abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161117977
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 13:01 schreef SOG het volgende:
Ja wat moet je anders als je een machinist hebt die gezien heeft dat ze er niet op is geduwd? Dan is het toch ook overduidelijk zelfmoord, klaar.

Enige wat nog deels open is is wat ze precies heeft gedaan in tussentijd verlaten disco tot zelfmoord.
Omdat het technisch gesproken om een zelfmoord zou gaan, is wettelijk gezien nader onderzoek naar die tussentijd overbodig. Dat is het hem nou juist. Deze twee aspecten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het weinige onderzoek naar die tussentijd is uiteindelijk op verzoek van de familie gedaan.

Nu blijkt dat dat onderzoek meer vragen dan antwoorden heeft opgeleverd, zou het verder uitgebreid en uitgediept moeten worden. Desnoods op particuliere basis, zoals de familie nu doet. Ik geef ze daar geen ongelijk in.
pi_161120258
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als een zaak het predicaat zelfmoord krijgt, is er wettelijk gezien geen mogelijkheid meer voor onderzoek. Zo werkt het in Nederland.

De trein heeft na de aanrijding 1 uur en 49 minuten stil gestaan, de bergingsmedewerkers en hulpdiensten arriveerden na 1 uur op de plek. Ze hebben dus in 49 minuten en in het donker de conclusie getrokken dat het zelfmoord was en de spoorbaan weer vrijgegeven.
Dus ze hebben op en rond het spoor geen onderzoek gedaan omdat het zelfmoord was ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161120365
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dus ze hebben op en rond het spoor geen onderzoek gedaan omdat het zelfmoord was ?
Als je werkelijk andere ideeën hebt moet je misschien gewoon eens naar de politie gaan met je verhalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 03-04-2016 00:15:56 ]
pi_161121699
Wat maakt het voor ons als buitenstaander uit of Dascha wel of niet zelfmoord heeft gepleegd?

Ga je liever druk maken over feiten zoals dat Dascha seksueel getinte berichten uitwisselde met een 27-jarige gozer die aanwezig was in de discotheek.
Dat hij haar buiten heeft achtervolgt en Dascha toen is verongelukt op een onbewaakte spoorovergang kan best.
Daarnaast valt die gozer misschien nu weer andere meisjes lastig...
De politie had die jongen beter moeten verhoren en het niet zomaar laten liggen.
pi_161121847
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef Superwoman1999 het volgende:
Wat maakt het voor ons als buitenstaander uit of Dascha wel of niet zelfmoord heeft gepleegd?

Ga je liever druk maken over feiten zoals dat Dascha seksueel getinte berichten uitwisselde met een 27-jarige gozer die aanwezig was in de discotheek.
Dat hij haar buiten heeft achtervolgt en Dascha toen is verongelukt op een onbewaakte spoorovergang kan best.
De politie had die jongen beter moeten verhoren en het niet zomaar laten liggen.
Maar hij stond niet op het spoor toch? Ik ken het hele verhaal niet trouwens.
pi_161121925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef Superwoman1999 het volgende:

Dat was niet die 27-jarige.
pi_161121953
De drankspelletjes vanaf zeven uur? gaan stappen om één uuur. Total los op het spoor belanden ?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:54:16 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161129513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

8)7 en wel blijven volhouden dat het zelfmoord moet zijn...
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:57:18 #109
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161129652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:56 schreef Soury het volgende:
De drankspelletjes vanaf zeven uur? gaan stappen om één uuur. Total los op het spoor belanden ?
Op de foto genomen om 01:17 uur van Sophie en Dascha in de LGD ziet ze er verre van dronken of beschonken uit. Kijkt helder uit haar ogen en heeft voor een stapavond erg weinig make-up op.

Ze waren pas om 00:45 uur op het feest, en was wat gedoe over een ID-kaart.

Foto zit in de video.
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:00:05 #110
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161129805
Waarom verliet ze de club via de nooduitgang en niet via de normale uitgang?
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:21:19 #111
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161130751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Alles wat ze op het spoor gedaan hebben:
constatering, berging en onderzoek heeft plaatsgevonden binnen 49 minuten.

Volgens het handboek van de NS gaat de conducteur op onderzoek uit buiten de trein om te kijken of hij/zij nog EHBO kan verlenen. Normaal gesproken zijn de hulpdiensten binnen 15 minuten ter plaatse, hier duurde het een uur. Omdat Dascha niet bij de overgang geraakt is maar verder richting Hilversum, ter hoogte van het zandpad.

Vervolgens staat er dit in het handboek:
quote:
De wachtdienst is een Teammanager die op dat moment de taak heeft iedereen die zich bij hem meldt met een vervelende situatie (dat kan agressie zijn, onenigheid over de dienstinhoud, maar ook een aanrijding) op te vangen. De wachtdienst komt je ophalen van de plaats delict of je gaat mee met de trein naar het station waar de wachtdienst zich bevindt, als de trein binnen korte tijd door kan rijden. Daar wordt je opgevangen door de wachtdienst die samen met mij en de machinist (en eventuele andere collega's die aanwezig waren op de trein) het gesprek aan gaat.
bron:
http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic.php?f=26&t=462

Wanneer heeft de machinist de verklaring afgelegd?
Bij de trein binnen de 49 minuten of pas later die ochtend?

In de video wordt er gesproken over iemand die bij de berging aanwezig was, deze had daar ook wat op aan te merken.

edit: volgens het handboek komt de KLPD ter plaatse en nemen daar een verklaring af. Dus dat is ook nog gebeurt in die 49 minuten.

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 02-04-2016 22:43:48 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:44:23 #112
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161131731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef frietenstamp het volgende:
Geen idee, die komt uiteindelijk ook op de gang naar de straat uit.
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:47:47 #113
452947 frietenstamp
pi_161131840
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geen idee, die komt uiteindelijk ook op de gang naar de straat uit.
Aangezien ze eerst een kast oid opentrok denk ik niet dat Dascha de nooduitgang normaal als uitgang gebruikte. Waarom die avond wel?
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:56:15 #114
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161132202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Aangezien ze eerst een kast oid opentrok denk ik niet dat Dascha de nooduitgang normaal als uitgang gebruikte. Waarom die avond wel?
Ja, dat van die kast is wel raar.

Pure speculatie, misschien stond er iemand tussen haar en de gewone uitgang. Waardoor ze koos voor de nooduitgang?

Om 02:05 kreeg ze dat bericht:
quote:
zo jij mooi geworden groeten aan Dophie xd Sophie
en om 02:07 liep ze de club uit.

Manon en Tessa waren van 01:15 uur tot ongeveer 01:15 uur naar het politiebureau om Manon's ID te halen. Sophie en Dascha waren toen samen in de LGD.
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:07:29 #115
452947 frietenstamp
pi_161132674
De vraag waarom ze een alternatieve uitgang zocht wordt niet gesteld noch beantwoord in de documentaire.
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:16:37 #116
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161132997
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:07 schreef frietenstamp het volgende:
De vraag waarom ze een alternatieve uitgang zocht wordt niet gesteld noch beantwoord in de documentaire.
Ik vind het een goede vraag!
Zeker omdat ze buiten niet aan een andere kant/straat het pand zou verlaten.

Er was hier ooit een link met een filmpje over hoe het er binnen in de LGD uitzag.
De toiletten waren dicht bij de hoofdingang. De nooduitgang zat meer achterin de zaal.
Moet dit even opzoeken om het zeker te weten, dat de nooduitgang uitkomt in die gang buiten weet ik zeker.
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:45:35 #117
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_161133928
ik ben voorstander van om het Buitenland te vragen om naar deze zaak te kijken
pi_161134551
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het een goede vraag!
Zeker omdat ze buiten niet aan een andere kant/straat het pand zou verlaten.

Er was hier ooit een link met een filmpje over hoe het er binnen in de LGD uitzag.
De toiletten waren dicht bij de hoofdingang. De nooduitgang zat meer achterin de zaal.
Moet dit even opzoeken om het zeker te weten, dat de nooduitgang uitkomt in die gang buiten weet ik zeker.
Via Partyflock kan je een 360graden-view openen.
  zondag 3 april 2016 @ 00:16:48 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161134936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:45 schreef KingRadler het volgende:
ik ben voorstander van om het Buitenland te vragen om naar deze zaak te kijken
Heb je een nummer? Dan bel ik even.
pi_161135417
er was eerst wel ruzie en toen weer niet. toen weer wel, toen een ander stel. als er ruzie was dan vanwege het berichtje afkomstig van een 27-jarige welke naam niet genoemd mag worden.
want hij heeft iets met dophie en dat mag niet algemeen bekend worden?

ze kunnen toch de telefoon van hem controleren. of nagaan van welk ip adres dat bericht afkwam.
alles wordt tegenwoordig opgeslagen, je hebt totaal geen privacy meer sinds we in een gedigitaliseerde wereld leven.
zelfs je gewiste teksten blijven voor altijd bestaan.
pi_161139946
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Is niet bekend. Uit de documentaire volgt dat de verklaring van de machinist met een korrel zout genomen had mogen worden. (Met als sterkste argument het beperkt zicht)
pi_161139963
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat was niet die 27-jarige.
Het kan best dat ik die twee personen door elkaar haal. Maar dat maakt niet uit, hun rol had onderzocht moeten worden.
pi_161139971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef frietenstamp het volgende:
Waarschijnlijk wilde ze zo snel mogelijk weg.
pi_161140007
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, dat van die kast is wel raar.

Pure speculatie, misschien stond er iemand tussen haar en de gewone uitgang. Waardoor ze koos voor de nooduitgang?

Om 02:05 kreeg ze dat bericht:

[..]

en om 02:07 liep ze de club uit.

Gezien die tijden lijkt het erop dat ze ergens voor op de vlucht was. Vraag is of het daadwerkelijk dat Facebookbericht was dat de aanleiding was om zo snel mogelijk de club uit te gaan.
pi_161140180
Nog om in te gaan op het meisje Sarah dat spreekt in de documentaire:

Ze geeft aan dat Dascha het nooit zichzelf en haar familie zou aandoen om zelfmoord te plegen.

Dit klopt opzich wel, als iemand zelfmoord gaat plegen, is daar bijna altijd wel een signaal voor. Denk maar aan een op het eerste ogenblik gelukkig persoon dat wel opvallend vaak krassen in de armen heeft, of iemand die zich net wat anders gedraagt dan normaal.
(Denk bijvoorbeeld aan de tieners Livia van Beelen en Anass Aouragh, beide gaven signalen af dat het niet goed met ze ging en allebei hebben ze zichzelf opgehangen, obvious zelfmoord)

Raar dat niemand in de omgeving wat op is gevallen. Maar Dascha was natuurlijk onder invloed van alcohol naar buiten gegaan, en het kan best zijn dat ze dacht "ik heb er geen zin in laat ik op het spoor staan" en als ze het had overleefd ze geschrokken zou zijn en zou denken "heb ik dat echt gedaan waarom?"
Dat die gozers haar berichten stuurden kan natuurlijk ook de aanleiding geweest zijn dat ze op het spoor ging staan, misschien wilde ze gewoon van hen af en was ze bang voor hun reacties dus dacht ze, onder invloed van alcohol "op het spoor is het zo klaar!"

Daarnaast had de politie de zaak nooit met zelfmoord af moeten sluiten. Als het niet 100% zeker is moest er op het dossier komen te staan dat de oorzaak van het op het spoor staan onbekend is.
Dascha had kennelijk geen reden om zelfmoord te plegen en het is onbekend hoe en waarom ze op het spoor is belandt. (De verklaring van de machinist had met een korrel zout genomen moeten worden)

Terecht dus dat de familie zich erover beklaagd. De politie wil gewoon zaken opgelost zien en doet dat nu wel erg makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')