quote:
Dus de Amerikanen mogen ook in opstand komen tegen hun regering? Aangezien ze hun eigen burgers bespioneren en martelen?quote:
Het heeft niets te maken met wel of niet mogen. Het gebeurt of het gebeurt niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef D1990 het volgende:
[..]
[..]
Dus de Amerikanen mogen ook in opstand komen tegen hun regering? Aangezien ze hun eigen burgers bespioneren en martelen?
Maar je keurt een opstand tegen de Nederlandse regering af, en steunt het leger(en zou meevechten). Dus keur je het dan ook af als het in Amerika gebeurd?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:27 schreef detaris het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met wel of niet mogen. Het gebeurt of het gebeurt niet.
Zo simpel is het niet. Er is naar mijn mening op dit moment geen enkele reden (of animo) om in opstand te komen tegen de regering.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:28 schreef D1990 het volgende:
[..]
Maar je keurt een opstand tegen de Nederlandse regering af, en steunt het leger(en zou meevechten). Dus keur je het dan ook af als het in Amerika gebeurd?
Waarom dan als ze op hun ,zolder,kamer blijven?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:35 schreef detaris het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Er is naar mijn mening op dit moment geen enkele reden (of animo) om in opstand te komen tegen de regering.
Mocht die redenen er wel komen denk ik er tegen die tijd misschien wel anders over.
Maar op dit moment zou ik inderdaad assisteren om orde te herstellen en zolderkamer- revolutionairen in het gevang te gooien.
Als ik zo goed als niks betaal behoef ik dan te zeuren, of zorg ik er dan zelf voor!quote:Op woensdag 6 april 2016 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:
Ze zijn ook een van de volkeren die het meest zeurt.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik zo goed als niks betaal behoef ik dan te zeuren, of zorg ik er dan zelf voor!
Maar niet voor iets betalen en als het ooit eens op uitbetalen aankomt de keutel terug trekken.
Ouderen zorg noem maar op, wat er niet meer is, of afgeroomd terug gebracht is!quote:
John, met alle respect, maar ik heb echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ouderen zorg noem maar op, wat er niet meer is, of afgeroomd terug gebracht is!
Denk dat er nou nog met een scheel oog richting de pensioen kas gekeken wordt?
Kan erin proberen te duwen wat ik wil in dat gat in de hand, ik denk dat ik het niet dicht krijg?
Denk dan aan dat liedje ein loch isst im eimer.
Dat baart me op zich wel zorgen. De have-nots in NL zijn namelijk helemaal geen have-nots. Ze krijgen een maandelijkse uitkering zonder er iets voor te hoeven doen. Als ze wat groente tekort komen voor de vitamientjes lopen ze naar de voedselbank, ze hebben een mobiele telefoon, een kast vol kleren, een LED tv, computer met internetverbinding, ze wonen in een relatief ruim huis. Waarom zouden zij in opstand komen? Nergens hebben mensen die helemaal niets kunnen of willen het zo goed als hier (of een paar andere West-europese landen). Echte armoe bestaat hier niet. Vergeleken de gemiddelde Nederlander ongetwijfeld wel, genoeg gezinnen waar het ontbijt wordt overgeslagen, maar relatief gezien is dat zelfs nog rijk tov een Indier of een Afrikaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef D1990 het volgende:
Neehoor, ik heb nergens gezegd dat het een strijd zal worden tussen de staat en het volk. Ik heb gezegd dat het een strijd is tussen de have's en have not's. Oftewel, degene die profiteren van de status-quo zullen loyaal zijn aan de staat, degene die niet profiteren van de status-quo zijn een voedingsbodem voor opstandelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |