
Komende zondag staat raceminnend Nederland weer massaal vroeg op. Om 8 uur ’s morgens zullen de lichten uit gaan voor de start van de Grand Prix van China, de derde race van 2016. Het is alweer de twaalfde keer in de historie dat de koningsklasse het Aziatische land aan doet. Het Shanghai International Circuit werd, net zoals vrijwel alle moderne F1-circuits, ontworpen door de Duitse architect Hermann Tilke. Het heeft de vorm van het Chinese teken ‘shang’, dat voor ‘omhoog’ staat. De snelste ronde op het 5.451 kilometer lange circuit staat nog altijd op naam van Michael Schumacher. Het Duitse icoon klokte in 2004, het eerste jaar dat China op de kalender stond, een tijd van 1:32,238. Daarmee reed hij liefst tien seconden sneller dan de door Lewis Hamilton gereden snelste ronde van vorig jaar. Hamilton troost zich met het feit dat hij met vier zeges veruit de meest succesvolle coureur in China is.
Fernando Alonso hoopt komende zondag zijn rentree te maken. Twee weken eerder in Bahrein werd hij niet fit genoeg bevonden na zijn horrorcrash in Melbourne, waardoor hij mopperend en brommend vanaf de pitmuur moest toekijken. Zijn wagen werd ingenomen door het Belgische talent Stoffel Vandoorne, die diens debuut met een voortreffelijke tiende plek opluisterde. De Belgen hopen ongetwijfeld de lang verwachte opvolger van Jackie Ickx en Thierry Boutsen te hebben gevonden, maar zullen nog even moeten wachten tot Vandoorne een definitieve plek in de F1 voor zich op kan eisen. Doordat ook Max Verstappen in Bahrein punten pakte, voltrok zich daar een primeur voor de Lage Landen: voor het eerst in de geschiedenis pakte zowel een Belg als een Nederlander punten tijdens een Grand Prix. Iets zegt ons dat het niet bij die ene keer zal blijven.
Verstappen was de man die twaalf maanden terug vuurwerk liet zien in China. Met name een indrukwekkende inhaalactie op Sergio Perez oogstte wereldwijd veel lof. Helaas zou Max kort voor het einde van de race uitvallen met een kapotte wagen, waardoor de race achter de Safety Car zou eindigen. Lewis Hamilton won, vóór Nico Rosberg. Dit jaar zal de Brit er veel aan gelegen zijn om de race voor een vijfde maal te winnen, aangezien hij sinds oktober vorig jaar alle zeges aan zijn aartsrivaal heeft moeten laten. Britse media twijfelen openlijk aan de focus van Hamilton en plaatsen foto’s van de feestende kampioen als onderbouwing van hun twijfels. Hamilton wuift de kritiek weg, maar dat is niet genoeg. Hij moet presteren. Hij moet winnen in China. Maar Rosberg is in bloedvorm en Ferrari lijkt dichterbij dan ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Fir3fly
Goodnight everybody!
quote:
Op zondag 3 april 2016 18:41 schreef VacaLoca het volgende:[..]
Dude.. hij rijd 1.37.0 in z'n laatste rondje, waarin ie wss al niet meer volledig pushed omdat niet meer haalbaar is. Dat is toch 2 seconden sneller dan 1.39. Twee rondjes eerder stop was dus 4 seconden eerder finishen.
Nope. 2 ronden extra op de banden is weer een flink aantal tienden verlies. Het gat zou nauwelijks anders zijn.
Dat niet pushen geldt ook voor Grosjean.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Haha grosjean gewoon 5de in de drivers champ XD
Leuk! Is de huldiging bij de efteling?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
WEST
AFC AJAX 4 EVER
quote:
nee geen eigen chassis. Het Chassis is wel gebouwd door Haas maar waren de tekeningen van Ferrari.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Jammer dat kimi die keer niet op het podium kan zuipen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto