Dat weet ik niet, rutte staat als president niet achter een nee, volgens mij denkt hij persoonlijk en ook zijn eigen vvd daar anders over.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:44 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Die gedachte hadden er meer, namelijk een land dat begint met een Grote G.
En daarom is die als afschrikwekkend voorbeeld voor zulke obstinate opvattingen publiekelijk een kop kleiner gemaakt.
Ik zie in Rutte geen Varoufakis eerlijk gezegd, nog geen grammetje ervan.
Bovendien staat hij zelf niet achter een nee, dus als je consequent wil zijn dan stuur je een Roemer en co. naar Bruxelles en niet Rutte om het daar uit te vechten.
Erg leuk in retrospect om te zien hoe ze hun eigen graf hebben gegraven.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:49 schreef MangoTree het volgende:
Nog maar even de spotprent van de Volkskrant![]()
[ afbeelding ]
Ik ga die maar eens uitprinten en boven mijn bed hangen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:49 schreef MangoTree het volgende:
Nog maar even de spotprent van de Volkskrant![]()
Ja maar bij elke streek die ze uithalen verliezen ze steun, vroeg of laat zullen ze een koerscorrectie moeten doen of de Nederlanders zullen een Nexit willen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:44 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Die gedachte hadden er meer, namelijk een land dat begint met een Grote G.
En daarom is die als afschrikwekkend voorbeeld voor zulke obstinate opvattingen publiekelijk een kop kleiner gemaakt.
Ik zie in Rutte geen Varoufakis eerlijk gezegd, nog geen grammetje ervan.
Bovendien staat hij zelf niet achter een nee, dus als men consequent wil zijn dan stuur je een Roemer en co. naar Bruxelles en niet Rutte om het daar uit te vechten.
Natuurlijk maakt dit verdrag het mogelijk dat Oekraïne lid wordt van de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
ben wel een behoorlijk teleurgesteld over de Uitslag. had niet verwacht dat zoveel mensen Oekraine in de steek hebben gelaten.
Ook vind ik het jammer dat leugens van het nee-kamp het schijnbaar hebben gewonnen. zelfs na de uitslag bleef Roemer volhouden dat dit verdrag het mogelijk zou maken dat Oekraine bij de EU zou komen. schaamteloos gewoon.
Ik heb dat nergens gelezen hoor, zover ik weet staat Rutte/VVD juist glashard achter dit AV.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:50 schreef Merode32 het volgende:
Dat weet ik niet, rutte staat als president niet achter een nee, volgens mij denkt hij persoonlijk en ook zijn eigen vvd daar anders over.
Weet niet goed wat hier op te zeggen.quote:Daarnaast zou het natuurlijk een fantastische stunt zijn richting de verkiezing om brutaal zijn rug recht te houden, daarmee kan hij heel veel goodwill terugwinnen.
Of het wordt een koerscorrectie waar die lastige referenda maar uit de agenda worden geschrapt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja maar bij elke streek die ze uithalen verliezen ze steun, vroeg of laat zullen ze een koerscorrectie moeten doen of de Nederlanders zullen een Nexit willen.
Het is een kwestie van lange adem maar als we volhouden dan kunnen wij dit winnen!
Ja, dat die fossiel die een cartoonist liet arresteren door 10 politieagenten 's ochtendsvroeg tussen 6 en 7 in de ochtend dat wil, dat begrijp ik. De centrumpartijen zouden er wel een forse prijs voor betalen en ik heb de gutfeeling dat het niet gaat lukken om dat te schrappen. Groenlinks is 100% voor het referendum geworden (zie Klaver zijn woorden in Nieuwsuur), de PvdA is eveneens een voorstander van het referendum aan het worden (aanvankelijk tegen dit referendum maar ze wennen er wel aanquote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Of het wordt een koerscorrectie waar die lastige referenda maar uit de agenda worden geschrapt.
Donner de rechtsgeleerde, is er al mee bezig.
