Dat is dus inderdaad echte liefde.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, echte liefde is lijden en smachten.
Zou je ook je leven geven voor die onbekende man waar je een paar uur mee hebt gechat?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:24 schreef Barbie__ het volgende:
Je kan wel eens gelijk hebben victorial je beschrijf het idd hoe ik het voel. Dat ik mijn leven voor hem zal geven als ik net zó zou doen voor mijn kind
alleen als ik geen kind had gehadquote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef habitue het volgende:
[..]
Zou je ook je leven geven voor die onbekende man waar je een paar uur mee hebt gechat?
Dat is zo'n beetje het schoolvoorbeeld van een hechtingsstoornis.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef Barbie__ het volgende:
nee nee madam hechting betekend dat je geen band met iemand aandurft. liefde heeft daar niets mee te maken. Ik ben geen robot en ik hecht mij wel degelijk aan mensen maar niet met liefde. Maar jij snapt niet wat ik bedoel. Het is ook best ingewikkeld want ook ik zelf wacht nog steeds op een goeie antwoord..
Nee madam jij probeert mij naambordjes te geven van stoornissen zoal élk psychiater doet of mens die niet bekend is met een ander soort gedachtegang. Dat kennen ze niet en snappen ze niet. Jij bent een schaap dat de rest volgt. Durf zelf te denken en anders te denkenquote:Op woensdag 6 april 2016 23:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het schoolvoorbeeld van een hechtingsstoornis.
Ik weet wel wat je bedoelt. En ik snap dat jij het gevoel hebt dat het heel ingewikkeld is en dat niemand je begrijpt en dat is ook heel erg begrijpelijk omdat jouw beeld verstoord is. Maar voor iemand van buiten af is het heel duidelijk dat jouw beeld/idee van liefde voortkomt uit een verstoorde hechting.
Sommige mensen kunnen ook niet ermee leven dat iemand van ze houdt ze dansen om de hete brij, fantaseren over liefde maar kunnen Zichzelf er niet aan overgeven. Ook die mensen hebben gemoedsrust nodig.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:33 schreef Jopie78 het volgende:
Lijkt meer alsof je een kinderlijke verliefdheid beschrijft en dat gaat vergelijken met houden van. Beide komen voort uit liefde m.i.
En ik voel wel degelijk liefde voor mijn vrienden.
Moet het nou echt op die toon? Op die manier jaag je iedereen tegen je in het harnas.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Nee madam jij probeert mij naambordjes te geven van stoornissen zoal élk psychiater doet of mens die niet bekend is met een ander soort gedachtegang. Dat kennen ze niet en snappen ze niet. Jij bent een schaap dat de rest volgt. Durf zelf te denken en anders te denken
Apart.quote:
Lenny jij bent gewoon een schat van een vrouw!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:28 schreef Lenny77 het volgende:
Nou ja.. Ik ben redelijk dom en kan niet zo goed en diep nadenken...
Echt serieus kan je mij dus niet nemen natuurlijk.
Schei toch uit...quote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Nee madam jij probeert mij naambordjes te geven van stoornissen zoal élk psychiater doet of mens die niet bekend is met een ander soort gedachtegang. Dat kennen ze niet en snappen ze niet. Jij bent een schaap dat de rest volgt. Durf zelf te denken en anders te denken
Oh meisje wat heb jij nog veel te leren..quote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer een projectie van je eigen situatie/gevoel. Begrijp je namelijk niet helemaal in deze strekking. Liefde heeft vele uitingen, wat jij beschrijft lijkt meer op niet in contact staan met jezelf en daarom ook niet verbinding kunnen maken met de ander. Als jij iemand hebt die om je geeft, maar waar jij je niet voor open kunt stellen, hoop ik dat je de juiste hulp hebt!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen ook niet ermee leven dat iemand van ze houdt ze dansen om de hete brij, fantaseren over liefde maar kunnen Zichzelf er niet aan overgeven. Ook die mensen hebben gemoedsrust nodig.
Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier zo standaard reageert met de kennis die ze via internet op zoeken. Ik wou dat mensen gewoon leren hun eigen gedachtegang en verstand te volgen in plaats van alles maar zo makkelijk aannemen. En ik probeer ook echt begrip voor die mensen te tonen maar het botst toch wel vaak. Ik hou écht van filosofie en het leren van de menselijke brein. Ik bedoel de mens heeft wél 86.000.000.000 neuronen hebben die in verbinding staat met duizenden andere zenuwcellen. Interessant toch en dat wij mensen zo veel meer kunnen met ons breinquote:Op woensdag 6 april 2016 23:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet het nou echt op die toon? Op die manier jaag je iedereen tegen je in het harnas.
Wat ik bedoel om van een ander te houden moet je van jezelf kunnen houden. Kun je niet van jezelf houden kun je het ook niet hebben dat de ander van jou houdt want je zal hem niet geloven.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:44 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer een projectie van je eigen situatie/gevoel. Begrijp je namelijk niet helemaal in deze strekking. Liefde heeft vele uitingen, wat jij beschrijft lijkt meer op niet in contact staan met jezelf en daarom ook niet verbinding kunnen maken met de ander. Als jij iemand hebt die om je geeft, maar waar jij je niet voor open kunt stellen, hoop ik dat je de juiste hulp hebt!
Iedereen heeft een basisbehoefte om liefde te ervaren. Ook de mensen die moeilijk aansluiting maken.
Hoe kom je erbij dat we die kennis van internet halen? Wat dacht je van spreken uit eigen ervaring?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:46 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier zo standaard reageert met de kennis die ze via internet op zoeken. Ik wou dat mensen gewoon leren hun eigen gedachtegang en verstand te volgen in plaats van alles maar zo makkelijk aannemen. En ik probeer ook echt begrip voor die mensen te tonen maar het botst toch wel vaak. Ik hou écht van filosofie en het leren van de menselijke brein. Ik bedoel de mens heeft wél 86.000.000.000 neuronen hebben die in verbinding staat met duizenden andere zenuwcellen. Interessant toch en dat wij mensen zo veel meer kunnen met ons brein
Blijf jij maar vooral denken dat ik een stoornis heb. Ik sta je niet in de weg als dat je gelukkig maaktquote:Op woensdag 6 april 2016 23:43 schreef madam-april het volgende:
[..]
Oh meisje wat heb jij nog veel te leren..
Dat is wel een aanname die je daar maakt, dat iedereen z'n kennis maar van internet haalt.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:46 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier zo standaard reageert met de kennis die ze via internet op zoeken. Ik wou dat mensen gewoon leren hun eigen gedachtegang en verstand te volgen in plaats van alles maar zo makkelijk aannemen. En ik probeer ook echt begrip voor die mensen te tonen maar het botst toch wel vaak. Ik hou écht van filosofie en het leren van de menselijke brein. Ik bedoel de mens heeft wél 86.000.000.000 neuronen hebben die in verbinding staat met duizenden andere zenuwcellen. Interessant toch en dat wij mensen zo veel meer kunnen met ons brein
Omdat jij niet zo denkt. Ons hersenen werken ándersquote:Op woensdag 6 april 2016 23:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we die kennis van internet halen? Wat dacht je van spreken uit eigen ervaring?
En het lukt mij nog niet om jouw vraag te zien als een filosofisch of wetenschappelijk probleem.
Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten..quote:Op woensdag 6 april 2016 23:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Schei toch uit...
Je hebt echt een probleem.
Iemand met schizofrenie is er ook echt van overtuigd dat er stemmen zijn! En de rest is gek en tegen hem!
Uiteindelijk blijft ie wel schizofreen hoor.
Je hebt een probleem.
Zoek hulp.
Nogmaals...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |