Neeequote:Op zondag 24 april 2016 15:50 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Nog een paar weken, dan is Jan ook weg
Nee joh, heeft niets met contact te maken. De auto detecteert het als de sleutel in de buurt van de auto is, zit gewoon een zender in de sleutel. De auto kan ook zien of de sleutel ín de auto is, dan kan de deur niet open. Sommige auto's kunnen zelfs zien in de buurt van welke deur de sleutel is, dan kan alleen die deur open. Gewoon een kwestie van meerdere ontvangers in de auto plaatsen en dan controleren welke het sterkste signaal van de sleutel ontvangt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Kan je niet uitleggen hoe het wel werkt, maar dat je er van buiten niet in kunt kun je vragen aan mijn meerijders.
Deuren gaan automatisch op slot als ik ga rijden en als ik dan iemand oppik vergeet ik keer op keer (op keer op keer op keer) de sloten te ontgrendelen. Tot gerammel aan de bijrijderskant mij eraan herinnert.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de sleutel 'contact' maakt met je lijf (maar dat werkt dus ook als hij in een tas zit). Echt alleen degene die de sleutel in zijn bezit heeft kan de deur ontgrendelen.
dit lijkt me echt bloedirritantquote:Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Kan je niet uitleggen hoe het wel werkt, maar dat je er van buiten niet in kunt kun je vragen aan mijn meerijders.
Deuren gaan automatisch op slot als ik ga rijden en als ik dan iemand oppik vergeet ik keer op keer (op keer op keer op keer) de sloten te ontgrendelen. Tot gerammel aan de bijrijderskant mij eraan herinnert.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de sleutel 'contact' maakt met je lijf (maar dat werkt dus ook als hij in een tas zit). Echt alleen degene die de sleutel in zijn bezit heeft kan de deur ontgrendelen.
Wat precies? Heerlijk systeem vind ik het.quote:
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig wasquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat precies? Heerlijk systeem vind ik het.
Meeste auto's kun je instellen of ze op slot gaan bij wegrijden. En ik heb wel eens meegemaakt dat ik blij was dat de deur automatisch op slot was gegaanquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig was
Oh en mocht ik het willen heb ik rechts van me bij de aanstekerdinkie een knopje zitten waarmee ik in een keer ook alle deuren op slot zet (of weer open).
De keyless entry lijkt me daarentegen wel weer chill!
O, dat vind ik wel een fijn idee, zeker als ik ' s avonds laat op pad ben. Irritant wordt het pas als ik meerijders oppik.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig was
Oh en mocht ik het willen heb ik rechts van me bij de aanstekerdinkie een knopje zitten waarmee ik in een keer ook alle deuren op slot zet (of weer open).
De keyless entry lijkt me daarentegen wel weer chill!
Dat hebben mijn ouders ook. Is even wennen, maar uiteindelijk geeft het ook wel een veilig idee. De reden waarom zij het trouwens hebben, is vanwege de bouw van de auto. Het is een Opel Meriva, waarbij de twee achterste deuren precies de andere kant op opengaan. Voor de veiligheid gaan alle deuren op slot als je harder dan 5 km/u rijdt. Zo kunnen de deuren niet per ongeluk opengaan, iets wat nogal desastreuze gevolgen kan hebben als je deur wind vangt...quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
O, dat vind ik wel een fijn idee, zeker als ik ' s avonds laat op pad ben. Irritant wordt het pas als ik meerijders oppik.Want ik kan de portieren van binnenuit gewoon openen. En in geval van nood, als ze buitenlangs bij me moeten komen, dan tikken ze maar een ruitje in. Waarschijnlijk heeft de auto dan al zoveel schade dat dat niet meer uitmaakt.
Net even de precieze werking van die sleutel opgezocht, maar ik had net goed even op Bart kunnen wachtenAl weet ik nu ook hoe ik de auto moet starten als de batterij van mijn smart key leeg is. Altijd handig, dat.
Jamaar.... 38586837285 ziljoen pagina'squote:Op dinsdag 26 april 2016 20:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.
Oh.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:28 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik had andere prioriteiten op de Havo (familie-issues). Ik weet bijnas niets meer van mijn middelbare school-tijd.
Bij een sedan is het vrij normaal dat je de kofferbak niet zomaar openkrijgt. Zelfs niet als de auto 'van slot' is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:21 schreef Dingest het volgende:
Nou, niet als je flauwvaltMaar ik veronderstel dat het gekoppeld is (of kan worden) aan dezelfde vertragingssensoren zoals bijv. die ook je airbags laten ploffen of de gordel kunnen aantrekken (of andere veiligheidssystemen die een crash/incident detecteren), en dan de auto 'vrij' geven.
Dat op slot schieten is om inbrekers te weren. Bij de Xsara Picasso van mijn ouders kon alleen de achterklep na/'tijdens' het rijden open wanneer de bestuurdersdeur een keer open is geweest, ook al is de auto 'van slot'. Puur zodat niet iemand bij een rood verkeerslicht je kofferbak opentrekt en er dingen uithaalt
En in het ergste geval maken de hulpdiensten zelf wel een deur...
Een Xsara Picasso is een MPV, maar het lijkt mij dat de vorm van de auto niet per se hoeft te boeienquote:Op woensdag 27 april 2016 00:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij een sedan is het vrij normaal dat je de kofferbak niet zomaar openkrijgt. Zelfs niet als de auto 'van slot' is.
Dan ben je wel heel dom of heb je echt liggen slapen tijdens geschiedenis lessen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef nostra het volgende:
Dat Berlijn fysiek in zijn geheel in Oost-Duitsland lag.
Dat zei ik ook tegen mezelf inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef MCH het volgende:
Dan ben je wel heel dom of heb je echt liggen slapen tijdens geschiedenis lessen.
Coca cola was bedoeld als pijnstiller en is zelfs een tijdje alleen op recept verkrijgbaar geweest.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet meer, maar het werd destijds van coca-bladeren gemaakt en het restje cocaïne wat erin zat gaf het drankje een extra 'buzz'. Van oorsprong van het ook een soort coca-wijn, maar toen lokaal de drooglegging werd ingevoerd werd het een non-alcoholische drank (wezenlijk Coca-Cola). Het werd zelfs verkocht als een vorm van medicijn en zou tegen tal van issues werkenBegin 20ste eeuw werd coca vervangen door cafeïne voor het opzwepende effect, en in de jaren '30 (meen ik) werd het koosjer verklaard.
Het was voor zover ik weet een patentmiddel - dwz, een commercieel product dat als 'over the counter'-medicijn (dus vrij verkrijgbaar, vaak via de tap) werd verkocht zonder echt acht te slaan op de werkelijke werking. Wezenlijk was het kwakzalverijquote:Op woensdag 27 april 2016 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Coca cola was bedoeld als pijnstiller en is zelfs een tijdje alleen op recept verkrijgbaar geweest.
Of 's zomers om de warmte vast uit de auto te laten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.
Dan heb je vast ook wel van de Nederlandse Cocaine Fabriek gehoord. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriekquote:
quote:De Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) was een in Amsterdam gevestigde fabriek die in de 20e eeuw op grote schaal cocaïne produceerde voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder andere novocaïne, morfine, heroïne en efedrine.
In 1923 bedroeg de aanplant op Java ca. 1400 hectare.
Begin jaren 1920 vervaardigde de NCF 20% van de cocaïne in de wereld en was marktleider.
De hoogste jaarproductie lag op circa 1500 kilo.
Eigenlijk niet, om eerlijk te zijnquote:Op woensdag 27 april 2016 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan heb je vas ook wel van de Nederlandse Cocaine Fabriek gehoord. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriek
[..]
Een van de argumenten om heroïne te kiezen in plaats van morfine was dat heroïne niet verslavend zou zijn...quote:Op woensdag 27 april 2016 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, om eerlijk te zijnAl verbaast het mij weinig, aangezien 'wij' in die tijd juist in die hoek aanwezig waren en daar zat al dat papaver-spul ook.
Het was niet zozeer de drugs wat ik bij die dingen interessant vond, maar meer wat gezien werd als een geaccepteerd 'medicijn' nog geen 100 jaar geleden en waarvan we nu weten dat het allemaal niet zo verstandig isGeeft ook aan hoe weinig we eigenlijk (op lange termijn) van dingen weten, en hoe kort geleden waanwetenschappen nog gemeengoed waren. Van wat een medisch student nu leert is de helft over 50 jaar verouderd of blijkt incorrect - al weten we niet welke helft. Wordt soms ook wel het 'halfwaardetijd van wetenschap' genoemd.
Ja, dat maakt het zo briljantquote:Op donderdag 28 april 2016 00:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Een van de argumenten om heroïne te kiezen in plaats van morfine was dat heroïne niet verslavend zou zijn...
Hij kwam uit/van het fictieve (ei)land Mypos.quote:Op donderdag 28 april 2016 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
Ik bedenk mij nu dat de Griekse neef "Balki" uit de serie Perfect Strangers, uit de "Balkan" kwam.
Al zei hij volgens mij van een grieks eiland te komen, dat zou dan volgens wiki geen balkan zijn (alleen vasteland Griekenland)
Yup. En Huggies (knuffels) en Pampers (to pamper = verzorgen)quote:Op donderdag 28 april 2016 09:05 schreef devlinmr het volgende:
Dat
[ afbeelding ]
de fonetische schrijfwijze is van "whiskers"
[ afbeelding ]
De airbag computer omtgrendelt de deuren idd bij een ongeval.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:20 schreef bloempjuh het volgende:
Gaan de deuren van zo'n auto ook automatisch open als je een ongeluk krijgt of flauwvalt ofzo?
Ja, en niet alle huisgenoten wilden me geloven. Eentje zelfs niet, toen ik de verpakking voorhield.quote:
Breaking Bad niet gezien?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:43 schreef Montov het volgende:
Better Call Saul -> Saul Goodman.
It's all good, man.
Jawel, maar daar was het mij nooit opgevallen. Was er daar expliciet benoemd?quote:
Jepquote:Op woensdag 4 mei 2016 17:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Jawel, maar daar was het mij nooit opgevallen. Was er daar expliciet benoemd?
Volgens mij symboliseren de 2 lijnen tussen beide pijlen ook de 2 rails waar een trein overheen gaatquote:Op donderdag 5 mei 2016 12:50 schreef Frumzel het volgende:
Dacht van de week aan dit topic en zag toen een trein voorbij komen, en zag het logo van de NS er uiteraard opstaan:
[ afbeelding ]
En zag toen dus pas voor het eerst de 2 pijlen die elk 1 kant opwijzen.
Je maakt het nog completer.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij symboliseren de 2 lijnen tussen beide pijlen ook de 2 rails waar een trein overheen gaat.
# 2 pijlen richtingenquote:Op donderdag 5 mei 2016 12:50 schreef Frumzel het volgende:
Dacht van de week aan dit topic en zag toen een trein voorbij komen, en zag het logo van de NS er uiteraard opstaan:
[ afbeelding ]
En zag toen dus pas voor het eerst de 2 pijlen die elk 1 kant opwijzen.
Verdomd, ik zat gister al te zoeken maar zag deze nietquote:Op vrijdag 6 mei 2016 07:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
# 2 pijlen richtingen
# 2 sporen
# De letter N
En als je m kantelt een gespiegelde S.
iconisch logo, een van de beteren. Iets vrij complex simpel ontwerpen is moeilijk. Maar dat levert wel de mooiste beeldmerken ter wereld op.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 07:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Verdomd, ik zat gister al te zoeken maar zag deze niet
Mooie!
haha dank je, dit jaar heb ik 't helaas wat drukker en geef ik 't stokje door aan iemand anders.quote:edit: Hey, jij bent het!
The master of the gamingexcellspreadsheetpopularityresultcaster, Beathoven!
edit2: Waarom heb jij eigenlijk geen speciaal tagje gekregen?
Had wel gemogen van mij
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)f-gedragen~a714bb1f/quote:Een niet alledaags gezicht. Medewerkers van de brandweer in Harris County (Texas) in slagorde op de stoep voor een dierenziekenhuis. Nog een laatste saluut, stoere mannen, tranen biggelend over hun wangen. Uit respect voor Bretagne (spreek uit: Brittany) en haar diep bedroefde baas Denise Corliss.
Edit: nu ik het artikel ook gezien heb zie ik dat het over een hond gaat. De strekking van mijn mening blijft echter hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:42 schreef Teslynd het volgende:
Franse namen die naar het Engels veranderden:
[..]
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)f-gedragen~a714bb1f/
Het deed me denken aan een roman waarin de hoofdpersoon beseft dat de Engelse naam Beecham afkomstig is van het Franse Beauchamp.
(Je weet dat het om een politiehond gaat he?)quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Edit: nu ik het artikel ook gezien heb zie ik dat het over een hond gaat. De strekking van mijn mening blijft echter hetzelfde.
Ik denk eerder dat die 'Brittany' ouders had die meededen aan de hype om een normale manier zo absurd mogelijk te schrijven. Zoals in dat bekende internet-verhaaltje van die moeder die haar kind Le-a noemde, wat uitgesproken diende te worden als Ledasha "because the dash aint silent!"
Damn, deze wilde ik net postenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:23 schreef JayHovah het volgende:
Ik vond het altijd zo stom dat ze bij het 2008 model van de FIAT Punto een puntje bovenop de p hadden gezet. Maar als je goed kijk is het net alsof iemand zit te sturen
[ afbeelding ]
Jup, helaas:quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:59 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
(Je weet dat het om een politiehond gaat he?)
Edit: okee, je zag het
Whut? Le-a?
Die serie was ook zo realistisch geacteerd.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:11 schreef Morendo het volgende:
Bij het tv-programma 12 steden/13 ongelukken begreep ik nooit hoe ze aanwezig konden zijn met een camera om het daadwerkelijke ongeval te filmen.
Pas later vatte het concept 'reconstructie'
Outlander? Tijdreiziger heet het boek geloof ik ..quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:42 schreef Teslynd het volgende:
Franse namen die naar het Engels veranderden:
[..]
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)f-gedragen~a714bb1f/
Het deed me denken aan een roman waarin de hoofdpersoon beseft dat de Engelse naam Beecham afkomstig is van het Franse Beauchamp.
Of andersom: een luidspreker is gebaseerd op een amfitheaterquote:Op maandag 6 juni 2016 03:02 schreef Beathoven het volgende:
Een amfitheater was eigenlijk een grote luidspreker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was van de bovenste plank, kan Jan Douwe 9/11 niet een keer doen? Dan kan BNW ook wel opdoeken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:15 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Die serie was ook zo realistisch geacteerd.
Er lopen genoeg mensen in de States met rare namen, al zijn die meestal iets normaler gespeeld. Bij mijn laatste trip ben ik een Arshenique tegengekomen bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee waren Angel en Destiny zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Edit: nu ik het artikel ook gezien heb zie ik dat het over een hond gaat. De strekking van mijn mening blijft echter hetzelfde.
Ik denk eerder dat die 'Brittany' ouders had die meededen aan de hype om een normale manier zo absurd mogelijk te schrijven. Zoals in dat bekende internet-verhaaltje van die moeder die haar kind Le-a noemde, wat uitgesproken diende te worden als Ledasha "because the dash aint silent!"
Het was in ieder geval Claire, in welk deel weet ik echt niet meer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Outlander? Tijdreiziger heet het boek geloof ik ..
Uitleg?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:31 schreef -Phineas- het volgende:
Bij albert-heijn hebben ze die H bij het logo express zo puntig gemaakt
Outlander is de seriequote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:53 schreef Teslynd het volgende:
Het was in ieder geval Claire, in welk deel weet ik echt niet meer.
En een junk.quote:
Ik moest in de serie echt twee keer nadenken over hoe Engelsen het kunnen verbasteren naar "bietsjump". Voelde me dom.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het was in ieder geval Claire, in welk deel weet ik echt niet meer.
Ik denk omdat ze toen nog geen internet en zo hadden. Dus eerst zie je het geschreven (of je ziet het alleen geschreven) en dan heb je dus de naam er al goed in zitten. Bovendien was er de universele taalwet nog niet voor de toenmalig moderne landen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik moest in de serie echt twee keer nadenken over hoe Engelsen het kunnen verbasteren naar "bietsjump". Voelde me dom.![]()
hier zijn de overige couplettenquote:
Ah, een canine/k9.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:59 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
(Je weet dat het om een politiehond gaat he?)
Huh wat voor lied is dit nu weer?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hier zijn de overige coupletten
Kortjakje seer hups en fijn
Is de meeste tijd beschonken,
Kortjakje mag geen Brandewijn
Maer het moet Jenever zijn
Altijd is Kortjakje ziek,
Midden in de week en Zondags niet
Dan gaet zy haer hert versterken
Midden in de week wil zy niet werken,
Altijd is Kortjakje ziek.
Midden in de week en Zondags niet.
(...)
Kortjakje is vroeg opgestaen,
En zy is met radde kooten
Na de Markus brug gegaen,
De jongens volgden achter aen
Kortjakje mag geen Brandewijn,
Maer het moet Janever zijn,
Daer vond zy 't Raedhuys bescheten,
Dat kon Ragel niet op eeten,
Daerom is Kortjakje ziek,
Midden in de week en Zondags niet.
Dit volkslied is een kluchtlied over een jenever drinkende vrouw die mogelijk werkte bij de secreten, de publieke toiletten, onder de Markusbrug.[2][3]
Een jakje was een kledingstuk voor een vrouw, een bovenkleed.[4] De bijnaam 'Kortjakje' wijst mogelijk op een slecht of armoedig geklede vrouw. De naam Kortjakje werd vaker in volksliedjes gebruikt, meestal om een vrouwelijke dronkenlap mee aan te duiden.[3][5] De naam Valderappus betekent zoveel als 'schorremorrie', 'gespuis'.[6] Van het lied bestaan ook parodieën waarin Kortjakje als een vrouw van lichte zeden wordt voorgesteld.[7]
De melodie van dit volksliedje komt niet overeen met die van het huidige kinderliedje.
---
Kortjakje is dus geen hoer, maar een armoedige dronkenlap. Dat ziek zijn was van de drank. En er bestaan ook parodieen waarin ze een hoer is, maar goed, ik kan ook een horror-versie maken, dat gaat dus niet over het oorspronkelijke kinderliedje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |