Dat is op zoveel manieren zooooo waar!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:50 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Omdat jij niet zo denkt. Ons hersenen werken ánders
O, dan begreep ik je verkeerd. Ja die mensen bestaan. En niet te zuinig ook. Daar hoef je in principe niet een stoornis voor te hebben, ook mensen met een laag zelfbeeld of met weinig zelfvertrouwen hebben hier last van.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:46 schreef Argo het volgende:
[..]
Wat ik bedoel om van een ander te houden moet je van jezelf kunnen houden. Kun je niet van jezelf houden kun je het ook niet hebben dat de ander van jou houdt want je zal hem niet geloven.
Zulke mensen bestaan en ook zulke stoornissen. Zo heb je ook zat mensen met een idee fixatie die verliefd worden op iemand die onbereikbaar is omdat die niks kan terug geven.
Over gelukkig zijn gesproken, ben jij gelukkig met je liefde voor een onbekende man?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:49 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Blijf jij maar vooral denken dat ik een stoornis heb. Ik sta je niet in de weg als dat je gelukkig maakt
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:46 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier zo standaard reageert met de kennis die ze via internet op zoeken. Ik wou dat mensen gewoon leren hun eigen gedachtegang en verstand te volgen in plaats van alles maar zo makkelijk aannemen. En ik probeer ook echt begrip voor die mensen te tonen maar het botst toch wel vaak. Ik hou écht van filosofie en het leren van de menselijke brein. Ik bedoel de mens heeft wél 86.000.000.000 neuronen hebben die in verbinding staat met duizenden andere zenuwcellen. Interessant toch en dat wij mensen zo veel meer kunnen met ons brein dat niemand zegt wat ik graag zou willen horen
Als je van filosofie houdt, ga dan fenomenologie over de liefde bestuderen. Nu lijkt je meer een neurowetenschapper zoals Dick swaab en companen. Die houden niet zo van filosofie die gooien het ja je bent je brein.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:46 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier zo standaard reageert met de kennis die ze via internet op zoeken. Ik wou dat mensen gewoon leren hun eigen gedachtegang en verstand te volgen in plaats van alles maar zo makkelijk aannemen. En ik probeer ook echt begrip voor die mensen te tonen maar het botst toch wel vaak. Ik hou écht van filosofie en het leren van de menselijke brein. Ik bedoel de mens heeft wél 86.000.000.000 neuronen hebben die in verbinding staat met duizenden andere zenuwcellen. Interessant toch en dat wij mensen zo veel meer kunnen met ons brein
Kom dan eens met een mooie filosofische gedachte of doorwrochte wetenschappelijke kijk op jouw liefde?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:50 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Omdat jij niet zo denkt. Ons hersenen werken ánders
Oh ik ga niemand een diagnose aanmeten maar wilde mijn argument kracht geven. Maar blijkt dat we miscommunicatie hadden of dat mijn uitleg niet zo denderend was. Nu zitten we op één lijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:51 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
O, dan begreep ik je verkeerd. Ja die mensen bestaan. En niet te zuinig ook. Daar hoef je in principe niet een stoornis voor te hebben, ook mensen met een laag zelfbeeld of met weinig zelfvertrouwen hebben hier last van.
Denk ook dat het wel een veilig gevoel geeft om op een onbereikbaar iemand te vallen, plus dat je de ruimte hebt om alles zelf in te vullen. Normaal gedrag voor pubers, net als kalverliefde die alles overheersend voelt. Niet alles is gelijk een psychische stoornis en ik kijk wel uit om mensen te diagnosticeren op een forum.
Met die kalverliefde waren we al gekomen maar dat was absoluut niet waar en niemand kon zo ver en diep denken dan zij en bla blaquote:Op woensdag 6 april 2016 23:51 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Denk ook dat het wel een veilig gevoel geeft om op een onbereikbaar iemand te vallen, plus dat je de ruimte hebt om alles zelf in te vullen. Normaal gedrag voor pubers, net als kalverliefde die alles overheersend voelt. Niet alles is gelijk een psychische stoornis en ik kijk wel uit om mensen te diagnosticeren op een forum.
Serieus...quote:Op woensdag 6 april 2016 23:54 schreef Barbie__ het volgende:
De manier hoe mijn hersenen werk en ik hier overkom is filosofie. De manier hoe jij er mee omgaat bepaald of jij ook filosofeert. Ik bedoel simpele mensen reageren simpel en dat is wat ik constant lees hier. De simpelheid van de doorsnee mens
Ik heb echt nog maar weinig bewijs gezien dat rechtvaardigt dat jij jezelf zo verheven voelt boven iedereen. Je noemt wel steeds dat je zoveel diepgang hebt en zo geïnteresseerd bent in filosofie en wetenschap, maar ik zie er weinig van. Ik zie alleen minachtende reacties van je.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:54 schreef Barbie__ het volgende:
De manier hoe mijn hersenen werk en ik hier overkom is filosofie. De manier hoe jij er mee omgaat bepaald of jij ook filosofeert. Ik bedoel simpele mensen reageren simpel en dat is wat ik constant lees hier. De simpelheid van de doorsnee mens
Uit die discussie ben ik een tijdje geleden al gestapt, na het "simpel" debacle.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Met die kalverliefde waren we al gekomen maar dat was absoluut niet waar en niemand kon zo ver en diep denken dan zij en bla bla
Mja dan kom je al sneller uit bij de een of andere stoornis hé..
Waar filosofeer jij? Zeggen dat mensen enkel hun brein zijn en dat postuleren als diep filosofisch denken is een rode haring. Namelijk je hebt een harnas omhkkg getrokken maar nog niet eens een dolk door de zwakke plekken proberen te steken waar de gewrichten bv zitten is een harnas zwak.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:54 schreef Barbie__ het volgende:
Kijk... DIT is filosofie!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar filosofeer jij? Zeggen dat mensen enkel hun brein zijn en dat postuleren als diep filosofisch denken is een rode haring. Namelijk je hebt een harnas omhkkg getrokken maar nog niet eens een dolk door de zwakke plekken proberen te steken waar de gewrichten bv zitten is een harnas zwak.
Dus is er een vrije wil, en is liefde louter een neurotisch proces? Dat zijn filosofische vragen maar ook wat liefde is? En welke vormen van liefde er zijn.
Maar als jij ervan uitgaat dat liefde enkel in je hersenen zit, en niet wil verder kijken naar hoe dat kan etc. Tja pff dat is geen filosofie.
Zo van het net geplukt!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie,
Een aanvaardbare omschrijving is dat het de studie is van de betekenis en geldigheid van ons denken en onze overtuigingen omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen en hun relatievormen)
Kort samen gevat. Hoe mijn gedachtegang is en meer is ér niet nodig
Filosofie
Filosofie is een term door Plato bedacht meen ik. Het betekend niets meer dan liefde voor wijsheid. Filosofie is verder de moederschoot van alle andere wetenschappen. Jij wil een neurowetenschapper zijn geen filosoof.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie,
Een aanvaardbare omschrijving is dat het de studie is van de betekenis en geldigheid van ons denken en onze overtuigingen omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen en hun relatievormen)
Filosofie
Gewoon het uiten, bespreken van je gedachtegang en met elkaar bespreken en vergelijken. Alles is filosofie maar dat simpele denken is niets voor mijquote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een definitie van filosofie. Mooi. Ik heb woordenboeken vol met definities. Ben er dol op.
‘Als je het niet simpel kunt uitleggen, dan begrijp je het niet goed genoeg.' - Einsteinquote:Op donderdag 7 april 2016 00:03 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Gewoon het uiten, bespreken van je gedachtegang en met elkaar bespreken en vergelijken. Alles is filosofie maar dat simpele denken is niets voor mij
Wijsheid bezit je als je openstaat voor anders zijn, andere denkwijze, andere kijk op het leven.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:03 schreef Argo het volgende:
[..]
Filosofie is een term door Plato bedacht meen ik. Het betekend niets meer dan liefde voor wijsheid. Filosofie is verder de moederschoot van alle andere wetenschappen. Jij wil een neurowetenschapper zijn geen filosoof.
Wat dus recht van wikipedia komt...quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie,
Filosofie
Daarvoor gaf ik al mijn eigen definitie er van maar dat wilde ze niet geloven en Wikipedia zegt precies hetzelfdequote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Wat dus recht van wikipedia komt...
Jammer dat je net niet openstaat voor andere denkwijzen... Alleen op die van jezelfquote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Wijsheid bezit je als je openstaat voor anders zijn, andere denkwijze, andere kijk op het leven.
Filosofie
Je valt wel een beetje in herhaling.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:03 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Gewoon het uiten, bespreken van je gedachtegang en met elkaar bespreken en vergelijken. Alles is filosofie maar dat simpele denken is niets voor mij
En wat doe jij? Jij bericht iedereen ervan dat alles van het net plukken. Filosofie in jouw ogen is dat iedereen naar jouw gedachtegang moet luisteren omdat jij wellicht een ingenieus filosoof bent van het formaat Aristoteles of Kant.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Wijsheid bezit je als je openstaat voor anders zijn, andere denkwijze, andere kijk op het leven.
Filosofie
Volgens mij begreep je de vraag niet. Ik vroeg niet naar een definitie.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:05 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Daarvoor gaf ik al mijn eigen definitie er van maar dat wilde ze niet geloven en Wikipedia zegt precies hetzelfde
Iedereen kan de oude filosofen wel lezen. Betreft ethiek etc ach basis zat heb je dan. Aristoteles, Stoïcijnen etc. Prachtig stuk voor stuk.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:07 schreef habitue het volgende:
Ik vrees dat we daar te simpel voor zijn.
Ja, doe eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef Barbie__ het volgende:
We kunnen blijven discuseren over filosofie. Het is toch duidelijk wat het inhoud waarom zo lang op doorgaan. Vertel nu iets interessant wat de mens echt nog nooit gehoord heeft. Dat lijkt me interessant om te lezen
Dat is nu precies wat jou al een aantal keren gevraagd werdquote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef Barbie__ het volgende:
We kunnen blijven discuseren over filosofie. Het is toch duidelijk wat het inhoud waarom zo lang op doorgaan. Vertel nu iets interessant wat de mens echt nog nooit gehoord heeft. Dat lijkt me interessant om te lezen
Even een korte uitleg. Filosofie is eigenlijk nooit iets dat vooruit gaat in de zin van. Betreft liefde zijn er andere gedachten en stromingen maar het gaat niet vooruit. Net zoals gedichten en verhalen niet vooruit gaan een Shakespeare legt het echt niet af voor een carry slee.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef Barbie__ het volgende:
Het zal mij echt een worst wezen of jij een stoornis hebt of niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:49 schreef Barbie__ het volgende:
[..]
Blijf jij maar vooral denken dat ik een stoornis heb. Ik sta je niet in de weg als dat je gelukkig maakt
Waar staan we niet voor open?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef Barbie__ het volgende:
Jullie weten nu al genoeg over hoe ik denk en ben hier dus dit is wat jullie van mij kunnen verwachten. En jullie vinden het niets omdat jullie er niet voor open willen staan. En ik hoop dat er hier mensen zijn die ook een ander kijk heeft op alles op deze wereld en op de mensen
Om HOE te leren denken? HOE dan?!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Barbie__ het volgende:
Voor mijn gedachtegang en hoe ik reageer hier. Of ik heb meteen een stoornis of ik beledig iedereen. Dat bedoel ik. Sta aub open voor mensen zoals mij. Je zal er echt van leren houden om ook zo te kunnen denken en niet als een doorsnee mens
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef Barbie__ het volgende:
Jullie weten nu al genoeg over hoe ik denk en ben hier dus dit is wat jullie van mij kunnen verwachten. En jullie vinden het niets omdat jullie er niet voor open willen staan. En ik hoop dat er hier mensen zijn die ook een ander kijk heeft op alles op deze wereld en op de mensen
Maar je zoekt hulp Neem ik aan? Als je eigen kennis/gedachtengang toereikend genoeg was, had je geen hulp nodig.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Barbie__ het volgende:
Voor mijn gedachtegang en hoe ik reageer hier. Of ik heb meteen een stoornis of ik beledig iedereen. Dat bedoel ik. Sta aub open voor mensen zoals mij. Je zal er echt van leren houden om ook zo te kunnen denken en niet als een doorsnee mens
Nou. Veel nieuws, origineels en diepfilosofisch zat er anders niet tussen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef Barbie__ het volgende:
Hoe zouden wij kunnen leren ergens van te houden als houden van niet bestaat..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Barbie__ het volgende:
Nee als filosofie gewoon een gedachtegang is. Dan is een simpele gedachtegang net zo valide als een complexe. Maar dat is een grote als want ik zie filosofie heel anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie is je gedachtegang hoe moeilijk is dat te snappen álles is filosofie, het denken zélf. Ik dacht dat dit allang duidelijk was en ik val nooit door de mand. Omdat ik nooit beweerd heb dat ik een filosofie ben. Want je kan het niet zijn. Het is gewoon een vorm van hoe je kijk is op dingen. Je gedachtegang.
Omdat jullie te vaak het internet lezen denken jullie dat 'mensen filosofen ' zijn. Nee we doen het door de manier waarop we communiceren. En sommige mensen zoals vele hier zijn simpel en die houden het gewoon simpel. Dat mag bèst maar ga dan aub niet de mensen die wel filosofische denken zo afkatten..
En wat is jouw filosofische kijk op de liefde?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie is je gedachtegang hoe moeilijk is dat te snappen álles is filosofie, het denken zélf. Ik dacht dat dit allang duidelijk was en ik val nooit door de mand. Omdat ik nooit beweerd heb dat ik een filosofie ben. Want je kan het niet zijn. Het is gewoon een vorm van hoe je kijk is op dingen. Je gedachtegang.
Omdat jullie te vaak het internet lezen denken jullie dat 'mensen filosofen ' zijn. Nee we doen het door de manier waarop we communiceren. En sommige mensen zoals vele hier zijn simpel en die houden het gewoon simpel. Dat mag bèst maar ga dan aub niet de mensen die wel filosofische denken zo afkatten..
Dat het neuroprocessen in de hersenen zijn dat ze waarschijnlijk van Dick swaab heeft gelezen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat is jouw filosofische kijk op de liefde?
En helpt dat om te begrijpen waarom Barbie is blijven steken bij een liefde die ze op haar veertiende voelde voor een onbekende man?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat het neuroprocessen in de hersenen zijn dat ze waarschijnlijk van Dick swaab heeft gelezen.
Die stelt dat we enkel onze hersenen zijn en verder niks. Hersenen bepalen alles wat je nu typt morgen gaat drinken of eten alles.
Er bestaat toch ook filosoferen met kinderen. Kinderen studeren toch ook niet eerst jaren voordat ze filosofisch kunnen denken. Dat doen zij ook door hun kijk op dingen met elkaar te delen. Lenny jij bent nu gewoon écht expres dom aan het doen omdat het duidelijk genoeg is wat filosofie is.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:38 schreef Lenny77 het volgende:
Liefde is datgene wat ons zal tegenhouden om anderen de kop niet in te slaan.
Op dit moment voel ik niet zo heel veel liefde.
Dat is mijn gedachtegang!
Hé!!! Nu ben ik ook een filosoof! En dat zonder jarenlange studie en filosofie boeken gelezen te hebben!!
Argo, alles wat jij doet is voor niets! Je moet gewoon denken aan iets, maakt niet uit wat!
Het leven is zo simpel...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |