Omdatquote:
enquote:
Waarom sluit het een het andere uit?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Barbie__ het volgende:
Ik vind liefde heeft niets te maken met lust en verlangen dat nodig is voor de voortplanting. Mochten wij als mensen elkaar niet aantrekkelijk vinden voor seks dan hadden we ook nooit seks en nageslacht. Liefde is een gevoel dat je krijgt voor een bepaald persoon die je verder niet voor een andere hebt vaak. Dus ik denk dat liefde niet bestaat voor de voortplanting..
Het succes van nageslacht stopt niet bij voortplanting dankzij liefde blijven mensen bij elkaar om hun kinderen en elkaar te beschermen, het is dus een heel evolutionair gunstig gegeven.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Barbie__ het volgende:
Ik vind liefde heeft niets te maken met lust en verlangen dat nodig is voor de voortplanting. Mochten wij als mensen elkaar niet aantrekkelijk vinden voor seks dan hadden we ook nooit seks en nageslacht. Liefde is een gevoel dat je krijgt voor een bepaald persoon die je verder niet voor een andere hebt vaak. Dus ik denk dat liefde niet bestaat voor de voortplanting..
Wat is liefde?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Barbie__ het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Diepe acceptatie van en genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander of jezelf; ook voor een dier, zaak of voorwerp.
Ja maar vroeger in de prehistorie waren kinderen van mensen die hun kinderen wilden beschermen beter af, zij hadden meer kans om voort te planten. Het gevoel van liefde is een genetisch gegeven wat doorgegeven kan worden zo krijg je dus meer mensen die een gevoel van liefde kennen zodat het uitgroeit tot iets wat in bijna alle mensen aanwezig is.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Barbie__ het volgende:
Gelukkig ben ik zo ver ontwikkeld dat het mij weinig kan boeien lienekien maar toch bedankt
Dat mensen bij elkaar blijven zal niet voor voortplanting zorgen. Dat doet alleen seksueel gemeenschap en daarvoor is geen liefde nodig. Want zo veel mensen hebben oppervlakkige seks zonder dat er liefde is. En zoveel mensen gaan vreemd. Aantrekkingskracht en verlangen om seks met een persoon te hebben vind ik daarom dus nog steeds niets te maken hebben met liefde
De wiki uitlegquote:
Heb je geen fijne, bevredigende langdurige relatie, Barbie?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:54 schreef Barbie__ het volgende:
Vroeger was er oorlog en nu is er nog steeds oorlog. Liefde verandert niets het heeft de mensheid ook niet voordeel gedaan. We leven in een wereld vol haat en weinig liefde omdat ik gewoon denk dat liefde niet werkelijk bestaat. Ja het is een gevoel maar het heeft totaal geen functie om zo maar te zeggen.
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben... misschien is het veilig om te zeggen dat "liefde is" en het daar bij laten. Het bestaat zonder reden. Misschien maar beter ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:54 schreef Barbie__ het volgende:
Vroeger was er oorlog en nu is er nog steeds oorlog. Liefde verandert niets het heeft de mensheid ook niet voordeel gedaan. We leven in een wereld vol haat en weinig liefde omdat ik gewoon denk dat liefde niet werkelijk bestaat. Ja het is een gevoel maar het heeft totaal geen functie om zo maar te zeggen.
Ga dan maar eens in op Bosbeetle. Die doet namelijk zijn best.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:58 schreef Barbie__ het volgende:
Haha Lienekien
Nee ik wil écht serieus weten wat er in mensen hun gedachten omgaat. Ik heb interesse in wetenschap en het menselijke brein en ik vind het écht interessant om andere mensen hun gedachtegang te lezen en of ze ook diepgang hebben. Ik wil de mens zo diep mogelijk van binnen leren kennen. Vandaar dus..
zekerquote:Op woensdag 6 april 2016 16:59 schreef loni55 het volgende:
[..]
Oh wiki is wel handig als het om essentiële vragen gaat.
Daar is het knopje "quote" voor wat boven posts staatquote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef Barbie__ het volgende:
Ik zit al op hem te reageren en alles wat ik zei was naar hem gericht. Ik denk dat hij dat ook wel weet. Ik weet alleen niet hoe je dat doet wat jullie doen steeds met die vakken en zo. Ben pas nieuw hier vandaar
Maar hoe je je post vet zet, had je snel gevonden. Best knap!quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef Barbie__ het volgende:
Ik zit al op hem te reageren en alles wat ik zei was naar hem gericht. Ik denk dat hij dat ook wel weet. Ik weet alleen niet hoe je dat doet wat jullie doen steeds met die vakken en zo. Ben pas nieuw hier vandaar
dank jequote:Op woensdag 6 april 2016 17:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar is het knopje "quote" voor wat boven posts staat
Ik heb moeite met jouw manier van redeneren. Je conclusies zijn niet logisch.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef Barbie__ het volgende:
ik vind haar opmerkingen gewoon humor en zo simpel
Voor iemand met zoveel diepgang is je beheersing van de Nederlandse taal aardig oppervlakkig.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:28 schreef Barbie__ het volgende:
Maar ik kom later in de avond weer terug want me lievelings series beginnen zo. Ik hoop echt dat er meer mensen reageren over hoe zei liefde zien. Graag zo uitgebreid mogelijk. Ik hoop dat er iemand tussen zit die net zo veel diepgang heeft als mij. Bedankt voor alle eerdere reacties écht alles is welkom, graag zelfs..
x
Nee, leg me dat eens uit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Barbie__ het volgende:
Niet logisch is om te denken dat liefde echt bestaat. Vergelijk het maar met of God bestaat dan snap je het wel lienekien
Dit dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Voor iemand met zoveel diepgang is je beheersing van de Nederlandse taal aardig oppervlakkig.
Snap je dat niet?quote:
Het klinkt zo simpel, het moet wel waar zijn!quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
God zou oorlogen niet laten bestaan. Liefde zou alle oorlogen voorkomen. Er is geen God want er is oorlog. Er is geen liefde want er is oorlog. Super makkelijk, toch?
Mee eens, ik denk niet dat dieren de liefde ervaren zoals wij dat doen. Het is iets menselijks, en het heeft ermee te maken dat je om mensen geeft. Familie, vrienden, je geliefden. Maar als je liefde voelt voor iemand heb je wel een relatie: vriendschappelijk, romantisch, seksueel etc. Dus ik denk dat liefde toch bij het kopje relatie past, relatie is niet altijd in elkaars bed duikenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Barbie__ het volgende:
BNW / Jezelf emotioneel loskoppelen van 'The Matrix'quote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Barbie__ het volgende:
Lessthan je geeft aan wat je doet om de liefde te uiten naar dierbare en vrienden. Dat bedoel ik niet echt. Omdat wij mensen gevoel hebben en we voelen emoties. Waarom ben jij er dan zo zeker van dat bij de emotie liefde en het gevoel er bij zo zeer een emotie op zich is. Ik bedoel ik betwijfel of je liefde echt een menselijke emotie kan noemen omdat het niet echt een functie heeft. Alleen dat wij er gelukkig van worden schijnbaar maar dat komt alleen door de stoffen die er bij vrij komen. Ik bedoel wanneer we blij zijn dan komen ook die zelfde stoffen vrij. Wat ik dus bedoel te zeggen. Hoe kunnen wij het beste liefde definiëren en daarmee bedoel ik dus niet hoe je het uit. Dat probeer ik dus constant uit te vinden..
Je zou het onder relaties kunnen zetten om het wat makkelijker te houden maar liefde op zich zelf is ook een apart iets. Waarvan ik gewoon denk, omdat het niet tastbaar is of echt te zien het het ook nooit te definiëren kan. Door geen wetenschapper of relatie expert. Dus ben bang dat dit een doodlopend onderwerp word tenzij er nu iemand is die het echt goed kan verklaren. Dan zou ik het beter kunnen begrijpen om mijn eigen gevoelens te kunnen begrijpen maar ook andere mensen hun gevoelens en gedachten waar ik zo geïnteresseerd in ben
Was die man veel ouder dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Barbie__ het volgende:
Ik leg uit waarom ik zo graag een antwoord zoek
Het zit zo, toen ik veertien jaar was leerde ik een man kennen online en sindsdien voel ik een eeuwige liefde voor hem terwijl ik hem nooit gezien heb. Ik heb geen flauw idee waar deze drang of sterke gevoel zo opeens vandaan komt. Ik kwam daarna zoveel andere mensen tegen maar voor deze mensen voel ik totaal geen liefde. Ik vraag mij daarom zo af hoe komt het dat we échte liefde maar voor een aantal mensen voelen. Ik geloof niet dat er mens bestaat die van iedereen houd maar we kiezen bepaalde mensen uit waar we dus intense liefde voor voelen. En nee daarmee bedoel ik niet het uiten maar gewoon écht voelen..
Dat is helaas onzichtbaar omdat alleen de desbtreffend persoon het voelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |