abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161014705
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Omdat je blind bent.
Nee ik ben een rasoptimist, het laatste wat je moet doen is je bang laten maken door terroristen. Dat is namelijk hun doel: mensen bang maken.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:04:02 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161017224
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb geen argument gezien, wat bedoel je precies?
En alweer geen inhoudelijke reactie, maar een waardeloze meta-discussie...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:05:28 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161017240
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wie onze waarden serieus neemt wordt voor gek verklaard, voor racist, xenofoob, angsthaas uitgescholden. Terwijl het tegenovergestelde het geval is. Over 100 jaar zijn we misschien wel zo ver.
Bullshit. We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:09 #79
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161018975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bullshit. We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
Dit inderdaad. Ik vind het wel opmerkelijk hoe bereid mensen zijn om in het kader van het bestrijden van de 'moslimproblematiek' onze waarden overboord te gooien.

Je vraagt je af wat die mensen nu precies herdenken op 4 mei.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:44:17 #80
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161019466
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik vind het wel opmerkelijk hoe bereid mensen zijn om in het kader van het bestrijden van de 'moslimproblematiek' onze waarden overboord te gooien.

Je vraagt je af wat die mensen nu precies herdenken op 4 mei.
Dat kan het andere kamp allemaal 1 op 1 over jullie zeggen. Deze hele discussie is daarom onzinnig en tijdverspilling. De geschiedenis zal het uitwijzen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:54:25 #81
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161020596
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat kan het andere kamp allemaal 1 op 1 over jullie zeggen.
Dat kan altijd, maar het zou wel volledig onterecht zijn. En al was het terecht, dan zou dat nog steeds een tu quoque zijn.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:07:39 #82
452947 frietenstamp
pi_161020832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan altijd, maar het zou wel volledig onterecht zijn. En al was het terecht, dan zou dat nog steeds een tu quoque zijn.
We gaan het zien. Onze (achter)kleinkinderen mogen het finale oordeel vellen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:14:53 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161020966
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

We gaan het zien. Onze (achter)kleinkinderen mogen het finale oordeel vellen.
Ik heb nog altijd de stille hoop dat we wel leren van het verleden. Maar wellicht is die hoop ongegrond inderdaad. :{
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:01:37 #84
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_161024654
quote:
We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
En terecht.

Ik zie echter wel vaker dat mensen die kritisch zijn op de islam, doch onze waarden hooghouden ook deze labels opgeplakt krijgen. Sam Harris is daar een mooi voorbeeld van.

Wat dat betreft zijn er een aantal kampen die het prima met elkaar zouden moeten kunnen vinden op dit punt: rechts- en linksgeoriënteerden met gezond verstand én gematigde, geseculariseerde moslims.

Er zijn ook een aantal kampen die tegenover elkaar staan: extreemrechts, die onze waarden verloochenen onder 't mom van "de moslimproblematiek", regressief-links, die onze waarden verloochenen onder 't mom van diversiteit en tolerantie, en fundamentalistische moslims, die onze waarden openlijk verloochenen.

Bij deze discussies kan men de drie laatstgenoemde groeperingen dus in feite hetzelfde verwijten, zij het vanuit een andere invalshoek.
pi_161040939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:01 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

En terecht.

Ik zie echter wel vaker dat mensen die kritisch zijn op de islam, doch onze waarden hooghouden ook deze labels opgeplakt krijgen. Sam Harris is daar een mooi voorbeeld van.
Sam Harris accepteer geeneens dat vrije wil echt is.
pi_161042880
quote:

[..]

Wie is ons en waarom kan je spreken van "onze waarden"? Mensen als jij hebben altijd commentaar op anderen al ze "onze cultuur" of "het volk wil" gebruiken maar op de een of andere manier bestaat er dus wel zoiets als "onze waarden"?
pi_161042977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:47 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Sam Harris accepteer geeneens dat vrije wil echt is.
Dat is hij dan ook niet. Je hebt een enorme erfelijke, sociale en culturele beperking.
  woensdag 30 maart 2016 @ 07:45:08 #88
452947 frietenstamp
pi_161043025
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 07:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dat is hij dan ook niet. Je hebt een enorme erfelijke, sociale en culturele beperking.
We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuen (moslim en non-moslim) die die boeken niet gelezen hebben?
pi_161043105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 07:45 schreef frietenstamp het volgende:
We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuendie die boeken niet gelezen hebben?
Goeie vraag die ik mezelf ook al een tijdje stel...
pi_161043863
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 07:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch' . Of het nou communisme is met voorbepaald zijn door klasse bij wetten van sociale evolutie, of nazisme met voorbepaald zijn door ras, en wetten van strijd om te overleven.
pi_161045902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 07:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuen (moslim en non-moslim) die die boeken niet gelezen hebben?
Mja, de reformatie kwam ook van binnenuit. Ik denk dat de Islam dit ook nodig heeft. Echter, niet zoals het nu gaat, maar richting verlichting.

De 95 stellingen van ... om eens de huidige misstanden binnen de Islam aan te kaarten.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_161053870
Soms probeer ik echt hoop te krijgen, veel nuance toe te passen, ik weer ook, moslims zijn niet allemaal hetzelfde, en we kunnen vast wel dichter tot elkaar komen, en dan lees je dit;http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-van-de-duivel.dhtml
Mijlenver uit elkaar.....Hoe gaat dat goed komen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 30 maart 2016 @ 18:30:56 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161053928
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161054096
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:43 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch'.
Wat is dit nu voor idioot argument? Vrije wil bestaat wel of vrije wil bestaat niet. Dat is niet afhankelijk van wie precies fascistisch is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 30-03-2016 19:09:03 ]
pi_161055154
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:43 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch' . Of het nou communisme is met voorbepaald zijn door klasse bij wetten van sociale evolutie, of nazisme met voorbepaald zijn door ras, en wetten van strijd om te overleven.
Niet overdrijven, de vrije wil is wel beperkt, maar niet gedetermineerd. Maw je hebt wel vrije wil maar geen vrije keus. De mens is in principe een groepsdier, vandaar het succes van de katholieke kerk, de islam, communisme en fascisme.
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:12:27 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161056862
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor idioot argument? Vrije wil bestaat wel of vrije wil bestaat niet. Dat is niet afhankelijk van wie precies fascistisch is.
Het is vrij tekenend dat er op dit soort makkelijke inkoppertjes wel gereageerd wordt maar lange inhoudelijke posts met rust worden gelaten.

Verder nog even naar jouw stelling dat een ongelovige niets kan met heilige boeken. Een persoon die zich inzet tegen vrouwelijke besnijdenis in de (voornamelijk) islamitische wereld had daar een goed argument over. Vrouwelijke besnijdenis komt namelijk nergens in de koran voor en ook nergens in de hadith. Of in andere geschriften. Alleen in geschriften van Afrikaanse 'geestelijken' die zeer recent zijn.

Voor de atheïst zijn de teksten sowieso onzin, voor de gelovige zijn ze dat niet. En ze zijn daadwerkelijk wel gevoelig voor de teksten, hoe onzinnig ze ook zijn. En als er nergens in de teksten opgeroepen wordt tot het afsnijden van de clitoris van kleine meisjes dan zijn mensen daadwerkelijk gevoelig voor het argument om dat niet meer te doen. Het gaat er helemaal niet om dat de teksten onzin zijn of voor miljoenen interpretaties vatbaar, het gaat er vooral om om de gelovige er zelf kritisch naar te laten kijken om wellicht zelf tot die conclusie te kunnen komen. Want dat gebeurt nauwelijks tot niet in de islam. Dat is wel gebeurd in het christendom en we weten waar dat in uitgemond is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161056928
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verder nog even naar jouw stelling dat een ongelovige niets kan met heilige boeken. Een persoon die zich inzet tegen vrouwelijke besnijdenis in de (voornamelijk) islamitische wereld had daar een goed argument over. Vrouwelijke besnijdenis komt namelijk nergens in de koran voor en ook nergens in de hadith. Of in andere geschriften. Alleen in geschriften van Afrikaanse 'geestelijken' die zeer recent zijn.
Ik zie de relevantie ervan eerlijk gezegd niet: Vrouwenbesnijdenis lijkt me verwerpelijk ongeacht of de Koran er iets over zegt. Als de Koran er wel iets over zou zeggen dan zou dat geen enkel verschil maken.
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:18:08 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161057071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie ervan eerlijk gezegd niet: Vrouwenbesnijdenis lijkt me verwerpelijk ongeacht of de Koran er iets over zegt. Als de Koran er wel iets over zou zeggen dan zou dat geen enkel verschil maken.
:|W.

Daar gaat het toch helemaal niet om. Lees toch verdomme eens een keer de hele post.
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:34:24 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161057668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:31 schreef Firuze het volgende:

[..]

Ik kan er hier ook weinig hout van maken. Wat bedoel je nou precies?
Vooral dit:
quote:
het gaat er vooral om om de gelovige er zelf kritisch naar te laten kijken om wellicht zelf tot die conclusie te kunnen komen. Want dat gebeurt nauwelijks tot niet in de islam.
pi_161057762
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vooral dit:

[..]

Ja, dat heb ik gelezen, maar wat bedoel je er mee? Je wilt dat Moslims dat meer gaan doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')