De publieke omroep heeft je goed geïndoctrineerd zo te zienquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?
Wat eigenlijk ook al een beetje gek is. Blijkbaar kun je zo'n "user interface" op vele manieren gebruiken en er zijn er maar een paar goed. Dat is slecht ontwerp. En dat is w.s. altijd al zo geweest zonder dat iemand zich afvraagt op het beter kan. Ik sta hier verder neutraal in maar geef aan (ik heb verstand van user interfaces) hoe ik dat zie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:37 schreef De_Hertog het volgende:
Die 'handleiding' is voor iedere verkiezing 'nodig'.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:30 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwsblad van het Noorden, 20 maart 1986
Mixed agreement, is niet uiteen te rafelen...daarom druk van Brussel om de uitslag te negeren, dat zal ook gebeuren...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Er zullen consequenties zijn als er een handtekening namens een land onder het verdrag uitgetrokken wordt. Wat voor consequenties en op wat voor manier is wel totaal onduidelijk. Dit is onontgonnen gebied.
In ieder geval is dit politiek interessant: 'De Tweede Kamer vindt dat de uitslag van het referendum over het verdrag met Oekraïne moet worden gerespecteerd. Ook de voorstanders van het associatieverdrag PvdA en CDA zeggen dat ze zich zullen neerleggen bij een nee.'quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Mixed agreement, is niet uiteen te rafelen...daarom druk van Brussel om de uitslag te negeren, dat zal ook gebeuren...
Overigens zal de handtekening niet worden terug getrokken, hooguit geeft Nederland aan niet te ratificeren, maar dat zie ik niet gebeuren.
Dat lijkt me alvast niet zo..quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe groot is de economie van Rusland eigenlijk, weet iemand dat uit zijn hoofd? Ik dacht namelijk 2 x NL ongeveer.
Ja, zoiets is het toch, althans zoveel jaar geleden, weet het voor 2015 niet eigenlijk.quote:
Olieprijs idd, zorgt voor beduidend minder geld in het laatje voor Poetin. Rob de Wijk had laatst gesteld: ik betaal liever wat meer aan de pomp dan dat Poetin daardoor onberekenbaar wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:02 schreef bamibij het volgende:
gaat slecht met Rusland('s economie) toch?
Klopt, in die orde van grootte moet je denken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe groot is de economie van Rusland eigenlijk, weet iemand dat uit zijn hoofd? Ik dacht namelijk 2 x NL ongeveer.
Zitten ook erg domme paranoïde lui onder de tegenstemmers, vrees ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:04 schreef beantherio het volgende:
Is dit serieus? Vindt het nee-kamp het stembiljet te ingewikkeld?![]()
Iets meer in 2014 dan 2 x NL.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, in die orde van grootte moet je denken.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
Putin gaat ons allemaal persoonlijk anaal visiteren als we niet luisteren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iets meer in 2014 dan 2 x NL.
Wat ik wil zeggen, we kunnen ook te bang zijn voor Poetin natuurlijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)erendum_dwars__.htmlquote:Buikgriep zit referendum dwars
ALMERE - In het stembureau van het Almeerse zorgcentrum Buitenhaeghe (Almere Buiten) kan woensdag niet worden gestemd over het associatieverdrag met Oekraïne. Door een uitbraak van het beruchte norovirus (buikgriep) heeft de gemeente besloten het stemlokaal in deze zorginstelling niet te openen. Dat is gebeurd op advies van de GGD.
Het norovirus is zeer besmettelijk. Wie ermee wordt besmet krijgt te kampen met misselijkheid, braken en diarree. Het virus kan voorkomen in rauwe schaal- en schelpdieren en rauwe groente en fruit. Jaarlijks worden 785.000 mensen er ziek van.
De gemeente verwijst stemgerechtigden door naar twee andere stembureaus in de directe omgeving.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:09 schreef freako het volgende:
De regering deinst nergens voor terug, zelfs niet voor biologische oorlogsvoering
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)erendum_dwars__.html
Naar NLse maatstaven is hij een dwerg met zijn 1 m 70 op plateauzolen. Je zou als gemiddelde NL'er er gewoon overheen kijken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Putin gaat ons allemaal persoonlijk anaal visiteren als we niet luisteren.
Ukraine komt niet bij de EU. Er is ook een associatieverdrag met Turkije , Algerije en zelfs Israël. en met andere landen. Die never nooit bij de EU komen. Snap de ophef om dit dus totaal niet. Komt door GeenStijl wss.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan zou je moeten weten dat een nee-stem niet direct betekent dat je Rusland steunt. In tegendeel zelfs. Met een voor-stem trek je Oekraïne dichterbij de EU en dat geeft Rusland alleen maar meer reden om Oekraïne te 'bevrijden' omdat de bevolking dat zogenaamd niet wilt. Wat overigens ook wel gedeeltelijk klopt, aangezien een groot deel van Oekraïne gewoon Russen zijn.
En zoals je zelf al zei, is het niet de eerste keer dat Rusland om die reden een land kapot maakt. Door deze Europese bemoeienis help je Oekraïne dus alleen maar verder de afgrond in. En dan nog niet de corruptie in Oekraïne te vergeten. Zo'n land wil je niet bij de EU. Je kunt het beter laten zoals het is, daar is zowel de EU als Oekraïne veel beter bij gebaat.
En ook door niet te stemmen wordt de kans alleen maar groter dat het verdrag gewoon doorgaat en je dus bovenstaande praktijken zult krijgen.
Het blijft natuurlijk wel een raadgevend referendum, dus de uitslag kunnen ze gewoon naast zich neerleggen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Als dit stembiljet te ingewikkeld is voor een groot deel van de stemmers is het het allerbeste om het referendum te laten voor wat het is. De materie waar we het over hebben is vele malen ingewikkelder dan dit stembiljet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:21 schreef bamibij het volgende:
"In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
klinkt wel enorm ingewikkeld inderdaad
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dit stembiljet te ingewikkeld is voor een groot deel van de stemmers is het het allerbeste om het referendum te laten voor wat het is. De materie waar we het over hebben is vele malen ingewikkelder dan dit stembiljet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |