quote:Een team dat in de eerste dagen na de verdwijning van Kris Kremers en Lisanne Froon in 2014 in Panama naar de vrouwen op zoek is gegaan, is op een paar honderd meter afstand van hen gestopt met zoeken. Dat zegt Peter Froon, de vader van Lisanne, in een documentaire die donderdag wordt uitgezonden. De vrouwen waren op dat moment waarschijnlijk nog in leven.
Volgens Froon hebben reddingshonden een signaal afgegeven in het gebied waar later resten en spullen van de vrouwen werden gevonden. "Normaal slaan honden aan als ze iets bespeuren, alleen die honden hebben toen getwijfeld", zegt hij in de documentaire.
De begeleidster van de honden heeft hem laten weten dat ze nog altijd spijt heeft dat ze toen niet heeft doorgezocht. "Als je de kaarten bekijkt dan is in het ieder geval geen kilometers", zegt Froon. "Dan hebben we het eerder over een paar honderd meter." De vrouwen leefden op dat moment waarschijnlijk nog, omdat hun telefoon dagen na de vermissing nog is gebruikt.
Bron: http://nos.nl/artikel/209(...)sanne-in-panama.htmlquote:In de documentaire zeggen de ouders van Lisanne dat er nu ook forensisch bewijs is voor de theorie dat de twee vriendinnen tijdens hun wandeling een ongeluk hebben gehad. Voor de ouders staat hiermee vast dat de vrouwen tijdens hun wandeling in de jungle van Panama zijn verongelukt.
Het Nederlands Forensisch Instituut bevestigt dat er meerdere botbreuken zijn geconstateerd in de linkervoet van Lisanne. Die kunnen alleen zijn ontstaan terwijl ze in nog leven was en door "stomp mechanisch inwerkend geweld". Dat duidt op een valpartij.
Laat die reeks maar lekker dicht.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
Het laatste topic van de Kris en Lisanne reeks
Niet helemaal. De broer van Kris is het alvast niet eens met wat er in de uitzending wordt beweerd:quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zouden de Kremertjes het eens zijn met deze ongeluktheorie?
quote:
Mee eens idd.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Grijzemassa het volgende:
Break Free, wat een prachtig eerbetoon aan Lisanne.
Niet van gekomen?quote:Op donderdag 7 april 2016 06:50 schreef Marrije het volgende:
Bedankt domnivoor.
En bedankt Max voor het openen.
Duidelijk verhaal. Dan hoeft de expeditie ook niet meer....
Gemiste kans, daar waar de honden twijfelden.
En de relevantie is?quote:
Ik heb in die tijd de stille hoop gehad dat ze hier niet zouden lezen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En de relevantie is?
Goede documentaire, waarin ook pijnlijk duidelijk werd hoe afschuwelijk de familie van Lisanne het hijgerige gespeculeer vond.
Ze hadden het met name over 'de media'. Ik ga er daarom maar vanuit dat ze die reeks nooit gelezen hebben. Maar het geeft wel aan dat ze nooit op die speculatieve 'hulp' hebben zitten wachten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb in die tijd de stille hoop gehad dat ze hier niet zouden lezen.
Ik denk ook niet dat dat het doel van de reeks was. Er was immers uiteindelijk niets meer te helpen, behalve dan een speurtocht naar de feitelijke gebeurtenissen die tot hun dood lijdden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hadden het met name over 'de media'. Ik ga er daarom maar vanuit dat ze die reeks nooit gelezen hebben. Maar het geeft wel aan dat ze nooit op die speculatieve 'hulp' hebben zitten wachten.
Ja, dat is zo, maar je kunt het ook niet verbieden, vind ik.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het ging, volgens mij, juist om de zich CSI-wanende internetters. Werd dat niet letterlijk gezegd door de schoonzus? Daar mag de reeks gerust toe gerekend worden. Volgens mij hebben deelnemers ook nog lopen mailen over hun 'ontdekkingen' met de familie. En dan verongelijkt zijn dat er geen reactie kwam.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hadden het met name over 'de media'. Ik ga er daarom maar vanuit dat ze die reeks nooit gelezen hebben. Maar het geeft wel aan dat ze nooit op die speculatieve 'hulp' hebben zitten wachten.
Ja, helaas klopt dat.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het ging, volgens mij, juist om de zich CSI-wanende internetters. Werd dat niet letterlijk gezegd door de schoonzus? Daar mag de reeks gerust toe gerekend worden. Volgens mij hebben deelnemers ook nog lopen mailen over hun 'ontdekkingen' met de familie. En dan verongelijkt zijn dat er geen reactie kwam.
Je hebt gelijk. Dat van die CSI-opmerking was me ontschoten en die duidde vooral op de internet-detectives. Liet me leiden door de headlines in beeld.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Het ging, volgens mij, juist om de zich CSI-wanende internetters. Werd dat niet letterlijk gezegd door de schoonzus? Daar mag de reeks gerust toe gerekend worden. Volgens mij hebben deelnemers ook nog lopen mailen over hun 'ontdekkingen' met de familie. En dan verongelijkt zijn dat er geen reactie kwam.
Het is allemaal met de beste bedoelingen gedaan wrs.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:32 schreef agter het volgende:
Pardon, zijn er echt mensen van Fok! geweest die de families lastig gevallen hebben?
Wat in en in triest. Bah.
Dat heeft niets met fok te maken. Maar alles met de mindset van die mensen. Bah.
Ze moeten op de hoogte geweest zijn van wat er hier gebeurde. In een tv-uitzending waar ze aan hebben meegewerkt werd een bewerkte foto uit het FOK-topic getoond.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:32 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ze moeten op de hoogte geweest zijn van wat er hier gebeurde. In een tv-uitzending waar ze aan hebben meegewerkt werd een bewerkte foto uit het FOK-topic getoond.
Ja, het was bij de wilde spinnen af. Om je kapot te schamen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:00 schreef A_Fortiori het volgende:
Het was soms ook bij de beesten af, hoe sommigen hier vonden de macht in pacht te hebben met alle respectloosheid van dien. Ik neem aan dat familie dat ook wel weet, dat dit niet voor iedereen geldt. Internet heeft gewoon zijn voor- en zijn nadelen.
Ze hebben dus zelf het vlammetje aangewakkerd, soms kan het zo zijn dat je het aangewakkerde vlammetje niet meer in de hand hebt. (Blijft sneu, daar niet van)quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:40 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor zover ik weet heeft niemand contact gezocht met de families zelf.
Wel zijn sommige bevindingen doorgegeven aan de door de families opgerichte site "Vind Kris en Lisanne" en later "Answers for Kris" Die bevindingen kwamen dan bij de contactpersoon terecht, Nikkie van Passel.
Vergeet niet dat de ouders van Kris zelf overtuigd waren van een misdaad en daar alle mogelijke hulp en aandacht voor vroegen, heel begrijpelijk.
Als er wel users rechtstreeks contact met familie gezocht hebben is dat idd schandalig maar is dat zo?
Ja die schoonzus moppert en de rest van de familie vindt dat ze onzin lult.quote:Op maandag 11 april 2016 18:11 schreef Marrije het volgende:
Die schoonzus moppert wat over de media, maar ik heb die ouders daar niet over gehoord. Die broer ook niet volgens mij. Er wordt vooral heel warm en liefdevol gepraat over Lisanne
wat een agressieve reactie... Nare manier van communiceren als je t mij vraagt.quote:Op maandag 11 april 2016 18:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja die schoonzus moppert en de rest van de familie vindt dat ze onzin lult.
Of dacht je dat er bij een documentaire ook wat gemonteerd werd, om de algehele census weer te geven?
In een reportage van een half uur die over de laatste reis van Lisanne gaat, is het natuurlijk niet echt logisch om iedereen hetzelfde zegje over de media te laten doen. Dat was niet de insteek van, maar een keerzijde. En dan is een keer duidelijk stelling nemen door een familielid duidelijk genoeg. Logische keuze van de programmamakers.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:47 schreef Marrije het volgende:
De rest van de familie praat heel warm over lisanne, als zij het media aspect zo belangrijk vonden voor de docu zou dat vast wel opgenomen zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Ze hadden het ook indirect best kenbaar kunnen maken, maar niks. Komt eerder op mij over dat de ouders zich daar al wat overheen gezet hebben. Wat natuurlijk prima kan, wat schoonzus ook zei, lisanne was zoveel meer dan dat mediadrama.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een reportage van een half uur die over de laatste reis van Lisanne gaat, is het natuurlijk niet echt logisch om iedereen hetzelfde zegje over de media te laten doen. Dat was niet de insteek van, maar een keerzijde. En dan is een keer duidelijk stelling nemen door een familielid duidelijk genoeg. Logische keuze van de programmamakers.
Het was niet mijn bedoeling, maar ik snap wat je bedoelt. Excuses.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
wat een agressieve reactie... Nare manier van communiceren als je t mij vraagt.
De rest van de familie praat heel warm over lisanne, als zij het media aspect zo belangrijk vonden voor de docu zou dat vast wel opgenomen zijn.
Dan denk ik, sympathiek dat je zegt dat het niet je bedoeling was. En dan lees ik dat je mijn mening als hautain bestempelt en dat je mij in een hoek drukt met een zogenaamd verwijt. Haalt toch weer wat van die sympathie af...quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling, maar ik snap wat je bedoelt. Excuses.
Wat ik bedoelde over te brengen is dat het mijns inziens onzin is om te denken dat de rest van de familie het niet eens zou zijn met het uitgezonden stukje van de schoonzus. In die famlilie is heus wel consensus over dit soort dingen. Anders werd het niet zo uitgezonden (want reken maar dat de familie de montage heeft mogen inzien). Van ouders zend je bovendien de persoonlijke gevoelens uit en een schoonzus kan goed verwoorden welke andere krachten er speelden in het hele proces.
Ik vind het wel wat hautain om te blijven volhouden dat de familie de kritiek op de media dan ook wel kenbaar had kunnen maken of dat de schoonzus kennelijk voor haar zelf sprak. Die hele familie is nul komma nada aan wie dan ook verplicht. Verwijten aan mensen die onbedoeld in de media kwamen door een dramatisch verlies van een geliefde... Ik zal het wel nooit begrijpen, geloof ik.
Ik vind het vreemd dat jij denkt te kunnen beoordelen wat een familie al dan niet gezegd moet hebben in een documentaire. En dat vind ik hautain ja, want ik vind een bescheidener opstelling gepaster in deze. Maar het was verder niet mijn bedoeling je persoonlijk te diskwalificeren. Ik vind alleen die ene veronderstelling niet gepast.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan denk ik, sympathiek dat je zegt dat het niet je bedoeling was. En dan lees ik dat je mijn mening als hautain bestempelt en dat je mij in een hoek drukt met een zogenaamd verwijt. Haalt toch weer wat van die sympathie af...
Ik verwijt ze niks. Dat zij iets niet aangeven wil niet zeggen dat ze dat niet vinden, maar ook niet dat ze dat nog wel zo vinden. En ook niet dat ik vind dat ze het anders maar hadden moeten aangeven. Ik zeg alleen, ze hebben het niet aangegeven, hadden ze wel kunnen doen, net als de schoonzus. Jij vindt dat overbodig, ik niet. Verschil van mening, prima toch. Maar maak daar alsjeblieft niet van dat ik het ze verwijt dat ze dat niet hebben gedaan.
Als er al sprake is/was van rancune (w00fer), dan krijg ik eerder het idee dat die ouders dat al voorbij zijn, dat gerelativeerd hebben.
Dat is wat de docu mij vooral laat zien, die positieve benadering van de ouders.
Alleen jonge blanke vrouwen komen in aanmerking voor werelwijde aandacht bij een raadselachtige verdwijning.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:23 schreef donderdopje het volgende:
dit topic!
Als jullie zulke goeie speurneuzen zijn.
Ik heb nog wel een mooie cold case voor jullie
de verdwijning van Jimmy Hoffa
dat moeten is niet aan de orde, kan of had gekund wellicht. Dat maakt het alweer minder stellig.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat jij denkt te kunnen beoordelen wat een familie al dan niet gezegd moet hebben in een documentaire. En dat vind ik hautain ja, want ik vind een bescheidener opstelling gepaster in deze. Maar het was verder niet mijn bedoeling je persoonlijk te diskwalificeren. Ik vind alleen die ene veronderstelling niet gepast.
Dat 'kunnen' is aan de documentairemakers. Jíj verbindt daar aan dat de familie dat heeft verzuimt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat moeten is niet aan de orde, kan of had gekund wellicht. Dat maakt het alweer minder stellig.
nogmaals, ik geef aan dat ze dat niet hebben aangegeven, dat ze dat wel hadden kunnen doen, ik zeg niet dat ze dat hadden moeten doen. Met het woord verzuim impliceer je gewoon weer, of nog steeds, dat ik vind dat ze iets niet hebben gedaan wat ze hadden moeten doen. Dat klopt dus niet. Ik vind niet dat zij dat hebben verzuimd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat 'kunnen' is aan de documentairemakers. Jíj verbindt daar aan dat de familie dat heeft verzuimt.
Foto van MeloD op hetzelfde punt, kort voor de verdwijning van Kris en Lisanne:quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het bruggetje over de Pianista rivier, ongeveer 50 meter voor de oversteekplaats van auto's en motoren.
Amelia Earhart dan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alleen jonge blanke vrouwen komen in aanmerking voor werelwijde aandacht bij een raadselachtige verdwijning.
Geen rancune vanuit mij maar wellicht waren ze boos over bepaalde speculaties. Ik heb ze altijd gezien als zeer sterk, ook bij RTL Late Night enzovoorts dus ik kan me dat ergens voorstellen, maar in deze uitzending had dat gewoon geen plek.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan denk ik, sympathiek dat je zegt dat het niet je bedoeling was. En dan lees ik dat je mijn mening als hautain bestempelt en dat je mij in een hoek drukt met een zogenaamd verwijt. Haalt toch weer wat van die sympathie af...
Ik verwijt ze niks. Dat zij iets niet aangeven wil niet zeggen dat ze dat niet vinden, maar ook niet dat ze dat nog wel zo vinden. En ook niet dat ik vind dat ze het anders maar hadden moeten aangeven. Ik zeg alleen, ze hebben het niet aangegeven, hadden ze wel kunnen doen, net als de schoonzus. Jij vindt dat overbodig, ik niet. Verschil van mening, prima toch. Maar maak daar alsjeblieft niet van dat ik het ze verwijt dat ze dat niet hebben gedaan.
Als er al sprake is/was van rancune (w00fer), dan krijg ik eerder het idee dat die ouders dat al voorbij zijn, dat gerelativeerd hebben.
Dat is wat de docu mij vooral laat zien, die positieve benadering van de ouders.
Dat laatste zie ik anders, schoonzus kreeg en nam daar de ruimte voor.quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:34 schreef W00fer het volgende:
[..]
Geen rancune vanuit mij maar wellicht waren ze boos over bepaalde speculaties. Ik heb ze altijd gezien als zeer sterk, ook bij RTL Late Night enzovoorts dus ik kan me dat ergens voorstellen, maar in deze uitzending had dat gewoon geen plek.
Met die zoektocht vond ik dat nog wel het moeilijkste. Soms zei ik tegen mijzelf van kunnen ze niet dit of dat nog onderzoeken als ik die beelden weer zag. Toch is er op een gegeven moment gestopt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik anders, schoonzus kreeg en nam daar de ruimte voor.
Maar verder kwam het niet terug, ik zie dat als, (of het speelt helemaal niet, of) andere dingen hadden de prioriteit.
Omdat er geen bereik was met de mobiele telefoon. En het is uren en uren teruglopen voordat je iemand tegenkomt. Er zijn veel dingen die we eigenlijk niet weten.quote:Op donderdag 21 april 2016 00:00 schreef DeMolay het volgende:
dan vraag aan de experts , waarom is als de een botbreuken heeft de ander geen hulp gehaald
Ja, ik was het ook tegengekomen.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:18 schreef Flor_Cayena het volgende:
Zat wat te zoeken en zag op thedailybeast een update over K & L Panama van een journalist, had iemand anders dit ook gelezen, het is in het engels,www.thedailybeast.com/art(...)ama-disappeared.html
Dat verhaal van Walter is niet nieuw. Hij schreef dat kort na de verdwijning al op het forum.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:43 schreef Flor_Cayena het volgende:
Inmiddels bij Boquete ning forum wezen kijken, er staat daar ook een draadje erover, bij de reacties beweerd ene Walter hun gezien te hebben.............
Ik heb het nog eens doorgelezen. Er staat toch nieuwe info in, al is het niet veel.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:18 schreef Flor_Cayena het volgende:
Zat wat te zoeken en zag op thedailybeast een update over K & L Panama van een journalist, had iemand anders dit ook gelezen, het is in het engels,www.thedailybeast.com/art(...)ama-disappeared.html
Wat vetgedrukt is is nieuw.quote:... her denim shorts, which were allegedly found zipped and folded on a rock high above the waterline near the headwaters of the Culebra ...
thanks, gekeken. Ik hoop dat ze snel antwoorden kunnen krijgen op al hun vragenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
knip
http://www.npo.nl/eenvandaag/25-07-2014/AT_2015447
Oke. Hier staat ook iets nieuws in:quote:Op zondag 31 juli 2016 03:20 schreef Grijzemassa het volgende:
2e van 3 delen in The Daily Beast
http://www.thedailybeast.(...)of-panama-alive.html
De rugzak is dus niet door K en L op die plek achtergelaten.quote:"The pack was wedged into a mess of flotsam on the bank, the Ngobe woman said, and she was sure it hadn’t been there the day before.
De vindplaatsen zijn wel te achterhalen.quote:By the end of August, a total of 33 skeletal fragments had been linked to the missing women using DNA tests. Twenty-eight of the recovered bones were the small metatarsals of Lisanne’s left foot, still in its boot and sock, and reportedly found behind a tree near the river.
Unfortunately, the information about where any of the remains were found doesn’t get much more specific than that.
Verwijst naar dezelfde link als Domnivoor 2 dagen voor het plaatsen van dit artikel hier postte.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:15 schreef A_S_R het volgende:
WAS DE DOOD VAN KRIS EN LISANNE TOCH GEEN ONGELUK?
http://www.sevendays.nl/n(...)ne-toch-geen-ongeluk
Die selfie bovenaan het artikel had ik nog niet eerder gezien. Hoe komen ze daar dan aan?quote:Op maandag 25 juli 2016 18:18 schreef Flor_Cayena het volgende:
Die selfie zat ook in de Break free uitzending. Maar dit is geen snapshot van die video maar een echte foto. Aan de metadata kun je zien dat hij van een mobiele telefoon komt. Perico kan er vast meer over vertellen als hij meeleest.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die selfie bovenaan het artikel had ik nog niet eerder gezien. Hoe komen ze daar dan aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel verklaarbaar. 'In de jungle, zoals in Panama, is van een lichaam binnen een week niets meer over, alleen botten' volgens Frank van de Goot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:11 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben wat dit gebeuren behoorlijk een newbie, maar wat ik me al sinds de hele reeks hier in BNW afvroeg (wat vast behandeld zal zijn); is er een verklaring waarom men, als ik het goed heb, al vrij snel botten vond, maar ik neem toch aan dat een lijk niet zo snel vergaat?
Vast een domme vraag
Wow... indrukwekkend en hartverscheurend.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:44 schreef Grijzemassa het volgende:
The women had also used a roll of toilet tissue to spell out something (possibly another arrow or an SOS) on a boulder, even placing a rusty mirror in the center of the letters to reflect sunlight and perhaps flag passing helicopters.
[ afbeelding ]
http://www.thedailybeast.(...)e-and-the-bones.html
Mee eens en een mooie uitspraak als afsluiter wat mij betreft;quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wow... indrukwekkend en hartverscheurend.
En hiermee zijn veel vragen beantwoord. Goed speurwerk van The Daily Beast.
Als nabestaande zou ik hier misschien ook wel vrede mee hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:52 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mee eens en een mooie uitspraak als afsluiter wat mij betreft;
Plinio—who knows the dangers and the beauty of the cloud forests as well as anyone—calls this a story with no real villain.
“The only thing to blame,” he says, “is the jungle itself.”
media is maar media,je kan zeggen wat je wilt,voor je eigen belang of voor de belangen van derdenquote:Op maandag 8 augustus 2016 15:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als nabestaande zou ik hier misschien ook wel vrede mee hebben.
Natuurlijk wil je meer bewijzen of redenen vinden wat er is gebeurt maar een ongeluk klinkt niet heel vreemd natuurlijk.
Ik vond het ook wel interessant wat ze schreven over die laatste foto's waar Kris nog gezond op staat. Dat deze wellicht gemaakt zijn toen ze al beseften dat ze waren verdwaald en de foto's maakten om hun weg terug te vinden.
De blik van Kris vond zo'n onderzoeker opvallend omdat ze al zorgelijk keek en niet meer zo blij als eerder.
Dat vond ik ook altijd wel. Ze staat er vreemd op.
Tja, de dame die dit schreef is een verhalenschrijfster die een website heeft waar ze ook het verhaal van KenL als een smeuïg mysterie presenteert. Hoe betrouwbaar zijn haar beweringen, of zoals op WS ook als reactie kwam, wellicht heeft P het wel gezegd maar heeft hij haar in de maling genomen omdat hij het zat was om uitgehoord te worden door sensatiezoekers.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:36 schreef A_S_R het volgende:
[..]
media is maar media,je kan zeggen wat je wilt,voor je eigen belang of voor de belangen van derden
soms de waarheid,soms pure propaganda
Plinio gaf hier algemene info over het gebied, maar heeft ook tegen 2 Panamese mensen verteld dat de meiden vermoord zijn
´´Okay, now to my revelation. My husband and I returned from Panama City a few days ago and the man who was sent to drive us from the David airport back to Boquete was Plinio Montenegro, one of the community of local guides who works for a company called "Boquete Tree Trek." He told me he walks all over Panama all the time, taking the trail back and forth to Bocas, a several days' trek, as we know, frequently. He had already conducted a couple on a multi-hour hike before he collected us. We were definitely the easy part of his day.
Now Plinio is not just any guide; he's the man who's been deputized to run the task force that's setting forth the new regulations for Panama's trails and guides. A reminder: tourism is BIG in Panama and this is an important task force. That makes Plinio a pretty credible source, in my book.
So, as we spoke, the conversation gravitated to the disappearance of Kris and Lisanne (well, duh, I wasn't about to let that chance slip by), and right off the bat Plinio said he believed they were murdered. Needless to say, I sat up a little straighter.... ´´
post nr 356
http://www.websleuths.com(...)-April-2014-7/page24
hoe hij dit weet of verondersteld is de vraag,weet hij mss daadwerkelijk meer?..hij ging hier op de zaak in ,in de kranten vertelt hij meer over het algemeen
Zo heb ik het ook altijd gezien. Die jungle is een gevaarlijke plek als je er onvoorbereid in gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:52 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mee eens en een mooie uitspraak als afsluiter wat mij betreft;
Plinio—who knows the dangers and the beauty of the cloud forests as well as anyone—calls this a story with no real villain.
“The only thing to blame,” he says, “is the jungle itself.”
Op de brilglazen zie je de onderarm van Lisanne. Daar kan ik niets anders van maken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:46 schreef A_S_R het volgende:
wie zou het op de rechter glas van Kris´ bril kunnen zijn ?
blijkbaar selfie als op de mirador
https://www.flickr.com/ph(...)m-72157652982967349/
https://www.allmystery.de(...)062,kolaz_brille.jpg
Ik denk dat dat komt doordat ze met een andere zonnebril in de zon heeft gezeten.quote:verder ziet het Lisanne´voorhoofd ook wat vreemd uit
tot haar wenkbrauwen heeft ze kleur gekregen,of is het combi met zweet.maar dan zie je plots andere kleur van de huid
https://www.allmystery.de(...)e_Sonnenbrille_2.jpg
hier is dat omgecirkeld
https://www.flickr.com/ph(...)m-72157652982967349/
hier is beter te zien zonder omcirkeling
Plinio verteld tegen de journalist van de links hierboven een heel ander verhaal.quote:
Er is geen andere dader dan de Jungle zelf...............quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:02 schreef A_S_R het volgende:
mss zullen onze deutsche freunden wel een dader vinden?
There is no evidence that the pictures were even taken by the girls.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:19 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Er is geen andere dader dan de Jungle zelf...............
Er staat dat er een foto is waar Kris op staat met een hoofdwond. De halve foto met alleen het rode haar?quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:59 schreef Poedelini het volgende:
Misschien nog interessant;
http://www.ad.nl/amersfoo(...)-wc-papier~a76839b8/
Die stukken van Jeremy Kryt had ik op 9 augustus gepost.quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:59 schreef Poedelini het volgende:
Misschien nog interessant;
http://www.ad.nl/amersfoo(...)-wc-papier~a76839b8/
Die foto is niet openbaar gemaakt.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er staat dat er een foto is waar Kris op staat met een hoofdwond. De halve foto met alleen het rode haar?
Een zware hoofdwond beperkt weer wat scenario's en maakt het zeker dat Kris gevallen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontzettend verdrietig om die reconstructie te lezen. Als het inderdaad zo gebeurd is breekt het m'n hart dat één van de twee zoveel langer in leven is geweest, kan me niet voorstellen waar zij allemaal wel niet doorheen gegaan is...quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:57 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Die foto is niet openbaar gemaakt.
Jeremy Kryt zegt in het bezit te zijn van alle foto's en dat is vooral erg belangrijk qua tijdslijn zoals hij in zijn reconstructie aangeeft.
The Lost Girls of Panama: The Camera, the Jungle, and the Bones
http://www.thedailybeast.(...)e-and-the-bones.html
quote:Op zondag 4 september 2016 20:49 schreef bladwijzer het volgende:
Hoe zit dat hier nou met de arm van Lisanne op deze selfie van K en L?Wat is er met die arm ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De arm waarmee ze het fototoestel/camera vasthoudt, ik vind dat er zo raar uitzien.quote:
Het maken van een selfie met een fototoestel,quote:Op maandag 5 september 2016 13:20 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
De arm waarmee ze het fototoestel/camera vasthoudt, ik vind dat er zo raar uitzien.
Heb geprobeert het na te doen maar lukt me niet zal wel aan mij liggen daarom vraag ik het
Tis niet dat ik nooit een selfie gemaakt hadquote:Op maandag 5 september 2016 13:25 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het maken van een selfie met een fototoestel,
Net 1 zelf gemaakt als test, afdrukken met wijsvinger gaat heel natuurlijk.
Zie niks vreems aan de foto....
Canon Powershot SX270 kopen en kijken of het dan luktquote:Op maandag 5 september 2016 18:01 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Tis niet dat ik nooit een selfie gemaakt had![]()
Maar ik vind die arm er zo vreemd uit zien, ik bedoel dus dat ik probeer mijn arm ook zo in beeld te krijgen als op de foto, dat lukt me niet.
Heeft niets met type camera te maken.quote:Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Canon Powershot SX270 kopen en kijken of het dan lukt
Dan blijft er maar 1 factor over....quote:Op maandag 5 september 2016 18:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Heeft niets met type camera te maken.
quote:Op zondag 4 september 2016 20:49 schreef bladwijzer het volgende:
Hoe zit dat hier nou met de arm van Lisanne op deze selfie van K en L?Ik blijf het ook een vreemde houding vinden van haar arm,misschien toch geen selfie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar is deze foto door derde genomen.
Natuurlijk heeft het soort camera en het gewicht te maken met hoe je je hand en arm houdt tijdens het maken van een selfie. Ik snap overigens nog steeds niet wat er onnatuurlijk aan deze foto zou zijn.quote:Op maandag 5 september 2016 18:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Heeft niets met type camera te maken.
Is gewoon een selfiequote:Op dinsdag 6 september 2016 00:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik blijf het ook een vreemde houding vinden van haar arm,misschien toch geen selfie.
maar is deze foto door derde genomen.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:36 schreef Copycat het volgende:
Ja, ik denk dat die ontvoerende indiaan ze heeft gedwongen ongedwongen op de foto's te staan.
Grappig dat er gereageerd wordt met voorbeelden van selfies. Zover was ik zelf ook nog wel gekomen met denken. De specefieke houding op de foto van K en L en de focus kloppen niet, dat is wat ik bedoel. Ik denk eigenlijk dat ze de camera ergens opgezet hebben, een boomstronk of zo. Ze kijken bijna recht in de camera, dat lijkt me niet te kloppen met hoe ze hem vasthoudt.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is gewoon een selfie
kijk na deze, ook rare vorm van arm, maar dat komt door de manier van vasthouden en de diepte wat je ziet
[ afbeelding ]
Op mijn selfies met een Powershot SX270 HS staat mijn arm er ook zo op. Niets bijzonders.quote:Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Canon Powershot SX270 kopen en kijken of het dan lukt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar deze foto is waarschijnlijk met een iPhone gemaakt. Dat zie je aan de metadata: 72 bits, Exif-versie 0221.
Het enige opmerkelijke is dat Lisanne met de iPhone van Kris fotografeert en Kris de rugzak van Lisanne draagt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Domnivoor op 06-09-2016 11:48:55 ]
Misschien dat ze alleen het knopje in drukt?quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:21 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Grappig dat er gereageerd wordt met voorbeelden van selfies. Zover was ik zelf ook nog wel gekomen met denken. De specefieke houding op de foto van K en L en de focus kloppen niet, dat is wat ik bedoel. Ik denk eigenlijk dat ze de camera ergens opgezet hebben, een boomstronk of zo. Ze kijken bijna recht in de camera, dat lijkt me niet te kloppen met hoe ze hem vasthoudt.
in Bocas was zelfde houding..alleen zie je onderarm niet.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:21 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Grappig dat er gereageerd wordt met voorbeelden van selfies. Zover was ik zelf ook nog wel gekomen met denken. De specefieke houding op de foto van K en L en de focus kloppen niet, dat is wat ik bedoel. Ik denk eigenlijk dat ze de camera ergens opgezet hebben, een boomstronk of zo. Ze kijken bijna recht in de camera, dat lijkt me niet te kloppen met hoe ze hem vasthoudt.
Twee jonge meiden die lekker vrolijk selfies aan het maken zijn op vakantie, kan me voorstellen dat er onderling wat gedold wordt en ze niet exact dezelfde pose aannemen op elke foto. Lijkt me niet vreemd of wel?quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:55 schreef A_S_R het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
vind wel wat vreemd hoe Lisanne op de tweede foto staat
terwijl ze op de bovenste foto nog logischerwijze voor de halve hoofd boven Kris staat,op de onderste foto staat ze voor de halvekop onder Kris
Bij mij zijn juist méér vragen ontstaan.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wow... indrukwekkend en hartverscheurend.
En hiermee zijn veel vragen beantwoord. Goed speurwerk van The Daily Beast.
RapaNui on the fire!quote:Op zondag 25 september 2016 17:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bij mij zijn juist méér vragen ontstaan.
- Waarom is gekozen voor de nieuwe versie dat de zoektochten op 6 april begonnen i.p.v. op 4 april, zoals alle records aantonen?
- De locatie toont aan dat de meiden juist niet verdwaald waren en zich keurig op het (hoofd)pad bevonden.
- De meiden zouden daar ergens een week lang hebben gezeten/gelopen en zelfs een poging hebben gedaan om na middernacht de rivier over te steken. Wie doet dat nou? En waarom?
- De criminoloog (of zoiets) beweert dat het hevig regende toen de nachtfoto's werden genomen. De foto's die wij kennen tonen droge rotsen en de foto in de Daily Beast toont droog papier.
- FvdG geeft 50% kans dat de scheuren in de voetbeentjes door een val zouden zijn veroorzaakt. De andere 50% kans kan door een normale blessure die ook vaak voorkomt bij 4-daagse wandelaars. Waarom kiest Jeremy/Daily Beast voor de val?
- Er zijn items gevonden aan beide oevers. Dit geeft stof tot nadenken. De broek bevond zich aan de oever aan de Bocas kant, het papier aan de oever a/d Boquete kant. Dit betekent dat tenminste één van de twee jonge vrouwen de rivier heen-en-terug had overgestoken.
- Iedereen zou die spullen daar kunnen hebben neergelegd in de nacht tussen 7-8 april.
- Etc
- Etc
- Etc
Hoezo zijn vele vragen beantwoord? Helemaal niet. Verre van.
Ik heb vanaf het begin al nadrukkelijk betoogd dat ze niet zijn verdwaald. Dat is nu bevestigd.quote:Op zondag 25 september 2016 17:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bij mij zijn juist méér vragen ontstaan.
- Waarom is gekozen voor de nieuwe versie dat de zoektochten op 6 april begonnen i.p.v. op 4 april, zoals alle records aantonen?
- De locatie toont aan dat de meiden juist niet verdwaald waren en zich keurig op het (hoofd)pad bevonden.
- De meiden zouden daar ergens een week lang hebben gezeten/gelopen en zelfs een poging hebben gedaan om na middernacht de rivier over te steken. Wie doet dat nou? En waarom?
- De criminoloog (of zoiets) beweert dat het hevig regende toen de nachtfoto's werden genomen. De foto's die wij kennen tonen droge rotsen en de foto in de Daily Beast toont droog papier.
- FvdG geeft 50% kans dat de scheuren in de voetbeentjes door een val zouden zijn veroorzaakt. De andere 50% kans kan door een normale blessure die ook vaak voorkomt bij 4-daagse wandelaars. Waarom kiest Jeremy/Daily Beast voor de val?
- Er zijn items gevonden aan beide oevers. Dit geeft stof tot nadenken. De broek bevond zich aan de oever aan de Bocas kant, het papier aan de oever a/d Boquete kant. Dit betekent dat tenminste één van de twee jonge vrouwen de rivier heen-en-terug had overgestoken.
- Iedereen zou die spullen daar kunnen hebben neergelegd in de nacht tussen 7-8 april.
- Etc
- Etc
- Etc
Hoezo zijn vele vragen beantwoord? Helemaal niet. Verre van.
On the fire............ouch.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:10 schreef A_S_R het volgende:
[..]
RapaNui on the fire!![]()
groot gelijk
helemaal niets is bekend,alhoewel.bij sommige meer dan bij de anderen![]()
ik heb onlangs nog met Ingrid Lommers gesprokken,en ze zei:Ik denk dat de familie van Lisanne & Kris dit liever niet hebben.
dat is idd zo.maar als je vanuit gaat dat de dader rondloopt,en dat er andere dingen zijn gebeurd:in de eerste instantie zijn ze volgens Kremers ??zeker niet verdwaald??,en vervolgens 180 graad ommekeer zoals in de films van Rambo of Rocky:??ze zijn in onzichtbare ravijn gevallen??.nu volgens DB in de rivier dan weer
als je niet verdwaald bent,kan je ook niet zomaar ergens vallen..als dat wel het geval was dan waren daar al 100 doden want gids moet ook voor of achter touristen lopen ,draagt ze niet in handen,dan was sowieso nog iemand gevallen,zeker oudere mensen..
bedankt vd Goot dat de familie nu opgelucht is.terwijl ze meer van het gebied hebben gelopen en gezien dat vd Goot zelf
Boquete is klein stadje waar mensen elkaar goed kennen en weten wie wat doet
dat daily beast moet men niet serieus nemen..goedkope journalistiek
hij heeft wel da laatste levende gesprokken dat de meiden levend heeft gezien..quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
On the fire............ouch.
Kryt beweert 4 weken lang in Boquete te hebben doorgebracht.
Kryt, die zich in gevaarlijke situaties waagt, zich graag kleedt als een Rambo en meegaat met (para)militairen op zoek naar zware criminelen.
Kryt die gedurende 4 weken géén poging heeft gedaan om de Pianista Trail te lopen? Dát mis ik in zijn verhaal.
Lecia - Lizzie - Lucy - Lazyquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:39 schreef A_S_R het volgende:
[..]
in zn artikel noemt hij SINAPROC Security Director in Boquete Lecia Espinoza terwijl die vrouw LIZZIE Espinosa heet
je schrijft belangrijke artikel,laat je hem aan de hele wereld zien,en weet niet de juiste naam van paar mensen die je gesprokken hebt?amateuristisch
Oei oei, die is nog niet jarigquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:57 schreef Domnivoor het volgende:
Randnieuws:
De Nederlandse journalist Okke Ornstein is in Panama opgepakt. Er hangt hem 20 maanden cel boven het hoofd wegens smaad en laster. De aanleiding hiervoor zijn kritische reportages over Panama.
Ornstein heeft zich intensief beziggehouden met de verdwijning van Kris en Lisanne:
http://www.2doc.nl/docume(...)nder-de-vulkaan.html
http://nos.nl/artikel/214(...)epakt-in-panama.html
De privé-detective die vanaf de 2e dag vd vermissing werd ingehuurd door het stel dat door Ornstein is geïnterviewd, heeft als eerste het tijdschema "vertrek van school om 1 uur" gevonden/vastgelegd. [25:30 en 33:30]quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:57 schreef Domnivoor het volgende:
Randnieuws:
De Nederlandse journalist Okke Ornstein is in Panama opgepakt. Er hangt hem 20 maanden cel boven het hoofd wegens smaad en laster. De aanleiding hiervoor zijn kritische reportages over Panama.
Ornstein heeft zich intensief beziggehouden met de verdwijning van Kris en Lisanne:
http://www.2doc.nl/docume(...)nder-de-vulkaan.html
http://nos.nl/artikel/214(...)epakt-in-panama.html
Bron?quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:25 schreef A_S_R het volgende:
De verdwijning van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama komt door een misdrijf. De dader heeft met meer moorden en verdwijningen in de buurt te maken. Er zijn daar diverse personen vermist in de loop van de tijd. Kris en Lisanne hebben een ‘gedwongen’ lift gehad in een vrachtwagen pick up. Een embleem op de deuren van de pick up is overgespoten, maar je kunt door het reliëf nog steeds zien dat er een embleem heeft gezeten. Is het voertuig van de (semi-)overheid geweest? Heeft de dader iets met uniformen te maken? Kris en Lisanne zijn vastgehouden in een kleine, donkere ruimte met golfplaat, aan de rand van een kleine plaats. De buitenkant van het gebouwtje heeft een zachtgele kleur. Het lijkt net of er ter plaatse een meer dan vermoeden bestaat wie de dader is. Maar er heerst een sfeer van angst om erover te praten.
Ik kom hierop uit:quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:19 schreef Domnivoor het volgende:
http://angel-wings.nl/paranormaal/2015/01/voorspellingen-2015/
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kom hierop uit:
http://paranormaal.blog.n(...)ende-jaar-verwachten
Tja.
quote:Joran van der Sloot kwakkelt met zijn gezondheid, ik zie een recept voor diarree.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |