abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:35:55 #201
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161272604
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pffff ok. Stel dat de regering een aantal serieuze aanpassingen aan het verdrag wil. Wat dan?
Dat ligt dan weer aan de aanpassingen die gewenst worden. Over wat symbolisch geneuzel of wat bepalingen die elders wel weer gecompenseerd kunnen worden zal niemand moeilijk doen. De regering zit natuurlijk wel in de positie dat deze eigenlijk dat verdrag niet wil torpederen, dus daar zitten wel mogelijkheden.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:36:50 #202
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161272616
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is andersom. Rutte wil wat van de 27 anderen. De fase die jij beschrijft was voor 2014. Nu alle andere partijen hebben ingestemd gaat dat idee niet meer op.
Rutte wil niks. Als hij zijn woord houdt ( :') ) dan gaat het verdrag gewoon niet door. Als die 27 anderen het verdrag wel door willen laten gaan dan zullen ze met iets moeten komen.
pi_161272624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Griekenland heeft niet alleen wat potten gebroken maar een heel servies. En hoe zijn ze daarvoor gestraft? Door een cadeautje van ruim 400 miljard euro te mogen ontvangen.
Nee, door onder curatele gesteld te worden.
pi_161272630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Rutte wil niks. Als hij zijn woord houdt ( :') ) dan gaat het verdrag gewoon niet door. Als die 27 anderen het verdrag wel door willen laten gaan dan zullen ze met iets moeten komen.
Ok je snapt het dus echt niet.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:38:14 #205
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161272632
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je die theorie dan voor je?
Het verdrag niet ratificeren. Dan gaat het niet door.
pi_161272637
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat ligt dan weer aan de aanpassingen die gewenst worden. Over wat symbolisch geneuzel of wat bepalingen die elders wel weer gecompenseerd kunnen worden zal niemand moeilijk doen. De regering zit natuurlijk wel in de positie dat deze eigenlijk dat verdrag niet wil torpederen, dus daar zitten wel mogelijkheden.
Aha.
pi_161272642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En nu in een echte wereld?
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:41:37 #208
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161272663
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha.
Ik kom hier nog op terug, want het is een interessant onderwerp waarvan de implicaties deze kwestie overstijgen.
pi_161272668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook zonder ratificatie gaan EU-verdragen keer op keer door
http://nos.nl/l/2097792

Europese Commissie: 'nee' heeft voorlopig geen invloed op Oekraïne-verdrag
http://nos.nl/l/2097705
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:43:16 #210
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161272677
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, door onder curatele gesteld te worden.
Griekenland doet nog steeds niet wat de EU wil dus dat curatele stelt niks voor. Dus ze hebben ruim 400 miljard euro gekregen en in al hun corrupte eerlijkheid wat beloftes gedaan. Mede dankzij Nederland.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:58:17 #211
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161272781
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zal je de big-picture schetsen: Rutte verkoopt zijn moeder nog om in een goed blaadje te komen bij de EU-elite. Dit referendum (niet alleen maar als onderdeel van...) maakt de EU-elite duidelijk dat de EU niet alleen rekening moet houden met naïeve, ambitieuze of laffe volksvertegenwoordigers maar ook met het volk. De meerderheid van het volk wil minder EU. Als ze de EU willen redden dan zullen ze naar het volk moeten luisteren of ze gaan door met het creëren van meer EU en dan valt de EU uit elkaar.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:07:10 #212
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161272870
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Alleen het handelsgedeelte of ook de politieke gedeeltes?
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:20:11 #213
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161273042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal je de big-picture schetsen: Rutte verkoopt zijn moeder nog om in een goed blaadje te komen bij de EU-elite.
Troll-reactie. Totaal onzinnig ook.
quote:
Dit referendum (niet alleen maar als onderdeel van...) maakt de EU-elite duidelijk dat de EU niet alleen rekening moet houden met naïeve, ambitieuze of laffe volksvertegenwoordigers maar ook met het volk. De meerderheid van het volk wil minder EU.
Oh, en waar mag dat uit blijken? Dit referendum ging niet over de EU. Zelf als dat het wel ging, dan heeft een meerderheid van een minderheid (zo'n 19% van de Nederlandse stemrechtige bevolking) tegen het verdrag gestemd. Dan houdt je dus nog 71% over die of voor is of geen stem uitgebracht heeft. Lijkt me geen meerderheid.

Bovendien bestaat er nog zoiets als andere lidstaten. Die hebben ook een mening in dit geheel, aangezien het een gezamenlijk verdrag is.
quote:
Als ze de EU willen redden dan zullen ze naar het volk moeten luisteren of ze gaan door met het creëren van meer EU en dan valt de EU uit elkaar.
Ze luisteren naar het volk, daarom hebben wij volksvertegenwoordigers. Tevens ben je nu een wens aan het uitspreken in plaats van over feiten aan het praten.

Laat me raden: jij hebt bij het referendum tegen gestemd als protest tegen de "uitbreidingsdrift" van de EU, terwijl je helemaal niets begrijpt van het associatieverdrag? Zo kom je wel sterk over tenminste.
pi_161273948
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:42 schreef J.B. het volgende:

Mogge
Misschien een persoonlijke vraag, maar vind je dit een verheugend feit of een goede zaak dat veel dingen blijkbaar toch gewoon door gaan onder de brussel-paraplu ? Ieder zn meninig natuurlijk en ik zal je er niet op aankijken als je voor een centrale supranationale bestuursvorm bent.
(ik schreef bijna ultranationaal maar dat is wat anders :@

En is het niet een beetje leedvermaak zo van : ''Tegen heeft 'gewonnen', maar lekker puh, het gaat toch wel door'' ?

Want dat brengt me bij het volgende
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef 99.999 het volgende:
Mee eens, die kans is miniem, zeker met Rutte als afgevaardigde, daarom schreef ik eerder, als men qonsequent wil zijn - heel theoretisch gezien - zou men Roemer en co dit met de Uni moeten verder laten afhandelen.
Want BD200 heeft wel beetje gelijk als hij zegt, dit verdrag niet ratificeren.
Schijnt namelijk toch een optie te zijn, er een veto erover uit te roepen. Volgens deze meneer althans :
POL / #10 Associatieovereenkomst met Oekraïne
shift-knop defekt
pi_161273986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Griekenland doet nog steeds niet wat de EU wil dus dat curatele stelt niks voor. Dus ze hebben ruim 400 miljard euro gekregen en in al hun corrupte eerlijkheid wat beloftes gedaan. Mede dankzij Nederland.
Ze hebben enkel leningen gekregen. Daar zijn ze voorlopig niet van af. En in ruil hebben ze amper nog zeggenschap over hun eigen land. Is dat echt waar je heen wilt?
pi_161274011
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:12 schreef TomLuny het volgende:

[..]
Mee eens, die kans is miniem, zeker met Rutte als afgevaardigde, daarom schreef ik eerder, als men qonsequent wil zijn - heel theoretisch gezien - zou men Roemer en co dit met de Uni moeten verder laten afhandelen.
Schijnt namelijk toch een optie te zijn, er een veto erover uit te roepen. Volgens deze meneer althans :
Alles kan maar zoals die meneer ook al zegt levert dat nogal wat gezichtsverlies op, ofwel de prijs zal heel stevig zijn.
pi_161274026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:12 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Jij denkt of hoopt dat Roemer zich voor Jan Klaasen laat gebruiken?

Die heeft meer voordeel ervan als het kabinet op zijn bek gaat, denk ik.
Dat zijn dan potentiële stemmers welke bij hun afhaken.
pi_161274180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Alles, ergens in 2015 is er een (unanieme) stemming geweest over een "voorlopige" inwerkingtreding van verdrag in de Raad van Ministers.
pi_161274208
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Alles, ergens in 2015 is er een (unanieme) stemming geweest over een "voorlopige" inwerkingtreding van het verdrag in de Raad van Ministers. Dat is overigens een vrij gebruikelijke procedure.
pi_161274250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:16 schreef john2406 het volgende:
Jij denkt of hoopt dat Roemer zich voor Jan Klaasen laat gebruiken?

Die heeft meer voordeel ervan als het kabinet op zijn bek gaat, denk ik.
Dat zijn dan potentiële stemmers welke bij hun afhaken.
Kijk, het is een denkbeeldige schets, dus het gaat toch niet gebeuren, dat schreef ik al.
Heb alleen niet zoveel vertrouwen erin dat 'rubberen- of teflon-R. dit tegengeluid hardvochtig gaat representeren in de Uni.
En ik noemde Roemer, maar had dus iedere van de tegen-stemmende partijleiders kunnen zijn.

Een veto zal inderdaad wat kosten @99.999, maar dat lijkt toch waar deze tegen-meerderheid voor kiest, namelijk het schrappen van dit hele AV. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
shift-knop defekt
pi_161274336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:28 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Kijk, het is een denkbeeldige schets, dus het gaat toch niet gebeuren, dat schreef ik al.
Heb alleen niet zoveel vertrouwen erin dat 'rubberen- of teflon-R. dit tegengeluid hardvochtig gaat representeren in de Uni.
En ik noemde Roemer, maar had dus iedere van de tegen-stemmende partijleiders kunnen zijn.

Een veto zal inderdaad wat kosten @99.999, maar dat lijkt toch waar deze tegen-meerderheid voor kiest, namelijk het schrappen van dit hele AV. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
Voor het geheel opblazen van het verdrag lijkt het mandaat van de kiezer me toch wat mager.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:36:00 #222
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161274399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:28 schreef TomLuny het volgende:
Als veel tegen-stemmers oprecht dachten dat ze met hun stem het hele associatieverdrag van tafel konden schuiven, dan komen ze van een ijskoude kermis thuis. Dat is met dit referendum helemaal niet mogelijk en dat zouden alle goed geïnformeerde stemmers moeten begrijpen.

Het beste wat bereikt kan worden is nieuwe onderhandelingen over de inhoud van het verdrag. Het handelsverdrag is in fases al sinds 2015 in werking getreden.
pi_161274438
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef 99.999 het volgende:
Voor het geheel opblazen van het verdrag lijkt het mandaat van de kiezer me toch wat mager.
Ja, die kenen we
30 procent opkomst zou eigenlijk niet democratisch en dus als ongeldig verklaard moeten worden want die andere 70 procent hebben niet gestemd en die willen misschien heel wat anders.

Las ik niet ergens dat in 2001 de opkomst voor het EP nog minder was ?
En landelijk, 65 procent telt dan wel en waar ligt de grens ?
zou meer bij 85 procent minimale opkomst moeten liggen om een representatieve stemming te hebben ?
dan kan dit kabinet en heel wat andere gekozen besturen in de ganze wereld terug naar huis
shift-knop defekt
pi_161274590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:38 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ja, die kenen we
30 procent opkomst zou eigenlijk niet democratisch en dus als ongeldig verklaard moeten worden want die andere 70 procent hebben niet gestemd en die willen misschien heel wat anders.

Las ik niet ergens dat in 2001 de opkomst voor het EP nog minder was ?
En landelijk, 65 procent telt dan wel en waar ligt de grens ?
zou meer bij 85 procent minimale opkomst moeten liggen om een representatieve stemming te hebben ?
dan kan dit kabinet en heel wat andere gekozen besturen in de ganze wereld terug naar huis
Je moet niet vergeten dat we ook een gewone volksvertegenwoordiging hebben met een veel steviger mandaat.
pi_161274606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:36 schreef Belabor het volgende:
Als veel tegen-stemmers oprecht dachten dat ze met hun stem het hele associatieverdrag van tafel konden schuiven, dan komen ze van een ijskoude kermis thuis. Dat is met dit referendum helemaal niet mogelijk en dat zouden alle goed geïnformeerde stemmers moeten begrijpen.

Het beste wat bereikt kan worden is nieuwe onderhandelingen over de inhoud van het verdrag. Het handelsverdrag is in fases al sinds 2015 in werking getreden.
Ik dacht dat niet toen ik geen stemmen, want ik dacht , mede door de info die ik kreeg in dit topic, dat inderdaad 27 landen en met 96% vh AV al in werking, dit onmogelijk zouden maken.
(en net schreef ik nog, dat was mijn motivatie, ok, dat is dan niet helemaal compleet, maar wel om het zoveel mogelijk nietig te maken)

En als je het over goed geïnformeerd hebt, nogmaals klik deze link
Die meneer is in die materie afgestudeerd en die zegt bij optie no.#5 :

Verdrag weigeren
Een veto voor het geheel is de vijfde optie.
Dat betekent nieuwe onderhandelingen tussen de EU en Oekraïne. Met andere woorden: terug bij af. Nederland lijdt dan niet alleen gezichtsverlies, ook bestaat de mogelijkheid dat alles vast komt te zitten en er helemaal geen nieuw akkoord uitrolt.
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')