quote:Voordat je reageert
- Het schofferen van users uit andere fora wordt niet geaccepteerd in de sc.
- Het lokken van users uit andere fora om die even lekker op de hak te nemen, wordt niet geaccepteerd in de sc.
- Roddelen en klooien over users die geen regulars zijn in de sc wordt niet geaccepteerd.
- Persoonlijke vetes tussen users uit verschillende forums worden hier niet beslecht.
- Het stelselmatig bashen van verschillende onderdelen van FOK! wordt niet geaccepteerd in deze sc
Geen idee hoe het precies werkt in de VS. Ik neem aan dat het appelsysteem ongeveer hetzelfde als hier zal zijn, dus dat je als procespartij binnen een bepaalde periode in beroep kan gaan tegen een uitspraak, en dat als je dat niet doet het gewijsde werking krijgt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien eindigt het dan nog wel bij de Supreme Court. Wat gebeurt er met de huidige uitsprak tot dan, wordt die genegeerd of nageleefd?
Mag nog niet weg van de baas.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja hallo, kom maar halen.
[ afbeelding ]
Seth Putnam had wel verstand van drugs ja:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler want nsfw.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ik maak gewoon echt supervoorzichtige grapjes over iets wat speelt. Dus valt wel mee toch.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:33 schreef Tem het volgende:
Flauw gedoe weer van Guido. Maar goed, zal de tijd van de maand wel zijn.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Seth Putnam had wel verstand van drugs ja:Seks, drugs, en rock 'n roll.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler want nsfw.
Ohja, en na een overdosis in coma belanden en een paar jaar later op je 43e doodgaan aan een hartaanval.
Ze bedoelt: we moeten het monopolie van NS en prorail beschermen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:46 schreef Rezania het volgende:
Snelbus geen oplossing voor fileprobleem
Als ze die bussen nou gratis maken en er iedere 5 minuten eentje laten rijden heeft het wel effect, wedden?
Ze gaat maar een eind fietsen. Gewoon overal bussen, trams, treinen, fietspaden, etc. We hebben al veel te veel snelweg en auto's in Nederland, laten we alternatieven niet gelijk de deur wijzen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze bedoelt: we moeten het monopolie van NS en prorail beschermen.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:48 schreef Rezania het volgende:
Wel typisch van 'Dat heeft geen effect!'. Ja, onder welke voorwaarden dan, zeekoe?
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ga ook stuk om de 1-april grap van RTV-rijnmond.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-reageren-op-website
Vooral om dit deel.
[ afbeelding ]
Ligt aan de kosten, maar lijkt me snel genoeg.quote:
Ja, ik meen dat ik bij een snelheidstest hier lang geleden veel hoger haalde. De laatste tijd doet mijn wifi het niet zo goed meer.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
Over WiFi heb je altijd veel snelheidsverlies in woonwijken.
Nee wifi, zit bij Ziggo.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het type verbinding dat je hebt. ADSL neem ik aan?
Bonbons maken lukt ze nog vrij aardig gelukkig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/ondernem(...)rheffing-belgie.html
Gaat er ooit wel eens wat goed in België?
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/ondernem(...)rheffing-belgie.html
Gaat er ooit wel eens wat goed in België?
Veel storende signalen van buren denk ik. Speelt bij steeds meer mensen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik meen dat ik bij een snelheidstest hier lang geleden veel hoger haalde. De laatste tijd doet mijn wifi het niet zo goed meer.
Zoveel buren zie ik niet in mijn omgeving, maar sinds een storing bij Ziggo is de boel soms inderdaad sloom.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Veel storende signalen van buren denk ik. Speelt bij steeds meer mensen.
Er zijn oplossingen voor, maar dan ben je wel een paar honderd euro kwijt.
De vraag is of het nodig is, 11 Mb is prima, maar als het steeds uitvalt en niet werkt en websites heel kut laden dan valt het te overwegen.
Ik vraag me vooral af of ze die kilometerheffing daadwerkelijk gaan gebruiken om de wegen te verbeteren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/ondernem(...)rheffing-belgie.html
Gaat er ooit wel eens wat goed in België?
Omgekeerde kwadratenwet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
Over WiFi heb je altijd veel snelheidsverlies in woonwijken.
Nieuwe router kopen bij bol.com.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoveel buren zie ik niet in mijn omgeving, maar sinds een storing bij Ziggo is de boel soms inderdaad sloom.
Dat komt omdat je aan het uiteinde van je kabel een draadloze router hebt. Die router zich met die kabel echter weer aangesloten op een bepaald type netwerk, en dat zal in jouw geval (gezien de behaalde snelheden) kabel zijn. Als je het te traag vindt kun je ongetwijfeld snellere abonnementen afsluiten. Als je op ADSL zit, heb je je maximum denk ik wel ongeveer behaald. Hangt er een beetje vanaf hoe ver je van de wijkcentrale zit.quote:
Dan kun je ook op een andere frequentie gaan zitten. Een wifi-analyzer app downloaden, en dan kun je zien welke frequenties minder drukbezet zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Veel storende signalen van buren denk ik. Speelt bij steeds meer mensen.
Dat laatste is een goede tip, daar wil ik wel eens naar kijken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat komt omdat je aan het uiteinde van je kabel een draadloze router hebt. Die router zich met die kabel echter weer aangesloten op een bepaald type netwerk, en dat zal in jouw geval (gezien de behaalde snelheden) kabel zijn. Als je het te traag vindt kun je ongetwijfeld snellere abonnementen afsluiten. Als je op ADSL zit, heb je je maximum denk ik wel ongeveer behaald. Hangt er een beetje vanaf hoe ver je van de wijkcentrale zit.
[..]
Dan kun je ook op een andere frequentie gaan zitten. Een wifi-analyzer app downloaden, en dan kun je zien welke frequenties minder drukbezet zijn.
Helpt ook echt bijzonder weinig meer tegenwoordig in de Randstad. Had ooit heel vaak met Ziggo gebeld en ze hebben dit toegegeven. Elk kanaal geprobeerd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:17 schreef Pokkelmans het volgende:
Dan kun je ook op een andere frequentie gaan zitten. Een wifi-analyzer app downloaden, en dan kun je zien welke frequenties minder drukbezet zijn.
Bijna 450 euro bij de meeste winkels, echt fantastisch!quote:
Ongeveer 1000 maal sneller dan je nu hebt. Maar heb je niks aan, zelfs met glasvezel kom je maar op 1 Gbps.quote:
Als ik in Windows 10 op het internetsymbooltje in de taakbalk klik, zie ik altijd maar 3 of 4 buren. Is dat (te) veel, denk je?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helpt ook echt bijzonder weinig meer tegenwoordig in de Randstad. Had ooit heel vaak met Ziggo gebeld en ze hebben dit toegegeven. Elk kanaal geprobeerd.
Pas toen ik (15 jaar al abonne)wilde opzeggen wilden ze een oplossing aanbieden. Maar te laat. Nu hebben mijn ouders Telfort en betalen de helft. Het werkt alsnog kut met alle buren, maar goed, ze hoeven ook niet 4k te streamen.
Je hebt van die oplossingen met wat duurdere meerdere repeaters in een huis die dan 1 signaal uitzenden (vergelijkbaar met eudoram wifi bijvoorbeeld). En dan schijnt het prima te werken, maar de vraag is of je het wil.
Ik heb wat minder directe buren omdat ik een hoekje zit (ouders zitten in een rijtjeshuis) en dan werkt het prima.
Ja. Tijd voor een Endlösung voor het burenvraagstuk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik in Windows 10 op het internetsymbooltje in de taakbalk klik, zie ik altijd maar 3 of 4 buren. Is dat (te) veel, denk je?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:19 schreef Disana het volgende:
Nee ik heb kabel, maar mijn systeem zit niet aan de kabel maar op wifi.
Ah vandaar dat ie er zo supersonisch uitziet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bijna 450 euro bij de meeste winkels, echt fantastisch!
[..]
Ongeveer 1000 maal sneller dan je nu hebt. Maar heb je niks aan, zelfs met glasvezel kom je maar op 1 Gbps.Was ook niet serieus. Dat ding is voor professionele evenementen en zo.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja. Tijd voor een Endlösung voor het burenvraagstuk.
Dat is niet veel. Je zou een andere frequentie kunnen proberen, maar ik zou eerst eens checken wat je via de kabel haalt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik in Windows 10 op het internetsymbooltje in de taakbalk klik, zie ik altijd maar 3 of 4 buren. Is dat (te) veel, denk je?
Ik houd me aanbevolen voor methodes, waht zou iets moeten weten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja. Tijd voor een Endlösung voor het burenvraagstuk.
Ze krijgt internet via 'de Kabel' dus Ziggo, maar thuis werkt ze via WiFi en niet met LAN kabels.quote:
Maar als het internet via de kabel al bagger is is de wifi dus ook sowieso bagger. Daarom eerst kabel controleren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze krijgt internet via 'de Kabel' dus Ziggo, maar thuis werkt ze via WiFi en niet met LAN kabels.
Ik zit in een studentenflat waar elk hok zijn eigen wifirouter heeft, maar zelfs daar kun je nog voldoende frequenties vinden waarop je ongestuurd kunt internetten. Sommige routers bieden de mogelijkheid om nog een paar "verborgen" frequenties te gebruiken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helpt ook echt bijzonder weinig meer tegenwoordig in de Randstad. Had ooit heel vaak met Ziggo gebeld en ze hebben dit toegegeven. Elk kanaal geprobeerd.
Pas toen ik (15 jaar al abonne)wilde opzeggen wilden ze een oplossing aanbieden. Maar te laat. Nu hebben mijn ouders Telfort en betalen de helft. Het werkt alsnog kut met alle buren, maar goed, ze hoeven ook niet 4k te streamen.
Je hebt van die oplossingen met wat duurdere meerdere repeaters in een huis die dan 1 signaal uitzenden (vergelijkbaar met eudoram wifi bijvoorbeeld). En dan schijnt het prima te werken, maar de vraag is of je het wil.
Ik heb wat minder directe buren omdat ik een hoekje zit (ouders zitten in een rijtjeshuis) en dan werkt het prima.
Het vreemde is dat ik een supersnelle, ongestoorde verbinding had TOT er een storing bij Ziggo was. Sindsdien is het zoveel minder. Ik kreeg een nieuw modem maar dat maakt geen verschil, en verder weten ze het ook niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet veel. Je zou een andere frequentie kunnen proberen, maar ik zou eerst eens checken wat je via de kabel haalt.
Dat is heel weinig. Misschien zitten jullie toevallig allemaal op hetzelfde kanaal.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik in Windows 10 op het internetsymbooltje in de taakbalk klik, zie ik altijd maar 3 of 4 buren. Is dat (te) veel, denk je?
Ah, dus zoals ik aannamquote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze krijgt internet via 'de Kabel' dus Ziggo, maar thuis werkt ze via WiFi en niet met LAN kabels.
Jij zit in Nijmegen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik zit in een studentenflat waar elk hok zijn eigen wifirouter heeft, maar zelfs daar kun je nog voldoende frequenties vinden waarop je ongestuurd kunt internetten. Sommige routers bieden de mogelijkheid om nog een paar "verborgen" frequenties te gebruiken.
Sinterklaas heeft een meier. En zijn zwarte pieten niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat is dat meier opeens de hele tijd?
Ik zal eens kijken hoe ik dat moet veranderen. Weet er helaas weinig van.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat is heel weinig. Misschien zitten jullie toevallig allemaal op hetzelfde kanaal.
Alles al gereset? Dus zowel router als modem? Drivers zijn voor de rest up-to-date en zo? Kabels gecontroleerd?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ik een supersnelle, ongestoorde verbinding had TOT er een storing bij Ziggo was. Sindsdien is het zoveel minder. Ik kreeg een nieuw modem maar dat maakt geen verschil, en verder weten ze het ook niet.
Met je kut-drivers elke keer.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles al gereset? Dus zowel router als modem? Drivers zijn voor de rest up-to-date en zo? Kabels gecontroleerd?
Waarom hebben studenten internet nodig?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik zit in een studentenflat waar elk hok zijn eigen wifirouter heeft, maar zelfs daar kun je nog voldoende frequenties vinden waarop je ongestuurd kunt internetten. Sommige routers bieden de mogelijkheid om nog een paar "verborgen" frequenties te gebruiken.
Ja, er is een monteur geweest die zei dat alles weer in orde was. Maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles al gereset? Dus zowel router als modem? Drivers zijn voor de rest up-to-date en zo? Kabels gecontroleerd?
Wat doe jij op internet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Waarom hebben studenten internet nodig?
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken hoe ik dat moet veranderen. Weet er helaas weinig van.
Al geprobeerd?quote:Naar deze "website" gaan: 192.168.1.1.
username: admin
password: admin
Zij kunnen dat ook op afstand doen. Bij mijn ouders wilden ze iedere week een andere proberen, maar dan moest ik elke week bellen. En dan de beste kiezen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken hoe ik dat moet veranderen. Weet er helaas weinig van.
Die monteurs.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, er is een monteur geweest die zei dat alles weer in orde was. Maar dat is dus niet zo.
Waarom heeft het internet studenten nodig?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Waarom hebben studenten internet nodig?
Ik zit op een kantoor, zoals elke dag. Brabander.quote:
Voor de garpjes.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom heeft het internet studenten nodig?
Is alleen op mijn desktop, laptop die verder weg staat heeft een prima verbinding.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is het op meedere apparaten? Misschien ligt het wel aan je laptop.
Desktop is aangesloten via wifi?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Is alleen op mijn desktop, laptop die verder weg staat heeft een prima verbinding.
Oh, dat wist ik niet. De laatste die ik aan de lijn had kon zien dat het langzaam was, maar raadde alleen maar een extra wifipunt aan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zij kunnen dat ook op afstand doen. Bij mijn ouders wilden ze iedere week een andere proberen, maar dan moest ik elke week bellen. En dan de beste kiezen.
Maar goed, ik kon het ook zelf gelukkig.
Dan ligt het niet aan Ziggo lijkt mij, maar aan je laptop.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Is alleen op mijn desktop, laptop die verder weg staat heeft een prima verbinding.
Ik heb laatst die app Jodel gedownload. Schijnt hip te zijn onder de jongere studentjes. Al mijn grappen werden gedownvote en ik werd voor nazi uitgemaakt. Toen maar weer verwijderd.quote:
O, hm, ingewikkeld allemaal.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. De laatste die ik aan de lijn had kon zien dat het langzaam was, maar raadde alleen maar een extra wifipunt aan.
Prop er een kabel in. Dat zou sowieso moeten werken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geloof het wel ja. Heb de boel niet zelf geïnstalleerd.
Aan mijn desktop dus. Maar die deed het prima tot de storing, hoe kan dat nou.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dan ligt het niet aan Ziggo lijkt mij, maar aan je laptop.
Wat voor wifi-ontvanger zit er in je desktop dan?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Is alleen op mijn desktop, laptop die verder weg staat heeft een prima verbinding.
Toeval?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Aan mijn desktop dus. Maar die deed het prima tot de storing, hoe kan dat nou.
Geen idee, maar de pc is nog geen jaar oud. Hoe kan ik dat zien?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat voor wifi-ontvanger zit er in je desktop dan?
Als dat een verouderd exemplaar is kan het zijn dat je die drivers eens moet updaten, of dat de hele ontvanger aan vervanging toe is.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik zit op een kantoor, zoals elke dag. Brabander.
Meestal moet er dan een kabel door je huis en moet je gaten boren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Prop er een kabel in. Dat zou sowieso moeten werken.
Ik doe ook maar een voorstel hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Meestal moet er dan een kabel door je huis en moet je gaten boren.
Ik denk dat ik dat maar eens ga laten doen. Moet kunnen, het is maar een meter of vier.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Prop er een kabel in. Dat zou sowieso moeten werken.
Configuratiescherm > Systeem > Systeeminfo > Apparaatbeheer > Netwerkadapters.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen idee, maar de pc is nog geen jaar oud. Hoe kan ik dat zien?
Je bent een bron van kennis, bedanktquote:Op vrijdag 1 april 2016 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Configuratiescherm > Systeem > Systeeminfo > Apparaatbeheer > Netwerkadapters.
Tuig. Hoe kunnen we deze mensen het hardste aanpakken?quote:http://fd.nl/economie-pol(...)-vut-kost-abp-15-mrd
Vanaf 2006 hebben circa 100.000 ambtenaren gebruikgemaakt van de VUT-overgangsregeling, maar daarnaast waren er eind 2005 ook nog circa 90.000 personen met een lopende VUT-uitkering, die dus al vóór 2006 waren uitgetreden. ‘Aan hen samen is vanaf 2006 ruim ¤ 15 mrd uitgekeerd door het zogeheten VUT-fonds’, zo bevestigd desgevraagd een woordvoerder van het ABP.
Nou Rez, het kan dus.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat maar eens ga laten doen. Moet kunnen, het is maar een meter of vier.
"Zo bevestigd"quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:34 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Tuig. Hoe kunnen we deze mensen het hardste aanpakken?
Prioriteiten; als eerste zullen langstudeerders het te verduren krijgen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:34 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Tuig. Hoe kunnen we deze mensen het hardste aanpakken?
Als ik voorstel iets ergens in te proppen kan het meestal ja.quote:
Nonsens. Die vier jaar die wij nog moeten tot ons pensioen zullen we keihard solliciteren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Prioriteiten; als eerste zullen langstudeerders het te verduren krijgen.
Verkapte doodsverwensing.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kan Erdogan gewoon niet soms minder praten.
Gewoon "sus, dışbükey" via Whatsapp naar hem sturen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kan Erdogan gewoon niet soms minder praten.
Pechtold aanpakken lijkt me niet de oplossing, Gerard.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Prioriteiten; als eerste zullen langstudeerders het te verduren krijgen.
Geen idee wat het betekent maar ik heb dat net geappt naar Wilders. Kan ik nu de AIVD voor mijn deur verwachten?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon "sus, dışbükey" via Whatsapp naar hem sturen.
Pechtold gaat "om medische redenen" met vervroeg pensioen. Gevolg door dwangopname in een afkickkliniek.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Pechtold aanpakken lijkt me niet de oplossing, Gerard.
Geen nood, Google biedt uitkomst.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee wat het betekent maar ik heb dat net geappt naar Wilders. Kan ik nu de AIVD voor mijn deur verwachten?
De diplomatieke vertaling van "bek houden, bolle".quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Geen nood, Google biedt uitkomst.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als ik ooit naar Turkije emigreer ga ik ook zo'n dramtische entree maken.
Jammer dat we ons bolle nu niet in het Turks kunnen bejegenen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef Reya het volgende:
[..]
De diplomatieke vertaling van "bek houden, bolle".
Actieradius 350 km, dat is nog wel erg magertjes. Zeker ook omdat dat gemeten zal zijn bij een optimale snelheid, meestal zo'n 80 tot 90 km/u, in plaats van bij een meer comfortabele snelheid van 130 tot 140 km/u. Dat wordt nog wat als de linksen in 2025 beslissen dat een dergelijke auto goed genoeg is en de benzine-auto afschaffen.quote:Tesla-ceo Elon Musk heeft de Tesla Model 3 gepresenteerd. De elektrische vierdeursauto met vijf zitplaatsen en actieradius van zo'n 350km gaat eind 2017 in productie.
Ik ben voor, enkel om u te trollen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Actieradius 350 km, dat is nog wel erg magertjes. Zeker ook omdat dat gemeten zal zijn bij een optimale snelheid, meestal zo'n 80 tot 90 km/u. Dat wordt nog wat als de linksen in 2025 beslissen dat een dergelijke auto goed genoeg is en de benzine-auto afschaffen.
Ik heb niks tegen elektrische auto's maar van dit soort specificaties word ik nog niet enthousiast. Als je kijkt naar hoe traag de capaciteitsontwikkeling van accu's in smartphones gaat, dan denk ik dat ook op autogebied het nog lang gaat duren voordat er auto's zijn met een actieradius van pakweg 800 km.quote:
Elektrische wagens zijn alles behalve groen. Wat ze niet uitstoten tijdens het autorijden wordt wel ergens anders uitgestoten. Daar stoor ik me aan, uiteindelijk is het verre van CO2-neutraal.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen elektrische auto's maar van dit soort specificaties word ik nog niet enthousiast. Als je kijkt naar hoe traag de capaciteitsontwikkeling van accu's in smartphones gaat, dan denk ik dat ook op autogebied het nog lang gaat duren voordat er auto's zijn met een actieradius van pakweg 800 km.
Die site zegt dat ik een ad-blocker heb, maar die heb ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:56 schreef Rezania het volgende:
Tesla’s Electric Cars Aren’t as Green as You Might Think
Op zich kan dat een voordeel zijn doordat je bijvoorbeeld wel de luchtkwaliteit in steden kunt verbeteren. Overigens kijk ik als liefhebber van auto's liever naar de specificaties en het uiterlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Elektrische wagens zijn alles behalve groen. Wat ze niet uitstoten tijdens het autorijden wordt wel ergens anders uitgestoten. Daar stoor ik me aan, uiteindelijk is het verre van CO2-neutraal.
Dan kan het alsnog zo vanaf het industriegebied de stad inwaaien. Elektrische wagens zijn gewoon kut, ik heb liever meer focus op biobrandstoffen dan. Hoef je ook niet de hele infrastructuur voor te vervangen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op zich kan dat een voordeel zijn doordat je bijvoorbeeld wel de luchtkwaliteit in steden kunt verbeteren. Overigens kijk ik als liefhebber van auto's liever naar de specificaties en het uiterlijk.
Ze hebben de Mercedes-ster geblurred (zie bijvoorbeeld op het einde als hij in het dorpje rijdt).quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als ik ooit naar Turkije emigreer ga ik ook zo'n dramtische entree maken.
Dit ga ik dus niet kijken vanwege te grote kans op plaatsvervangende schaamte.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:05 schreef Rezania het volgende:
http://nos.nl/video/20672(...)uit-zijn-zorgen.html
Dan denk ik dat je een probleem hebt, de focus ligt toch wel meer op elektrisch rijden dan op bio-brandstoffen heb ik het idee. Steeds meer merken hebben een elektrisch auto in hun productgamma maar over biobrandstoffen lees/hoor ik nooit wat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan kan het alsnog zo vanaf het industriegebied de stad inwaaien. Elektrische wagens zijn gewoon kut, ik heb liever meer focus op biobrandstoffen dan. Hoef je ook niet de hele infrastructuur voor te vervangen.
Reddeloze ouders sturen mails naar hun Godsdienst / filosofiedocent van hun kind? Die weten inderdaad niet meer waar ze het moeten zoeken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:11 schreef Friek_ het volgende:
Toch wel genieten, die mails van hopeloze ouders die niet meer weten wat ze met hun rellende pubers aanmoeten.
Waarom ga je emigreren?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als ik ooit naar Turkije emigreer ga ik ook zo'n dramtische entree maken.
Dan moet je ook de infrastructuur aanpassen. En in het geval je het niet wist; er liggen/hangen over elektriciteitskabels.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan kan het alsnog zo vanaf het industriegebied de stad inwaaien. Elektrische wagens zijn gewoon kut, ik heb liever meer focus op biobrandstoffen dan. Hoef je ook niet de hele infrastructuur voor te vervangen.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:11 schreef Friek_ het volgende:
Toch wel genieten, die mails van hopeloze ouders die niet meer weten wat ze met hun rellende pubers aanmoeten.
Biobrandstof kampt met veel te weinig aanbod. We kunnen best alle maïs op aarde omzetten in biobrandstof en Afrika laten verhongeren, maar zelfs dan kom je niet aan voldoende voor een landje als Nederland.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je een probleem hebt, de focus ligt toch wel meer op elektrisch rijden dan op bio-brandstoffen heb ik het idee. Steeds meer merken hebben een elektrisch auto in hun productgamma maar over biobrandstoffen lees/hoor ik nooit wat.
Maar als er een technologie is die gebruik van maken van de bestaande infrastructuur heeft dat wel de voorkeur. Een ander voordeel is dat je er dan ook vrachtwagens op kan laten rijden terwijl elektrisch rijden bij vrachtwagens, zonder enorme doorbraak op accugebied, mij volstrekt uitgesloten lijkt.
Ik denk dat er wel een capaciteitsprobleempje op het net ontstaat hoor als er 6 miljoen elektrische auto's in Nederland rond rijden. Zeker het snelladen vraag een enorm vermogen. Komt nog bij dat er veel meer laadpalen moeten komen dan er tankstations zijn gezien de toch beperkte actieradius van elektrische auto's.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan moet je ook de infrastructuur aanpassen. En in het geval je het niet wist; er liggen/hangen over elektriciteitskabels.
Rezania zal daar wel een oplossing voor hebben met zijn algjes en gistcellen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Biobrandstof kampt met veel te weinig aanbod. We kunnen best alle maïs op aarde omzetten in biobrandstof en Afrika laten verhongeren, maar zelfs dan kom je niet aan voldoende voor een landje als Nederland.
Behalve dan dat de energie die in een auto gaat "houdbaar" is. In de zin van: gebruik en levering wordt dankzij een accu uitgesteld. En zoals we weten is dat de heilige graal binnen het energiebeleid. Miljoenen grote accu's zou een fantastische doorbraak betekenen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een capaciteitsprobleempje op het net ontstaat hoor als er 6 miljoen elektrische auto's in Nederland rond rijden. Zeker het snelladen vraag een enorm vermogen.
Klopt dat moet worden uitgebreid. Maar je kunt alle energievormen omzetten in elektriciteit, hetzelfde geldt niet voor biobrandstof. De veerkrachtige optie is dus voor elektrisch vervoer.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een capaciteitsprobleempje op het net ontstaat hoor als er 6 miljoen elektrische auto's in Nederland rond rijden. Zeker het snelladen vraag een enorm vermogen. Komt nog bij dat er veel meer laadpalen moeten komen dan er tankstations zijn gezien de toch beperkte actieradius van elektrische auto's.
Vrees ik ook.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rezania zal daar wel een oplossing voor hebben met zijn algjes en gistcellen.
Eerst elektrische fietsen verbieden, zodat 50Plussers niet meer mobiel zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:22 schreef Friek_ het volgende:
We kunnen natuurlijk ook allemaal gewoon met de fiets.
Volgende stap wordt ontzegging van het stemrecht.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Eerst elektrische fietsen verbieden, zodat 50Plussers niet meer mobiel zijn.
Maar die accu's zijn er voorlopig nog niet, als ze er ooit komen. En in het goederenvervoer is elektrisch rijden nog helemaal een utopie, daar is nog een veel hoger accucapaciteit voor nodig. Er moet in wezen een 500 liter tank met diesel vervangen worden. Kijk ik dan naar de ontwikkeling van accucapaciteit van smartphones, dan is die erg beperkt, ondanks dat er veel R&D plaats heeft is de accu nog steeds de grootste component in een smartphone.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Behalve dan dat de energie die in een auto gaat "houdbaar" is. In de zin van: gebruik en levering wordt dankzij een accu uitgesteld. En zoals we weten is dat de heilige graal binnen het energiebeleid. Miljoenen grote accu's zou een fantastische doorbraak betekenen.
Ja, goederentransport per wegverkeer. Dienstverleners moeten meer gebruik maken van digitale mogelijkheden. Lekker drie keer in de week het land doorrijden voor vergaderingetjesquote:Op vrijdag 1 april 2016 14:22 schreef Friek_ het volgende:
We kunnen natuurlijk ook allemaal gewoon met de fiets.
Waar is het vertrouwen in de wetenschap, innovatie, vrije markt en nerds?quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die accu's zijn er voorlopig nog niet, als ze er ooit komen. En in het goederenvervoer is elektrisch rijden nog helemaal een utopie, daar is nog een veel hoger accucapaciteit voor nodig. Er moet in wezen een 500 liter tank met diesel vervangen worden. Kijk ik dan naar de ontwikkeling van accucapaciteit van smartphones, dan is die erg beperkt, ondanks dat er veel R&D plaats heeft is de accu nog steeds de grootste component in een smartphone.
De accu's trekken nu al een actieradius van 500+ km. Volgens (de enigszins bevooroordeelde) specialisten van de (momenteel nog fossiele) autoboeren is het een kwestie van een paar jaar totdat de 800 en 1000 gehaald gaat worden. Althans dat was de strekking van de presentaties waar ik aanwezig bij was. Ontwikkeling van de accu's heeft momenteel topprioriteit omdat daar de grootste winst te behalen valt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die accu's zijn er voorlopig nog niet, als ze er ooit komen. En in het goederenvervoer is elektrisch rijden nog helemaal een utopie, daar is nog een veel hoger accucapaciteit voor nodig. Er moet in wezen een 500 liter tank met diesel vervangen worden. Kijk ik dan naar de ontwikkeling van accucapaciteit van smartphones, dan is die erg beperkt, ondanks dat er veel R&D plaats heeft is de accu nog steeds de grootste component in een smartphone.
Erik erik kijk wat ik heb gescoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de betaalbare auto van Tesla te zien nog niet dus. 350 km. Dat er modellen van 70000+ Euro zijn die het wel kunnen is niet relevant, want die kunnen de meeste mensen niet betalen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
De accu's trekken nu al een actieradius van 500+ km.
Ik ben daar dus uiterst sceptisch over. In de smartphone wereld is accucapaciteit ook zeer belangrijk, maar ondanks intensieve R&D zijn de ontwikkelingen op dat gebied beperkt. Laat die specialisten met een werkend model komen van tussen de 20000 en 30000 Euro met een actieradius van 800 km bij een gemiddelde snelheid van 100 km/u, en ik ben overtuigd. Maar dat product is er nog niet en tot die tijd vind ik het vooral meelullen met de hype, om het maar eens plat te zeggen.quote:Volgens (de enigszins bevooroordeelde) specialisten van de (momenteel nog fossiele) autoboeren is het een kwestie van een paar jaar totdat de 800 en 1000 gehaald gaat worden. Althans dat was de strekking van de presentaties waar ik aanwezig bij was. Ontwikkeling van de accu's heeft momenteel topprioriteit omdat daar de grootste winst te behalen valt.
Volgens mij groeien batterijen van telefoons ook in idioot tempo. Mijn telefoon gaat nu even lang mee als mijn eerste smartphone terwijl er een ruim twee keer zo groot AMOLED-scherm en een veel grotere processor in zit.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aan de betaalbare auto van Tesla te zien nog niet dus. 350 km. Dat er modellen van 70000+ Euro zijn die het wel kunnen is niet relevant, want die kunnen de meeste mensen niet betalen.
[..]
Ik ben daar dus uiterst sceptisch over. In de smartphone wereld is accucapaciteit ook zeer belangrijk, maar ondanks intensieve R&D zijn de ontwikkelingen op dat gebied beperkt. Laat die specialisten met een werkend model komen van tussen de 20000 en 30000 Euro met een actieradius van 800 km, en ik ben overtuigd. Maar dat product is er nog niet en tot die tijd vind ik het vooral meelullen met de hype, om het maar eens plat te zeggen.
Biobrandstoffen zijn dan ook nog niet klaar. Veel te duur om te produceren, zeker nu met al die goedkope olie. Wordt wel veel onderzoek naar gedaan, ook omdat het al grondstof voor andere producten kan dienen, producten zoals plastic en medicatie.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je een probleem hebt, de focus ligt toch wel meer op elektrisch rijden dan op bio-brandstoffen heb ik het idee. Steeds meer merken hebben een elektrisch auto in hun productgamma maar over biobrandstoffen lees/hoor ik nooit wat.
Maar als er een technologie is die gebruik van maken van de bestaande infrastructuur heeft dat wel de voorkeur. Een ander voordeel is dat je er dan ook vrachtwagens op kan laten rijden terwijl elektrisch rijden bij vrachtwagens, zonder enorme doorbraak op accugebied, mij volstrekt uitgesloten lijkt.
Het is vooral de techniek zelf die veel zuiniger wordt door verdergaande miniaturisatie denk ik. Ik heb idee dat men al tijden niet verder komt dan pakweg 2500 mAh in een 5 inch telefoon.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij groeien batterijen van telefoons ook in idioot tempo. Mijn telefoon gaat nu even lang mee als mijn eerste smartphone terwijl er een ruim twee keer zo groot AMOLED-scherm en een veel grotere processor in zit.
Uiteraard al lang gedaanquote:Op vrijdag 1 april 2016 14:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lees je ook even de gedragsregels door? Dank.
Compleet andere schaal en prijsklasse vooralsnog, dus ik weet of je dat zozeer kunt vergelijken met grootschaligere accu's.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is vooral de techniek zelf die veel zuiniger wordt door verdergaande miniaturisatie denk ik. Ik heb idee dat men al tijden niet verder komt dan pakweg 2500 mAh in een 5 inch telefoon.
Mijn twee jaar oude HTC One M8 (destijds vlaggenschip) heeft 2600 mAh, de huidige HTC One M10 heeft 3000 mAh. Misschien niet representatief voor alle merken, al staat HTC nou niet echt bekend als voorloper in techniek.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is vooral de techniek zelf die veel zuiniger wordt door verdergaande miniaturisatie denk ik. Ik heb idee dat men al tijden niet verder komt dan pakweg 2500 mAh in een 5 inch telefoon.
Elektrolyse van zeewater door zonne- en wind-energie en aandrijving met de daaruit gewonnen waterstof. Lijkt me eerlijk gezegd niet al te moeilijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:45 schreef Heilwasser het volgende:
Sowieso is er geen enkel alternatief voor fossiele brandstoffen of kernenergie om vrachtschepen aan te drijven.
Dus, geniet er nog even van.
Maar niet vervangen. Grootschalige productie van elektrische wagens vereist hele andere fabrieken dan die er nu al staan. Je moet die energie ook opwekken, vervoeren, etc. Alle auto's moeten worden vervangen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan moet je ook de infrastructuur aanpassen. En in het geval je het niet wist; er liggen/hangen over elektriciteitskabels.
Tsja, misschien ook niet zo'n beste vergelijking van mij.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn twee jaar oude HTC One M8 (destijds vlaggenschip) heeft 2600 mAh, de huidige HTC One M10 heeft 3000 mAh. Misschien niet representatief voor alle merken, al staat HTC nou niet echt bekend als voorloper in techniek.
Een beetje vrachtschuit heeft er wel bijna 100000 pk in liggen hè.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elektrolyse van zeewater door zonne- en wind-energie en aandrijving met de daaruit gewonnen waterstof. Lijkt me eerlijk gezegd niet al te moeilijk.
Klinkt het proberen waard.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elektrolyse van zeewater door zonne- en wind-energie en aandrijving met de daaruit gewonnen waterstof. Lijkt me eerlijk gezegd niet al te moeilijk.
Efficiëntie moet nog enigszins omhoog.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een beetje vrachtschuit heeft er wel bijna 100000 pk in liggen hè.
Is niet moeilijk nee, maar waterstof veilig vervoeren en opslaan wel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elektrolyse van zeewater door zonne- en wind-energie en aandrijving met de daaruit gewonnen waterstof. Lijkt me eerlijk gezegd niet al te moeilijk.
Is niet echt een heel erg efficient opslag medium. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hogetemperatuurelektrolysequote:Op vrijdag 1 april 2016 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elektrolyse van zeewater door zonne- en wind-energie en aandrijving met de daaruit gewonnen waterstof. Lijkt me eerlijk gezegd niet al te moeilijk.
Ja wellicht. Maar dan blijft het kritiekpunt over de beperkte beschikbaarheid van biobrandstof staan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar niet vervangen. Grootschalige productie van elektrische wagens vereist hele andere fabrieken dan die er nu al staan. Je moet die energie ook opwekken, vervoeren, etc. Alle auto's moeten worden vervangen.
Biobrandstoffen zijn in vergelijking best makkelijk. Zelfde product, andere bron. Werkt dus gewoon in al bestaande auto's. En je kan ze al produceren met een paar vierkante meter zeeoppervlakte.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is niet moeilijk nee, maar waterstof veilig vervoeren en opslaan wel.
Daarom vervoer je het ook niet. Ter plekke produceren, zo snel mogelijk gebruiken en kleine voorraden aanhouden. Juist daarom ideaal voor zeeschepen want inderdaad, waterstof bij een benzinestation opslaan om in een brandstoftank van een auto te pompen is misschien niet heel praktisch.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:52 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Daarnaast is waterstofgas extreem brandgevaarlijk.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Grootste uitdaging van onze tijd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het zal een combinatie van dit alles en veel meer moeten worden. Niets is zo voorhanden en makkelijk bruikbaar als fossiele brandstoffen.
Mijn.quote:
Daar zijn ze dan ook heel hard mee bezig. Check AlgaePARC Wageningen mee. Zij zijn productie aan het optimaliseren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja wellicht. Maar dan blijft het kritiekpunt over de beperkte beschikbaarheid van biobrandstof staan.
Hoe dan ook, het zal een combinatie van dit alles en veel meer moeten worden. Niets is zo voorhanden en makkelijk bruikbaar als fossiele brandstoffen.
quote:
In de binnenvaart zijn er nu experimenten waarbij schepen met CNG, aardgas dus, werken. Ten opzichte van conventionele stookolie levert dat al een behoorlijke milieuwinst op omdat die brandstof gewoon minder onzuiverheden bevat. Maar daar zijn ze al apetrots op. Ik denk dat de scheepvaart de laatste sector zal zijn die overstapt naar een alternatieve brandstof.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Efficiëntie moet nog enigszins omhoog.
In een auto moet je het alsnog vervoeren. Allemaal rijdende Hindenbergs, genieten voor terroristen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Daarom vervoer je het ook niet. Ter plekke produceren, zo snel mogelijk gebruiken en kleine voorraden aanhouden. Juist daarom ideaal voor zeeschepen want inderdaad, waterstof bij een benzinestation opslaan om in een brandstoftank van een auto te pompen is misschien niet heel praktisch.
Oh the humanity.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
In een auto moet je het alsnog vervoeren. Allemaal rijdende Hindenbergs, genieten voor terroristen.
Heb jij een PS4?quote:
Even achterkant van de envelop:quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waterstof produceren van zonlicht en omzetten in brandstof voor enorme schepen lijkt mij niet echt realistisch.
Daarom zeg ik toch ook dat een auto niet praktisch is, klapharkquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
In een auto moet je het alsnog vervoeren. Allemaal rijdende Hindenbergs, genieten voor terroristen.
Dat lijkt mij een uitstekende ontwikkeling vanuit esthetisch oogpunt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:56 schreef Heilwasser het volgende:
Tot slot hier een alternatief voor vrachtschepen:
[ afbeelding ]
Je moet de stand van de zonnepanelen, de stand van de zon, en de bergen met zout die zich erop gaan ophopen wel meenemen. Ze gewoon plat neerleggen haalt de efficiëntie wel naar beneden. Maar ben wel benieuwd, heb op dit moment niet de tijd/zin om het te berekenen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even achterkant van de envelop:
De [url=Seawise Giant]www.en.wikipedia.org/wiki/Seawise_Giant[/url] was 460 meter lang en 60 meter breed voor een oppervlakte van 27.600m². Stel dat je dat helemaal met zonnepanelen kunt bedekken, dan kun je met de huidige zonnepanelen zo'n 200 watt per m² opwekken, dus 5520kW/h voor het hele schip.
1 watt = 0.00134102209 pK, dus 5520kW/h is 7400pK. Daar kun je wel een bootje mee voortduwen toch?
Geen enkel vervoersmiddel is handig met waterstof, jostitosti.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook dat een auto niet praktisch is, klaphark
Ja, wilde net zeggen, geen ideale omstandigheden. Het is niet dat de zon 100% van de tijd precies op de meest efficiente manier schijnt en daarnaast is die zeelucht ook vast niet goed voor je paneeltejs.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:04 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Je moet de stand van de zonnepanelen, de stand van de zon, en de bergen met zout die zich erop gaan ophopen wel meenemen. Ze gewoon plat neerleggen haalt de efficiëntie wel naar beneden. Maar ben wel benieuwd, heb op dit moment niet de tijd/zin om het te berekenen.
Wel als je het tijdens het vervoeren kunt produceren, dat zeg ik dus. Zolang je nergens in het proces een ophoping van grote hoeveelheden hebt is waterstof prima te hanteren. Het wordt momenteel ook voor allerlei toepassingen gebruikt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen enkel vervoersmiddel is handig met waterstof, jostitosti.
Ga je het op de grote vaart niet mee redden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even achterkant van de envelop:
De Seawise Giant was 460 meter lang en 60 meter breed voor een oppervlakte van 27.600m². Stel dat je dat helemaal met zonnepanelen kunt bedekken, dan kun je met de huidige zonnepanelen zo'n 200 watt per m² opwekken, dus 5520kW/h voor het hele schip.
1 watt = 0.00134102209 pK, dus 5520kW/h is 7400pK. Daar kun je wel een bootje mee voortduwen toch?
Bij containerschepen heb je geen dek, en bij droge bulkcarriers moet het ruim van boven toegankelijk zijn. Maar inderdaad, olietankers hebben heel wat oppervlakte beschikbaar. Zou wel een leuke ironie zijn, op super milieuvriendelijke wijze ruwe olie vervoeren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even achterkant van de envelop:
De Seawise Giant was 460 meter lang en 60 meter breed voor een oppervlakte van 27.600m². Stel dat je dat helemaal met zonnepanelen kunt bedekken, dan kun je met de huidige zonnepanelen zo'n 200 watt per m² opwekken, dus 5520kW/h voor het hele schip.
1 watt = 0.00134102209 pK, dus 5520kW/h is 7400pK. Daar kun je wel een bootje mee voortduwen toch?
Wtf? Dus je wil zonnepanelen op een auto plaatsen, dan elektrolyse toepassen om vervolgens de wagen aan te drijven op waterstofgas? Hoe moet ik dit voor me zien?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel als je het tijdens het vervoeren kunt produceren, dat zeg ik dus. Zolang je nergens in het proces een ophoping van grote hoeveelheden hebt is waterstof prima te hanteren. Het wordt momenteel ook voor allerlei toepassingen gebruikt.
Je moet er inderdaad geen zeppelins mee vullen, zeker niet als je die ook nog met extreem brandbare verf op termiet-basis beschildert.
Om medicijnen en kunststof van te maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij containerschepen heb je geen dek, en bij droge bulkcarriers moet het ruim van boven toegankelijk zijn. Maar inderdaad, olietankers hebben heel wat oppervlakte beschikbaar. Zou wel een leuke ironie zijn, op super milieuvriendelijke wijze ruwe olie vervoeren.
Wacht, verkeerd gelezen; ik dacht dat er 740 pK stond. 7400 komt wel redelijk in de buurt, inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ga je het op de grote vaart niet mee redden.
Kan ook met biobrandstoffen en dan hebben we dus geen inefficiënte zonnepanelen nodig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Om medicijnen en kunststof van te maken.
De kleinere schepen ja. De gangbare Maasvlakte-vrachtschepen komen daarmee niet van wal.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Wacht, verkeerd gelezen; ik dacht dat er 740 pK stond. 7400 komt wel redelijk in de buurt, inderdaad.
Voor een startmotor is dat prima inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Wacht, verkeerd gelezen; ik dacht dat er 740 pK stond. 7400 komt wel redelijk in de buurt, inderdaad.
Eens. Olie verbranden voor energie is echt een apenidee. Iets wat ze in Arabië zouden doen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Om medicijnen en kunststof van te maken.
Moet ik mij beledigd voelen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Eens. Olie verbranden voor energie is echt een apenidee. Iets wat ze in Arabië zouden doen.
Niet echt, tenzij je een oliesjeik bent.quote:
Kijk er nog maar even goed naar, over 20 jaar rijden ze weer op kamelen rond.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:18 schreef Kowloon het volgende:
Arabieren halen wel leuke stunts uit met hun auto's.
http://www.motorship.com/(...)nds-in-bulk-carriersquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De kleinere schepen ja. De gangbare Maasvlakte-vrachtschepen komen daarmee niet van wal.
Dit zit er toch niet heel ver vandaan.quote:An example is illustrated for a 205,000dwt Large Capesize bulk carrier with a service ship speed of 14.7 knots. The graph shows the needed propulsion SMCR (specified maximum continuous rating) power and speed for a given optimum propeller diameter d and p/d ratio. According to the black curve, the existing propeller diameter of 8.3m may have the optimum pitch/diameter ratio of 0.71, and the lowest possible SMCR shaft power of about 17,700kW at about 88rpm. The black curve shows that if a bigger propeller diameter of, for example, 9.3m is possible, the necessary SMCR shaft power will be reduced to about 16,700kW at about 70rpm, i.e. the bigger the propeller, the lower the optimum propeller speed.
Dubai Airport, het grootste vliegveld voor zweefvliegtuigjes.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kijk er nog maar even goed naar, over 20 jaar rijden ze weer op kamelen rond.
Ik voorspel van niet. IJsland is weinig strategisch gelegen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:20 schreef Rezania het volgende:
Ik voorspel dat IJsland een nieuwe supermacht wordt mochten we van een oil-based economy naar een biobased economy gaan.
Even nagelopen. Deze vergelijking slaat alleen ergens op als de boot met de tijdzones meevaart, oftewel continu zon krijgt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even achterkant van de envelop:
De Seawise Giant was 460 meter lang en 60 meter breed voor een oppervlakte van 27.600m². Stel dat je dat helemaal met zonnepanelen kunt bedekken, dan kun je met de huidige zonnepanelen zo'n 200 watt per m² opwekken, dus 5520kW/h voor het hele schip.
1 watt = 0.00134102209 pK, dus 5520kW/h is 7400pK. Daar kun je wel een bootje mee voortduwen toch?
IJsland is één van de beste plekken ter wereld om algen te produceren. Sowieso genoeg oppervlakte, in de zomer veel zonlicht en in de winter genoeg warmte door waterkrachtcentrales en geothermische bronnen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voorspel van niet. IJsland is weinig strategisch gelegen.
Hoe komen die algen naar plekken waar mensen die algen nodig hebben?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
IJsland is één van de beste plekken ter wereld om algen te produceren. Sowieso genoeg oppervlakte, in de zomer veel zonlicht en in de winter genoeg warmte door waterkrachtcentrales en geothermische bronnen.
Tuurlijk wel, die gaan lekker zeilen of fietsen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voordeel van het einde van fossiele brandstoffen is wel dat al die wereldverbeteraars niet meer naar exotische landen toekunnen.
Jij krijgt 3 maanden vrij om naar Namibie te zeilen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, die gaan lekker zeilen of fietsen.
Met de boot. Het ligt midden in het water man.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe komen die algen naar plekken waar mensen die algen nodig hebben?
Eindje varen naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met de boot. Het ligt midden in het water man.
Wel eens een Ijslandse zomer meegemaakt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
IJsland is één van de beste plekken ter wereld om algen te produceren. Sowieso genoeg oppervlakte, in de zomer veel zonlicht en in de winter genoeg warmte door waterkrachtcentrales en geothermische bronnen.
Licht is ook goed. Je wil niet teveel van het goede hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel eens een Ijslandse zomer meegemaakt?Licht is het wel, maar de zon zie je maar op een paar dagen als je geluk hebt
Dat lijkt per propeller te zijn. De grootste schepen hebben meer dan 100.000pk nodig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.motorship.com/(...)nds-in-bulk-carriers
[..]
Dit zit er toch niet heel ver vandaan.
Als (s)linkse grachtengordelaar zijn zulke dingen wel te regelen natuurlijk. Dit tot groot ongenoegen van zure rechtsen die vinden dat (s)linksen geen centjes mogen hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij krijgt 3 maanden vrij om naar Namibie te zeilen?
Ah, vandaar. Dank voor de toelichting.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat lijkt per propeller te zijn. De grootste schepen hebben meer dan 100.000pk nodig.
[ afbeelding ]
Kost een bootje naar IJsland (volledig op biobrandstof) om x kJ aan biobrandstof te halen nog steeds net zoveel per kJ als een bootje naar SA voor olie (volledig op diesel)?quote:
Dus je moet eerst wat meer centjes verdienen voordat je een slinkse grachtengordelaar bent.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als (s)linkse grachtengordelaar zijn zulke dingen wel te regelen natuurlijk. Dit tot groot ongenoegen van zure rechtsen die vinden dat (s)linksen geen centjes mogen hebben.
Ik heb wel het langste schip ooit genomen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.motorship.com/(...)nds-in-bulk-carriers
[..]
Dit zit er toch niet heel ver vandaan.
Ik woon al aan de grachten/singelsquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus je moet eerst wat meer centjes verdienen voordat je een slinkse grachtengordelaar bent.
Wow.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat lijkt per propeller te zijn. De grootste schepen hebben meer dan 100.000pk nodig.
[ afbeelding ]
En je kan nu tegen de baas zeggen: ik ben 3 maanden zeilen naar Namibie?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon al aan de grachten/singels
Dat moet te doen zijn, zeker als ik wat (s)linkse trucs toepas. En werken kan ook onderweg.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En je kan nu tegen de baas zeggen: ik ben 3 maanden zeilen naar Namibie?
Meh. Ze kunnen zelfvoorzienend worden met al die geothermische bronnen. Niet bepaald voldoende voor macht.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:20 schreef Rezania het volgende:
Ik voorspel dat IJsland een nieuwe supermacht wordt mochten we van een oil-based economy naar een biobased economy gaan.
Die Seawise Giant was nog ruim twee keer groter in tonnen dan het grootste schip in dat overzichtje.quote:
Werken op een zeilboot, dat lijkt me niks.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat moet te doen zijn, zeker als ik wat (s)linkse trucs toepas. En werken kan ook onderweg.
Goed voor de zeebenen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werken op een zeilboot, dat lijkt me niks.
Het is hetzelfde product, tot op de atoom. Ik zeg dus ja.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kost een bootje naar IJsland (volledig op biobrandstof) om x kJ aan biobrandstof te halen nog steeds net zoveel per kJ als een bootje naar SA voor olie (volledig op diesel)?
Maar de productiewijze is anders. Een ton productiealgen kost 5000 dollar.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is hetzelfde product, tot op de atoom. Ik zeg dus ja.
Het kost enkel wel wat om alle locals op afstand te houden en hen periodiek wat Ferrari's toe te werpen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de productiewijze is anders. Een ton productiealgen kost 5000 dollar.
Traditionele olievelden zijn goedkoper.
Kansloos om de gewone auto te vervangen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Actieradius 350 km, dat is nog wel erg magertjes. Zeker ook omdat dat gemeten zal zijn bij een optimale snelheid, meestal zo'n 80 tot 90 km/u, in plaats van bij een meer comfortabele snelheid van 130 tot 140 km/u. Dat wordt nog wat als de linksen in 2025 beslissen dat een dergelijke auto goed genoeg is en de benzine-auto afschaffen.
Even in mijn ogen wrijven. Krijg ik nou bijval uit Meppel? Zonder addertjes onder het gras?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kansloos om de gewone auto te vervangen inderdaad.
Ik vind die actieradius wel prima. Niet iedereen hoeft dagelijks meer dan 300km af te leggen, dat zal een minderheid zijn waarvoor inderdaad een andere oplossing nodig is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kansloos om de gewone auto te vervangen inderdaad.
Daar zijn ze net gewend aan de "automobiel". Nog een technologische vooruitgang (na de afschaffing van de trekkar) trekt men niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Even in mijn ogen wrijven. Krijg ik nou bijval uit Meppel? Zonder addertjes onder het gras?
Dat je niks over biobrandstoffen hoort, wil niet zeggen dat er niks gebeurt. In 2020 is 10% bijmenging van biobrandstoffen in benzine en diesel verplicht in Europa. En ook nu al tank je bij elke beurt een deeltje biobenzine en of biodiesel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je een probleem hebt, de focus ligt toch wel meer op elektrisch rijden dan op bio-brandstoffen heb ik het idee. Steeds meer merken hebben een elektrisch auto in hun productgamma maar over biobrandstoffen lees/hoor ik nooit wat.
Maar als er een technologie is die gebruik van maken van de bestaande infrastructuur heeft dat wel de voorkeur. Een ander voordeel is dat je er dan ook vrachtwagens op kan laten rijden terwijl elektrisch rijden bij vrachtwagens, zonder enorme doorbraak op accugebied, mij volstrekt uitgesloten lijkt.
Jullie zijn toch nog wel gewend aan de hondenkar daaro?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kansloos om de gewone auto te vervangen inderdaad.
Niet dagelijks maar vaak wel met enige regelmaat. Al was het maar voor vakantiequote:Op vrijdag 1 april 2016 15:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik vind die actieradius wel prima. Niet iedereen hoeft dagelijks meer dan 300km af te leggen, dat zal een minderheid zijn waarvoor inderdaad een andere oplossing nodig is.
Ik geloof niet zo in de elektrische auto als vervanger van de gewone automobiel. Er zal vast enige markt voor zijn maar er kleven flinke praktische nadelen aan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Even in mijn ogen wrijven. Krijg ik nou bijval uit Meppel? Zonder addertjes onder het gras?
Dan regel je voor vakantie een ander voertuig. Die heb je dus niet het hele jaar nodig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet dagelijks maar vaak wel met enige regelmaat. Al was het maar voor vakantie.
En die 300 km is een theoretisch bereik waarbij je inderdaad geen moment harder dan 80 mag rijden en de radio en airco uit moet hebben onderweg.
Nog wel, maar olie raakt een keer op. Ik zei toch ook als!quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de productiewijze is anders. Een ton productiealgen kost 5000 dollar.
Traditionele olievelden zijn goedkoper.
Want half juli en met kerst staan er een miljoen auto's klaar om voor vakantie geregeld te wordenquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:46 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan regel je voor vakantie een ander voertuig. Die heb je dus niet het hele jaar nodig.
Al zou dat ding maar 100km halen, dan nog heb ik er graag een.
Dat is prima net zo veilig te regelen als aardgas of LPG.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen enkel vervoersmiddel is handig met waterstof, jostitosti.
Meer zelfs. Zeker als daar vraag naar is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Want half juli en met kerst staan er een miljoen auto's klaar om voor vakantie geregeld te worden?
Als olie op is, wie zegt dan dat algenolie een aantrekkelijk alternatief is?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nog wel, maar olie raakt een keer op. Ik zei toch ook als!
99.999 wil liever blijven vervuilen; de vuige VVD-er.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Meer zelfs. Zeker als daar vraag naar is.
Ben ik nou degene die milieuvriendelijke vooruitgang moet bepleiten?
Voor de binnenvaart wordt waterstof als alternatief serieus onderzocht.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:45 schreef Heilwasser het volgende:
Sowieso is er geen enkel alternatief voor fossiele brandstoffen of kernenergie om vrachtschepen aan te drijven.
Dus, geniet er nog even van.
Hehe, er zitten gewoon wat beperkingen aan, dat is allesquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Meer zelfs. Zeker als daar vraag naar is.
Ben ik nou degene die milieuvriendelijke vooruitgang moet bepleiten?
Kleine bootjes zijn dat, varen ook nog eens tergend langzaam. Houden al het verkeer op als ze weer eens de bruggen opengooien.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de binnenvaart wordt waterstof als alternatief serieus onderzocht.
Daar wordt dan ook aan gewerkt. Lijkt me sterk dat al dat geld wat nu naar algen gaat net zo goed in een bodemloze put kan worden gegooid. Algen hebben een huge potentiaal.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als olie op is, wie zegt dan dat algenolie een aantrekkelijk alternatief is?
Zodra de prijs van dat goedje op 5,000 dollar p/barrel ligt, gaan mensen nog liever fracken.
Echt klein is het niet, het zijn de schuitjes waar lading op moet na Rotterdam, bv richting Heimat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Kleine bootjes zijn dat, varen ook nog eens tergend langzaam. Houden al het verkeer op als ze weer eens de bruggen opengooien.
Met dezelfde energiedichtheid? Zo ja, schrijf er een paper over en publiceer het.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is prima net zo veilig te regelen als aardgas of LPG.
Je moet ruimte vinden voor een goede tank maar bij een elektrische auto moet je dat vinden voor je accu's en bij biodiesel heb je nog altijd je uitstoot. Elk alternatief heeft zijn beperkingen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met dezelfde energiedichtheid? Zo ja, schrijf er een paper over en publiceer het.
Ik ben dan ook tegen elektrische wagens oa door de vele accu's. Biobrandstoffen zijn in theorie CO2-neutraal te produceren, maar is erg lastig ja. Alsnog zie ik meer hoop voor biobrandstoffen, vooral omdat die gewoon nu al in auto's gegoten kan worden en we het ook al grondstof kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet ruimte vinden voor een goede tank maar bij een elektrische auto moet je dat vinden voor je accu's en bij biodiesel heb je nog altijd je uitstoot. Elk alternatief heeft zijn beperkingen.
Gratis OV.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:46 schreef Rezania het volgende:
Snelbus geen oplossing voor fileprobleem
Als ze die bussen nou gratis maken en er iedere 5 minuten eentje laten rijden heeft het wel effect, wedden?
Ik bedoel vergeleken met de zeevaart. De binnenvaart heeft maximaal 2500kW nodig, doorgaans veel minder.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echt klein is het niet, het zijn de schuitjes waar lading op moet na Rotterdam, bv richting Heimat.
Graag meerdere sociologische keurmerken, een voor elk perspectief op de samenleving.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:08 schreef Ryon het volgende:
Ik ben voor elektrische auto's die eerst een sociologisch verantwoord keurmerk krijgen. Hoe we dat precies voor elkaar moeten boksen is wel lastig, maar ik zie er toch meer hoop voor. Dat keurmerk kan tegen een redelijk doch marktconform tarief verstrekt worden door mensen met de juiste achtergrond.
Yes, ik ben voor.quote:
Lekker boeiend wat de zeevaart uitstoot boven zee, daar heb ik geen last van.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik bedoel vergeleken met de zeevaart. De binnenvaart heeft maximaal 2500kW nodig, doorgaans veel minder.
Zo denken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de zeevaart uitstoot boven zee, daar heb ik geen last van.
Lekker reizen op andermans kosten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Yes, ik ben voor.Sowieso in de steden iig.
Uitstoot is ook niet het voornaamste probleem. Beschikbaarheid van brandstof wel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de zeevaart uitstoot boven zee, daar heb ik geen last van.
In steden en voor gebieden met veel forenzen richting de stad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Yes, ik ben voor.Sowieso in de steden iig.
ik denk dat het nog wel een paar keer stuivertje wisselen wordt voor het grote alternatief doorbreektquote:Op vrijdag 1 april 2016 16:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben dan ook tegen elektrische wagens oa door de vele accu's. Biobrandstoffen zijn in theorie CO2-neutraal te produceren, maar is erg lastig ja. Alsnog zie ik meer hoop voor biobrandstoffen, vooral omdat die gewoon nu al in auto's gegoten kan worden en we het ook al grondstof kunnen gebruiken.
Doe ik nu ook al.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker reizen op andermans kosten.
Klopt. Het milieu vervuilt alleen door activiteiten op land.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de zeevaart uitstoot boven zee, daar heb ik geen last van.
Dat is altijd zo. Kijk maar naar Bluray en HD-DVD bijvoorbeeld. Altijd 1000 oplossingen waarvan er eentje overblijft.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik denk dat het nog wel een paar keer stuivertje wisselen wordt voor het grote alternatief doorbreekt
Potdomme, goed bedacht. Jij gaat het nog ver schoppen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Graag meerdere sociologische keurmerken, een voor elk perspectief op de samenleving.
Het is wel mijn voornaamste argument voor elektrische auto's. Beter om die vervuiling te concentreren dan om die over de gehele snelweg te verspreiden.quote:
Het milieu vervuilt alleen als ik er last van heb.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Klopt. Het milieu vervuilt alleen door activiteiten op land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |