abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:37:58 #187
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161071211
Als Zwolle dan ook even het dubbelspoor Deventer-Olst betaalt mogen ze van mij die Pimpel best hebben als het geen tijdsverlies oplevert :)
doei
pi_161071252
Het is vooral interessant wat het oplevert, in de huidige situatie krijg je hem er niet in in de knoop tenzij je hem gaat integreren in een bestaande serie..
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:20:49 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161072005
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen?
Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
pi_161072037
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen?
Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
Het is jouw mening ;)
pi_161072139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Deventer->Zwolle-Amsterdam niet vaak, omdat je of net achter de knoop komt, of er net voor.
Amsterdam->Hengelo wel; maar dat is niet zo raar. Tussen Hilversum en Hengelo kan je er wel een minuut of 15-20 afrijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:51:03 #192
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161072523
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
pi_161072995
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.

Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten.

Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus:
[ afbeelding ]
en die rijden vanaf morgen niet meer :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:21:26 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161073112
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Ja, in de tijd van een geplande stop van 8 minuten in Deventer en eentje van 7 minuten in Apeldoorn. Zo kan ik het ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161073120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef boriq het volgende:
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
Op Amsterdam-Amersfoort(v.v.) is het behoorlijk snel. In Amersfoort is de top eigenlijk net te lang en mag wel wat korter. De aankomsttijd is nog steeds gebaseerd op de gelijkvloerse kruising (en max 40) ipv de ongelijkvloerse kruising en met 70/80 binnen kunnen komen.

Daarna is het langzaam rijden geblazen: Je moet in Deventer achter de IC Zwolle->Roosendaal aan (op het stukje Deventer-Snipperling), maar je mag ook niet te snel rijden omdat anders in Hengelo nog een sprinter Apeldoorn->Enschede aan het halteren is. En een ander pad wordt lastig, omdat je op de goede grenstijd over de grens moet gaan.
Echter: Omdat je die grenstijd hebt, kun je Hengelo-Deventer niet 10 minuten inhalen, omdat dat het op Amersfoort-Amsterdam weer niet past...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161073235
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.

Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161073262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:29 schreef Merode32 het volgende:
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.

Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?
pi_161073306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?
Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161073356
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
pi_161073403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.

Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161073581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:37 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.

Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis.
Het is lekker dichtbij. Wellicht stond er zelfs in contract dat ze het daar moeten doen, volgens mij werken er een hoop NL'se mensen bij Talbot Aachen.
pi_161073640
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is lekker dichtbij. Wellicht stond er zelfs in contract dat ze het daar moeten doen, volgens mij werken er een hoop NL'se mensen bij Talbot Aachen.
Ongeveer 56% ja, dat zou kunnen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 14:56:31 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161073844
Beschikbare capaciteit zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161074477
Den Haag-Gouda is gestremd door een Versperring op een overweg. Dat hoor je niet vaak, dus een beetje zoeken op twitter....

Dit is de versperring...
groningenhc twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:28:41 Treinverkeer @NS_online Zoetermeer - Gouda v.v. plat door versperring op een overweg. check ns.nl https://t.co/EaK8k9SWjo reageer retweet
Een NewHolland tractor, aldus een deskundige. Schijnen vrij hard te kunnnen
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 15:30:33 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161074692
Die halen idd een behoorlijke snelheid, maar om een dergelijke kar die er achter hangt op zijn kant te leggen is wel eea nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 31 maart 2016 @ 15:30:48 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161074696
Even onze trekkerexpert erbij roepen:
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:43 schreef derLudolf het volgende:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 15:52:04 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161075168
Vlak voor die overweg ligt een bocht naar rechts, dus het kan best eens snelheid in combinatie met schuivende lading (zand) zijn geweest)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:20:00 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161075913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is jouw mening ;)
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.

Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur.
pi_161075950
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.

Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur.
Dat tricky gedoe heb je nu ook met de overstappen in Zwolle
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:28:16 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161076080
Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein.
En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen.
pi_161076345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:28 schreef ReisT het volgende:
Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein.
En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen.
Dat bedoel ik met dat het probleem gelijk blijft.

De knoop in Zwolle is vanuit Groningen/Leeuwarden nu net zo krap als dan, de overstap naar Deventer kan je missen. Vervolgens half uur wachten en een krappe overstap in Deventer.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 17:02:00 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161076774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef dennistd het volgende:
Even onze trekkerexpert erbij roepen:

[..]

Riep u mij?

NH's kunnen niet veel sneller of langzamer dan de meeste andere merken. Afhankelijk van een aantal factoren van deze minstens 40 km/u. Maar met een 50km bak en grotere banden moet 58 ook wel te halen zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 17:04:01 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161076812
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen idd een behoorlijke snelheid, maar om een dergelijke kar die er achter hangt op zijn kant te leggen is wel eea nodig.
Het enige wat ik zie is dat het een drieasser is, maar als het zwaartepunt hoog ligt, leg je die ook wel op zijn kantje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:09:27 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161076898
Morgen gaat de nieuwe franchise van First Transpennine Express in, één van de vervoerders in het noorden van Engeland. Eén van de verplichtingen is de introductie van nieuwe treinen, FTPE heeft vandaag bekend gemaakt dat er een order is geplaatst bij Hitachi voor de levering van 19 hybride stellen. Ze gaan er zo uitzien:



Dit is de vijfde bestelling van AT300-treinen, eerder werden er al dergelijke treinen besteld voor de oostkust (Virgin), het westen (GWR) en door First Hull Trains.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 17:13:54 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161076983
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:29 schreef Merode32 het volgende:
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.

Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:15:39 #216
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161077011
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet?
In het 'Mehrzweckabteil' komt een toilet en rolstoelplaatsen en extra grote treeplanken.
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:17:45 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161077043
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan Nedtrain dat niet?
Heeft NedTrain daar wel tijd voor, naast de renovatie van de VIRMs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')