Niet echt inderdaad, maar er valt op genoeg terreinen winst te behalen. Molenbeek en de banlieus zijn jarenlang genegeerd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Molenbeek, de banlieus van Parijs, of de vluchtelingenstroom uit het Midden-Oosten dan gaat het niet de goede kant op.
Nee.. niet aan de orde neequote:
jaaaa!! goed idee maat! dan is de aarde eindelijk van ons. geen geweld, meer vrede op aarde.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geef moslims de ruimte, nemen wij de aarde
Maar ik ben het dus niet met je eens. Want beide volgers zijn fan van geweld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Waar ik me aan erger zijn mensen die na zo'n aanslag zeggen van, ja en de Katholieke Kerk dan blabla. De Katholieke Kerk was tijdens de Middeleeuwen en later natuurlijk een gewelddadig instituut dat zal niemand ontkennen. Veel volgelingen waren/zijn ook gewoon nog steeds radicalen die niet per se vies zijn van geweld.
Maar mijns inziens is de stelling dat de Islam in de kern gewelddadiger is dan het Christendom zeer goed te verdedigen, o.a. dus door Jezus en Mohammed te vergelijken.
Jahoor, soms wel en bad en brood en rudimentaire gezondheidszorg, en onderwijs voor kinderen.quote:
Ja nee, dat raakt ons wel heel erg hequote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laten we stoppen met het importeren van olie dan!
Ik reageer op wat jij zegt en dat is jouw logica.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je slaat volledig de plank mis.
Er wordt hier door verschillende users gezegd dat we moeten de-islamiseren/moslims maar moeten deporteren. Op wat voor manier is dat anders dan het deporteren van Joden (laten we de genocide maar even weglaten) tijdens WOII?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.. niet aan de orde nee. Waar heb je de afgelopen maanden geleefd? Op je zolderkamer? Volg je de actualiteiten wel?
Je moet het dan ook wat breder zien.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Veiligste periode ooit? Volgens mij was de periode 1995-1999 veiliger dan de periode 2001-2005 of de periode 2013-2017.
Onzin dus wat je uitkraamt.
Wie is "ons"? Het superieure blanke ras?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef matthias24 het volgende:
[..]
jaaaa!! goed idee maat! dan is de aarde eindelijk van ons. geen geweld, meer vrede op aarde.
Twee enorme verschillen (goed lezen!)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je slaat volledig de plank mis.
Er wordt hier door verschillende users gezegd dat we moeten de-islamiseren/moslims maar moeten deporteren. Op wat voor manier is dat anders dan het deporteren van Joden (laten we de genocide maar even weglaten) tijdens WOII?
Nope. We hebben net krap 1 miljoen moslims in Nederland wonen. En die zijn niet het afgelopen jaar binnengewandeld.quote:
Het is echt zo. Die versterking van de grens via Frontex is een van de grootste politieke leugens van vorig jaar.quote:
Dan zijn we simpelweg terug bij de toename van het domme volk afremmen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die worden geronseld bij het bestaande domme volk. Aan dom volk geen gebrek in elk geval.
Ja maar, ja maar, ja maar, het doel heiligt de middelen! Weer terug naar de stoomtrein. Die goede oude tijdquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja nee, dat raakt ons wel heel erg he
Sterktequote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef Stimorol- het volgende:
Ik weet meteen weer waarom ik nooit nws check.
Tijd voor iets anders.
Onderdak is een ander verhaal dan een uitkering.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, soms wel en bad en brood en rudimentaire gezondheidszorg, en onderwijs voor kinderen.
Criminaliteit neemt af, terrorisme / jihadisme en sympathisanten gestaag toe de laatste jaren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Veiligste periode ooit? Volgens mij was de periode 1995-1999 veiliger dan de periode 2001-2005 of de periode 2013-2017.
Onzin dus wat je uitkraamt.
Bron?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
Molenbeek en de banlieus zijn jarenlang genegeerd.
tijd voor iets nieuws.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef Stimorol- het volgende:
Ik weet meteen weer waarom ik nooit nws check.
Tijd voor iets anders.
Pomp dan geld in het onderwijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zijn we simpelweg terug bij de toename van het domme volk afremmen.
Thanks, maar ik kom dit soort mensen nooit tegen in real life, godzijdank want wat zou het vermoeiend zijn om dit soort discussies dan te voeren.quote:
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet het dan ook wat breder zien.
Het boek 'De kunst van het vreedzaam vechten' is een aanrader.
Dat weet ik. Mijn voorstel bevatte natuurlijk ook dat ze voor andere doeleinde (afschrikken) gebruikt zouden worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is echt zo. Die versterking van de grens via Frontex is een van de grootste politieke leugens van vorig jaar.
Zeer kortstondig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.. niet aan de orde nee. Waar heb je de afgelopen maanden geleefd? Op je zolderkamer? Volg je de actualiteiten wel?
Dat is het nadeel van internet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Thanks, maar ik kom dit soort mensen nooit tegen in real life, godzijdank want wat zou het vermoeiend zijn om dit soort discussies dan te voeren.
3 kosovaren, opgepakt ergens tussen München en Salzburg, volgens Bild...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:41 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:39:18Duitse politie pakt op snelweg 3 verdachten uit Brussel op met mogelijke band met een terreurnetwerk, melden Duitse media. reageer retweet
Hans Teeuwen durft al jaren z'n bek niet meer open te trekken (over de islam, moslims, mohammed) dankzij de aanwezigheid van moslims in dit land.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
Hans Teeuwen gaat veel materiaal bij elkaar sprokkelen.
Alsof Moslims de enige zijn die geweld gebruiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef matthias24 het volgende:
[..]
jaaaa!! goed idee maat! dan is de aarde eindelijk van ons. geen geweld, meer vrede op aarde.
Ah, nu realiseert hij zich dat het stom was wat hij gezegd had en nu brengt hij het totaal anders. Zo rollen we verder natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. We hebben net krap 1 miljoen moslims in Nederland wonen. En die zijn niet het afgelopen jaar binnengewandeld.
Whatever.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onderdak is een ander verhaal dan een uitkering.
Is de criminaliteit nu lager dan in 1995? Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Charleville het volgende:
[..]
Criminaliteit neemt af, terrorisme / jihadisme en sympathisanten gestaag toe de laatste jaren.
Maar van terreur heb je niet dagelijks last in NL van criminaliteit wel
Wat begrijp je niet aan 'in de kern'? Dat beide volgers geweld hebben gebruikt/gebruiken doet niets af aan mijn eerdere stelling. Omdat er ook gewelddadige Boeddhisten zijn wil dat nog niet zeggen dat Boeddhisme 'in de kern' in alle opzichten geen vredelievend geloof kan worden genoemd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar ik ben het dus niet met je eens. Want beide volgers zijn fan van geweld.
Let's agree to disagree, want dit wordt het niet.
Als dat het geval zou zijn, dan sprak je nu ..eh, dan liep je wijffie met een kopvod op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alsof Moslims de enige zijn die geweld gebruiken.
Ik vind dat een vals dilemma.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.
waar staat dat ?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
3 kosovaren, opgepakt ergens tussen München en Salzburg, volgens Bild...
Jarenlang genegeerd idd, om ze uit de samenleving te verwijderen en terug te trappen uit de hel waar ze horen.quote:
Terreur is het meest vergaande gevolg van jihadisme. Als dat er eenmaal is, is daar weinig tegen te doen behalve het beheersbaar houden (aldus de inmiddels overleden arabist Hans Jansen). Maar ik ondervind wel last van mildere vormen: In een gemiddelde Nederlandse stad is het straatbeeld niet meer herkenbaar als zijnde Nederlands. En dat is al erg genoeg. Maar het is ernstiger: Het is de voorbode van ernstiger.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Charleville het volgende:
[..]
Criminaliteit neemt af, terrorisme / jihadisme en sympathisanten gestaag toe de laatste jaren.
Maar van terreur heb je niet dagelijks last in NL van criminaliteit wel
Ik hoop dat-ie weer terugkomt, we zitten nu ook al te gieren van het lachen over moppen die hij zou kunnen gebruiken. Ik zou ook echt tot het naadje gaan nu hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hans Teeuwen durft al jaren z'n bek niet meer open te trekken (over de islam, moslims, mohammed) dankzij de aanwezigheid van moslims in dit land.
(En ja, dat heeft hij zelf aangegeven in Zomergasten).
*Niet een vredelievendquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'in de kern'? Dat beide volgers geweld hebben gebruikt/gebruiken doet niets af aan mijn eerdere stelling. Omdat er ook gewelddadige Boeddhisten zijn wil dat nog niet zeggen dat Boeddhisme 'in de kern' in alle opzichten een vredelievend geloof kan worden genoemd.
Gaat op de korte tot middellange termijn niet helpen.quote:
Jep ik schreef per ongeluk een i.p.v. geen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
*Niet een vredelievend
bedoel je neem ik aan?
Je werpt wel drempels op. Een jihadhist uit Molenbeek kan nu zo Nederland binnen wandelen. Met grenscontroles haal je niet 100% weg naar werp je wel een drempel op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat een vals dilemma.
Ik denk namelijk niet dat grenscontroles mensen die kwaad in de zin hebben, tegen kunnen houden. Waar een wil is, is een weg. Als jij snode plannen hebt, dan laat je die echt niet dwarsbomen door wat controles bij drukke grensovergangen.
Ik geloof niet in magische oplossingen.
GIA, jaren 90. Terroristische aanslag in Parijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is de criminaliteit nu lager dan in 1995? Lijkt me stug.
Tevens hadden we in 1995 geen last van jihadhisme; nu wel.
Hey, ik ben moslima en draag geen hoofddoek.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan sprak je nu ..eh, dan liep je wijffie met een kopvod op.
Nee, toen kon je slachtoffer worden van de IRA of ETA. En kort daarvoor was het de RAF.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is de criminaliteit nu lager dan in 1995? Lijkt me stug.
Tevens hadden we in 1995 geen last van jihadhisme; nu wel.
Dat klopt. Grenscontroles zijn ook niet zozeer daarvoor bedoeld (veel daders hebben gewoon papieren), maar vooral voor illegale immigratie. Die enorme hoeveelheid moslims in Europa zijn er namelijk niet spontaan gekomen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat een vals dilemma.
Ik denk namelijk niet dat grenscontroles mensen die kwaad in de zin hebben, tegen kunnen houden. Waar een wil is, is een weg. Als jij snode plannen hebt, dan laat je die echt niet dwarsbomen door wat controles bij drukke grensovergangen.
Ik geloof niet in magische oplossingen.
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwensquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hey, ik ben moslima en draag geen hoofddoek.
Je punt was?
Prima!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Zo'n derdewereldland waren we toen nou ook weer niet.
Potentieel een paar miljard euro over de balk gooien voor tien terrorismeslachtoffers minder over pakweg periode van vijf jaar. Over dit soort getallen gaan we praten he? Ik vind het vrij zonde. Als we dan toch zo begaan zijn met mensenlevens zijn er op andere gebieden gemakkelijker winsten te behalen (gevaarlijke verkeerssituaties veiliger maken) met het verlengen van mensenlevens. Dit klinkt allemaal heel klinisch, dat snap ik ook wel, maar uiteindelijk moeten dit soort analyses wel gemaakt worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Zo'n derdewereldland waren we toen nou ook weer niet.
Eentje dus. Thans in de jaren '10 bijna 200 doden als gevolg van moslimterrorisme. En we hebben nog 5 jaar in dit decennium te gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
GIA, jaren 90. Terroristische aanslag in Parijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |