk dat die referendumwet een gedrocht is, kost wat maar dan heb je toch ook nog wel iets.
Schippers zou vandaag een persberichtje eruit moeten doen dat er nu 40 miljoen euro op de thuiszorg bezuinigd wordt. Gewoon voor de reacties.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegevenaan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
Dit inderdaad. En die ontwikkeling erdoor stampen zonder referendum of uberhaupt een overtuigend electoraal mandaat was echt heel onverstandig.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:19 schreef IPA35 het volgende:
Verdrag van Lissabon heeft gewoon macht van de EU uitgebreid en de stemvereisten op bijna alle terreinen versoepeld. Is gewoon een feit.
Mensen roepen dan dat de EU meer democratisch is geworden. Dat is newspeak voor minder invloed van de nationale democratische parlementen ten koste van het EP.
Die Verhofstadt ook. Zou er iemand op de wereld rondlopen die een vraag kan bedenken waarop Verhofstadt niet met 'meer Europese integratie' antwoordt?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Of op het sinterklaasfeest, dat is nog leukerquote:Op donderdag 7 april 2016 14:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Schippers zou vandaag een persberichtje eruit moeten doen dat er nu 40 miljoen euro op de thuiszorg bezuinigd wordt. Gewoon voor de reacties.
Kostte maar een euro of 4 per stem in mijn stembureauquote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegevenaan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
MAAR DENK EENS AAN DE OUDE MENSEN IN DE ZORG!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegeven aan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
Pro EU en pro verandering van de EU maar die man is idd een clown eersteklasquote:Op donderdag 7 april 2016 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die Verhofstadt ook. Zou er iemand op de wereld rondlopen die een vraag kan bedenken waarop Verhofstadt niet met 'meer Europese integratie' antwoordt?
Onzin! 42,5 miljoen voor een feestje met leuke praatprogramma's en interviews is niets! 32% van de kiesgerechtigden heeft wat extra lichaamsbeweging gekregen, dat is ook wat waard!quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegeven aan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |