WGR / Forexquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:42 schreef Vallone het volgende:
Hey folks, waar is het 'forex'-topic heen?
Over een paar weken naar Cuba, dus de EUR/USD mag nog wel richting 1.20quote:Op zondag 3 april 2016 13:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Buy the f*cking dip!
Dus: TRV / [Reisverslag] Mexico
Mooie foto's. Ziet er uit als een prachtige reis. Ik ken alleen het Mexico van vlak over de Amerikaanse grens. Is toch net wat anders....quote:Op zondag 3 april 2016 13:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Buy the f*cking dip!
Dus: TRV / [Reisverslag] Mexico
ik heb ze gister verkocht. hopelijk later goedkoper terug kopen.quote:Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net iets te vroeg eruit gegooid. Maar 40% in 6 mnd is ook prima.
ik koop sowieso geen aandelen die (bijna) op een all time high staan en dat zijn heel veel aandelen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:43 schreef Swennus het volgende:
Een vraagje: Hoe bepalen jullie welke aandelen je koopt? Ik weet dat dit ieder voor zich is, maar ben benieuwd naar jullie redenen.
Sinds een aantal maanden bezit ik wat aandelen in Shell, en ben van plan om mijn portefeuille uit te breiden met een ander aandeel. Dit wil ik zo een tijd blijven doen tot ik een iets uitgebreidere portefeuille heb.
Zijn er verder nog mensen hier die via degiro beleggen? Hoe zit het met de keuze cash- of stockdividend? Ik heb begrepen dat die wel zou moeten kunnen ondertussen?
Voor gespreide beleggingen koop ik ETF's. Individuele aandelen alleen als "hobby".quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:43 schreef Swennus het volgende:
Een vraagje: Hoe bepalen jullie welke aandelen je koopt? Ik weet dat dit ieder voor zich is, maar ben benieuwd naar jullie redenen.
Sinds een aantal maanden bezit ik wat aandelen in Shell, en ben van plan om mijn portefeuille uit te breiden met een ander aandeel. Dit wil ik zo een tijd blijven doen tot ik een iets uitgebreidere portefeuille heb.
Zijn er verder nog mensen hier die via degiro beleggen? Hoe zit het met de keuze cash- of stockdividend? Ik heb begrepen dat die wel zou moeten kunnen ondertussen?
Ik doe vooral buy and hold en het liefst aandelen die ook dividend uitkeren. Ik kijk ook een beetje naar de sector in het algemeen en naar de moat (voordeel tov anderen in die sector, zoals patenten, sterke merknaam, etc). Voordat ik koop check ik altijd een aantal dingen in een programma'tje dat ik heb geschreven:quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:43 schreef Swennus het volgende:
net op tijd verkochtquote:Op dinsdag 12 april 2016 07:54 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
ik heb ze gister verkocht. hopelijk later goedkoper terug kopen.
Dit zijn factoren die ik onder andere ook check. Alleen discount ik niet de verwachte dividendstromen maar de earnings.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hier vul ik dan te verwachten groei in (daarvoor neem ik bijv groei in eps of revenue van de afgelopen 5 jaar) en wat voor return ik wil (ergens tussen 8 en 12%). Dan kijk ik of er wordt voldaan aan mijn andere eisen of iig niet te veel afwijkt. Dat zie je ook in het figuur. De debt/equity niet boven de 5, niet te hoge, PEG liefst onder de 1, genoeg interest coverage, etc. Is een richtlijn voor mijzelf. Kunnen goede redenen zijn waarom een bedrijf hier van afwijkt, maar dan moet je dat wel checken.
quote:
Watskeburt?quote:Op zondag 17 april 2016 15:18 schreef ssebass het volgende:
AEX en DAX nu allebei rond de -5%. Ben benieuwd naar morgen.
Zal wel met de oil freeze summit te maken hebben dit weekend.quote:
Hoe zie je dat?quote:Op zondag 17 april 2016 15:18 schreef ssebass het volgende:
AEX en DAX nu allebei rond de -5%. Ben benieuwd naar morgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |