Komende zondag staat raceminnend Nederland weer massaal vroeg op. Om 8 uur ’s morgens zullen de lichten uit gaan voor de start van de Grand Prix van China, de derde race van 2016. Het is alweer de twaalfde keer in de historie dat de koningsklasse het Aziatische land aan doet. Het Shanghai International Circuit werd, net zoals vrijwel alle moderne F1-circuits, ontworpen door de Duitse architect Hermann Tilke. Het heeft de vorm van het Chinese teken ‘shang’, dat voor ‘omhoog’ staat. De snelste ronde op het 5.451 kilometer lange circuit staat nog altijd op naam van Michael Schumacher. Het Duitse icoon klokte in 2004, het eerste jaar dat China op de kalender stond, een tijd van 1:32,238. Daarmee reed hij liefst tien seconden sneller dan de door Lewis Hamilton gereden snelste ronde van vorig jaar. Hamilton troost zich met het feit dat hij met vier zeges veruit de meest succesvolle coureur in China is.
Fernando Alonso hoopt komende zondag zijn rentree te maken. Twee weken eerder in Bahrein werd hij niet fit genoeg bevonden na zijn horrorcrash in Melbourne, waardoor hij mopperend en brommend vanaf de pitmuur moest toekijken. Zijn wagen werd ingenomen door het Belgische talent Stoffel Vandoorne, die diens debuut met een voortreffelijke tiende plek opluisterde. De Belgen hopen ongetwijfeld de lang verwachte opvolger van Jackie Ickx en Thierry Boutsen te hebben gevonden, maar zullen nog even moeten wachten tot Vandoorne een definitieve plek in de F1 voor zich op kan eisen. Doordat ook Max Verstappen in Bahrein punten pakte, voltrok zich daar een primeur voor de Lage Landen: voor het eerst in de geschiedenis pakte zowel een Belg als een Nederlander punten tijdens een Grand Prix. Iets zegt ons dat het niet bij die ene keer zal blijven.
Verstappen was de man die twaalf maanden terug vuurwerk liet zien in China. Met name een indrukwekkende inhaalactie op Sergio Perez oogstte wereldwijd veel lof. Helaas zou Max kort voor het einde van de race uitvallen met een kapotte wagen, waardoor de race achter de Safety Car zou eindigen. Lewis Hamilton won, vóór Nico Rosberg. Dit jaar zal de Brit er veel aan gelegen zijn om de race voor een vijfde maal te winnen, aangezien hij sinds oktober vorig jaar alle zeges aan zijn aartsrivaal heeft moeten laten. Britse media twijfelen openlijk aan de focus van Hamilton en plaatsen foto’s van de feestende kampioen als onderbouwing van hun twijfels. Hamilton wuift de kritiek weg, maar dat is niet genoeg. Hij moet presteren. Hij moet winnen in China. Maar Rosberg is in bloedvorm en Ferrari lijkt dichterbij dan ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:41 schreef VacaLoca het volgende:[..]
Dude.. hij rijd 1.37.0 in z'n laatste rondje, waarin ie wss al niet meer volledig pushed omdat niet meer haalbaar is. Dat is toch 2 seconden sneller dan 1.39. Twee rondjes eerder stop was dus 4 seconden eerder finishen.
Nope. 2 ronden extra op de banden is weer een flink aantal tienden verlies. Het gat zou nauwelijks anders zijn.
Dat niet pushen geldt ook voor Grosjean.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Haha grosjean gewoon 5de in de drivers champ XD
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
WEST
AFC AJAX 4 EVER
quote:
nee geen eigen chassis. Het Chassis is wel gebouwd door Haas maar waren de tekeningen van Ferrari.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Jammer dat kimi die keer niet op het podium kan zuipen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Hahaha Kimi op dat podium
WEST
AFC AJAX 4 EVER
quote:
hij deed voorzichtig een slokje.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:47 schreef VacaLoca het volgende:[..]
Wow.. hoe moet ik dit je nog anders uitleggen...
Ik toon het je wel als de tabellen met rondetijden beschikbaar zijn.
Er is een reden dat ze hem niet die twee ronden extra lieten rijden op de supersoft. En dat is slijtage.
quote:
Normaal drinkt hij de hele fles leeg
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Sinister-D-
NL'er in België
quote:
idd gemaakt door Dallara.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:
NOS en F1
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fopje
Het Stokbrood
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:48 schreef AldoTheApache het volgende:Nou, er was veel actie te zien, maar toch was het saai

Door die 3 type banden heb je geen flauw idee wie nou precies tegen wie aan het racen is

Ik vond het een vermakelijke race
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
quote:
Daarom had ik iets wtf, zo snel
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:48 schreef AldoTheApache het volgende:Nou, er was veel actie te zien, maar toch was het saai

Door die 3 type banden heb je geen flauw idee wie nou precies tegen wie aan het racen is

Het maakt het wel beter, die verschillende compounds. Eindelijk een goede beslissing qua regelgeving.
Verder was het niet zo boeiend, elke keer na de pitstops haalden wat lui elkaar in omdat ze op andere strategien zaten maar een echt gevecht heb ik niet gezien.
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Sky. Bedankt aan degene die dat geregeld heeft trouwens

.
Falco
Afleidingsmanoeuvre
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:51 schreef Fir3fly het volgende:[..]
Het maakt het wel beter, die verschillende compounds. Eindelijk een goede beslissing qua regelgeving.
Verder was het niet zo boeiend, elke keer na de pitstops haalden wat lui elkaar in omdat ze op andere strategien zaten maar een echt gevecht heb ik niet gezien.
Mjah, eigenlijk waren alle inhaalacties wel redelijk voorspelbaar, maar goed...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Ze worden gewoon ingecalculeerd in de strategie. Williams wist al heel lang dat ze achter Verstappen zouden finishen simpelweg omdat het onmogelijk is om te verdedigen tegen iemand op nieuwere banden.
Max inhaalactie op Bottas genot
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fopje
Het Stokbrood
Lul niet kamphues, verstandig en nadenken..

Bottas maakt een fout en Verstappen gaat er voorbij, nou god god god wat moet je daar slim voor zijn. Dildo.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
Na een half uur deze race uitgezet. Waarom de inhaal actie zijn te voorspelbaar o.a door drs en de gezeik over de banden.
En het gaat totaal niet over racen alleen heb ik de rijders gehoord over banden. Het is echt geen race klasse meer het is gewoon jammer dat de f1 zo ten onder gaat.
Fopje
Het Stokbrood
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:03 schreef twiFight het volgende:Hmm apart. Toen Hamilton na de race tegen het bordje aanreed werd hij geschoffeerd als een sneu ventje.
Nu deed Rosberg het en hoor je hier niemand?
Hamilton werd toen 2e of 3e toch? Dus uit frustratie.
Ik denk niet dat Rosberg het uit frustratie doet wanneer hij wint.
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:04 schreef Breaker.Faker het volgende:Na een half uur deze race uitgezet. Waarom de inhaal actie zijn te voorspelbaar o.a door drs en de gezeik over de banden.
En het gaat totaal niet over racen alleen heb ik de rijders gehoord over banden. Het is echt geen race klasse meer het is gewoon jammer dat de f1 zo ten onder gaat.
Ben ik niet met je eens. Vond het een erg leuke race. De banden zorgen juist voor meer strategie verschillen. DRS is een puntje waar je misschien gelijk in hebt. Alleen ik zou niet durven om DRS af te schaffen. Ben bang dat het dan weer Trulli train gevallen gaat worden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
Giedo komt ook niet meer bij Rob
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
Ben blij dat ik geen
Ziggo heb maar lekker naar Sky kijk. Ik heb bijna geen hekel aan wie dan ook op TV, maar die Rob vind ik toch zo'n engnek.. ongelooflijk.
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
quote:
Landverrader
twiFight
Pain cleanses the body
quote:
Nee, maar wel van Mol. Mijn god, wat heb ik mij weer kapot zitten ergeren aan die man. Hij is helemaal de weg kwijt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef twiFight het volgende:[..]
Nee, maar wel van Mol. Mijn god, wat heb ik mij weer kapot zitten ergeren aan die man. Hij is helemaal de weg kwijt.
Dit is pas het 2e seizoen dat ik serieus naar F1 kjik en alleen maar naar Sky gekeken, behalve vorig jaar toen het 1x op Veronica was. Vond dat veel minder spannend. Vooral met de start van de race en het commentaar dan bij Sky.. kippenvel staat dan echt op mn armen
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:28 schreef _DeMoN_ het volgende:[..]
Dit is pas het 2e seizoen dat ik serieus naar F1 kjik en alleen maar naar Sky gekeken, behalve vorig jaar toen het 1x op Veronica was. Vond dat veel minder spannend. Vooral met de start van de race en het commentaar dan bij Sky.. kippenvel staat dan echt op mn armen

Ik keek een jaar of 12 geleden altijd serieus als klein jochie. Op een gegeven moment interesse verloren, maar sinds het nieuws dat Verstappen ging rijden toch weer langzaam gaan volgen. Dit seizoen wil ik alles weer actief gaan volgen en kijken. Jammer dat je in Nederland niet Sky kan ontvangen, want dat is inderdaad een waar genot. Bij onze oosterburen vind ik het altijd verschrikkelijk om te volgen, die lullen aan een stuk door en hebben het weinig over de race zelf.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
quote:
Hij heeft ook nog eens een verleden met Jos idd, daarom komt ie nooit oprecht over. Lijkt altijd gefrustreerd of zo.
twiFight
Pain cleanses the body
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:32 schreef ChatGirl het volgende:[..]
Olav zit ook maar alleen in dat hokkie (en Plooij in de pits, maar die voegt ook 0,0 toe). Bij Sky hebben ze een heel team wat F1 verslaat. Is wel een verschil natuurlijk.
Ja, maar voor het resultaat maakt dat niks uit en dat is dat het commentaar ondermaats is. In ieder geval wel voor iemand die al meerdere jaren de F1 volgt. Eerst mist hij het stukgaan van Vettel, vervolgens een stuk of 200 inhaalacties, hij zit druk te vertellen over dat Sauber wel zou balen als Vandoorne ze inhaalt en hun puntje afpakt,
terwijl Vandoorne er op dat moment al een ronde lang voor zit, vraagt zich af of Grosjean de race uitrijdt op zijn huidige banden, terwijl hij reglementair nog
moet stoppen. Ik erger mij daar kapot aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
Of kijk naar Henno....Hennogod
twiFight
Pain cleanses the body
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:Hij heeft geen moment getwijfeld over Grosjean, dat maak jij er van

Vettel die stuk ging had ie ook direct door toen het in beeld kwam.
Geniet eens gewoon van de race ipv je irriteren aan Olav .
Gast. Hij heeft twee keer gezegd "Gaat hij gewoon de race uitrijden" terwijl Grosjean wel naar binnen
moest. En Mol had pas door dat Vettel problemen had toen je 'm even later op de boordradio hoorde, terwijl je eerder in de opwarmronde al de vonken en rook zag.
quote:
Op zondag 3 april 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:Hij heeft geen moment getwijfeld over Grosjean, dat maak jij er van

Vettel die stuk ging had ie ook direct door toen het in beeld kwam.
Geniet eens gewoon van de race ipv je irriteren aan Olav .
Dit, of pak een stream of gaan anders voetbal kijken
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak