abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161002097
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Marokko heeft ook een dergelijk verdrag, dus wellicht komt Algarije ook in aanmerking.

[..]

Ophisterij van GeenStijl, PVV en SP?
Waarom maken jullie je niet druk over exact dezelfde verdragen die we met Moldavië en Georgië afsluiten?
Maar jij kan vooral heel goed roepen waarom je niet tegen zou moeten stemmen, maar wat zijn de voordelen dan?

Voor de burgers, dus even niet voor de multinationals?

Want alles wat anderen roepen weerleggen met "dit klopt niet" "dat klop niet" is ook lekker makkelijk.
pi_161002106
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Oekraïne heeft al getekend voor dit verdrag en via dit verdrag wordt stracks Oekraine de achterdeur om alles europa in te sluizen. Niet dusdanig dreigend als TTIP maar wel weer een grote winst voor de TTIP lobby.

Correct me if i'm wrong, heb me er wat vluchtig in verdiept.
Oh, hier heb je je inderdaad wat vergist. Wij gaan onze standaarden niet aanpassen aan de Oekraïnse. Dat zal eerder andersom zijn.
pi_161002131
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef smeerpijp. het volgende:
Algeriije grenst ook aan de EU....
Nee. Wel aan een zee die aan de EU grenst.
quote:
en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan?
Niet per sé, maar een handelsverdrag brengt vrijwel altijd economische voordelen met zich mee.
quote:
maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt
Zoals?
quote:
Waarom denk je dat er zoveel weerstand op is?
Uit de discussies die ik heb gevoerd bleek dat die weerstand vooral gebaseerd is op verkeerde informatie en voorbarige aannames.

Al zegt dat natuurlijk geenszins dat het niet zo zou kunnen zijn dat er wel degelijk goed onderbouwde bezwaren tegen dit verdrag kunnen zijn.
pi_161002132
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De betreffende passage heb ik volgens mij meerdere malen gelezen. Maar leg eens uit wat je bedoelt?
Er zal onderzocht gaan worden of er mogelijke samenwerking op militair vlak mogelijk is. Daar kan ik het simpelweg niet mee eens zijn.
pi_161002133
Ik dacht dat er verkiezingen kwamen dus had mn stembiljet verscheurt _O-

Volgende keer toch maar de envelop open maken :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_161002144
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:36 schreef Aiciu het volgende:
Ik dacht dat er verkiezingen kwamen dus had mn stembiljet verscheurt _O-

Volgende keer toch maar de envelop open maken :')
:')
pi_161002149
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:34 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Maar jij kan vooral heel goed roepen waarom je niet tegen zou moeten stemmen, maar wat zijn de voordelen dan?

Voor de burgers, dus even niet voor de multinationals?

Want alles wat anderen roepen weerleggen met "dit klopt niet" "dat klop niet" is ook lekker makkelijk.
Zoals van de meeste handelsverdragen zijn de directe voordelen voor burgers heel beperkt natuurlijk. Het wordt straks wat makkelijker om te reizen en onze welvaart zal een klein beetje gaan stijgen. Zoveel stelt het niet voor maar dat is bij de nadelen ook niet het geval.
Of heb jij er serieuze nadelige gevolgen van ondervonden dat we dergelijke verdragen hebben met Israel, Zwitserland en Chili?
En waarom gaan jullie niet uit je plaat over de verdragen met Moldavië en Georgië die gelijktijdig zijn afgesloten?
  maandag 28 maart 2016 @ 17:37:55 #108
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_161002152
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Er zal onderzocht gaan worden of er mogelijke samenwerking op militair vlak mogelijk is. Daar kan ik het simpelweg niet mee eens zijn.
Artikel 10 van het associatieverdrag heeft het over militaire-technische samenwerking.
pi_161002163
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, hier heb je je inderdaad wat vergist. Wij gaan onze standaarden niet aanpassen aan de Oekraïnse. Dat zal eerder andersom zijn.
l
Dat is wel een ideaal sceneraio, maar waar het om geld gaat en wat te verdienen valt zullen er vast ook partijen zijn die het aangrijpen om geld te verdienen.

Overigens weet ik er echt heel weinig van hoor. Dus ik kan het allemaal compleet verkeerd zijn dat ten eerste...
pi_161002177
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Samenwerking met een Europees instituut zonder leger inderdaad ;). Dat is niet meer of minder samenwerking dan er nu mogelijk is. Beetje mal om daar een heel verdrag op af te wijzen want die samenwerking was al mogelijk en blijft ook mogelijk als dat verdrag verdwijnt.
pi_161002184
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Artikel 10 van het associatieverdrag heeft het over militaire-technische samenwerking.
Militair OF technische samenwerking.
pi_161002188
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee. Wel aan een zee die aan de EU grenst.

[..]

Niet per sé, maar een handelsverdrag brengt vrijwel altijd economische voordelen met zich mee.

Voor grote bedrijven ja...

De euro klonk op papier ook prachtig, nu krijgen wij de rekening van de economisch zwakke landen en hun wanbeleid al jarenlang gepresenteerd. Ik weet dat deze vergelijking hier niet opgaat maar als de grote onderbuik massa ergens massaal op tegen is geeft dat over het algemeen wel te denken.
pi_161002208
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Samenwerking met een Europees instituut zonder leger inderdaad ;). Dat is niet meer of minder samenwerking dan er nu mogelijk is. Beetje mal om daar een heel verdrag op af te wijzen want die samenwerking was al mogelijk en blijft ook mogelijk als dat verdrag verdwijnt.
Je weet dat dit verdrag ook gaat over individuele landen en niet alleen de EU als geheel?
pi_161002234
Politiek :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_161002245
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals van de meeste handelsverdragen zijn de directe voordelen voor burgers heel beperkt natuurlijk. Het wordt straks wat makkelijker om te reizen en onze welvaart zal een klein beetje gaan stijgen. Zoveel stelt het niet voor maar dat is bij de nadelen ook niet het geval.
Of heb jij er serieuze nadelige gevolgen van ondervonden dat we dergelijke verdragen hebben met Israel, Zwitserland en Chili?
En waarom gaan jullie niet uit je plaat over de verdragen met Moldavië en Georgië die gelijktijdig zijn afgesloten?
Het is een beetje gehyped, geef ik meteen toe.

En wat je zegt klopt, maar als je denkt dat overheden en dergelijke verdragen er zijn om de burger te dienen dan denk ik dat je wel een dikke plaat voor je hoofd hebt. Ik ben absoluut geen wilders tokkie maar wel een skeptische burger. En nu heb ik vooral ook gezocht op de tegen redenen en weinig op voor.
pi_161002260
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:41 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Je weet dat dit verdrag ook gaat over individuele landen en niet alleen de EU als geheel?
Ook voor wat betreft de militaire samenwerking?
pi_161002266
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook voor wat betreft de militaire samenwerking?
Blijkbaar wel, anders zou het er niet zo instaan.
pi_161002271
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:40 schreef smeerpijp. het volgende:
Voor grote bedrijven ja...
Voor eenieder die naar Oekraïne exporteert en voor eenieder die vanuit Oekraïne importeert.

Verder staan in het verdrag ook afspraken over het aanpakken van terrorisme en criminaliteit.
quote:
De euro klonk op papier ook prachtig
Dat is een totaal ander iets.
pi_161002279
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:53 schreef Magemelvin het volgende:
Ik stem VÓÓR. Onterechte klacht
Dom van je ;)
pi_161002286
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:43 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Het is een beetje gehyped, geef ik meteen toe.

En wat je zegt klopt, maar als je denkt dat overheden en dergelijke verdragen er zijn om de burger te dienen dan denk ik dat je wel een dikke plaat voor je hoofd hebt. Ik ben absoluut geen wilders tokkie maar wel een skeptische burger. En nu heb ik vooral ook gezocht op de tegen redenen en weinig op voor.
Daarom ben ik ook tegen dit referendum als geheel. Dit is niet echt een onderwerp waar een eenvoudig JA of NEE in een referendum recht doet aan de complexiteit.
pi_161002298
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:45 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, anders zou het er niet zo instaan.
Kan je die passage even laten zien?
pi_161002300
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:43 schreef smeerpijp. het volgende:
En wat je zegt klopt, maar als je denkt dat overheden en dergelijke verdragen er zijn om de burger te dienen dan denk ik dat je wel een dikke plaat voor je hoofd hebt.
Omdat?
pi_161002309
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dom van je ;)
Waarom zou dat dom zijn?
pi_161002324
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je die passage even laten zien?
vgm is het deze
quote:
Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking

1. De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).

2. Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.

3. De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:47:53 #125
396888 PriesterB
The Silencer
pi_161002329
De arrogantie van de regering en de voorstemmers is al genoeg reden om tegen te stemmen. Er klopt iets niet aan dit verdrag en dit gaan we merken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')