Niet mijn OP.quote:Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?
Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.
De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.
Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!
Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.
Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.
Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeën en mannen in jurken.
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Ik was het met je eens tot de laatste twee zinnen. De islam heeft juist als een van de fundamenten dat kritiek op de profeet en de Koran simpelweg niet getolereerd mag worden. Op wat voor manier dan ook. Beiden zijn namelijk perfect. En dat zie je overal terug, van de furore over cartoons tot het pushen van de lege term 'islamophobie'. Er zijn in Nederland verschillende belangenclubjes die aan het proberen zijn dat woord in de wetteksten van Nederland te krijgen. En ze zijn succesvoller dan je denkt, in Amsterdam is dat nu al een aanvinkmogelijkheid op een aangifteformulier. Maar ook op groter niveau, een grote groep landen met een regering gebaseerd op islam probeert al jaren in de VN hetzelfde. En ook daar zijn ze al verder dan we vermoeden, het lijkt er op dat de VN over niet al te lange tijd een bindende resolutie gaat uitvaardigen voor haar lidstaten die 'islamofobie' gelijkstelt aan anti-semitisme. En het ergste is dat er ook nog Westerse landen zo'n resolutie zouden steunen onder het mom van multiculturisme.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
De 'vrijheid van geloof' is in mijn ogen een beetje een wassen neus, in die zin dat die vrijheid geen le aanvullende vrijheden biedt die niet anderszins al bestaan. Vandaar ook de toevoeging 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.
Die zogenaamde vrijheid van geloof zou dan ook best kunnen worden afgeschaft: het maakt namelijk geen enkel verschil. Het is bijvoorbeeld niet zo dat het oproepen tot geweld (bijvoorbeeld) ineens wel mag als dat onder de vlag van geloof gebeurt.
Vrijheid van mening en meningsuiting zijn meer dan voldoende. En inderdaad, het censureren van meningen die ons niet bevallen is heel eng. Maar dat heeft weinig met geloof te maken.
Inderdaad, de OIC in hun 10 jarenplan uit 2005 had als doel om islamofobie strafbaar te krijgen als "moderne vorm van racisme" in niet-lidstaten, oftewel, de niet-islamitische wereld. En toen werden ineens allerlei publieke Westerse anti-islam figuren aangeklaagd, door onze eigen overheden. Het is niets anders dan op een sluikse manier de sharia invoeren. Alle kritiek op de islam strafbaar maken zodat er geen obstakels zijn op het pad naar de macht. En inderdaad zijn ze erg effectief helaas. Deze organisaties werpen zich als partner op van Westerse autoriteiten om ons van binnenuit kapot te maken. "Dialoog" en "bruggen bouwen" zijn programma's bedacht door deze "geweldloze" voorhoede van de hieropvolgende jihadistische beweging.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik was het met je eens tot de laatste twee zinnen. De islam heeft juist als een van de fundamenten dat kritiek op de profeet en de Koran simpelweg niet getolereerd mag worden. Op wat voor manier dan ook. Beiden zijn namelijk perfect. En dat zie je overal terug, van de furore over cartoons tot het pushen van de lege term 'islamophobie'. Er zijn in Nederland verschillende belangenclubjes die aan het proberen zijn dat woord in de wetteksten van Nederland te krijgen. En ze zijn succesvoller dan je denkt, in Amsterdam is dat nu al een aanvinkmogelijkheid op een aangifteformulier. Maar ook op groter niveau, een grote groep landen met een regering gebaseerd op islam probeert al jaren in de VN hetzelfde. En ook daar zijn ze al verder dan we vermoeden, het lijkt er op dat de VN over niet al te lange tijd een bindende resolutie gaat uitvaardigen voor haar lidstaten die 'islamofobie' gelijkstelt aan anti-semitisme. En het ergste is dat er ook nog Westerse landen zo'n resolutie zouden steunen onder het mom van multiculturisme.
Dus nee, censuur heeft juist alles met geloof te maken.
Doe maar het staat toch vol met onzin.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
Gaat er nog iemand over het topic zelf schrijven? Anders kan dit tweede deel wel dicht.
Denk dat je m beter kunt sluiten. Jammer want ik vind het wel intressant.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
Gaat er nog iemand over het topic zelf schrijven? Anders kan dit tweede deel wel dicht.
Hoe nu verder met de islam na Parijs en Brussel?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
Niet nodig, gewoon de onzin verwijderen en de discussie laten staan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
In dit specifieke voorbeeld betreft het een geloof. Maar heeft dit nou per se iets met geloof te maken? Ik denk het niet: je ziet dat in alle totalitaire regimes. Dat is de reden dat ik zeg dat dit niet per se over geloof gaat. (En zeker onze wetgeving daaromtrent niet.)quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik was het met je eens tot de laatste twee zinnen. De islam heeft juist als een van de fundamenten dat kritiek op de profeet en de Koran simpelweg niet getolereerd mag worden. Op wat voor manier dan ook. Beiden zijn namelijk perfect. En dat zie je overal terug, van de furore over cartoons tot het pushen van de lege term 'islamophobie'. Er zijn in Nederland verschillende belangenclubjes die aan het proberen zijn dat woord in de wetteksten van Nederland te krijgen. En ze zijn succesvoller dan je denkt, in Amsterdam is dat nu al een aanvinkmogelijkheid op een aangifteformulier. Maar ook op groter niveau, een grote groep landen met een regering gebaseerd op islam probeert al jaren in de VN hetzelfde. En ook daar zijn ze al verder dan we vermoeden, het lijkt er op dat de VN over niet al te lange tijd een bindende resolutie gaat uitvaardigen voor haar lidstaten die 'islamofobie' gelijkstelt aan anti-semitisme. En het ergste is dat er ook nog Westerse landen zo'n resolutie zouden steunen onder het mom van multiculturisme.
Dus nee, censuur heeft juist alles met geloof te maken.
Pak extremisten op, en verban extreme elementen, teksten, boeken en figuren die (veelal) hun oorsprong uit Saudi-Arabië halen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef Perrin het volgende:
Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Dit gaat inderdaad zo langzaamaan meer over de Islam dan over aanslagen. Natuurlijk onvermijdbaar in een topic als deze.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
Ik persoonlijk, helemaal niks.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Firuze het volgende:
[..]
Wat willen jullie als niet-Moslims van 'ons'? Oprechte vraag... Ik wil gewoon mijn leven kunnen leiden, zonder geweld, zonder nakijken, gewoon veilig en met iedereen. En zo ook ieder ander waar ik mee in aanraking kom, of je nou Christen, Boeddhist, Moslim, niets, Atheïst of vul dan ook maar in ben. Ik ben geen politiek persoon, of geleerde. Wat kan ik doen??
En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof. In de Keizer, de Fuhrer, de kalief, de tsar etcetera. Of in dit geval Allah, Mohammed en de imam.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
In dit specifieke voorbeeld betreft het een geloof. Maar heeft dit nou per se iets met geloof te maken? Ik denk het niet: je ziet dat in alle totalitaire regimes. Dat is de reden dat ik zeg dat dit niet per se over geloof gaat.
Nee hoor, er zijn er zat die niets met geloof te maken hebben. Stalinisme, het huidige regime in NK, etc.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof.
Lees de titel van de topic eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit gaat inderdaad zo langzaamaan meer over de Islam dan over aanslagen. Natuurlijk onvermijdbaar in een topic als deze.
Waarom vond je het nodig om te vermelden dat je sjiitische moslim bent?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Firuze het volgende:
[..]
Pak extremisten op, en verban extreme elementen, teksten, boeken en figuren die (veelal) hun oorsprong uit Saudi-Arabië halen.
Loop binnen naar een bepaalde Moskee in Den Haag, en je ziet precies bovenstaand filmpje als je door de mooie verhaaltjes heen prikt. Zie welke 'gastheren' worden uitgenodigd, met welk geld en wat voor boeken zij schrijven.
Ik zal altijd afstand nemen van geweld, ook al vind ik dat ik GEEN gelijkenissen vertoon heb met die rare figuren, zeker niet als Sjiiet.
Wat willen jullie als niet-Moslims van 'ons'? Oprechte vraag... Ik wil gewoon mijn leven kunnen leiden, zonder geweld, zonder nakijken, gewoon veilig en met iedereen. En zo ook ieder ander waar ik mee in aanraking kom, of je nou Christen, Boeddhist, Moslim, niets, Atheïst of vul dan ook maar in ben. Ik ben geen politiek persoon, of geleerde. Wat kan ik doen??
Je snapt wel wat ideologie is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof. In de Keizer, de Fuhrer, de kalief, de tsar etcetera. Of in dit geval Allah, Mohammed en de imam.
Wees een klokkenluider. Heb ook begrip voor het nakijken. Als Nederlanders in Marokko aanslagen plegen en gigantisch oververtegenwoordigd zijn in de misdaad, zou ik vol met begrip zijn voor Marokkanen die willen dat de grenzen dichtgaan voor Nederlanders. Op een gegeven moment MOETEN maatregelen zich richten op de gehele groep, omdat er geen andere mogelijkheid is het probleem in te dammen. Dus overlopen van begrip.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Firuze het volgende:
[..]
Pak extremisten op, en verban extreme elementen, teksten, boeken en figuren die (veelal) hun oorsprong uit Saudi-Arabië halen.
Loop binnen naar een bepaalde Moskee in Den Haag, en je ziet precies bovenstaand filmpje als je door de mooie verhaaltjes heen prikt. Zie welke 'gastheren' worden uitgenodigd, met welk geld en wat voor boeken zij schrijven.
Ik zal altijd afstand nemen van geweld, ook al vind ik dat ik GEEN gelijkenissen vertoon heb met die rare figuren, zeker niet als Sjiiet.
Moet jij weten, over creatief boekhouden gesproken. Maar het maakt ook niet uit, je hebt nog steeds geen enkel inhoudelijk punt als je jouw gevolgtrekking volgt. Wat wil je nou zeggen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn er zat die niets met geloof te maken hebben. Stalinisme, het huidige regime in NK, etc.
Nu zou je die met enige creativiteit ook als geloof kunnen uitleggen natuurlijk... maar ik reken ze daar niet onder.
Ben je aan de drugs?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:37 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Wees een klokkenluider. Heb ook begrip voor het nakijken. Als Nederlanders in Marokko aanslagen plegen en gigantisch oververtegenwoordigd zijn in de misdaad, zou ik vol met begrip zijn voor Marokkanen die willen dat de grenzen dichtgaan voor Nederlanders. Op een gegeven moment MOETEN maatregelen zich richten op de gehele groep, omdat er geen andere mogelijkheid is het probleem in te dammen. Dus overlopen van begrip.
Mja, die mensen die schreeuwen dat de Islam verboden moet worden, de leer gecensureerd moet worden, meer afsluisteren, draconische maatregelen, etc. zijn eveneens een gevaar voor onze vrijheid van meningsuiting en vrijheid in het algemeen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet jij weten, over creatief boekhouden gesproken. Maar het maakt ook niet uit, je hebt nog steeds geen enkel inhoudelijk punt als je jouw gevolgtrekking volgt. Wat wil je nou zeggen?
Bovendien gaat dit topic over de islam zoals je zelf ook al aangeeft. En de ideologie van de islam vormt absoluut een gevaar voor de vrijheid van expressie en meningsuiting. En dat is puur en alleen gebaseerd op geloof.
Meedoen met de discussie. En niet constant in de slachtofferrol stappen. Negeer mensen die vragen om verantwoording en ga in op inhoudelijke punten. Laat het feit dat je zelf moslim bent achterwege, dat is niet relevant.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Firuze het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |