PM/DM naar mij of Dance en anders in het feedbacktopic, komt goedquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef francorex het volgende:
Ik weet niet hoe ik mods kan contacteren...
Ja, dat vraag ik me dus af he: zou dit nu voor alle / het merendeel van de flat earthers gelden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:38 schreef Chewie het volgende:
Verder is het natuurlijk ook wel heel duidelijk dat een theorie die alleen gebaseerd is op Bijbelteksten per definitie niet erg geloofwaardig is.
Er zijn genoeg stromingen en groeperingen binnen de flat-earth-gemeenschap met een verschillende interpretatie, in feite zijn er evenveel opinies dan dat er Flat-earthers zijn. Dit komt omdat de beweging niet centraal gestructureerd is. Je zou het een internet-beweging kunnen noemen. Het idee van een platte aarde staat in haar kinderschoenen, iedereen is op zoek naar antwoorden zeg maar.quote:Waarom kunnen er niet gewoon meerdere groeperingen zijn die net een iets andere "platte aarde theorie" aanhangen?
"Motus inter corpora relativus tantum est" ofwel "De onderlinge beweging van voorwerpen is uitsluitend relatief" - Christiaan Huygensquote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:11 schreef francorex het volgende:
[..]
Wat deze verschillen met elkaar bindt zijn een aantal fundamentele pijlers waarover iedereen het eens is.
De Aarde is stationair, de Aarde beweegt niet. Alle hemellichamen draaien om de Aarde. De Aarde heeft een centrale positie in deze cosmologie. kortom geocentrisme.
Net zoals onze zintuigen dit waarnemen.
Mijn zintuigen nemen toch echt wat anders waar en al helemaal als ik met een telescoop de hemel afspeur.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:11 schreef francorex het volgende:
De Aarde is stationair, de Aarde beweegt niet. Alle hemellichamen draaien om de Aarde. De Aarde heeft een centrale positie in deze cosmologie. kortom geocentrisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Word de platte aarde nou omgeven door een koepel of een ijs muur?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me dus af he: zou dit nu voor alle / het merendeel van de flat earthers gelden?
Ik weet dat het de basis is voor the Flat Earth Society (link zou aardig zijn voor OP trouwens), maar of dit geldt voor iedereen die gelooft in een platte aarde weet ik niet.
Under the Dome of Game of Thrones. Lastig, ik vind het allebei toffe series.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:30 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Word de platte aarde nou omgeven door een koepel of een ijs muur?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:27 schreef Molurus het volgende:
Dit tabelletje is mogelijk ook interessant voor de OP: hoe ver beneden de horizon schepen / steden zouden moeten zitten op basis van afstand en hoogte van de waarnemer:deze is misschien handiger:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/Huig
Ow nou ik bedoelde het redelijk serieus!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Under the Dome of Game of Thrones. Lastig, ik vind het allebei toffe series.
Dat is wat ze je graag doen geloven, alles is relatief zeg maar.quote:Je kunt op basis van waarnemingen geen onderscheid maken tussen een stationaire aarde waar alles omheen beweegt en een stationair universum waarin de aarde roteert.
De realiteit is, het station is stationair en de trein is in beweging. Net zoals de passagiers dit ervaren.quote:Het is een beetje alsof je in de trein zit en aan de conducteur vraagt: "hoe laat komt station Woerden langs deze trein?"
In dit experiment werd per toeval aangetoond dat de Aarde stationair is en dat de sterren bewegen. Vandaar de naam Airy's faillure.quote:By means of a water-filled telescope, Airy in 1871 looked for a change in stellar aberration through the refracting water due to an ether drag.[14] Like in all other aether drift experiments, he obtained a negative result
Word de platte aarde nou omgeven door een koepel of een ijs muur?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Dat is wat ze je graag doen geloven, alles is relatief zeg maar.
Begrijpelijk wanneer je een theoretisch-filosophisch-mathematisch-model verdedigt.
[..]
De realiteit is, het station is stationair en de trein is in beweging. Net zoals de passagiers dit ervaren.
Maar idd Einstein-theoretisch gezien kun je stellen dat het station voorbij de trein beweegt.
Voor Einsteins theorie van relativiteit zijn er verschillende wetenschappelijke experimenten geweest die tot doel hadden vast te stellen of de aarde beweegt of niet.
Eén van die experimenten is airy's faillure genaamd naar de wetenschapper George Biddel Airy
[..]
In dit experiment werd per toeval aangetoond dat de Aarde stationair is en dat de sterren bewegen. Vandaar de naam Airy's faillure.
Hij wou aantonen dat de aarde beweegt. Zijn experiment toonde echter aan dat de sterren bewogen. Het sterrenlicht wat zich voortbeweegt door de 'eather' bewoog, niet de Aarde.
Het was Einstein en zijn relativiteitstheorie die de 'aether' overbodig maakte. En daarmee een oplossing vond om airy's faillure te verklaren.
En zodoende het heliocentrisch model versterken/ redden.
Andere experimenten zijn:
The Michelson-Morley Experiment
Sagnac experiment
Eric Dubay bespreekt dit allemaal in deze video.
(video =14.54 min)
Je kunt volgens mij lang wachten op een antwoord.. ik heb in het vorige topic wel 10 keer gevraagd wat ervoor zorgt dat objecten omlaag vallen in een vacuum met een valversnelling van 1G als zwaartekracht niet bestaat. Nog steeds geen antwoord op gekregen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:26 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik zie wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij lang wachten op een antwoord.. ik heb in het vorige topic wel 10 keer gevraagd wat ervoor zorgt dat objecten omlaag vallen in een vacuum met een valversnelling van 1G als zwaartekracht niet bestaat. Nog steeds geen antwoord op gekregen.
Ja buiten dat hij heeft gezegd dat het object 'een ondersteuning zoekt' wat dat dan ook moge betekenen (waarom zoekt het dat?)
Ik weet nog een mooie die je zintuigen zonder hulp waar kunnen nemen. Waarom zien we in de zomer een andere sterrenhemel dan in de winter?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:11 schreef francorex het volgende:
[..]
Er zijn genoeg stromingen en groeperingen binnen de flat-earth-gemeenschap met een verschillende interpretatie, in feite zijn er evenveel opinies dan dat er Flat-earthers zijn. Dit komt omdat de beweging niet centraal gestructureerd is. Je zou het een internet-beweging kunnen noemen. Het idee van een platte aarde staat in haar kinderschoenen, iedereen is op zoek naar antwoorden zeg maar.
Wat deze verschillen met elkaar bindt zijn een aantal fundamentele pijlers waarover iedereen het eens is.
http://www.cellularuniverse.org/AA2MM_Aether.htmquote:Strangely, the real facts of the Michelson Morley experiment are the very opposite of this oft-told seminal tale. Michelson and Morley did not in fact obtain a null result in their original experiment. They found a small, anomalous deviation from the expected value, but this finding was simply forgotten about. Few attempts have been made to replicate the experiment itself but several of them have also found experimental evidence for an ether. Most extraordinary of all is the series of experiments carried out over a 30 year period by Dayton Miller, from 1906 to the mid 1930s, using far more accurate apparatus than Michelson and Morley and which clearly and consistently showed an ether drift effect. But these results contradicted Einstein and Relativity, so they were first ignored and later, after Miller's death, made the subject of a campaign of denigration.
The experiments of Michelson and Morley and of Dayton Miller, have been repeated and analysed in modern times by French engineer Maurice Allais, who was awarded the Nobel Prize for Economic Science in 1988. It is primarily due to the work of Allais that Miller's discoveries have been brought to a modern audience. For further details see Allais website here. The story of Dayton Miller and what happened to his findings has also been researched and told in considerable detail by Dr James De Meo, Director of the Orgone Biophysical Research Lab. His research paper can be found here.
In het vorige topic had hij het over een hypothetisch geval van een ballon in een vaccuum.. Hij zei:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:34 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik zie wel.
Wat bedoel je met die laatste zin? object? welk object?
Maar waarom een ballon (of ander object) uberhaubt een ondersteuning zoekt heeft hij nog steeds niet gezegd. Wat is die 'zoekende kracht'?quote:Ik zeg de densiteit valt weg. De ballon heeft geen ondersteuning meer. Het natuurlijk evenwicht om te kunnen zweven valt weg. De ballon zoekt een nieuw evenwicht/ondersteuning. Gevolg de ballon zakt naar de bodem van de container.
Aha ja ik had daar ook al wat moeite mee.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:53 schreef falling_away het volgende:
[..]
In het vorige topic had hij het over een hypothetisch geval van een ballon in een vaccuum.. Hij zei:
[..]
Maar waarom een ballon (of ander object) uberhaubt een ondersteuning zoekt heeft hij nog steeds niet gezegd. Wat is die 'zoekende kracht'?
En waarom vallen alle objecten ongeacht de dichtheid met een valversnelling van 1G naar beneden. (hij haalde eerst namelijk aan dat zwaartekracht niet bestaat en alles te verklaren is dmv de wet van archimedes)
Curieus, deze tool geeft andere uitkomsten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:18 schreef Orwell het volgende:
[..]
deze is misschien handiger:
https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/
Geen antwoord op je vraag, maar wel een mooie uitleg hoe zwaartekracht precies werkt:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij lang wachten op een antwoord.. ik heb in het vorige topic wel 10 keer gevraagd wat ervoor zorgt dat objecten omlaag vallen in een vacuum met een valversnelling van 1G als zwaartekracht niet bestaat. Nog steeds geen antwoord op gekregen.
Ja buiten dat hij heeft gezegd dat het object 'een ondersteuning zoekt' wat dat dan ook moge betekenen (waarom zoekt het dat?)
En ik maar worstelenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:21 schreef DeMolay het volgende:
Geen tags gebruiken wantie gewoon linken...zit al in de code
quote:The entire heliocentric model of the universe hinges upon Newton’s “law of gravitation.” Heliocentrists claim that the Sun is the most massive object in the heavens, more massive even than the Earth, and therefore the Earth and other planets by “law” are caught up in the Sun’s “gravity” and forced to orbit perpetual circles/ellipses around it. They claim that gravity also somehow allows people, buildings, the oceans, and all of nature to exist on the under-side of their “ball-Earth” without falling off.
Now, even if gravity did exist, why would it cause both planets to orbit the Sun and people to stick to the Earth? Gravity should either cause people to float in suspended circular orbits around the Earth, or it should cause the Earth to be pulled and crash into the Sun! What sort of magic is “gravity” that it can glue people’s feet to the ball-Earth, while causing Earth itself to revolve ellipses round the Sun? The two effects are very different yet the same cause is attributed to both.
Furthermore, this magnetic-like attraction of massive objects gravity is purported to have can be found nowhere in the natural world. There is no example in nature of a massive sphere or any other shaped-object which by virtue of its mass alone causes smaller objects to stick to or orbit around it! There is nothing on Earth massive enough that it can be shown to cause even a dust-bunny to stick to or orbit around it! Try spinning a wet tennis ball or any other spherical object with smaller things placed on its surface and you will find that everything falls or flies off, and nothing sticks to or orbits it. To claim the existence of a physical “law” without a single practical evidential example is hearsay, not science.
Een comment onder de video:quote:
Word de platte aarde nou omgeven door een koepel of een ijs muur?quote:
Het probleem in de vraagstelling is dat hij er van uit gaat dat zwaartekracht te vergelijken is met de aantrekkingskracht van magneten. En dat is niet het geval.quote:
Tesla is buitengewoon populair onder liefhebbers van wat ik maar even voorzichtig 'pseudowetenschap' noem.quote:
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe flat earthers denken over wat er daar beneden zit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:40 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Of een afgrond?
Op je kleine user icon plaatje zie ik een ijswand klopt dat?
Ja aan de andere kant?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe flat earthers denken over wat er daar beneden zit.
Stel nou dat ik een gat zou graven.. zo diep als mogelijk... waar komen we dan eigenlijk uit? Een eindeloze pilaar van grond? Of heeft de aarde een 'onderkant'?
(video = 4.36 min)quote:A compilation of high altitude perspectives of our stunning Flat Earth. The horizon always meeting us at eye level. The small sun exiting our line of vision and creating crepuscular rays proving it is small and close. The sun slowly and vividly leaving while its light gradually follows after proving it is not setting behind curvature. Enjoy
Ey kijk nou, meer leugens waar je in traptquote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ja aan de andere kant?
Een schildpad?
[ afbeelding ]
Ze vertellen het liever niet, want het is een beetje taboe, maar de flat earther denkt dat onder de grond de Hel zit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe flat earthers denken over wat er daar beneden zit.
Stel nou dat ik een gat zou graven.. zo diep als mogelijk... waar komen we dan eigenlijk uit? Een eindeloze pilaar van grond? Of heeft de aarde een 'onderkant'?
Ja, dat heb ik ook ergens gelezen. Ff zoeken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Ze vertellen het liever niet, want het is een beetje taboe, maar de flat earther denkt dat onder de grond de Hel zit.
Zo'n schildpad kan natuurlijk niet zomaar in het niets zweven he.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ja aan de andere kant?
Een schildpad?
[ afbeelding ]
dus eigenlijk zou je met het vliegtuig naar de zon toe kunnen vliegenquote:
Het zou wel in lijn zijn met de Bijbelse verantwoording van dit idee.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Ze vertellen het liever niet, want het is een beetje taboe, maar de flat earther denkt dat onder de grond de Hel zit.
Er zijn ook ander vormen in het universum:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo'n schildpad kan natuurlijk niet zomaar in het niets zweven he.
[ afbeelding ]
Deze is toch uit Doctor Who? (Of het lijkt er wel veel op.)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn ook ander vormen in het universum:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Turtlequote:The World Turtle (also referred to as the Cosmic Turtle, the World-bearing Turtle, or the Divine Turtle) is a mytheme of a giant turtle (or tortoise) supporting or containing the world. The mytheme, which is similar to that of the World Elephant and World Serpent, occurs in Chinese mythology and the mythologies of the indigenous peoples of the Americas.
Mythologie is natuurlijk fascinerend. Maar hoe denk je er zelf eigenlijk over?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:02 schreef francorex het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Turtle
[ afbeelding ]
Klopt, van The Beast Below.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze is toch uit Doctor Who? (Of het lijkt er wel veel op.)
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mythologie is natuurlijk fascinerend. Maar hoe denk je er zelf eigenlijk over?
Dat is allemaal reuze fascinerend inderdaad. Maar 1 ding is het niet: een antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.
Wat ondersteund ons Aarde, wat bevindt er zich onder onze voeten.
Water is een element dat vaak wordt geportreteerd, en dieren met eigenschappen die kracht symboliseren.
Ik ben nog steeds benieuwd naar wat er gaat gebeuren als je bij de rand van de platte aarde komt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.
Wat ondersteund ons Aarde, wat bevindt er zich onder onze voeten.
Water is een element dat vaak wordt geportreteerd, en dieren met eigenschappen die kracht symboliseren.
Wat is je vraag?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is allemaal reuze fascinerend inderdaad. Maar 1 ding is het niet: een antwoord op mijn vraag.
-->quote:
quote:Stel nou dat ik een gat zou graven.. zo diep als mogelijk... waar komen we dan eigenlijk uit?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kolaquote:Het superdiep boorgat van Kola is een door Rusland gefinancierd project om in de aardkorst te boren. Het begon in 1970 op het Kola-schiereiland, door een aantal boorgaten te boren vanuit een centraal punt. Het diepste, SG-3, werd afgerond in 1994, waarmee een gat van 12.262 meter diep was gecreëerd, het diepste gat ooit gemaakt door mensen.
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:43 schreef francorex het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kola
Als je te diep graaft, zit er een boor in de rug van een schildpad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.
De vraag was: zit daar een maximum aan? Dat zou betekenen dat de aarde een onderkant heeft. Of niet, dat zou betekenen dat je zo'n gat in principe oneindig diep kunt maken.
En met een boordiepte van 12+ km moeten we toch al gaan spreken van een schijf.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:51 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Als je te diep graaft, zit er een boor in de rug van een schildpad.![]()
En als het oneindig diep is zou het niet een platte aarde zijn maar eerder een cilinder?
Ik bedoelde als het oneindig diep zou zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
En met een boordiepte van 12+ km moeten we toch al gaan spreken van een schijf.
quote:
Tja hoe kan ik dat weten? 12.2 km is het diepste gat gemaakt door mensen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.
De vraag was: zit daar een maximum aan? Dat zou betekenen dat de aarde een onderkant heeft. Of niet, dat zou betekenen dat je zo'n gat in principe oneindig diep kunt maken.
quote:Creation Legend of the Abenaki
The Great Spirit, in a time not known to us looked about and saw nothing. No colors, no beauty. Time was silent in darkness. There was no sound. Nothing could be seen or felt. The Great Spirit decided to fill this space with light and life.
Great Spirit molded the mountains and the valleys on turtle's back. He put white clouds into the blue skies. He was very happy. He said, "Everything is ready now. I will fill this place with the happy movement of life. "He thought and thought about what kind of creatures he would make".
Where would they live? What would they do? What would their purpose be? He wanted a perfect plan. He thought so hard that he became very tired and fell asleep.
His sleep was filled with dreams of his creation. He saw strange things in his dream. He saw animals crawling on four legs, some on two. Some creatures flew with wings, some swam with fins. There were plants of all colors, covering the ground everywhere. Insects buzzed around, dogs barked, birds sang, and human beings called to each other. Everything seemed out of place. The Great Spirit thought he was having a bad dream. He thought, nothing could be this imperfect.
When the Great Spirit awakened, he saw a beaver nibbling on a branch. He realized the world of his dream became his creation. Everything he dreamed about came true. When he saw the beaver make his home, and a dam to provide a pond for his family to swim in, he then knew every thing has it's place, and purpose in the time to come. ( edit wow powerfull)
It has been told among our people from generation to generation. We must not question our dreams. They are our creation
Snap ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik bedoelde als het oneindig diep zou zijn.
[ afbeelding ]
As Above As Below !quote:" the waters above and the waters below"
quote:Ik ben nog steeds benieuwd naar wat er gaat gebeuren als je bij de rand van de platte aarde komt.
Tot nu toe 4 opties.
1. je knalt tegen een ijsmuur.
2. je knalt tegen een koepel.
3. je valt in de leegte.
4. je word opgegeten door een schildpad
5. je wordt gestopt door VN-troepen.
( ps Lees de commentaren op deze video. Brilliant ! )quote:Ladies and Gentlemen the game has changed forever. We must all prepare to explore and take back our world. Flat Earth Revolution is upon us!
Zeg francorex, waarom zien we in de winter een andere sterrenhemel dan in de zomer?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef francorex het volgende:
[..]"Lets go and find out!"
![]()
(video = 8min)
[..]
( ps Lees de commentaren op deze video. Brilliant ! )
Ik krijg hierdoor sterk de indruk dat je zelf niet gelooft in een platte aarde ...quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef francorex het volgende:
[..]"Lets go and find out!"
![]()
(video = 8min)
[..]
( ps Lees de commentaren op deze video. Brilliant ! )
De problematiek geillustreerd in een kort overzichtelijk filmpje:quote:A problem for discussion involving a plane flying relative to a rotating Earth. In the problem were are a "stationary" observer watching the plane fly on a spinning Earth, so this is why the rotation of Earth is relevant.
The problem is that the plane ends up with a greater velocity to the east than that of the north-south orientated runway that it is trying to land on. There must be some unknown force that can balance out these differences in velocities for ALL planes that fly east or west during their flights.
How do we calculate this force? Where does it come from? The only way to get rid of the need for the force is to stop the Earth from spinning. If we can't calculate this, the Earth does not spin.
We are able to calculate forces and velocities for all situations throughout Physics. There cannot be an exception for this.
The problem also looks at the curvature the plane would have to fly over to get from one airport to the other. It appears that the plane would have to constantly "nose down" to follow the curvature.
Je weet dat deze planeet een atmosfeer heeft?quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:27 schreef francorex het volgende:
Vliegtuigen manoeuvreren over een stationaire Aarde.
Wat had je anders verwacht?
Ooh wacht NASA bevestigt dit ....
(video=1.13min)
https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf
Kijk en luister mee. De problemen waarmee vliegtuigen te maken hebben als we uitgaan van een Aarde die spint om haar as.
(video=28 min)
[..]
De problematiek geillustreerd in een kort overzichtelijk filmpje:
(video=1.40min)
quote:Truth is always hidden in plain sight!
Inderdaad.. Steeds als je denkt dat het niet dommer kan komen ze weer met iets nieuws waarvan je mond open valt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je weet dat deze planeet een atmosfeer heeft?
Zeg dat jaquote:Op woensdag 23 maart 2016 14:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad.. Steeds als je denkt dat het niet dommer kan komen ze weer met iets nieuws waarvan je mond open valt.
Ja dat blijf je maar herhalen maar onderbouwen doe je dan weer niet en nee melige filmpjes en liedjes zijn geen onderbouwing.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:34 schreef francorex het volgende:
"Only" a Matter Of "Time"
(video=7.18min)
De Aarde is stationair, de Zon beweegt.
[..]
Ik snap niet waarom ik hier nog op reageer, maar even een voorbeeldje.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:27 schreef francorex het volgende:
Vliegtuigen manoeuvreren over een stationaire Aarde.
Wat had je anders verwacht?
Ooh wacht NASA bevestigt dit ....
(video=1.13min)
https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf
Kijk en luister mee. De problemen waarmee vliegtuigen te maken hebben als we uitgaan van een Aarde die spint om haar as.
(video=28 min)
[..]
De problematiek geillustreerd in een kort overzichtelijk filmpje:
(video=1.40min)
PS heb je al nagedacht over de gestelde vragen? Heb je toevallig ook al een foto (niet bewerkt en geen cgi) van de platte aarde.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:13 schreef francorex het volgende:
PS video heb je niet bekeken ... heb je het NASA-documentje gezien?
Je weet dat zoiets als luchtweerstand bestaat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:13 schreef francorex het volgende:
De Aarde is geen rijdende trein. Een trein maakt nagenoeg een lineaire beweging.
Hypothetisch de Aarde is een bol, die spint.
Centrifugale krachten verschillen van de polen tot de evenaar. 1600 km/ uur op de evenaar tot stilstand aan de polen en al de verschillende snelheden tussenin.
Ohh en de atmosfeer atmosplane is perfect 'gelijmd' ' aan de aarde. De atmosfeer weet perfect al deze verschillende snelheden en krachten te compenseren. Met nul resultaat tot gevolg.
That is amazing !
Ik voel alweer een zwaartekrachtgolf aankomen...
Probeer je voorbeeld eens toe te passen op een draaiende carrousel.
[ afbeelding ]
Ja en ?quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je weet dat zoiets als luchtweerstand bestaat?
Golf?quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:13 schreef francorex het volgende:
De Aarde is geen rijdende trein. Een trein maakt nagenoeg een lineaire beweging.
Hypothetisch de Aarde is een bol, die spint.
Centrifugale krachten verschillen van de polen tot de evenaar. 1600 km/ uur op de evenaar tot stilstand aan de polen en al de verschillende snelheden tussenin.
Ohh en de atmosfeer atmosplane is perfect 'gelijmd' ' aan de aarde. De atmosfeer weet perfect al deze verschillende snelheden en krachten te compenseren. Met nul resultaat tot gevolg.
That is amazing !
Ik voel alweer een zwaartekrachtgolf aankomen...
Probeer je voorbeeld eens toe te passen op een draaiende carrousel.
[ afbeelding ]
Dan heb je je verklaring alquote:
Doet me plezier vast te stellen dat je begrijpt dat NASA-argumenten niet meer waard zijn dan het vodje papier waarop het geschreven is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:18 schreef ems. het volgende:
NASA liegt toch over alles dus als ze iets geschreven zouden hebben over een platte aarde is het aannemelijk om er vanuit te gaan dat de aarde rond is.
Neen als ik omhoog spring... dan weet ik dat ik neer kom op de zelfde plek. De Aarde is nl. stationair.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:24 schreef Chewie het volgende:
Dus volgens de "platte aarde adepten" zou je als je omhoog springt (op een bolle roterende aarde) en een seconde in de lucht blijft ruim 444 meter verderop terecht komen?![]()
![]()
![]()
quote:Nederland ligt op ongeveer 52° noorderbreedte, cos(52°)=0.616, O=24.672 km en v=1031 km/uur. In Nederland leggen we dus dagelijks bijna 25.000 km af met een snelheid van meer dan 1000 km/uur! http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Aarde/010.html
Onzin argument. Als je in een vliegtuig zit nemen je zintuigen de snelheid van het vliegtuig ook niet waar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:11 schreef francorex het volgende:
[..]
Neen als ik omhoog spring... dan weet ik dat ik neer kom op de zelfde plek. De Aarde is nl. stationair.
Wat jij me wil doen geloven is dat wanneer ik omhoog spring, de Aarde ,de atmos-plane en ikzelf bewegen tegen een snelheid hoger dan het geluid. En dat in een centrifugale beweging.
[..]
[ afbeelding ]
En mijn zintuigen nemen dit niet waar?
Thats amazing !
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Onzin argument. Als je in een vliegtuig zit nemen je zintuigen de snelheid van het vliegtuig ook niet waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |