Het zou wat zijn als er geen vloerbedekking in zat!quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:19 schreef J.B. het volgende:
Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Eerst instructie en statische tests, begreep ik. Mochten er problemen zijn met de remmen of de aansturing er van, dan rollen ze niet opeens Maastricht binnenquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:27 schreef Peterselieman het volgende:
Met een blokje voor de wielen zo te zien. Om wegrollen te voorkomen?
Ik moest lachenquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:30 schreef dennistd het volgende:
Ja, tuurlijk. Waar is dit knopje voor? Woesj!
Ik denk dat 'ie je er tussen neemtquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:19 schreef J.B. het volgende:
Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Ik vond dit praktisch en aantrekkelijkquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als er geen vloerbedekking in zat!
sandite installatie...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Wat een lelijke uitstulping zit er bij de NS FLIRT3's ter hoogte van de draaistellen: Grote foto
[ afbeelding ]
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Ik dacht hetzelfde als jij, dit was heel fris en licht.quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:18 schreef b2py het volgende:
Ik ga er maar van uit dat hij tapijt bedoelt, maar parket is ook vloerbedekking
Ja, nee, soort vanquote:Op woensdag 30 maart 2016 11:53 schreef derLudolf het volgende:
Via dat Twitter account
https://mobile.twitter.co(...)s/714768963436167168
Plan V gaat volgende week uit dienst? Gaat Flirt en DDM1 meteen in dienst? Of loopt het tekort nog verder op?
Ze gaan naar Lelystad Opstel, aankomst 12.13quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gaan er twee flirts over de hanzelijn vandaag? Zo ja heeft iemand een dienstregeling?
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:53 schreef derLudolf het volgende:
Via dat Twitter account
https://mobile.twitter.co(...)s/714768963436167168
Plan V gaat volgende week uit dienst? Gaat Flirt en DDM1 meteen in dienst? Of loopt het tekort nog verder op?
Tja, zou het 12 december ook niet terzijde gaan?quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:34 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden.
Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum.
Welke reserve?quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:01 schreef ReisT het volgende:
Het tekort loopt niet op maar de reserve wordt kleiner.
Heb je uiteraard een punt, maar nu de eerste Flirts zijn gearriveerd kan ik mij voorstellen dat er nog minder plek voor onderhoud/controles aan Mat'64 is en dat het daarmee echt einde verhaal is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, zou het 12 december ook niet terzijde gaan?
Het kan best dat het de laatste rit van dat stel (of die stellen) was maar waren toch ook de allerlaatste dienstvaardige stellen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:34 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden.
Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum.
Met Plan V aan de kant is er minder reservematerieel voor als er ergens een trein stuk gaat. De kans dat er treinen moeten worden ingekort of opgeheven i.v.m. een defect neemt dus toe.quote:
Ah, thanks!quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze gaan naar Lelystad Opstel, aankomst 12.13
Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand eigenlijk een idee hoe het met t bussenexpriment gaat van NS?
Was iets niet duidelijk aan wat ik zei?quote:
We gaan niet moeilijk doen over een beetje hypocrisie eah? Want dat zou k supertof vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:01 schreef derLudolf het volgende:
wie postte gister een foro van een bus dan?
Dat was ook een kutding.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:01 schreef derLudolf het volgende:
wie postte gister een foro van een bus dan?
Sexy (y)quote:
Daar ging het dus mis met de V250. Ze hadden niet genoeg tape gebruiktquote:
twitter:Port_of_Dover twitterde op woensdag 30-03-2016 om 11:22:42Sometimes even Eurostar needs to take a #DoverFerry https://t.co/zgK8dEG36j reageer retweet
Begint steeds meer op de Trainsimulator te lijken, hé?quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:37 schreef MTL het volgende:
Was de cabine van de NS FLIRT al voorbij gekomen?
[ link | afbeelding ]
Via de woordvoerder van NS
via rtvoostquote:Provincie Overijssel steunt het plan voor een onderzoek naar het verleggen van de route voor de internationale trein over het station van Zwolle. Een stop in Zwolle gaat dan mogelijk ten koste van Deventer, waar de internationale trein van en naar Berlijn nu nog halt houdt.
Zwolle aast op de trein naar Berlijn en heeft NS gevraagd om te onderzoeken of de route naar Zwolle verlegd kan worden, zo meldt de Stentor. Als Zwolle in de route kan worden opgenomen, gaat de trein vanaf Deventer via Zwolle en de Hanzelijn naar Amsterdam, met Lelystad en Almere als tussenstations.
Zwolle legt de wens op tafel om de reistijd te verkorten tussen de stedelijke centra in Overijssel, langs de Europese transportas Amsterdam-Berlijn. De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten.
De trein Berlijn-Amsterdam rijdt nu via Deventer, Apeldoorn en Amersfoort naar Amsterdam.
Whut?quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:42 schreef boriq het volgende:
Als Zwolle in de route kan worden opgenomen, gaat de trein vanaf Deventer via Zwolle en de Hanzelijn naar Amsterdam,
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.quote:
Absoluut. ikzelf vind ook wel dat de huidige route goed genoeg is, maar dat ze idd er wel wat aan kunnen doen om de snelheid omhoog te gooien door stops te schrappen en waar nodig de baanvaksnelheid te verhogen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Ga er maar vanuit dat dit bloedserieus wordt genomen in Zwolle, op het gemeente- en op het provinciehuis.quote:
Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten"
Gaat het?
"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten."quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.
Dit. Politici blinken uit in dit soort teksten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geïnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:47 schreef b2py het volgende:
[..]
"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten."
Volgens mij ben je altijd sneller via Hannover - Berlijn dan via Zwolle - Groningen
quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geïnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschedequote:Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Bij een sprinter waarbij het nu in Hengelo al rum 25% van de keren de aansluitingen niet gehaald worden vanwege datzelfde stuk enkelspoor en wachten in Wierden op iets dat voorbij moet komen. Ik kan ook wel een hele dag voltetrissen met afspraken maar als je niet een beetje speling inbouwt dan gaat het gewoon fout.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Ja daar moest ik ook een beetje van poepen inderdaad. Heel dun.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten"
Gaat het?
Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden?quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschede
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoornquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden?
De Hanze!quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar moest ik ook een beetje van poepen inderdaad. Heel dun.
Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?quote:De werkzaamheden voor de aanleg van het derde spoor in Duitsland starten op zaterdag 16 april en gaan een half jaar duren.
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
Even snel op dit moment, als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.quote:
Dat was tot 1910 ook de hoofdroutequote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Ja, dat is altijd hmmquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.
De werkzaamheden in Zevenaar zelf duren zo kortquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:
[..]
Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd hmm
Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie![]()
Het is jouw meningquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen?
Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
Deventer->Zwolle-Amsterdam niet vaak, omdat je of net achter de knoop komt, of er net voor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
en die rijden vanaf morgen niet meerquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.
Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten.
Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus:
[ afbeelding ]
Ja, in de tijd van een geplande stop van 8 minuten in Deventer en eentje van 7 minuten in Apeldoorn. Zo kan ik het ookquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Op Amsterdam-Amersfoort(v.v.) is het behoorlijk snel. In Amersfoort is de top eigenlijk net te lang en mag wel wat korter. De aankomsttijd is nog steeds gebaseerd op de gelijkvloerse kruising (en max 40) ipv de ongelijkvloerse kruising en met 70/80 binnen kunnen komen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef boriq het volgende:
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:29 schreef Merode32 het volgende:
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.
Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het nietquote:Op donderdag 31 maart 2016 14:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |