Twee of drie weken voor je HM een 10km plannen. Als het goed is ben je op dat moment goed in vorm dat een snelle 10km ook mogelijk is. En die 10km is dan ook weer goed voor de voorbereiding op de halve.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef steffelonio het volgende:
Wat is een goed raceplan voor een 10km?
Ik wil dit jaar onder de 50 minuten uitkomen (liep eind vorig jaar 51:16 en vorige maand 51:24).
Is het zaak om op 5:00/km weg te gaan en dat volhouden tot het eind, evt op het eind wat versnelle, of is het verstandiger om eerst wat rustigere kms te lopen, en om dan bijv. de 2e helft te versnellen?
Tot nu toe liep ik ze zo: hard starten, na 3-4km inzakken, en dan na 7-8km weer wat aanzetten. Dat inzakken was niet echt de bedoeling trouwens, meer noodgedwongen.
Jullie hadden toch zelf een cameraatje mee?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:29 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
JammerHad er wel een leuke foto van Sem en ik tussen zien staan, maar jee.. 19.95 wat een geld zeg
Klopt, een GoPro. Sem heeft regelmatig stukjes gefilmd onderweg. Morgen eens kijken of er wat van te maken valt.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:11 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Jullie hadden toch zelf een cameraatje mee?
Ik viel in slaapquote:Op woensdag 6 april 2016 16:31 schreef hatsaflats het volgende:
Hij is vorige week vast langs gekomen, maar net de aflevering van 2Doc over Michel Butter teruggekeken. Best een aanrader!
Ok, dan ben ik misschien raarquote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef Serinde het volgende:
Ik heb de eerste 10 minuten in de trein gezien (of 5?) maar ben toen al afgehaakt....
Ik denk dat dat laatste het verschil is tussen een topatleet en een hele goede amateur. COmpleet geloof in jezelf, oneindig.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond hem ook wel interessant hoor! Wel een beetje met een half oog gekeken terwijl ik iets anders aan het doen was maar dat doe ik met de meeste tv/videodingen
Ik vond het vooral wel verrassend dat Michiel elke keer dacht dat hij 90-98% kans had om de limiet te halen en dat Guido de kans beide keren op 50-50 schatte. Misschien dat dat logisch is, dat je als atleet er zelf volledig in moet geloven, maar het lijkt me toch ook dat je als coach met je atleet de verschillende scenarios doorneemt en een realistisch beeld schept?
Aan beiden werd dezelfde vraag gesteld volgens mijquote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef m0ridin het volgende:
Was 50/50 niet meer bedoeld als 'ja of nee'? Dus hij haalt het wel of hij haalt het niet?
Maar idd, als je er zelf al niet echt in gelooft wordt het lastig denk ik... Aan de andere kant is het nou ook niet motiverend als je trainer het so-so inschat (of geeft juist een boost om je nog meer te bewijzen)...
Ja maar is dat niet dat je als atleet niet voor minder gaat? Zo van... Als je maar 50% kans had zou ik er niet eens aan beginnen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond hem ook wel interessant hoor! Wel een beetje met een half oog gekeken terwijl ik iets anders aan het doen was maar dat doe ik met de meeste tv/videodingen
Ik vond het vooral wel verrassend dat Michiel elke keer dacht dat hij 90-98% kans had om de limiet te halen en dat Guido de kans beide keren op 50-50 schatte. Misschien dat dat logisch is, dat je als atleet er zelf volledig in moet geloven, maar het lijkt me toch ook dat je als coach met je atleet de verschillende scenarios doorneemt en een realistisch beeld schept?
Gezonde spanning, beetje adrenaline is goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:35 schreef Mr.B. het volgende:
Taper madness!
Ik begin nu wel een beetje onrustig te worden voor zondag.
Als atleet ben je als het goed is niet teveel met de uitkomst bezig maar met je eigen input. Dat heb ik iig altijd zo geleerd en mijn eigen roeiers ook zo geprobeerd te coachen. Teveel focussen op een bepaald resultaat wat vaak ook nog afhangt van tegenstanders of ander omstandigheden buiten je controle leidt tot choken.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar is dat niet dat je als atleet niet voor minder gaat? Zo van... Als je maar 50% kans had zou ik er niet eens aan beginnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
Mooi zo. Maar ik had het je wel gegund zonder pijn te lopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef xMissi het volgende:
Zo mijn eerste hardlooptraining weer gehad![]()
Maar hee ik heb hardgelopen. En het was superfijn
Dat is aardig van jequote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mooi zo. Maar ik had het je wel gegund zonder pijn te lopen.
Heeft een roller of stick geen zin bij jou? Dat je de IT-band en omliggende spieren een beetje soepel houdt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef xMissi het volgende:
[..]
Dat is aardig van je. Ik zou alleen denk ik nooit echt pijnvrij kunnen hardlopen of uberhaupt zijn. Maar zolang het tijdens het hardlopen voor mij op een acceptabele pijn zit vind ik dat goed. Van de fysio mag het 'cijfer' ook niet hoger dan een 3/4 zijn. Alleen die pijn aan de buitenkant moet wel weg.. Dat is echt zo'n stekende pijn wat ik echt niet wil. Maargoed. We'll see. Het komt vast allemaal goed. Ik ga er gewoon weer voor
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Cynic het volgende:
Okay, je weet maar nooit....
Ik heb een Garmin Forerunner 210 die me prima bevalt (problemen die ik had bleken te maken te hebben met het feit dat ik nooit een firmware-update had gedaan).
Alleen nu is het lusje (passantje?) dat om het bandje zit bijna doorgescheurd.
Heeft iemand toevallig nog een defecte 210 (of vergelijkbaar) liggen met wel een intact dingetje, of weet iemand waar je die kan vinden?
Het is dit ding:Heb je Garmin al gebeld? Er is best een kans dat ze zo een ding voor je in een envelop willen stoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeej! Het is een begin weerquote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef xMissi het volgende:
12 x 1 minuut. Conditioneel gezien ging het prima. Mijn knie hield zich de eerste keren ook goed. Tot minuut 4. Toen begon ik de buitenkant weer te voelen. Terwijl mijn fysio en ik dachten dat die klacht volledig weg was. Niet dusNouja goed, even kijken wat hij er mee wilt. En de binnenkant van de knie( waar ik normaliter last van heb) voelde ik pas bij de 7e minuut opspelen. Gelukkig wel in een voor mij houdbare pijn. Dus dat is dan positief denk ik. Nu wel reactie erop. Maandag dus overleggen met de fysio wat hij er van denkt..
Weet ik niet? Nooit gedaan eigenlijk. Zou ook niet weten hoe ik dat moet doen en wanneer. ( Hardlopen gaat 8/10 keer meteen na het werk ). Maar ik zal het voorleggen bij hem thanks!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heeft een roller of stick geen zin bij jou? Dat je de IT-band en omliggende spieren een beetje soepel houdt?
Wanneer maakt eigenlijk niet zoveel uit, het is meer een soort onderhoudquote:Op donderdag 7 april 2016 07:27 schreef xMissi het volgende:
[..]
Weet ik niet? Nooit gedaan eigenlijk. Zou ook niet weten hoe ik dat moet doen en wanneer. ( Hardlopen gaat 8/10 keer meteen na het werk ). Maar ik zal het voorleggen bij hem thanks!
@Dave ja het begin is er ja!
De befaamde hardlopersknie?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef xMissi het volgende:
12 x 1 minuut. Conditioneel gezien ging het prima. Mijn knie hield zich de eerste keren ook goed. Tot minuut 4. Toen begon ik de buitenkant weer te voelen. Terwijl mijn fysio en ik dachten dat die klacht volledig weg was. Niet dusNouja goed, even kijken wat hij er mee wilt. En de binnenkant van de knie( waar ik normaliter last van heb) voelde ik pas bij de 7e minuut opspelen. Gelukkig wel in een voor mij houdbare pijn. Dus dat is dan positief denk ik. Nu wel reactie erop. Maandag dus overleggen met de fysio wat hij er van denkt..
Jogger-alert!quote:Op donderdag 7 april 2016 08:54 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop al weer een week niet. Geen zin. Kutweer, koud, regen, ben het kotsbeu. Ik wil voorjaar. Zoals zondag.
Wow, wat een prachtige omgeving om in te lopen zeg!quote:Op donderdag 7 april 2016 10:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
1m40.... eerste rondje van Lap the Lake, toen al wat last van de warmte.
Thanks LT, ik ga er eens naar kijken!quote:Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef m0ridin het volgende:
[..]
De befaamde hardlopersknie?
Wat heb je er in de tussentijd aan gedaan, puur rust of ook veel oefeningen?
Ik heb er zelf ook aardig last van, maar een tijdje terug een dergleijke band gekocht:
http://www.amazon.com/Pro(...)-Large/dp/B000G34VV0
En dat LIJKT te helpen, het idee is dat deze een bepaalde pees of iets meer stabiliseert waardoor er minder snel irritatie en pijn optreedt. Wellicht het proberen waard?
Verder heb ik ook een loopanalyse gedaan (was maar een paar tientjes), daar kwam hetzelfde uit als de fysio al noemde (core stability, oefeningen doen...) maar wat daar ook uit bleek op een filmpje is dat mijn knie een hele lichte knik naar buiten maakt bij het lopen.
Iets waar ik ook niet eerder bewust van was, en wat natuurlijk ook tijdens de loop erger kan worden doordat je vermoeider raakt en minder stabiel loopt. Misschien is een dergelijke analyse ook een optie?
Hoe dan ook, ik ben enorm slecht in oefeningen maar ik probeer iig iets aan corestability te doen en dit LIJKT wel te helpen. Niet over, maar bijvoorbeeld wel een HM kunnen lopen (waar het eerder voor de 10km al mis kon gaan).
Maar blijft ellendig, hoop dat je er snel van af bent of in ieder geval niet echt last meer van hebt!
(En jeej! In ieder geval weer gelopen, dat is het begin)
Understatement.quote:
Dan woon je toch echt in het verkeerde land.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Understatement.
Het is fucking koud. Ik loop niet meer tot het 15 graden en zonnig is.
Nogmaals, joggerquote:Op donderdag 7 april 2016 11:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Understatement.
Het is fucking koud. Ik loop niet meer tot het 15 graden en zonnig is.
You tell him how it is DW, we don't take prisoners here!quote:
Da´s TE warmquote:
Om dat nou gelijk als TE warm te bestempelen, ik ben geen slechtweer loperquote:
Te warm. #teamwinterquote:Op donderdag 7 april 2016 12:34 schreef Vork het volgende:
[..]
Om dat nou gelijk als TE warm te bestempelen, ik ben geen slechtweer loperIk loop wanneer ik kan en wil, ongeacht het weer.
Je had ook een hont mee moeten nemen om je voort te trekken, die vrouw na je heeft het begrepen!quote:Op donderdag 7 april 2016 10:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
1m40.... eerste rondje van Lap the Lake, toen al wat last van de warmte.
Dat mensen het respectloos vinden snap ik niet. Het is juist wel een grappige ludieke stunt.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2016(...)d&utm_medium=twitter
Ik vind het toch best knap om met 20km/u selfies te maken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |