Wat meteen aangeeft hoe achterlijk dit referendum is, want het gaat helemaal niet om voor of tegen de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is bijna niemand helemaal tegen de EU. Maar veel mensen vinden wel dat de EU op de verkeerde weg is en stemmen daarom tegen dit verdrag.
quote:Op woensdag 6 april 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de paaswens van die mafkees. Maar die zal hij wel weer bewaren voor de ramadan.
Nenocide heet het. De initiatiefnemers zijn de ultieme vorm van 'weg met ons'.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Is dit ook niet door de initiatiefnemers gepresenteerd als een opmaat naar een Nexit referendum?
Helemaal niet. Het is gewoon een slecht verdrag. Daarom stem ik tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is dus om de verkeerde reden. Precies zoals de initiatiefnemers het graag zien.
Als je blanco stemt, help je de opkomst en dus de mensen die op een democratische manier meer zeggenschap willen hebben. Zo kun je het ook bekijken. Je hoeft het niet alleen voor jezelf te doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet, als je een referendum geen geschikt politiek middel vindt dan maakt het niet uit of je blanco stemt of thuisblijft, zolang we een drempel hanteren. Als de drempel er uit is, zal ik bij referenda blanco gaan stemmen om mijn punt te maken.
Omdat ik daarmee indirect hun methodiek prima vind. En dat vindt ik niet, ik ben heel erg tegen op de wijze waarop het tegenkamp campagne heeft gevoerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat die lui vinden, waarom trek je je dat zo aan?
Prima, maar als je tegen stemt omdat je 'minder Europa' wilt, dan heb je duidelijk niet begrepen waar dit referendum over gaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Helemaal niet. Het is gewoon een slecht verdrag. Daarom stem ik tegen.
Klopt, als je tegen een referendum an sich bent moet je niet gaan stemmen. Persoonlijk vind ik dat wel echt een zonde omdat een referendum toch nog iets kan zijn waarnaar ze ten minste ietsje moeten luisteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet, als je een referendum geen geschikt politiek middel vindt dan maakt het niet uit of je blanco stemt of thuisblijft, zolang we een drempel hanteren. Als de drempel er uit is, zal ik bij referenda blanco gaan stemmen om mijn punt te maken.
Dat zal me worst wezen, maar ik vind deze discussie wel interessant.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat ik daarmee indirect hun methodiek prima vind. En dat vindt ik niet, ik ben heel erg tegen op de wijze waarop het tegenkamp campagne heeft gevoerd.
Ook met het voorkamp, overigens, maar die hadden mijn stem toch al niet.
Voor mij is dat een argument om niet te gaan. Waarom trek jij je het zo aan dat ik niet ga?
Aha je zit dus meer in de SP hoek dan in de PVV-hoek?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is bijna niemand helemaal tegen de EU. Maar veel mensen vinden wel dat de EU met dit verdrag op de verkeerde weg is en stemmen daarom tegen dit verdrag.
goed0n grapquote:Op woensdag 6 april 2016 13:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je bent nog geen 18 Rickert, dus je trolt
De EU is met dit verdrag op de verkeerde weg, daarom stem ik tegen. Het is zoals gezegd geen stem tegen de EU op zich.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:28 schreef agter het volgende:
[..]
Wat meteen aangeeft hoe achterlijk dit referendum is, want het gaat helemaal niet om voor of tegen de EU.
Dat is dus ook niet zo.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Prima, maar als je tegen stemt omdat je 'minder Europa' wilt, dan heb je duidelijk niet begrepen waar dit referendum over gaat.
Wat is er dan verkeerd aan dit verdrag? Zou het in een aangepaste vorm wel doorgang kunnen vinden?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
De EU is met dit verdrag op de verkeerde weg, daarom stem ik tegen. Het is zoals gezegd geen stem tegen de EU op zich.
Nee, jij niet. Maar een (groot) deel van het nee-kamp zeker wel.quote:
Maar waarom dan niet volop ageren tegen de verdragen met Moldavië, Georgië of Peru?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
De EU is met dit verdrag op de verkeerde weg, daarom stem ik tegen. Het is zoals gezegd geen stem tegen de EU op zich.
Vanwaar toch die haat tegen de PVV?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha je zit dus meer in de SP hoek dan in de PVV-hoek?
Hier op FOK! wel. Heb er in de media en in mijn directe omgeving nog niets over gehoord eigenlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:31 schreef Odaiba het volgende:
Zijn er dus mensen die niet gaan stemmen omdat ze dan hopen dat het geen 30% haalt?
Dat is iets wat deze vorm van referenda nogal stimuleert.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:31 schreef Odaiba het volgende:
Zijn er dus mensen die niet gaan stemmen omdat ze dan hopen dat het geen 30% haalt?
Zijn daar eigenlijk cijfers over? (Bij het EU-Grondwetreferendum destijds heeft De Hond de motieven van voor- en tegenstanders gepeild.)quote:Op woensdag 6 april 2016 13:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, jij niet. Maar een (groot) deel van het nee-kamp zeker wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |