https://en.wikipedia.org/wiki/World_Turtlequote:The World Turtle (also referred to as the Cosmic Turtle, the World-bearing Turtle, or the Divine Turtle) is a mytheme of a giant turtle (or tortoise) supporting or containing the world. The mytheme, which is similar to that of the World Elephant and World Serpent, occurs in Chinese mythology and the mythologies of the indigenous peoples of the Americas.
Mythologie is natuurlijk fascinerend. Maar hoe denk je er zelf eigenlijk over?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:02 schreef francorex het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Turtle
[ afbeelding ]
Klopt, van The Beast Below.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze is toch uit Doctor Who? (Of het lijkt er wel veel op.)
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mythologie is natuurlijk fascinerend. Maar hoe denk je er zelf eigenlijk over?
Dat is allemaal reuze fascinerend inderdaad. Maar 1 ding is het niet: een antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.
Wat ondersteund ons Aarde, wat bevindt er zich onder onze voeten.
Water is een element dat vaak wordt geportreteerd, en dieren met eigenschappen die kracht symboliseren.
Ik ben nog steeds benieuwd naar wat er gaat gebeuren als je bij de rand van de platte aarde komt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vind het frappant hoe verschillende culturen door de geschiedenis heen, over de hele wereld een vrij uniform gedachte goed hebben.
Wat ondersteund ons Aarde, wat bevindt er zich onder onze voeten.
Water is een element dat vaak wordt geportreteerd, en dieren met eigenschappen die kracht symboliseren.
Wat is je vraag?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is allemaal reuze fascinerend inderdaad. Maar 1 ding is het niet: een antwoord op mijn vraag.
-->quote:
quote:Stel nou dat ik een gat zou graven.. zo diep als mogelijk... waar komen we dan eigenlijk uit?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kolaquote:Het superdiep boorgat van Kola is een door Rusland gefinancierd project om in de aardkorst te boren. Het begon in 1970 op het Kola-schiereiland, door een aantal boorgaten te boren vanuit een centraal punt. Het diepste, SG-3, werd afgerond in 1994, waarmee een gat van 12.262 meter diep was gecreëerd, het diepste gat ooit gemaakt door mensen.
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:43 schreef francorex het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kola
Als je te diep graaft, zit er een boor in de rug van een schildpad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.
De vraag was: zit daar een maximum aan? Dat zou betekenen dat de aarde een onderkant heeft. Of niet, dat zou betekenen dat je zo'n gat in principe oneindig diep kunt maken.
En met een boordiepte van 12+ km moeten we toch al gaan spreken van een schijf.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:51 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Als je te diep graaft, zit er een boor in de rug van een schildpad.![]()
En als het oneindig diep is zou het niet een platte aarde zijn maar eerder een cilinder?
Ik bedoelde als het oneindig diep zou zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
En met een boordiepte van 12+ km moeten we toch al gaan spreken van een schijf.
quote:
Tja hoe kan ik dat weten? 12.2 km is het diepste gat gemaakt door mensen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar ben ik bekend mee. Maar helaas is dat ook geen antwoord op mijn vraag.
De vraag was: zit daar een maximum aan? Dat zou betekenen dat de aarde een onderkant heeft. Of niet, dat zou betekenen dat je zo'n gat in principe oneindig diep kunt maken.
quote:Creation Legend of the Abenaki
The Great Spirit, in a time not known to us looked about and saw nothing. No colors, no beauty. Time was silent in darkness. There was no sound. Nothing could be seen or felt. The Great Spirit decided to fill this space with light and life.
Great Spirit molded the mountains and the valleys on turtle's back. He put white clouds into the blue skies. He was very happy. He said, "Everything is ready now. I will fill this place with the happy movement of life. "He thought and thought about what kind of creatures he would make".
Where would they live? What would they do? What would their purpose be? He wanted a perfect plan. He thought so hard that he became very tired and fell asleep.
His sleep was filled with dreams of his creation. He saw strange things in his dream. He saw animals crawling on four legs, some on two. Some creatures flew with wings, some swam with fins. There were plants of all colors, covering the ground everywhere. Insects buzzed around, dogs barked, birds sang, and human beings called to each other. Everything seemed out of place. The Great Spirit thought he was having a bad dream. He thought, nothing could be this imperfect.
When the Great Spirit awakened, he saw a beaver nibbling on a branch. He realized the world of his dream became his creation. Everything he dreamed about came true. When he saw the beaver make his home, and a dam to provide a pond for his family to swim in, he then knew every thing has it's place, and purpose in the time to come. ( edit wow powerfull)
It has been told among our people from generation to generation. We must not question our dreams. They are our creation
Snap ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik bedoelde als het oneindig diep zou zijn.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |