Het verschil is dat NK nog nut heeft voor een buitenlandse grootmacht (China) als buffer tegen westerse of Japanse invloed via ZK. NK kan nog voldoende middelen vergaren vanwege de coulance van China, en met de landsgrens met China is er ook meer mogelijkheid tot handel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom het zo verschilt. Misschien wel omdat Castro echt een communist was, met als doel het stichten van een communistische staat, waar dat voor Kim Il-sung niet gold. Dat was écht een gestoorde idioot en blijkbaar zit het in de genen.
Maar Cuba is, hoewel arm, een relatief welvarend land. Het BBP is er twee keer zo hoog als in Korea, geen concentratiekampen, geen barbaarse en middeleeuwste straffen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:11 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Het verschil is dat NK nog nut heeft voor een buitenlandse grootmacht (China) als buffer tegen westerse of Japanse invloed via ZK. NK kan nog voldoende middelen vergaren vanwege de coulance van China, en met de landsgrens met China is er ook meer mogelijkheid tot handel.
Cuba is voor niemand interessant sinds de Sovjets er weggingen.
Daar heb je denk ik gelijk in.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom het zo verschilt. Misschien wel omdat Castro echt een communist was, met als doel het stichten van een communistische staat, waar dat voor Kim Il-sung niet gold. Dat was écht een gestoorde idioot en blijkbaar zit het in de genen.
Noord-Korea lijkt met het archetype fascistische staat, nog veel meer dan Italië of Duitsland in/voor de oorlog.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik gelijk in.
Vanuit marxistische hoek hoor ik vaak ook dat de Noord-Koreaanse leiders niet eens erg geboeid waren in het marxisme. Hun ervaringen en cultuur waren vooral een beetje feodaal ingesteld en uit hun acties en theorie zou ook geen affiniteit met marxistische leer blijken. Bij iemand als Castro is dat wel anders.
Velen noemen de staat ook fascistisch.
Eigenlijk wel ja. Brrr.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Noord-Korea lijkt met het archetype fascistische staat, nog veel meer dan Italië of Duitsland in/voor de oorlog.
Cannabis schijnt er legaal te zijn. Iets anders positiefs heb ik nog niet kunnen ontdekken.quote:
Hoe kut en verschrikkelijk het verder daar ook is, heel veel "feitjes" over Noord-Korea bleken achteraf niet te kloppen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:15 schreef Tchock het volgende:
Man, hoe meer je over Noord-Korea leest hoe groter de verbazing wordt. Ze hebben onder andere een strafkamp voor politieke gevangen op 2 kilometer van de plek waar ze nucleaire wapens testen.
Klopt ja, het is er legaal las ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Cannabis schijnt er legaal te zijn. Iets anders positiefs heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Weinig last van smog, waarschijnlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ja, dat is enkel voor hun PR natuurlijk.![]()
Als je in de elites daar zit zal het ook wel goed leven zijn. Sterker nog, in Pyongyang leven volgens mij elites die als een soort façade dienen om toeristen te laten denken dat iedereen zo relaxt leeft.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 21:29:08 ]
Waar baseer je dat op? Ik besef me dat heel veel niet klopt. Daarom probeer ik me grotendeels te houden bij dingen die ik zelf kan verifiëren of die door heel veel bronnen worden gedekt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe kut en verschrikkelijk het verder daar ook is, heel veel "feitjes" over Noord-Korea bleken achteraf niet te kloppen.
Je lijkt wel een kritische blik te missen.
Ah ok, gelukkig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik besef me dat heel veel niet klopt. Daarom probeer ik me grotendeels te houden bij dingen die ik zelf kan verifiëren of die door heel veel bronnen worden gedekt.
In dit geval is de locatie van concentratiekamp Hwasong vrij bekend, net als de locatie van de kernproeven (ongeveer hier, al is de exacte plek gissen omdat ze ondergronds plaatsvinden).
Misschien is het 1,5 km uit elkaar, misschien drie. Daar wil ik vanaf zijn.
Dat ik mijn eigen twijfel er niet steeds bij typ wil niet zeggen dat ik die niet heb.
Soms lees je wel hele idiote dingenquote:
Ik kende hem verder niet maar ik hoop ook niet dat dit de trend zet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:33 schreef robin007bond het volgende:
Maar geen zorgen Tchock. Dat ik die meneer soms interessante dingen vind zeggen betekent niet dat ik dat artikel goed vond.
Welk debat?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:22 schreef Gutmensch het volgende:
Haha, Baudet legt het met z'n doorgesnoven kop wel af in dit debat.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kende hem verder niet maar ik hoop ook niet dat dit de trend zet.Je ziet wel vaker dat mensen uit Amerikahaat hele rare standpunten gaan verkondigen, trouwens.
Na Paars 1 was het eigenlijk al over met de pret. Er was nog even Bos maar daarna..quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat we hier met z'n allen zo'n heisa maken om dat Associatieverdrag, toont wel aan dat we in dit land goed de weg kwijt zijn op politiek vlak.
Dit dus.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Welk debat?
En waarom zou je naar een debat met Baudet kijken. Je kijkt toch ook geen Hart van Nederland?
Dat komt denk ik door het betere beleid van Castro. Anders kon die toenadering tot de VS op het moment ook nooit plaats hebben gevonden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar Cuba is, hoewel arm, een relatief welvarend land. Het BBP is er twee keer zo hoog als in Korea, geen concentratiekampen, geen barbaarse en middeleeuwste straffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |