abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161231340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef D1990 het volgende:

[..]

En moderator zou met onderbouwing komen,
JIj vroeg toch... welke kant kies je. ? Zelf kies je voor een vaag antwoord.
Je kiest voor ' de revolutionairen' Maar verder weiger je te onderbouwen wie die mensen zijn en wat ze allemaal wllen en wat jij wlt metn die revolutie.
Mijn keuze is: ik ben een van die 17 miljoen Nederlanders die helemaal geen geweld willen.
Ik kies voor die groep. En die groep wiit dat de staat het geweld voorkomt of aanpakt.
Dat is mijn onderbouwing.

quote:
in plaats van woorden in de mond leggen van de opponent.
Doe niet zo martelaarachtig . Ik stel scherpe vragen . Eigenlijk heeft het geen zin bij jou.
Je hebt er niet over nagedacht , je wilt niet proberen na te denken. Je houdt je vast aan je ideaal ... van met geweld een ideale maatschappij opleggen aan de bevolking ( ps doet ISIS ook in Syrie)

quote:
Jij wilt vervolgens mijn topic kapen voor jou eigen doeleinde.
Welke doeleinden zijn dat ?
pi_161231459
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kiest voor ' de revolutionairen' Maar verder weiger je te onderbouwen wie die mensen zijn en wat ze allemaal wllen en wat jij wlt metn die revolutie.
Mijn keuze is: ik ben een van die 17 miljoen Nederlanders die helemaal geen geweld willen.
Ik kies voor die groep. En die groep wiit dat de staat het geweld voorkomt of aanpakt.

[..]

Doe niet zo martelaarachtig . Ik stel scherpe vragen . Eigenlijk heeft het geen zin bij jou.
Je hebt er niet over nagedacht , je wilt niet proberen na te denken. Je houdt je vast aan je ideaal ... van met geweld een ideale maatschappij opleggen aan de bevolking ( ps doet ISIS ook in Syrie)

[..]

Is er op dit moment een revolutie dan? Hoe moet ik dan een strijdende partij kiezen, als er geen revolutie is? Jij wilt dus dat ik een fictief scenario op schets, of denk jij dat ik stiekem een leger georganiseerd heb en op het punt sta een revolutie te ontketenen?

Nou, gefeliciteerd dat je een loyalist bent en aan de kant van de staat kiest. Ben je ook bereid om dan actief mee te vechten om de opstand neer te slaan, of geef je de soldaten een schouderklopje en wens je ze succes? Als ware laffe, opportunistische Hollander zijnde.

Grappig, je doet me denken aan die vrouw van de PVDA, die komt ook met zulke debielen argumenten. Die zei namelijk ook dat Hitler ook van referendums hield. Nu kom jij met je ISIS aanzetten. Heb ik gezegd dat ik met bruut geweld een theocratische staat wil oprichten? Nee? Niet echt relevant dan he?

En kapen in de zin van, je wilt het onderwerp veranderen naar "hoe organiseer je een revolutie".

[ Bericht 5% gewijzigd door Reya op 07-04-2016 07:21:23 ]
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 6 april 2016 @ 20:31:11 #203
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161231792
Een andere insteek en verklaring, wat mijn verhaal ook ondersteund maar meer grijpbaar is. Is corporatistische facisme. Banken corporaties en buitenlandse belangen hebben het voor het zeggen. Zorgverzekeraars krijgen het voor mekaar kartelvorming te legaliseren voor hun eigen sector. Banken komen overal mee weg, hele Geiekse landen kopen zij om met gemeenschapsgelden. Maar hoe? Niet iedereen kan omgekocht? Maar je kunt wel een grote groep laten geloven in mooie waanbeelden. Hierbij denk ik aan bijv. De Bilderberg bijeenkomsten. Ben maar alte benieuwd hoe zij talloze politici bankmongolen corporate helden en Amerikaanse Presidenten, brainwashen. Daarnaast is onze monarchie ook van de partij, wat natuurlijk kwalijk is. Zij mogen zich niet brmoeien met binnrnlandse politiek. En. Toch gebeurt dit.
Wat wordt ze allemaal voorgehouden?
pi_161232017
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Tamabralski het volgende:
Een andere insteek en verklaring, wat mijn verhaal ook ondersteund maar meer grijpbaar is. Is corporatistische facisme. Banken corporaties en buitenlandse belangen hebben het voor het zeggen. Zorgverzekeraars krijgen het voor mekaar kartelvorming te legaliseren voor hun eigen sector. Banken komen overal mee weg, hele Geiekse landen kopen zij om met gemeenschapsgelden. Maar hoe? Niet iedereen kan omgekocht? Maar je kunt wel een grote groep laten geloven in mooie waanbeelden. Hierbij denk ik aan bijv. De Bilderberg bijeenkomsten. Ben maar alte benieuwd hoe zij talloze politici bankmongolen corporate helden en Amerikaanse Presidenten, brainwashen. Daarnaast is onze monarchie ook van de partij, wat natuurlijk kwalijk is. Zij mogen zich niet brmoeien met binnrnlandse politiek. En. Toch gebeurt dit.
Wat wordt ze allemaal voorgehouden?
Wat heeft fascisme ermee te maken? In Fascisme zijn de corporaties onderdanig aan de staat, in de huidige staat is de staat onderdanig aan de corporaties. Irriteert me mateloos, mensen die "fascist" roepen zonder te weten wat het betekent. Ik ga ook niet iedereen die links is uitmaken voor "communist".

Heb je wel je aluminium hoedje op? Pas op hoor!!!! Anders lezen ze jou gedachtes!!!
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 6 april 2016 @ 20:41:48 #205
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161232265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je redeneert met de bekende drogredenen.

"Revolutie is fout want dat is geweld, wilt U geweld?, foei! *argusogen belerende toon"

Dit is de eerste opmerking die je terugziet bij publieke omroep Pauw Witteman ed. zooi. Betere knechten kun je je niet wensen als elite. Vraag mij alleen af, doen zij dit bewust of zijn zij zo naief?

Ik zelf zou eerst de bewustwording willen zien groeien. Dat links en liberaal hier eigenlijk niet bestaat. Eveneens groen, christen, ouderen-partij of democraat. Het is hier een en al rechts afbraakbeleid en corporatisme.

Wat mij betreft als dit met geweld moet. Fijn. Maar ik spreek niet voor alle revolitionairen. Jarenlang die irritante smoel van Pechtold tolereren terwijl je weet dat hij liegt als een .. Daar moet toch wat tegenover staan?

Of Obama
Of Rutte
Of Bos Slalom
Maakt niet uit..

Die haat heeft ventilatie nodig.
Praten stemmen helpt niet.
Er bestaat hier geen Democratie

Ze maken het er zelf naar..
pi_161232394
Wat ik nou niet snap hè.

Waarom heeft de regering of een initiatief vóór het Oekraïne-verdrag flink initiatief getoond? Eigenlijk was dit ook een enorme kans voor de 'eurofielen' geweest. Als die met een overtuigend verhaal een meerderheid voor het voor-kamp hadden gezorgd, dan had je in één keer al dat eindeloze gezeur over "het volk wil minder EU" enzo definitief de das om kunnen doen. Waarom is niet serieus geprobeerd om die kans te grijpen?
pi_161232444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Igen het volgende:
Wat ik nou niet snap hè.

Waarom heeft de regering of een initiatief vóór het Oekraïne-verdrag flink initiatief getoond? Eigenlijk was dit ook een enorme kans voor de 'eurofielen' geweest. Als die met een overtuigend verhaal een meerderheid voor het voor-kamp hadden gezorgd, dan had je in één keer al dat eindeloze gezeur over "het volk wil minder EU" enzo definitief de das om kunnen doen. Waarom is niet serieus geprobeerd om die kans te grijpen?
Omdat ze de boel voorliegen en niet weten waar ze mee bezig zijn. Het masker valt, dat kunnen ze niet hebben.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:46:44 #208
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161232525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Igen het volgende:
Wat ik nou niet snap hè.

Nou, ikzelf denk dat er eigenlijk geen concrete mooie voorstelling voor handen is. Omdat het bedrog is, klaar.
pi_161232577
Ik sta aan de verkeerde kant van de fatsoenskloof.
pi_161232633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef DrDentz het volgende:
Ik sta aan de verkeerde kant van de fatsoenskloof.
Wat is de goede kant dan?
pi_161232666
De goede kant daar staan de gutmenschen zeg maar.
pi_161236258
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Je redeneert met de bekende drogredenen.

"Revolutie is fout want dat is geweld, wilt U geweld?, foei! *argusogen belerende toon"
Een vreedzame samenleving (A) bouw je vreedzaam . Maar soms kan een bevrijding (B) van een bruut regime niet anders dan met geweld. Zie mei 1945.
Maar A doen is niet hetzelfde als B doen. A begint pas na B.
In dit geval.......... Nederland 2016 is er geen bruut regime, dus het geweld-is-nodig-argument is onzin.
De vraag was: welke kant kies je? Ik leg uit dat het Nederlandse volk met mij vind dat geweld onwenselijk is in het Nederland van 2016
Wel nodig om politieke. religieuze extremisten en criminelen die gewelddadig zijn aan te pakken. Ook die vage groep "de revolutionairen" van D1990 als die op geweld uit zijn .
Dat geweld met geweld bestrijden mag alleen gedaan worden door de overheid en het volk wilt dat ook. Mensen die het niet eens zijn met de keuze van het volk hebben allerlei mogelijkheden hun mening vreedzaam kenbaar te maken.

quote:
Ik zelf zou eerst de bewustwording willen zien groeien. Dat links en liberaal hier eigenlijk niet bestaat. Eveneens groen, christen, ouderen-partij of democraat. Het is hier een en al rechts afbraakbeleid en corporatisme.
Je gooit diverse stromingen op één hoop en dat noem je 'rechts'
Als dat een links standpunt is , dan moet je eerst gaan sleutelen aan de nuances .

quote:
Wat mij betreft als dit met geweld moet. Fijn. Maar ik spreek niet voor alle revolitionairen. Jarenlang die irritante smoel van Pechtold tolereren terwijl je weet dat hij liegt als een .. Daar moet toch wat tegenover staan?
Er zijn veel meer mensen met een irritante smoel op de buis en in de politiek. Maar nogal terreurachtig die te verwijderen met geweld.

quote:
Die haat heeft ventilatie nodig.
Praten stemmen helpt niet.
Er bestaat hier geen Democratie
Prima ...ventileer, maar in fatsoenlijke meningsuiting. Niet in haatzaaien of geweld prediken.
Als je de democratie verwerpt.... wat wil je dan wel ?
pi_161236763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een vreedzame samenleving (A) bouw je vreedzaam . Maar soms kan een bevrijding (B) van een bruut regime niet anders dan met geweld. Zie mei 1945.
Maar A doen is niet hetzelfde als B doen. A begint pas na B.
In dit geval.......... Nederland 2016 is er geen bruut regime, dus het geweld-is-nodig-argument is onzin.
De vraag was: welke kant kies je? Ik leg uit dat het Nederlandse volk met mij vind dat geweld onwenselijk is in het Nederland van 2016
Wel nodig om politieke. religieuze extremisten en criminelen die gewelddadig zijn aan te pakken. Ook die vage groep "de revolutionairen" van D1990 als die op geweld uit zijn .
Dat geweld met geweld bestrijden mag alleen gedaan worden door de overheid en het volk wilt dat ook. Mensen die het niet eens zijn met de keuze van het volk hebben allerlei mogelijkheden hun mening vreedzaam kenbaar te maken.

[..]

Je gooit diverse stromingen op één hoop en dat noem je 'rechts'
Als dat een links standpunt is , dan moet je eerst gaan sleutelen aan de nuances .

[..]

Er zijn veel meer mensen met een irritante smoel op de buis en in de politiek. Maar nogal terreurachtig die te verwijderen met geweld.

[..]

Prima ...ventileer, maar in fatsoenlijke meningsuiting. Niet in haatzaaien of geweld prediken.
Als je de democratie verwerpt.... wat wil je dan wel ?
Kadaffi was ook niet bruut, toch werd hij omver geworpen. Assad was ook niet bruut, toch was er een burgeroorlog. Dus jou redenatie klopt niet.

En voordat je gaat huilen over "maar hunnie zijn een dictatuur", en wij hebben een oligarchie, en dan?

Ja, vertel even aan Pim Fortuijn hoe dat ging, vreedzaam verandering brengen. Ohnee, kan niet. Hoezo niet? Omdat hij werd vermoord omdat de staat het volk ophitste om hem te vermoorden. Kijk eens aan, daar vliegt je theorie over verandering brengen via de democratische manier.
pi_161237205
Een hoop aannames en lulkoek, volgens mij wil je gewoon zelf heel graag dat het gebeurt
  woensdag 6 april 2016 @ 22:05:06 #215
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161237764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:53 schreef D1990 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat referendum voor vandaag was georganiseerd? Omdat men voelt dat er niet naar hun woord geluisterd, en hun stem niet belangrijk is voor onze geliefde oligarchie(jou werkgever).
17 miljoen Nederlanders. 440.000 handtekeningen, opkomst van +/- 30-35%.
'Men' is dus de minderheid.
pi_161237798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Kadaffi was ook niet bruut, toch werd hij omver geworpen. Assad was ook niet bruut, toch was er een burgeroorlog. Dus jou redenatie klopt niet.
Lees nou eens goed.. Ik heb het over Nederland 2016. Niet over LIbië en Syrië .
Zeker gebeuren en gebeurden daar vreselijke dingen, waardoor men het kan rechtvaardigen om de veroorzakers met geweld te verdrijven.
Maat dat is niet Nederland

quote:
Ja, vertel even aan Pim Fortuijn hoe dat ging, vreedzaam verandering brengen. Ohnee, kan niet. Hoezo niet? Omdat hij werd vermoord omdat de staat het volk ophitste om hem te vermoorden. Kijk eens aan, daar vliegt je theorie over verandering brengen via de democratische manier.
De staat hitste het volk niet op. Jij bent bezig mensen op te hitsen met deze fantasie.
Maar dan nog..... het geweld wat jij impliceert wat nodig is in Nederland kan veel meer doden veroorzaken dan 1 mijnheer Pim 14 jaar geleden.
Als jij dat wilt, dan ben jij de onderdrukker die haat en geweld predikt. Dan wordt jij de terrorist , of niet... dan de schreeuwende sympathisant
  woensdag 6 april 2016 @ 22:08:00 #217
445329 detaris
pi_161237953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Deze man _O-
pi_161238114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef detaris het volgende:

[..]

Als die 65 tot 70 % ertegenover staat wel ja, denk dat er echter nog een aantal procenten van niet mee willen doen, of al evt met de noorderzon vertrokken zijn?
pi_161238385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef detaris het volgende:

[..]

De 'tegen' stemmers waren in de meerderheid. Dat had het overige gedeelte maar hun stem moeten uitbrengen, als ze zich niet vertegenwoordigd voelen. Moet je achteraf ook niet huilen. En wat de rest van de bevolking dacht weet noch jij, noch ik. Dus misschien zouden hun anders ook tegen hebben gestemd.
pi_161238448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:08 schreef detaris het volgende:

[..]

Deze man _O-
Wat is er grappig? Amerika is een "democratie" en die martelt ook mensen in Quatanamo Bay, mogen de Amerikaanse burgers dan ook in opstand komen omdat hun regering hun bespioneert en martelt?
pi_161238502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lees nou eens goed.. Ik heb het over Nederland 2016. Niet over LIbië en Syrië .
Zeker gebeuren en gebeurden daar vreselijke dingen, waardoor men het kan rechtvaardigen om de veroorzakers met geweld te verdrijven.
Maat dat is niet Nederland

[..]

De staat hitste het volk niet op. Jij bent bezig mensen op te hitsen met deze fantasie.
Maar dan nog..... het geweld wat jij impliceert wat nodig is in Nederland kan veel meer doden veroorzaken dan 1 mijnheer Pim 14 jaar geleden.
Als jij dat wilt, dan ben jij de onderdrukker die haat en geweld predikt. Dan wordt jij de terrorist , of niet... dan de schreeuwende sympathisant
Nee, een haatcampagne waarin Fortuijn werd uitgemaakt als een Eichman die genocide wilde plegen is totaal geen haatzaaien en ophitsen natuurlijk.
  woensdag 6 april 2016 @ 22:16:26 #222
445329 detaris
pi_161238505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:15 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wat is er grappig? Amerika is een "democratie" en die martelt ook mensen in Quatanamo Bay, mogen de Amerikaanse burgers dan ook in opstand komen omdat hun regering hun bespioneert en martelt?
Dat lijkt mij duidelijk weergegeven in de quote.
pi_161238510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:15 schreef D1990 het volgende:

[..]

Een democratie waar een rellende miljardair, een seniele bejaarde, de broer van de vorige president en de vrouw van een vorige president de kandidaten zijn neem ik niet zo serieus.
pi_161238529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:16 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk weergegeven in de quote.
Je hebt geen argumenten, duidelijk.
pi_161238548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Een democratie waar een rellende miljardair, een seniele bejaarde, de broer van de vorige president en de vrouw van een vorige president de kandidaten zijn neem ik niet zo serieus.
Detaris blijkbaar wel.
  woensdag 6 april 2016 @ 22:18:13 #226
445329 detaris
pi_161238630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:17 schreef D1990 het volgende:

[..]

Detaris blijkbaar wel.
Leg mij geen woorden in de mond :'(
pi_161238985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:18 schreef detaris het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:18 schreef detaris het volgende:

[..]

Dus de Amerikanen mogen ook in opstand komen tegen hun regering? Aangezien ze hun eigen burgers bespioneren en martelen?
  woensdag 6 april 2016 @ 22:27:15 #228
445329 detaris
pi_161239230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef D1990 het volgende:

[..]

[..]

Dus de Amerikanen mogen ook in opstand komen tegen hun regering? Aangezien ze hun eigen burgers bespioneren en martelen?
Het heeft niets te maken met wel of niet mogen. Het gebeurt of het gebeurt niet.
pi_161239308
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:27 schreef detaris het volgende:

[..]

Het heeft niets te maken met wel of niet mogen. Het gebeurt of het gebeurt niet.
Maar je keurt een opstand tegen de Nederlandse regering af, en steunt het leger(en zou meevechten). Dus keur je het dan ook af als het in Amerika gebeurd?
  woensdag 6 april 2016 @ 22:35:58 #230
445329 detaris
pi_161239780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:28 schreef D1990 het volgende:

[..]

Maar je keurt een opstand tegen de Nederlandse regering af, en steunt het leger(en zou meevechten). Dus keur je het dan ook af als het in Amerika gebeurd?
Zo simpel is het niet. Er is naar mijn mening op dit moment geen enkele reden (of animo) om in opstand te komen tegen de regering.

Mocht die redenen er wel komen denk ik er tegen die tijd misschien wel anders over.

Maar op dit moment zou ik inderdaad assisteren om orde te herstellen en zolderkamer- revolutionairen in het gevang te gooien. :)
pi_161239917
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:35 schreef detaris het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Er is naar mijn mening op dit moment geen enkele reden (of animo) om in opstand te komen tegen de regering.

Mocht die redenen er wel komen denk ik er tegen die tijd misschien wel anders over.

Maar op dit moment zou ik inderdaad assisteren om orde te herstellen en zolderkamer- revolutionairen in het gevang te gooien. :)
Waarom dan als ze op hun ,zolder,kamer blijven?

Pantoffel helden zijn het dan of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2016 22:44:48 ]
  woensdag 6 april 2016 @ 22:43:31 #232
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_161240203
Er is simpelweg geen voedingsbodem voor grootschalige protesten, opstanden en vooral niet voor revoltes. Nederlanders zijn een van de gelukkigste volkeren in de wereld.

Ze zijn ook een van de volkeren die het meest zeurt. Ook de kaasconsumptie is aan de hoge kant.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_161241435
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:

Ze zijn ook een van de volkeren die het meest zeurt.
Als ik zo goed als niks betaal behoef ik dan te zeuren, of zorg ik er dan zelf voor!

Maar niet voor iets betalen en als het ooit eens op uitbetalen aankomt de keutel terug trekken.
  woensdag 6 april 2016 @ 23:32:08 #234
441812 KetchupFTW
pi_161242862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik zo goed als niks betaal behoef ik dan te zeuren, of zorg ik er dan zelf voor!

Maar niet voor iets betalen en als het ooit eens op uitbetalen aankomt de keutel terug trekken.
Wat bedoel je?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_161242992
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ouderen zorg noem maar op, wat er niet meer is, of afgeroomd terug gebracht is!

Denk dat er nou nog met een scheel oog richting de pensioen kas gekeken wordt?
Kan erin proberen te duwen wat ik wil in dat gat in de hand, ik denk dat ik het niet dicht krijg?
Denk dan aan dat liedje ein loch isst im eimer.
  woensdag 6 april 2016 @ 23:46:09 #236
441812 KetchupFTW
pi_161243512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ouderen zorg noem maar op, wat er niet meer is, of afgeroomd terug gebracht is!

Denk dat er nou nog met een scheel oog richting de pensioen kas gekeken wordt?
Kan erin proberen te duwen wat ik wil in dat gat in de hand, ik denk dat ik het niet dicht krijg?
Denk dan aan dat liedje ein loch isst im eimer.
John, met alle respect, maar ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:22:08 #237
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161246577
Vanaf nu niet meer op de persoon, graag.
pi_161252760
Helaas kunnen ze dat niet.
pi_161269531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef D1990 het volgende:
Neehoor, ik heb nergens gezegd dat het een strijd zal worden tussen de staat en het volk. Ik heb gezegd dat het een strijd is tussen de have's en have not's. Oftewel, degene die profiteren van de status-quo zullen loyaal zijn aan de staat, degene die niet profiteren van de status-quo zijn een voedingsbodem voor opstandelingen.
Dat baart me op zich wel zorgen. De have-nots in NL zijn namelijk helemaal geen have-nots. Ze krijgen een maandelijkse uitkering zonder er iets voor te hoeven doen. Als ze wat groente tekort komen voor de vitamientjes lopen ze naar de voedselbank, ze hebben een mobiele telefoon, een kast vol kleren, een LED tv, computer met internetverbinding, ze wonen in een relatief ruim huis. Waarom zouden zij in opstand komen? Nergens hebben mensen die helemaal niets kunnen of willen het zo goed als hier (of een paar andere West-europese landen). Echte armoe bestaat hier niet. Vergeleken de gemiddelde Nederlander ongetwijfeld wel, genoeg gezinnen waar het ontbijt wordt overgeslagen, maar relatief gezien is dat zelfs nog rijk tov een Indier of een Afrikaan.

Stel je voor dat de have-nots in 1x door de straten gaan rennen en rellen gaan veroorzaken zoals in de ban-lieus of Londense achterbuurten. Dat zou te triest voor woorden zijn en ik ga er van uit dat veruit het grootste deel van NL hoopt dat het leger er korte metten mee maakt. Stuur ze een tijdje naar zo'n ban-lieu of Lagos, dan danken ze god op hun blote knietjes dat ze hier wonen en houden ze voortaan braaf hun handje op voor de uitkering zonder ooit nog aan revolutie te denken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161270803
- edit: dus niet op deze manier -

[ Bericht 52% gewijzigd door Reya op 08-04-2016 06:38:53 ]
pi_161271956
Dit is de onzichtbare opstand.

Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 144.134
2015 - 147.156 verwachting

Aantal 840.790 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.918.566 emigranten *

Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen
- wil niet meer in een EU land wonen

De linkse politici zwijgen over Nederlandse emigranten.

Op persoonlijke titel maar ook die van de experts: verwachting in 2016 is 175.000-190.000. Reden is vooral de stroom ''vluchtelingen'' en de politieke moraliteit van welkom in gratis van alles en nog wat. De werkende burger betaalt toch wel.

Maar ook de te hoge belastingdruk. Leven in Nederland is een overleven geworden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 8 april 2016 @ 06:38:31 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161271968
TS lukt het niet om normaal te reageren. Topic gaat dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')