Donner: referendum bedreigt democratie
We kunnen toch concluderen dat rutte misschien wel de meest gehate president is die ooit nederland heeft geleid, hij heeft in de ogen van de kiezers, teveel fout gedaan ze teveel om de tuin geleid en rutte is het bezicht geworden van de miljarden bezuiniging, of die nu terecht waren of niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:01 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb dat nergens gelezen hoor, zover ik weet staat Rutte/VVD juist glashard achter dit AV.
En een ander probleem is dat hij twee petten draagt. Dat zeg ik niet maar bijv. Buma die zich er aardig over opwond en met forse termen kwam zoals, 'ik sta hier niet met de NL-premier te debatteren maar met de EU-voorzitter'.
En hij is niet de enige, GW roept ook regelmatig dat Rutte zich meer als premier der Nederlanden moet opstellen.
En nou niet om Rutte helemaal af te kraken, ik vind wel dat ze een punt hebben. Die dubbele pet moet weg wmb.
[..]
Weet niet goed wat hier op te zeggen.
Zou kunnen ja, misschien
Dat kan wel maar dan ben je geen partij meer, maar een windvaantje.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:08 schreef Merode32 het volgende:
We kunnen toch concluderen dat rutte misschien wel de meest gehate president is die ooit nederland heeft geleid, hij heeft in de ogen van de kiezers, teveel fout gedaan ze teveel om de tuin geleid en rutte is het bezicht geworden van de miljarden bezuiniging, of die nu terecht waren of niet.
Door op een populistische wilders achtige manier zijn rug recht te houden en de eu af te wijzen kan hij heel veel goed maken en tegelijkertijd zijn concurrenten op rechts in de wielen rijden.
Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen dan zie je in de oppositie dat vooral partijen die de eu afwijzen en die wat populistisch van aard zijn het goed doen.
Fantastisch ja, vooral omdat je er al je krediet mee verspeelt en met niks meer hoeft aan te komen bij de EU. Zo werkt dat nu eenmaal in de politiek, alles kost politiek wisselgeld. Wat hebben die Grieken nou bereikt met hun 'rechte rug'? Ze hebben hun geld gekregen, maar verder laten de EU-landen ze op vrijwel alle gebieden in hun eigen sop gaar koken; zie onder meer de opvang van vluchtelingen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Daarnaast zou het natuurlijk een fantastische stunt zijn richting de verkiezing om brutaal zijn rug recht te houden, daarmee kan hij heel veel goodwill terugwinnen.
Hij hoeft geen afstand te doen van de eu, hij moet krachtig afstand doen van dit verdrag en krachtig afstand doen van de manier waarop de eu nederland probeert te dwingen dit verdrag te ratificeren.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat kan wel maar dan ben je geen partij meer, maar een windvaantje.
VVD is voor de ondernemers en de multies. Die willen die handel en als dan de partijleider ineens gaat zeggen, toch maar liever geen EU, het geesteskind van de multies, dan laten ze hem vallen als een baksteen. Dan zie je waarschijnlijk ineens allemaal schandalen boven komen drijven of ze trekken gewoon de geldstekker eruit.
In dit geval wilt brussel iets wat wij hebben, gezien 27 van de 28 ja hebben gezegd mogen ze best wel wat over hebben voor die laatste, het kan brussel dus heel veel politiek wisselgeld kosten.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Fantastisch ja, vooral omdat je er al je krediet mee verspeelt en met niks meer hoeft aan te komen bij de EU. Zo werkt dat nu eenmaal in de politiek, alles kost politiek wisselgeld. Wat hebben die Grieken nou bereikt met hun 'rechte rug'? Ze hebben hun geld gekregen, maar verder kunnen ze op vrijwel alle gebieden in hun eigen sop gaar koken; zie onder meer de opvang van vluchtelingen.
ik had mijn vorige nog iets ge-edit, gaat snelquote:Op donderdag 7 april 2016 01:16 schreef Merode32 het volgende:
Hij hoeft geen afstand te doen van de eu, hij moet krachtig afstand doen van dit verdrag en krachtig afstand doen van de manier waarop de eu nederland probeert te dwingen dit verdrag te ratificeren.
Eigenlijk moet rutte het ratificeren van het verdrag minimaal over de verkiezingen tillen en dit in de media uitspelen richting brussel en dat zegt niks over zijn standpunten over de eu in anderd zaken.
In ieder geval sinds een voorganger van den Uyl.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:08 schreef Merode32 het volgende:
We kunnen toch concluderen dat rutte misschien wel de meest gehate president is die ooit nederland heeft geleid
Ik wist trouwens niet dat die fascistische Piet Hein Donner (Neschot) zo extreem bang is. "Democratie is niet voor bangen mensen."quote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Of het wordt een koerscorrectie waar die lastige referenda maar uit de agenda worden geschrapt.
Donner de rechtsgeleerde, is er al mee bezig.
Donner: referendum bedreigt democratie
Juist omdat het een speerpunt is zal brussel ook veel ervoor over hebben om het te laten slagen en dan kan alleen met nederland aan boord, op dit moment ligt echt het voordeel in nederland wij hoeven niet maar kunnen wel en brussel MOET.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:21 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik had mijn vorige nog iets ge-edit, gaat snel
ik begrijp je nu beter, maar bij mij komt dan de vraag, dit AV is toch een speerpunt van de EU.
kan je dan wel zomaar nee zeggen en tegelijkertijd voor de EU blijven ?
volgens mij kunnen ze dit in brussel helemaal niet waarderen en gaat rutte zeer waarschijnlijk in de 'damage control mode'
In mijn link staat 'in een interview met trouw'quote:Op donderdag 7 april 2016 01:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik wist trouwens niet dat die fascistische Piet Hein Donner (Neschot) zo extreem bang is.
"Democratie is niet voor bange mensen."
laten we het hopen, zou wel mooi zijn en inderdaad wat meer respect meer opleveren.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:25 schreef Merode32 het volgende:
Juist omdat het een speerpunt is zal brussel ook veel ervoor over hebben om het te laten slagen en dan kan alleen met nederland aan boord, op dit moment ligt echt het voordeel in nederland wij hoeven niet maar kunnen wel en brussel MOET.
Ik denk dat rutte zeer zeker de positieve handels voordelen van de eu kan benadrukken en tegelijkertijd kan benadrukken dat hij het verdrag niet tekent omdat de kiezer dat besloten heeft.
NL dominant binnen de EU ?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:29 schreef Merode32 het volgende:
Varoufakis Wilde niks meer en was ook niet van plan serieus te onderhandelen met de eu, rutte moet blijven uitstralen dat hij altijd wilt praten mits nederland de dominante partij is en er enkele heikele punten op tafel komen, zolang er onderhandelingsruimte is zal het met de damage controle meevallen, zeker nu we voorzitter zijn.
Moet jij eens opletten als straks en merderheid voor de brexit stemt, dan zal de eu een zeer gunstig voorstel doen op voorwaarden dat ze in de eu blijven.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:34 schreef TomLuny het volgende:
[..]
NL dominant binnen de EU ?
zelfs engeland kreeg niet veel mee met hun brexit
en dan dat polen en co dat allemaal maar gaat toeschuivenquote:Op donderdag 7 april 2016 01:36 schreef Merode32 het volgende:
Moet jij eens opletten als straks een meerderheid voor de brexit stemt, dan zal de eu een zeer gunstig voorstel doen op voorwaarden dat ze in de eu blijven.
Jazeker een overmacht maar feit blijft dat brussel niks kan met 27 ze hebben er 28 nodig dus moeten ze ons "kopen", ik ben er van overtuigd dat met goed onderhandelen er ook een cadeau voor zeeland inzit.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
en dan dat polen en co dat allemaal maar gaat toeschuiven
maar kan best hoor, engeland zullen ze niet graag kwijt willen.
maar om bij het AV te blijven
J.B. liet al zien dat er 27 Voor zijn en 1 - NL - Tegen
is toch een aardige overmacht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |