abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2016 @ 15:50:48 #176
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_161223678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien zijn ze gewoon nog met contract onderhandelingen bezig en hebben ze zichzelf wat ruimte gegeven wat betreft de uiteindelijke beslissing? Het zou me niets verbazen.
dat zou me ook niets verbazen inderdaad. En OMG doet zijn naam aan met zijn reactie :')
  woensdag 6 april 2016 @ 15:55:53 #177
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161223805
Doe effe normaal. OMG probeert zich nog in jouw denkbeelden te vinden. Jij doet net alsof jouw opvatting de enige juiste is.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_161223999
16 afleveringen per seizoen is gewoon teveel, dit had ook gemakkelijk in 10 afleveringen gepast zonder essentiële verhaallijnen weg te laten. Er is teveel dialoog óm de dialoog. Maarja, commercie hè. Ik had de laatste 3 afleveringen opgespaard, en dan zie je goed dat er te weinig verhaalmateriaal is, vooral als het om de laatste 3 afleveringen van een seizoen gaat.

Het volgende seizoen gaat dus volledig over de oorlog tegen Negan neem ik aan, voor de tijdsprong.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161224102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien zijn ze gewoon nog met contract onderhandelingen bezig en hebben ze zichzelf wat ruimte gegeven wat betreft de uiteindelijke beslissing? Het zou me niets verbazen.
Normaal leggen ze acteurs voor de maximale 7 jaar vast. Ik denk dat daarom de tijdsprong in het verhaal na volgend seizoen gaat komen. (tussen seizoen 7 en 8) Dan zouden ze zelfs compleet andere acteurs kunnen pakken voor sommige personages.
pi_161224186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:03 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
16 afleveringen per seizoen is gewoon teveel, dit had ook gemakkelijk in 10 afleveringen gepast zonder essentiële verhaallijnen weg te laten. Er is teveel dialoog óm de dialoog. Maarja, commercie hè. Ik had de laatste 3 afleveringen opgespaard, en dan zie je goed dat er te weinig verhaalmateriaal is, vooral als het om de laatste 3 afleveringen van een seizoen gaat.

Het volgende seizoen gaat dus volledig over de oorlog tegen Negan neem ik aan, voor de tijdsprong.
Hou op zeg. Ik vind dit prima zo, vind het elke keer weer heerlijk om naar te kijken. Niet bepalen voor een ander wat voor jou voldoende is.
pi_161224230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hou op zeg. Ik vind dit prima zo, vind het elke keer weer heerlijk om naar te kijken. Niet bepalen voor een ander wat voor jou voldoende is.
Ho ho, van mij mag het seizoen ook 22 afleveringen duren hoor! Vind het nog steeds leuk om te kijken.
pi_161224402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ho ho, van mij mag het seizoen ook 22 afleveringen duren hoor! Vind het nog steeds leuk om te kijken.
Oh zo. Nouja, ik ben nog steeds niet met je eens :P.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:16:30 #183
88815 The_Emotion
98.3
pi_161224405
Wat een gejank om die cliffhanger :')
Kunnen sommigen nou echt niet een half jaar wachten om te weten wie er neergeknuppeld is?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 16:19:12 #184
426493 crew  PippenScottie
pi_161224488

/discussie.

Zie jullie in het najaar!
My friends all drive horses
pi_161224778
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Remqo het volgende:
Kunnen sommigen nou echt niet een half jaar wachten om te weten wie er neergeknuppeld is?
Ik krijg een beetje het gevoel dat met name de comiclezers, of tenminste degenen die weten wat er in de comics gebeurt, het een stomme cliffhanger vinden. Als je helemaal niets van de comics af zou weten, dus ook geen spoilers gelezen zou hebben, zou je van te voren niet eens geweten hebben dat Negan iemand neer zou slaan op dit moment in de serie en zou alles dus veel meer een verrassing zijn geweest. Comic-en spoilerlezers hebben nu met een bepaalde verwachting gekeken en daarom viel het tegen.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben...
  woensdag 6 april 2016 @ 16:31:40 #186
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161224828
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:16 schreef Remqo het volgende:
Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.
Daarom geloof ik Kirkman niet als hij de finale verdedigd..

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
pi_161224959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:35 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's toch geen cliffhanger? Da's niet eens een cliffhanger naar een volgende aflevering, laat staan een nieuw seizoen.
Tuurlijk wel. :') Hoe ze ermee gaan dealen is een grote cliffhanger.
pi_161225008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om..
Ik weet niet of je de comics leest.. maar daar is het zoveel beter in gedaan, zonder cliffhanger, terwijl er in de comics genoeg Cliffhangers was dit er geen, Kirkman heeft bewust gekozen om het niet het einde van een issue te laten zijn, en als je het leest weet je ook waarom.

De kracht van Issue 100 is dat er niets gedaan kan worden, slechts accepteren dat Negan er nu is.. dat is de essentie van die scene..
Nu het eindigt in een cliffhanger krijg je alleen 6 maanden gezeur van mensen die t kut vonden, speculatie over wie er dood is en over hoe seizoen 7 gaat beginnen, en juist niet over Negan, iig nauwelijks.. Dus dat maakt het een drogreden dat ze niet wilde laten zien wie er dood ging om Negan zijn moment in de spotlight te gunnen... wtf..?
Dat is alsof je 2 kinderen hebt, eentje heeft een verjaardagspartijtje maar de andere mag de cadeautjes in ontvangstnemen..
Stop dan met kijken van de serie, en ga lekker die kutcomic lezen.
pi_161225019
Waarom nu weer de serie 1 op 1 met de comic vergelijken terwijl al vanaf het begin duidelijk was dat dit niet echt kon?

Ik lees de comics wel, maar ga niet heel erg moeilijk lopen doen over dat de hele Hershel's boerderij periode in de serie een seizoen was, terwijl het in de compendium een fractie van het boek is. Ik vond dit een prima moment voor het einde van het seizoen. Ja, ze zijn soms bijna exact hetzelfde. Maar soms ook niet, zoals nu.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161225057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:29 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat met name de comiclezers, of tenminste degenen die weten wat er in de comics gebeurt, het een stomme cliffhanger vinden. Als je helemaal niets van de comics af zou weten, dus ook geen spoilers gelezen zou hebben, zou je van te voren niet eens geweten hebben dat Negan iemand neer zou slaan op dit moment in de serie en zou alles dus veel meer een verrassing zijn geweest. Comic-en spoilerlezers hebben nu met een bepaalde verwachting gekeken en daarom viel het tegen.
Wat je zegt klopt, dat zie je hier, dat zie je op hetzelfde topic op Tweakers. Het zijn ook altijd de comiclezers die na een episode hier als eerste vertellen hoe kut het was, en 5 minuten later komen de reacties van de niet lezers "briljant! geweldig!" etc.
pi_161225277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:29 schreef thecleaninglady het volgende:

[..]

Dit x100.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:50:01 #192
88815 The_Emotion
98.3
pi_161225284
quote:

[..]

Daar gaat het niet om..

De comics ken ik wel, maar ben nog niet bij #100, maar er is al genoeg gespoilt wie die knuppel zou krijgen in de comics.

Mij maakt het geen donder uit, Negan werd geweldig neergezet in de serie en de Saviours waren al wat langer een dreiging.
Rick en de crew zitten gewoon zwaar in de nesten, ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken in S7, en niet eens zo zeer wie er doodgeknuppeld wordt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_161225362
Ik ben een comiclezer, maar ik kan de serie prima los zien van het bron materiaal ondanks dat er toch wel grote paralellen zijn.

Ik vond de season finale grotendeels een goede aflevering, het langzame besef van Rick en de groep dat ze de Saviours zwaar, maar dan ook echt zwaar onderschat hebben.

En dan eindelijk de confrontatie; Jeffrey Dean Morgan zet Negan goed neer je krijgt duidelijk het gevoel dat dit een smeerlap is en het stukje Eeenie minie moe.. tof gemonteerd en lekker de spanning opdrijven.

En dan is t plots klaar.. zie over zoveel maanden maar wie er nu dood is. En dat is wat mij betreft een slap einde van het seizoen.

Ja we hebben nu iets om over te speculeren de komende tijd, wie zou er dood zijn..maar dat gaat ook snel vervelen.

Gewoon laten zien wie er dood is zou zoveel meer impact hebben gehad IMO. En ik zie ook tussen mijn vriendenlijst op Facebook veel soortgelijke reacties van mensen die de comics nog nooit gelezen hebben.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:53:31 #194
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161225383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Stop dan met kijken van de serie, en ga lekker die kutcomic lezen.
Doe eens normaal man, itootje, ik probeer alleen het verschil uit te leggen, en dat bijna alle comic lezers niet boos zijn over de cliffhanger, als er geen source material was zouden mensen het vervelend vinden maar niet zo boos maken.. het is gewoon een verkrachting van #100.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:53:58 #195
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161225400
quote:

[..]

Daar gaat het niet om..

Wil je, in spoilers, zeggen wat het einde van #100 is en waarom dat volgens jou zoveel beter is dan dit einde?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_161225423
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. :') Hoe ze ermee gaan dealen is een grote cliffhanger.
En de reactie daarop is een cliffhanger, en wie er mogelijk iemand red, etc. Als het Glenn is, wat dan met Maggie's baby? Red die het? En hoe?

Omgekeerd kun je ook een cliffhanger moment hebben wanneer Negan "Hi, I'm Negan" zegt. Of wanneer hij de deur van de RV opent. Of vlak daarvoor. Of bij de 3e roadblock die Rick's groep tegenkomt. Of de 2e, of 1e. Of de eerste aanvaring van Daryl, Abraham en Sasha met die eerste groep. Vlak na Daryl ze opblaast. Of vlak ervoor. Of voordat die leider iets zegt. Of weet ik veel wanneer.

Zo kun je wel blijven schuiven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161225432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Doe eens normaal man, itootje, ik probeer alleen het verschil uit te leggen, en dat bijna alle comic lezers niet boos zijn over de cliffhanger, als er geen source material was zouden mensen het vervelend vinden maar niet zo boos maken.. het is gewoon een verkrachting van #100.
Stop. Met. Vergelijken.
pi_161225668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef Loserkid het volgende:

[..]

ik hoef het verschil met de comics niet te weten.
ik kijk de serie en klaar. dat er series zijn met cliffhangers dat hoort erbij.
kan ik mee leven maar blijkbaar willen de mensen die de comics lezen alleen maar de boel lopen verzieken voor de mensen die alleen de serie volgen.

enough said. ik vind de serie goed dus ik volg de serie als jij de serie kut vind dan stop je maar met serie kijken en maak je zelf een topic voor de comics kan je daar met hartelust zeggen hoeveel de comic beter is.

the end.
  woensdag 6 april 2016 @ 17:07:52 #199
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_161225757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, dat zie je hier, dat zie je op hetzelfde topic op Tweakers. Het zijn ook altijd de comiclezers die na een episode hier als eerste vertellen hoe kut het was, en 5 minuten later komen de reacties van de niet lezers "briljant! geweldig!" etc.
Exact. Zelfde als bij de GoT-boekenlezers, ook altijd zeiken (uitzonderingen daargelaten). Kijk dan niet.

Het viel me de afgelopen weken al op dat ik overal "ik kan niet wachten tot Negan komt" las, terwijl die hele Negan mij (onbekend met de comics) nog geen ene moer kon schelen. Een karakter dat in de serie 3x is genoemd werd bij voorbaat al gehyped. Dat kán dan natuurlijk alleen maar tegenvallen! (Behalve bij mij, door dat irritante gehype was ik al klaar met die vent voordat ie überhaupt verscheen... wat 'm juist weer meer kans geeft om tóch tof te blijken :') )
  woensdag 6 april 2016 @ 17:17:25 #200
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161226014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Stop. Met. Vergelijken.
Scrummie, je moet niet zo autoritair gaan doen, past niet bij je, als ik wil vergelijken doe ik dat, zeker omdat ik vergelijk om aan te tonen waarom veel mensen het minder vonden dan de comics.
Ik zeg nergens dat ze het van mij anders hadden moeten doen, ik zeg alleen waarom veel mensen het anders hadden willen zien.

Voor de gene die het vroeg, spoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')