Het TTIP-verdrag is een uiterst geheim verdrag dus zoveel informatie is er niet. Alleen al om die reden zou het een erg goed onderwerp voor een referendum zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
zolang het onderwerpen zijn die onder de 10 paginas staan en dat het over ons burgers gaat.
Eentje tegen roken in cafés is bijvoorbeeld al veel beter dan die onzin over oekraiene
Ik denk dat een beter onderwerp is hoe het koningshuis geen belasting hoeft te betalen.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:31 schreef john2406 het volgende:
Of over hoe men de koning noemt of behoord te noemen?
http://www.metronieuws.nl(...)ins-willem-alexander
Waarom niet de weeffouten herstellen rond dit fenomeen. Kost wel geld, tijd en moeite, maar lijkt me minder ingrijpend dan uit de euro stappen. De politiek kan de burger ook een goede dienst bewijzen om die fouten te herstellen en ook daadwerkelijk EU-landen aan de regels houden die zijn opgesteld rond de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef SeLang het volgende:
Mijn grootste prioriteit zou zijn het verlaten van de euro. Maar een referendum daarover valt niet te winnen want mensen zijn te bang voor die stap, ook al vindt waarschijnlijk een meerderheid dat de euro achteraf een slecht idee was.
Ik denk ook dat maar weinig mensen momenteel doorzien hoe diep de euro ingrijpt in de democratie en de mate waarop de grootste fiscale transfers momenteel door de ECB worden gedaan zonder democratische controle. Dit is overigens verboden, maar wel de praktijk op dit moment. Nederland behoort tot de grootste verliezers vanwege de grootte van onze pensioenpotten.
Het alternatief is om te wachten tot de euro uit elkaar knalt bij de volgende crisis, maar dan heb je er zelf geen controle meer over hoe dat gebeurt. Daarom kun je het maar beter zelf doen op een gecontroleerde manier. En voor een surplus land als NL is dat vrij gemakkelijk omdat je gelijk een geloofwaardige munt hebt.
Wel knap hoe je in een zin drie uitzonderingsgronden voor het raadgevend referendum weet te raken: de Grondwet, belastingen en het Koninklijk Huis.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik denk dat een beter onderwerp is hoe het koningshuis geen belasting hoeft te betalen.
Onzin als je met de gevolgen moet leven kijk je wel uit om zulke beslissingen te nemen. Ik denk dat de democratie erop vooruit gaat want de politiek wordt gedwongen eerlijk te zijn over een onderwerp en de kiezer wordt gedwongen om zich in te lezen voordat ze beslissen. In mijn ogen een win win situatiequote:Op donderdag 7 april 2016 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Meer referenda leidt tot meer domme, op platte emotie gebaseerde politiek. Ik zie echt niet in hoe dat vooruitgang is. Beleid dat door hypes wordt bijgestuurd. Dieptepunt van populisme.
Is juist goed de grondwet en belastingen anders krijg je dat niemand belasting wil betalen maar wel een Nederland zoals het nu isquote:Op donderdag 7 april 2016 18:32 schreef freako het volgende:
[..]
Wel knap hoe je in een zin drie uitzonderingsgronden voor het raadgevend referendum weet te raken: de Grondwet, belastingen en het Koninklijk Huis.
Nutteloos. De meesten mensen willen de ouderwetse versie. Dat is allang duidelijk. Degenen die dat niet willen, blijven, zelfs na een referendum, nog steeds zeiken.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:25 schreef Michie_ het volgende:
Ik ben tegen referendums maar een ultiem referendum over zwarte piet klinkt niet gek.
Het is democratie. Als we voor deze punten 400.000 ondersteuningsverklaringen kunnen krijgen dan is het gewoon referendabel.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Het moeten natuurlijk wel punten zijn waar de politiek zich serieus over kan buigen. Niet punten waar vooral pvv kansenparels zich druk over maken.
De kiezer is niet zo dom. Een referendum dat daadwerkelijk stelt dat de belastingen naar 0 kunnen met behoud van alles wat er nu is, zal simpelweg vrijwel geen vóór-stemmers krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:47 schreef vipergts het volgende:
[..]
Is juist goed de grondwet en belastingen anders krijg je dat niemand belasting wil betalen maar wel een Nederland zoals het nu is
Die drempel was al een paar uur 100.000.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef Infection het volgende:
De 75.000 is blijkbaar gehaald maar de drempel is nu verhoogd naar 100.000
https://ttip-referendum.nl/
Kan kloppen, ik heb al even niet meer gekeken. Maar waarom opeens 100.000 is de vraag?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die drempel was al een paar uur 100.000.
Tenminste, dat was de enige drempel die ik heb gezien en ik heb de link al voor 6uur een aantal keer geopend.
Ik snap sowieso het doel van de petitie niet echt.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Kan kloppen, ik heb al even niet meer gekeken. Maar waarom opeens 100.000 is de vraag?
De petitie is nog niet deel van het referendum. Is volgensmij alleen om te zien of er genoeg animo voor is. Daarna begint het echte werk pas.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het doel van de petitie niet echt.
Kan een referendum niet alleen bereikt wordt op de manier zoals het deze keer is gegaan?
Staat hier haarfijn uitgelegd:quote:Op donderdag 7 april 2016 20:03 schreef Baas_bas het volgende:
Wat kost zo'n referendum eigenlijk en hoe start je zoiets?
oja nu weet ik t weer, zo ging t idd met die handtekeningenquote:Op donderdag 7 april 2016 20:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Staat hier haarfijn uitgelegd:
https://www.rijksoverheid(...)n-referendum-starten
De kosten zijn afhankelijk van wat je er zelf voor over hebt denk ik zo. Het is vooral het campagne voeren voor handtekeningen en dergelijke wat in de kosten zal lopen.
Een schijntje in vergelijking met wat Oekraïne in de EU ons kost.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:03 schreef Baas_bas het volgende:
Wat kost zo'n referendum eigenlijk en hoe start je zoiets?
10k. Als de kiesraad deze goedkeurt kun je starten met het definitieve verzoek. Dat betekent dat je daarna dus binnen 6 weken 300k handtekeningen moet leveren waarna het referendum aangenomen kan worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:08 schreef Baas_bas het volgende:
wacht was het nou 10k of 100k handtekeningen?
10k voor het inleidende verzoek, daarna 300k.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:08 schreef Baas_bas het volgende:
wacht was het nou 10k of 100k handtekeningen?
quote:Op donderdag 7 april 2016 20:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
10k voor het inleidende verzoek, daarna 300k.
thanksquote:Op donderdag 7 april 2016 20:09 schreef Infection het volgende:
[..]
10k. Als de kiesraad deze goedkeurt kun je starten met het definitieve verzoek. Dat betekent dat je daarna dus binnen 6 weken 300k handtekeningen moet leveren waarna het referendum aangenomen kan worden.
Als het net zo snel als de petitie gaat, moet het wel lukken.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
[..]
thankshet is me weer bij
ben echt benieuwd hoeveel we er gaan krijgen
Misschien heeft het volk dan toch nog wat te zeggen. Er is weer hoop. Allereerst hoop ik dat we een halt toe gaan roepen aan de grootste bedreiging van onze vrijheid: de islamitische invasie.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Als het net zo snel als de petitie gaat, moet het wel lukken.
Niet op grote schaal. Ik hoop het ook. Het zal zeker niet zo scherp benoemd worden, maar wellicht dat Thierry Baudet noemde wel immigratie als mogelijk onderwerp. Een immigratie-stop uit niet-westerse landen kan netjes verwoord worden maar komt neer op een stop van de islamitische/Afrikaanse invasie. Een prachtig vooruitzicht.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:17 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Misschien heeft het volk dan toch nog wat te zeggen. Er is weer hoop. Allereerst hoop ik dat we een halt toe gaan roepen aan de grootste bedreiging van onze vrijheid: de islamitische invasie.
Is daar al een petitie voor?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |