abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160291485
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.. zijn er hier Fokkers die in forex handelen? Zo ja, zou je hier je ervaringen en avonturen willen delen? :D

Zelf ben ik sinds kort begonnen met het handelen in forex. Ben nog alle informatie aan het afstruinen etc en oefen nog veel met me demoaccount. Dus info als eventuele tactieken etc. HEEL ERG WELKOM

Hoor graag meer van jullie
pi_160291690
Ik ben daytrader, heb er mijn beroep van gemaakt maar forex topics willen nooit echt van de grond komen op Fok!
pi_160292366
Ben fulltime betfair market trader, voornamelijk met de paardenraces en voetbalmarket waarbij ik een goede belastingvrije winst heb. Wil me daarnaast gaan richten op Forex, omdat met een winst van zo'n 750 pond per dag je niet meer veel ruimte hebt om te groeien op betfair.
pi_160292710
@edraket31 Tof! dit is wat ik uiteindelijk ook wil bereiken. Mag ik vragen hoe lang je dit al doet?
pi_160293875
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:32 schreef johandepohan het volgende:
@edraket31 Tof! dit is wat ik uiteindelijk ook wil bereiken. Mag ik vragen hoe lang je dit al doet?
Ongeveer een jaar in forex nu, daarvoor veel in btc en andere cryptocurrencies.

Waarom wil je in forex en welke ervaring heb je?
pi_160294514
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:56 schreef edraket31 het volgende:
Ik ben daytrader, heb er mijn beroep van gemaakt maar forex topics willen nooit echt van de grond komen op Fok!
Hoeveel tijd spendeer jij er per dag ongeveer aan? Welke markets trade je? Is het vergelijkbaar met betfair trading qua uren?
pi_160295625
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Hoeveel tijd spendeer jij er per dag ongeveer aan? Welke markets trade je? Is het vergelijkbaar met betfair trading qua uren?
Zoveel tijd als ik beschikbaar heb, dat kan 16u zijn (waarvan je t grootste gedeelte op je handen zit tot een kans komt) maar heb ook vaak genoeg dat ik door de "London open" te traden, met een 1-1,5u mijn dagtarget al binnen heb.
Maakt me niet zoveel uit welke markten, daar waar ik kansen zie, spring ik er in. Heb zo'n 25-30 charts openstaan en mijn TA op gedaan en alarms ingesteld.
Betfair ken ik niet
pi_160296024
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:55 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Zoveel tijd als ik beschikbaar heb, dat kan 16u zijn (waarvan je t grootste gedeelte op je handen zit tot een kans komt) maar heb ook vaak genoeg dat ik door de "London open" te traden, met een 1-1,5u mijn dagtarget al binnen heb.
Maakt me niet zoveel uit welke markten, daar waar ik kansen zie, spring ik er in. Heb zo'n 25-30 charts openstaan en mijn TA op gedaan en alarms ingesteld.
Betfair ken ik niet
Betfair Exchange is alleen sportwedstrijden ruilen, maar zoals ik het opmaak uit jou bericht redelijk vergelijkbaar met charts , ookal is het natuurlijk compleet anders dan een financiėle markt ruilen. Kansen afwachten en toe slaan.
Zelf doe ik het zo'n 4 uur per dag, omdat er iedere 20/30 seconden een kans voorbij komt om een paar ticks weg te scalpen, iedere minuut ongeveer voor een grote swing trade.
Maar nu raak ik waarschijnlijk offtopic, haha.
pi_160296058
kun je iets meer achtergrond informatie geven? Wel interessant.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_160296317
@edraket31 ik ben er ongeveer 7 maanden bekend mee. hiervoor had ik geen idee dat dit bestond(daytraden in 't algemeen. Ik wil de forex in omdat mij verteld is dat dit voor de beginner het beste is. De forex markt is altijd toegankelijk is. Dit komt heel goed uit want ik run overdag een eigen bedrijf en kan dus gewoon 's avonds/'s nachts door handelen. Streven is natuurlijk om hier mijn dagtaak van te maken.

Een kleine tactiek die ik ontwikkeld heb en lijkt te werken is; dat ik altijd maar 25 procent van mijn marge gebruik. Wanneer ik dus 1000 euro marge heb, speel ik maar met 250 euro. Wanneer ik 1000 euro heb verdient en dus 2000 euro marge heb, speel ik maar met 500 euro. Zo hou ik genoeg marge over om beginnersfouten te overzien(niet altijd natuurlijk)

Hoor graag wat je hiervan vind?
pi_160296427
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:21 schreef Carlos93 het volgende:
Ben fulltime betfair market trader, voornamelijk met de paardenraces en voetbalmarket waarbij ik een goede belastingvrije winst heb. Wil me daarnaast gaan richten op Forex, omdat met een winst van zo'n 750 pond per dag je niet meer veel ruimte hebt om te groeien op betfair.
Hallo Carlos, ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat betfair inhoudt?
pi_160296931
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:13 schreef johandepohan het volgende:
@edraket31 ik ben er ongeveer 7 maanden bekend mee. hiervoor had ik geen idee dat dit bestond(daytraden in 't algemeen. Ik wil de forex in omdat mij verteld is dat dit voor de beginner het beste is. De forex markt is altijd toegankelijk is. Dit komt heel goed uit want ik run overdag een eigen bedrijf en kan dus gewoon 's avonds/'s nachts door handelen. Streven is natuurlijk om hier mijn dagtaak van te maken.

Een kleine tactiek die ik ontwikkeld heb en lijkt te werken is; dat ik altijd maar 25 procent van mijn marge gebruik. Wanneer ik dus 1000 euro marge heb, speel ik maar met 250 euro. Wanneer ik 1000 euro heb verdient en dus 2000 euro marge heb, speel ik maar met 500 euro. Zo hou ik genoeg marge over om beginnersfouten te overzien(niet altijd natuurlijk)

Hoor graag wat je hiervan vind?
Eeeuuuhh.....
Ten eerste is forex m.i. 1 van de moeilijkste markten om te beginnen. Als particuliere trader sta je tegenover "the best of the best", je begeeft je in de markt waar alle grote banken en institutionele beleggers opereren.
Ooit al eens gehoord van deze statistieken: 90% van de newbies is binnen 90 dagen kapot...... Think about it!

Je tactiek is erg risicovol, 4 slechte trades en je bent "out"
Algemene (voorzichtige) stelregel is dat je per trade max 1-2% van je kapitaal inzet.
Met deze tactiek ben je nog veel sneller dan die 90 dagen kapot.

Ik zou je adviseren om je wat te verdiepen in Moneymanagement
pi_160298944
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:16 schreef johandepohan het volgende:

[..]

Hallo Carlos, ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat betfair inhoudt?
Betfair is een betting exchange waarbij geld van de gebruikers de odds bepalen. Bookmakers bijvoorbeeld maken hun eigen odds aan de hand van allerlei berekeningen, kans van een paard etc. Alle factoren worden daarbij meegenomen. Maar een bookmaker wil natuurlijk gegarandeerd winst maken, dus zullen ze de paarden overprijzen om hun 'book' compleet te maken.

Een voorbeeld met 5 paarden waarbij de bookmaker 25% winst maakt, ongeacht de uitkomst:

Runner: Odds overround
1 4.0 25%
2 4.0 25%
3 4.0 25%
4 4.0 25%
5 4.0 25%

book = 125%

Betfair berekend geen prijzen voor de sport. De gebruikers van de exchanges bepalen de koers. De enige manier om de koers te bepalen is om echt geld in te brengen. Daardoor krijg je veel betere odds op een betting exchange, en wordt er geen overround berekend.
Uitgaande van het vorige voorbeeld ( een perfect 'book' wat bijna nooit gebeurd) zou het er op een betting exchange als volgt uit zien:

Runner: Odds overround
1 5.0 20%
2 5.0 20%
3 5.0 20%
4 5.0 20%
5 5.0 20%

Book = 100%

Als je op een betting exchange handelt ben je dus eigenlijk iemand die beoordeeld of paarden correct zijn gewaardeerd door de bookmakers.
Daarnaast heb je bij de traditionele bookmakers geen optie tot het zogenaamde layen van een paard.
Layen betekend simpelweg dat je wed dat een paard de race niet wint. Een back bet is wat je dus bij de bookmaker doet.

Doordat je op een betting exchange beide kan doen, kan je simpelweg layen op lage odds dan dat je backt. Een voorbeeld, wat regelmatig voorkomt met nog 5 minuten voor de race start:

Back odds 5.2
Lay odds 5.3

Bij het zien van alle charts + live tv (bij voorkeur tv kanaal At the races, Racing UK of Channel 4) maak je je oordeel of je de markt instapt of er van af blijft. Met die gedachte maak je een inschatting waar de odds heen gaan.
Heb je het gevoel dat de odds omhoog gaan, dan lay je eerst. Heb je het gevoel dat de odds naar beneden gaan, dan back je eerst.

Vervolgens als je je gelijk hebt gehaald in de markt, sluit je je trade. Heb je gebackt? Dan doe je een lay bet op de lagere odds. Een voorbeeld:

Je hebt gebackt op 5.2 met 100 pond en de markt is een klein stukje omlaag gegaan naar 4.9. Dit betekend dat de lay odds op 5 hangen.
Dat betekend dat je ongeacht de uitkomst van de race geen verlies maakt en een zogenoemd 'free bet' hebt gecreėerd.

Wint je paard dan heb je (5.2 * 100) - 100 = 420 pond + 100 die je erin hebt gestopt.
Verliest je paard dan heb je (5 * 100) - 100 = 400 pond + je 100 die je erin hebt gestopt.

Wint het paard (je back bet dus) dan maak je 20 pond winst. Verliest het paard (je lay bet) dan verlies je niks, je krijgt 500 pond terug. 100 pond winst, maar door het verlies van je lay bet komt je totale winst en verlies op 0 uit.

Wil je winst ongeacht het resultaat? Maakt niet uit of je back of lay wint, maar nog steeds winst?
Dan kan je het zogenaamde 'greening up' uitvoeren.
Om een gelijke winst over ieder paard binnen te halen zou je ipv de 100 lay die je hebt gedaan, 104 kunnen doen. Je hebt dan namelijk gegarandeerd een winst van 4 pond ongeacht wat er met de race gebeurd.

Freebet berekening:

back 5.2 * 100 = 520 (520 - je inleg = 420)
lay 5.0 * 100 = 500 (liability is hier 400 en de 100 is hier je winst om het verlies van de back te coveren)

420 - 400 = 20 pond winst

Greening up berekening:

back 5.2 * 100 = 520 (520 - je inleg = 420)
lay 5.0 * 104 = 516 ( liability is hier 416 en 100 is de winst om het verlies van de back te coveren)

520 - 516 = 4 pond winst ongeacht de uitkomst.

Dit soort mogelijkheden komen in de laatste 10 minuten voor de race heel vaak voor, waardoor je dit soort trades meerdere keren kan uitvoeren. Gemiddeld per race zo'n 30 tot 40 pond winst.
Met zo'n 20 tot 30 races in de UK per dag en zo'n 60 greyhound races per dag kan je wel uitrekenen wat je kan verdienen. Overigens trade ik slechts een paar races, voornamelijk de paarden en ben ik voorzichtig in welke type race ik geld steek.
Soms kan de markt op bepaalde odds slechts 60 pond aan, door er 200 pond bijvoorbeeld in te steken (2% in mijn geval) dan stel je jezelf kwetsbaar op, omdat je moet wachten op iemand anders die jou weddenschap wilt matchen. 9 van de 10 keer gaat de markt dan tegen jou in en verlies je.

Staar je echter niet blind op deze cijfers, je moet namelijk de markt volledig begrijpen, voordat je kan voorspellen waar het heen gaat. Anders verlies je alleen maar.
Daarnaast moet je heel strict zijn in het gebruik van slechts een percentage van je beschikbare bank, zodat wanneer je eens een keertje verliest er geen man over boord is en je gewoon weer door gaat naar de volgende race.
Zelf gebruik ik zo'n 2% per trade.
pi_160306610
Op Telegram zijn diverse traderrooms te vinden, dit is er 1 specifiek voor Forex: https://telegram.me/joinchat/B9kt5ASn4aC0V9Qgg4_R4A

Er zitten iets van 110 members waarvan er een stuk of 20 actief zijn, een mix van newbies, ervaren traders en pro's van over de hele wereld.
Verwacht geen "signal service" maar men is altijd bereid elkaar te helpen, iets uit te leggen, mening over een trade of delen van charts
pi_160317439
Dat heb ik idd al vaker gehoord. Schrikt me niet af. Ben ook eerst aan het leren wat er te leren valt voor ik er sowieso met echt geld aan begin. Moet wel zeggen op de demo versie werkt het wel. Ik speel daar maar met 1000 euro op omdat dit het bedrag is waar ik mee wil beginnen. Met wat je zei over 1-2 % van je inzet ga ik zeker wat doen! bedankt voor je info kan ik wat mee :D

quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:27 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Eeeuuuhh.....
Ten eerste is forex m.i. 1 van de moeilijkste markten om te beginnen. Als particuliere trader sta je tegenover "the best of the best", je begeeft je in de markt waar alle grote banken en institutionele beleggers opereren.
Ooit al eens gehoord van deze statistieken: 90% van de newbies is binnen 90 dagen kapot...... Think about it!

Je tactiek is erg risicovol, 4 slechte trades en je bent "out"
Algemene (voorzichtige) stelregel is dat je per trade max 1-2% van je kapitaal inzet.
Met deze tactiek ben je nog veel sneller dan die 90 dagen kapot.

Ik zou je adviseren om je wat te verdiepen in Moneymanagement
  maandag 29 februari 2016 @ 17:27:05 #16
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160318492
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef johandepohan het volgende:
Dat heb ik idd al vaker gehoord. Schrikt me niet af. Ben ook eerst aan het leren wat er te leren valt voor ik er sowieso met echt geld aan begin. Moet wel zeggen op de demo versie werkt het wel. Ik speel daar maar met 1000 euro op omdat dit het bedrag is waar ik mee wil beginnen. Met wat je zei over 1-2 % van je inzet ga ik zeker wat doen! bedankt voor je info kan ik wat mee :D

[..]

Je zal ook niet de eerste zijn die met zijn demo account zijn 1000 euro binnen no timen naar 10000 heeft en dan denkt de winnende strategie gevonden te hebben. En dan zodra het echt geld is binnen een dag blut te zijn.

Dan spelen er opeens andere factoren mee. Maken mensen opeens hele andere beslissingen.

En ik zou inderdaad nooit aanraden om meer dan 5% van je bankroll in te zetten per trade.
pi_160318846
Daarom vind ik een demoaccount ook vrij zinloos....dan beter met een klein bedrag aan de slag op een live account.
pi_160318915
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:43 schreef edraket31 het volgende:
Daarom vind ik een demoaccount ook vrij zinloos....dan beter met een klein bedrag aan de slag op een live account.
Klopt ook wel wat je zegt. Alleen om de boel door te krijgen is het wel heel handig. Vooral als starter lijkt veel wel chinees
pi_160319014
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:46 schreef johandepohan het volgende:

[..]

Klopt ook wel wat je zegt. Alleen om de boel door te krijgen is het wel heel handig. Vooral als starter lijkt veel wel chinees
Wat lijkt er Chinees voor je dan?
Wat voor ervaring heb je tot nu met aandelenhandel?
pi_160319898
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:50 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Wat lijkt er Chinees voor je dan?
Wat voor ervaring heb je tot nu met aandelenhandel?
Nou, ik weet pas sinds ongeveer 7 maanden of zo van het bestaan. Ben dus begonnen met een lange tussenstop tot nu zeg maar
pi_160320733
En nooooooit zonder S/L een nieuwe positie innemen!
pi_160320828
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:09 schreef MSchofield het volgende:
En nooooooit zonder S/L een nieuwe positie innemen!
wat houdt S/l in?
pi_160320867
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:13 schreef johandepohan het volgende:

[..]

wat houdt S/l in?
stop-loss
pi_160320895
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:13 schreef johandepohan het volgende:

[..]

wat houdt S/l in?