#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 15:26 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! ![]() ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() | |
Anne | dinsdag 5 april 2016 @ 16:13 |
Totdat je ooit een klapband hebt gehad. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 16:29 |
Twee handen aan het stuur voelt veiliger, maar ik zie mijzelf bijvoorbeeld niet gedurende een rit van 2 uur constant 2 handen aan het stuur houden. Links zit vaak op m`n knie en rechts op 3 uur. | |
Fer | dinsdag 5 april 2016 @ 20:19 |
Niet dat iemand echt iets verkeerd deed, maar op de autobahn kwam een lange hoge werkbus, een Master/Movano voorbij met 145, terwijl ik 140 reed. Maar met flinke regen en dat betonnen wegdek gaf dat een giga spray, hele weg wit, nog tien keer erger dan naast een vrachtwagen, die 80 gaat. | |
goed_volk | dinsdag 5 april 2016 @ 20:29 |
Die redresseerstrook he.... Gister een idioot op de motor die het nodig vond een aantal auto's daarover in te halen. Met 140 km/u... Het is weer mooi weer en weg zit weer vol met debielen die denken dat ze motor kunnen rijden.... | |
daNpy | dinsdag 5 april 2016 @ 21:01 |
Vanmiddag afgesneden op een rotonde door een knakker in zijn Focus. Zag daarna dat hij zat te bellen en 2 stoplichten verder ging hij door rood rechtsaf. Goed bezig wel ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 5 april 2016 @ 21:16 |
Heb een keer gezien dat een Range Rover over de redresseerstrook en daarna de middenberm op de A4 ging inhalen haha, die reed zeker 160km/h. Dan heb je best wel ballen maar ben je wel echt een retard, of z'n remmen waren stuk of Speed the movie! | |
Fer | woensdag 6 april 2016 @ 10:09 |
Zo'n (bij nader inzien domme) actie deed ik ook een tijdje terug. Iemand inhalen die middenop een snelweg met twee stroken bleef rijden. Zeker een meter op de redreseer en enkele centimeters langs zijn spiegel. Achteraf niet heel netjes. | |
Jihawti | woensdag 6 april 2016 @ 11:16 |
Oh ja dat op twee stroken tegelijk schoolmeestertje spelen, heel irritant is dat. Links rijdt veertig, rechts 70 maar zo'n eikel besluit dan dat iedereen achter hem moet blijven want MIJN ASFALT, MIJN!!! Ik stel me dan zo voor dat het zo'n type is dat vroeger niet kon omgaan met keuzes. Want als hij voor de paprikachips koos, dan kreeg de ander de naturel en hij niet! En andersom! Frustratie!!! En dat zijn moeder dan maar steeds toegaf omdat ie anders zijn broertje bleef treiteren zodat die vooral geen lol beleefde aan zijn zakje Croky. Ik noem ze altijd Bassies, alles is voor hen. | |
Ridocar | woensdag 6 april 2016 @ 11:29 |
Gisteren met het uitlaten van de hond. In een 30-zone. Hoor ik achter mij een auto zeker 3 keer opschakelen. Ik dacht, die rijdt zeker geen 30, wat ook klopte toen deze rakelings langs mij reed (ik liep op de grens weg-berm). Is het zo'n vrouw die waarschijnlijk haar kinderen net had opgehaald. Ik krijg dan altijd de neiging om dan voor de auto te gaan staan, maar ik ben bang dat zo'n stomme kut geen noodstop kan maken en 'm in een geparkeerde auto zet of mij (+hond) aanrijdt. Dat risico neem ik dan maar niet. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2016 @ 11:36 |
Bal op de weg gooien ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 6 april 2016 @ 11:48 |
Net als van die types die vol in de ankers moeten bij elke drempel om dan meteen weer vol het gas in te trappen zodra ze erover zijn... tot de volgende drempel en dan herhaalt het zich weer ![]() | |
Carlos93 | woensdag 6 april 2016 @ 13:59 |
Drempels zijn dan ook gewoon ondingen. Zeker die drempels in een 50km/h weg. Als je een drempel aanlegt zorg dan ook dat je er met die snelheid zonder schade overheen kunt. Het is tenslotte een 50km/h weg. Dus ik zou niet moeten hoeven afremmen naar 25-30 om er zonder problemen overheen te komen. | |
Tunafish | woensdag 6 april 2016 @ 15:45 |
Weet je zeker dat het een 50km/u weg is? ![]() | |
Simterklaas | woensdag 6 april 2016 @ 16:04 |
Zo'n weg ken ik ook, inderdaad. Zeer irritant. | |
ambertje90 | woensdag 6 april 2016 @ 16:27 |
Nou als jullie dachten dat jullie je ergerden in het verkeer... http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 16:30 |
![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2016 16:32:48 ] | |
Simterklaas | woensdag 6 april 2016 @ 16:30 |
![]() | |
Gezicht | woensdag 6 april 2016 @ 16:46 |
Laastst posttie iemand hier exact een situatie uit dat filmpje (X5 die geen richting aangeeft, vervolgens commentaar van de camerawagen precies hetzelfde). Fok!kers op Dumpert? ![]() | |
Woelwater | woensdag 6 april 2016 @ 16:49 |
Dan kun je zelf wel nagaan hoe triest het allemaal is ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 16:50 |
Dat moet mijn filmpje zijn geweest ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 16:51 |
Ik heb die reacties gelezen op dumpert, maar het interesseert mij vrij weinig. Nogmaals (En gelijk maar even voor de laatste keer) Ik noem mezelf "de zeurende chauffeur" Wat impliceert dit? Dat ik, jawel... " Zeur " Ik dik (hihihahahoho) Het ook aan, als die dashcam uitstaat dan ben ik de rust zelve achter het stuur. ÉN nogmaals, de meeste die dashcam filmpjes online zetten, doen dit van crashes of dergelijk, niet van dagelijkse irritaties zoals een fietser die laat oversteekt of een automobilist die het vast zet, dat doe IK wel. Denk dat dit ook een van de redenen is dat mensen zo op mij afgeven op dit gebied (De zeurende chauffeur filmpjes) Omdat ze namelijk zélf ook dit soort dingen irritant vinden en zeurend in de auto zitten, alleen zetten zij het niet online. | |
Gezicht | woensdag 6 april 2016 @ 16:57 |
Als je filmpje gewoon op youtube staat kunnen ze het zo op Dumpert overnemen natuurlijk. | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 16:58 |
Klopt | |
Gezicht | woensdag 6 april 2016 @ 17:02 |
Om het hier verder gezellig te houden zal ik maar niet inhoudelijk ingaan op de filmpjes. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 17:05 |
Uiteraard begrijp ik dat. | |
BigSmurf | woensdag 6 april 2016 @ 17:12 |
Eerlijk is eerlijk, zonder op de inhoud in te gaan, gedurende het filmpje kreeg je me met je manier van klagen wel aan het lachen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 17:15 |
Maar dááárrrr doe ik het ook om. Ik klaag op een overdreven manier op alles en iedereen, ik zit zelf ook cónstant fout, maar dit is weer eens iets anders dan de zoveelste "CYKA BLYAT" * Auto vligt over de kop * Compilatie. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 6 april 2016 @ 17:21 |
Niet netjes nee, maar wat die andere doet is ook erg irritant. Dan doe ik het ook weleens.. | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 17:26 |
Ik zal niet meer in dit topic met filmpjes te vinden zijn. | |
Jihawti | woensdag 6 april 2016 @ 17:55 |
Ik vond het ook best grappig soms. Hij is zich ook zeker bewust van zijn eigen gekkigheidjes dus ik snap het gehaat ook niet zo ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 18:10 |
Dat is ook niet de bedoeling, daar is een apart topic voor. ![]() | |
Ridocar | donderdag 7 april 2016 @ 09:19 |
Maar waarom is die dumpertlink hier neergezet? | |
CherryLips | donderdag 7 april 2016 @ 09:21 |
Kakker ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 09:39 |
Heeft vast teveel naar de Ghost Rider filmpjes op Youtube gekeken. Maar dit soort gasten verpesten het wel voor de motorrijders die zich wél aan de regels houden. | |
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 09:43 |
Ik heb éénmaal de redresseerstrook moeten gebruiken, dat was toen ik op de motor van een rotonde afkwam op de linker rijstrook en er iemand waar ik al naast reed zonder te kijken besloot te gaan inhalen en dus naar links kwam. Gelukkig was de redigeerstrook er, anders had ik in de vangrail gehangen. Meneer de inhaler was totaal niet onder de indruk. | |
ambertje90 | donderdag 7 april 2016 @ 10:39 |
Irritaties op de weg? Lijkt me nog al duidelijk toch? | |
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 10:52 |
Heel goed. Daar is het filmpjes topic voor | |
jatochneetoch | donderdag 7 april 2016 @ 11:12 |
Er mochten toch geen filmpjes meer geplaatst worden in het filmpjes topics? Of is het weer verandert? | |
Woelwater | donderdag 7 april 2016 @ 11:15 |
In dit topic mag het nog gewoon, en daar hoort het ook eerder thuis dan bij serieuze irritaties. ONZ / Funny links, pics & clips - #191 Zonder TT | |
Ridocar | donderdag 7 april 2016 @ 11:18 |
Sta jij op een van de filmpjes, of is dit gewoon een poging een FOK!er af te zeiken? | |
jatochneetoch | donderdag 7 april 2016 @ 12:19 |
ambertje remde terwijl ze ook het gas los had kunnen laten ![]() | |
Woelwater | donderdag 7 april 2016 @ 12:28 |
Ambertje is geen kerel? ![]() | |
jatochneetoch | donderdag 7 april 2016 @ 12:29 |
Door de naam ging ik uit van een vrouw. Maar hij/zij heeft inderdaad een mannetje poppetje. | |
Woelwater | donderdag 7 april 2016 @ 12:35 |
Ik eerst ook, tot ik na een rare opmerking "haar" pohi checkte en zag dat ze alleen in PTA post. Was het een vrouw geweest dan had er ook wel wat R&P tussen gestaan. | |
CherryLips | donderdag 7 april 2016 @ 13:43 |
Wel een ponyclub in de sig. | |
deezler | donderdag 7 april 2016 @ 22:07 |
Er zijn ook mannen die van paarden houden. ![]() | |
Simterklaas | donderdag 7 april 2016 @ 22:19 |
Misschien is het wel een brony ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 8 april 2016 @ 12:40 |
Maar dat filmpje is toch van Braddie? Of zijn Ambertje en Braddie/Badge hetzelfde figuur? | |
Tunafish | vrijdag 8 april 2016 @ 13:27 |
Dat zou een plottwist zijn zeg ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 8 april 2016 @ 13:35 |
En dan blijkt Braddie opeens de collega van VanNelle te zijn en zijn grootste angst, een leerling die het niet kan, eens heeft opgeschreven in verhaalvorm. | |
vannelle | vrijdag 8 april 2016 @ 14:13 |
Veel verder kun je er niet naast zitten. Bovendien, wat heb ik hier mee te maken? | |
Pizza_Boom | vrijdag 8 april 2016 @ 14:20 |
Had ik het concullega moeten noemen? Wat jij ermee te maken hebt? Jij hebt kennis, weet hoe je dingen in de geest van de regel moet behandelen en kan het common sense principe goed toepassen. Beide anderen missen hier gedeeltes van. ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 april 2016 @ 14:58 |
Ah so... Maar ik geef al een aantal jaar geen les meer al is de kennis gelukkig nog niet verdwenen. ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 8 april 2016 @ 14:59 |
Waarom rijdt opeens minstens de helft van de snorscooteraars tegenwoordig met een dekentje over hun benen? | |
Cat-astrophe | vrijdag 8 april 2016 @ 15:01 |
Poosje geleden reed ik achter een slapstick ![]() Voorganger reed al heel rustig door de bebouwde kom. Te rustig. Check op chauffeur: grijs haar en klep op. Liever langzaam en veilig dan snel en boem dus ik sukkel er achteraan. Dorp uit, er wordt vaart gemaakt en we komen bij een splitsing. Op dit punt komt het fietspad weer op de rijbaan en is alleen nog maar gescheiden door een hoge stoeprand. Voorganger speelt het klaar om met zijn achterwiel precies die stoeprand te pakken. Wieldop stuitert van de auto af en rolt rechtop over dat fietspad. Waar een fietser aankomt, die de dop zeer verbaasd ontwijkt ![]() Voorganger heeft niks in de gaten en rijdt lekker door. Helaas scheidden onze wegen zich een kilometertje later. Achterband liep niet leeg en nij stopte niet, maar anders had ik hem nog kunnen vertellen waar hij zijn wieldop kon vinden (niet gesignaald om hem te laten stoppen want ik was bang voor paniek) | |
jatochneetoch | vrijdag 8 april 2016 @ 16:09 |
Iemand beweerde dat Ambertje op het filmpje van Braddie voor kwam ![]() | |
Nattekat | vrijdag 8 april 2016 @ 16:22 |
Voor dat soort momenten zou je een dashcam moeten hebben ![]() | |
roos85 | zaterdag 9 april 2016 @ 11:11 |
Wat is toch met mensen die menen hun telefoon te moeten gebruiken als ze op de snelweg rijden ![]() Net op A16 richting Breda, reed op de middelste baan een of ander koekblik,snelheid zakte en zwenkte regelmatig naar rechts en weer terug. Dus had al een vermoeden, dus ga inhalen en jahoor madame zat op haar telefoon ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 9 april 2016 @ 11:49 |
Ik heb wel eens getoeterd als mensen dat deden... Vliegt zo'n telefoon door de auto van schrik. ![]() ![]() | |
Rewimo | zaterdag 9 april 2016 @ 11:56 |
Gisteren in Essen, ik rij het centrum uit de oprit naar de snelweg op. Dit is een redelijk korte oprit, in het begin twee banen maar al vrij snel eindigt de linkerbaan. Het was druk dus het doseerlicht bovenaan de oprit was in werking. Eerst komt er een kleine BMW die zich nog even voor mij en mijn voorligger drukt - waarna hij uiteraard moest stoppen vanwege de rij voor het doseerlicht ![]() Ik sluit aan bij mijn voorganger (op dit punt eindigt de linkerstrook zo'n beetje) en ineens zit er een idioot zowat in mijn linkerzijkant ![]() ![]() Tijdje later kwam ie rechts voorbij over een invoegstrook. Zielig figuur ![]() | |
Fer | zaterdag 9 april 2016 @ 12:56 |
Verzonnen, volgens Fok zijn alle Duitser heer in verkeer en rijden alleen Nederlanders gestrest rond. | |
Rewimo | zaterdag 9 april 2016 @ 14:11 |
Wat ben ik dan? Ik rij met Duits kenteken. Je maakt me onzeker! ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 april 2016 @ 14:28 |
![]() ![]() | |
Fer | zaterdag 9 april 2016 @ 15:30 |
Vraag het de Fokker die dit vinden. Ik merk amper verschil tussen NL/DE het is daar iets rustiger en het tempo ligt iets hoger, maar verder... | |
Rewimo | zaterdag 9 april 2016 @ 15:43 |
Ik merk zelf wel degelijk verschil inderdaad ![]() | |
DrMarten | zaterdag 9 april 2016 @ 18:21 |
Vandaag stuk gereden waar van die radarpalen staan die je snelheid aangeven. 3 palen 3x een andere snelheid terwijl ik hem op de cruise control had ![]() Zet dan niks neer. | |
Jihawti | zaterdag 9 april 2016 @ 20:00 |
Irritatie: k*tpubers met grote middelvingers op de fiets. Net voor me had een Nissan Micra waarschijnlijk een broekpoepmomentje met die knakkers. Hij moest al zwaar in de remmen voor die drie, vervolgens fietsten ze ijskoud alsnog verder de weg op, waardoor hij nog moest uitwijken ook, en als toetje kreeg hij drie puberale middelvingers achter zich aan. Alsof hij iets fout had gedaan. Met dank aan zijn reactievermogen lagen ze nu niet als kneuzenjam op de weg, toch? Je zou ze toch ![]() | |
deezler | zaterdag 9 april 2016 @ 20:22 |
Die dingen staan er vooral om mensen langzamer te laten rijden, niet om jouw werkelijke snelheid aan te geven. Onderweg van mijn werk naar huis staat zo'n paal die regelmatig oplicht met de tekst "U rijdt te snel". Maar dat ding geeft dat altijd aan, maakt niet uit of je nu 130 rijdt of stilstaat in de file. | |
Van_Poppel | zaterdag 9 april 2016 @ 20:24 |
Die dingen werken toch wel goed...op dat 70km-stuk waar zo'n paal staat probeer ik me toch wel aan de snelheid te houden. ![]() | |
DrMarten | zaterdag 9 april 2016 @ 20:42 |
Als ik de cruise control op iets boven de 80 heb ingesteld en de ene paal geeft 87, de andere 81 en de derde 76 aan dan is er toch echt iets mis. | |
WcPot | zaterdag 9 april 2016 @ 20:51 |
Heel herkenbaar. ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 9 april 2016 @ 21:02 |
Maar toch ga je ongemerkt iets minder hard rijden... Dan werken ze wat mij betreft prima. Liever zo'n paal dan een drempel, waarbij de onderkant van de wagen wordt gepolijst. ![]() | |
WcPot | zaterdag 9 april 2016 @ 21:20 |
Drempels zijn ook vaak te stijl. Als je er bijvoorbeeld 60 mag moet je er ook met 60 overheen kunnen rijden en niet af moeten remmen naar 30. Misschien heeft Koos hier nog wel een goed antwoord op ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 9 april 2016 @ 21:27 |
Ik ken een collega die over bepaalde drempels schuin moet rijden. ![]() ![]() | |
WcPot | zaterdag 9 april 2016 @ 21:43 |
Dan zal de auto ook wel iets aangepast zijn als ze scheef over drempels moeten rijden. | |
JDude | zaterdag 9 april 2016 @ 22:11 |
Ik heb inmiddels al bij heel wat gemeenten gewerkt maar klachten over te steile drempels zijn op een hand te tellen. Veel vaker vindt men dat ze niet genoeg afremmen. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 april 2016 @ 22:25 |
Wat een belachelijk volk loopt er toch rond ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 april 2016 @ 22:28 |
In mijn wijk ook iemand met een zeer lage auto die niet anders kan dan de drempels diagonaal te nemen ![]() | |
Simterklaas | zaterdag 9 april 2016 @ 22:41 |
Dit. Als je op een 50 weg van net geen 4 kilometer je snelheid zo'n 6 keer moet halveren, dan is dat op z'n zachts gezegd, behoorlijk irritant. Ik ken ook serieus een plek waar ze het leuk vonden om twee totaal verschillende drempels achter elkaar te plaatsen. Welke randmongool bedenkt zoiets? ![]() Of deze stiekeme rakker op een Y-splitsing: ![]() Leuk als het donker is. Als je het toevallig niet weet en je gaat iets te hard, dan rijd je zo een band lek. Als iedereen zich gewoon aan de snelheidsregels houdt, dan zijn die dingen ook helemaal niet nodig. | |
Pizza_Boom | zaterdag 9 april 2016 @ 22:49 |
Maar dat is standaard. En dan gaat men eens controleren en bekeuren in een klaagwijk en dan blijken de bewoners voor het merendeel van de bekeuringen aansprakelijk te zijn. ![]() | |
Oceanview | zaterdag 9 april 2016 @ 23:29 |
Mensen die gaan dubbel parkeren om even te laden/lossen terwijl er gewoon genoeg plek is. Als er geen plek is snap ik het nog wel maar met zulke gaten kun je hem zelfs erin krijgen zonder achteruit file te parkeren. | |
karr-1 | zaterdag 9 april 2016 @ 23:34 |
Mensen die een bus van het werk mee naar huis nemen zijn al erg genoeg, maar die zet je uiteraard niet bij jezelf voor de deur neer. Nee die zet je 2 straten verderop op een dusdanige manier neer dat er ook niemand meer langs of naast kan. Ik heb soms de neiging om een foto te maken en door te sturen naar het bedrijf in kwestie met de vraag of ze hun chauffeurs wat beter op kunnen voeden. | |
Pizza_Boom | zondag 10 april 2016 @ 01:22 |
Sowieso busjes in een woonwijk... Prima dat je zo'n ding mee naar huis neemt, maar gooi hem niet in het stuk waar iedereen op uitkijkt. Je hebt vaak zat plekken aan de zijkant van huizen, zet zo'n ding lekker daar neer. Bij kennissen in de buurt staat zo'n ding waarvan iedere nacht de standkachel aan staat. Lekker rustig slapen is er ook niet meer bij dan, maakt nog best geluid. | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 01:31 |
Iemand in de straat reed jarenlang zo'n l3h2 Transit en Ducato. Steevast ieder ochtend de eerste 50 meter ijskoud in de toerenbegrenser en dan keihard remmen voor de drempel. Jammer dat die dingen altijd net binnen de Apv vallen 6x2.05x2.40m ofzo. | |
Cat-astrophe | zondag 10 april 2016 @ 08:46 |
Daar word ik zo link van ![]() ![]() | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 08:54 |
M'n ouders hebben een hoekhuis en kijken vanuit de woonkamer heel gezellig tegen de busjes aan de zijkant aan. Nou ja, busjes, het zijn behoorlijke gevaartes. M'n buurman nam z'n busje van het werk ook altijd mee naar huis, maar ik woon in het centrum met eigen parkeerplekken en die waren al te smal, dus dat was echt aankloten het eerste jaar. Na veel klagen (want ik gebruik de auto vaak s avonds en kwam dan als laatste thuis van alle buren, en dan paste ik gewoon niet meer op m'n plek) hebben ze de parkeerplaatsen verruimd. Jeej. Uitstappen was nog steeds een uitdaging, maar de auto paste erin. Wat doet de buurman? Die schaft een grotere bus aan. Zo eentje die ook aan de voorkant een meter uit het vak puilde. Daar heeft de vve een stokje voor gestoken, dat ging te ver. Nu is het ruim een jaar goed gegaan, geen bussen op het parkeerterrein. Sinds kort nieuwe buren en ja, die hebben ook een bus. Dus nu schuift de hele boel weer in elkaar ![]() | |
deezler | zondag 10 april 2016 @ 10:37 |
Zolang het bij een neiging blijft is het niet erg. Als er zo'n paal staat, dan is er vaak ook wel een flitspaal in de buurt. | |
karr-1 | zondag 10 april 2016 @ 10:42 |
Kan er niet gewoon standaard in de verordening opgenomen worden dat werkbussen en vrachtwagens niet thuis horen in normale woonwijken. Ik snap dat het soms handiger is omdat ding mee naar huis te nemen, maar de parkeerplaatsen zijn er gewoon niet geschikt voor. Zet het ding dan lekker op je eigen oprit neer. | |
Piles | zondag 10 april 2016 @ 11:17 |
Ik vraag me af of er veel verschil tussen een Vito en een BMW X5 is. Die passen ook niet altijd even lekker in een vak. Dus waar trek je dan de grens. | |
karr-1 | zondag 10 april 2016 @ 11:20 |
Geen idee, afmetingen, soort auto. Daar is vast wel iets op te verzinnen. | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 11:25 |
Wat ik zei, de apv zegt meestal groter dan 6m 2,10m 2,40m. Daar vallen de meeste bussen net onder. | |
karr-1 | zondag 10 april 2016 @ 11:27 |
Dan zou een aanpassing van de apv dus aan de orde zijn. | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 11:49 |
Beter maken ze de parkeervakken breder, ik heb al dat een Leon, Golf of Megane met de spiegels al buiten de vakken uit steekt. | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 12:01 |
Misschien eens beter oefenen met inparkeren? | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 12:06 |
Hihihi hahaha, maar al parkeer ik precies in het midden, zolang de kleinste vakken nog steeds 1,95m mogen zijn, steken de spiegels uit | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 12:07 |
Hier is het ook zo hoor, ik sta naast een dikke Mercedes en die klapt gelukkig automatisch de spiegels in. Hij staat aan beide kanten van z'n vak buiten de lijntjes en hij zet hem altijd achteruit kaarsrecht erin. | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 12:10 |
Ik heb nog nooit een parkeervak gezien wat kleiner was als 2.10. Ergens begin jaren '90 was ik in een vlaag van verstandsverbijstering eens begonnen aan een carriére als aardbolstoffeerder, en toen al was de minimale breedtemaat voor parkeervakken 2.10 meter; geen flauw idee uit wat voor archeologisch archief jij die 1.95 meter haalt, maar dat is voor een beetje Goldwing al krap. | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 12:12 |
Als ik op zulke krappe vakken moest parkeren zou ik domweg systematisch de belijning negeren.. we rijden niet allemaal in een Daihatsjie Cuore. | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 12:12 |
Oh ja met de Leon kan ik dat ook, met ingeklapte spiegels past hij net in een vak. En voor de duidelijk, ik heb het over het parkeerterrein voor de supermarkt. Die voor mijn eigen huis zijn 2,50m ofzo. Kijk zelf maar Geplaatste markering vlak bij Ecuplein, 1060 Amsterdam https://goo.gl/maps/YLe11HQsHbH2 Op de streetview zie je een Exeo en een Octavia voor de Jumbo ingang staan. Die staan precies in een vak, past met spiegels echt net. [ Bericht 25% gewijzigd door Fer op 10-04-2016 12:22:34 ] | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 13:33 |
Ja da's haske leuk, als iedereen z'n auto maar uit laat puilen. Ik sta ongeveer aan het eind van het rijtje, wat gebeurt er als iedereen de belijning negeert? Huppatee, degene die als laatste thuiskomt mag via de kofferbak uitstappen. | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 13:35 |
Kijk, daar zie het dus ook: een paar mensen die de auto niet recht in het vak zetten en hop, dat vak ernaast is onbruikbaar. | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 13:42 |
Life is about choices. Je kunt ook je auto niet in een pijpenlaatje parkeren. | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 13:58 |
Parkeerplaats op huisnummer. Maar je weet alles toch beter. | |
Cat-astrophe | zondag 10 april 2016 @ 14:06 |
Parkeerergernissen! Mijn grootste by far is de situatie bij mijn huis. Ik woon aan het eind van een doodlopende straat (woonerf). Omdat de weg daar dus vrij breed is vinden velen het een goed idee om aan het eind van de straat te parkeren. Recht tegenover mijn oprit dus. Maar die ruimte heb ik nodig om uit te kunnen parkeren, want anders moet ik zigzaggend 100 meter achteruit voordat ik kan keren. Er staat dan ook een kruis op de weg, maar regelmatig wordt dat genegeerd. En aangezien ik niet ga patrouilleren leg ik telkens maar briefjes onder ruitenwissers. Maar soms heb ik zin om mijn auto er recht achter te zetten. Kunnen ze geen kant uit en weten ze ook hoe dat voelt. | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 14:36 |
Weet je zeker dat het geen kinderwagenstalling is? | |
karr-1 | zondag 10 april 2016 @ 14:40 |
![]() | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 14:50 |
Ikke wel; ik houd ervan om hier op de oprit op een centimeter precies langs de erfafscheiding van de buren te parkeren. Levert soms een krasje op een spiegel op, maar is gewoon een goede oefening. | |
CherryLips | zondag 10 april 2016 @ 15:50 |
Hier precies hetzelfde, incombinatie met smalle parkeerplekken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2016 @ 17:37 |
Ik rij vanmiddag hier:![]() Waar die cursor staat stond een Ford Focus Station. Achter die C1 was een parkeer plek en voor de C1, maar die Focus besloot vlak na die bocht (Waar iedereen zodra 'ie uitkomt z`n gas in trapt) Maar te gaan stil staan, midden op de weg, gevarenlichten aan ![]() Dan denk ik ![]() ![]() Het mag niet (Excuses) Maar eh: Deze situatie beschrijf ik hierboven.. | |
Jihawti | zondag 10 april 2016 @ 17:42 |
Kiiiijjjjk, goed bezig, pliesie! ![]() http://www.rtlnieuws.nl/n(...)esproken-na-klachten | |
Van_Poppel | zondag 10 april 2016 @ 17:43 |
Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft. | |
Woelwater | zondag 10 april 2016 @ 17:53 |
Ging een keer hier gelijk na de bocht parkeren, eerste vak in de rij waar die zwarte auto staat: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656 Dus rechtsaf, maar knipper aanhouden om gelijk rechts het eerste parkeervak in te gaan (was de enige die nog leeg was). Reed er ook zo'n lul voorbij die eerst achter me zat, op zijn voorhoofd wijzend omdat er blijkbaar iets gebeurde waar hij geen rekening mee hield ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2016 @ 17:56 |
Er valt vrij weinig "in te kijken" Die bocht is redelijk onoverzichtelijk, zeker als je van rechts komt. Als je van links komt is't prima te doen, maar je ziet pas wat er gebeurd als je halverwege die bocht bent. | |
Najieto | zondag 10 april 2016 @ 18:03 |
Als je weet dat het een onoverzichtelijke bocht is lijkt mij dat je je gas los laat ipv gas bijgeven. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2016 @ 18:05 |
Ik laat daar ook altijd m`n gas los totdat ik dus halverwege die bocht ben en kan zien hoe en wat, wat je ook in't filmpje hoort als't goed is. Je hebt van die gasten (Vaak zat meegemaakt) Die gaan direct in die bocht al gasgeven.. Dan ben je gewoon heel dom bezig. | |
Jihawti | zondag 10 april 2016 @ 18:05 |
Ik vind dat je het nu een beetje omdraait. Iemand die zijn auto ergens midden op de weg neer wil zetten, die moet in eerste instantie zelf nadenken over of hij gevaar oplevert op die plek. Een kind daar kun je dat niet van verwachten, vandaar dat je altijd moet opletten in het verkeer als er kinderen in de buurt zijn. Daarnaast moet elke bestuurder bedacht zijn op onverwachte zaken natuurlijk, maar ik vind dat MrBradge hier gewoon gelijk heeft hoor. | |
Najieto | zondag 10 april 2016 @ 18:08 |
Dat ben ik met je eens ![]() ![]() | |
Van_Poppel | zondag 10 april 2016 @ 18:17 |
Helemaal mee eens dat het een ongelukkige plaats is om stil te staan. MrBradge rijdt keurig door die bocht...en dan hoeft er dus geen noodstop aan te pas te komen als blijkt dat je niet kunt doorrijden. Zo hoort het ook. ![]() Mijn punt was eerder dat dit soort situaties aan de lopende band gebeuren. Je moet kunnen incalculeren dat je daar niet verder kunt rijden (file, kind of malloot die het handig vindt om daar stil te staan) | |
Jihawti | zondag 10 april 2016 @ 18:18 |
Ah okay, dan zijn we het gewoon eens ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2016 @ 19:10 |
Ook zo belachelijk inderdaad ![]() Mag jij raden welke auto zij steevast op de oprit plaatsen en welke op de openbare parkeerplek staat, met alsnog een meter tussen de auto en dat achterlijke hekje ![]() Edit: een beetje zoals dit dus ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 19:20:53 ] | |
Fer | zondag 10 april 2016 @ 21:39 |
Je kan twee auto's naast elkaar in een vak zetten, maar zodra ze groter zijn dan een Aygo kun je dus amper uitstappen. In de praktijk doet niemand ook moeite goed te parkeren en de enkelijg die het wel doet, zet hem dan in een vak, terwijl er links en rechts 1,5 meter over blijft. | |
Pizza_Boom | zondag 10 april 2016 @ 21:45 |
Ik heb een tijd in een buurt gewoond waar een paar busjesmensen hem, in een fileparkeerstukje een halve autolengte vanaf het begin zette. Gelukkig grote stoep, was snel over toen ik hem een paar keer echt strak erop zette en ze achter op redelijk klem stonden (en dan half op de stoep, een meter uit de weg, dus ik 20 cm vanaf de weg. Konden ze 's ochtends vroeg niet meer knap wegrijden, maar moesten ze 6x steken. Stom gedoe, als je knap parkeert kunnen er, afhankelijk van de lengte, 5 tot 6 auto's staan. Als er 2 van die figuren stonden, mocht je blij zijn als er 3 stonden. | |
Jihawti | zondag 10 april 2016 @ 21:55 |
Heb je geen busje voor nodig hoor. Mijn buurman hiero krijgt het voor elkaar met zijn Volvo. Er is ruimte om 3 auto's achter elkaar te laten fileparkeren, maar dat kan ie niet. Dus wat doe je dan? Dan zet je hem over twee plekken tegelijk heen natuurlijk! Halve plek voor je, zodat jij lekker makkelijk kan wegrijden en de rest kan de tijphus krijgen. Soms wagen de andere buren er te parkeren, en dan moet hij hem verderop parkeren (als in: steken). Dan staat zijn bak dus scheef over drie plekken tegelijk heen ![]() Hij kan het niet. Daarnaast is het een aso, maar hij kan het echt niet. | |
Tunafish | zondag 10 april 2016 @ 23:05 |
En mede hierom heb ik een motor die ik gewoon in de tuin parkeer ![]() | |
CherryLips | maandag 11 april 2016 @ 00:18 |
Daarom heb ik ook een klein bakje, denk dat m'n buren daar ook blij mee zijn ![]() | |
Nattekat | maandag 11 april 2016 @ 00:34 |
Tactiek: telkens 1 plek vrij houden met je buren ![]() Hier zijn buren die denken dat ze niet in het vak passen en dus maar 1,5 vak claimen met beide auto's. En nee, het is niet fileparkeren ![]() | |
vannelle | maandag 11 april 2016 @ 02:27 |
Als je je eigen spiegel krast dan is het minder dan een centimeter en bestaan je parkeerskills alleen maar in je hoofd. Niet zo stoer doen, ook jij bent niet perfect. | |
ambertje90 | maandag 11 april 2016 @ 09:35 |
Ik ken er wel een die daarin rijdt! Maar zo zou ik het niet durven hoor! ![]() | |
Gezicht | maandag 11 april 2016 @ 10:50 |
En dan zelf eruit klauteren via de achterbak zeker en die Renault wat ernaast staat komt ook never nooit niet meer achter z'n stuur zo. | |
Nattekat | maandag 11 april 2016 @ 10:54 |
Die staat echt asociaal scheef geparkeerd. Zijn probleem. | |
Gezicht | maandag 11 april 2016 @ 10:59 |
Die Renault links staat volgens mij gewoon netjes geparkeerd hoor, misschien ietwat naar links en wat scheef maar waarschijnlijk kon die niet hem niet anders zetten door die witte Audi(?) die links van hem staat, die KIA is een ander verhaal. | |
Nattekat | maandag 11 april 2016 @ 11:01 |
Die Audi is de hoofdschuldige in dit hele verhaal iig. Ik dacht dat je het over die Kia had, maar die hoeft natuurlijk niet aan die kant in te stappen. | |
Woelwater | maandag 11 april 2016 @ 11:02 |
Maar ook die Kia werd al wat opzij gedwongen door die zwarte Audi die daarnaast staat. Niet iedereen is in staat om door een kiertje uit zijn auto te klimmen. | |
Barcaconia | maandag 11 april 2016 @ 13:34 |
Mijn irritatie naar wielrenners werd gisteren weer wat versterkt. Groepje wielrenners wat uiteraard 4 breed de hele weg verspert. Ik kom aanrijden met auto en brede aanhanger (steekt ca 40cm buiten de auto links en rechts). Ik toeter eerst dat ze aan de kant moeten, want dat is blijkbaar normaal bij wielrenners dat ze dat niet uit zichzelf doen, en voor het inhalen toeter ik nog een keer dat ze ff achterom moeten kijken voor die aanhanger. Hij kijkt even vlug om dus ik dacht dat het wel goed zat. Ik haal dus in, direct als de achterbumper van de auto in zicht is gaan de tourhelden weer 4 breed fietsen en de linkse fietser raakt dus het spatbord van de aanhanger die hij totaal niet gezien had.. Gelukkig viel hij niet en geen gekke dingen maar waarom moeten die gasten de seconde dat ze naar links (denken te) kunnen ook meteen weer de hele breedte van de weg gebruiken... ![]() ![]() | |
vannelle | maandag 11 april 2016 @ 14:39 |
Als eigenaar van de Fiesta kwam ik ook eens bij mijn auto terug en kon ik er niet in. Moest het raampje open draaien, auto in z'n vrij zetten en achteruit duwen. Niet handig. ![]() | |
Gunner | maandag 11 april 2016 @ 15:23 |
Je parkeerde hem zelf ook niet geheel lekker in het vak dus zelf ga je ook niet helemaal vrijuit in deze ![]() | |
vannelle | maandag 11 april 2016 @ 15:28 |
Ik snap wat je bedoelt maar veel keuze had ik niet, rechts van mij stond al niet zoals het hoorde. Maar nogmaals, ik snap je punt. ![]() | |
RedFever007 | maandag 11 april 2016 @ 16:03 |
waarom parkeerde jij dan niet op de plek waar de suzuki nu geparkeerd stond? | |
vannelle | maandag 11 april 2016 @ 16:06 |
Ik dacht eerst ook dat het een Volvo was. ![]() En waarom ik daar niet parkeerde? Ik moest dus kiezen uit 2 vakken en koos voor het rechtervak zodat ik met mijn brakke lijf makkelijk uit kon stappen ipv de deur op een kiertje moeten houden en je daar doorheen zien te wurmen. | |
deezler | maandag 11 april 2016 @ 20:31 |
Durven wel, als het past, dan past het. Maar doen niet. Want heb geen zin om via de kofferbak uit te stappen. Zo te zien beginnen ze helemaal rechts al met hem iets te ver naar links te zetten, en pakt iedereen aan de bestuurderskant teveel ruimte om uit te stappen. Zou er in dit geval als bestuurder van die Kia voor kiezen om hem er vooruit in te steken. Dan kun je hem strak langs de passagierskant van de buurman zetten en kan iedereen weer normaal parkeren. | |
admiraal_anaal | dinsdag 12 april 2016 @ 10:05 |
Datum klopt niet maar even wat kleine dingen op een rij wat ik zo tegenkom | |
ambertje90 | dinsdag 12 april 2016 @ 10:17 |
Ik zie wel een paar overtredingen van het bord D2 ![]() | |
Woelwater | dinsdag 12 april 2016 @ 10:23 |
Die auto op 0:40 ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 12 april 2016 @ 10:24 |
En een week later moest hij door een takelwagen eruit getrokken worden vanwege teveel modder, hoppa weer 30 minuten vertraging ![]() | |
Woelwater | dinsdag 12 april 2016 @ 10:27 |
Verder vond ik het wel erg meevallen wat er allemaal te zien was. Dat sommige mensen geen rekening met een tram houden is bijna een vanzelfsprekend iets. | |
admiraal_anaal | dinsdag 12 april 2016 @ 10:29 |
Heb een aanrijding gefilmd waarbij ik aangereden ben en heb gefilmd hoe een collega een voetganger onder zijn tram kreeg maar dat soort beelden kan ik nog niet naar buiten brengen tot het onderzoek is afgerond | |
ambertje90 | dinsdag 12 april 2016 @ 10:34 |
Tram heeft al gereserveerde weggedeeltes en voorrang, moet ook wel een beetje van twee kanten komen he! Ik bedoel, ik heb hier nog nooit een tram gezien die ook daadwerkelijk terug ging! https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656 | |
Woelwater | dinsdag 12 april 2016 @ 10:37 |
Dat zijn de mindere dingen idd die ook gebeuren ![]() Zou dat bord er dan ook niet enkel voor motorvoertuigen hangen. Is gewoon een gecombineerde tram/busbaan. | |
admiraal_anaal | dinsdag 12 april 2016 @ 10:43 |
Dat bord geldt voor motorvoertuigen een tram is railvoertuig en dus uitgezonderd voor dat verbod. Enkel railvoertuigen en lijnbussen (uitzondering staat eronder) zijn daar dus toegestaan | |
ambertje90 | dinsdag 12 april 2016 @ 10:45 |
Dan zou dat er wel onder staan, niet? Het is een busbaan, daarvan mogen autobussen, lijnbussen en trams gebruik maken. Het bord C1 beperkt dat dus tot lijnbussen. Dat betekent dat trams en autobussen er niet mogen komen. | |
ambertje90 | dinsdag 12 april 2016 @ 10:47 |
Waar haal je dat nou weer vandaan? Mag ik bij een C1 gewoon doorfietsen dan? | |
Woelwater | dinsdag 12 april 2016 @ 10:49 |
Ja sorry, soms zijn er wel eens dingen in het verkeer die gewoon logisch lijken.. Dat er ook tramhaltes zijn aan die kant zegt natuurlijk niets.. | |
ambertje90 | dinsdag 12 april 2016 @ 10:59 |
Ja, zoals het schilderen van LIJNBUS op het wegdek en het verwijderen van die idiote C1. Maar ja... | |
Nattekat | dinsdag 12 april 2016 @ 11:35 |
Het is mooi weer, dus alle zondagrijders komen weer uit hun hol ![]() ![]() | |
Posergoth6667 | dinsdag 12 april 2016 @ 12:34 |
Gisteren met de auto. Eerst kom ik bij een stoplicht aan waar je met 70 doorheen mocht. Twee vrouwen vonden hun gesprek dusdanig belangrijk dat ze, terwijl er auto's met een gang van 70 aan kwamen, besloten om door het rode licht over te steken. Ik kon hierdoor mijn remmen goed testen, net als de auto naast mij en de auto's achter mij. Daarna reed ik op een twee baans weg en besloot een vrouw met een lading kinderen op de achterbank dat ze, terwijl ze me aan het inhalen was, dat best ook op mijn rijbaan kon doen. Ze reed meer op mijn baan dan op haar eigen baan. Vanmorgen reed ik op een lange weg, netjes 50 tussen de flitspalen, toen een vrouw met twee kinderen (eentje voorop, eentje achterop, beide gok ik 2/3 jaar oud) plotseling besloot om van het fietspad op de rijbaan voor auto's te gaan fietsen. Dat enkele meters voor mijn auto, zonder dat ze om keek. Ik ben blij dat ik geen tegenligger had en kon uitwijken, remmen kon niet meer. | |
Nattekat | dinsdag 12 april 2016 @ 12:37 |
Daarom ga ik in de zomer op zondag niet de weg op met de auto. Echt triest hoe mensen nietsvermoedend op de fiets zitten... Scheelt weer behoorlijk wat levensjaren. | |
deezler | woensdag 13 april 2016 @ 20:17 |
Mijn irritatie van vandaag: malloten die hun spiegels net zo goed op markt-plaats kunnen zetten omdat ze ze toch niet gebruiken. Ik reed vanmiddag naar huis. Rijdende op de provinciale weg zag ik in mijn spiegels iedereen naar rechts gaan. Daardoor zag ik de ambulance die mij met zwaailichten van achter naderde toen hij nog enkele honderden meters achter me zat. En kon ik ruim op tijd van de linkerbaan naar rechts. Een meter of vijftig voor mij reed op dat moment de achterste auto van een rijtje van 3 a 4 auto's ook op de linkerbaan. Die zou normaal gesproken die ambulance ook gezien moeten hebben. Maar de slaper sukkelde rustig voort op links. De ambulance reed niet erg hard. Het duurde dus nog wel even voordat hij mij voorbij was. De slapers op de linkerbaan reden daar toen nog steeds. En toen de ambulance inmiddels dicht achter ze reed, en met zwaailichten en sirenes duidelijk maakte dat hij er toch echt graag langs wilde, bleven ze nog steeds links rijden. Op dat moment vroeg ik me af of ik misschien voordat ik naar rechts ging, even met lichtsignalen en mijn claxon de aandacht had moeten trekken, zodat ze de hun spiegels voor die ene keer wel zouden gebruiken, en ook op tijd naar rechts hadden kunnen gaan. Aan de andere kant, als de blauwe zwaailichten en sirene van een ambulance je al niet kunnen overtuigen om aan de kant te gaan, dan zullen de toeter en koplampen van een gewone personenauto ook weinig indruk maken. | |
Eejit | woensdag 13 april 2016 @ 20:52 |
Terechte klacht hoor. Maar toen ik laatst werd ingehaald door ambulance met sirene viel me op dat je die pas hoort als ie je al bijna voorbij is. | |
deezler | woensdag 13 april 2016 @ 21:05 |
De sirene hoorde ik ook pas toen ie naast me reed, maar die zwaailichten waren opvallend genoeg. Zeker de achterste auto van het treintje had hem allang gezien moeten hebben. | |
Rewimo | woensdag 13 april 2016 @ 21:27 |
Vanmorgen, dichte mist: auto's zonder licht, auto's met alleen dagrijverlichting, auto's met stadslichtjes ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2016 @ 22:34 |
Het zijn ook bijna altijd vrouwen die totaal geen benul hebben van hun omgeving. Nooit spiegels gebruiken, gevaarlijke maneuvres uithalen. | |
Jihawti | woensdag 13 april 2016 @ 22:44 |
Tenzij ze op een kaptafel gemonteerd staan natuurlijk. Wel ff alle vooroordelen compleet weergeven he ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2016 @ 22:50 |
Nouja als ik er last van heb zijn het altijd vrouwen. Dat betekend niet dat elke vrouw het doet. Alleen dat statistisch meer vrouwen als mannen niet goed opletten in het verkeer en afgeleid zijn door dingen als; kinderen, gesprek, makeup, radio, navigatie, telefoon, etc | |
Pizza_Boom | donderdag 14 april 2016 @ 01:48 |
Stadslicht is goed! Niet jezelf verblinden. Laatst een mooie. Een vrouw (natuurlijk ![]() Op de een of andere manier zijn het altijd vrouwen die dat doen. Of bejaarden. Ik heb wel eens het idee dat vrouwen die je afsnijden, geen idee hebben hoe groot hun voertuig eigenlijk is, terwijl mannen die je afsnijden, gewoon schijt aan alles hebben... | |
Rewimo | donderdag 14 april 2016 @ 06:43 |
Twee van die waxinelichtjes opzij van je koplampen? Laat naar je kijken. Je ziet zelf niks en je wordt niet gezien. | |
Jihawti | donderdag 14 april 2016 @ 07:40 |
Weet ik ![]() Stomme truttenacties zijn inderdaad een vrouwelijk ding. "Ik moet hier naar links, zoef" "Ik rijd blind het kruispunt op want het groene lichte zegt dat dit moet" "Slinger slinger jongens ik kan echt niet meedoen met kiekeboe hihihihi" Mannen zijn meer van "ik weet best dat het niet past of mijn beurt niet is, maar ik wurg m er gewoon in, u remt maar"-acties. Overigens op de snelweg in het 9 vd 10 keer een man als het om bellen of papieren corrigeren op het stuur gaat ![]() | |
karr-1 | donderdag 14 april 2016 @ 07:48 |
Is er ook maar 1 iemand die precies weet hoe het zit met mistlichten enzo? Ik reed gistermorgen ook in de mist en het is idd een drama. Mensen weten gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan en doen volgens mij maar wat of zo. | |
Ridocar | donderdag 14 april 2016 @ 07:54 |
Vanmorgen op de A58, richting Bergen op Zoom vanuit knp De Stok, een verlengde/verhoogde Sprinter met mistlicht aan, zowel voor als achter. En het zicht was gewoon helder, geen wolkje. | |
Gunner | donderdag 14 april 2016 @ 07:55 |
zonder op te zoeken; met zicht minder dan 50meter mag je je mistachterlicht gebruiken. Vanochtend ook zo'n droeftoeter die BINNEN DE BEBOUWDE KOM z'n MAL gebruikte ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 14-04-2016 09:22:37 ] | |
Tunafish | donderdag 14 april 2016 @ 09:21 |
Wat gisteren ook al gezegd werd; grijze auto's die in dikke mist zonder licht rijden. En om het nog mooier te maken doen ze ook nog eens 60 op de linkerstrook. Ga van de weg af ![]() | |
Jihawti | donderdag 14 april 2016 @ 09:29 |
Ik had net na ettelijke km snelweg met dichte mist dat een donkergrijze Volvo achter me ineens bedacht dat ie z'n lampen misschien eens aan moest doen. Vervolgens dacht ie blijkbaar iets van "Meh, valt best mee" en zette ze weer uit ![]() Verder inderdaad een pandemonium aan verschillende lichten: groot licht, stadslicht, geen licht, mistlicht, iedereen doet maar wat... | |
karr-1 | donderdag 14 april 2016 @ 11:19 |
Nog erger, veel autos hebben tegenwoordig lampen die automatisch aan en uit gaan, afhankelijk van het weer, het licht etc. die gaan dus om de haverklap aan en uit door tunnels, wolken etc. mijn auto heeft die stand ook maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. | |
Tunafish | donderdag 14 april 2016 @ 11:26 |
Ik snap sowieso niet waarom je niet gewoon altijd je lichten aan laat staan, kun je ook niet vergeten ze weer aan te doen. Ze gaan toch uit zodra je de auto van contact haalt. | |
Mano_ | donderdag 14 april 2016 @ 11:34 |
Zeker niet bij elke auto gaan ze automatisch uit. Voor mij is het een gewoonte bij het starten om ze aan te zetten, net als m'n gordel. | |
ambertje90 | donderdag 14 april 2016 @ 11:37 |
Echt wel! | |
Mano_ | donderdag 14 april 2016 @ 11:38 |
Ja, maar niet verwachten dat 'ie daarna nog start ![]() | |
Simterklaas | donderdag 14 april 2016 @ 11:46 |
Toen ik tot voor kort nog pakketjes reed, heb ik in smalle straatjes twee keer meegemaakt dat er een auto in tegengestelde richting recht voor mijn neus stopte. Het komt denk ik niet als een hele grote verrassing als ik zeg dat dit vrouwen waren. Beide keren was het voor die vrouwen mogelijk om van te voren dat ze de straat in reden, een ander straatje te nemen om zo achter mij langs te kunnen rijden en hun route te vervolgen, maar dit komt blijkbaar niet op in die hersenpannen. Vervolgens kon ik weer moeilijk achteruit zonder zicht (waarvan één keer in het donker), want achteruit rijden durven ze dan weer niet. Dat vinden ze eng ![]() | |
Simterklaas | donderdag 14 april 2016 @ 11:48 |
Nee. | |
Gunner | donderdag 14 april 2016 @ 11:54 |
Fantastische feature. En met het continu inschakelen valt het best mee. zeker als je de juiste inschakeltijd instelt. Wel krijg ik het idee dat Renault dit niet op zijn auto's heeft want in het schemerdonker is het vooral dat merk wat geen verlichting voert of mensen waren te gierig om het erbij te nemen. | |
Pizza_Boom | donderdag 14 april 2016 @ 11:57 |
Kost best veel extra brandstof... | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 14 april 2016 @ 11:58 |
| |
Pizza_Boom | donderdag 14 april 2016 @ 12:00 |
Laat maar naar jezelf kijken. In echt dichte mist (die mist waarin je je mistachterlicht mag voeren) zie je nog veel minder met dimlicht aan omdat je jezelf dan alleen maar aan het verblinden bent. Zonder verlichting zie je meer dan met, echt waar. Maar dat zul je zelf eens moeten ervaren. En dan is je mistvoorlicht erg fijn, want dat verblindt namelijk niet omdat het zo laag bij de grond zit. | |
Pizza_Boom | donderdag 14 april 2016 @ 12:01 |
Wel hoor. Als je maar lang genoeg wacht... De accu gaat vanzelf een keer leeg. Die amber heeft dat vast al een keer in het echt mogen ervaren. ![]() | |
Tunafish | donderdag 14 april 2016 @ 12:38 |
Hmm, misschien alleen bij nieuwere auto's dan. Punt blijft dat het aanzienlijk zou schelen als ze gewoon automatisch aan en uit gaan, vergeet men ze ook niet meer. Wat ik zo snel via google kan vinden is het extra verbruik 1 tot 3%, met 55W dimlichten. Valt mee. | |
Jihawti | donderdag 14 april 2016 @ 13:24 |
Eh neen, die van mij niet. Die geeft zelfs geen signaal van "he dombo, je laat ze aan staan!" Dus ik heb het automatisme om ze altijd aan te zetten bij het wegrijden en ze uit te zetten bij uitstappen er in graniet ingeramd zitten bij mij. Als ik soms in een andere auto rijd word ik er ook zenuwachtig van als dat ding het zelf wil beslissen. Zie je ze aan en uit springen. Andere weggebruikers zien dat natuurlijk ook, niet handig. Ik doe het liever zelf! | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 14 april 2016 @ 14:02 |
![]() | |
Ciora | donderdag 14 april 2016 @ 14:27 |
'Best veel' als in...? edit: oh nevermind, vond het zelf al. Tussen de 1% en 3% meer. Niet echt spannend dus. | |
ambertje90 | donderdag 14 april 2016 @ 14:49 |
En 15% minder ongevallen. | |
Ciora | donderdag 14 april 2016 @ 15:00 |
Bizar he? Vind het maar moeilijk voor te stellen dat dat percentage zo zou dalen wanneer iedereen overdag zijn lampen aan zou zetten. Ik bedoel, als je op klaarlichte dag een auto al niet ziet aankomen, wat zal het dan nog uitmaken of 'ie z'n lichten wel of niet aan heeft. | |
Tunafish | donderdag 14 april 2016 @ 15:35 |
Lichten vallen meer op dan objecten, dus dat zou op zich best kunnen. | |
Pizza_Boom | donderdag 14 april 2016 @ 15:49 |
Waardoor fietsers dus in het niets gaan vallen. | |
Baas_bas | donderdag 14 april 2016 @ 17:54 |
Ja dta is kut maar na 5 jaar is de zijkant van mijn auto echt een fcking krabpaal geworden. Allemaal van die lelijke witte krasjes. Allemaal door van die tyfushonden die hun deur of tas of haken of weet ik veel wat elke keer tegen mijn zijkant aangooien ![]() En ik parkeer hem echt altijd netjes, gooi nooit mn deur tegen iemand anders aan en dan een week later zie je opeens een nieuwe kras. Echt ![]() ![]() ![]() Als ik ooit een nieuwe auto heb loop ik liever want ook al kan jij hem wel netjes zetten en eruit klimmen, erna komt er zo'n dik wijf aan en die pleurt gewoon lekker d'r deur of d'r tas met haken tegen je zijkant aan ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Baas_bas | donderdag 14 april 2016 @ 17:56 |
gast waarom rij je nou de hele tijd over de trambaan? | |
Baas_bas | donderdag 14 april 2016 @ 17:57 |
Gewoon aandoen als de meeste ze aanhebben ![]() Maar idd niemand weet dat meer. Iets met voor 80 en achter 200 meter of zo of 500 meter of 3 lantarenpalen en 4.5 boom of zo | |
padlarf | donderdag 14 april 2016 @ 17:58 |
![]() | |
Simterklaas | donderdag 14 april 2016 @ 18:07 |
Hihaho ![]() | |
Mano_ | donderdag 14 april 2016 @ 18:16 |
Die moeten ook gewoon thuis blijven ![]() | |
Mano_ | donderdag 14 april 2016 @ 18:21 |
Volgens mij was het achter bij minder dan 50 meter zicht en voor bij slecht zicht, dus naar eigen inzicht. Brildragers zijn te herkennen aan de permanent ontstoken mistampen aan de voorkant. | |
Baas_bas | donderdag 14 april 2016 @ 18:22 |
of omdat sommige (nieuwere) auto's van die lampen hebben dat alleen de mistlampen branden en niet het dimlicht (waarom dat zo is geen flauw idee) en daarom andere mensen ook maar constant met hun mistlampen gaan rijden | |
Mano_ | donderdag 14 april 2016 @ 18:26 |
Tegenwoordig noemen ze het dagrijverlichting, die brandt als dimlicht niet brandt. DRL hoeft geen bepaalde lichtopbrengst of lichtbeeld te halen, dus kunnen het LED's zijn. 5W voor de DRL of 150W voor dimlicht scheelt net dat ene grammetje CO2 waardoor de auto beter in de markt ligt. Denk ik. Oh en oudere auto's die altijd met mistlampen aan rijden snap ik ook niet. Misschien is het wel stoer of zo, het is vaak wel een bepaald soort volk. | |
Nattekat | vrijdag 15 april 2016 @ 16:52 |
Mensen die gewoon gigantisch zitten te trutten als het stoplicht groen is ![]() Het ergste nog is dat ze zelf nog door oranje kunnen en ik lekker een ronde mag gaan wachten. Gelukkig duurt een ronde maar 3 minuten op dat kruispunt. | |
DrMarten | vrijdag 15 april 2016 @ 18:11 |
A1 tussen Deventer en Hengelo op een doordeweekse middag. Dan moet je je erbij neerleggen dat je het hele eind op de linker baan rijdt omdat de rechterbaal vol zit met vrachtwagens en dat je niet boven de 100 a 110 uitkomt. Dan heeft het dus GEEN zin om 30 km lang bij iemand op de bumper te gaan zitten ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 15 april 2016 @ 18:38 |
Van die vrouwen zijn dat meestal die meer met hun kind/uiterlijk/telefoon bezig zijn dan met het verkeer. Kutwijven ![]() | |
Najieto | vrijdag 15 april 2016 @ 19:52 |
Man man man. Op de A2 naar Amsterdam, 5 baans. Reed een Duitse vrouw met 2 kinderen achterin precies 100 op de middelste baan. Iedereen knalt der links en rechts voorbij maar ze blijft stuk in het midden rijden ![]() | |
Cat-astrophe | vrijdag 15 april 2016 @ 20:33 |
Invoegen op de snelweg. Natuurlijk zat de rechter helft ketsvol vrachtwagens. En het was voor iedereen daar onmogelijk het pootje even van het gas te halen (uitwijken kon niet, links zat ook vol) dus ik mocht fijn de vluchtstrook op. Want alles wat Op de snelweg zat vond de bumper van voorganger ook erg leuk. Met 80 vanaf de vluchtstrook na 100 meter nog eens invoegen is NIET fijn. ![]() | |
Fer | vrijdag 15 april 2016 @ 20:39 |
Is toch ook een beetje de bedoeling daar. Anders ben je constant aan het slingeren, terwijl dat echt niet nodig is op dat stuk weg. | |
Cat-astrophe | vrijdag 15 april 2016 @ 20:39 |
Als ik het me goed herinner moet hij dat van zijn baas ![]() | |
Piles | vrijdag 15 april 2016 @ 20:43 |
Ah ben jij er ook zo een die ik steeds rechts moet inhalen... | |
Cat-astrophe | vrijdag 15 april 2016 @ 20:46 |
Kan de regel niet precies vinden, maar hier staat er indirect wat over: https://www.om.nl/onderwe(...)nnodig-links-rijden/ Altijd zoveel mogelijk rechts houden op meerbaans wegen (tenzij blokmarkering etc). Ik ben het met je eens dat het op een vijfbaansweg tot geslinger leidt, maar twee bestuurders die ieder een eigen setje regels erop na houden werkt ook niet. Ik moest er in Amerika erg aan wennen aan het 'stay in your lane' principe. Dan moet je extra goed opletten bij rijstrookverandering, want ze kunnen links en rechts achter je opduiken. Maar voor lange stukken rijdt het wel relaxed. | |
Cat-astrophe | vrijdag 15 april 2016 @ 20:46 |
Foei ![]() | |
Fer | vrijdag 15 april 2016 @ 20:52 |
Die wet is bedacht toen snelwegen nog twee rijstroken hadden. Het is tijd voor een modernere interpretatie. Overigens wens ik je veel succes met rechts inhalen, ik rijd daar 102 op de gps en de rechter stroken doorgaans vrachtwagens en mensen die 95 rijden en gaan inhalen. | |
Piles | vrijdag 15 april 2016 @ 21:03 |
Ik rij er dagelijks, en de rechter banen rijden over het algemeen beter door dan de linker zeker in de spits. | |
Fer | vrijdag 15 april 2016 @ 21:08 |
Ik weet nit wat jouw definitie is van doorrijden, maar je kan er zowel links als rechts prima 100 rijden overdag. | |
-_Guitarist_- | vrijdag 15 april 2016 @ 21:57 |
Ik vraag me echt af waarom er nog richtingaanwijzers in auto's worden geplaatst aangezien nagenoeg niemand ze meer lijkt te gebruiken ![]() Wat een ellendige ontwikkeling vind ik dat. | |
Cat-astrophe | vrijdag 15 april 2016 @ 22:26 |
Eens! Als je een bijzondere manouvre gaat verrichten, laat het me dan even weten. En trap niet schijnbaar doelloos op een provinciale weg op de rem omdat je je oprit ziet. Of laat mij wachten met het oprijden van een rotonde omdat ik denk dat je rechtdoor gaat, terwijl je stiekem toch rechtsaf wilde en ik dus al prima had kunnen doorrijden. En dan wel richting aangeven als je op de voorsorteerstrook van een stoplicht staat te wachten. Enige plek waar je rijrichting (tenzij je een complete debiel bent) wel duidelijk is ![]() | |
Tunafish | vrijdag 15 april 2016 @ 22:32 |
Och, het kan debieler; op rotondes met verhogingen tussen stroken, waarbij de meest rechterstrook dan gewoon een bocht naar rechts is, je kunt dan niet meer op de rotonde blijven. Altijd mensen die dan nog richting aangeven naar rechts ![]() | |
ambertje90 | vrijdag 15 april 2016 @ 23:40 |
Mensen die geen richting aangeven als ze de afbuigende voorrangsweg volgen. | |
Messina | zaterdag 16 april 2016 @ 00:17 |
Automatisme. Alleen maar goed. | |
Tunafish | zaterdag 16 april 2016 @ 00:18 |
Het zijn vaak dezelfde mensen die geen richting aangeven wanneer ze dat wel zouden moeten. | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 00:44 |
Daarom kun je maar beter een keertje teveel richting aangeven dan niet. Behalve richting naar links op een rotonde. | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 00:50 |
Omdat ze denken dat het volgen van een afbuigende voorrangsweg hetzelfde is als rechtdoor. Terugkijkend op mijn lessen bedenk ik mij dat zoiets niet de aandacht kreeg. (misschien tegenwoordig wel) | |
Messina | zaterdag 16 april 2016 @ 01:04 |
Volg jij mensen naar huis? ![]() | |
JaapB | zaterdag 16 april 2016 @ 07:56 |
Inderdaad lijkt richting aangeven een optie te zijn in plaats van een gewoonte. En misschien dat degene die geen richting aangeeft wel gedachten kan lezen zodat die het zelf niet nodig heeft, ik heb die gave in elk geval niet. Of wat soms nog erger is, op het moment dat ze de rotonde gaan verlaten en jij daar staat te wachten dat ze halfweg het verlaten van de rotonde nog eens de knipper aan doen ![]() | |
Hyaenidae | zaterdag 16 april 2016 @ 08:11 |
Gewoon standaard met knipperlichten aan rijden. Krijg je ook geen gezeik van fokkers dat je ze te weinig gebruikt. | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 08:39 |
Herkenbaar. Sta je voor jan lul te wachten, en doet meneer/mevrouw nog eventjes een tikje tegen dat raw-stokje. Ja, nu hoeft het niet meer, goeie timing man! | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 08:42 |
Met alarmlichten? Dat zou ik wel in willen voeren (misschien dan een geel zwaailicht) voor potentieel gevaarlijke chauffeurs. - jonger dan 24 - ouder dan 70 - notoire verkeersovertreders - gepakte drankrijders Of een verplichte lichtkrant met de overtreding er zichtbaar op. | |
Piles | zaterdag 16 april 2016 @ 09:40 |
Gewoon de bordjes op auto's uitbreiden. L voor les, A voor alcohol, J voor jong, O voor oud ![]() | |
Tunafish | zaterdag 16 april 2016 @ 10:15 |
Lange weg met weinig inhaalmogelijkheden, dan zit ik best lang achter ze ![]() | |
ambertje90 | zaterdag 16 april 2016 @ 14:45 |
Je slaat af dus je moet richting aan geven. Dat je daarbij voorrang hebt maakt niet uit. Als de de weg zou volgen dan zou er immers geen afbuigende voorrang staan. | |
WcPot | zaterdag 16 april 2016 @ 15:17 |
Gisteravond reed er nog een grapjas voor mij op een provinciale weg. Ging vervolgens even stoppen bij een bushalte en draaide vrijwel gelijk de auto en keerde midden op de weg. Het ging allemaal wel goed maar hij kreeg toch even een knippertje en toetertje van mij. En op de terugweg recht vooruit kijken. Nog even de andere kant opkijken van ik zie je niet. Dat soort mensen hoort niet op de weg terwijl er nog geen 500 meter verderop een prima plek was om te draaien. ![]() | |
Simterklaas | zaterdag 16 april 2016 @ 15:25 |
Hoezo niet? Dat lijkt mij juist handiger, want dan weet je tenminste zeker dat je moet wachten. Ik doe het zelf ook (meestal) als ik bij de derde afslag eraf ga, ookal is het niet verplicht. | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 18:03 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)shufter-vaak-vrijuit Daar rij je dan, met je goeie gedrag. Het heeft blijkbaar toch geen zin. | |
Ridocar | zaterdag 16 april 2016 @ 18:08 |
mensen hebben al moeite met richting naar rechts aangeven. Daarom snap ik niet waarom het CBR nog steeds dat idiote zelfbedachte regeltje toepassen. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 april 2016 @ 18:29 |
Ze beginnen al helemaal verkeerd. Waarom is rechts inhalen irriterend weggedrag? Rechts inhalen is een symptoom, een symptoom van linksplakkers. Die moeten ze aanpakken. Symptoombestrijding ![]() | |
vannelle | zaterdag 16 april 2016 @ 18:51 |
Nee, je volgt de doorgaande weg. Er zit alleen toevallig een bocht in. En een zijstraat. Je geeft toch ook niet op elke doorgaande weg in een bocht richting aan? | |
Light | zaterdag 16 april 2016 @ 19:02 |
Het is een kruising (of een T-splitsing). Daar geef je normaal gesproken richting aan wanneer je niet rechtdoor gaat, dus waarom zou je dat bij een afbuigende voorrangsweg niet doen? (En hoe wil je dan aangeven als je rechtdoor gaat en dus niet de voorrangsweg volgt?) | |
Woelwater | zaterdag 16 april 2016 @ 19:15 |
Heb 25 jaar geleden ook geleerd dat je er geen richting aan hoeft te geven, maar misschien is het veranderd. Kwam gister dit tegen: http://www.gratistheorie.(...)ng/voorrangsweg.html | |
Sounddragon | zaterdag 16 april 2016 @ 19:20 |
Ook ik heb geleerd dat je in die situatie geen richting aan hóeft te geven, maar net als op rotondes is méér richting aangeven als voorgeschreven is alleen maar goed voor de verstandhouding met je medeweggebruikers.. Niet omdat het moet, maar omdat het kán. | |
Woelwater | zaterdag 16 april 2016 @ 19:28 |
Terwijl ze op rotonde richting aangeven juist gedeeltelijk hebben afgeschaft. Heb een keer begrepen dat je linksaf op een rotonde niet meer aan hoeft te geven. http://politie.startpagin(...)n-richting-aangeven/ | |
#ANONIEM | zaterdag 16 april 2016 @ 19:30 |
Dat heeft nooit gehoeven. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 april 2016 @ 19:33 |
Dit. Ik meen dat het in veel andere landen zelfs verboden is. | |
Woelwater | zaterdag 16 april 2016 @ 19:36 |
Daar twijfel ik toch wel een beetje aan. https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=14033 | |
vannelle | zaterdag 16 april 2016 @ 20:01 |
Het is idd een kruising of splitsing van wegen. Maar aangezien je de doorgaande weg volgt hoef je geen richting aan te geven, het is gewoon een bocht in de doorgaande weg. Toevallig ligt er in die bocht een zijstraat. Dus als jij geen richting aangeeft dan volg je de doorgaande weg. Geef je wél richting aan dan geef je aan dat je de doorgaande weg wil verlaten. Hoeveel duidelijker moet het worden? | |
Pizza_Boom | zaterdag 16 april 2016 @ 21:50 |
Dat is iets dat het CBR al jaren graag wil. Maar als ik nou een afbuigende voorrangsweg heb met 2 straten vanaf de zijkant. Zeg maar gewoon een normaal kruispunt? Hoe geef ik dan aan dat ik de straat recht voor mij in wil? Stel dat de weg naar links af buigt, als ik rechtsaf aan geef kan men ook denken dat ik rechtsaf ga, terwijl ik rechtdoor wil. | |
Sounddragon | zaterdag 16 april 2016 @ 21:58 |
nogmaals; dat iets niet hóeft van de wet, wil niet zeggen dat het niet handig/sociaal/slim is om te doen ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 16 april 2016 @ 22:02 |
Het zou slimmer zijn als iedereen eerst gewoon op tijd knippert als ze eraf moeten. Dus als je de eerste afrit moet hebben, voor het oprijden alvast aanzetten... | |
Fer | zaterdag 16 april 2016 @ 22:31 |
Dat zag ik net nog,,de voorrangsweg buigt 90 graden naar rechts en diegene die rechtdoor wilde gaf richting aan naar links. Maar je daar ook echt naar links, naast rechtdoor en rechtsaf de weg volgen. | |
Sounddragon | zaterdag 16 april 2016 @ 23:19 |
Het enige wat je kunt doen om de wereld te verbeteren is het zelf gewoon goed voor te doen.
| |
vannelle | zondag 17 april 2016 @ 12:18 |
Officieel zou je dan pas richting aan moeten geven als je de 1e zijstraat voorbij bent. Ik ben het helemaal met je eens dat dat totaal niet handig is maar ik heb dat ook niet bedacht. Ben zelf ook een voorstander van richting aangeven als op een normaal kruispunt ook al is de voorrang daar anders geregeld. Dus rechts knipperen voor rechtsaf, niks voor "rechtdoor" en links knipperen om de doorgaande weg te volgen. Lijkt mij een stuk duidelijker dan de huidige regelgeving die stelt dat je geen richting aan hoeft te geven als je de doorgaande weg volgt. Maar ja, wie ben ik? | |
Van_Poppel | zondag 17 april 2016 @ 18:14 |
Ik geef ook bij een afbuigende voorrangsweg gewoon richting aan. Dat is voor iedereen wel zo handig. https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656 Ik rijd dagelijks langs dit punt. Als je hier geen richting aangeeft, mogen ze wat mij betreft je rijbewijs per direct invorderen. | |
Najieto | zondag 17 april 2016 @ 18:30 |
Waarom? | |
Van_Poppel | zondag 17 april 2016 @ 18:38 |
Misschien is het niet verplicht, maar voor zowel de fietsers op het fietspad als het tegemoetkomende autoverkeer is het wel zo makkelijk dat je hier richting aangeeft. Als je dat inzicht niet hebt, dan heb je wat mij betreft geen recht op dat roze pasje. Maargoed, (gelukkig) ga ik daar niet over. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 17-04-2016 18:46:58 ] | |
DrMarten | zondag 17 april 2016 @ 19:03 |
Als je als medeweggebruikers niet het inzicht hebt dat mensen die geen richting aangeven gewoon de doorgaande weg volgen, heb je niks in het verkeer te zoeken. Echt, richting aangeven op dat punt doe je alleen als je rechtsaf gaat. | |
Piles | zondag 17 april 2016 @ 19:08 |
Sommige wegbeheerders maken het ook niet overzichtelijker zeg ![]() Voor auto's is het een afbuigende voorrangsweg, maar de fietsers hebben wel voorrang ![]() Het bord afbuigende voorrangsweg mist, dus eigenlijk is het gewoon een bocht met een zijweg. Hoe fietsers dan voorrang kunnen hebben is mij een raadsel. In dit geval is richting aangeven naar links zeker handig, m.n. voor de fietsers. Als dat fietspad er niet lag, dan is het al een stuk minder noodzakelijk. Heeft de rode auto hier nou voorrang of niet, als ie rechtdoor zou willen? ![]() | |
Van_Poppel | zondag 17 april 2016 @ 19:18 |
In dit geval geef ik de wegbeheerders groot gelijk. Veel fietsers zouden hier (puur uit onwetendheid of laksheid) gewoon voorrang nemen. Nu is het voor iedereen duidelijk dat de fietser koning van dit kruispunt is. Al zijn er nog genoeg dwazen op dit fietspad die gaan spookrijden. Dat is weer een extra uitdaging voor de automobilist als het daar viesdruk is. ![]() | |
Van_Poppel | zondag 17 april 2016 @ 19:24 |
Die auto moet aan zowel de fietsers als het verkeer op de voorrangsweg voorrang verlenen. Uit die richting staan ze regelmatig te wachten op auto's die voorrang aan fietsers verlenen en op die manier de weg rechtdoor blokkeren. Je moet op drukke momenten hem er soms wel tussen drukken. Zelfs in de provincie gebeurt dit wel eens... ![]() | |
Piles | zondag 17 april 2016 @ 20:16 |
Dat is niet zo als je borden en tekens moet geloven ![]() Maar goed, we dwalen wat af. | |
ambertje90 | zondag 17 april 2016 @ 20:56 |
Wat een zooitje. En het is geen afbuigende voorrangsweg. | |
BigSmurf | maandag 18 april 2016 @ 11:27 |
Ik heb altijd geleerd dat als je een belangrijke zijdelingse verplaatsing doet, je richting aan moet geven. Hierbij geldt in mijn ogen ook een 90 graden bocht waarbij je wel de voorrangsweg volgt. Er zijn legio voorbeelden waarbij je optisch rechtdoor kan, maar waarbij links/rechtsaf de voorrangsweg afbuigt en rechtdoor zijstraat is. In zo'n geval vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal om gewoon richting aan te geven. Of het echt verplicht is, vast niet, maar noem het (in mijn ogen) een belangrijke, ongeschreven sociale regel. Eentje die voor het overige verkeer echt wel iets toevoegt, en voor de verandering eens niet zorgt voor ergernis (zoals het strookje opschuiven bij een invoegstrook). | |
Pizza_Boom | maandag 18 april 2016 @ 11:32 |
Volgens mij zou ik dan in een weekend het halve begrotingstekort gedicht hebben. Zeker op zondag op een weg als de A9 als ze de spitsstroken open gooien: "Onnodig links rijden" (lees: middenstrookplakken met een lege spitsstrook en een eigen snelheid van 90 km/h), "geen voorrang verlenen bij het wisselen van rijstrook" (lees: met 80 naar links waardoor er iemand vol in de ankers moet), "nog meer onnodig links rijden" (lees: invoeghulp geven aan iemand die nog 300 meter invoegstrook over heeft en pas 40 rijdt), "gevaar creëren" (lees: met 40 invoegen op de autosnelweg) en op lokalere wegen: "geen richting aangeven bij afslaan" (lees: bij een rotonde of kruising posten en iedereen die zijn richting niet aan geeft op de bon slingeren). | |
warhamstr | maandag 18 april 2016 @ 11:49 |
Doe ik ook altijd op rechtdoor gaande voorrangswegen idd. gewoon altijd ff knipper naar links aan, wantja, logisch ![]() | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 11:53 |
Het CBR vindt ook dat je kruisingen mag blokkeren als het een voorrangsweg betreft. | |
Sarasi | maandag 18 april 2016 @ 11:57 |
Waar kijk jij naar dan? Rood heeft haaientanden voor het fietspad en ook nog eens voor de weg. Er staan geen verkeerslichten die dat kunnen overrulen, dus het lijkt me geen kwantumfysica. Oprecht nieuwsgierig overigens, geen aanval dit. ![]() | |
Piles | maandag 18 april 2016 @ 12:11 |
De auto die van rechts komt voor de rode auto heeft óók haaientanden en het bijbehorende bord. De weg inrichting klopt dus gewoon niet. | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 12:12 |
Aan de zeer vervelende meneer (mijn daadwerkelijke mening type ik maar niet, anders ban ![]() Dat figuur besloot om eerst nog met dezelfde snelheid door te blijven rijden, wat logisch was, want op dat moment was het al lastig om nog voor de streept tot stilstand te komen. Daardoor had ik de indruk dat hij niet zou remmen en gewoon onder oranje door rijden, maar een seconde later ging 'ie toch maar remmen. Toen het weer groen werd reed deze bewonderenswaardige chauffeur overigens met gierende banden weg en liep 'ie nog ruim op mij uit toen ik de 60km/u had bereikt. Lekker consistent de regels volgen ![]() | |
Fer | maandag 18 april 2016 @ 12:34 |
Je reed achter iemand die op tijd kon stoppen voot oranje, dan lijkt het sowieso de bedoeling dat jij had moeten stoppen. Of die Merc nu doorreed of niet, een 50km stoplicht springt snel op rood. | |
DrMarten | maandag 18 april 2016 @ 12:45 |
Degenen die op de doorgaande weg rijden moeten stoppen voor fietsers. Die rode auto moet verkeer op de doorgaande weg voorlaten en als ie op de doorgaande weg is moet ie fietsers voorlaten. Zo ingewikkeld is het toch niet? Wat eerder al werd gezegd, het is geen quantumfisica of hogere wiskunde ofzo ![]() Niks mis met de belijning hier. | |
Nattekat | maandag 18 april 2016 @ 12:48 |
Op tijd met een gigantische noodstop ja. Aangezien hij net niet in de kofferbak zat met eveneens een noodstop denk ik niet dat hij veilig kon remmen daar. | |
#ANONIEM | maandag 18 april 2016 @ 12:52 |
http://nos.nl/artikel/209(...)anger-op-oranje.html | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 12:59 |
'op tijd' is hier een relatief begrip, aangezien hij een noodstop deed en ik dat dus ook moest doen. We stonden wel stil, maar niet voor de streep en niet verantwoord. Het is dat er niemand meer achter mij reed, want die had mij misschien nog eens kunnen raken. Als ik alleen had gereden was ik ook doorgereden, zo dichtbij zaten we al bij het kruispunt, en dan zou ik nog steeds niet door rood zijn gegaan. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 april 2016 @ 13:00 |
Niet als hij direct bij oranje was beginnen met remmen, dan was noodstop niet helemaal nodig waarschijnlijk. Hij zegt zelf dat hij (en de mercedes) eerst nog een seconde doorreden voordat de merc op de rem ging. | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 13:06 |
Ja, omdat we allebei op dat moment al dichtbij het kruispunt waren en het (mij althans) niet veilig leek om nog te gaan remmen. Ik dacht dat we dat niet zouden redden, en dat klopte. Vol in de ankers stond ik nog nét voor de streep stil. Als je zo dichtbij het licht bent, en het wordt oranje, rij je door. Daarvoor is het oranje, en niet direct rood. | |
Fer | maandag 18 april 2016 @ 13:29 |
Je stond bij de streep stil, omdat je er vanuit ging dat de Mercedes wel door zou rijden. Was je gelijk gaan remmen was er niets aan de hand. In die seconde heb je al 15 meter verspild. Degene erachter had zeker moeten stoppen. Anders was ie door rood gegaan. | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 13:34 |
Of je doet het zo: | |
Gunner | maandag 18 april 2016 @ 13:41 |
Hoe ironisch dat ie alsnog verderop stilstaat. | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 13:47 |
Ja, wat een vreemde aanname zeg, als je samen met degene voor je met 50 op een verkeerslicht af rijdt en dat licht twee seconden voordat je er onderdoor gaat op oranje gaat, dat je dan verwacht dat je voorganger doorrijdt. ![]() Oranje betekent remmen als je dat nog redelijkerwijs en veilig kunt doen. Een noodstop lijkt mij niet redelijk, en bijzonder veilig vond ik het nou ook allemaal niet. | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 13:58 |
Kleven op een motorfiets... ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 18 april 2016 @ 14:00 |
Toch wel 1 auto gewonnen. ![]() ![]() | |
Ridocar | maandag 18 april 2016 @ 14:03 |
Dat is gewoon toegeven aan die geelrijders die nog eventjes volgas door geel scheuren in plaats van gewoon te stoppen. Het komt ook door de programmering van verkeerslichten in het algemeen. Ik bedoel, waarom heb je ook altijd die periode dat alles op rood staat? En misschien zou het handig zijn om een groenaankondiging te programmeren. Handig voor de doorstroming. Maar nee, we moeten langer "oranje" laten branden anders krijgen veel mensen het idee dat het veel te snel gaat. | |
Ridocar | maandag 18 april 2016 @ 14:05 |
Één hele auto's. Ik maak het ook altijd mee. Nu kan het zo zijn dat ik een beetje opa-rijstijl heb, maar dit gehaaste gedoe snap ik ook niet. | |
#ANONIEM | maandag 18 april 2016 @ 14:07 |
Moest daar gewoon aan denken bij dat oranje verhaal. Geen idee of het inmiddels al toegepast is of niet. | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 14:32 |
Goed gequote, vooral niet de rest van het verhaal lezen ![]() | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 14:36 |
Oh jawel hoor, daaruit maak ik op dat je er te dicht op zat (kleven) uit de stoppie maak ik op dat je op een motor zat. | |
Tunafish | maandag 18 april 2016 @ 14:39 |
Ik nodig je van harte uit om zelf achter iemand te rijden die onverwachts een noodstop doet. Je hoeft echt niet te kleven om er ineens héél dicht op te zitten. | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 14:42 |
Ik denk dat wij een andere definitie voor kleven hanteren. En na 1 (reactie)seconde zit je er 4 meter dichter op. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 april 2016 @ 15:23 |
Uhm, het ging toch om 50km/uur? Dan zit je in 1 seconde 14 meter(!) verderop. | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 15:50 |
Ja maar de auto voor je ook 10 meter | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 april 2016 @ 16:16 |
Nee, want die is een seconde eerder begonnen met remmen. De tweede auto reageert namelijk op die remactie. Die auto voor je staat na 10 meter dus al bijna stil, terwijl jij net begint met remmen! | |
ambertje90 | maandag 18 april 2016 @ 16:33 |
Ja en dus is zijn snelheid eenparig vertraagd met 8m/s/s. Hij heeft dus die seconde gimiddeld 4m/s minder hard gereden dan jij, denk je dat je er verder zelf wel uit komt? 4 meter. | |
Light | maandag 18 april 2016 @ 19:29 |
En als de achterste auto dezelfde remvertraging heeft als de voorste, staat de achterste als'ie gestopt is wel 14 meter dichter op de voorste auto. | |
Fer | maandag 18 april 2016 @ 20:56 |
Om het kort te maken. Ik pak zelf bijna ieder (donker) oranje stoplicht, maar ervan uitgaan dat je voorligger dit ook doet is gewoon niet verstandig. Daarom los ik bij ieder oranje licht het gas als er iemand voor rijdt en verwacht dat diegene stopt. | |
Pizzahut | dinsdag 19 april 2016 @ 12:46 |
Yes! Een "Irritaties op de weg" topic! Mooi om al die verhalen te lezen. Rijd zelf ong. 200km per dag en herken mij in veel van de situaties.. Mooie voorbeelden van mijn irritaties: 1. Geen richting aangeven bij verlaten rotonde. 2. Bumperklevers. 3. "Hovers". Bestuurders die van een baan wisselen maar eigenlijk in het midden blijven hangen. Wat soms ook wel irritant is zijn mensen die sociaal denken te zijn maar juist asociaal zijn. Gister reed er een auto achter mij (op de middenbaan) die aan het seinen was. Gelijk ga ik natuurlijk denken of er iets is. Bleek dus dat er achter de vrachtwagen die ik inhaalde een auto reed die mijn achterligger voor wilde laten. Het was een driebaansweg waar op de derde baan niemand reed, hij kon dus gemakkelijk ook naar links. Niet het einde van de wereld maar toch. Verder wel geleerd om dingen snel naast mij neer te leggen. | |
Ridocar | dinsdag 19 april 2016 @ 12:59 |
Nummertje 3 kom ik vaker tegen. Als ik in wil voegen bijvoorbeeld, dan gaan ze een beetje half naar links. Ga dan niet. Doe of laat het. Niet dat laffe gedoe. | |
Pizza_Boom | woensdag 20 april 2016 @ 00:17 |
Ik voel meteen een soort van band... ![]() | |
ambertje90 | woensdag 20 april 2016 @ 07:29 |
Hou je handen dan ook gewoon aan het stuur! | |
#ANONIEM | woensdag 20 april 2016 @ 07:31 |
Gisteren kreeg een chauffeur het voor elkaar om te bumperkleven mij in te halen en mij bijna aftesnijden op een lege snelweg | |
#ANONIEM | woensdag 20 april 2016 @ 07:32 |
waarom auto rijd toch naar voren. | |
ambertje90 | woensdag 20 april 2016 @ 09:20 |
Dan voel je geen band | |
Ridocar | woensdag 20 april 2016 @ 10:25 |
Haha, ik dacht dat het een soort kloon was. | |
vannelle | woensdag 20 april 2016 @ 12:53 |
Mijn stiefvader heeft daar ook een handje van: Veel te laat naar links en veel te vroeg terug naar rechts. Vreselijk vind ik dat, nergens voor nodig ook. Heb hem er ook op aangesproken, hopelijk doet hij iets met mijn commentaar. |