Dat ligt dan weer aan de aanpassingen die gewenst worden. Over wat symbolisch geneuzel of wat bepalingen die elders wel weer gecompenseerd kunnen worden zal niemand moeilijk doen. De regering zit natuurlijk wel in de positie dat deze eigenlijk dat verdrag niet wil torpederen, dus daar zitten wel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Pffff ok. Stel dat de regering een aantal serieuze aanpassingen aan het verdrag wil. Wat dan?
Rutte wil niks. Als hij zijn woord houdt (quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is andersom. Rutte wil wat van de 27 anderen. De fase die jij beschrijft was voor 2014. Nu alle andere partijen hebben ingestemd gaat dat idee niet meer op.
Nee, door onder curatele gesteld te worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Griekenland heeft niet alleen wat potten gebroken maar een heel servies. En hoe zijn ze daarvoor gestraft? Door een cadeautje van ruim 400 miljard euro te mogen ontvangen.
Ok je snapt het dus echt niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Rutte wil niks. Als hij zijn woord houdt () dan gaat het verdrag gewoon niet door. Als die 27 anderen het verdrag wel door willen laten gaan dan zullen ze met iets moeten komen.
Aha.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt dan weer aan de aanpassingen die gewenst worden. Over wat symbolisch geneuzel of wat bepalingen die elders wel weer gecompenseerd kunnen worden zal niemand moeilijk doen. De regering zit natuurlijk wel in de positie dat deze eigenlijk dat verdrag niet wil torpederen, dus daar zitten wel mogelijkheden.
En nu in een echte wereld?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het verdrag niet ratificeren. Dan gaat het niet door.
Ik kom hier nog op terug, want het is een interessant onderwerp waarvan de implicaties deze kwestie overstijgen.quote:
Ook zonder ratificatie gaan EU-verdragen keer op keer doorquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het verdrag niet ratificeren. Dan gaat het niet door.
Griekenland doet nog steeds niet wat de EU wil dus dat curatele stelt niks voor. Dus ze hebben ruim 400 miljard euro gekregen en in al hun corrupte eerlijkheid wat beloftes gedaan. Mede dankzij Nederland.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, door onder curatele gesteld te worden.
Ik zal je de big-picture schetsen: Rutte verkoopt zijn moeder nog om in een goed blaadje te komen bij de EU-elite. Dit referendum (niet alleen maar als onderdeel van...) maakt de EU-elite duidelijk dat de EU niet alleen rekening moet houden met naïeve, ambitieuze of laffe volksvertegenwoordigers maar ook met het volk. De meerderheid van het volk wil minder EU. Als ze de EU willen redden dan zullen ze naar het volk moeten luisteren of ze gaan door met het creëren van meer EU en dan valt de EU uit elkaar.quote:
Alleen het handelsgedeelte of ook de politieke gedeeltes?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ook zonder ratificatie gaan EU-verdragen keer op keer door
http://nos.nl/l/2097792
Europese Commissie: 'nee' heeft voorlopig geen invloed op Oekraïne-verdrag
http://nos.nl/l/2097705
Troll-reactie. Totaal onzinnig ook.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal je de big-picture schetsen: Rutte verkoopt zijn moeder nog om in een goed blaadje te komen bij de EU-elite.
Oh, en waar mag dat uit blijken? Dit referendum ging niet over de EU. Zelf als dat het wel ging, dan heeft een meerderheid van een minderheid (zo'n 19% van de Nederlandse stemrechtige bevolking) tegen het verdrag gestemd. Dan houdt je dus nog 71% over die of voor is of geen stem uitgebracht heeft. Lijkt me geen meerderheid.quote:Dit referendum (niet alleen maar als onderdeel van...) maakt de EU-elite duidelijk dat de EU niet alleen rekening moet houden met naïeve, ambitieuze of laffe volksvertegenwoordigers maar ook met het volk. De meerderheid van het volk wil minder EU.
Ze luisteren naar het volk, daarom hebben wij volksvertegenwoordigers. Tevens ben je nu een wens aan het uitspreken in plaats van over feiten aan het praten.quote:Als ze de EU willen redden dan zullen ze naar het volk moeten luisteren of ze gaan door met het creëren van meer EU en dan valt de EU uit elkaar.
Moggequote:Op vrijdag 8 april 2016 08:42 schreef J.B. het volgende:
Ook zonder ratificatie gaan EU-verdragen keer op keer door
http://nos.nl/l/2097792
Europese Commissie: 'nee' heeft voorlopig geen invloed op Oekraïne-verdrag
http://nos.nl/l/2097705
Mee eens, die kans is miniem, zeker met Rutte als afgevaardigde, daarom schreef ik eerder, als men qonsequent wil zijn - heel theoretisch gezien - zou men Roemer en co dit met de Uni moeten verder laten afhandelen.quote:
Ze hebben enkel leningen gekregen. Daar zijn ze voorlopig niet van af. En in ruil hebben ze amper nog zeggenschap over hun eigen land. Is dat echt waar je heen wilt?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Griekenland doet nog steeds niet wat de EU wil dus dat curatele stelt niks voor. Dus ze hebben ruim 400 miljard euro gekregen en in al hun corrupte eerlijkheid wat beloftes gedaan. Mede dankzij Nederland.
Alles kan maar zoals die meneer ook al zegt levert dat nogal wat gezichtsverlies op, ofwel de prijs zal heel stevig zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Mee eens, die kans is miniem, zeker met Rutte als afgevaardigde, daarom schreef ik eerder, als men qonsequent wil zijn - heel theoretisch gezien - zou men Roemer en co dit met de Uni moeten verder laten afhandelen.
Want BD200 heeft wel beetje gelijk als hij zegt, dit verdrag niet ratificeren.
Schijnt namelijk toch een optie te zijn, er een veto erover uit te roepen. Volgens deze meneer althans :
POL / #10 Associatieovereenkomst met Oekraïne
Jij denkt of hoopt dat Roemer zich voor Jan Klaasen laat gebruiken?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Mee eens, die kans is miniem, zeker met Rutte als afgevaardigde, daarom schreef ik eerder, als men qonsequent wil zijn - heel theoretisch gezien - zou men Roemer en co dit met de Uni moeten verder laten afhandelen.
Want BD200 heeft wel beetje gelijk als hij zegt, dit verdrag niet ratificeren.
Schijnt namelijk toch een optie te zijn, er een veto erover uit te roepen. Volgens deze meneer althans :
Alles, ergens in 2015 is er een (unanieme) stemming geweest over een "voorlopige" inwerkingtreding van verdrag in de Raad van Ministers.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alleen het handelsgedeelte of ook de politieke gedeeltes?
Alles, ergens in 2015 is er een (unanieme) stemming geweest over een "voorlopige" inwerkingtreding van het verdrag in de Raad van Ministers. Dat is overigens een vrij gebruikelijke procedure.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alleen het handelsgedeelte of ook de politieke gedeeltes?
Kijk, het is een denkbeeldige schets, dus het gaat toch niet gebeuren, dat schreef ik al.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:16 schreef john2406 het volgende:
Jij denkt of hoopt dat Roemer zich voor Jan Klaasen laat gebruiken?
Die heeft meer voordeel ervan als het kabinet op zijn bek gaat, denk ik.
Dat zijn dan potentiële stemmers welke bij hun afhaken.
Voor het geheel opblazen van het verdrag lijkt het mandaat van de kiezer me toch wat mager.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:28 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Kijk, het is een denkbeeldige schets, dus het gaat toch niet gebeuren, dat schreef ik al.
Heb alleen niet zoveel vertrouwen erin dat 'rubberen- of teflon-R. dit tegengeluid hardvochtig gaat representeren in de Uni.
En ik noemde Roemer, maar had dus iedere van de tegen-stemmende partijleiders kunnen zijn.
Een veto zal inderdaad wat kosten @99.999, maar dat lijkt toch waar deze tegen-meerderheid voor kiest, namelijk het schrappen van dit hele AV. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
Als veel tegen-stemmers oprecht dachten dat ze met hun stem het hele associatieverdrag van tafel konden schuiven, dan komen ze van een ijskoude kermis thuis. Dat is met dit referendum helemaal niet mogelijk en dat zouden alle goed geïnformeerde stemmers moeten begrijpen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:28 schreef TomLuny het volgende:
Een veto zal inderdaad wat kosten @99.999, maar dat lijkt toch waar deze tegen-meerderheid voor kiest, namelijk het schrappen van dit hele AV. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
Ja, die kenen wequote:Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef 99.999 het volgende:
Voor het geheel opblazen van het verdrag lijkt het mandaat van de kiezer me toch wat mager.
Je moet niet vergeten dat we ook een gewone volksvertegenwoordiging hebben met een veel steviger mandaat.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:38 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ja, die kenen we
30 procent opkomst zou eigenlijk niet democratisch en dus als ongeldig verklaard moeten worden want die andere 70 procent hebben niet gestemd en die willen misschien heel wat anders.
Las ik niet ergens dat in 2001 de opkomst voor het EP nog minder was ?
En landelijk, 65 procent telt dan wel en waar ligt de grens ?
zou meer bij 85 procent minimale opkomst moeten liggen om een representatieve stemming te hebben ?
dan kan dit kabinet en heel wat andere gekozen besturen in de ganze wereld terug naar huis
Ik dacht dat niet toen ik geen stemmen, want ik dacht , mede door de info die ik kreeg in dit topic, dat inderdaad 27 landen en met 96% vh AV al in werking, dit onmogelijk zouden maken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:36 schreef Belabor het volgende:
Als veel tegen-stemmers oprecht dachten dat ze met hun stem het hele associatieverdrag van tafel konden schuiven, dan komen ze van een ijskoude kermis thuis. Dat is met dit referendum helemaal niet mogelijk en dat zouden alle goed geïnformeerde stemmers moeten begrijpen.
Het beste wat bereikt kan worden is nieuwe onderhandelingen over de inhoud van het verdrag. Het handelsverdrag is in fases al sinds 2015 in werking getreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |