abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160868476
Al die 'uitleg' over de Islam zit niemand op te wachten. Je moet dat radicale tuig vernietigen met wortel en tak uitroeien. Het verdedigen van dit soort daden op wat voor manier dan ook, maakt het alleen maar erger. Net als met Charlie Hebdo toen (ja het waren wel tekenaars), schandalig gewoon.

De Islam-lobby heeft het nu voor het zeggen in de vorm van naieve linkse partijen en belangenverenigingen.
pi_160868497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:11 schreef fixatoman het volgende:

[..]

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen nee. Maar wat ik tekenend vind is dat binnen de Islam de kernpersoon, de stichter van de religie, een voorbeeld voor alle moslims (hoeveel jongens worden wel niet naar hem vernoemd), een krijgsheer was. Terwijl het Christendom in de kern vredelievend begonnen is, en dat de eerste paar honderd jaar ook was. Naarmate de Katholieke Kerk meer macht kreeg is het daar helemaal misgegaan natuurlijk, maar de Islam is vanaf het begin al met het zwaard verspreid.

Aangezien alle religieuze teksten terugslaan op het ontstaan van de religie denk ik dat dit fundamentele verschil ook vandaag de dag nog doorwerkt.
Heb jij de bijbel wel eens gelezen? Heel apart dat jij het christendom als vredelievend benoemt. Ik begrijp niet waarom je een verschil duidelijk probeert te maken in de islam,het christendom en jodendom. Vind dat enigszins hypocriet.

Prima als jij het geloof agressief etc vindt, maar doe dan niet zo. Het verschil is hoe men zich wil profileren. Maar je hoeft mij niet wijs te maken dat het christendom o zo lief is. Ook niet in beginsel.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:15:32 #203
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_160868513
Hier alles nog eens op een rij via een tijdslijn:

http://www.hln.be/redactie/aanslagen-brussel/tijdslijn.html
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:15:33 #204
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_160868515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:14 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Serieus? Nooit geweten namelijk. Maar dan nog kun je als persoon, ongeacht etniciteit afstand doen van je religie toch?
Ja, maar een jood blijft een jood. Een afro-amerikaan kan ook geen afstand doen van het feit dat hij afro-amerikaans is toch?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_160868525
quote:
Maastrichts gezin vreest voor leven kinderen na aanslagen

De Maastrichtse familie Pinczowski zit in onzekerheid over het lot van hun kinderen na de aanslagen in Brussel.
Zoon Alexander en dochter Sascha vertrokken dinsdagochtend naar het vliegveld in Zaventem om te vliegen naar Amerika. Om 7:59 uur belden de kinderen nog met het thuisfront om te melden dat ze goed waren aangekomen op het vliegveld. Tijdens dat telefoontje hoorde de familie een ontploffing en glasgerinkel. Vervolgens werd de verbinding verbroken.
Onbereikbaar
Sinsdien zijn de kinderen onbereikbaar voor de familie. De moeder van het gezin zoekt nu via Facebook contact met mensen die nog iets van haar kinderen hebben vernomen. De familie is dinsdagmiddag naar Brussel gereisd, om de zoektocht daar voort te zetten. Volgens de vader zijn de autoriteiten volop bezig met het onderzoek, zo zegt hij tegen L1.
Informatie
De twintigers Alexander en Sascha wonen in de Verenigde Staten en waren op weg naar New York. Hun vader is een geboren en getogen Maastrichtenaar, die enige tijd als directeur werkte bij Chateau Sint Gerlach. Op dit moment is Pinczowski als docent verbonden aan de Hoge Hotelschool in Maastricht. Mensen die meer informatie hebben over de kinderen kunnen zich wenden tot de politie.

http://www.1limburg.nl/ma(...)agen?context=default

dinsdag 22 maart 2016 @ 20:16:01 #206
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160868533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hitler was qua samenwerkingsverbanden een pragmaticus. Als een samenwerking nuttig was, of als ze dezelfde vijanden hadden, kon hij er prima (tijdelijk) mee samenwerken.

De nazi's keken best wel neer op gelovigen (christenen en moslims).
Hitler had opzich wel respect voor de moslims qua gebruiken . Maar inderdaad vooral vanwege hun gezamelijke vijand . Had op den duur wel als die oorlog gewonnen had ook de Arabische wereld laten zuiveren
RED ONS HENNIEGOD
pi_160868534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:10 schreef Studiotje het volgende:
michellejonker twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:09:23 Er loopt iemand met een IS vlag te zwaaien op #Amersfoort Cs vertelt de conducteur me reageer retweet
The Passion vlaggen lijken dit jaar op die van IS? :o
JorisPeters2 twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:14:19 Ontruiming station Amersfoort gaat om een verdacht pakketje. Verhaal over persoon met IS-vlag is uit de lucht gegrepen #Amersfoort reageer retweet
pi_160868558
Nogmaals, alleen als je denkt dat je iets te winnen hebt met een zelfmoordaanslag ga je zoiets uitvoeren. En religie is het enige wat je daadwerkelijk iets kan geven na de dood, zo moeilijk is het niet. Dus hoe mensen dit nog niet als onderdeel van religie zien, snap ik geen sikkepit van.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:16:41 #209
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160868561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Heb jij de bijbel wel eens gelezen? Heel apart dat jij het christendom als vredelievend benoemt. Ik begrijp niet waarom je een verschil duidelijk probeert te maken in de islam,het christendom en jodendom. Vind dat enigszins hypocriet.

Prima als jij het geloof agressief etc vindt, maar doe dan niet zo. Het verschil is hoe men zich wil profileren. Maar je hoeft mij niet wijs te maken dat het christendom o zo lief is. Ook niet in beginsel.
Daarom probeer ik zelf meteen alle grote religies te betrekken wanneer ik me er tegen uitspreek. Ik ben opgegroeid op de Veluwe en de zwarte-kousen-protestanten daar zijn bepaald niet progressiever dan de gemiddelde moslim.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:16:45 #210
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_160868565
quote:

[..]

In de koran en haddith wordt wel wat meer met geweld geschreven over ongelovigen en anders-gelovigen dan de bijbel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_160868569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:10 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Echt hé, en wij maar wapens leveren en Olie kopen van dat kut land. Hoe achterlijk zijn wij wel niet?
Ik ben alleen bang dat als niemand meer olie van ze koopt of er een alternatief wordt gevonden ervoor, en ze dus geen inkomsten meer hebben, ze 100 x zo erg gaan worden.
pi_160868581
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bedoelt moslims die afstand doen van deze aanslagen?
Of zoals altijd acties die ontaarden in zwaaien met IS-vlaggen en het doen van de Hitler-groet.
Nou meer van politie acties.
  Forum Admin dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:44 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160868591
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Hitler had opzich wel respect voor de moslims qua gebruiken . Maar inderdaad vooral vanwege hun gezamelijke vijand . Had op den duur wel als die oorlog gewonnen had ook de Arabische wereld laten zuiveren
Jep. Was niet meer dan vijand van mijn vijand. Het derde rijk had al een groot deel van Noord Afrika en wilde doordouwen naar het midden oosten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160868592
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

In de koran en haddith wordt wel wat meer met geweld geschreven over ongelovigen en anders-gelovigen dan de bijbel.
Ik accepteer haddiths sws niet, dus daar wil ik mij niet over uitspreken.

Prima, Koran heeft "meer" versjes over geweld en de "Bijbel" minder, maakt dat het dan beter?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:45 #215
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_160868594
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Met de trein reizen zit niet mee vandaag. Gedoe in station Amsterdam Centraal, station Hoofddorp, station Zwolle en station Amersfoort.
Wat was er op Amsterdam Centraal? Ik was daar rond 17.30 en het was normale drukte en twee of drie agenten meer dan normaal. Had meer maatregelen verwacht.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_160868595
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk mochten Arabieren (en moslims) wel blijven bestaan. Maar ze waren wel duidelijk ondergeschikt aan ariërs.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:49 #217
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_160868599
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

JorisPeters2 twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:14:19 Ontruiming station Amersfoort gaat om een verdacht pakketje. Verhaal over persoon met IS-vlag is uit de lucht gegrepen #Amersfoort reageer retweet
Die mensen die die verhalen de wereld in helpen zou je toch ook wel snoeihard met een vlakke hand in het gezicht willen slaan. Doe fucking normaal man :').
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_160868616
quote:

[..]

Nou vertel het me, wat heb je erin gelezen dat je zo afschuwelijk vond?
pi_160868620
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat als niemand meer olie van ze koopt of er een alternatief wordt gevonden ervoor, en ze dus geen inkomsten meer hebben, ze 100 x zo erg gaan worden.
Dan zullen ook mensen uit de rijke oliestaten massaal naar West-Europa komen. Ze zijn dan immers net zo arm geworden dan een gemiddeld Afrikaans land.
pi_160868625
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:08 schreef StaceySinger het volgende:
nikkibijhouwer twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:07:22 De laatste keer dat ik een onbemande tas zag liggen op #Amersfoort schopte een agent er tegenaan om te kijken of 'ie zou ontploffen. reageer retweet
Sinds wanneer is Chuck Norris een agent in NL? :o
pi_160868629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:10 schreef Studiotje het volgende:
michellejonker twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 20:09:23 Er loopt iemand met een IS vlag te zwaaien op #Amersfoort Cs vertelt de conducteur me reageer retweet
The Passion vlaggen lijken dit jaar op die van IS? :o
Attention whore.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:19:01 #222
155616 Proximo
For god, king & country
pi_160868643
We moeten niet bang zijn, maar solidair.
De angst wordt aangewakkerd door de aanslagen, steeds vaker en steeds sneller. Solidariteit wordt ondergraven door politiek beleid.

Waar blijft het beleid om die angst weg te nemen? Om het idee te krijgen dát er iets gebeurt, dat men er op zit. Dat je als radicaaltje in je broek moet schijten

Ik wil een Europese patriot act, en een europees guantanamo.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:19:13 #223
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160868645
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jep. Was niet meer dan vijand van mijn vijand. Het derde rijk had al een groot deel van Noord Afrika en wilde doordouwen naar het midden oosten.
Voor de olie vooral en ook om Engeland dwars te zitten zodat ze geen grondstoffen meer konden krijgen via Egypte
RED ONS HENNIEGOD
pi_160868651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:18 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Attention whore.
Journaliste voor eenvandaag
pi_160868652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Voor een neger geldt ook dat hij altijd neger zal blijven. Het is onveranderlijk, hij kan er niets aan doen. Daarom is het ook goed om discriminatie op ras te verbieden. Maar religie of ideologie is een ander verhaal. Bij de moslims wordt regelmatig gedaan alsof het een etnische groep is, en dus wordt Wilders een 'racist' genoemd omdat hij zegt dat hij minder islam wil :')
Wat een onzin dit zeg.. Complete nonsens.

Je wil dus beweren dat een jood niet anders kan, want hij is altijd jood?
En moslims kunnen dat wel, dus moeten ze dat maar doen?

Je begrijpt dat de islam en jodendom echt heel erg naast elkaar staan he in verzen en andere eisen/geboden etc etc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')