Ik denk het laatste.quote:Op maandag 4 april 2016 13:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Kijk daar heb je dus het grote probleem. JG's eigen interpretatie. Was de vorige niet goed? Stond het JG niet aan? Is het Christendom een fail en komt JG dat even rechtzetten? Of bouwen ze verder op een bestaande fail?
Als het allemaal zo simpel was, dan zou er maar een christelijke stroming zijn. Jouw stroming gaat ervan uit dat zij het fout hebben, hun stroming daarentegen gaat ervan uit dat de jouwe vals is. Dan krijg je cirkel redenaties.quote:Op maandag 4 april 2016 14:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
http://www.avjg.info/artikelen/de-nieuwe-wereld-vertaling.aspx
Kwam net deze website tegen, staan goede uitleggingen op geloof ik aangaande de JG's en waarom het niet zou kloppen wat zij verkondigen.
Zij verkondigen dus eigenlijk hun eigen goede boodschap, niet de Goede boodschap zoals Jezus en de apostelen dat deden.
Jezus en de apostelen hadden helemaal geen goede boodschap. Hebben nooit een religie gesticht, maar was het werk van veel later, zelfs na de Markus evangelist. Zoals ik al meermaals geschreven heb, zijn alle christelijke stromingen in hetzelfde bedje ziek.quote:Op maandag 4 april 2016 14:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
Zij verkondigen dus eigenlijk hun eigen goede boodschap, niet de Goede boodschap zoals Jezus en de apostelen dat deden.
Mack met een hoofdletter graag ! Hij heeft zeer sterke argumenten hoor. Die meneer heeft hierover langer gestudeerd dan jij oud bent. En hij staat met zijn mening (onder wetenschappers natuurlijk ) verre van alleen.quote:Op maandag 4 april 2016 16:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
en waarom zou meneer mack volgens jou gelijk hebben?
Die "christelijke gemeente" bestond al een tijdje hoor. Men noemde die gemeente toen de nazarenen.quote:Ze hebben ook geen religie gesticht maar de eerste christelijke gemeente.
O, maar dat is nieuw voor me. Het Christendom is geen religie. Moet ik opschrijven.quote:is wat anders dan religie.
De gemeente der nazarenen, de gemeente van de ijveraars, de gemeente van de essenen en zo heb je nog een rits van die " gemeenten ".quote:In de bijbel spreekt men ook niet over religie maar "gemeente" zijn
Jij gelooft dat God een zoon heeft, maar ga eerst eens verdiepen in wat joden "zoon van God" noemden. Gewoon een mens, die goed leefde volgens de wetten van hun God. Niks meer en niks minder.quote:Op maandag 4 april 2016 11:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Daarin hebben ze GEEN gelijk.
God heeft wel een zoon ook voor de duizendste keer.
En alle andere religies ? Je concentreert je nu alleen op die van Abraham, terwijl er miljoenen zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 11:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat alles wat in de koran staat een leugen is, maar ik denk dat de kern van de koran gewoon niet klopt en dat is net het geen dat zij sowieso ontkennen.
De torah van de Joden daarin tegen kan ook geen leugen zijn aangezien die ook verwerkt is in de bijbel (O.T.)
Heb volgens mij ook nergens beweerd dat alle andere religeuze boeken totale onzin zijn.
Maar volgens de koran zou Ismaël in eerste instantie geofferd dient te worden, maar in 1 van de delen van de dode zeerollen word beschreven dat abraham zijn zoo'n Izaäk moest offeren.
En vooral niet te vergeten 1 van de grootste leugens van koran wat volgens mij ook op de al aqsa moskee in jeruzalem prijkt en dat is dat God geen zoon zou hebben.
Je moet je denk ik eerst laten "ontdopen".quote:Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Fixed.
Trouwens: als je al gedoopt bent in een andere kerk, telt dat ook? Ik ben als baby gedoopt in de Chr Geref kerk.
Nee hoor, binnen de kerken is er een onderling erkend doopsel, alleen de wederdopers (baptisten) denken er anders over.quote:Op maandag 4 april 2016 18:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je moet je denk ik eerst laten "ontdopen".
Ok, op die manier. Ik denk niet dat je die vertaling van het woord "alma" zomaar als verkeerd kunt opvatten; het is in elk geval niet de meest voor de hand liggende vertaling. Vertalen is niet zo zwart-wit, en het is iha lastig om te achterhalen wat de "oorspronkelijke" betekenis was die de auteur in gedachten had.quote:Op maandag 4 april 2016 09:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Neen dat is niet zo. De evangelisten hebben gebruik gemaakt van de Septuagint. Een van de aanwijzingen zijn de verkeerd vertaalde Hebreeuwse en Aramese woorden/begrippen. Maagd/jong meisje is er één van.
The Septuagint translation of the Hebrew Scriptures, which was completed in the late 2nd century BCE, translated almah into Greek as παρθένος (parthenos), which generally means "virgin". For example, the Hebrew word "betulah" for "virgin" is translated as "parthenon" in Exodus 22:16 in the Septuagint But also, the Septuagint also describes Dinah as a parthenos even after she has been raped and hence technically no longer a virgin.quote:Op maandag 4 april 2016 20:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok, op die manier. Ik denk niet dat je die vertaling van het woord "alma" zomaar als verkeerd kunt opvatten; het is in elk geval niet de meest voor de hand liggende vertaling. Vertalen is niet zo zwart-wit, en het is iha lastig om te achterhalen wat de "oorspronkelijke" betekenis was die de auteur in gedachten had.
Als je je kunt uitschrijven uit je vorige kerk moet je dat doen voordat je als JG gedoopt wordt. Zo kun je je uitschrijven uit de Katholieke kerkquote:Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Trouwens: als je al gedoopt bent in een andere kerk, telt dat ook? Ik ben als baby gedoopt in de Chr Geref kerk.
Ik speel weer even advocaat van de duivel.. maar waarom wordt de naam Jehovah uit de meeste vertalingen gelaten terwijl god die zelf heeft laten optekenen? Blijkbaar vond hij zelf die naam niet te heilig?quote:Op maandag 4 april 2016 15:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
punt is dat ze op die website grieks, aramese etc grondteksten aanhalen die gewoon duidelijk een ander beeld geven dan dat er in de nieuwe wereld vertaling staat.
en ook zaken die de jehova's ooit zelf hebben bedacht of aangepast het begin van de 20e eeuw.
en ook bewering gedaan hebben die gewoon onjuist zijn, zoals dat de jehova's God's organisatie zou zijn.
volgens mij laat God zich niet op zo'n manier organiseren en zeker niet als je woorden gaat lopen aanpassen op zo'n manier dat de hele strekking van de tekst niet meer klopt, of dat de tekst logischer wijs gewoon niet klopt.
Dus de JG zijn ook wederdopers?quote:Op maandag 4 april 2016 21:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je je kunt uitschrijven uit je vorige kerk moet je dat doen voordat je als JG gedoopt wordt. Zo kun je je uitschrijven uit de Katholieke kerk
Yepquote:Op maandag 4 april 2016 21:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus de JG zijn ook wederdopers?
Ja ik ben uitgeschreven.quote:Op maandag 4 april 2016 21:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je je kunt uitschrijven uit je vorige kerk moet je dat doen voordat je als JG gedoopt wordt. Zo kun je je uitschrijven uit de Katholieke kerk
Ik ben nog steeds gedoopt. Daar verandert niets aan. Alleen geen belijdend lid meer.quote:Op maandag 4 april 2016 22:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dan staat niets je meer in de weg om als JG gedoopt te worden 😉
Hier wordt bij de andere christelijke kerken de oude Joodse traditie gevolgd, die spreken in de liturgie Adonai (Heer) waar JHWH staat. De statenvertaling vertaalde voor JHWH "De Heere", de katholieken, schrijven Jahweh, maar gebruiken "de Heer" in de liturgie. (Ik was zelf ooit lector in de RK kerk)quote:Op maandag 4 april 2016 21:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik speel weer even advocaat van de duivel.. maar waarom wordt de naam Jehovah uit de meeste vertalingen gelaten terwijl god die zelf heeft laten optekenen? Blijkbaar vond hij zelf die naam niet te heilig?
Ja dat weet ik.. Maar als een almachtig alwetend wezen zijn naam honderden keren laat optekenen wie zijn dan die Joden om het er weer uit te halen / aan te passen?quote:Op maandag 4 april 2016 22:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Hier wordt bij de andere christelijke kerken de oude Joodse traditie gevolgd, die spreken in de liturgie Adonai (Heer) waar JHWH staat. De statenvertaling vertaalde voor JHWH "De Heere", de katholieken, schrijven Jahweh, maar gebruiken "de Heer" in de liturgie. (Ik was zelf ooit lector in de RK kerk)
De uitspraak van JHWH is trouwens Jahweh, en niet Jehova, Jehova is JHWH met de klinkers van Adonai.
Luie mensenquote:Op maandag 4 april 2016 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja dat weet ik.. Maar als een almachtig alwetend wezen zijn naam honderden keren laat optekenen wie zijn dan die Joden om het er weer uit te halen / aan te passen?
Dat is niet zo. Joods religieuze geschriften die versleten zijn worden begraven zoals een lijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:40 schreef Kassamiep het volgende:
Luie mensenSommige Joden geloven dat het een zonde is om een geschrift waar de naam Gods instaat te vernietigen of te laten vergaan. Als je er voor zorgt dat die zo min mogelijk wordt opgeschreven heb je dus ook een stuk minder geschriften om te onderhouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |