Omdat het technisch gesproken om een zelfmoord zou gaan, is wettelijk gezien nader onderzoek naar die tussentijd overbodig. Dat is het hem nou juist. Deze twee aspecten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het weinige onderzoek naar die tussentijd is uiteindelijk op verzoek van de familie gedaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:01 schreef SOG het volgende:
Ja wat moet je anders als je een machinist hebt die gezien heeft dat ze er niet op is geduwd? Dan is het toch ook overduidelijk zelfmoord, klaar.
Enige wat nog deels open is is wat ze precies heeft gedaan in tussentijd verlaten disco tot zelfmoord.
Dus ze hebben op en rond het spoor geen onderzoek gedaan omdat het zelfmoord was ?quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als een zaak het predicaat zelfmoord krijgt, is er wettelijk gezien geen mogelijkheid meer voor onderzoek. Zo werkt het in Nederland.
De trein heeft na de aanrijding 1 uur en 49 minuten stil gestaan, de bergingsmedewerkers en hulpdiensten arriveerden na 1 uur op de plek. Ze hebben dus in 49 minuten en in het donker de conclusie getrokken dat het zelfmoord was en de spoorbaan weer vrijgegeven.
Als je werkelijk andere ideeën hebt moet je misschien gewoon eens naar de politie gaan met je verhalen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus ze hebben op en rond het spoor geen onderzoek gedaan omdat het zelfmoord was ?
Maar hij stond niet op het spoor toch? Ik ken het hele verhaal niet trouwens.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef Superwoman1999 het volgende:
Wat maakt het voor ons als buitenstaander uit of Dascha wel of niet zelfmoord heeft gepleegd?
Ga je liever druk maken over feiten zoals dat Dascha seksueel getinte berichten uitwisselde met een 27-jarige gozer die aanwezig was in de discotheek.
Dat hij haar buiten heeft achtervolgt en Dascha toen is verongelukt op een onbewaakte spoorovergang kan best.
Daarnaast valt die gozer misschien nu weer andere meisjes lastig...
De politie had die jongen beter moeten verhoren en het niet zomaar laten liggen.
Dat was niet die 27-jarige.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef Superwoman1999 het volgende:
Wat maakt het voor ons als buitenstaander uit of Dascha wel of niet zelfmoord heeft gepleegd?
Ga je liever druk maken over feiten zoals dat Dascha seksueel getinte berichten uitwisselde met een 27-jarige gozer die aanwezig was in de discotheek.
Dat hij haar buiten heeft achtervolgt en Dascha toen is verongelukt op een onbewaakte spoorovergang kan best.
Daarnaast valt die gozer misschien nu weer andere meisjes lastig...
De politie had die jongen beter moeten verhoren en het niet zomaar laten liggen.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar hij stond niet op het spoor toch? Ik ken het hele verhaal niet trouwens.
Op de foto genomen om 01:17 uur van Sophie en Dascha in de LGD ziet ze er verre van dronken of beschonken uit. Kijkt helder uit haar ogen en heeft voor een stapavond erg weinig make-up op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:56 schreef Soury het volgende:
De drankspelletjes vanaf zeven uur? gaan stappen om één uuur. Total los op het spoor belanden ?
Alles wat ze op het spoor gedaan hebben:quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus ze hebben op en rond het spoor geen onderzoek gedaan omdat het zelfmoord was ?
bron:quote:De wachtdienst is een Teammanager die op dat moment de taak heeft iedereen die zich bij hem meldt met een vervelende situatie (dat kan agressie zijn, onenigheid over de dienstinhoud, maar ook een aanrijding) op te vangen. De wachtdienst komt je ophalen van de plaats delict of je gaat mee met de trein naar het station waar de wachtdienst zich bevindt, als de trein binnen korte tijd door kan rijden. Daar wordt je opgevangen door de wachtdienst die samen met mij en de machinist (en eventuele andere collega's die aanwezig waren op de trein) het gesprek aan gaat.
Geen idee, die komt uiteindelijk ook op de gang naar de straat uit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef frietenstamp het volgende:
Waarom verliet ze de club via de nooduitgang en niet via de normale uitgang?
Aangezien ze eerst een kast oid opentrok denk ik niet dat Dascha de nooduitgang normaal als uitgang gebruikte. Waarom die avond wel?quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee, die komt uiteindelijk ook op de gang naar de straat uit.
Ja, dat van die kast is wel raar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Aangezien ze eerst een kast oid opentrok denk ik niet dat Dascha de nooduitgang normaal als uitgang gebruikte. Waarom die avond wel?
en om 02:07 liep ze de club uit.quote:zo jij mooi geworden groeten aan Dophie xd Sophie
Ik vind het een goede vraag!quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:07 schreef frietenstamp het volgende:
De vraag waarom ze een alternatieve uitgang zocht wordt niet gesteld noch beantwoord in de documentaire.
Via Partyflock kan je een 360graden-view openen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het een goede vraag!
Zeker omdat ze buiten niet aan een andere kant/straat het pand zou verlaten.
Er was hier ooit een link met een filmpje over hoe het er binnen in de LGD uitzag.
De toiletten waren dicht bij de hoofdingang. De nooduitgang zat meer achterin de zaal.
Moet dit even opzoeken om het zeker te weten, dat de nooduitgang uitkomt in die gang buiten weet ik zeker.
Heb je een nummer? Dan bel ik even.quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:45 schreef KingRadler het volgende:
ik ben voorstander van om het Buitenland te vragen om naar deze zaak te kijken
Is niet bekend. Uit de documentaire volgt dat de verklaring van de machinist met een korrel zout genomen had mogen worden. (Met als sterkste argument het beperkt zicht)quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar hij stond niet op het spoor toch? Ik ken het hele verhaal niet trouwens.
Het kan best dat ik die twee personen door elkaar haal. Maar dat maakt niet uit, hun rol had onderzocht moeten worden.quote:
Waarschijnlijk wilde ze zo snel mogelijk weg.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef frietenstamp het volgende:
Waarom verliet ze de club via de nooduitgang en niet via de normale uitgang?
Gezien die tijden lijkt het erop dat ze ergens voor op de vlucht was. Vraag is of het daadwerkelijk dat Facebookbericht was dat de aanleiding was om zo snel mogelijk de club uit te gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dat van die kast is wel raar.
Pure speculatie, misschien stond er iemand tussen haar en de gewone uitgang. Waardoor ze koos voor de nooduitgang?
Om 02:05 kreeg ze dat bericht:
[..]
en om 02:07 liep ze de club uit.
Ja, de KLPD heeft vanaf het eerste moment gezegd dat het om een zelfmoord ging, de politie stond wettelijk gezien daardoor al buitenspel.quote:Op zondag 3 april 2016 13:34 schreef Fred0w het volgende:
Hoe nu verder?
Is het onderzoek helemaal gesloten?
Alsof ze iets zouden willen doen. Dat meisje heeft zelfmoord gepleegd. Super triest en zwaar voor de nabestaanden, maar meer valt er niet van te maken. Hopelijk vind de familie een manier om ermee om te gaan.quote:Op zondag 3 april 2016 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, de KLPD heeft vanaf het eerste moment gezegd dat het om een zelfmoord ging, de politie stond wettelijk gezien daardoor al buitenspel.
Kromme wet maar de politie mag en kan dus officieel niets.
Stond je erbij toen Dascha de daad pleegde?quote:Op zondag 3 april 2016 14:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Alsof ze iets zouden willen doen. Dat meisje heeft zelfmoord gepleegd. Super triest en zwaar voor de nabestaanden, maar meer valt er niet van te maken. Hopelijk vind de familie een manier om ermee om te gaan.
Waarom zou zijn vriendin erachter komen? Wat die gozer aan de politie blijft, blijft gewoon geheim, zijn vriendin zou er niet zomaar achter kunnen komen.quote:Op zondag 3 april 2016 12:19 schreef frietenstamp het volgende:
Ongeloofwaardige verklaring van die gast over dat bericht dat vanaf zijn telefoon is verstuurd maar zogenaamd niet door hem zelf. En het stond ook "niet meer" op zijn telefoon? Daar klopt natuurlijk niks van. Hoeft alleen geen betrokkenheid bij het verloop van de verdere avond te betekenen, kan ook dat hij dit verhaal verzint omdat hij bang is dat z'n vriendin hem anders dumpt of zo.
Hier is geen zinnig antwoord op mogelijk. Als ik nee zeg, ga je roeptoeteren dat ik het dus helemaal niet kan weten, en als ik ja zeg, beschuldig je me waarschijnlijk van moord.quote:Op zondag 3 april 2016 14:22 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Stond je erbij toen Dascha de daad pleegde?
We zien hier alleen de documentaire, geen opnames van het politieverhoor.quote:Op zondag 3 april 2016 14:24 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Waarom zou zijn vriendin erachter komen? Wat die gozer aan de politie blijft, blijft gewoon geheim, zijn vriendin zou er niet zomaar achter kunnen komen.
Waarom zou ik je van moord beschuldigen? Er zijn wel meer mensen die roepen dat Dascha zelfmoord heeft gepleegd, terwijl alleen Dascha dat zelf kan weten, er is geen bewijs van waarom ze nou op het spoor is gaan staan.quote:Op zondag 3 april 2016 14:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Hier is geen zinnig antwoord op mogelijk. Als ik nee zeg, ga je roeptoeteren dat ik het dus helemaal niet kan weten, en als ik ja zeg, beschuldig je me waarschijnlijk van moord.
De eerste post over dat de vader van Dascha een documentaire heeft gemaakt is nog zinvol. Wat daarna komt hoort wat mij betreft allemaal in BNW thuis.
dat moet de vader regelen met de politiequote:Op zondag 3 april 2016 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je een nummer? Dan bel ik even.
Klopt. Maar het is al jaren algemeen bekend dat veel politiewerk slordig wordt gedaan, dus uitspraken zoals van vriendin Manon dat haar verklaring bij de politie niet klopt zouden best waar kunnen zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 14:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
We zien hier alleen de documentaire, geen opnames van het politieverhoor.
Ze zouden in de auto van een van de vrienden naar de discotheek zijn gegaan. Je mag als je 17 bent alleen met iemand met een pasje autorijden, dus diegene was vrijwel zeker 18+ en kon dus ook drank halen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:56 schreef Soury het volgende:
De drankspelletjes vanaf zeven uur? gaan stappen om één uuur. Total los op het spoor belanden ?
Het punt is juist dat dit topic wordt overspoeld door mensen die onder het mom 'ja, als het zelfmoord is, dan weet alleen Dascha dat' allerlei indianenverhalen optuigen om wat aandacht te krijgen en te doen alsof ze heel intelligent zijn, terwijl ze eigenlijk op een wrede manier een drama uitbuiten.quote:Op zondag 3 april 2016 14:31 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Waarom zou ik je van moord beschuldigen? Er zijn wel meer mensen die roepen dat Dascha zelfmoord heeft gepleegd, terwijl alleen Dascha dat zelf kan weten, er is geen bewijs van waarom ze nou op het spoor is gaan staan.
Dit soort zaken doen er gewoonweg niet toe. Ze passen in het BNW verhaal dat er wel iets anders aan de hand moet zijn dan zelfmoord, want zelfmoord wordt niet logisch gevonden in dit geval. Het hele punt van zelfmoord is dat daar vaak geen logica bij komt kijken en dus blijft dit topic een cirkeltje van mensen die begrijpen dat het een dramatische zelfmoord is en mensen die willen dat het een misdrijf is.quote:Op zondag 3 april 2016 14:37 schreef Superwoman1999 het volgende:
Toen ik die documentaire bekeek vroeg ik me sowieso wel af of Dascha zich niet bevond in een foute vriendengroep. Dat hoeven nog niet eens de mensen te zijn die zich de avond met haar bevonden, maar kan bv ook dat figuur zijn waarmee ze kennelijk naaktfoto's uitwisselde die "tering geil" zijn.
Waarom zou ik willen dat het een misdrijf is, wat heb ik daaraan? In dit topic heb ik ook genoemd dat een zelfmoord niet uit te sluiten is.quote:Op zondag 3 april 2016 14:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Het punt is juist dat dit topic wordt overspoeld door mensen die onder het mom 'ja, als het zelfmoord is, dan weet alleen Dascha dat' allerlei indianenverhalen optuigen om wat aandacht te krijgen en te doen alsof ze heel intelligent zijn, terwijl ze eigenlijk op een wrede manier een drama uitbuiten.
Bijvoorbeeld:
[..]
Dit soort zaken doen er gewoonweg niet toe. Ze passen in het BNW verhaal dat er wel iets anders aan de hand moet zijn dan zelfmoord, want zelfmoord wordt niet logisch gevonden in dit geval. Het hele punt van zelfmoord is dat daar vaak geen logica bij komt kijken en dus blijft dit topic een cirkeltje van mensen die begrijpen dat het een dramatische zelfmoord is en mensen die willen dat het een misdrijf is.
Maar goed, ik laat het hierbij, want deze BNW "discussie" voeren heeft geen zin.
SENSATIE!quote:Op zondag 3 april 2016 15:26 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Waarom zou ik willen dat het een misdrijf is, wat heb ik daaraan?
Ja, dat was me ook opgevallen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:40 schreef Mula het volgende:
Wat vreemd dat 2 van de 3 vriendinnen het maar eens zijn over hoe ze in de lets get down zijn gekomen.
En dan zou het kunnen dat het 'liegen' ging over met welk vervoersmiddel ze naar LGD zijn gegaan. Goed punt..quote:Op zondag 3 april 2016 19:04 schreef Mula het volgende:
Ik vond het hele stuk over de tijd in de Lets get down verwarrend. Het komt inderdaad over alsof een van de vriendinnen niet meewerkt aan het onderzoek. Ik vroeg me bij die latere opnamen van het gesprek met de politie af of ze het wel over die 27jarige hadden en niet over die ene vriendin. Waarom zouden ze een 27jarige welooit een kind noemen?
Wauw hier had ik helemaal niet aan gedacht... Inderdaad erg bizar dat de politie dat niet heeft onderzocht. Als dat de reden is van de "zelfmoord" heeft de omgeving voor Dascha ook begrip voor waarom ze de daad gepleegd heeft.quote:Op zondag 3 april 2016 15:40 schreef frietenstamp het volgende:
Een zelfmoordscenario waar alle puzzelstukjes goed in zouden kunnen passen en die logische verklaringen biedt voor de openstaande vragen is dat die gast waar ze "tering lekkere" foto's mee uitwisselde daarvan screenshots heeft gemaakt en dreigde de foto's (en chats) openbaar te maken, haar vriend in te lichten of iets dergelijks. Zoiets slaat de basis onder je bestaan weg, je relatief onbezorgde leventje is over, paniek en schaamte overmannen je. Bizar dat de politie het imo meest voor de hand liggende helemaal niet onderzocht heeft. Maar ook weer logisch want zelfmoord.
Start op 36:25
Volgens mij komt Sophie niet eens in beeld. Het is vooral Manon die haar verhaal doet en een enkele leer Tessa?quote:Op zondag 3 april 2016 19:04 schreef Mula het volgende:
Ik vond het hele stuk over de tijd in de Lets get down verwarrend. Het komt inderdaad over alsof een van de vriendinnen niet meewerkt aan het onderzoek. Ik vroeg me bij die latere opnamen van het gesprek met de politie af of ze het wel over die 27jarige hadden en niet over die ene vriendin. Waarom zouden ze een 27jarige welooit een kind noemen?
Was ze op zoek naar die engerd van het berichtje?quote:Op zondag 3 april 2016 19:45 schreef Brscrtch het volgende:
Dat berichtje: (waarna er ruzie ontstond en Dascha de kroeg verliet)
Zo jij mooi geworden haha groeten aan dophie xd Sofie
Zomaar wat gedachten:
"Mooi geworden.." Hoelang kende de 16jarige Dascha de 27jarige onbekende jongen al?
Is dophie een type fout of een combinatie van dope en sophie/Sofie ? Oftewel een verwijzing naar drugsgebruik
Vriendinnen Manon en Tessa "weten nog wel" dat ze het et bericht lazen (wat Dascha de moeite waard vond om hun te delen) en Manon dacht alleen "ja oké" ... en keek vervolgens "langs Dascha naar achter de club in" en Tessa "weet dat ook nog wel, want ja daar was ik..daar stond ik bij" MAAR "dat ze (Dascha en Sophie) daarna ruzie kregen" hebben Manon en Tessa niet meegekregen. (Toevallig?)
Werd Dascha boos omdat het berichtje suggereerde dat Sophie drugs had gebruikt.
Hadden Dascha en Sophie wijn gedeeld en besefte Dascha dat zij nu misschien (onbewust) ook drugs in haar lichaam had? Een rede om haar vriendin te slaan en in paniek de kroeg uit te lopen...
Is het geld wat ze bespaarde met het eigen vervoer ipv de taxi toch aan drugs besteed?
En was dat niet het plan van Dascha die nog appte dat ze de taxi zouden nemen, maar van haar vriendinnen...
Ik begrijp heel goed dat ze geen genoegen nemen met zelfmoord, wel/geen drugssporen in haar lichaam is me niet helemaal duidelijk anders gaat bovenstaande theorie helemaal niet op.. Maar ik vertrouw die vriendinnen en de 27jarige onbekende voor geen meter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |