Als je bijvoorbeeld naar de peilingen van Maurice kijkt: https://www.noties.nl/v/g(...)oll&f=2016-02-21.pdfquote:Op zondag 3 april 2016 14:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke kringen je beweegt. In welke (sociale) klassens. Er zijn groepen in de samenleving die het gewoon goed hebben. Er zijn groepen die buiten de boot vallen. Uiteraard zijn zij diegenen die onvrede hebben.
Verder heeft hij een punt met een genoemde oorzaak: doorgeslagen individuele samenleving en steeds minder solidariteit. Dat verklaart ook het gebrek aan demonstraties en acties in de sociale media.
Verder vind ik het enorme hoge zetelaantal in de peiling voor de PVV wel degelijk een grote uiting van onvrede van een grote groep in de samenleving...
De PVV heeft inderdaad reactionaire pieken, dat valt niet te ontkennen. Toch staan ze gemiddeld door de jaren heen behoorlijk hoog; de SP staat hoog als de PVV "laag "staat etc.... Merk ook op de PVV ook piekte met de Griekenlandcrisis toen daar miljarden heen gingen. Dat heeft wel degelijk een economische grondslag.quote:Op zondag 3 april 2016 15:03 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld naar de peilingen van Maurice kijkt: https://www.noties.nl/v/g(...)oll&f=2016-02-21.pdf
Dan zie je vooral dat toename van PVV peilingszetels vooral zeer reactionair zijn. Zeker de vluchtelingcrisis, er is tegenwoordig nog nauwelijks wat in persoonlijke sferen verandert vergeleken met de tijd ervoor. Het is vooral angst voor het onbekende en Wilders speelt daar op in. Zowel de LPF en PVV moesten het nooit hebben van economische onvrede, dat is het stokpaardje van de SP.
Moet ik nu zeggen dat ik Baudet niet moet?quote:Op zondag 3 april 2016 15:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kan Webschip niet weer weg gewoon?
Ik krijg gewoon spontane depressies.
Daarom. Ik had zonnebrand en een zonnebril moeten meenemen.quote:
Opnieuw allemaal angst. Die miljarden naar Griekenland zorgen voor een angst voor Economische onvrede. Daar speelt wilders op in. Momenteel is er geen economische onvrede.quote:Op zondag 3 april 2016 15:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
De PVV heeft inderdaad reactionaire pieken, dat valt niet te ontkennen. Toch staan ze gemiddeld door de jaren heen behoorlijk hoog; de SP staat hoog als de PVV "laag "staat etc.... Merk ook op de PVV ook piekte met de Griekenlandcrisis toen daar miljarden heen gingen. Dat heeft wel degelijk een economische grondslag.
Verder vaart PVV een relatief linkse koers op sociaal-economische dossiers (net zoals SP). PVV vaart ook wel door het afgeven op de elite, die een steeds grotere kloof vormen met de gewone man.
Reactionaire gedachten komen ook vaak voort uit economische onvrede denk ik. Als het economisch minder gaat geeft een reactionaire groep vaak de schuld aan een zondebok, terwijl er zelf niets aan de origine van de ellende gedaan wordt. Helaas werkt het soms wel.quote:Op zondag 3 april 2016 15:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
De PVV heeft inderdaad reactionaire pieken, dat valt niet te ontkennen. Toch staan ze gemiddeld door de jaren heen behoorlijk hoog; de SP staat hoog als de PVV "laag "staat etc.... Merk ook op de PVV ook piekte met de Griekenlandcrisis toen daar miljarden heen gingen. Dat heeft wel degelijk een economische grondslag.
Verder vaart PVV een relatief linkse koers op sociaal-economische dossiers (net zoals SP). PVV vaart ook wel door het afgeven op de elite, die een steeds grotere kloof vormen met de gewone man.
Typisch gevalletje wel.quote:Op zondag 3 april 2016 13:30 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Goede foto van de NRC. Dit zou een Geenstijllezer moeten zijn.
Inderdaad. Volgens mij wilde hij iets van 75% van de sociale huurwoningen overleveren aan de marktquote:Op zondag 3 april 2016 15:32 schreef Disana het volgende:
De PVV volgt een relatief linkse sociaal-economische koers? Ik zie altijd alleen maar berichten dat ze tegen het belang van de gewone en minder bedeelde man in stemmen.
GS adviseert hem op de portefeuille woningmarkt, naar ik vernomen heb.quote:Op zondag 3 april 2016 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Volgens mij wilde hij iets van 75% van de sociale huurwoningen overleveren aan de markt
Dat stond zeker op Facebook?quote:Op zondag 3 april 2016 15:32 schreef Disana het volgende:
De PVV volgt een relatief linkse sociaal-economische koers? Ik zie altijd alleen maar berichten dat ze tegen het belang van de gewone en minder bedeelde man in stemmen.
Nu ik ernaar zoek kan ik geen voorbeelden meer vinden, maar het jouwe verbaast me dus niet.quote:Op zondag 3 april 2016 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Volgens mij wilde hij iets van 75% van de sociale huurwoningen overleveren aan de markt
quote:Op zondag 3 april 2016 15:37 schreef Reya het volgende:
[..]
GS adviseert op hem op de portefeuille woningmarkt, naar ik vernomen heb.
http://www.doorbraak.eu/sp-of-pvv-wie-komt-er-voor-ons-op/quote:Op zondag 3 april 2016 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu ik ernaar zoek kan ik geen voorbeelden meer vinden, maar het jouwe verbaast me dus niet.
Dankjewel. Ik vond inmiddels dezequote:Op zondag 3 april 2016 15:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/sp-of-pvv-wie-komt-er-voor-ons-op/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |