Nee ik ben een rasoptimist, het laatste wat je moet doen is je bang laten maken door terroristen. Dat is namelijk hun doel: mensen bang maken.quote:
En alweer geen inhoudelijke reactie, maar een waardeloze meta-discussie...quote:Op maandag 28 maart 2016 18:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geen argument gezien, wat bedoel je precies?
Bullshit. We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wie onze waarden serieus neemt wordt voor gek verklaard, voor racist, xenofoob, angsthaas uitgescholden. Terwijl het tegenovergestelde het geval is. Over 100 jaar zijn we misschien wel zo ver.
Dit inderdaad. Ik vind het wel opmerkelijk hoe bereid mensen zijn om in het kader van het bestrijden van de 'moslimproblematiek' onze waarden overboord te gooien.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
Dat kan het andere kamp allemaal 1 op 1 over jullie zeggen. Deze hele discussie is daarom onzinnig en tijdverspilling. De geschiedenis zal het uitwijzen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik vind het wel opmerkelijk hoe bereid mensen zijn om in het kader van het bestrijden van de 'moslimproblematiek' onze waarden overboord te gooien.
Je vraagt je af wat die mensen nu precies herdenken op 4 mei.
Dat kan altijd, maar het zou wel volledig onterecht zijn. En al was het terecht, dan zou dat nog steeds een tu quoque zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat kan het andere kamp allemaal 1 op 1 over jullie zeggen.
We gaan het zien. Onze (achter)kleinkinderen mogen het finale oordeel vellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan altijd, maar het zou wel volledig onterecht zijn. En al was het terecht, dan zou dat nog steeds een tu quoque zijn.
Ik heb nog altijd de stille hoop dat we wel leren van het verleden. Maar wellicht is die hoop ongegrond inderdaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
We gaan het zien. Onze (achter)kleinkinderen mogen het finale oordeel vellen.
En terecht.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
Sam Harris accepteer geeneens dat vrije wil echt is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:01 schreef Terra-jin het volgende:
[..]
En terecht.
Ik zie echter wel vaker dat mensen die kritisch zijn op de islam, doch onze waarden hooghouden ook deze labels opgeplakt krijgen. Sam Harris is daar een mooi voorbeeld van.
Wie is ons en waarom kan je spreken van "onze waarden"? Mensen als jij hebben altijd commentaar op anderen al ze "onze cultuur" of "het volk wil" gebruiken maar op de een of andere manier bestaat er dus wel zoiets als "onze waarden"?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. We noemen de mensen die onze waarden (vrijheid, gelijkheid, democratie, rechtsstaat, etc.) buiten willen gooien uit angst voor moslims/vluchtelingen racist, xenofoob en angsthaas.
Dat is hij dan ook niet. Je hebt een enorme erfelijke, sociale en culturele beperking.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:47 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Sam Harris accepteer geeneens dat vrije wil echt is.
We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuen (moslim en non-moslim) die die boeken niet gelezen hebben?quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat is hij dan ook niet. Je hebt een enorme erfelijke, sociale en culturele beperking.
Goeie vraag die ik mezelf ook al een tijdje stel...quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:45 schreef frietenstamp het volgende:
We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuendie die boeken niet gelezen hebben?
Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch' . Of het nou communisme is met voorbepaald zijn door klasse bij wetten van sociale evolutie, of nazisme met voorbepaald zijn door ras, en wetten van strijd om te overleven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat is hij dan ook niet. Je hebt een enorme erfelijke, sociale en culturele beperking.
Mja, de reformatie kwam ook van binnenuit. Ik denk dat de Islam dit ook nodig heeft. Echter, niet zoals het nu gaat, maar richting verlichting.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:45 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
We hebben webwinkels vol boeken en zelfhulpboeken over onze eigen beperkingen maar hoe kun je de enorme beperkingen bij moslims uittekenen zonder afgemaakt te worden door achterlijke individuen (moslim en non-moslim) die die boeken niet gelezen hebben?
Wat is dit nu voor idioot argument? Vrije wil bestaat wel of vrije wil bestaat niet. Dat is niet afhankelijk van wie precies fascistisch is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:43 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch'.
Niet overdrijven, de vrije wil is wel beperkt, maar niet gedetermineerd. Maw je hebt wel vrije wil maar geen vrije keus. De mens is in principe een groepsdier, vandaar het succes van de katholieke kerk, de islam, communisme en fascisme.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:43 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Als je vrije wil niet echt vind ben je gewoon 'fascistisch' . Of het nou communisme is met voorbepaald zijn door klasse bij wetten van sociale evolutie, of nazisme met voorbepaald zijn door ras, en wetten van strijd om te overleven.
Het is vrij tekenend dat er op dit soort makkelijke inkoppertjes wel gereageerd wordt maar lange inhoudelijke posts met rust worden gelaten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor idioot argument? Vrije wil bestaat wel of vrije wil bestaat niet. Dat is niet afhankelijk van wie precies fascistisch is.
Ik zie de relevantie ervan eerlijk gezegd niet: Vrouwenbesnijdenis lijkt me verwerpelijk ongeacht of de Koran er iets over zegt. Als de Koran er wel iets over zou zeggen dan zou dat geen enkel verschil maken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verder nog even naar jouw stelling dat een ongelovige niets kan met heilige boeken. Een persoon die zich inzet tegen vrouwelijke besnijdenis in de (voornamelijk) islamitische wereld had daar een goed argument over. Vrouwelijke besnijdenis komt namelijk nergens in de koran voor en ook nergens in de hadith. Of in andere geschriften. Alleen in geschriften van Afrikaanse 'geestelijken' die zeer recent zijn.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie ervan eerlijk gezegd niet: Vrouwenbesnijdenis lijkt me verwerpelijk ongeacht of de Koran er iets over zegt. Als de Koran er wel iets over zou zeggen dan zou dat geen enkel verschil maken.
Vooral dit:quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:31 schreef Firuze het volgende:
[..]
Ik kan er hier ook weinig hout van maken. Wat bedoel je nou precies?
quote:het gaat er vooral om om de gelovige er zelf kritisch naar te laten kijken om wellicht zelf tot die conclusie te kunnen komen. Want dat gebeurt nauwelijks tot niet in de islam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |