abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 00:06:57 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161244347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:05 schreef Barbie__ het volgende:

[..]

Daarvoor gaf ik al mijn eigen definitie er van maar dat wilde ze niet geloven en Wikipedia zegt precies hetzelfde
Volgens mij begreep je de vraag niet. Ik vroeg niet naar een definitie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161244357
Ik vrees dat we daar te simpel voor zijn. ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_161244437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:07 schreef habitue het volgende:
Ik vrees dat we daar te simpel voor zijn. ;(
Iedereen kan de oude filosofen wel lezen. Betreft ethiek etc ach basis zat heb je dan. Aristoteles, Stoïcijnen etc. Prachtig stuk voor stuk.
pi_161244487
We kunnen blijven discuseren over filosofie. Het is toch duidelijk wat het inhoud waarom zo lang op doorgaan. Vertel nu iets interessant wat de mens echt nog nooit gehoord heeft. Dat lijkt me interessant om te lezen
  donderdag 7 april 2016 @ 00:11:33 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161244516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef Barbie__ het volgende:
We kunnen blijven discuseren over filosofie. Het is toch duidelijk wat het inhoud waarom zo lang op doorgaan. Vertel nu iets interessant wat de mens echt nog nooit gehoord heeft. Dat lijkt me interessant om te lezen
Ja, doe eens.
pi_161244524
quote:
Dat is nu precies wat jou al een aantal keren gevraagd werd :)
pi_161244575
Jullie weten nu al genoeg over hoe ik denk en ben hier dus dit is wat jullie van mij kunnen verwachten. En jullie vinden het niets omdat jullie er niet voor open willen staan. En ik hoop dat er hier mensen zijn die ook een ander kijk heeft op alles op deze wereld en op de mensen
pi_161244586
quote:
Even een korte uitleg. Filosofie is eigenlijk nooit iets dat vooruit gaat in de zin van. Betreft liefde zijn er andere gedachten en stromingen maar het gaat niet vooruit. Net zoals gedichten en verhalen niet vooruit gaan een Shakespeare legt het echt niet af voor een carry slee.

We komen we steeds meer te weten over onze aardbol en het universum eromheen dit beïnvloed filosofie maar in ethiek etc gaan we niet echt vooruit.

De mensen die iets nieuws te melden hebben wat we niet weten zijn dan ook direct genieën van het formaat dat ze dungezaaid zijn en dus is er een kleine kans dat je zo iemand hier kan vinden. Kant is iemand die het denk ik wel klaarspeelde met iets nieuws te komen.
pi_161244599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:49 schreef Barbie__ het volgende:

[..]

Blijf jij maar vooral denken dat ik een stoornis heb. Ik sta je niet in de weg als dat je gelukkig maakt
Het zal mij echt een worst wezen of jij een stoornis hebt of niet.

Jij komt hier met een hulpvraag, jij bent degene met een probleem.. Wij zijn zo vriendelijk om jou verhaal te lezen en jou advies te geven vanuit onze kennis en ervaring.. Jij wijst vervolgens ieder advies en iedere verklaring af met de mededeling dat wij te dom/simpel/onderontwikkeld zijn.. Prima dat jij denkt dat jij de waarheid in pacht hebt, maar verspil dan onze tijd niet door hier om hulp en advies te vragen als je geen hulp en advies wil..
  donderdag 7 april 2016 @ 00:14:07 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161244604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef Barbie__ het volgende:
Jullie weten nu al genoeg over hoe ik denk en ben hier dus dit is wat jullie van mij kunnen verwachten. En jullie vinden het niets omdat jullie er niet voor open willen staan. En ik hoop dat er hier mensen zijn die ook een ander kijk heeft op alles op deze wereld en op de mensen
Waar staan we niet voor open?
pi_161244637
Voor mijn gedachtegang en hoe ik reageer hier. Of ik heb meteen een stoornis of ik beledig iedereen. Dat bedoel ik. Sta aub open voor mensen zoals mij. Je zal er echt van leren houden om ook zo te kunnen denken en niet als een doorsnee mens
  donderdag 7 april 2016 @ 00:16:22 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161244669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Barbie__ het volgende:
Voor mijn gedachtegang en hoe ik reageer hier. Of ik heb meteen een stoornis of ik beledig iedereen. Dat bedoel ik. Sta aub open voor mensen zoals mij. Je zal er echt van leren houden om ook zo te kunnen denken en niet als een doorsnee mens
Om HOE te leren denken? HOE dan?!
  donderdag 7 april 2016 @ 00:16:31 #138
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161244672
quote:
_O- _O- _O-
pi_161244725
quote:
Maar je zoekt hulp Neem ik aan? Als je eigen kennis/gedachtengang toereikend genoeg was, had je geen hulp nodig.

Wij zijn ons brein, tja dat geeft geen enkele richting een op hol geslagen kompas. De mensen hier hebben best zinvolle dingen gezegd en zelf kom je er niet uit.

De onderontwikkelde hier hoewel ik ze niet zo zou willen noemen. Maar zij stellen geen hulpvragen dus ze doen toch iets goed.
pi_161244733
quote:
Nou. Veel nieuws, origineels en diepfilosofisch zat er anders niet tussen.
Ik las voornamelijk een heleboel vragen en het verwerpen van de ideeën van anderen.
pi_161244736
quote:
Hoe zouden wij kunnen leren ergens van te houden als houden van niet bestaat..
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 00:20:25 #142
441859 crew  Lenny77
pi_161244772
Geloof me.. Niemand op FOK! denkt als een doorsnee mens.
En ik hou best van de manier hoe ik denk, ook al is die ook soms anders. Maar ik respecteer andere meningen en zal andere meningen ook nooit afwijzen als simpel.

Maar ik zie wel steeds meer simpelheid in jouw mening.
Nu je als filosoof door de mand bent gevallen komt er niet meer zoveel uit hé..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_161244896
Filosofie is je gedachtegang hoe moeilijk is dat te snappen álles is filosofie, het denken zélf. Ik dacht dat dit allang duidelijk was en ik val nooit door de mand. Omdat ik nooit beweerd heb dat ik een filosofie ben. Want je kan het niet zijn. Het is gewoon een vorm van hoe je kijk is op dingen. Je gedachtegang.

Omdat jullie te vaak het internet lezen denken jullie dat 'mensen filosofen ' zijn. Nee we doen het door de manier waarop we communiceren. En sommige mensen zoals vele hier zijn simpel en die houden het gewoon simpel. Dat mag bèst maar ga dan aub niet de mensen die wel filosofische denken zo afkatten..
pi_161244922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Barbie__ het volgende:
Filosofie is je gedachtegang hoe moeilijk is dat te snappen álles is filosofie, het denken zélf. Ik dacht dat dit allang duidelijk was en ik val nooit door de mand. Omdat ik nooit beweerd heb dat ik een filosofie ben. Want je kan het niet zijn. Het is gewoon een vorm van hoe je kijk is op dingen. Je gedachtegang.

Omdat jullie te vaak het internet lezen denken jullie dat 'mensen filosofen ' zijn. Nee we doen het door de manier waarop we communiceren. En sommige mensen zoals vele hier zijn simpel en die houden het gewoon simpel. Dat mag bèst maar ga dan aub niet de mensen die wel filosofische denken zo afkatten..

Nee als filosofie gewoon een gedachtegang is. Dan is een simpele gedachtegang net zo valide als een complexe. Maar dat is een grote als want ik zie filosofie heel anders.
  donderdag 7 april 2016 @ 00:28:29 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161244976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Barbie__ het volgende:

En wat is jouw filosofische kijk op de liefde?
pi_161245014
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat is jouw filosofische kijk op de liefde?
Dat het neuroprocessen in de hersenen zijn dat ze waarschijnlijk van Dick swaab heeft gelezen.

Die stelt dat we enkel onze hersenen zijn en verder niks. Hersenen bepalen alles wat je nu typt morgen gaat drinken of eten alles.
pi_161245065
Ik denk idd dat liefde niet tastbaar is of een emotie of een functie heeft en dat gevoel puur vanuit de hersenen komen. Waarom we het bezitten en de bijkomende gevoel probeer ik nog steeds te snappen waarom wij dat doen.
  donderdag 7 april 2016 @ 00:33:18 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161245075
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat het neuroprocessen in de hersenen zijn dat ze waarschijnlijk van Dick swaab heeft gelezen.

Die stelt dat we enkel onze hersenen zijn en verder niks. Hersenen bepalen alles wat je nu typt morgen gaat drinken of eten alles.
En helpt dat om te begrijpen waarom Barbie is blijven steken bij een liefde die ze op haar veertiende voelde voor een onbekende man?
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 00:38:33 #149
441859 crew  Lenny77
pi_161245175
Liefde is datgene wat ons zal tegenhouden om anderen de kop niet in te slaan.

Op dit moment voel ik niet zo heel veel liefde.
Dat is mijn gedachtegang!
Hé!!! Nu ben ik ook een filosoof! En dat zonder jarenlange studie en filosofie boeken gelezen te hebben!!
Argo, alles wat jij doet is voor niets! Je moet gewoon denken aan iets, maakt niet uit wat!

Het leven is zo simpel...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_161245234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:38 schreef Lenny77 het volgende:
Liefde is datgene wat ons zal tegenhouden om anderen de kop niet in te slaan.

Op dit moment voel ik niet zo heel veel liefde.
Dat is mijn gedachtegang!
Hé!!! Nu ben ik ook een filosoof! En dat zonder jarenlange studie en filosofie boeken gelezen te hebben!!
Argo, alles wat jij doet is voor niets! Je moet gewoon denken aan iets, maakt niet uit wat!

Het leven is zo simpel...
Er bestaat toch ook filosoferen met kinderen. Kinderen studeren toch ook niet eerst jaren voordat ze filosofisch kunnen denken. Dat doen zij ook door hun kijk op dingen met elkaar te delen. Lenny jij bent nu gewoon écht expres dom aan het doen omdat het duidelijk genoeg is wat filosofie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')