twitter:guerraml twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 17:41:01Mi propuesta de calificación #F1 #BahreinGP ccp : @fia @f1 https://t.co/G6KpPOA24d reageer retweet
's Nachts om 3 uur de wekker voor Australië en dan om 4 uur dat gejank van die motoren al door de huiskamerquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:25 schreef SnowOokami het volgende:
Youtube geeft me soms suggesties:
Mis dat geluid toch wel... kanonnen
twitter:joesaward twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 18:11:23Claire Williams says Williams sent out cars at the end of Q2 "for the good of the sport". Mood in paddock is much the same as in Melbourne. reageer retweet
omg...quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:59 schreef wimderon het volgende:
twitter:joesaward twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 18:11:23Claire Williams says Williams sent out cars at the end of Q2 "for the good of the sport". Mood in paddock is much the same as in Melbourne. reageer retweet
![]()
Tsja ...quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:59 schreef wimderon het volgende:
![]()
twitter:Rowlinson_F1 twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 19:46:54BREAKING! @LewisHamilton could lose pole for reversing in pit lane #BahrainGP https://t.co/0mGcnYmUiR reageer retweet
Start kijken en dan slapen tot de pitstop en daarna weer slapenquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
's Nachts om 3 uur de wekker voor Australië en dan om 4 uur dat gejank van die motoren al door de huiskamer
wat voor straf krijgt hij dan als FIA hem schuldig bevindt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:57 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Rowlinson_F1 twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 19:46:54BREAKING! @LewisHamilton could lose pole for reversing in pit lane #BahrainGP https://t.co/0mGcnYmUiR reageer retweet
regels zijn er niet voor nietsquote:Op zaterdag 2 april 2016 19:57 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Rowlinson_F1 twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 19:46:54BREAKING! @LewisHamilton could lose pole for reversing in pit lane #BahrainGP https://t.co/0mGcnYmUiR reageer retweet
Nee joh. Wekker zetten en zorgen dat je ouders er niet wakker van worden. Dan zachtjes de trap af en koffie zetten. Ontbijt maken en dan kijken en genietenquote:Op zaterdag 2 april 2016 19:58 schreef Waffle het volgende:
[..]
Start kijken en dan slapen tot de pitstop en daarna weer slapen
Dat kan variëren van het afnemen van zijn tijden in Q3 tot achteraan moeten starten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:00 schreef F1gamer het volgende:
[..]
wat voor straf krijgt hij dan als FIA hem schuldig bevindt.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan variëren van het afnemen van zijn tijden in Q3 tot achteraan moeten starten diskwalificatie.
We zullen het straks wel te horen krijgen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:00 schreef F1gamer het volgende:
[..]
wat voor straf krijgt hij dan als FIA hem schuldig bevindt.
Magnusson vindt dat regels er zijn om gehandhaafd te worden,quote:
verstappen heeft maar 1 setjes mediums inderdaad. Sainz 2. Dus misschien kan die met een stop minder uit de voeten. Scoort hij weer beter dan Max.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:14 schreef aesop het volgende:
Max morgen starten op medium en dan tweemaal softs?
quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:59 schreef wimderon het volgende:
![]()
Fixed; geen dankquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
's Nachts om 3 uur het laatste biertje in de kroeg achterover tikken en naar huis strompelen voor Australië en dan om 4 uur dat gejank van die motoren al door de huiskamer onder het genot van een shoarmashotel en nog wat alcoholische versnaperingen
Kan niet want je moet twee compounds gebruiken. Dus minimaal 1x medium en 1x soft.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
verstappen heeft maar 1 setjes mediums inderdaad. Sainz 2. Dus misschien kan die met een stop minder uit de voeten. Scoort hij weer beter dan Max.
Sainz 2 stops en Max 3quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan niet want je moet twee compounds gebruiken. Dus minimaal 1x medium en 1x soft.
Het ging er om dat Max start op mediums en daarna 2x soft. Dat zijn twee stops. Dan kan Sainz met twee setjes medium niet naar 1x stoppen.quote:
ow jaquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan niet want je moet twee compounds gebruiken. Dus minimaal 1x medium en 1x soft.
Als hadden komt, is hebben te laat!quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Sainz verteld overal in de pers dat hij in Q1 een sneller rondje had dan Max zijn snelste rondje in Q2. Maar ja....
Als hij twee sets mediums gebruikt dan heeft hij toch ook 3 stopsquote:Op zaterdag 2 april 2016 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
verstappen heeft maar 1 setjes mediums inderdaad. Sainz 2. Dus misschien kan die met een stop minder uit de voeten. Scoort hij weer beter dan Max.
Niet perse achter Haas, maar 9 en 10. Door Hulks laatste rondje in Q2 wordt het 10 en 11. Grosjean was daar ook blij mee, want die wilde ook liever 9de worden dan 8ste.quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
TR wilde achter Haas eindigen,zo raar is het niet eens.
Waar het op neer komt is dat ze er makkelijk nog voor hadden kunnen komen als ze het hadden gewild.quote:Op zondag 3 april 2016 00:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet perse achter Haas, maar 9 en 10. Door Hulks laatste rondje in Q2 wordt het 10 en 11. Grosjean was daar ook blij mee, want die wilde ook liever 9de worden dan 8ste.
Dat blijft heerlijk om naar te luisteren. Maar niet alleen dat. Het ziet er ook nog eens gelikt uit omdat de rijders agressiever met de banden om konden gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:25 schreef SnowOokami het volgende:
Niet meer kijken dan voor jou. Doei!!!!quote:Op zondag 3 april 2016 08:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Coureurs die bewust lager eindigen in qualiwat een farce is de f1 geworden
Te vroeg gepiekt. Kan de beste gebeuren, want mij gebeurt dat ook wel eensquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Sainz verteld overal in de pers dat hij in Q1 een sneller rondje had dan Max zijn snelste rondje in Q2. Maar ja....
Gauw naar huis rijden dan! De race is pas eind van de middagquote:Op zondag 3 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Huuuuuu, kunnen NBC niet vinden op de TV hier in het motel
Zit ergens in het midden van Californië nu. Het is nu 23.45 en ga zo slapen. Hopelijk trekt de WiFi een simpele streamquote:Op zondag 3 april 2016 08:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gauw naar huis rijden dan! De race is pas eind van de middag
quote:Op zondag 3 april 2016 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Zit ergens in het midden van Californië nu.
quote:Op zondag 3 april 2016 08:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gauw naar huis zwemmen dan! De race is pas eind van de middag
De truc van schilderen is dat je je afsluit van andere invloeden als een internetforum, dat vreet tijd waardoor er van schilderen vaak niks terecht komtquote:Op zondag 3 april 2016 08:49 schreef Geralt het volgende:
Wie gaat er dan ook op vakantie als er F1 op is
Laatste keer dat ik dat deed bleek de enige zender die niet werkte in die klotevakantievilla net diegene te zijn waar de F1 op te zien was
Was de race waar Fisico het zo goed deed op Spa. Slechts flarden van kunnen zien. Er was geen internet daar, dus streamen was er niet bij
=edit=
Ik bedenk me net dat dat uberhaupt de laatste keer was dat ik op vakantie geweest ben![]()
!!
Nog een sigaretje roken, even schijten en dan beginnen we.quote:Op zondag 3 april 2016 08:52 schreef Benoves het volgende:
[..]
De truc van schilderen is dat je je afsluit van andere invloeden als een internetforum, dat vreet tijd waardoor er van schilderen vaak niks terecht komt
Je snapt wel dat we nu een foto van het eindresultaat verwachten, omdat anders niemand dadelijk geloofd dat je echt klaar bent met schilderenquote:Op zondag 3 april 2016 08:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nog een sigaretje roken, even schijten en dan beginnen we.
Is maar 40m2 dus dat is redelijk vlot klaar hoor. Zelfs als zou de race om 1400 uur zijn dan haalde ik dat makkelijk.
Alles is al afgeplakt en gisteren al de voorstrijk gedaan.
Geen probleem, post ik straks welquote:Op zondag 3 april 2016 09:02 schreef Max23 het volgende:
[..]
Je snapt wel dat we nu een foto van het eindresultaat verwachten, omdat anders niemand dadelijk geloofd dat je echt klaar bent met schilderen
Moet je maar niet binnen rokenquote:Op zondag 3 april 2016 08:20 schreef Geralt het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat ik zo fucking vroeg op was op een vrije zondag![]()
Schilderen zometeen. Hiep hiep hoera
Bestond er toen al wel internet?quote:Op zondag 3 april 2016 08:49 schreef Geralt het volgende:
Wie gaat er dan ook op vakantie als er F1 op is
Laatste keer dat ik dat deed bleek de enige zender die niet werkte in die klotevakantievilla net diegene te zijn waar de F1 op te zien was
Was de race waar Fisico het zo goed deed op Spa. Slechts flarden van kunnen zien. Er was geen internet daar, dus streamen was er niet bij
=edit=
Ik bedenk me net dat dat uberhaupt de laatste keer was dat ik op vakantie geweest ben![]()
!!
Dat tweede setje is al redelijk opgerookt in fp3 geloof ik. Ik vermoed dat ze allebei o deselfde strategie gaan zitten, tenzij het team problemen als in Melbourne wil voorkomen:)quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2009 meen ik, uiteindelijk ingehaald door Massa Raikkonen met KERS, enige overwinning van Ferrari dat jaar.quote:
Eerst nog 2x die Badoer, maar die bakte er daadwerkelijk geen kloot vanquote:Op zondag 3 april 2016 10:11 schreef Fer het volgende:
[..]
2009 meen ik, uiteindelijk ingehaald door Massa Raikkonen met KERS, enige overwinning van Ferrari dat jaar.
Massa lag bewusteloos in het ziekenhuis en Fisi nam zijn zitje over de races erna.
Klopt. Gisteren keek mijn vriendin toevallig met naar de kwalificatie, maar ik was eerst een half uur bezig met uitleggen hoe het werkte. Daarnaast stelde ze vragen zoals:quote:Kimi Raikkonen: F1 must look 'stupid' to outsiders (ESPN)
"There is so much politics and bullshit in F1 that it is crazy sometimes. People from the outside must look at us and think 'what stupid people, what are they doing?'"
vroeger: Ze hebben 12 rondjes de kans om een tijd neer te zetten, snelste tijd bepaalt je plek. gr grquote:Op zondag 3 april 2016 10:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Klopt. Gisteren keek mijn vriendin toevallig met naar de kwalificatie, maar ik was eerst een half uur bezig met uitleggen hoe het werkte. Daarnaast stelde ze vragen zoals:
"Maar waarom moet de top 8 op dezelfde banden starten die ze nu gebruiken?"
"Waarom moeten ze verschillende banden gebruiken tijdens de race?"
"Waarom rijdt die BOT nu op de baan, dat heeft toch geen zin?"
"Hoezo is de P10 van Max beter dan een P8?"
En dan vroeg ze nog niks over het DRS
Het is hopeloos ingewikkeld geworden voor de leek, zeker met al die vreemde regels die totaal niet logisch zijn en voor extra spanning zouden moeten zorgen.
Toen reden ze op vrijdag van 13.40 - 14.00. Eerste 20 minuten bleven ze allemaal binnen behalve Minardi en op zaterdag werd alleen gereden als de baan echt sneller was geworden.quote:Op zondag 3 april 2016 10:49 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
vroeger: Ze hebben 12 rondjes de kans om een tijd neer te zetten, snelste tijd bepaalt je plek. gr gr
We kunnen moeilijk ontkennen dat Q momenteel een farce is.quote:Op zondag 3 april 2016 08:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet meer kijken dan voor jou. Doei!!!!
Maar het klopt toch gewoon niet? Het gaat hier meer om een afkeer tegen die onophoudelijke verdraaiingen, die feitenvrije beeldvorming rondom Hamilton. Hamilton heeft net de overhand op zijn teamgenoot, dat is beslissend in zo'n superieure auto, maar dat is geen reden om die overhand te verveelvoudigen. Dat die Britten verblind door chauvinisme hysterisch lopen te raaskallen is nog tot daaraan toe, maar dat Nederlanders dat dan overnemen? Waarom zouden ze?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:38 schreef potjecreme het volgende:
Ik lees hier oude dingen, zoals een afkeer tegen Hamilton.
tja nu rijden ze met een opgevoerde stofzuiger achterinquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:25 schreef SnowOokami het volgende:
Fisi ook niet, maar die kreeg opeens Kers en een hoop andere nieuwe features erbij.quote:Op zondag 3 april 2016 10:26 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Eerst nog 2x die Badoer, maar die bakte er daadwerkelijk geen kloot van
Het is maar wat je net noemt, zelfs jij kan toch niet meer ontkennen dat Hamilton duidelijk de overhand heeft, persoonlijk vind ik dat jammer want ze rijden met afstand in de snelste auto.quote:Op zondag 3 april 2016 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het klopt toch gewoon niet? Het gaat hier meer om een afkeer tegen die onophoudelijke verdraaiingen, die feitenvrije beeldvorming rondom Hamilton. Hamilton heeft net de overhand op zijn teamgenoot, dat is beslissend in zo'n superieure auto, maar dat is geen reden om die overhand te verveelvoudigen. Dat die Britten verblind door chauvinisme hysterisch lopen te raaskallen is nog tot daaraan toe, maar dat Nederlanders dat dan overnemen? Waarom zouden ze?
Zou goed kunnen. Williams heeft dit weekend wel een nieuwe meegenomen iigquote:
Hoezo 'niet meer'? Ik heb Hamiltons snelheid nooit betwist, sterker nog, ik ging ervan uit dat hij 2 a 3 tienden op Rosberg zou hebben. Het bleek echter 1 tiende, zoals ik al zei is dat beslissend in zo'n superieure auto, en het is ook duidelijk dat hij nét de overhand heeft, maar dat is geen reden om er 1 a 2 tienden bij uit je duim te zuigen en erbij op te tellen.quote:Op zondag 3 april 2016 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar wat je net noemt, zelfs jij kan toch niet meer ontkennen dat Hamilton duidelijk de overhand heeft, persoonlijk vind ik dat jammer want ze rijden met afstand in de snelste auto.
Ik heb niet zoveel moeite met chauvinisme in de voorkeur en in de hoop, het is dat voortdurende verdraaien van de feiten.quote:En als je dan de Hollandse hysterie ziet over Verstappen vind ik de Britse over Hamilton eigenlijk nog wel meevallen
Ik ben het niet zo met dat net eens, wel in de zin dat hij altijd net genoeg doet en dat Rosberg het dus net niet heeft.quote:Op zondag 3 april 2016 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo 'niet meer'? Ik heb Hamiltons snelheid nooit betwist, sterker nog, ik ging ervan uit dat hij 2 a 3 tienden op Rosberg zou hebben. Het bleek echter 1 tiende, zoals ik al zei is dat beslissend in zo'n superieure auto, en het is ook duidelijk dat hij nét de overhand heeft, maar dat is geen reden om er 1 a 2 tienden bij uit je duim te zuigen en erbij op te tellen.
[..]
Ik heb niet zoveel moeite met chauvinisme in de voorkeur en in de hoop, het is dat voortdurende verdraaien van de feiten.
Of je kan gewoon niet verven.quote:Op zondag 3 april 2016 11:48 schreef Geralt het volgende:
offtopic: de verf is godmiljaar op en ik ben pas op de helft en het moet nog een keer over godverdomme dure verf is net zo kut als goedkope verf 100 euro naar de klote en er moet nog minstens 150 tegenaan
Eens. Rosberg, hoe snel of goed hij ook is, het is geen ware kampioen. Bovendien denk ik dat hij door zijn inpopulariteit geen goede kampioen zou zijn voor de f1 in het algemeen. Daarin zou het voor de sport denk ik juist erg goed zijn als Vettel het weet te klarenquote:Op zondag 3 april 2016 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het niet zo met dat net eens, wel in de zin dat hij altijd net genoeg doet en dat Rosberg het dus net niet heeft.
Naar mijn mening een zelfde situatie als Schumacher Barrichello destijds
Anders kom ik even langs. Snelheid zal mijn specialiteit worden, kwaliteit is gewoon een extraatje.quote:Op zondag 3 april 2016 12:15 schreef Geralt het volgende:
Dat behoort eventueel ook tot de mogelijkheden
Is ook gewoon nu echt de laatste keer dat ik ooit nog eens iets verf zelf. Dikke lul; volgende keer komt gewoon de schilder. Die heeft daar voor geleerd en kan het ongetwijfeld veel beter
Zometeen nieuwe verf proberen te scoren ergens en dan verder. Hopelijk ben ik om 1700 klaar.![]()
Dat krijg je er nou van als je bier en nootjes door de kamer gooit.quote:Op zondag 3 april 2016 08:20 schreef Geralt het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat ik zo fucking vroeg op was op een vrije zondag![]()
Schilderen zometeen. Hiep hiep hoera
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 03-04-2016 om 12:40:08No decision on qualifying they will talk again next week. What a joke that it took 90 minutes to come up with that reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 03-04-2016 om 12:48:44Instead new ideas were floated - three according to Paul Hembery - and they will be evaluated this week and discussed again on Thursday reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 03-04-2016 om 12:50:59Team bosses don't seem too happy that we are not going straight back to 2015 rules but they hint that new ideas might be good reageer retweet
zoiets ja, maar de kwalificatie was niet het probleem. Het grootste probleem is zoals Kimi terecht opmerkt dat er te veel politieke spelletjes gespeeld worden.quote:Op zondag 3 april 2016 12:54 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat Bernie een kwalificatierace met een reversed grid op basis van de stand van het WK wil.
hij heeft wel gelijk. Het is toch niet te geloven dat ze niet in staat zijn om besluiten te nemen die in het belang van de Formule 1 zijn?quote:Op zondag 3 april 2016 12:54 schreef Nattekat het volgende:
Die eerste tweet is de reden dat ik Cooper niet serieus neem...
Binnen 90 minuten.quote:Op zondag 3 april 2016 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk. Het is toch niet te geloven dat ze niet in staat zijn om besluiten te nemen die in het belang van de Formule 1 zijn?
Hij heeft gewoon een punt. Je start liever 9e dan 8e.quote:Op zondag 3 april 2016 08:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet meer kijken dan voor jou. Doei!!!!
Nee, nooit meerquote:Op zondag 3 april 2016 13:32 schreef BeamofLight het volgende:
Komt het op de BBC/Veronica / whatever? Gezien het tijdstip of is dat niet meer?
Nee, dat is wat anders. Die had namelijk wel 3 tienden, niet slechts 1 tiende. Dat is het verschil tussen bij hoge uitzondering verslagen worden door je teamgenoot en vaker winnen dan verslagen worden door je teamgenoot. Hamilton won twee keer de strijd met Rosberg, maar het was wel degelijk een strijd.quote:Op zondag 3 april 2016 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het niet zo met dat net eens, wel in de zin dat hij altijd net genoeg doet en dat Rosberg het dus net niet heeft.
Naar mijn mening een zelfde situatie als Schumacher Barrichello destijds
Blijkbaar niet, want Hamilton is 3 keer wereldkampioen geworden. Zoals ik al aangaf, bij zo'n superieure auto als de Mercedes is die ene tiende genoeg, maar als je ook met andere teams strijdt zal het verschil vaak groter moeten zijn, anders pakken teamgenoten vooral elkaars punten af.quote:Op zondag 3 april 2016 12:13 schreef
Fer het volgende:
Ach kom op Welsrsmertz, op tienden maakt het allemaal niet zoveel uit tegenwoordig en kan Maldonado ook snel zijn. Verschillen zijn vooral racecraft, inhalen, mentale sterkte.
Ik denk als tweevoudig wereldkampioen, het is natuurlijk heel knap om met elke slechte auto relatief snel te zijn, maar je hebt er meer aan als je een auto over een seizoen helemaal naar je hand weet te zetten. Of je nou tweede of derde wordt, of helemaal door het ijs zakt als de auto niet naar je zin is maakt voor de boeken niet zoveel uit. Hij heeft niet zo'n mazzel met zijn auto's gehad als Hamilton, maar hij had nog 2 keer de auto om WK te worden, maar liet hij het op de belangrijkste momenten liggen.quote:En natuurlijk geluk, ik vraag mij oof af hoe Alonso de boeken in gaat en we over 20 terugkijken.
Je bedoelt de oude F1 kwalificatie... Alhoewel het daar enkel om de snelste tijd ging :pquote:Op zondag 3 april 2016 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Of gewoon een systeem à la de A1GP. Meerdere sessies, beste tijd van elke sessie bij elkaar optellen
Ja, vrijdag zo hard mogelijk, zaterdag zo hard mogelijk, niks rondjes- of bandenlimiet, snelste tijd start vooraan. Zo moeilijk niet.quote:Op zondag 3 april 2016 13:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je bedoelt de oude F1 kwalificatie... Alhoewel het daar enkel om de snelste tijd ging :p
Kut. Beetje onhandig geformuleerd.quote:Op zondag 3 april 2016 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
dna gaat iedereen langzaam rijden. Goed idee:P
quote:Op zondag 3 april 2016 14:19 schreef King_Merc het volgende:
Zoals ik al op twitter zei, de teams zouden het nog niet onderling eens worden over wat de kleur van gras is...
Ja dat klopt, maar die afweging maken ze nu ook al deels "geef ik er nog een setje aan".quote:Op zondag 3 april 2016 14:54 schreef Nattekat het volgende:
Dat gaat behoorlijk wat setjes kosten voor iemand uit de top die is uitgevallen.
Eventueel een extra kwalificatie van een kwartier ervoor zou al een hoop schelen, gelijke kansen voor iedereen.quote:Op zondag 3 april 2016 14:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar die afweging maken ze nu ook al deels "geef ik er nog een setje aan".
Daar in tegen krijg je dan misschien sneller een mixed grid (door setje te sparen in de kwali) maar start je verder achteraan.
En dan krijg je dus dat er ingehaald wordt.
Ook dan hou je dat de onderste 3 geen tijd hebben voor een 2e run, de volgende 4 ongeveer tegelijkertijd hun 2e run moeten doen en je dan dus de laatste paar minuten van Q1 en Q2 niemand op de baan hebt, omdat er geen tijd is voor een 3e run.quote:Op zondag 3 april 2016 15:06 schreef Nattekat het volgende:
Of gewoon het huidige systeem met oneindig veel bandensetjes.
Dat kunstmatige gedoe met de banden is de reden dat de F1 ziek is. Niks meer en niks minder.
Twee runs achter elkaar misschien? Met normale banden kan dat prima en de verandering in benzine is minimaal.quote:Op zondag 3 april 2016 15:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook dan hou je dat de onderste 3 geen tijd hebben voor een 2e run, de volgende 4 ongeveer tegelijkertijd hun 2e run moeten doen en je dan dus de laatste paar minuten van Q1 en Q2 niemand op de baan hebt, omdat er geen tijd is voor een 3e run.
ERS moet worden opgeladen, je kunt niet twee kwalificatieronden achter elkaar riijden, dan heb je een 3e rondje nodig om op te laden.quote:Op zondag 3 april 2016 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee runs achter elkaar misschien? Met normale banden kan dat prima en de verandering in benzine is minimaal.
Meer onzin dat prima afgeschaft kan worden dus.quote:Op zondag 3 april 2016 15:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ERS moet worden opgeladen, je kunt niet twee kwalificatieronden achter elkaar riijden, dan heb je een 3e rondje nodig om op te laden.
Ik stel een kwalificatie met trapauto's voor. Die het hardste trapt, krijgt de pole.quote:Op zondag 3 april 2016 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer onzin dat prima afgeschaft kan worden dus.
KERS werkte elk rondje, dus waarom ERS niet?
Het werkt wel, maar de maximale capaciteit kun je niet terugladen tijdens een snel rondje. In je 2e rondje heb je dus minder batterijcapaciteit.quote:Op zondag 3 april 2016 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer onzin dat prima afgeschaft kan worden dus.
KERS werkte elk rondje, dus waarom ERS niet?
Dat komt ook alleen maar door die suffe limieten:quote:Op zondag 3 april 2016 15:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het werkt wel, maar de maximale capaciteit kun je niet terugladen tijdens een snel rondje. In je 2e rondje heb je dus minder batterijcapaciteit.
quote:A maximum of 4MJ per lap can be transferred from the ES to the MGU-K (and then in turn to the drivetrain).
A maximum of 2MJ per lap can be transferred from the MGU-K to the ES.
An unlimited amount of energy can be transferred between the MGU-H and the ES and/or MGU-K.
With the exception of cars starting a race from the pit lane, the MGU-K may only be used during a race start once the car has reached 100km/h.
Wat ik al zei, bij KERS werkte het prima. Maar de ontwikkeling van ERS zal wel beperkt zijn, waardoor dit onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op zondag 3 april 2016 15:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het werkt wel, maar de maximale capaciteit kun je niet terugladen tijdens een snel rondje. In je 2e rondje heb je dus minder batterijcapaciteit.
Volgens mij komt het simpelweg omdat er tijdens een snel rondje niet zoveel energie opgevangen kan worden dat de maximale capaciteit benut wordt. Daar heb je meer dan een rondje voor nodig.quote:Op zondag 3 april 2016 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik al zei, bij KERS werkte het prima. Maar de ontwikkeling van ERS zal wel beperkt zijn, waardoor dit onmogelijk gemaakt wordt.
Ze hebben nog niets besloten.quote:Op zondag 3 april 2016 15:21 schreef nils7 het volgende:
Oh lees net pas dat ze iets hebben besloten over gemiddelde ronde tijden... WTF
Mag*quote:Op zondag 3 april 2016 15:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij komt het simpelweg omdat er tijdens een snel rondje niet zoveel energie opgevangen kan worden dat de maximale capaciteit benut wordt. Daar heb je meer dan een rondje voor nodig.
De capaciteit van KERS was ook minder, dacht ik.
quote:Op zondag 3 april 2016 15:21 schreef nils7 het volgende:
Oh lees net pas dat ze iets hebben besloten over gemiddelde ronde tijden... WTF
Hear, hear.quote:Op zondag 3 april 2016 14:46 schreef Dauthi het volgende:
Het is werkelijk schandalig dat Jean Todt en Bernie Ecclestone de kwalificatie en dus het seizoen op deze manier gijzelen om hun zin door te drammen. Het belang van de fan is helemaal niet belangrijk. Anders zou je het kwalificatiemodel van afgelopen jaar terug brengen, en achter gesloten deuren het systeem voor volgend jaar uitpraten. En dan test je dat systeem of meerdere systemen tijdens 1 van de testweken, en zo kan iedereen direct zien hoe het werkt wat het is, en wat er mis kan gaan. Maar dit manipulatieve geklungel is werkelijk misselijk makend.
Wel een mooi antwoord van Will Buxton.. Hopelijk nemen de teams / coureurs dit ook mee aankomende donderdag ;quote:Op zondag 3 april 2016 15:28 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)oking-at-684341/?s=1
twitter:thebuxtonblog twitterde op zondag 03-04-2016 om 14:11:12You want an even bigger irony? The last time we had a mid-season change to qualifying was in 2005. TO GET RID OF AGGREGATE QUALIFYING. reageer retweet
twitter:thebuxtonblog twitterde op zondag 03-04-2016 om 14:39:152005 aggregate qualifying was also simple to follow because it was single lap. How are we going to follow best 2 laps of every driver in Q1? reageer retweet
Hij heeft geracet in de Clio cupquote:
Sowieso die hele voorbeschouwing bij Ziggoquote:
De teams waren het er unaniem over eens dat ze direct terug wilden naar de kwalifiactieregels van 2015.quote:Op zondag 3 april 2016 14:19 schreef King_Merc het volgende:
Zoals ik al op twitter zei, de teams zouden het nog niet onderling eens worden over wat de kleur van gras is...
Acestreamquote:Op zondag 3 april 2016 16:19 schreef HerrFritz het volgende:
Kan iemand mij vertellen of en hoe ik kan streamen op Android?
Ik had er tot voor vorige week nog nooit van gehoord. Maar ik vond het vooral popi-jopie gedoe in die grot. Voegde wat mij betreft weinig toe aan de verslaggeving rond een F1-weekend.quote:Op zondag 3 april 2016 16:15 schreef nils7 het volgende:
Wie kent die "van gameren" of zo iets van die grot in F1 fans only?
Ok hij heeft coole dingen zag ik maar hoe komen ze bij hem?
dildo-fabrikant Bobbiequote:Op zondag 3 april 2016 16:12 schreef Breaker.Faker het volgende:
Waarom moet Doornbos er altijd bij zitten. Ik ga hem steeds meer haten om zijn uitspraken.
Het hele weekend al... ik zal straks een betere in de pointer zetten.quote:Op zondag 3 april 2016 16:26 schreef zoem het volgende:
De stream hapert helaas nogal veel op het moment.
de m3u8, uit het andere topic, doet het nu goedquote:Op zondag 3 april 2016 16:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele weekend al... ik zal straks een betere in de pointer zetten.
welke ?quote:Op zondag 3 april 2016 16:28 schreef Abdus18 het volgende:
de VLC netwerkstream uit het topic gaat als een tiet, heb het al heerlijk op de tv aangesloten
quote:Op zondag 3 april 2016 16:28 schreef Abdus18 het volgende:
de VLC netwerkstream uit het topic gaat als een tiet, heb het al heerlijk op de tv aangesloten
quote:
Ahh die, werkt inderdaad prima! Thanksquote:Op zondag 3 april 2016 16:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
staat in dit topic
SPT / [SPT] Handige linkjes + streams
zo blind als een mol, die gastquote:Op zondag 3 april 2016 16:33 schreef tralalala het volgende:
De race zelf kijk ik gewoon lekker via Ziggo met Olav
Broek op de kniën denk ik.quote:Op zondag 3 april 2016 17:04 schreef Mani89 het volgende:
Hoe vermaken mensen die niet fan van Max of McLaren zijn zich eigenlijk met de Formule 1?
9equote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |