Nice.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Fylax het volgende:
Referendumgenot op het fotoboek.
http://fotoboek.fok.nl/
Dan heeft diegene dus geen bewijs van je stem en kan je dus even flink in elkaar laten slaan, of weet ik het wat diegene in gedachte zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt iemand niet dwingen om een stemfie te maken waar je bij bent, omdat je uiteraard niet mee mag het stemhokje in. Dat moet je dus op een ander moment doen. De bedreigde gaat stemmen, maakt geen stemfie (of toont hem niet). En wat gebeurt er dan?
Dan ervaart de bedreigde persoon de consequenties van de bedreiger. Wat die consequenties zijn hangt natuurlijk van de specifieke situatie af.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt iemand niet dwingen om een stemfie te maken waar je bij bent, omdat je uiteraard niet mee mag het stemhokje in. Dat moet je dus op een ander moment doen. De bedreigde gaat stemmen, maakt geen stemfie (of toont hem niet). En wat gebeurt er dan?
Gelukkig is het verboden om anderen in elkaar te slaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan heeft diegene dus geen bewijs van je stem en kan je dus even flink in elkaar laten slaan, of weet ik het wat diegene in gedachte zou kunnen hebben.
Het kan ook zijn dat het stemfie maken een soort sociale druk wordt en dat als je er niet aan meedoet dat er ook wordt gedacht: "Die zal wel op PVV hebben gestemd" of iets dergelijks.
Kortom, dan gaat er iets strafbaars gebeuren. Het enige dat het strafbaar maken van de stemfie toevoegt, is dat het slachtoffer ook strafbaar wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:29 schreef robin007bond het volgende:
Dan heeft diegene dus geen bewijs van je stem en kan je dus even flink in elkaar laten slaan, of weet ik het wat diegene in gedachte zou kunnen hebben.
Ja, inderdaad. Als je geen stemfie maakt heb je dus wat te verbergen en doe je iets wat niet binnen de groep past.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat het stemfie maken een soort sociale druk wordt en dat als je er niet aan meedoet dat er ook wordt gedacht: "Die zal wel op PVV hebben gestemd" of iets dergelijks.
Klinkt een beetje als ''The Circle''.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Als je geen stemfie maakt heb je dus wat te verbergen en doe je iets wat niet binnen de groep past.
Haarscherp.quote:
Sluitende logica. Mensen die voor privacywetgeving zijn, zijn ook allemaal Silkroaddealendepedoterroristen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Als je geen stemfie maakt heb je dus wat te verbergen en doe je iets wat niet binnen de groep past.
Voetgangers die door rood heen lopen krijgen toch ook een bekeuring, ondanks dat zij degene zijn die onder een auto terecht komen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kortom, dan gaat er iets strafbaars gebeuren. Het enige dat het strafbaar maken van de stemfie toevoegt, is dat het slachtoffer ook strafbaar wordt.
Zoek zelf de fout maar in je eigen vergelijking.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voetgangers die door rood heen lopen krijgen toch ook een bekeuring, ondanks dat zij degene zijn die onder een auto terecht komen?
Niet allemaal natuurlijk, maar 99.999% waarschijnlijk wel. Hoezo?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Sluitende logica. Mensen die voor privacywetgeving zijn, zijn ook allemaal Silkroaddealendepedoterroristen.
Ja hallo, als ik een Turk onder mijn fiets krijg, ben ík toch zeker het slachtoffer?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voetgangers die door rood heen lopen krijgen toch ook een bekeuring, ondanks dat zij degene zijn die onder een auto terecht komen?
Niet gevonden, ik heb hulp nodig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoek zelf de fout maar in je eigen vergelijking.
Vroeg me af of Robin me even kon helpen aan een pondje ket.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk, maar 99.999% waarschijnlijk wel. Hoezo?
Moet je je auto weer helemaal schoonmaken...quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja hallo, als ik een Turk onder mijn fiets krijg, ben ík toch zeker het slachtoffer?
Hmm.. Lakschade. Niet aan gedacht nee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja hallo, als ik een Turk onder mijn fiets krijg, ben ík toch zeker het slachtoffer?
Ryon is nu eenmaal socioloog.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoek zelf de fout maar in je eigen vergelijking.
Je maakt door het verbieden van de stemfie het verkopen van je stem (wat net zo goed strafbaar is) moeilijker. Niet al dat soort mensen zijn "slachtoffer".quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kortom, dan gaat er iets strafbaars gebeuren. Het enige dat het strafbaar maken van de stemfie toevoegt, is dat het slachtoffer ook strafbaar wordt.
Komt zijn familie je in elkaar beuken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik stel gewoon voor dat we moord ook legaliseren. Want je zou maar onder dreiging een moord begaan, en dan worden gestraft terwijl jij het slachtoffer van de bedreging bent.quote:
Sowieso nooit knoflooksaus nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nog meer onidentificeerbare vloeistoffen in mijn döner.
Pechtold verkoopt z'n stem naar verluidt aan Dijsselbloem. Bron:quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je maakt door het verbieden van de stemfie het verkopen van je stem (wat net zo goed strafbaar is) moeilijker. Niet al dat soort mensen zijn "slachtoffer".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
Slinkse verwijzing naar du_ke.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk, maar 99.999% waarschijnlijk wel. Hoezo?
Ik vind dit een immoreel plan. Het is hier toch zeker de USofA niet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:35 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik stel gewoon voor dat we moord ook legaliseren. Want je zou maar onder dreiging een moord begaan, en dan worden gestraft terwijl jij het slachtoffer van de bedreging bent.
Dan wordt het hoog tijd dat we van alle stemmers de telefoon gaan controleren als ze het stembureau verlaten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je maakt door het verbieden van de stemfie het verkopen van je stem (wat net zo goed strafbaar is) moeilijker. Niet al dat soort mensen zijn "slachtoffer".
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel. Ik zeg juist dat het verbieden van een stemfie het moeilijker maakt het strafbare feit van je stem verkopen te plegen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat we van alle stemmers de telefoon gaan controleren als ze het stembureau verlaten.
Stemmen verkopen is namelijk toch al strafbaar. Ook zonder stemfieverbod. Er is dus nog steeds geen toegevoegde waarde van het stemfieverbod gegeven.
De (waarschijnlijk dodelijk verveelde) leden van het stembureau zijn in het stemlokaal aan te treffen tussen 07.30 en 21.00.quote:
Genoteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:40 schreef freako het volgende:
[..]
De (waarschijnlijk dodelijk verveelde) leden van het stembureau zijn in het stemlokaal aan te treffen tussen 07.30 en 21.00.
Ja, dat weet ik wel. Maar het is geen van beide gemakkelijk aantoonbaar. Tenzij je echt telefoons gaat controleren natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel. Ik zeg juist dat het verbieden van een stemfie het moeilijker maakt het strafbare feit van je stem verkopen te plegen.
Beetje knikkebollen in je stoel. Zo nu en dan pretenderen een paspoort te controleren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:40 schreef freako het volgende:
[..]
De (waarschijnlijk dodelijk verveelde) leden van het stembureau zijn in het stemlokaal aan te treffen tussen 07.30 en 21.00.
Alsof er niet allang AIVD-mannen meeluisteren met onze telefoongesprekken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel. Maar het is geen van beide gemakkelijk aantoonbaar. Tenzij je echt telefoons gaat controleren natuurlijk.
Dingen proberen te voorkomen met ontraceerbare, niet handhaafbare verboden heeft namelijk niet zo veel zin. Dingen twee keer verbieden trouwens ook niet.
Ga je er zelf nog zitten?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:40 schreef freako het volgende:
[..]
Precies, zeg gewoon foto van jezelf in het stemhokje verdomme.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Kunnen we het woord "stemfie" gewoon niet meer gebruiken vandaag?
¤ 100 euro aan vergoeding voor die GeenStijl-poppekast ontvangen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Beetje knikkebollen in je stoel. Zo nu en dan pretenderen een paspoort te controleren.
Sowieso dat ze meelezen in de POLSC.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof er niet allang AIVD-mannen meeluisteren met onze telefoongesprekken.
Waarom nie?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Kunnen we het woord "stemfie" gewoon niet meer gebruiken vandaag?
Arme agenten. Geen salaris kan die verloren onschuld compenseren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso dat ze meelezen in de POLSC.
Dat denk ik ook wel, ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso dat ze meelezen in de POLSC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |