abonnement Unibet Coolblue
pi_161207160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:49 schreef silverhill het volgende:

[..]

Het zat er natuurlijk wel in na de vorige aflevering. Daarin wisselden Morgan en Rick wat van elkaars uitersten in. En in deze aflevering begon Morgan steeds meer op de 'oude' Rick te lijken. Helemaal de scene op dat paard zoals Rick in seizoen 1.
Goed punt ja. Vooral dat laatste. Je zou het bijna symbolisch bekijken :).
pi_161207266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:46 schreef silverhill het volgende:
Iedereen heeft het over de cliffhanger, maar ik vond juist dat hele stuk voor Negan's introductie kut. Alsof Negan's crew camera's, gps-trackers en microfoontjes op alle voertuigen en in Alexandria geplant heeft. Ze wisten iedere keer precies welke weg ze moesten blokkeren. En dat terwijl de reis naar Hilltop ongepland en onvoorbereid was. Totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Hoeveel wegen gaan er precies naar de Hilltop? Ik gok niet zo heel veel. Aangezien Negan een grote groep blijkt te hebben is het dan ook niet heel lastig om een stel hoofdwegen te blokkeren. 't is niet dat ze even via een andere staat om kunnen rijden en tig keer kunnen tanken.

Ook hebben ze geen GPS of afluisterapparatuur nodig als een Glenn, Michonne, Daryl, en Rosita al vanuit een bepaalde richting hebben onderschept.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:55:41 #103
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_161207433
Vind Negan op zich wel een toffe gast :P. We zien het in seizoen 7 wel. Vermoed toch wel een wat zwakker persoon. Start is half october? Zei die nu iets over een oog?

Aan de andere kant ben ik ook benieuwd welke gasten dat waren die Morgen en Carol te hulp schoten. Zagen er ook "fors" en goed verzorgd uit. Wellicht een andere groep die uiteindelijk Rick en z'n groep te hulp gaat schieten...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_161207549


[ Bericht 60% gewijzigd door thecleaninglady op 05-04-2016 22:01:06 ]
pi_161207598
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:52 schreef OMG het volgende:

[..]

Hoeveel wegen gaan er precies naar de Hilltop? Ik gok niet zo heel veel. Aangezien Negan een grote groep blijkt te hebben is het dan ook niet heel lastig om een stel hoofdwegen te blokkeren. 't is niet dat ze even via een andere staat om kunnen rijden en tig keer kunnen tanken.

Ook hebben ze geen GPS of afluisterapparatuur nodig als een Glenn, Michonne, Daryl, en Rosita al vanuit een bepaalde richting hebben onderschept.
Blijkbaar is die afstand groot genoeg om je zorgen te maken over benzine. Dus dan ga ik uit van een km of 50. Dan ga je me niet vertellen dat er maar een paar wegen zijn die je kunt nemen.

Bovendien kwamen ze die groep van, ik noem m even Trevor, minimaal twee keer tegen (de eerste keer, en bij die brug). Dat betekent dus dat de weg bij de brug eerder gewoon leeg was.

Maar het hele punt dat ze uberhaupt wegblokkades gingen opzetten: waarvoor? Ze konden immers nooit weten dat Rick zn groep precies die dag een noodreis moest maken, en dan ook nog richting Hilltop.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:01:34 #106
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_161207727
Persoon die eruit is moet wel ff een halfjaar z'n bek houden :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_161207783
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:52 schreef OMG het volgende:

[..]

Hoeveel wegen gaan er precies naar de Hilltop? Ik gok niet zo heel veel. Aangezien Negan een grote groep blijkt te hebben is het dan ook niet heel lastig om een stel hoofdwegen te blokkeren. 't is niet dat ze even via een andere staat om kunnen rijden en tig keer kunnen tanken.

Ook hebben ze geen GPS of afluisterapparatuur nodig als een Glenn, Michonne, Daryl, en Rosita al vanuit een bepaalde richting hebben onderschept.
Voeg daar de grote camper aan toe dan zijn ze vrij makkelijk te volgen en ik denk dat de saviors het gebied heel goed kennen.
pi_161207797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:01 schreef INViCTuS het volgende:
Persoon die eruit is moet wel ff een halfjaar z'n bek houden :P
Ik heb dus het idee dat die het zelf nog niet weet, als je die tweets mag geloven
pi_161207901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:50 schreef Beach het volgende:
ik stop na deze zeer matige cliff met kijken
geen gezeik dat ik er niks aan vind maar toch blijven kijken
na 6 seizoenen is het wel mooi geweest
Als ik opmerk dat je toch het 7e seizoen hebt gekeken quote ik deze post
pi_161208175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef silverhill het volgende:

[..]

Blijkbaar is die afstand groot genoeg om je zorgen te maken over benzine. Dus dan ga ik uit van een km of 50. Dan ga je me niet vertellen dat er maar een paar wegen zijn die je kunt nemen.

Of benzine is dusdanig schaars dat je er wel zorgen om maakt met die RV. En blijkbaar is aantal wegen toch beperkt genoeg als ze onderweg bij moeten tanken en dus dusdanig moeten backtracken naar een andere weg.

quote:
Bovendien kwamen ze die groep van, ik noem m even Trevor, minimaal twee keer tegen (de eerste keer, en bij die brug). Dat betekent dus dat de weg bij de brug eerder gewoon leeg was.
Dis groep kan natuurlijk via een andere weg/sluiproute bij een andere groep zijn gaan staan. Ze zijn blijkbaar best goed in het tracken/achtervolgen van mensen als je het gefluit mag geloven.

quote:
Maar het hele punt dat ze uberhaupt wegblokkades gingen opzetten: waarvoor? Ze konden immers nooit weten dat Rick zn groep precies die dag een noodreis moest maken, en dan ook nog richting Hilltop.
Klopt, maar wie weet wat ze met iemand van de Hilltop hebben uitgespookt. Dan is de meest voordehand liggende weg vanaf de Hilltop blokkeren ook niet zo lastig. Net zoals die groep die door Daryl aan flarden werd geschoten met de raketwerper, die leken daar ook maar op de weg te staan tot er iemand die richting op kwam.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:14:28 #111
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_161208368
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar het feit dat ie een pistool had zegt al wel iets. Ik kan me niet herinneren dat Morgan heeft geschoten het afgelopen seizoen. Ik verwachte hem ook alleen maar met een stok in die scene eerlijk gezegd.
Dat pistool kreeg hij van Rick na dat kleine walkergevecht bij die schuur waar ze die gast tegenkwamen die op zoek was naar een paard. Werd nog heel expliciet in beeld gebracht. Als hij dat pistool niet had aangenomen was Carol dus dood geweest.
Flesje bier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2016 @ 23:00:01 #112
426493 crew  PippenScottie
pi_161210365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]

Voeg daar de grote camper aan toe dan zijn ze vrij makkelijk te volgen en ik denk dat de saviors het gebied heel goed kennen.
Wat mij eerder verbaasd is dat de Saviours Alexandria niet eerder ontdekt hebben.
pi_161210541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:00 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wat mij eerder verbaasd is dat de Saviours Alexandria niet eerder ontdekt hebben.
Ik eigenlijk ook wel. Mss waren ze te druk met het uitbuiten van andere nederzettingen.
pi_161212484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:00 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wat mij eerder verbaasd is dat de Saviours Alexandria niet eerder ontdekt hebben.
Coördinaten en naam wisten ze .... hoezo Alexandria 'niet ontdekt' door de saiviours ~O>
pi_161212524
Morgan en Carol zijn 't eigenlijk best dik eens met elkaar *O*
pi_161212648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:55 schreef INViCTuS het volgende:

Aan de andere kant ben ik ook benieuwd welke gasten dat waren die Morgen en Carol te hulp schoten. Zagen er ook "fors" en goed verzorgd uit. Wellicht een andere groep die uiteindelijk Rick en z'n groep te hulp gaat schieten...
Zullen wel van "the Kingdom" zijn, lijkt me. Ben sowieso benieuwd hoe ze Ezekiel gaan brengen.
Z'n huisdier lijkt me lastig om te verfilmen.

:D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161212835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:24 schreef BzP het volgende:
Van mij moet Eugene blijven, ik vind hem gewoon grappig met zn monotone militaire gelul altijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Karina op 06-04-2016 08:57:19 ]
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161212945
Karakter van Negan is best interessant. (uiterlijk, stem :9 )
Zijn manier van reageren duidt op, 'veilig haven' weten, in deze situatie.
Regels, zijn voor hem zeer strak.
Mensen rondom hem ... moeten onderdanig zijn aan hem maar wel overwicht hebben op hun eigen groep mensen.
Emotionele mensen ... zul je niet willen, in dit geval ...

Blijf dus bij Glenn als 1e slachtoffer van Negan :@

Blijf moeite hebben met dit soort einde voor een seizoens-onderbreking (marketing technisch interessant, zeggen sommige dan :|W.. Loop je dan niet zo'n 10 jr. achter? :|W ). Over dik een half jaar ben ik wellicht verslaafd aan een andere serie :P
pi_161212969
Ik verwacht dat Aaron de persoon is die moet incasseren. Zijn personage is niks in de serie verder en is de enige nietsnut die mee is gekomen.
pi_161213055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:31 schreef Odaiba het volgende:
Ik verwacht dat Aaron de persoon is die moet incasseren. Zijn personage is niks in de serie verder en is de enige nietsnut die mee is gekomen.
Ik vind niet dat dat het lange wachten op de beruchte Negan rechtvaardigt.
pi_161213160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:31 schreef Odaiba het volgende:
Ik verwacht dat Aaron de persoon is die moet incasseren. Zijn personage is niks in de serie verder en is de enige nietsnut die mee is gekomen.
Aaron lijkt me niet dat "belangrijke karakter" waar AMC het over heeft :N

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:37 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Ik vind niet dat dat het lange wachten op de beruchte Negan rechtvaardigt.
Zeer mee eens :Y
pi_161213258
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:44 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Aaron lijkt me niet dat "belangrijke karakter" waar AMC het over heeft :N
Is het al bekend in de comics?

Edit:
laat maar, weet t al :X

[ Bericht 10% gewijzigd door Odaiba op 06-04-2016 01:00:20 ]
pi_161213343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:52 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Is het al bekend in de comics?
Ken/lees de comics zelf niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal v/d comics schijnt de tv-uitzendingen te volgen maar personen schijnen ze te wisselen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer echt alleen naar de tv-karakters en hun evaluatie te kijken als ik hier iets neerschrijf.


Enne .. idd. GoT doet dit soort final zeker beter :Y _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door Karina op 06-04-2016 08:57:50 ]
  woensdag 6 april 2016 @ 02:46:56 #124
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_161213876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:50 schreef Beach het volgende:
ik stop na deze zeer matige cliff met kijken
Wat een ontzettend interessante informatie zeg.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 6 april 2016 @ 02:49:46 #125
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_161213880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:58 schreef silverhill het volgende:

[..]

Blijkbaar is die afstand groot genoeg om je zorgen te maken over benzine. Dus dan ga ik uit van een km of 50. Dan ga je me niet vertellen dat er maar een paar wegen zijn die je kunt nemen.
23 mijl, aldus Eugene.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_161214108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Eugene gaat de munitiefabriek draaien dus die kan niet dood.

Abraham gaat eraan, hij had natuurlijk al die pijl door z'n hoofd moeten hebben.
Abraham was erbij toen Eugene dat depot vond, dus het kan net zo goed zijn dat Eugene het haasje is en Abraham munitie gaat maken, al was het maar in nagedachtenis van zijn goede vriend.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 6 april 2016 @ 07:26:40 #127
319877 BzP
Devildriver_
pi_161214237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:46 schreef silverhill het volgende:
Iedereen heeft het over de cliffhanger, maar ik vond juist dat hele stuk voor Negan's introductie kut. Alsof Negan's crew camera's, gps-trackers en microfoontjes op alle voertuigen en in Alexandria geplant heeft. Ze wisten iedere keer precies welke weg ze moesten blokkeren. En dat terwijl de reis naar Hilltop ongepland en onvoorbereid was. Totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Ik weet niet wat jij aan geloofwaardigheid verwacht in een serie zoals TWD?
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
  woensdag 6 april 2016 @ 07:39:50 #128
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_161214305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:26 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij aan geloofwaardigheid verwacht in een serie zoals TWD?
Ik verwacht geloofwaardigheid binnen de wereld die geschapen is. Dus ja, er zijn zombies, maar daarnaast kan best enig realistisch handelen bestaan van de karakters.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 07:47:00 #129
426493 crew  PippenScottie
pi_161214373
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:03 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Coördinaten en naam wisten ze .... hoezo Alexandria 'niet ontdekt' door de saiviours ~O>
Wanneer was dat? Na de aanval op de Saviors compound toen duidelijk was dat er ergens een gevaar lag?

Volgens mij niet eerder. Anders zou Alexandria zeker met een bezoekje van Negan en Lucille zijn 'vereerd'. Dat schijnt zijn modus operandi te zijn.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 07:53:32 #130
382129 crew  Donna
pi_161214433
Comics niet bespreken blijft ook lastig :?
  woensdag 6 april 2016 @ 08:11:33 #131
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_161214551
Als je de audio heel erg vertraagd afspeelt hoor je het heel duidelijk over wie het gaat...
pi_161214601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:11 schreef sonnyspek het volgende:
Als je de audio heel erg vertraagd afspeelt hoor je het heel duidelijk over wie het gaat...
Ja Glenn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161214641
Kan ook zijn dat Glenn opstaat om er iets tegen te doen
  woensdag 6 april 2016 @ 08:29:07 #134
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161214711
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2016 01:02 schreef Peace99 het volgende:

Enne .. idd. GoT doet dit soort final zeker beter :Y _O_
Nu vind ik GoT een geweldige serie maar doen ze niet gewoon exact hetzelfde? Wat met Snow nu bezig is (is hij nu wel of niet dood? veel speculatie) is hetzelfde als TWD met Glenn heeft gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 6 april 2016 @ 08:41:47 #135
319877 BzP
Devildriver_
pi_161214820
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:39 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik verwacht geloofwaardigheid binnen de wereld die geschapen is. Dus ja, er zijn zombies, maar daarnaast kan best enig realistisch handelen bestaan van de karakters.
Het is gebaseerd op een strip, dus het kan alle kanten uit.
Als je zo gaat denken dan kun je honderden vragen per aflevering stellen.
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
  woensdag 6 april 2016 @ 08:42:25 #136
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161214828
Ik snap niet zo goed wat “men” tegen deze seizoensfinale heeft. Moet het grootser? Dit hele seizoen is al meer ingetogen. Dan was een grootse veldslag niet echt realistisch geweest. Het mooi is dat er gestructureerd opgebouwd wordt naar de afbraak van het ego van Rick en zijn groep. Ze dachten dat ze “god” waren en stukje bij beetje kwamen ze erachter dat Saviors een onneembare horde is, vooralsnog.

Vooral het afsluiten uit het oogpunt van de kijker, dat de kijker degene is die de klappen ontvangt vond ik erg sterk. Het bloed hat voor mij niet echt gehoeven, maar het greep me wel. Ik vind het ook wel logisch dat je niet ziet wie het is, want dan kan je de hele zomer speculeren wie het is. Als je het wel gezien had, voegt dat voor de finale niks toe.

Enige vreemde vind ik wel het in elkaar slaan van Eugene en de schotwond van Darryl. Saviors gebruiken geweld als pressiemiddel, maar ze passen het eigenlijk alleen functioneel toe, Om informatie te krijgen of om indruk te maken. Bij Eugene zou het dan misschien nog zijn om hem uit te horen hoeveel man er in de bus zitten, maar dat lijkt me eigenlijk irrelevant voor de grootsheid waarmee het oppakken van Rick’s groep opgezet is. Dus is zijn mishandeling niet nuttig. Die van Darryl slaat helemaal nergens op. Hij word zo ineens uit het niets in zijn kogel geschoten terwijl ze al gevangen genomen zijn.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:51:02 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161214918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat “men” tegen deze seizoensfinale heeft. Moet het grootser? Dit hele seizoen is al meer ingetogen. Dan was een grootse veldslag niet echt realistisch geweest. Het mooi is dat er gestructureerd opgebouwd wordt naar de afbraak van het ego van Rick en zijn groep. Ze dachten dat ze “god” waren en stukje bij beetje kwamen ze erachter dat Saviors een onneembare horde is, vooralsnog.

Vooral het afsluiten uit het oogpunt van de kijker, dat de kijker degene is die de klappen ontvangt vond ik erg sterk. Het bloed hat voor mij niet echt gehoeven, maar het greep me wel. Ik vind het ook wel logisch dat je niet ziet wie het is, want dan kan je de hele zomer speculeren wie het is. Als je het wel gezien had, voegt dat voor de finale niks toe.

Enige vreemde vind ik wel het in elkaar slaan van Eugene en de schotwond van Darryl. Saviors gebruiken geweld als pressiemiddel, maar ze passen het eigenlijk alleen functioneel toe, Om informatie te krijgen of om indruk te maken. Bij Eugene zou het dan misschien nog zijn om hem uit te horen hoeveel man er in de bus zitten, maar dat lijkt me eigenlijk irrelevant voor de grootsheid waarmee het oppakken van Rick’s groep opgezet is. Dus is zijn mishandeling niet nuttig. Die van Darryl slaat helemaal nergens op. Hij word zo ineens uit het niets in zijn kogel geschoten terwijl ze al gevangen genomen zijn.
Dat van Daryl was gewoon wraak van Dwigh ivm wat Daryl bij hem heeft gedaan.
Eugene hebben ze waarschijnlijk aangepakt om indruk te maken op de rest van de groep.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 6 april 2016 @ 09:15:22 #138
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161215188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat “men” tegen deze seizoensfinale heeft. Moet het grootser? Dit hele seizoen is al meer ingetogen. Dan was een grootse veldslag niet echt realistisch geweest. Het mooi is dat er gestructureerd opgebouwd wordt naar de afbraak van het ego van Rick en zijn groep. Ze dachten dat ze “god” waren en stukje bij beetje kwamen ze erachter dat Saviors een onneembare horde is, vooralsnog.

Vooral het afsluiten uit het oogpunt van de kijker, dat de kijker degene is die de klappen ontvangt vond ik erg sterk. Het bloed hat voor mij niet echt gehoeven, maar het greep me wel. Ik vind het ook wel logisch dat je niet ziet wie het is, want dan kan je de hele zomer speculeren wie het is. Als je het wel gezien had, voegt dat voor de finale niks toe.

Enige vreemde vind ik wel het in elkaar slaan van Eugene en de schotwond van Darryl. Saviors gebruiken geweld als pressiemiddel, maar ze passen het eigenlijk alleen functioneel toe, Om informatie te krijgen of om indruk te maken. Bij Eugene zou het dan misschien nog zijn om hem uit te horen hoeveel man er in de bus zitten, maar dat lijkt me eigenlijk irrelevant voor de grootsheid waarmee het oppakken van Rick’s groep opgezet is. Dus is zijn mishandeling niet nuttig. Die van Darryl slaat helemaal nergens op. Hij word zo ineens uit het niets in zijn kogel geschoten terwijl ze al gevangen genomen zijn.
Ik kijk voor de actie. Dat oeverloze gerek met pretentieuze sociologische relatiedrama wat de plank volledig misslaat met de realiteit. Moet ik mij altijd doorheen worstelen. Als de actie climax dan niks voorstelt. Tja.... Dan denk ik 'wat een Kut serie'. Geduld en en dat getolereer voor dat gebrainfuck was dan voor niets.

Heb de seizoensfinale nog niet gezien. Ga de afleveringen opsparen.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 april 2016 @ 09:25:46 #139
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_161215324
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:15 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik kijk voor de actie. Dat oeverloze gerek met pretentieuze sociologische relatiedrama wat de plank volledig misslaat met de realiteit. Moet ik mij altijd doorheen worstelen. Als de actie climax dan niks voorstelt. Tja.... Dan denk ik 'wat een Kut serie'. Geduld en en dat getolereer voor dat gebrainfuck was dan voor niets.

Heb de seizoensfinale nog niet gezien. Ga de afleveringen opsparen.
Maar.... maar TWD is helemaal geen actieserie. Dan voldoen je verwachtingen niet aan het doel van de serie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 09:29:43 #140
426493 crew  PippenScottie
pi_161215381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat “men” tegen deze seizoensfinale heeft. Moet het grootser? Dit hele seizoen is al meer ingetogen. Dan was een grootse veldslag niet echt realistisch geweest. Het mooi is dat er gestructureerd opgebouwd wordt naar de afbraak van het ego van Rick en zijn groep. Ze dachten dat ze “god” waren en stukje bij beetje kwamen ze erachter dat Saviors een onneembare horde is, vooralsnog.

Vooral het afsluiten uit het oogpunt van de kijker, dat de kijker degene is die de klappen ontvangt vond ik erg sterk. Het bloed hat voor mij niet echt gehoeven, maar het greep me wel. Ik vind het ook wel logisch dat je niet ziet wie het is, want dan kan je de hele zomer speculeren wie het is. Als je het wel gezien had, voegt dat voor de finale niks toe.

Enige vreemde vind ik wel het in elkaar slaan van Eugene en de schotwond van Darryl. Saviors gebruiken geweld als pressiemiddel, maar ze passen het eigenlijk alleen functioneel toe, Om informatie te krijgen of om indruk te maken. Bij Eugene zou het dan misschien nog zijn om hem uit te horen hoeveel man er in de bus zitten, maar dat lijkt me eigenlijk irrelevant voor de grootsheid waarmee het oppakken van Rick’s groep opgezet is. Dus is zijn mishandeling niet nuttig. Die van Darryl slaat helemaal nergens op. Hij word zo ineens uit het niets in zijn kogel geschoten terwijl ze al gevangen genomen zijn.
De aflevering was fantastisch. Negan -> hart in de keel.
Maar ik zat helemaal klaar voor de steen in je buik als er iemand tot pulp wordt geslagen en dan was dit einde toch een goedkope anti-climax.
  woensdag 6 april 2016 @ 09:37:09 #141
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161215487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:25 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Maar.... maar TWD is helemaal geen actieserie. Dan voldoen je verwachtingen niet aan het doel van de serie.
Zombie apocalypse = geen actie? Whut!
  Redactie Frontpage woensdag 6 april 2016 @ 09:38:04 #142
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_161215505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zombie apocalypse = geen actie? Whut!
Het is soap
  woensdag 6 april 2016 @ 09:39:26 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161215521
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zombie apocalypse = geen actie? Whut!
Het is een 'Drama, Horror, Thriller' , geen actieserie. ;)
En in een oa dramaserie kan je dus ook drama verwachten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161215733
Ik snap het finale wel, maar toch voelde ik het niet echt zo tijdens de aflevering. Ik bedoel, je zag Rick radelozer worden, maar het had misschien nog wat dramatischer gekund.

Dus toch lichte gevechten, waarde de groep al wat verliezen pakt,,zoals gewonden of zelfs al een dode. Dat ze al terug wilden trekken en daarna alsnog ingesloten worden. Nog meer suspense zeg maar..

Daarnaast inderdaad de reden om de trip te maken Maggie is, wat de Saviours nooit konden weten en dat dan ook bijna de hele overgebleven crew in de RV stapt met de priester als bewaker van Alexandria. Maar dat laatste kennen we wel van TWD.

Maar dat eerste, ze hadden iets meer uit de kast kunnen trekken kwa spanning en dramatiek.
.
  woensdag 6 april 2016 @ 09:55:51 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161215820
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:51 schreef Fer het volgende:
Nog meer suspense zeg maar..
Nog meer had ik niet aangekund. :P
quote:
Daarnaast inderdaad de reden om de trip te maken Maggie is, wat de Saviours nooit konden weten en dat dan ook bijna de hele overgebleven crew in de RV stapt met de priester als bewaker van Alexandria. Maar dat laatste kennen we wel van TWD.
Ze gaven aan dus blijkbaar wel te weten waar ze woonde, dus grote kans dat ze ook in de gaten werden gehouden door de Saviours.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 april 2016 @ 10:12:16 #146
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_161216096
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zombie apocalypse = geen actie? Whut!
Dus jij combineert een thema aan een genre?
pi_161216400
Vond 't maar een matig einde eigenlijk..
pi_161216521
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zombie apocalypse = geen actie? Whut!
De onderlinge verhoudingen tussen de overlevers staan altijd al meer op de voorgrond.
pi_161216539
Is het nou eigenlijk zo dat Eugene ze had verraden, of wisten ze sowieso al waar ze waren?
  woensdag 6 april 2016 @ 11:00:11 #150
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161217020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:12 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dus jij combineert een thema aan een genre?
Sociale psychologie en verstandhoudingen in deze serie is niet de sterkste kant van deze show. De langdradige pretentieuze sociale dynamiek lijkt meer geschreven alsof het moet. Omdat je anders snel door de serie heen bent. Gezien het feit dat het zo slecht is en niet reëel. Dus de schrijvers schrijven klaarblijkelijk maar wat. De amateur psychologie is moeilijk om doorheen te komen voor mij. Er worden bijvoorbeeld ook hele afleveringen gewijd aan die oeverloos irritante Morgan die niet wilt doden. Ze kunnen en zouden daarom beter bij actie kunnen blijven. Daar is dit thema klaarblijkelijk voor bedoeld.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 11:03:49 #151
426493 crew  PippenScottie
pi_161217097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Is het nou eigenlijk zo dat Eugene ze had verraden, of wisten ze sowieso al waar ze waren?
De hele aflevering wekte de indruk dat de Saviors exact wisten waar Rick en de gang was en waar ze naartoe gingen.
pi_161217142
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Sociale psychologie en verstandhoudingen in deze serie is niet de sterkste kant van deze show. De langdradige pretentieuze sociale dynamiek lijkt meer geschreven alsof het moet. Omdat je anders snel door de serie heen bent. Gezien het feit dat het zo slecht is en niet reëel. Dus de schrijvers schrijven klaarblijkelijk maar wat. De amateur psychologie is moeilijk om doorheen te komen voor mij. Er worden bijvoorbeeld ook hele afleveringen gewijd aan die oeverloos irritante Morgan die niet wilt doden. Ze kunnen en zouden daarom beter bij actie kunnen blijven. Daar is dit thema klaarblijkelijk voor bedoeld.
Zonder de sociale dynamiek hou je geen serie over behalve een simpele horror.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 11:12:39 #153
426493 crew  PippenScottie
pi_161217231
De hele comics/serie is ook een studie naar hoe een post-apocalyptische wereld er uit zou kunnen zien.

Ik denk dat zo'n groep als de Saviors eigenlijk het meest realistische scenario is dat we tot nu toe hebben gezien.
pi_161217685
Realistisch vind ik de Saviors niet. Rick en zijn groep hebben veel van de Saviors gedood. Doelbewust.. En wat doet hun leider Negan. Die knuppelt als straf er één van Rick zijn groep dood. Staat niet echt in verhouding. Je weet al gelijk dat het in leven houden van Rick en zijn groep het einde van de Saviors en Negan gaan betekenen.
  woensdag 6 april 2016 @ 11:57:16 #155
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_161218173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef janspj het volgende:
Realistisch vind ik de Saviors niet. Rick en zijn groep hebben veel van de Saviors gedood. Doelbewust.. En wat doet hun leider Negan. Die knuppelt als straf er één van Rick zijn groep dood. Staat niet echt in verhouding. Je weet al gelijk dat het in leven houden van Rick en zijn groep het einde van de Saviors en Negan gaan betekenen.
realistisch is het niet nee, maar ze willen dat andere groepen het werk voor hun doen omdat ze bang voor Negan en zijn groep zijn. Bij andere groepen werkte dat klaarblijkelijk, Rick en co zullen waarschijnlijk wat minder slaafs te werk gaan
pi_161218564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat “men” tegen deze seizoensfinale heeft. Moet het grootser? Dit hele seizoen is al meer ingetogen. Dan was een grootse veldslag niet echt realistisch geweest. Het mooi is dat er gestructureerd opgebouwd wordt naar de afbraak van het ego van Rick en zijn groep. Ze dachten dat ze “god” waren en stukje bij beetje kwamen ze erachter dat Saviors een onneembare horde is, vooralsnog.

Vooral het afsluiten uit het oogpunt van de kijker, dat de kijker degene is die de klappen ontvangt vond ik erg sterk. Het bloed hat voor mij niet echt gehoeven, maar het greep me wel. Ik vind het ook wel logisch dat je niet ziet wie het is, want dan kan je de hele zomer speculeren wie het is. Als je het wel gezien had, voegt dat voor de finale niks toe.

Enige vreemde vind ik wel het in elkaar slaan van Eugene en de schotwond van Darryl. Saviors gebruiken geweld als pressiemiddel, maar ze passen het eigenlijk alleen functioneel toe, Om informatie te krijgen of om indruk te maken. Bij Eugene zou het dan misschien nog zijn om hem uit te horen hoeveel man er in de bus zitten, maar dat lijkt me eigenlijk irrelevant voor de grootsheid waarmee het oppakken van Rick’s groep opgezet is. Dus is zijn mishandeling niet nuttig. Die van Darryl slaat helemaal nergens op. Hij word zo ineens uit het niets in zijn kogel geschoten terwijl ze al gevangen genomen zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat van Daryl was gewoon wraak van Dwigh ivm wat Daryl bij hem heeft gedaan.
Eugene hebben ze waarschijnlijk aangepakt om indruk te maken op de rest van de groep.
En Eugene was ook nogal bijtgraag :9 Dus ook dat kan wraak geweest zijn.
pi_161218925
De saviors zijn wel een beetje een sausage fest.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:33:21 #158
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161219193
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:29 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

De aflevering was fantastisch. Negan -> hart in de keel.
Maar ik zat helemaal klaar voor de steen in je buik als er iemand tot pulp wordt geslagen en dan was dit einde toch een goedkope anti-climax.
Vreemd dat je het zo ervaart. Ik denk dat het door dit standpunt voor mij aangrijpender is dan dat het gewoon in beeld gebracht was waarin we we zouden zien hoe een hoofd tot pulp geslagen wordt.
Ik gok trouwens dat we dat in aflevering 1, of 2 nog wel te zien krijgen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:33:47 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161219199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:10 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]


[..]

En Eugene was ook nogal bijtgraag :9 Dus ook dat kan wraak geweest zijn.
oh ja vergeten. :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 april 2016 @ 12:45:20 #160
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_161219392
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Sociale psychologie en verstandhoudingen in deze serie is niet de sterkste kant van deze show. De langdradige pretentieuze sociale dynamiek lijkt meer geschreven alsof het moet. Omdat je anders snel door de serie heen bent. Gezien het feit dat het zo slecht is en niet reëel. Dus de schrijvers schrijven klaarblijkelijk maar wat. De amateur psychologie is moeilijk om doorheen te komen voor mij. Er worden bijvoorbeeld ook hele afleveringen gewijd aan die oeverloos irritante Morgan die niet wilt doden. Ze kunnen en zouden daarom beter bij actie kunnen blijven. Daar is dit thema klaarblijkelijk voor bedoeld.
Gedacht aan overstappen naar Z-Nation?
pi_161219623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 02:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat een ontzettend interessante informatie zeg.
En ik krijg weer zin in The Walking Dead door dit seizoen, na een hoop matige seizoenen.
pi_161220266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Vreemd dat je het zo ervaart. Ik denk dat het door dit standpunt voor mij aangrijpender is dan dat het gewoon in beeld gebracht was waarin we we zouden zien hoe een hoofd tot pulp geslagen wordt.
Ik gok trouwens dat we dat in aflevering 1, of 2 nog wel te zien krijgen.
Maar dan is de opbouw wel weg. En juist die opbouw was zo goed gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 13:31:40 #163
426493 crew  PippenScottie
pi_161220344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Vreemd dat je het zo ervaart. Ik denk dat het door dit standpunt voor mij aangrijpender is dan dat het gewoon in beeld gebracht was waarin we we zouden zien hoe een hoofd tot pulp geslagen wordt.
Ik gok trouwens dat we dat in aflevering 1, of 2 nog wel te zien krijgen.
Smaken verschillen...

Het gaat me trouwens niet om de gore, maar vooral om de reacties van de groep en het gevoel als kijker... 'nee, niet....' of 'oh gelukkig, het is Aaron maar'.

Dat het zo in beeld gebracht is, vind ik geen punt, maar dat je met zo'n cliché cliffhanger blijft zitten, daar baal ik wel van.
pi_161220452
Wat voor cliffhanger had je dan willen zien? Een cliffhanger had hoe dan ook in de laatste aflevering van 't seizoen gezeten, zoals in zo'n beetje iedere TV-serie.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 13:44:36 #165
426493 crew  PippenScottie
pi_161220671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:35 schreef OMG het volgende:
Wat voor cliffhanger had je dan willen zien? Een cliffhanger had hoe dan ook in de laatste aflevering van 't seizoen gezeten, zoals in zo'n beetje iedere TV-serie.
Stel dat Carl neergeknuppeld werd en je zag de gezichten van de rest van de groep en een schuimbekkende Rick die wraak zweert.
Dan heb je closure van je seizoen en genoeg om naar uit te kijken in seizoen 7.
pi_161220820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:35 schreef OMG het volgende:
Wat voor cliffhanger had je dan willen zien? Een cliffhanger had hoe dan ook in de laatste aflevering van 't seizoen gezeten, zoals in zo'n beetje iedere TV-serie.
Zijn er echt zoveel series die op deze manier het seizoen eindigen?
Bovendien was dit de zoveelste keer dit seizoen dat de aflevering eindigt met zo'n cliffhanger. Als ze het seizoen hadden geëindigd met de scene zoals hij in de comics was hadden mensen nog steeds in spanning gezeten.

De afloop van deze cliffhanger gaat hoe dan ook uitlekken en heeft voor heel veel boze reacties gezorgd. De schrijvers wisten ten tijde van deze scene ook niet wie er dood is. Speculatie heeft daarom weinig zin aangezien het puur gokken is.
pi_161221124
Kon het niet laten om mezelf te spoilen met de comic... jezus wat een gore. ;(
pi_161221139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:35 schreef OMG het volgende:
Wat voor cliffhanger had je dan willen zien? Een cliffhanger had hoe dan ook in de laatste aflevering van 't seizoen gezeten, zoals in zo'n beetje iedere TV-serie.
Als ze hadden laten zien wie er geknuppeld werd + de reacties van de groep, dan is dat toch genoeg cliffhanger?
  woensdag 6 april 2016 @ 14:10:53 #169
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161221357
Volgens mis dat niet echt het principe van een cliffhanger. Dan is het toch meer een afgerond geheel. Kijk eens hoeveel ophef er nu over is. Dat is wat een cliffhanger wil genereren.
Nu zit je nog met de vraag wie het is. dat is een kleinere specifiekere vraag waar je makkelijker over kan praten.
Anders had je met de vraag gezeten hoe groep Rick hierop gaat reageren. Dat is veel abstracter.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_161221970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ze hadden laten zien wie er geknuppeld werd + de reacties van de groep, dan is dat toch genoeg cliffhanger?
Da's toch geen cliffhanger? Da's niet eens een cliffhanger naar een volgende aflevering, laat staan een nieuw seizoen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161222773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

realistisch is het niet nee, maar ze willen dat andere groepen het werk voor hun doen omdat ze bang voor Negan en zijn groep zijn. Bij andere groepen werkte dat klaarblijkelijk, Rick en co zullen waarschijnlijk wat minder slaafs te werk gaan
Ik zou een ploeg als van Rick niet inzetten als Negan. Bewezen gevaarlijk en dodelijk, zelfs twee gevangen dames maken een ploeg van 4 af in no time af. Dus in leven laten en laten werken, lijkt mij teveel risico, al maak je ze wat bang.
.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:35:44 #172
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_161223304
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Sociale psychologie en verstandhoudingen in deze serie is niet de sterkste kant van deze show. De langdradige pretentieuze sociale dynamiek lijkt meer geschreven alsof het moet. Omdat je anders snel door de serie heen bent. Gezien het feit dat het zo slecht is en niet reëel. Dus de schrijvers schrijven klaarblijkelijk maar wat. De amateur psychologie is moeilijk om doorheen te komen voor mij. Er worden bijvoorbeeld ook hele afleveringen gewijd aan die oeverloos irritante Morgan die niet wilt doden. Ze kunnen en zouden daarom beter bij actie kunnen blijven. Daar is dit thema klaarblijkelijk voor bedoeld.
Knap staaltje niet snappen. :')

Als je actie wilt zien waarom ga je dan niet naar kneuzenfilms kijken met Arnold S. ofzo?

Deze serie wordt totaal niet gepresenteerd als actie-serie maar als drama-serie en dat is dan ook precies wat het is.

Jij doet net alsof je een fiets hebt gekocht en nu loopt te janken dat 'ie niet gemotoriseerd is. 8)7
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 6 april 2016 @ 15:36:02 #173
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_161223314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:35 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's toch geen cliffhanger? Da's niet eens een cliffhanger naar een volgende aflevering, laat staan een nieuw seizoen.
onzin. Je zou dan niet zien hoe het verder ging maar puur het moment dat je iemand die je kent neergeknuppeld ziet worden zou al veel en veel meer effect hebben dan deze laatste scene. Sowieso als je een finale opbouwt naar 1 moment en juist dat laat je niet zien... normaal zitten schokkende dingen ook in een laatste aflevering van een seizoen, niet in de eerste.

De redenatie van de makers is gewoon een drogreden, alsof er met die klap een nieuw seizoen begint... laat die klap dan helemaal niet zien. Met Negan begon het nieuwe verhaal, als ze naar hun eigen uitspraken zouden handelen dan hadden ze de schaduw van negan die uit de camper kwam moeten laten zien en het dan laten eindigen.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:44:42 #174
211083 Angelof9
I must go first
pi_161223524
Misschien zijn ze gewoon nog met contract onderhandelingen bezig en hebben ze zichzelf wat ruimte gegeven wat betreft de uiteindelijke beslissing? Het zou me niets verbazen.

Persoonlijk kan het me nu al niet meer schelen, laat staan over 6 maanden.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_161223545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef planethugo het volgende:

[..]

onzin. Je zou dan niet zien hoe het verder ging maar puur het moment dat je iemand die je kent neergeknuppeld ziet worden zou al veel en veel meer effect hebben dan deze laatste scene. Sowieso als je een finale opbouwt naar 1 moment en juist dat laat je niet zien... normaal zitten schokkende dingen ook in een laatste aflevering van een seizoen, niet in de eerste.
Het is nog steeds schokkend, iemand's hoofd wordt ingeslagen. Cliffhanger; wie is 't?! Dat er nu hele volksstammen blijken te zijn die de cliffhanger minder cliffhangerig hadden willen gehad door te onthullen wie het was, en zelfs mogelijke reacties door de rest van de groep is weer iets wat ik niet snap, want da's geen cliffhanger.

quote:
De redenatie van de makers is gewoon een drogreden, alsof er met die klap een nieuw seizoen begint... laat die klap dan helemaal niet zien. Met Negan begon het nieuwe verhaal, als ze naar hun eigen uitspraken zouden handelen dan hadden ze de schaduw van negan die uit de camper kwam moeten laten zien en het dan laten eindigen.
Vind er weinig drogredenig aan. Ik kan je argument nog verder trekken, als met Negan het nieuwe verhaal zou beginnen, dan hadden ze het hele seizoen z'n naam niet moeten noemen. Maar goed, er kan best overlap zijn van het aanwezig zijn van een bepaald personage en de daadwerkelijke verhaallijn die volgt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 6 april 2016 @ 15:50:48 #176
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_161223678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien zijn ze gewoon nog met contract onderhandelingen bezig en hebben ze zichzelf wat ruimte gegeven wat betreft de uiteindelijke beslissing? Het zou me niets verbazen.
dat zou me ook niets verbazen inderdaad. En OMG doet zijn naam aan met zijn reactie :')
  woensdag 6 april 2016 @ 15:55:53 #177
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161223805
Doe effe normaal. OMG probeert zich nog in jouw denkbeelden te vinden. Jij doet net alsof jouw opvatting de enige juiste is.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_161223999
16 afleveringen per seizoen is gewoon teveel, dit had ook gemakkelijk in 10 afleveringen gepast zonder essentiële verhaallijnen weg te laten. Er is teveel dialoog óm de dialoog. Maarja, commercie hè. Ik had de laatste 3 afleveringen opgespaard, en dan zie je goed dat er te weinig verhaalmateriaal is, vooral als het om de laatste 3 afleveringen van een seizoen gaat.

Het volgende seizoen gaat dus volledig over de oorlog tegen Negan neem ik aan, voor de tijdsprong.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161224102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien zijn ze gewoon nog met contract onderhandelingen bezig en hebben ze zichzelf wat ruimte gegeven wat betreft de uiteindelijke beslissing? Het zou me niets verbazen.
Normaal leggen ze acteurs voor de maximale 7 jaar vast. Ik denk dat daarom de tijdsprong in het verhaal na volgend seizoen gaat komen. (tussen seizoen 7 en 8) Dan zouden ze zelfs compleet andere acteurs kunnen pakken voor sommige personages.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161224186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:03 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
16 afleveringen per seizoen is gewoon teveel, dit had ook gemakkelijk in 10 afleveringen gepast zonder essentiële verhaallijnen weg te laten. Er is teveel dialoog óm de dialoog. Maarja, commercie hè. Ik had de laatste 3 afleveringen opgespaard, en dan zie je goed dat er te weinig verhaalmateriaal is, vooral als het om de laatste 3 afleveringen van een seizoen gaat.

Het volgende seizoen gaat dus volledig over de oorlog tegen Negan neem ik aan, voor de tijdsprong.
Hou op zeg. Ik vind dit prima zo, vind het elke keer weer heerlijk om naar te kijken. Niet bepalen voor een ander wat voor jou voldoende is.
pi_161224230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hou op zeg. Ik vind dit prima zo, vind het elke keer weer heerlijk om naar te kijken. Niet bepalen voor een ander wat voor jou voldoende is.
Ho ho, van mij mag het seizoen ook 22 afleveringen duren hoor! Vind het nog steeds leuk om te kijken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161224402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ho ho, van mij mag het seizoen ook 22 afleveringen duren hoor! Vind het nog steeds leuk om te kijken.
Oh zo. Nouja, ik ben nog steeds niet met je eens :P.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:16:30 #183
88815 The_Emotion
98.3
pi_161224405
Wat een gejank om die cliffhanger :')
Kunnen sommigen nou echt niet een half jaar wachten om te weten wie er neergeknuppeld is?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 16:19:12 #184
426493 crew  PippenScottie
pi_161224488


/discussie.

Zie jullie in het najaar!
pi_161224778
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Remqo het volgende:
Wat een gejank om die cliffhanger :')
Kunnen sommigen nou echt niet een half jaar wachten om te weten wie er neergeknuppeld is?
Ik krijg een beetje het gevoel dat met name de comiclezers, of tenminste degenen die weten wat er in de comics gebeurt, het een stomme cliffhanger vinden. Als je helemaal niets van de comics af zou weten, dus ook geen spoilers gelezen zou hebben, zou je van te voren niet eens geweten hebben dat Negan iemand neer zou slaan op dit moment in de serie en zou alles dus veel meer een verrassing zijn geweest. Comic-en spoilerlezers hebben nu met een bepaalde verwachting gekeken en daarom viel het tegen.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben...
  woensdag 6 april 2016 @ 16:31:40 #186
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161224828
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Remqo het volgende:
Wat een gejank om die cliffhanger :')
Kunnen sommigen nou echt niet een half jaar wachten om te weten wie er neergeknuppeld is?
Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.
Daarom geloof ik Kirkman niet als hij de finale verdedigd..

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
pi_161224959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:35 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's toch geen cliffhanger? Da's niet eens een cliffhanger naar een volgende aflevering, laat staan een nieuw seizoen.
Tuurlijk wel. :') Hoe ze ermee gaan dealen is een grote cliffhanger.
pi_161225008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.
Daarom geloof ik Kirkman niet als hij de finale verdedigd..

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
Stop dan met kijken van de serie, en ga lekker die kutcomic lezen.
pi_161225019
Waarom nu weer de serie 1 op 1 met de comic vergelijken terwijl al vanaf het begin duidelijk was dat dit niet echt kon?

Ik lees de comics wel, maar ga niet heel erg moeilijk lopen doen over dat de hele Hershel's boerderij periode in de serie een seizoen was, terwijl het in de compendium een fractie van het boek is. Ik vond dit een prima moment voor het einde van het seizoen. Ja, ze zijn soms bijna exact hetzelfde. Maar soms ook niet, zoals nu.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161225057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:29 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat met name de comiclezers, of tenminste degenen die weten wat er in de comics gebeurt, het een stomme cliffhanger vinden. Als je helemaal niets van de comics af zou weten, dus ook geen spoilers gelezen zou hebben, zou je van te voren niet eens geweten hebben dat Negan iemand neer zou slaan op dit moment in de serie en zou alles dus veel meer een verrassing zijn geweest. Comic-en spoilerlezers hebben nu met een bepaalde verwachting gekeken en daarom viel het tegen.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben...
Wat je zegt klopt, dat zie je hier, dat zie je op hetzelfde topic op Tweakers. Het zijn ook altijd de comiclezers die na een episode hier als eerste vertellen hoe kut het was, en 5 minuten later komen de reacties van de niet lezers "briljant! geweldig!" etc.
pi_161225277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:29 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat met name de comiclezers, of tenminste degenen die weten wat er in de comics gebeurt, het een stomme cliffhanger vinden. Als je helemaal niets van de comics af zou weten, dus ook geen spoilers gelezen zou hebben, zou je van te voren niet eens geweten hebben dat Negan iemand neer zou slaan op dit moment in de serie en zou alles dus veel meer een verrassing zijn geweest. Comic-en spoilerlezers hebben nu met een bepaalde verwachting gekeken en daarom viel het tegen.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben...
Dit x100.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:50:01 #192
88815 The_Emotion
98.3
pi_161225284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.
Daarom geloof ik Kirkman niet als hij de finale verdedigd..

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
De comics ken ik wel, maar ben nog niet bij #100, maar er is al genoeg gespoilt wie die knuppel zou krijgen in de comics.

Mij maakt het geen donder uit, Negan werd geweldig neergezet in de serie en de Saviours waren al wat langer een dreiging.
Rick en de crew zitten gewoon zwaar in de nesten, ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken in S7, en niet eens zo zeer wie er doodgeknuppeld wordt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_161225362
Ik ben een comiclezer, maar ik kan de serie prima los zien van het bron materiaal ondanks dat er toch wel grote paralellen zijn.

Ik vond de season finale grotendeels een goede aflevering, het langzame besef van Rick en de groep dat ze de Saviours zwaar, maar dan ook echt zwaar onderschat hebben.

En dan eindelijk de confrontatie; Jeffrey Dean Morgan zet Negan goed neer je krijgt duidelijk het gevoel dat dit een smeerlap is en het stukje Eeenie minie moe.. tof gemonteerd en lekker de spanning opdrijven.

En dan is t plots klaar.. zie over zoveel maanden maar wie er nu dood is. En dat is wat mij betreft een slap einde van het seizoen.

Ja we hebben nu iets om over te speculeren de komende tijd, wie zou er dood zijn..maar dat gaat ook snel vervelen.

Gewoon laten zien wie er dood is zou zoveel meer impact hebben gehad IMO. En ik zie ook tussen mijn vriendenlijst op Facebook veel soortgelijke reacties van mensen die de comics nog nooit gelezen hebben.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:53:31 #194
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161225383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Stop dan met kijken van de serie, en ga lekker die kutcomic lezen.
Doe eens normaal man, itootje, ik probeer alleen het verschil uit te leggen, en dat bijna alle comic lezers niet boos zijn over de cliffhanger, als er geen source material was zouden mensen het vervelend vinden maar niet zo boos maken.. het is gewoon een verkrachting van #100.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:53:58 #195
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161225400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.
Daarom geloof ik Kirkman niet als hij de finale verdedigd..

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
Wil je, in spoilers, zeggen wat het einde van #100 is en waarom dat volgens jou zoveel beter is dan dit einde?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_161225423
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. :') Hoe ze ermee gaan dealen is een grote cliffhanger.
En de reactie daarop is een cliffhanger, en wie er mogelijk iemand red, etc. Als het Glenn is, wat dan met Maggie's baby? Red die het? En hoe?

Omgekeerd kun je ook een cliffhanger moment hebben wanneer Negan "Hi, I'm Negan" zegt. Of wanneer hij de deur van de RV opent. Of vlak daarvoor. Of bij de 3e roadblock die Rick's groep tegenkomt. Of de 2e, of 1e. Of de eerste aanvaring van Daryl, Abraham en Sasha met die eerste groep. Vlak na Daryl ze opblaast. Of vlak ervoor. Of voordat die leider iets zegt. Of weet ik veel wanneer.

Zo kun je wel blijven schuiven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161225432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Doe eens normaal man, itootje, ik probeer alleen het verschil uit te leggen, en dat bijna alle comic lezers niet boos zijn over de cliffhanger, als er geen source material was zouden mensen het vervelend vinden maar niet zo boos maken.. het is gewoon een verkrachting van #100.
Stop. Met. Vergelijken.
pi_161225668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Doe eens normaal man, itootje, ik probeer alleen het verschil uit te leggen, en dat bijna alle comic lezers niet boos zijn over de cliffhanger, als er geen source material was zouden mensen het vervelend vinden maar niet zo boos maken.. het is gewoon een verkrachting van #100.
ik hoef het verschil met de comics niet te weten.
ik kijk de serie en klaar. dat er series zijn met cliffhangers dat hoort erbij.
kan ik mee leven maar blijkbaar willen de mensen die de comics lezen alleen maar de boel lopen verzieken voor de mensen die alleen de serie volgen.

enough said. ik vind de serie goed dus ik volg de serie als jij de serie kut vind dan stop je maar met serie kijken en maak je zelf een topic voor de comics kan je daar met hartelust zeggen hoeveel de comic beter is.

the end.
  woensdag 6 april 2016 @ 17:07:52 #199
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_161225757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, dat zie je hier, dat zie je op hetzelfde topic op Tweakers. Het zijn ook altijd de comiclezers die na een episode hier als eerste vertellen hoe kut het was, en 5 minuten later komen de reacties van de niet lezers "briljant! geweldig!" etc.
Exact. Zelfde als bij de GoT-boekenlezers, ook altijd zeiken (uitzonderingen daargelaten). Kijk dan niet.

Het viel me de afgelopen weken al op dat ik overal "ik kan niet wachten tot Negan komt" las, terwijl die hele Negan mij (onbekend met de comics) nog geen ene moer kon schelen. Een karakter dat in de serie 3x is genoemd werd bij voorbaat al gehyped. Dat kán dan natuurlijk alleen maar tegenvallen! (Behalve bij mij, door dat irritante gehype was ik al klaar met die vent voordat ie überhaupt verscheen... wat 'm juist weer meer kans geeft om tóch tof te blijken :') )
  woensdag 6 april 2016 @ 17:17:25 #200
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161226014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Stop. Met. Vergelijken.
Scrummie, je moet niet zo autoritair gaan doen, past niet bij je, als ik wil vergelijken doe ik dat, zeker omdat ik vergelijk om aan te tonen waarom veel mensen het minder vonden dan de comics.
Ik zeg nergens dat ze het van mij anders hadden moeten doen, ik zeg alleen waarom veel mensen het anders hadden willen zien.

Voor de gene die het vroeg, spoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')