Plus dat het vaak gewoon betere software is. De wat grotere projecten zitten erg netjes in elkaar vind ik. Alleen qua ondersteuning wil het nog wel eens tekort schieten vanwege slechte documentatie.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom als overheid enkel vrije software gebruiken. Anders dan weet je nooit zeker of bedrijven of overheden rare dingen doen.
Ik ben ook laaiend. Hoe durven jullie.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:35 schreef Kowloon het volgende:
Reya zal wel boos worden, nu er weer op techtalk is overgegaan.
Maar jij bent niet blauw.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben ook laaiend. Hoe durven jullie.
Trassi er bij.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:45 schreef eriksd het volgende:
Vanavond nasi maken jongens. Extra veel scherpe zooi erin.
Het is geen garantie, maar je kunt als overheid in ieder geval security audits laten doen bijvoorbeeld. Daarnaast worden fouten wel heel snel opgelost als ze eenmaal ontdekt worden, zoals Heartbleed. Bij proprietary software ben je afhankelijk van de oplossingen van de fabrikant.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:28 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Open Source betekend niet dat het ook meteen veiliger is. Zo is de huidige Linux kernel code al zo immens dat toevoegingen goedgekeurd worden op basis van vertrouwen.
Je zag het laatst nog met die Heartbleed bugs en dergelijken.
Maar goed, dat is dus een mankement in ons sociaaleconomisch systeem. Er wordt hopeloos veel werk dubbel gedaan omdat men simpelweg niet de broncode met elkaar wil delen.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:41 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Als je helemaal 100% vrije software wil moet je ook de hardware er op aanpassen en niet met de tijd meegaan. Hopeloos, economisch ook onrendabel. Als het een uitweg was draaide alles op vrije software: want gratis.
Maar het begint een beetje een saaie discussie te worden, volgens mij ging het hier gisteren ook nog over
Ja, dat laatste zie je vaak wel.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Plus dat het vaak gewoon betere software is. De wat grotere projecten zitten erg netjes in elkaar vind ik. Alleen qua ondersteuning wil het nog wel eens tekort schieten vanwege slechte documentatie.
Dat mensen niet willen delen is toch juist zo'n beetje hét probleem/de motor van het systeem?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus een mankement in ons sociaaleconomisch systeem. Er wordt hopeloos veel werk dubbel gedaan omdat men simpelweg niet de broncode met elkaar wil delen.
Ja, maar in dit geval dus economische inefficiëntie. Hetzelfde werk wordt heel vaak gedaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat mensen niet willen delen is toch juist zo'n beetje hét probleem/de motor van het systeem?
Stel je voor dat we allemaal extreem efficient gaan werken: kan 95% van de mensen naar huis.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus een mankement in ons sociaaleconomisch systeem. Er wordt hopeloos veel werk dubbel gedaan omdat men simpelweg niet de broncode met elkaar wil delen.
Chill toch. Kunnen we gaan relaxen, vrijwilligerswerk doen, zorgen voor mensen etc.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stel je voor dat we allemaal extreem efficient gaan werken: kan 95% van de mensen naar huis.
Aha. Beetje zoals die honderduizenden langdurig werklozen bedoel je? Denk dat die hun leven toch wat anders voor zich zien. Los van het feit dat werken goed voor je is.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Chill toch. Kunnen we gaan relaxen, vrijwilligerswerk doen, zorgen voor mensen etc.
Ahww. Ik mis hem wel.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef Disana het volgende:
Hé, ik zie Webschip posten in NWS. Dat is lang geleden zeg.
Vroeger was er de werkverschaffing.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. Beetje zoals die honderduizenden langdurig werklozen bedoel je? Denk dat die hun leven toch wat anders voor zich zien. Los van het feit dat werken goed voor je is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/wiki/Werkverschaffing🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
quote:Op maandag 28 maart 2016 18:13 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Vroeger was er de werkverschaffing.Nu weer mensen voor nop laten werken. Ik geef het op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/wiki/WerkverschaffingOp donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |