abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160989743
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
pi_160989773
Dat komt ervan als je ergens naartoe beweegt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160989775
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:33 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Wat een zooitje was dat. Campagne voeren was ook gewoon wiet roken op een woonboot, en op de mailinglist werd niets anders gedaan dan elkaar verrot schelden. Partijleden bestonden vooral uit oude stoners, IT autisten en aluhoedjes. Tegenwoordig heeft die partij eigenlijk geen bestaansrecht meer, qua digitaal beleid volledig voorbij gestreefd door partijen als D66, GL en PvDD.
_O-
pi_160989776
Hoever van je bed?
pi_160989811
Deze bedoelde ik, Mono.

Ze hebben wel aardig wat samen gepubliceerd, zie ik zo.
pi_160989981
Pff, keek net een fucking heftige film. M'n vriend barstte op een gegeven moment in huilen uit en wilde niet verder kijken. Ik heb toen een klein stukje vooruitgespoeld en hem uitgezien. Wel een ijzersterke film, maar damn. :{

http://www.moviemeter.nl/film/56942
pi_160990022
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O-
Nooit wat terug gehoord van de secretaris toen ik mijn lidmaatschap wou opzeggen. Volgens mij hadden ze ook niet echt een systeem dat er voor zorgde dat er jaarlijks contributie betaald werd maar was het meer op goed vertrouwen. Kan best nog dat de gegevens van een toen ~15-jarige PolitiekGeaard nog in het systeem staat :')
Om de zoveel tijd is er weer een data lek dus we komen er snel genoeg achter :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 23:54:43 ]
pi_160990036
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Nooit wat terug gehoord van de secretaris toen ik mijn lidmaatschap wou opzeggen. Volgens mij hadden ze ook niet echt een systeem dat er voor zorgde dat er jaarlijks contributie betaald werd maar was het meer op goed vertrouwen. Kan best nog dat de gegevens van een toen 16-jarige PolitiekGeaard nog in het systeem staat :')
Om de zoveel tijd is er weer een data lek dus we komen er snel genoeg achter :D
Oh jee. Dat klinkt echt zó erg amateuristisch...
pi_160990112
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:52 schreef Kaas- het volgende:
M'n vriend barstte op een gegeven moment in huilen uit
Homo :')
pi_160990180
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:43 schreef Pokkelmans het volgende:
Deze bedoelde ik, Mono.

Ze zullen ongetwijfeld wel raakvlakken hebben inderdaad, maar op dit specifieke onderwerp denk ik dat dat niet helemaal het geval is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160990269
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld wel raakvlakken hebben inderdaad, maar op dit specifieke onderwerp denk ik dat dat niet helemaal het geval is.
In welk programma was dat interview? Kan ik het zo nog even terugkijken.
pi_160990342
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:05 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

In welk programma was dat interview? Kan ik het zo nog even terugkijken.
Geen idee precies, het was op politiek 24, die hebben vaak niet echt een duidelijke omschrijving van hetgeen ze uitzenden.
  maandag 28 maart 2016 @ 00:26:46 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160990752
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:43 schreef Pokkelmans het volgende:
Deze bedoelde ik, Mono.

Ze zaten in dezelfde vakgroep ;)

Bastiaan ken ik. Pientere vent. Zijn boek / proefschrift Is zeker de moeite van het lezen waard. Baudet deelt zijn mening trouwens niet :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 28 maart 2016 @ 00:35:08 #14
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160990898
Oké, ik trek me weer terug uit het Amerika-topic.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 28 maart 2016 @ 00:37:28 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_160990947
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze zaten in dezelfde vakgroep ;)

Bastiaan ken ik. Pientere vent. Zijn boek / proefschrift Is zeker de moeite van het lezen waard. Baudet deelt zijn mening trouwens niet :P
Dat Baudet zijn mening niet deelt lijkt mij een pre.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 28 maart 2016 @ 00:39:02 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160990988
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat Baudet zijn mening niet deelt lijkt mij een pre.
In dit geval zeker. Rijpkema geeft aan dat de PVV eventueel verboden moet kunnen worden, terwijl Baudet openlijk met die partij loopt te flirten. Ik denk dat Rijpkema (nu hij gepromoveerd is) ook niet echt heel blij meer is met die associatie.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_160991123
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

In dit geval zeker. Rijpkema geeft aan dat de PVV eventueel verboden moet kunnen worden, terwijl Baudet openlijk met die partij loopt te flirten. Ik denk dat Rijpkema (nu hij gepromoveerd is) ook niet echt heel blij meer is met die associatie.
De strekking van het interview was niet direct een pleidooi voor een verbod. Hij gaf aan dat het programma van de partij binnen de democratische kaders lijkt te blijven. Wel gaf hij aan dat hij een aantal uitspraken van Wilders vrij antidemocratisch en potentieel gevaarlijk vond, zoals een verbod op de Koran en moslims in het leger en de revolte opmerking.
  maandag 28 maart 2016 @ 00:59:03 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160991416
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

De strekking van het interview was niet direct een pleidooi voor een verbod. Hij gaf aan dat het programma van de partij binnen de democratische kaders lijkt te blijven. Wel gaf hij aan dat hij een aantal uitspraken van Wilders vrij antidemocratisch en potentieel gevaarlijk vond, zoals een verbod op de Koran en moslims in het leger en de revolte opmerking.
Hij zal nooit openlijk pleiten voor een verbod op de PVV. :P Althans, niet in de huidige vorm. Maar zijn stelling (de weerbare democratie) maakt een verbod wel mogelijk. Het wetsvoorstel van Pieter Heerma (CDA) (gebaseerd op het proefschrift van Rijpkema) zou een opmaat zijn tot een mogelijk verbod.

Ik heb daar zelf een kritiek op gegeven. Wat mij betreft moeten wij erg terughoudend zijn in het willen verbieden (en daarmee beschermen van de democratie) van politieke partijen. Ik onderschrijf daarmee ook de stelling van Donner. Die vindt dat een democratische samenleving al voldoende weerbaar is.
--
pi_160991658
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hij zal nooit openlijk pleiten voor een verbod op de PVV. :P Althans, niet in de huidige vorm. Maar zijn stelling (de weerbare democratie) maakt een verbod wel mogelijk. Het wetsvoorstel van Pieter Heerma (CDA) (gebaseerd op het proefschrift van Rijpkema) zou een opmaat zijn tot een mogelijk verbod.

Ik heb daar zelf een kritiek op gegeven. Wat mij betreft moeten wij erg terughoudend zijn in het willen verbieden (en daarmee beschermen van de democratie) van politieke partijen. Ik onderschrijf daarmee ook de stelling van Donner. Die vindt dat een democratische samenleving al voldoende weerbaar is.
De uitspraak van Donner kwam inderdaad ook ter sprake. Die werd vergeleken met de uitspraken van een aantal mensen voordat Hitler aan de macht kwam.
De kwalificatie die eraan werd gegeven was niet enkel de 'het is binnen het huidige bestel mogelijk om de democratie omver te werpen', maar ook dat het moreel verwerpelijk zou zijn als die mogelijkheid er niet zou zijn. Dat laatste vond ik nogal sterk aangezet aangezien Donner dat in mijn ogen helemaal niet impliceerde.

In mijn ogen zijn er ook voldoende waarborgen in ons huidige systeem om enige resistentie te bieden tegen antidemocratische machten. Een verbod lijkt mij ook gewoon niet veel toevoegen. Als een meerderheid van de bevolking uiteindelijk iets wil, maar er een systeem is dat dit blokkeert, dan zal dat systeem uiteindelijk wel buiten zo niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
  maandag 28 maart 2016 @ 01:20:43 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160991768
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

De uitspraak van Donner kwam inderdaad ook ter sprake. Die werd vergeleken met de uitspraken van een aantal mensen voordat Hitler aan de macht kwam.
De kwalificatie die eraan werd gegeven was niet enkel de 'het is binnen het huidige bestel mogelijk om de democratie omver te werpen', maar ook dat het moreel verwerpelijk zou zijn als die mogelijkheid er niet zou zijn. Dat laatste vond ik nogal sterk aangezet aangezien Donner dat in mijn ogen helemaal niet impliceerde.

In mijn ogen zijn er ook voldoende waarborgen in ons huidige systeem om enige resistentie te bieden tegen antidemocratische machten. Een verbod lijkt mij ook gewoon niet veel toevoegen. Als een meerderheid van de bevolking uiteindelijk iets wil, maar er een systeem is dat dit blokkeert, dan zal dat systeem uiteindelijk wel buiten zo niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Dat is ook wat Donner stelde. Het is niet de democratie (het bestel) maar de samenleving die werkelijk democratisch moet zijn. Donner zelf zou het ook problematisch vinden als een democratie zich niet zou kunnen afschaffen als de samenleving daarom zou vragen.

Rijpkema en Heerma stellen (even uit mijn hoofd) dat zoiets moreel onwenselijk is (net als euthanasie) omdat het een beslissing is die daarna niet meer teruggedraaid kan worden. Ik denk dat dat te sterk gesteld is, als de samenleving weer democratisch wordt komt er ook weer een roep om een democratisch bestel.
--
pi_160991812
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb het interview niet gezien, maar het lijkt me dat je zo'n eventuele stellingname van Rijpkema dan ook in de bredere context moet zien. In voorgaande publicaties (samen met Baudet) pleitte hij namelijk voor minder toetsingsmogelijkheden van wetten aan volkenrechtelijke bepalingen. Die toetsingsmogelijkheid vormt nu nog enige waarborg tegen anti-democratische wetten. Als je die mogelijkheid weg zou halen kan ik me voorstellen dat je eerder geneigd bent om zo'n soort ewigkeitsgarantie in de grondwet op te laten nemen, of andere maatregelen op nationaal niveau te nemen om het anti-democratische partijen moeilijk te maken.
  maandag 28 maart 2016 @ 01:25:25 #22
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_160991830
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Dat is ook wat Donner stelde. Het is niet de democratie (het bestel) maar de samenleving die werkelijk democratisch moet zijn. Donner zelf zou het ook problematisch vinden als een democratie zich niet zou kunnen afschaffen als de samenleving daarom zou vragen.

Rijpkema en Heerma stellen (even uit mijn hoofd) dat zoiets moreel onwenselijk is (net als euthanasie) omdat het een beslissing is die daarna niet meer teruggedraaid kan worden. Ik denk dat dat te sterk gesteld is, als de samenleving weer democratisch wordt komt er ook weer een roep om een democratisch bestel.
Ik denk dat democratie bij uitstek de manier is voor mensen om tot beslissingen te komen. Het is eerder de vorm die je ter discussie kunt stellen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_160991865
Zo kut, die klok een uur naar voren. Nu ben ik pas moe rond 3 uur.
pi_160991886
quote:
8s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:28 schreef Rezania het volgende:
https://www.sleepingpillsuk.com/zolpidem-ambien-10-mg.htmls
pi_160991896
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is in ieder geval mogelijk gebleken, zij het doorgaans dankzij externe mogendheden.
Ik betwijfel echter eerder of dergelijke maatregelen überhaupt enig effect gaan hebben. Wellicht op de korte termijn, maar als bepaalde antidemocratische opvattingen persisteren, dan gaat dat geen stand houden.
  maandag 28 maart 2016 @ 01:32:49 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160991898
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik heb het interview niet gezien, maar het lijkt me dat je zo'n eventuele stellingname van Rijpkema dan ook in de bredere context moet zien. In voorgaande publicaties (samen met Baudet) pleitte hij namelijk voor minder toetsingsmogelijkheden van wetten aan volkenrechtelijke bepalingen. Die toetsingsmogelijkheid vormt nu nog enige waarborg tegen anti-democratische wetten. Als je die mogelijkheid weg zou halen kan ik me voorstellen dat je eerder geneigd bent om zo'n soort ewigkeitsgarantie in de grondwet op te laten nemen, of andere maatregelen op nationaal niveau te nemen om het anti-democratische partijen moeilijk te maken.
Dat zou gek zijn. Ze pleiten voor een toetsingsverbod juist om het primaat weer bij de politiek te krijgen. Dus dat het parlement de koers van de rechtsontwikkeling bepaalt en niet ambtenaren, diplomaten en rechters. Jij stelt nu dat de waarborging van de democratie bij de rechter (of de EU commissie) zit en niet bij het parlement. Wat redelijk paradoxaal is.
--
  maandag 28 maart 2016 @ 01:34:58 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160991915
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is in ieder geval mogelijk gebleken, zij het doorgaans dankzij externe mogendheden.
Ik betwijfel echter eerder of dergelijke maatregelen überhaupt enig effect gaan hebben. Wellicht op de korte termijn, maar als bepaalde antidemocratische opvattingen persisteren, dan gaat dat geen stand houden.
Ja, het salafisme (en vrienden) verdwijnt niet als je de partij verbiedt die de stroming duidelijk maakt. Je zou zelfs kunnen stellen dat het meedoen aan het politieke proces, partijen die in hun aard niet democratisch zijn toch te dwingen democratisch(er) te worden.

Iets wat je tot op zekere hoogte bij de SGP en de SP zag gebeuren.
--
pi_160991956
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zou gek zijn. Ze pleiten voor een toetsingsverbod juist om het primaat weer bij de politiek te krijgen. Dus dat het parlement de koers van de rechtsontwikkeling bepaalt en niet ambtenaren, diplomaten en rechters. Jij stelt nu dat de waarborging van de democratie bij de rechter (of de EU commissie) zit en niet bij het parlement. Wat redelijk paradoxaal is.
Nee, ik stel dat ómdat Rijpkema de controlerende functie van de rechter (door toetsing van wetten aan volkenrechtelijke bepalingen) wil vervangen, het consistent zou zijn om ook voor die weerbare democratie te pleiten door middel van nationaalrechtelijke strafbepalingen of verboden. Juist omdat je bij allebei de rechtsvinding van niet-wetgevende machten tegengaat.

Die twee punten moet je in samenhang zien, denk ik.
pi_160991970
De hele middag en avond geklaverjast. Best vermakelijk.
pi_160991986
quote:
8s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:28 schreef Rezania het volgende:
Had je vanochtend vroeger op moeten staan. :P
pi_160991996
Kun je als student een of andere databank vinden waarin die proefschriften te vinden zijn?

Heb nu wel interesse in dat proefschrift van Rijpkema, maar geen zin om het boek aan te schaffen.
pi_160992000
Wat een naar bericht over die wielrenner in Gent-Wevelgem. ;(
pi_160992010
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:43 schreef Pokkelmans het volgende:
Kun je als student een of andere databank vinden waarin die proefschriften te vinden zijn?

Heb nu wel interesse in dat proefschrift van Rijpkema, maar geen zin om het boek aan te schaffen.
Meestal zijn ze in ieder geval op papier beschikbaar in de UB van de uni waaraan gepromoveerd is. :)
pi_160992014
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Meestal zijn ze in ieder geval op papier beschikbaar in de UB van de uni waaraan gepromoveerd is. :)
Ja ik zie dat ik hem ook kan lenen bij de bibliotheek.

Maarja, dan moet ik weer binnen een bepaalde termijn zo'n boek door. Lees dat liever wanneer het me uitkomt :P
  maandag 28 maart 2016 @ 01:50:15 #35
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160992029
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:41 schreef Kowloon het volgende:
De hele middag en avond geklaverjast. Best vermakelijk.
Nice, welke vorm?
pi_160992036
quote:
Ik doe niet aan slaappillen.
pi_160992042
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Had je vanochtend vroeger op moeten staan. :P
Thank you, captain hindsight!
pi_160992043
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:47 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja ik zie dat ik hem ook kan lenen bij de bibliotheek.

Maarja, dan moet ik weer binnen een bepaalde termijn zo'n boek door. Lees dat liever wanneer het me uitkomt :P
Dat vind ik altijd tof bij nog niet gedigitaliseerde wetenschappelijke tijdschriften. Gewoon aan de balie de gezochte edities opvragen en dan lekker achter het kopieerapparaat staan. :') Komt nog best vaak voor bij artikelen van voor 1980.

Maar een heel proefschrift kopiëren is wat teveel werk. :+
pi_160992048
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:50 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nice, welke vorm?
Geen idee. Ik ben al blij dat ik het een beetje vlot mee kan spelen nu. :')
pi_160992060
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Thank you, captain hindsight!
Ruim op tijd voor de volgende overgang naar de zomertijd.
pi_160992092
quote:
Murder of a man of peace: Muslim shopkeeper who wished his 'beloved Christian nation' a Happy Easter is stabbed 30 times by a FELLOW MUSLIM who sat laughing on his dying victim's chest

• A 32-year-old man has been arrested after murder of Asad Shah last night
• The 'peace-loving' victim was popular in his neighbourhood of Glasgow
• Hours before his death, he posted message advertising inter-faith meeting
• Police confirmed all those currently involved in investigation were Muslim
• Scottish First Minister Nicola Sturgeon joins 400 others on late night vigil

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz449Qxzpqg
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
pi_160992094
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd tof bij nog niet gedigitaliseerde wetenschappelijke tijdschriften. Gewoon aan de balie de gezochte edities opvragen en dan lekker achter het kopieerapparaat staan. :') Komt nog best vaak voor bij artikelen van voor 1980.

Maar een heel proefschrift kopiëren is wat teveel werk. :+
Parlementaire documenten van voor 1995...

Gelukkig hebben ze die dingen in de bieb dan nog geordend voor specifieke wetten.
pi_160992102
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ieslam ies vrede.
pi_160992107
Amsterdams klaverjassen, Bob.
pi_160992114
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik doe niet aan slaappillen.
Mensen die slaappillen gebruiken hebben meer seks dan mensen die dat niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 02:05:51 ]
pi_160992118
quote:
8s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Parlementaire documenten van voor 1995...

Gelukkig hebben ze die dingen in de bieb dan nog geordend voor specifieke wetten.
Ordenen is dan ook de taak van een bibliotheek hè. Een niet geordende verzameling is vrij nutteloos. :P
pi_160992125
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ordenen is dan ook de taak van een bibliotheek hè. Een niet geordende verzameling is vrij nutteloos. :P
Nouja, ik zou ook niet weten of je elke willekeurige kamervraag uit 1954 op zou kunnen vragen.

Maar je zal die maar net nodig hebben omdat je buiten de gebaande wegen bezig bent...
  maandag 28 maart 2016 @ 02:07:26 #48
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160992130
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:03 schreef Kowloon het volgende:
Amsterdams klaverjassen, Bob.
Amsterdammers zijn onbetrouwbaar. Die troeven niet in.
pi_160992132
VR wordt echt zo extreem gaaf. _O_
pi_160992136
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Mensen die slaappillen gebruiken hebben meer seks dan mensen die dat niet doen.
Homo's hebben sowieso meer seks dan iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')