abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161256930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

zolang het onderwerpen zijn die onder de 10 paginas staan en dat het over ons burgers gaat.
Eentje tegen roken in cafés is bijvoorbeeld al veel beter dan die onzin over oekraiene
Het TTIP-verdrag is een uiterst geheim verdrag dus zoveel informatie is er niet. Alleen al om die reden zou het een erg goed onderwerp voor een referendum zijn.

"De onderhandelingen vinden achter gesloten deuren plaats. Zelfs de door ons gekozen volksvertegenwoordigers in Den Haag en Brussel krijgen maar beperkt toegang tot de onderhandelingen. Pas aan het einde van de rit wordt TTIP in zijn geheel op tafel gelegd. Het Europees Parlement en de Tweede Kamer mogen vervolgens alleen 'ja' of 'nee' zeggen tegen de deal. Het voorstel mag niet worden aangepast. De beperkte toegang tot de onderhandelingen in combinatie met deze alles-of-niets keuze leidt tot een ondermijning van de democratische controle op het proces."

En roken in cafés? Daarvoor hebben we het rookverbod toch al?
pi_161257222
Of over hoe men de koning noemt of behoord te noemen?

http://www.metronieuws.nl(...)ins-willem-alexander
pi_161257239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:31 schreef john2406 het volgende:
Of over hoe men de koning noemt of behoord te noemen?

http://www.metronieuws.nl(...)ins-willem-alexander
Ik denk dat een beter onderwerp is hoe het koningshuis geen belasting hoeft te betalen.
pi_161257284
Wie verwacht dat het gaat doen, mensen die niet eens weten hoe men, aanspreekt of aanschrijft?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 16:38:44 ]
  donderdag 7 april 2016 @ 17:57:02 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161259010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef SeLang het volgende:
Mijn grootste prioriteit zou zijn het verlaten van de euro. Maar een referendum daarover valt niet te winnen want mensen zijn te bang voor die stap, ook al vindt waarschijnlijk een meerderheid dat de euro achteraf een slecht idee was.

Ik denk ook dat maar weinig mensen momenteel doorzien hoe diep de euro ingrijpt in de democratie en de mate waarop de grootste fiscale transfers momenteel door de ECB worden gedaan zonder democratische controle. Dit is overigens verboden, maar wel de praktijk op dit moment. Nederland behoort tot de grootste verliezers vanwege de grootte van onze pensioenpotten.

Het alternatief is om te wachten tot de euro uit elkaar knalt bij de volgende crisis, maar dan heb je er zelf geen controle meer over hoe dat gebeurt. Daarom kun je het maar beter zelf doen op een gecontroleerde manier. En voor een surplus land als NL is dat vrij gemakkelijk omdat je gelijk een geloofwaardige munt hebt.
Waarom niet de weeffouten herstellen rond dit fenomeen. Kost wel geld, tijd en moeite, maar lijkt me minder ingrijpend dan uit de euro stappen. De politiek kan de burger ook een goede dienst bewijzen om die fouten te herstellen en ook daadwerkelijk EU-landen aan de regels houden die zijn opgesteld rond de EU.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_161259653
Ik ben tegen referendums maar een ultiem referendum over zwarte piet klinkt niet gek.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:32:42 #158
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161259794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik denk dat een beter onderwerp is hoe het koningshuis geen belasting hoeft te betalen.
Wel knap hoe je in een zin drie uitzonderingsgronden voor het raadgevend referendum weet te raken: de Grondwet, belastingen en het Koninklijk Huis.
pi_161260066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Meer referenda leidt tot meer domme, op platte emotie gebaseerde politiek. Ik zie echt niet in hoe dat vooruitgang is. Beleid dat door hypes wordt bijgestuurd. Dieptepunt van populisme.
Onzin als je met de gevolgen moet leven kijk je wel uit om zulke beslissingen te nemen. Ik denk dat de democratie erop vooruit gaat want de politiek wordt gedwongen eerlijk te zijn over een onderwerp en de kiezer wordt gedwongen om zich in te lezen voordat ze beslissen. In mijn ogen een win win situatie
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161260118
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:32 schreef freako het volgende:

[..]

Wel knap hoe je in een zin drie uitzonderingsgronden voor het raadgevend referendum weet te raken: de Grondwet, belastingen en het Koninklijk Huis.
Is juist goed de grondwet en belastingen anders krijg je dat niemand belasting wil betalen maar wel een Nederland zoals het nu is
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 7 april 2016 @ 19:49:51 #161
3542 Gia
User under construction
pi_161261914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:25 schreef Michie_ het volgende:
Ik ben tegen referendums maar een ultiem referendum over zwarte piet klinkt niet gek.
Nutteloos. De meesten mensen willen de ouderwetse versie. Dat is allang duidelijk. Degenen die dat niet willen, blijven, zelfs na een referendum, nog steeds zeiken.
pi_161261968
De 75.000 is blijkbaar gehaald maar de drempel is nu verhoogd naar 100.000

https://ttip-referendum.nl/
pi_161262001
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het moeten natuurlijk wel punten zijn waar de politiek zich serieus over kan buigen. Niet punten waar vooral pvv kansenparels zich druk over maken.
Het is democratie. Als we voor deze punten 400.000 ondersteuningsverklaringen kunnen krijgen dan is het gewoon referendabel.
pi_161262022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:47 schreef vipergts het volgende:

[..]

Is juist goed de grondwet en belastingen anders krijg je dat niemand belasting wil betalen maar wel een Nederland zoals het nu is
De kiezer is niet zo dom. Een referendum dat daadwerkelijk stelt dat de belastingen naar 0 kunnen met behoud van alles wat er nu is, zal simpelweg vrijwel geen vóór-stemmers krijgen.
pi_161262094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef Infection het volgende:
De 75.000 is blijkbaar gehaald maar de drempel is nu verhoogd naar 100.000

https://ttip-referendum.nl/
Die drempel was al een paar uur 100.000.
Tenminste, dat was de enige drempel die ik heb gezien en ik heb de link al voor 6uur een aantal keer geopend.
pi_161262119
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die drempel was al een paar uur 100.000.
Tenminste, dat was de enige drempel die ik heb gezien en ik heb de link al voor 6uur een aantal keer geopend.
Kan kloppen, ik heb al even niet meer gekeken. Maar waarom opeens 100.000 is de vraag?
pi_161262174
In het begin van de avond luisterde ik naar Dit is de Dag op Radio 1. Oh wat waren ze zuur over het referendum. Tegenstemmers zouden egoïsten zijn en het niet snappen.

Hans Weekers was er ook. Ze vroegen aan hem wat hij van het referendum heeft geleerd. Zijn antwoord: De EU nog beter uitleggen :') :') :') :')
pi_161262228
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Kan kloppen, ik heb al even niet meer gekeken. Maar waarom opeens 100.000 is de vraag?
Ik snap sowieso het doel van de petitie niet echt.
Kan een referendum niet alleen bereikt wordt op de manier zoals het deze keer is gegaan?
pi_161262273
Wat kost zo'n referendum eigenlijk en hoe start je zoiets?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161262298
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik snap sowieso het doel van de petitie niet echt.
Kan een referendum niet alleen bereikt wordt op de manier zoals het deze keer is gegaan?
De petitie is nog niet deel van het referendum. Is volgensmij alleen om te zien of er genoeg animo voor is. Daarna begint het echte werk pas.
pi_161262335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:03 schreef Baas_bas het volgende:
Staat hier haarfijn uitgelegd:

https://www.rijksoverheid(...)n-referendum-starten

De kosten zijn afhankelijk van wat je er zelf voor over hebt denk ik zo. Het is vooral het campagne voeren voor handtekeningen en dergelijke wat in de kosten zal lopen.
pi_161262374
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Staat hier haarfijn uitgelegd:

https://www.rijksoverheid(...)n-referendum-starten

De kosten zijn afhankelijk van wat je er zelf voor over hebt denk ik zo. Het is vooral het campagne voeren voor handtekeningen en dergelijke wat in de kosten zal lopen.
oja nu weet ik t weer, zo ging t idd met die handtekeningen

iets zegt me dat we er een hoop gaan krijgen binnenkort
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161262407
wacht was het nou 10k of 100k handtekeningen?
pi_161262439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:03 schreef Baas_bas het volgende:
Een schijntje in vergelijking met wat Oekraïne in de EU ons kost.
pi_161262450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:08 schreef Baas_bas het volgende:
10k. Als de kiesraad deze goedkeurt kun je starten met het definitieve verzoek. Dat betekent dat je daarna dus binnen 6 weken 300k handtekeningen moet leveren waarna het referendum aangenomen kan worden.
pi_161262452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:08 schreef Baas_bas het volgende:
10k voor het inleidende verzoek, daarna 300k.
pi_161262520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

10k voor het inleidende verzoek, daarna 300k.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:09 schreef Infection het volgende:

[..]

10k. Als de kiesraad deze goedkeurt kun je starten met het definitieve verzoek. Dat betekent dat je daarna dus binnen 6 weken 300k handtekeningen moet leveren waarna het referendum aangenomen kan worden.

ben echt benieuwd hoeveel we er gaan krijgen
pi_161262633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

[..]

ben echt benieuwd hoeveel we er gaan krijgen
Als het net zo snel als de petitie gaat, moet het wel lukken.
pi_161262690
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:15 schreef Infection het volgende:

[..]

Als het net zo snel als de petitie gaat, moet het wel lukken.
Misschien heeft het volk dan toch nog wat te zeggen. Er is weer hoop. Allereerst hoop ik dat we een halt toe gaan roepen aan de grootste bedreiging van onze vrijheid: de islamitische invasie.

Is daar al een petitie voor? :D
pi_161262741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:17 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Misschien heeft het volk dan toch nog wat te zeggen. Er is weer hoop. Allereerst hoop ik dat we een halt toe gaan roepen aan de grootste bedreiging van onze vrijheid: de islamitische invasie.

Is daar al een petitie voor? :D
Niet op grote schaal. Ik hoop het ook. Het zal zeker niet zo scherp benoemd worden, maar wellicht dat Thierry Baudet noemde wel immigratie als mogelijk onderwerp. Een immigratie-stop uit niet-westerse landen kan netjes verwoord worden maar komt neer op een stop van de islamitische/Afrikaanse invasie. Een prachtig vooruitzicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')