Lol, bestond al toen ik studeerde als tiener: Het eerste regionale Halt-vestiging is opgezet in 1981 in Rotterdam. https://nl.wikipedia.org/wiki/HALTquote:Op maandag 21 maart 2016 19:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jawel, naar toen kon je dat niet op Youtube terugvinden.
Ik heb nooit met Halt te maken gehad, nooit gepakt met illegaal vuurwerk afsteken, had zeker wel gekund. Vriendjes die wel de sjaak waren, moesten een dag kauwgom van de vloer schrapen in Ahoy'. Lekker dan. Volgende keer beter uitkijken, maar verder trok je je er natuurlijk geen reet van aan.
Daarom. Je weet hoe de hazen lopen. Wat ik gezien heb bij bureau HALT moet ik ditquote:Op maandag 21 maart 2016 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er een van 24 en een van 5
Been there, done that, doing it again
Niet in mijn jeugd hoor, ik weet niet hoe oud jij bent?quote:Op maandag 21 maart 2016 19:59 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel jaar maken ze de brievenbussen met oud en nieuw al dicht? Dat is toch al van voor de Euro?
Ik heb gelukkig geen ervaring met Halt, maar ben niet zo arrogant te denken dat ik dat ook nooit zal krijgen.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarom. Je weet hoe de hazen lopen. Wat ik gezien heb bij bureau HALT moet ik ditdoen, want anders krijg ik een shit load over me heen van allerlei users.
Nee, niet in de jaren 70/80, maar ergens in de jaren 90 begonnen ze daar wel mee volgens mij.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet in mijn jeugd hoor, ik weet niet hoe oud jij bent?
Ik weet het niet eens. Maar niet toen ik jong was iig. Zal ook nog per regio verschillen ook wrs.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet in de jaren 70/80, maar ergens in de jaren 90 begonnen ze daar wel mee volgens mij.
Ja ook dat.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet het niet eens. Maar niet toen ik jong was iig. Zal ook nog per regio verschillen ook wrs.
Ja, 3 x te laat komen op school krijg je thuis al een kort aangebonden mevrouw van de leerplichtambtenarij op je stoep, 5 x te laat komen krijgt je zoon of dochter een HALT dingetje aan zijn of haar broek. Ja, want mensen die zoveel te laat komen worden later misdadigers c.q. seriemoordenaars. Toch? Ondertussen worden er Marokkanen onthoofd, wrs omdat ze nooit bij HALT zijn geweest of een wethouder nooit excuses hebben gegeven. Tuurlijk.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig geen ervaring met Halt, maar ben niet zo arrogant te denken dat ik dat ook nooit zal krijgen.
Ik stond dit jaar op een kruispunt in Groningen en er gingen uiteindelijk genoeg meubels in de fik om een heel huis in te richten. De halve IKEA catalogus kwam voorbij. Geen plissie gezien. Ik snap ook niet waarom datquote:Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ook dat.
Aan de andere kant had je toen ook dingen die gedoogd werden en die je nu niet meer hoeft uit te halen.
Bij mijn opa in t dorp ging ieder oud en nieuw een stapel kerstbomen (desnoods aangevuld met een oude caravan) in brand.
Op het kruispunt midden in het dorp.
Letterlijk op het kruispunt
Jaren 60/70.
Mwah, het kost nogal wat om het wegdek te herstellen, want dat blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik stond dit jaar op een kruispunt in Groningen en er gingen uiteindelijk genoeg meubels in de fik om een heel huis in te richten. De halve IKEA catalogus kwam voorbij. Geen plissie gezien. Ik snap ook niet waarom datzou zijn een keer in het jaar.
quote:Op maandag 21 maart 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, 3 x te laat komen op school krijg je thuis al een kort aangebonden mevrouw van de leerplichtambtenarij op je stoep, 5 x te laat komen krijg je zoon of dochter een HALT dingetje aan zijn of haar broek. Ja, want mensen die zoveel te laat komen worden later misdadigers c.q. seriemoordenaars. Toch? Ondertussen worden er Marokkanen onthoofd, wrs omdat ze nooit bij HALT zijn geweest of een wethouder nooit excuses hebben gegeven. Tuurlijk.
Worden zoveel zogenaamde hoog opgeleiden aan het werk gehouden met relatief hoge salarissen in dit land, terwijl het niet helpt. Ongehoord gewoon.
Ja, je moet toch wat met die hoog opgeleiden met twee linker handen, toch?
Sloten of grachten dempen met die lui is ook zo wat.
http://www.scholieren.com(...)chool-taakstraf-haltquote:Bureau Halt en de leerplichtambtenaren hebben de handen ineengeslagen om alle leerlingen op tijd de les in te krijgen: in 2010 kregen 2370 leerlingen een taakstraf opgelegd voor te laat komen.
Klinkers kunnen best goed tegen hitte.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het kost nogal wat om het wegdek te herstellen, want dat blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder.
Ik dacht ook dat het po-ep was, niet dus.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
http://www.scholieren.com(...)chool-taakstraf-halt
Ik dacht die praat poep, maar nee. Wat de fuck is er gebeurd met dit land?
[..]
Klinkers kunnen best goed tegen hitte.
Ja, maar niet overal liggen klinkers...quote:Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klinkers kunnen best goed tegen hitte.
We zijn al langer gek geworden. Zie Eerdmans.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.scholieren.com(...)chool-taakstraf-halt
En dan noemen ze mij een alu-hoedje , dit zag je al van mijlenver aankomen.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 21 maart 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best gunstig kan uitpakken voor de werkgever de hun nu niets vermoedend een baan geeft.
Afgedwongen excuses. Sterk.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jongeren met Halt-straf moeten sorry zeggen tegen wethouder
Wethouder Joost Eerdmans van Rotterdam wil dat jongeren met een Halt-straf persoonlijk hun excuses aan hem komen aanbieden. Doen ze dat niet, dan krijgen ze alsnog een strafblad, zegt Eerdmans.
Het gaat om ongeveer twintig jongeren die het afgelopen jaar gemeentelijke eigendommen hebben vernield. Ze hebben hun straf er al op zitten, maar Eerdmans wil dat ze ter afsluiting van hun straf ook nog een keer sorry zeggen in de wethouderskamer. Vanmiddag verwacht hij de eerste twee jongeren op zijn kantoor.
[ afbeelding ]
Excuusbrief
"Het schrijven van een excuusbrief aan de slachtoffers hoort bij de straf die Halt hen heeft opgelegd", zegt Eerdmans. "In deze gevallen is de Rotterdamse gemeenschap het slachtoffer. Daarom wil ik dat de jongeren hun excuusbrief bij mij komen oplezen."
Eerdmans, wethouder van buitenruimte en handhaving, hoopt dat de jongeren zich zo meer bewust worden van wat ze hebben misdaan. "Alles bij elkaar kost het de stad miljoenen om alle schade door de vernielingen te herstellen. Door de daders te confronteren met het slachtoffer, in dit geval de stad Rotterdam, hoop ik dat ze inzien wat ze hebben aangericht."
http://nos.nl/artikel/209(...)tegen-wethouder.html
Probleem is dat rechters in NL straffen uitdelen waar aso's niet warm of koud van worden. Paar uurtjes schoffelen is meestal een beetje rondhangen onder begeleiding of zelfs heel niet op komen dagen. Het persoonlijk je excuses aanbieden is voor dat soort types bijzonder vernederend.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
Verder belachelijk idee wat nooit werkelijkheid zal worden. Die bevoegdheid heeft meneer niet. En terecht.
Denk je werkelijk?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Probleem is dat rechters in NL straffen uitdelen waar aso's niet warm of koud van worden. Paar uurtjes schoffelen is meestal een beetje rondhangen onder begeleiding of zelfs heel niet op komen dagen. Het persoonlijk je excuses aanbieden is voor dat soort types bijzonder vernederend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |